Selasa, 20 Ogos 2013

SEGALA2NYA KUASA ALLAH SWT....BAGI ALLAH TIADA YANG MUSTAHIL...JIKA ALLAH MENGHENDAKINYA

Ayam Tidak Mati Walaupun Sudah 9 Hari Disembelih
Posted on Tuesday, August 20 @ 08:02:16 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur



Sudah disembelih, tapi tidak mati. Begitulah tanda kekuasaan ALLAH di mana ayam sabung kacukan selasih yang disembelih oleh seorang penduduk kampung sekitar kawasan Bukit Raya Dalam dua minggu lalu, masih hidup.

Kejadian berlaku kira-kira 10 pagi apabila pemilik ayam, Esomuddin Idris, 40, menyembelih ayam itu untuk dijadikan juadah, namun selepas disembelih, ayam itu tidak mati walaupun urat mareh, leher dan pedal telah putus.
Menurutnya, dia tidak menyangka ayam sabung kacukan selasih yang diberikan rakannya dari Parit Buntar Perak itu mempunyai keistimewaan.
“Sudah sembilan hari disembelih, ayam itu tak mati-mati.
“Saya sembelih mengikut cara yang sepatutnya dan apabila sudah selesai saya keluarkan darahnya serta melepaskannya dengan harapan ayam itu akan mati.
“Saya terkejut, dua jam selepas itu ketika mahu untuk mengambil ayam terbabit, ia berjalan dan memanjat pokok seperti biasa bersama ayam lain,” katanya.
Esomuddin berkata, ayam itu kelihatan segar dan kuat walaupun ia tidak boleh makan dan minum kerana semua urat pada bahagian leher putus.
“Semua rakan-rakan serta penduduk kampung tidak ketinggalan melihat ayam terbabit sehingga ada penduduk yang meminta saya menjual ayam itu dengan harga RM10,000 namun saya tidak mahu menjual kerana bimbang disalahgunakan untuk tujuan khurafat.
“Hari ini (hari ke sembilan) saya sembelih ayam terbabit. Saya simpati keadaan ayam itu yang tidak boleh makan atau minum,” katanya.
Persiapan menyembelih ayam terbabit dilakukan seorang penduduk, Oon Md Hussin, 74. Oon berkata, dia membaca beberapa surah al-Quran, selepas itu barulah ayam terbabit mati serta-merta.
“Kejadian seperti itu pernah berlaku kira-kira 60 tahun lalu.
“Saya percaya bahawa kematian itu bukan terletak pada pisau.
“Kuasa ALLAH semua boleh jadi. Oleh sebab itu tiada yang mustahil kerana kita dan semua makhluk lain hanyalah hamba di dunia ini,” katanya.
Sementara itu, Sinar Harian cuba mendapatkan penjelasan mengenai perkara berkenaan daripada pegawai agama daerah Pendang, Syeh Ahmad Shukri Mohamed.
“Kejadian itu menunjukkan keagungan ALLAH SWT. “Ia dianggap pelik memandangkan jangka masa mati agak lama namun dari segi hukum, kita boleh makan ayam terbabit memandangkan kita sudah menyembelih mengikut syarat dan cara Islam,” katanya.

SINAR HARIAN


Anuar Musa, Politik Kelantan dan Bola!
Posted on Tuesday, August 20 @ 08:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Isteri Mat Yo Gelar Annuar Musa Anjing!!"



Melihat kepada keratan FB di atas, memang panas situasinya. Bagaimana seorang yang bernama Shahrul Aisya, yang dikatakan isteri Mat Yo memanggil Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa), Annuar sebagai anjing. Kalau betul itu dirinya, nampaknya dia dah merendahkan dirinya dengan mengeluarkan kenyataan begitu. Kenyataan yang tak sepatutnya!!

Dia mungkin marah kerana kontroversi perpindahan Mat Yo dari Kelantan ke Johor. Sinar Harian melaporkan…
Kes Mat Yo: Kafa tuntut RM1 juta
RM1juta! Itu nilai sebenar tuntutan Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) kepada Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ) jika mahu menyelesaikan konflik perpindahan Norshahrul Idlan Talaha ke Johor Darul Takzim FC.
Presidennya, Tan Sri Annuar Musa berkata, jumlah tersebut dianggap munasabah berdasarkan status Norshahrul Idlan atau dikenali Mat Yo sebagai penyerang utama kebangsaan dan penerima anugerah Pemain Paling Bernilai (MVP) tiga musim berturut-turut.
“Bila saya bercakap, orang beri gambaran saya mempolitikkan isu ini.
“Saya bukan jaga bola sehari dua. Sebenarnya, isu perpindahan Mat Yo jarang berlaku dan kita sendiri tertunggu nak tengok perkara ini diputuskan mengikut peraturan-peraturan yang betul,” kata beliau.
Annuar menambah: “Ada dua isu melibatkan Mat Yo iaitu perpindahan dan penamatan kontrak.”
Katanya, Jawatankuasa Status Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) yang pertama kali bermesyuarat baru-baru ini memutuskan dia boleh pindah.
“Kita pun tak bantah, asalkan mengikut syarat-syarat ditetapkan dan segala hak Kafa dipertahankan.
“Dia sendiri hantar surat bertarikh 30 Oktober 2012 untuk menamatkan kontrak berkuat kuasa pada 1 November,” katanya.
Justeru kata beliau, ia bermakna penamatan kontrak dia berlaku 13 bulan lebih awal melibatkan nilai lebih RM300,000, yuran perpindahan minimum ditetapkan oleh FAM adalah RM250,000, pinjaman perumahan lebih RM100,000, selain insentif dan kerugian yang terpaksa ditanggung kerana penaja menarik diri. – SinarHarian
 

 17 Fakta Unik tentang Tangan Kidal
Posted on Tuesday, August 20 @ 07:55:16 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur



Kidal adalah suatu kebiasaan lebih dominan menggunakan tangan kiri untuk melakukan pekerjaan, seperti menulis, makan, atau melakukan pekerjaan yang berat menggunakan tangan.

Menurut The Left Handers Club, sebuah organisasi orang-orang kidal tak pernah menganggap bahwa kidal itu adalah sebuah kelainan, tapi sebaliknya, mereka malah menganggap kidal adalah sebuah keunikan.
 
Sampai saat ini, belum ada  dokter atau ilmuwan yang mengerti pasti apa penyebab kidal. Ada beberapa teori yang mencetuskan alasan kenapa seseorang bisa kidal, tapi kebenarannya belum teruji secara pasti.

Menurut Fabiola Priscilla Setiawan, M.Psi., psikolog anak dan remaja, kidal terjadi bila otak kanan seseorang lebih dominan dibanding otak kirinya.
 
“Otak kanan itu mengatur bagian tubuh sebelah kiri, sedangkan otak kiri mengatur tubuh sebelah kanan. Orang yang lebih nyaman menggunakan tubuh sebelah kiri, termasuk tangan kiri, berarti otak kanannya yang lebih dominan,” ujar psikolog yang akrab dipanggil Mbak Febi.

Gara-gara didominasi otak kanan, orang kidal jadi jauh lebih kreatif dibanding orang-orang yang biasa menggunakan tangan kanan. Otak kiri fungsinya mengatur hal-hal yang berhubungan dengan logika, sedangkan otak kanan mengatur hal-hal yang abstrak seperti seni, bahasa, musik, dan emosi.

“Itulah sebabnya, orang-orang yang kidal biasanya mahir menggambar. Jadi, tidak heran kalau banyak musisi, pelukis, aktor, dan seniman yang bertangan kidal,” kata psikolog yang berpraktek di Lembaga Psikologi Terapan UI ini.

Akibat otak kanan lebih dominan, anak-anak yang kidal juga biasanya punya daya khayal dan imajinasi yang tinggi, yang bikin mereka jadi lebih kreatif dibanding anak-anak bertangan kanan.

Bagaimana dengan kekurangannya?

“Anak yang kidal biasanya lebih sensitif. Mereka juga cenderung kurang percaya diri, apalagi jika lingkungannya tidak menerima dia sebagai orang kidal. Penelitian menunjukkan jika kompetensi orang yang kidal dan orang yang “normal” itu sebenarnya sama kok,” Mbak Febi menegaskan.

 
Tetap Kidal
Kalau Anda kidal, jangan sekali-kali berusaha untuk berubah jadi right-hander alias pengguna tangan kanan. Termasuk kalau disuruh oleh orang tua atau guru. Bila dipaksakan, efeknya justru bakal tidak bagus buat Anda, baik secara psikologis maupun secara prestasi. 
Mbak Febi berikan contoh lewat pengalaman pribadinya, “Waktu SD prestasi saya bagus, selalu masuk rangking. Tapi begitu duduk di kelas empat, saya tidak diijinkan masuk kelas jika saya tidak belajar pake tangan kanan, termasuk nulis pake tangan kanan. Itu sulit sekali untuk saya. Nulis jadi lambat, mikir juga jadi tidak konsen. Apalagi jika guru  mendikte catatan atau berikan soal. Sejak itu, prestasi saya langsung drop,” ungkap Mbak Febi.
 
Si kidal yang maksain berubah jadi “normal” juga biasanya jadi lebih gampang cemas, tidur terganggu, tidak percaya diri, bahkan bisa jadi gagap.
 
“Iya, ini biasanya terjadi pada anak yang sering diingatkan dengan cara yang keras, misalnya dibentak, untuk menggunakan tangan kanan. Akibatnya dia jadi waswas, mau melakukan apapun jadi serba takut”.

Kasus ini juga dialami oleh Raja Inggris King George VI yang jadi gagap dan dyslexia akibat dipaksa menggunakan tangan kanan, padahal dia aslinya adalah seorang kidal.

Berikut, ada fakta-fakat menarik lainnya tentang tangan kidal:
1. Menurut statistik, dari sebuah populasi, 15%-nya termasuk kidal. Pria biasanya dua kali lebih cenderung kidal daripada wanita.
 
2. Orang kidal memiliki kemungkinan lebih besar untuk mejadi jenius. 20% dari jumlah anggota organisasi MENSA, sebuah organisasi untuk orang-orang dengan IQ tertinggi sedunia, dilaporkan kidal.
 
3. Jika Kamu pria, kidal, dan sedang kuliah, maka diperkirakan Kamu akan 15% lebih kaya daripada pria yang tidak kidal. Nah, kalau sampai tamat kuliah, pria kidal akan 20% lebih kaya!
 
4. Walau begitu orang kidal memiliki kecendrungan lebih tinggi untuk kecanduan alkohol.
 
5. Jika kedua orangtua kidal, maka ada kemungkinan 50% keturunan mereka juga akan kidal. Sementara jika kedua orangtua tidak kidal, kemungkinan tadi akan turun menjadi 2% saja.
 
6. Psikolog dari Universitas Queen di Belfast menyatakan bahwa kucing betina cenderung tidak kidal, sementara kucing jantan cenderung kidal (siapa sangka, kucing bisa kidal juga!).
 
7. Entah mengapa, namun orang kidal katanya lebih tidak suka buku berjilid spiral dibanding yang tidak kidal.
 
8. Orang kidal dapat merespon stimulasi (rangsangan) dengan lebih baik sehingga kebanyakan orang kidal jago bermain game.
 
9. Semakin tua seorang Ibu saat melahirkan, semakin besar kemngkinan anaknya lahir kidal.
 
10. 4 dari 5 desainer komputer Mac dilaporkan kidal.
 
11. Menurut sebuah penelitian, orang kidal hidupnya 9 tahun lebih pendek dari yang tidak kidal.
 
12. Orang kidal cenderung lebih atletis, memiliki kesadaran yang lebih spasial dan berpikir lebih cepat.
 
13. Menurut sebuah studi yang dilakukan oleh Dr Alan Searleman dari St Lawrence University di New York, menunjukkan bahwa orang kidal mampu mendukung sisi kiri tubuhnya untuk semua kegiatan fisik. Orang kidal juga dua kali lebih terampil dalam pemecahan masalah dan memiliki IQ lebih tinggi dari orang yang aktif dengan tangan kanan.
 
14. Orang dengan tangan kidal relatif lebih cerdas dari pada bukan kidal (Guardian UK)
 
15. Orang Kidal lebih mudah mengontrol emosi dibandingkan bukan kidal (National Geographic)
 
16. Jumlah orang Kidal meningkat pesat setelah tahun 1910 (BBC)
 
17. orang Kidal jumlah sampai saat ini sekitar 10% dari seluruh populasi dunia (National Geographic)

Sumber Link


Nasib dua bekas polis sabit kes pembunuhan Altantuya diketahui Jumaat
Posted on Tuesday, August 20 @ 07:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

http://1.bp.blogspot.com/-LrnKFVhJHHo/UazSnyCVl-I/AAAAAAAA2bI/l5xzkOlCuyc/s640/Altantuya-1-300x202.jpg
MISTERI MUKA DUA ANGGOTA POLIS YANG DIKATAKAN MEMBUNUH ALTANTUYA


Mahkamah Rayuan akan membuat keputusan Jumaat ini berhubung nasib dua bekas anggota polis yang disabitkan kesalahan membunuh model Mongolia Altantuya Shaariibuu di hutan simpan berhampiran Shah Alam pada 2006.


Kaunsel Datuk Hazman Ahmad yang mewakili bekas polis Azilah Hadri berkata kepada The Malaysian Insider hari ini beliau dimaklumkan oleh pendaftar mahkamah rayuan berhubug tarikh keputusan tersebut.
Azilah disabitkan bersama dengan Koperal Sirul Azhar Umar oleh Mahkamah Tinggi Shah Alam pada 2009 kerana membunuh Altantuya, 28, di Mukim Bukit Raja antara 19 hingga 20 Oktober, 2006.
Kedua-duanya merupakan anggota Pasukan Khas Bukit Aman, dan juga pasukan keselamatan Datuk Seri Najib Razak, yang ketika itu merupakan timbalan perdanna menteri dan juga Menteri Pertahanan.
Wakil peguam bagi Sirul, Kamarul Hisham Kamaruddin, turut mengesahkan tarikh berkenaan.

Ketika permohonan itu dibuat, Kamarul menggesa kegagalan memanggil pembantu Najib, Timbalan Superitendan Musa Safri sebagai saksi dalam perbicaraan.
Beliau berhujah Musa adalah hanya individu yang boleh mengenal pasti transaksi telefon antara dirinya dan Abdul Razak Baginda. Abdul Razak ketika itu adalah penganalisis politik untuk Najib.
Abdul Razak didakwa bersekongkol dengan dua anggota polis tersebut.
Dalam afidavit jaminan yang diperolehi di Mahkamahh Tinggi, Abdul Razak menyatakan ada lebih 30 panggilan telefon dan mesej teks kepada Musa pada 19 Oktober, 2006, untuk menghentikan gangguan daripada Altantuya kepada keluarganya.
Hazman turut berkata Azilah tidak mempunyai bahan letupan dalam simpanannya. Perbicaraan mendapati Altantuya ditembak sebelum badannya diletupkan menggunakan bahan letupan C4.
Beliau berhujah saksi dalam perbicaraan mengesahkan Pasukan Khas Bukit Aman tidak menyimpan C4 dan mereka tidak terlatih untuk mengendalikan bahan letupan tesebut.
Hazman turut berkata beliau telah memfaiilkan notis alibi tidak berada di lokasi kejadian, namun hakim Datuk Mohd Zaki Yasin tidak mempercayai ceritanya.
Sementara itu, Datuk Tun Abdul Majid Tun Hamzah berkata tiada kaitan antara Najib dan juga kematian Altantuya.
Beliau berkata kebetulan Abdul Razak mengenali Najib dan Musa, tidak bermakna perdana menteri mempunyai kaitan.
Rayuan didengar selama dua hari bermula 26 Jun di hadapan tiga hakim, Datuk Seri Mohamed Apandi Ali, Datuk Linton Albert dan Datuk Tengku Maimun Tuan Mat.
Berdasarkan hasil rayuan tersebut, perayu dan pendakwa mempunyai peluang untuk merayu di Mahkamah Persekutuan.
  


 Blogger UMNO Hentam Giler Nazri Aziz!
Posted on Tuesday, August 20 @ 06:21:11 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Nazri - Pengkritik Saya Berotak Tahi Lembu dan Pendengki ! Hahahaha ....


Kepada mereka yang mengkritik Nazri atas isu perlantikan anak lelakinya, Nedim sebagai Pegawai Khas bagi Parlimen Padang Rengas walaupun setelah tindakannya disokong oleh Najib, terimalah tempelak dari beliau -

Mereka ini berotak TAHI LEMBU !
These people have cow dung for their brains.

Mereka ini DENGKI, tak boleh tengok orang lain senang.
Nazri said the bloggers who continued to attack him were displaying "typical Malay envy (dengki) of not being able to see others happy". - TMI dan TMI Omputeh.

Hahahaha ..... Nazri masih nak menegakkan benang basah ? Kemudian ada hati nak cuba SPIN fakta....

SEKARANG baru Nazri nak kata yang Nedim adalah pegawai khas untuk Parlimen Padang Rengas ....

Cuba ingat apa respon Nazri masa mula jawab isu ini - MalayMail -

"I had to give him some kind of designation so that the boys and girls would listen to him so I named him 'special officer' in my portfolio.But he is not a salaried worker," Nazri explained.

....in my portfolio ?

Cuba ingat kembali screenshot Staff Directory MOTAC ketika mula jadi isu minggu lepas -


Siapapun, saya ulang - SIAPAPUN yang baca akan menerima sebagai fakta bahawa Nedim, anak lelaki Menteri MOTAC ( waktu itu saya tertanya2 juga apakebendanya MOTAC tu hehehe ) adalah pekerja yang berjawatan Pegawai Khas di MOTAC.

Hanya yang berotak tahi lembu saja yang selepas baca ini -


diportal MOTAC akan menerima sebagai fakta yang Nedim adalah Pegawai Khas Nazri untuk Parlimen Padang Rengas yang gajinya dibayar oleh ayahnya.

Sebab itulah orang bising ! Perkaranya memang mempunyai unsur NEPOTISMA.

Cara terbaik untuk menangani isu ini adalah MINTA MAAF dan beritahu ia adalah salah faham, dan keluarkan nama Nedim dari portal MOTAC. Senang kan ?

Tapi apa reaksi Nazri ? Rasanya tak perlulah saya ulang sebut disini, semua dah tahu. Kenyataan yang sarat dengan intonasi BODOH SOMBONG DAN BONGKAK.

Kemudian bila orang kritik kenyataannya yang berunsur bodoh sombong dan bongkak itu, apa reaksi Nazri ?

Mereka yang kritik itu berotak tahi lembu dan jenis dengki melihat orang lain senang ?

Apakah begini jenis pemimpin yang Najib kata mendengar denyut nadi rakyat ?

Apakah dengan ahli kabinet sebegini Najib mahu dakwa - era kerajaan lebih tahu sudah berlalu ?

Entahlah ..... tak reti dah saya dengan citarasa Najib ni....

PS - Kemudian Nazri tuduh kritikan para bloggers sebagai satu cubaan untuk POW duitnya ....tak tahulah kot2 ada mana2 blogger yang cuba menangguk di air keruh yang menghubungi beliau dan cuba dapatkan kontrek untuk bersihkan namanya.

DIN TURTLE


 Pencuri Open House Di Cekup
Posted on Tuesday, August 20 @ 06:14:42 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur



Buat anda yang mahu mengadakan rumah terbuka, silalah ambil langkah berjaga-jaga dan sentiasa berhati-hati dengan kehadiran tetamu yang datang lebih-lebih tetamu yang tidak dikenali.

Gambar di atas ini merupakan salah satu contoh kejadian curi, dilaporkan berlaku di Paya Keladi Tengah, Kepala Batas, Pulau Pinang yang dikongsikan oleh seorang pengguna bernama Walid Ismail menerusi laman Facebooknya, semalam.

Penduduk telah berjaya menangkap beberapa tetamu yang berkemungkinan didalangi oleh sindiket tertentu, menyasarkan majlis-majlis rumah terbuka yang kerap kali diadakan pada cuti hujung minggu pada bulan Syawal ini.

Mereka berlagak seperti tetamu lain dan menyamar seperti mengenali tuan rumah yang menganjurkan majlis rumah terbuka itu.
Selain itu, ‘tetamu’ ini juga menjinjing beg tangan yang agak besar saiznya berkemungkinan untuk menyimpan barang yang dicuri dari rumah tersebut.

Apa lagi, pemandu yang dilihat menurunkan ‘tetamu-tetamu’ ini terus memecut kereta dan menghilangkan diri dari kawasan kejadian selepas menyedari perbuatan kawan-kawannya itu telah kantoi oleh penduduk setempat.

Jadi, sentiasalah berhati-hati walaupun anda berada dalam rumah sendiri sekali pun.
Pastikan anda mengenali semua tetamu yang dijemput dan sekiranya ada tetamu yang diragui, selalulah berwaspada dengan tingkah laku mereka yang berkemungkinan mempunyai niat tidak baik terhadap anda dan keluarga.

Sumber: Mynewshub.my

Tiada ulasan: