Khamis, 15 Ogos 2013

LOGIKNYA IA SEJUK...CINCAU DIBUAT DARI DAUN..DAUN KURNIAAN ALLAH...BUKAN TUMBUHAN2 SAJA MALAH SEMUA KURNIAAN ALLAH....ADAKAH KITA TAK BERSYUKUR

ARAB....Bangsa Brutal Yg. Tiada Perikemanusiaan
Posted on Thursday, August 15 @ 21:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh memo

Oleh: Iqbal

"Ada kala bosan dan MENYAMPAH untuk mengikuti perkembangan di benua Arab. Benua yang sepatutnya dilimpahi dengan rahmat dan nikmat keimanan. Apa tidaknya, hampir kesemua para Nabi diangkat dari wilayah-wilayah benua Arab.

Malah nikmat yang sangat tinggi untuk bangsa Arab ialah apabila nabi terakhir yang diangkat oleh ALLAH sebagai Rasul ial;ah dari benua Arab. Sekaligus kita suci terakhir untuk umat manusia adalah dalam bahasa ARAB.

Sayangnya walaupun dengan kelebihan seperti yang digambarkan diatas , bangsa Arab kekal dengan kekejaman zaman jahillyih. Sangat ganas, brutal dan tiada perikemusiaan.

Sebaik saja baginda Rasul wafat siri pembunuhan pun bermula hingga kehari ini. Para sahabat Saidina Umar , Osman dan Ali mati dibunuh. Anak saidina Ali Hasan mati dibunuh. Hussein dibunuh dengan brutal sekali iaitu kepalanya dipenggal.

Kita lihat bagaimana rakyat Iraq dibunuh dengan begitu kejam oleh Arab syiah sebaik saja Saddam Hussein di gulingkan.

Di Syria kemaruk membunuh orang awam yang tidak terlibat dimedan peperangan menjadi-jadi. Bukan saja ditembak begitu saja tetapi mayat dirobek-robek seperti merobek seekor lembu yang disembelih.

Dan hari ini brutallity bangsa Arab dipamerkan di Mesir dimana tentera dan polis membunuh orang awam yang tidak bersenjata.

Syabas si Jenderal Mesir. Kamu telah menerima upah dari zionist (tentunya) untuk membunuh bangsa mu sendiri.

Sebenarnya tentera2 Arab mereka tidak beranipun dengan musuh sebenarnya iaitu Isreal. Senjata mereka hanya memakan bangsa mereka sendiri.

PASTI Jenderal sial ini akan dibunuh oleh orag mesir satu hari nanti.

Apakah barat khususnya Amerika akan mendakwa Jenderal ini ? Rasanya tidak. Kerana si Jenderal pastinya adalah orang yang menerima upahan dari musuh-musuh Islam.

KETAWA BESAR YAHUDI DI ISREAL DAN DISELURUH DUNIA. kerana KEHEBATAN JENDERAL MESIR INI."


 Pengedar dadah lari dari lokap dipercayai selepas rasuah polis
Posted on Thursday, August 15 @ 20:16:57 MYT
Dilulus untuk paparan oleh memo

Oleh: amkns

"15 Ogos 2013 KUALA LUMPUR - Seorang lelaki Nigeria yang dipercayai pengedar dadah yang sedang direman di lokap sementara polis di Jinjang di sini hilang daripada tahanan pada Isnin lalu selepas dia dipercayai menyogok seorang anggota polis berpangkat Koperal. Osuji Kelly Prince, 25, yang disiasat di bawah Seksyen 39(B) Akta Dadah Berbahaya 1952 disedari hilang pada pukul 10 pagi.

Suspek itu direman sejak 2 Ogos lalu ekoran penemuan dadah jenis syabu seberat 44 kilogram (kg) bernilai RM8.74 juta dan sepatutnya berada dalam tahanan sehingga hari ini sebelum dia didakwa.

Anggota polis ditahan dipercayai bebaskan tahanan lokap

KUALA LUMPUR:
Seorang anggota polis berpangkat Koperal digantung kerja dan disiasat kerana disyaki menerima sogokan wang bagi membebaskan seorang tahanan warga Nigeria dari lokap Balai Polis Jinjang, di sini Isnin lalu. Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur Datuk Ku Chin Wah berkata anggota polis berusia 52 tahun itu ditahan di kediamannya di Jinjang bagi membantu siasatan polis kerana dipercayai dengan sengaja membebaskan suspek berkenaan.

Beliau berkata berdasarkan rakaman kamera litar tertutup (CCTV) di kawasan lokap, semasa hari kejadian anggota polis berkenaan bertugas seorang diri dan disyaki telah membawa suspek keluar dari kawasan lokap. Ku berkata pihaknya tidak menolak kemungkinan anggota polis berkenaan menerima wang sogokan daripada suspek.

"




 Mesir: Laknat Allah Ke atas Mereka Yang Zalim!
Posted on Thursday, August 15 @ 20:30:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh memo

Oleh: ustnik

"the killer assisiMesir berdarah!

Dua ribu syahid dan puluh ribu cedera parah!

Hanya berdemonstrasi aman di RabiatulAdawiyah dan an-Nahdhah

Menuntut dipulangkan kePRESIDENan tanpa mengalah.

Tiada senjata di tangan selain Quran dan sejadah

Sumud, thubut la yataharrak wa lau lahzah

(Tetap tidak berganjak walaupun sedetik)

Gila kuasa, perampas kuasa, guling kuasa, bunuh rakyat dengan nafsu serakah

Allah mengambil mereka yang benar sebagai syuhada penuh barakah

Bahagialah roh mereka di alam barzakh

Celaka dan laknatlah ke atas penzalim yang menumpahkan darah!"


 Masjid pun ada yang salah kiblat
Posted on Thursday, August 15 @ 17:45:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh mmas_forever

Oleh: amkns

"Siapa yang pernah sembahyang di Masjid Lama Kg Paroi, Seremban (sekarang bangunan baru Masjid At Taqwa) pasti ingat bahawa saf dalam masjid tersebut adalah senget ke kanan sebanyak 15 darjah. Bertahun-tahun lamanya jemaah sebelum itu solat salah arah kiblat. Begitu juga Masjid di Melaka Tengah yang jemaahnya solat lebih 70 tahun salah kiblat. Nampaknya semua masjid dan surau di Malaysia ini perlu disemak semula arah kiblat.


Arah kiblat terpesong

13 Ogos 2013

KOTA TINGGI: Struktur surau di resort yang disewakan kepada sekumpulan penganut Buddha untuk mengadakan majlis keagamaan mereka, Jumaat lalu, didapati tidak menepati ciri-ciri rumah ibadat umat Islam. Selain itu, arah kiblat surau itu dikatakan terpesong 300 kilometer dari arah kedudukan sebenar Kaabah yang menjadi rujukan umat Islam menunaikan solat.

70 tahun solat salah kiblat
22 Januari 2013

MELAKA - Sebuah masjid berusia lebih 70 tahun di Melaka Tengah dekat sini dikesan telah silap dalam penetapan arah kiblat. Imam I Masjid Al-Ehsan, Bukit Baru, Sabtu Kina berkata, kedudukan arah lebih kurang 10 sentimeter terpesong dari arah kiblat sebenar, yang sepatutnya mencondong ke kiri, wujud sejak masjid tersebut didirikan.

Pengunjung kecewa surau salah kiblat
27 Mac 2013

BAYAN LEPAS - Seorang pengunjung kompleks beli belah kecewa apabila surau yang didirikan di situ tidak sempurna sehingga menyebabkan petunjuk arah kiblat kurang jelas. Munzirah Munsir, 32, berkata, dia seriang bersolat di surau itu kerana bekerja di kompleks belah belah berkenaan. Gara-gara tanda arah kiblat yang tidak sempurna, ada pengunjung yang menunaikan solat mengikut arah kiblat yang salah.


"

 Gambar Menyayat Hati Kekejaman Serangan Regim Al Sisi Keatas Penyokong Pro-Mursi
Posted on Thursday, August 15 @ 17:30:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh memo

Oleh: hijabulcrewz

"Mesir terus berdarah dengan serangan yang dahsyat oleh regim al Sisi. Para penyokong pro Morsi dan demonstran digempur, ditembak, dibunuh sewenang-wenangnya. Pasti akan menitis air mata jika anda lihat gambar-gambar di bawah ini.

Adakah masih lagi kita tidak merasakan apa-apa di hati kita?

AllahuAkbar!


























Lagi gambar-gambar menyayat hati di http://hijabulcrewz.blogspot.com"


MESIR KINI : Tukaran USD 1.2 bilion dengan darah !
Posted on Thursday, August 15 @ 16:30:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh lararatu

Oleh: tokpepijat

"

Kerana USD 1.2 bilion

Rakyat dibakar

Masjid dibakar

Kanak-kanak dibakar

Wanita ditembak

Hospital dibakar

Orang tua dibunuh


Hebatnya kuasa dolar Amerika!

Jika mahu USD 1.2 bilion

sila tumpahkan darah rakyatmu

sila bakar masjid

sila bunuh kanak-kanak,orang tua dan wanita

sila bakar hospital dan penghuninya sekali

bakar..tembak..bunuh..


itu pra-syarat

jika mahu USD 1.2 bilion!
"
 



Al Qaeda Akan Mulai Menyerbu Tentara Murtad Mesir

Dewan Shura Mujahidin Yerussalem
Umair untuk Al-Mustaqbal.Net
Al Qaeda di Semenanjung Sinai, Mesir dikabarkan akan mengarahkan moncong-moncong senjata mereka ke tentara murtad mesir, setelah sebelumnya sempat menjadikan Israel sebagai target utama dibandingkan tentara mesir. Sebagaimana disampaikan oleh Minbar Tawheed,  para mujahidin di Sinai telah mengadakan pertemuan dengan para pemimpin mereka, akhirnya mereka mengeluarkan pernyataan :
Tidak ada ruang untuk tentara-tentara murtad Al Sisi musuh-musuh Allah di Sinai setelah hari ini. Dan semua basis militer mereka, tentara-tentara mereka, bangunan mereka akan menjadi target kami, dan kami akan menyerang mereka di mana pun kami menemukan mereka, di mulai hari ini ! “Ketika orang-orang di garis depan berbicara, orang-orang yang [bersembunyi di] lubangpun membisu.” – Daulah Islam Iraq dan Syam.
Keadaan mesir dalam keadaan yang sangat tidak stabil, setelah pembantaian ribuan anggota Ikhwanul Muslimin di Raba’ah Al Adawiyah oleh tentara murtad mesir yang dipimpin oleh jendral Al Sisi, membuat kemarahan yang besar bagi banyak umat muslim. Terlebih sikap para petinggi Ikhwanul Muslimin itu sendiri yang masih tetap melarang keras anggota ikhwan untuk mengangkat senjata melawan orang-orang yang membunuhi anggota mereka.
Hal ini sempat dikritik oleh Syaikh Ayman Az Zawahiri dan berbagai mujahidin di dalam forum-forum jihad.  Bagaimana mungkin mereka melarang sesuatu yang wajib (jihad)? semoga para mujahidin Al Qaeda di Sinai bisa membuka mata umat islam di Mesir, bahwa jihad bukanlah suatu kenistaan. Allahu Akbar!

 Proton hatchback turbo dilancar Sabtu
Posted on Thursday, August 15 @ 16:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur



Proton Holdings Bhd akan melancarkan model terbarunya, iaitu kereta hatchback lima pintu dengan enjin berkuasa turbo pada Sabtu ini.

Pengenalan model itu adalah antara langkah yang diambil oleh pengeluar kereta nasional berkenaan untuk mengukuhkan daya saing bagi berdepan persaingan sengit dalam pasaran automotif tempatan serta meningkatkan kadar penembusan rangkaian modelnya di pasaran antarabangsa.

Pelancarannya dijadualkan disempurnakan oleh Penasihat Proton Holdings, Tun Dr Mahathir Mohamad di Pusat Pameran dan Konvensyen MATRADE.

 BONGKAR!!! Cincau Boleh Turunkan Darah Tinggi? [MESTI BACA...]
Posted on Thursday, August 15 @ 15:30:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh lararatu

Oleh: matuse68

"BONGKAR!!! Cincau Boleh Turunkan Darah Tinggi? | Cincau Boleh Turunkan Darah Tinggi? [MESTI BACA...]

"Maklumat terbaru yang aku perolehi setelah lama mencari penawar untuk mak mentua aku ni.

Sebelum tu aku nak beritahu mak mentua aku setelah pulih dari kencing manis secara tiba-tiba darah tinggi dia meningkat kepada 206. Aku amik bacaan yang atas ajer ler. Terperanjat semua ahli keluarga yang lain.

Pelbagai usaha dilakukan selain menggunakan perubatan moden. Apa yang kami tak guna dari daun hempedu ular, ke pucuk jantan betik dan satu daun lagi aku pun lupa.

Semuanya gagal, memang turun tapi dalam anggaran 180.

Pada suatu hari, adik ipar aku yang bekerja di UITM Melaka beritahu, profesor dia yang ada darah tinggi hanya makan cincau sahaja. Dah berbelas tahun makan malahan ubat hospital langsung tak disentuh!!

Untuk mengesahkan cerita ini benar atau tidak. Aku beli cincau di Tesco. Nak cari cincau kat pasar mana ada masa..hehehehahe. Beli yang dah pasang siap punya ler....

Aku kasi kat mak aku dan mak mentua aku makan. Cara makan ialah setiap dua hari sekali mak aku makan cincau ini. Dalam 3 hari lagi nak pergi jumpa doktor makan tiap-tiap hari. Kalau nak lebih mudah, mak aku buat ialah blender semua cincau tu dan minum macam biasa.

Kalau cincau kat Tesco senang nak sukat sebab dia jual dalam bentuk packing silinder kecil. So mak aku makan setiap hari satu. Takut juga nak makan tiap-tiap hari, cincau ni kan sejuk. Nanti krem lak kaki mak aku ...hehehehehe. cincau

Hasilnya darah tinggi mak mentua aku dari 180 yang tak turun-turun selama 2 bulan menurun kepada 156.

Manakala mak aku dalam anggaran 150 telah menurun kepada 126!! Hilang darah tinggi!! [Baca seterusnya...]"



Cincau Ubat Darah Tinggi

cincau
Maklumat terbaru yang aku perolehi setelah lama mencari penawar untuk mak mentua aku  ni.
Sebelum tu aku nak beritahu mak mentua aku setelah pulih dari kencing manis secara tiba-tiba darah tinggi dia meningkat kepada 206. Aku amik bacaan yang atas ajer ler. Terperanjat semua ahli keluarga yang lain.

Pelbagai usaha dilakukan selain menggunakan perubatan moden. Apa yang kami tak guna dari daun hempedu ular, ke pucuk jantan betik dan satu daun lagi aku pun lupa.
Semuanya gagal, memang turun tapi dalam anggaran 180.

Pada suatu hari, adik ipar aku yang bekerja di UITM Melaka beritahu , profesor dia yang ada darah tinggi hanya makan cincau sahaja. Dah berbelas tahun makan malahan ubat hospital langsung tak disentuh!!

Untuk mengesahkan cerita ini benar atau tidak. Aku beli cincau di Tesco. Nak cari cincau kat pasar mana ada masa..hehehehahe. Beli yang dah pasang siap punya ler....

Aku kasi kat mak aku dan mak mentua aku makan.
Cara makan ialah setiap dua hari sekali mak aku makan cincau ini. Dalam 3 hari lagi nak pergi jumpa doktor makan tiap-tiap hari.
Kalau nak lebih mudah, mak aku buat ialah blender semua cincau tu dan minum macam biasa.

Kalau cincau kat Tesco senang nak sukat sebab dia jual dalam bentuk packing silinder kecil. So mak aku makan setiap hari satu. Takut juga nak makan tiap-tiap hari, cincau ni kan sejuk. Nanti krem lak kaki mak aku ..hehehehehe.
cincau
Hasilnya darah tinggi mak mentua aku dari 180 yang tak turun-turun  selama 2 bulan menurun kepada 156.

Manakala mak aku dalam anggaran 150 telah menurun kepada 126!! Hilang darah tinggi!!
Kat sebelah ialah  ini bukti resit mak aku!!

Cincau adalah satu bahan yang menurunkan darah tinggi anda!!!!
Jika saudara mara anda mempunyai darah tinggi sila cuba petua ini.

Syukur alhamdulilah akhirnya darah tinggi mak mentua dan mak aku menurun. Suka melihat senyuman mereka semula.

Aku telah mencuba kepada 2 subjek iaitu mak dan mak mentua aku  dan ternyata ia berjaya. Dan tolong sharekan maklumat kepada semua.!!! Aku memang berniat nak kongsikan maklumat ini..

Sekarang ini aku melihat penggunaan jangka panjang penggunaan cincau ini.
Risau ler..benda sejuk ini.. Takut semput atau krem kaki orang tua aku lak..hehehehe.
Selamat mencuba!!

Cara Membuat Abu Qi

Sebelumnya banyak yang mengeluh tentang sulitnya memperoleh Abu ”Qi” sebagai bahan pembuatan cincau/janggelan. Biasanya Abu “Qi” dapat dibeli di toko-toko kimia atau kelontong.
Namun masalahnya tidak semua toko tersebut menjual Abu ”Qi” terutama didaerah yang tidak terdapat pengrajin Cincaunya sebagai konsumen utama Abu ”Qi”. Bahkan jika ditanya, merekapun tidak tahu apa Abu ”Qi” itu.
Batang Padi
Sebenarnya mudah saja membuat Abu ”Qi” sendiri, bahannya pun hanya merang/tangkai batang padi yang mudah didapat. Bila abu “Qi” susah didapat, maka sebagai gantinya dapat digunakan air “Qi” yang dapat dibuat sendiri dengan cara merendam abu merang padi di dalam air selama semalam.
Air rendaman tersebut kemudian dibersihkan dan disaring. Hasil saringan yang jernih, tidak berwarna dan terasa licin ini dikenal dengan istilah air “Qi”. Air “Qi” ini bersifat basa dengan pH (tingkat keasaman) sekitar 8-9. Nah, selamat membuat cincau sendiri.

Tiada ulasan: