Sabtu, 30 Jun 2012

BETUL KE....HANYA ALLAH SAJA YANG TAHU...AKHIRAT KITA AKAN MENUNGGU SEGALA KEPUTUSAN....

Bakal Menantu Najib bersembunyi di Malaysia?


Bakal Menantu Najib dilaporkan telah menghilangkan diri setelah penipuannya didedahkan oleh The New York Times tetapi menurut satu sumber “Daniyar berada di Sandhurst sekarang. Mereka menerimanya tahun lepas,”

Daniyar dilaporkan menipu dalam dua perkara, iaitu berkaitan dokumen yang diubahsuai konon nya dia menamatkan pelajaran tinggi di kazakhtan tetapi sebaliknya dia tidak pernah bersekolah di sana bahkan tidak pernah pun berjaya menamatkan pelajaran di sekolah tinggi pun.

Yang kedua daniyar menipu mengenai pembelian sebuah kondo mewah. Kondo tersebut dibeli menggunakan wang bapa tirinya. Bapa tiri nya mengamanahkan dia untuk melakukan urusan jual beli tetapi dia letak nama mak dia sebagai pemilik kondo tersebut. - AmenoWorld

Semalam Malaysia Today telah menyiarkan dua keping gambar Bakal Menantu Najib itu sedang menjalani latihan tentera di sebuah negara.

Dari gambar yang disiarkan itu.. suasananya persekitarannya tidak menggambarkan Eropah tapi lebih kepada suasana di Malaysia..

Adakah setelah menyedari Bakal Menantunya ini menjadi buruan, Najib menyorokkannya di Malaysia?

Baca laporan dari The Malaysian Insider mengenai bakal Menantu Najib yang disiarkan awal bulan lalu..

Daniyar Nazarbayev telah mendaftar di Maktab Tentera Sandhurst sejak tahun lepas, walaupun terdapat keraguan terhadap bakal menantu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak apabila kelayakan akademik untuk memasuki Universiti Columbia di Amerika Syarikat.

The Malaysian Insider difahamkan dari sumber-sumber keluarga yang pemuda berusia 24 tahun itu adalah dalam perjalanan pentauliahan untuk tentera biasa pegawai yang mengambil masa 48 minggu.

“Daniyar berada di Sandhurst sekarang. Mereka menerimanya tahun lepas,” kata sumber kepada The Malaysian Insider.

Menurut laman web kolej tersebut, Akademi Ketenteraan Diraja Sandhurst di Surrey adalah dimana “semua pegawai Tentera British dilatih dan bertanggungjawab memimpin tentera.”

“Lebih 80 peratus Pegawai Kadet adalah penuntut lepasan universiti, namun sebahagiannya dengan A-Level dan yang setaraf. Yang lainnya adalah tentera yang berkhidmat dan dipilih untuk menjalani latikan Pegawai dan ada dari luar negara, dipilih oleh tentera sendiri untuk berlatih di akademi terkenal dunia.

“Tidak mustahil untuk mana-mana pihak menjalani latihan menggunakan duit mereka sendiri,” kata laman web tersebut.

Ibu Daniyar, Maira menafikan dakwaan semalam yang yang beliau dan anaknya disaman oleh suaminya, dan menegaskan perkahwinannya masih bertahan.

Beliau juga menambah pertunangan dengan anak Najib masih berterusan walaupun timbulnya surat dari mahkamah yang difailkan suaminya di mahkamah di New York.

Selasa lalu, beberapa akhbar luar negara termasuk New York Post melaporkan Daniyar disaman dengan ibunya kerana menipu bapa tirinya Bolat Nazarbayez, abang kepada Presiden Kazakhtan Nursultan Nazarbayev. Beliau juga didakwa menipu kelayakan akademiknya untuk memasuki Universiti Columbia di Amerika Syarikat.

Pertunangan Daniyar dengan anak perempuan Najib Nooryana Najwa dilakukan dengan penuh neriaj di sini Jun tahun lalu.

“Saya tidak pernah bertengkar dengan suami saya,” kata Maira Nazarbayev kepada New York Post dalam satu temu ramah yang disiarkan Jumaat lalu.

“Saya menganggap kami masih berkahwin dan mempunyai hubungan yang baik dengan suami saya. Dan saya tidak pernah melihat dokumen berkaitan perceraian. Saya tidak pernah menandatangani sebarang dokumen,” tambahnya.

Namun, New York Post memetik dokumen mahkamah yang difailkan Bolat Nazarbayez di New York, menuduh Daniyar menipunya sejumlah US$20 juta (RM63 juta) rumah kondominium di Wall Street disamping memasuki universiti terbaik melalu “penipuan” kertas kelayakan daripada sekolah tinggi di Kazakhtan yang tidak dimasukinya.

Daniyar, dikatakan bertemu Nooryana di Columbia, graduan lepasan Ivy League pada 2010.

Akhbar itu turut melaporkan Maira telah menukar nama keluarga Daniyar daripada Kesikbayev kepada Nazarbayev untuk setaraf dengan presiden Kazakhtan selepas mengahwini Bolat pada 2001.

Maira berkata Bolat terkejut mengetahui perkara itu apabila dihubunginya beberapa minggu lalu, dan menegaskan beliau tidak mengambil sebarang tindakan perunangan terhadap dirinya dan Daniyar.

Beliau turut menafikan tuduhan Daniar dibuang sekolah dan menipu untuk memasuki Columbia University, berkata ianya di reka dan satu penipuan.

Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) menolak ianya tidak berkaitan dengan pentadbiran Najib berhubung khabar angin tersebut.

Pemimpin BN berkata kepada The Malaysian Insider awal minggu ini ia hanyalah “isu peribadi” dan tidak menjejaskan reputasi presiden Umno itu.

Ini bukan kali pertama hubungan Najib dan Kazakhtan menjadi isu. Akhbar Indonesia, Kompas juga pernah mendakwa pada Ogos tahun lalu bahawa bakal menantu Najib mempunyai hubungan dengan mafia di Rusia.

“Maira Nazarbayev, yang menetap di a la Imelda Marcos, dikaitkan dengan mafia Rusia,” kata akhbar berkenaan yang disiarkan pada 4 Ogos, 2011.

Bagaimanapun, akhbar itu tidak mengesahkan dakwaannya. Najib menafikan dakwaan akhbar itu dan akhbar berkenaan juga telah mengemukakan permohonan maaf.

Maira dalam satu kenyataan juga menegaskan keluarganya telah merancang untuk bercuti di Eropah beberapa minggu lagi dan beliau akan “ memperuntukkan masa berharga itu dengan keluarganya dan yang tersayang.” -TMI


Sandhurst
Sandhurst?? tengok muka yang kat belakang sana tu...

Bakal Menantu Najib berada di Kolej Tentera Darat Ulu Tiram rupanya.. bukan di Sandhurst..


Bakal menantu Najib, Daniyar Nazarbayev telah dilaporkan menghilangkan diri apabila dua kes penipuannya telah disiarkan oleh sebuah Akhbar berpengaruh di US, The New York Post.

Bagaimanapun menurut sumber-sumber keluarga yang pemuda berusia 24 tahun itu Daniyar bukanlah menyembunyikan atau menghilangkan diri tetapi sedang menjalani pentauliahan untuk menjadi Pegawai Tentera.

Proses tersebut mengambil masa selama 48 bulan.

“Daniyar berada di Sandhurst sekarang. Mereka menerimanya tahun lepas,” kata sumber tersebut.

Akademi Ketenteraan Diraja Sandhurst di Surrey adalah dimana “semua pegawai Tentera British dilatih dan bertanggungjawab memimpin tentera.”

Lebih 80 peratus Pegawai Kadet adalah penuntut lepasan universiti, namun sebahagiannya dengan A-Level dan yang setaraf. Yang lainnya adalah tentera yang berkhidmat dan dipilih untuk menjalani latikan Pegawai dan ada dari luar negara, dipilih oleh tentera sendiri untuk berlatih di akademi terkenal dunia.

Tersebarnya dua keeping gambar bakal menantu Najib dan Rosmah dilaman-laman Blog sejak semalam menimbulkan pelbagai persoalan.

Ini kerana dari dua keping gambar tersebut jelas ianya bukanlah seperti di Sandhurst.. ianya lebih kepada suasana di Malaysia..

Adakah benar ianya di Malaysia??

Lihat ini...

Logo di bawah adalah logo atau lambang Tentera Udara DiRaja Malaysia..


Dan di bawah ini pula ialah logo Kolej Tentera Udara..


Berikut pula adalah logo Tentera Darat Malaysia..
 
Manakala yang ini pula adalah logo Kolej Tentera Darat..
 

Ini pula adalah gambar bakal menantu Najib yang kononnya kini sedang belajar di Sandhurst..

 
Dan ini pula adalah gambar pelajar di Kolej Tentera Darat di Ulu Tiram,.. dengan celoreng lama... perhatikan logo pada beret mereka..
 
Tak jelas?? nah tengok gambar ini... terang dan jelas..
 


Seseorang telah mengesahkan bahawa Foto bakal menantu Najib itu adalah di Kolej Tentera Darat (KTD), Ulu Tiram, Johor. KTD terletak di dalam Kem PULADA, Ulu Tiram di ( SINI )

Jika beliau didakwa menipu kelayakan akademiknya untuk memasuki Universiti Columbia.. apakah pula kelayakkan yang digunakannya untuk berada di Kolej Tentera Darat, Ulu Tiram Johor ini??

Adakah beliau diterima masuk begitu saja tanpa dipedulikan kelayakan akademiknya kerana beliau bakal menantu Najib?

Dan kenapa pula sumber yang rapat dengan keluarga bakal besan Najib itu tidak berterus terang di mana bakal menantu Najib dan Rosmah ini berada??

Nak tahu apa nama samaran yang digunakannya untuk berada di sini?? sila baca di ( MiLo SuaM )...

Bakal menantu dituduh menipu.. Rosmah tak kisah...


Beruntunglah mamat dari Kazakhstan tu nampaknya.. bakal dapat Mak Mertua yang sporting habis.. dituduh menipu RM62Juta pun dia tak kisah..

"Isu itu telah diperbesar-besarkan. Ia semata-mata melibatkan keluarga di sebelah sana," kata sumber yang rapat dengan Rosmah..

Mungkin Rosmah tak kisah.. pasal bak kata pepatah.."Alah Bisa Tegal Biasa...".. korang faham-faham senidirilah ya..

Lagipun menipu RM62 Juta tu bukannya besar sangatpun... kalau nak dibandingkan dengan komisyen dari KD Altantuya tu.. tak termasuk dari Skyhawk lagi tu...

Lagi katanya.. "dakwaan tersebut juga diperbesar-besarkan untuk menggambarkan bahawa Daniyar sanggup menipu untuk masuk ke universiti dan memikat hati anak perdana menteri.

Dia rasa anak dia tu cantik sangat ke? sampai ada orang sanggup menipu untuk masuk Universiti nak memikat anak dia?


'Dakwaan bakal menantu PM menipu diperbesar-besarkan'

Laporan terbaru yang mengaitkan bakal menantu perdana menteri, Daniyar Nazarbayev, dengan dakwaan menipu telah diperbesar-besarkan oleh akhbar The New York Post, demikian menurut sumber yang dekat dengan isteri perdana menteri.

Sumber tersebut berkata, dakwaan berhubung warga Kazakhstan itu juga tidak melibatkan keluarga perdana menteri.

"Isu itu telah diperbesar-besarkan. Ia semata-mata melibatkan keluarga di sebelah sana," kata sumber itu lagi yang menambah, pertunangan di antara Daniyar dan anak perdana menteri, Nooryana Najwa, tidak terjejas.

Beliau mengulas laporan The New York Post yang mendakwa Daniyar terlibat dalam penipuan. Laporannya sila baca di ( SINI )

Dokumen mahkamah yang difailkan di Mahkamah Agung Manhattan mendakwa, Daniyar menipu bapa tirinya seunit kondominium bernilai AS$20 (RM62 juta).

Sumber berkata, kes berkenaan hanya melibatkan keluarga Daniyar kerana kes tersebut berlangsung di antara ibu Daniyar, Maira Nazarbayev yang bercerai dengan bekas suami, Bolat Nazarbayev.

Bolat merupakan adik kepada presiden Kazakhstan, Nursultan Nazarbayev.

Sumber itu menyebut, isu tersebut juga tidak boleh diulas lebih panjang kerana masih berlarutan di mahkamah Amerika Syarikat.

Selain dakwaan menipu aset bapa tirinya, dokumen mahkamah itu juga menyebut bahawa Daniyar memalsukan dokumen untuk memasuki Columbia Universiti, di mana beliau bertemu Nooryana.

Daniyar didakwa memalsukan dokumen untuk memberikan gambaran bahawa dia berkelulusan daripada sekolah tinggi di Kazakhstan, menurut akhbar The New York Post.

Sumber akhbar itu berkata, dia sebenarnya bersekolah di Switzerland dan tidak menamatkan pelajaran.

Sumber Malaysiakini ketika ditemui di satu majlis yang dihadiri isteri perdana menteri pada malam tadi berkata, dakwaan tersebut juga diperbesar-besarkan untuk menggambarkan bahawa Daniyar sanggup menipu untuk masuk ke univeraiti dan memikat hati anak perdana menteri.

Isteri perdana menteri pada malam tadi menghadiri majlis makan malam dan turut merasmikan NGO Pertubuhan Kebajikan Insaniah Srikandi.

Majlis di Setiawangsa, Kuala Lumpur itu antara lainnya turut dihadiri Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd Ali Rustam; Menteri Pertanian, Datuk Seri Noh Omar dan juga Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan.

Gambar Norish Karman lahir anak luar nikah tersebar?.. betulkah ini?

Off politik sekejap..


Penyebaran beberapa keping gambar yang memaparkan seorang wanita dipercayai Norish Karman berada di hospital seakan memberi jawapan kepada spekulasi hangat mengenai aktres tersebut sebelum ini.

Menerusi laman Rotikaya, Foto- foto yang dimuatnaik oleh seorang peminat hiburan di forum Cari beberapa hari lalu menyaksikan wanita yang didakwa sebagai Norish bersama seorang bayi lelaki yang dilahirkan pada 24 September 2011 di KPJ Cheras sekitar jam 6.13 petang.


Terdapat gambar yang menunjukkan tag yang tertera maklumat hospital dan butiran peribadi si ibu yang bertulis, 'Nor'asikin Karman' (sama dengan nama sebenar Norish Karman), tarikh lahir pada 11/05/74 (yang juga merupakan tarikh lahir pelakon berusia 38 tahun ini) dan bayi lelaki yang diberi nama Alexander Bin Abdullah.

Jumaat lepas, program hiburan sensasi TV9 ada menyebut mengenai seorang aktres wanita yang sanggup memakai tudung labuh dan purda dipercayai demi menyembunyikan identitinya yang baru lepas bersalin.

Laporan tersebut adalah susulan daripada dakwaan seorang pengguna laman Facebook yang menyiarkan foto seorang wanita didakwa Norish, berada di atas kerusi roda (dipercayai baru keluar dari bilik bersalin) sambil mengenakan tudung labuh lengkap purda.

Tahun lepas heboh seketika dunia hiburan Malaysia apabila memperkatakan tentang seorang aktres yang khabarnya menetap di Bali, Indonesia bukan kerana melebarkan sayap karier lakonannya sebaliknya cuba menyembunyikan kandungan luar nikahnya.

Maka ramai pemerhati dunia hiburan mengatakan aktres tersebut adalah Norish Karman lantaran ketiadaan kelibatnya pada masa khabar angin itu hangat diperkatakan.

Walaubagaimanapaun, Norish kemudiannya menafikan dakwaan tersebut sekitar Disember 2011 lalu.


Norish sebelum ini pernah mendirikan rumah tangga dengan Pengerusi Eksekutif syarikat Perspec Prime (M) Sdn Bhd, Datuk Hashimuddin Abdul Kadir dan dikurniakan tiga orang cahaya mata, Muhammad Haqiem Amany, 13, Muhammad Hady Amieran,9, dan Nur Hanyz Amanda,9 sebelum bercerai pada 15 Julai 2008 selepas Norish didakwa menjalin hubungan sulit dengan Mohd. Luqman Mohd. Amin, abang kepada penyanyi Farahdhiya - Yahoo.news

Utusan lapor saham FGV melonjak.. Reuters lapor saham bakal merudum..


Khamis lalu kebanyakkan media yang dikawal oleh Kerajaan Malaysia melaporkan harga saham Felda Global Ventures Holdings melonjak ketika ianya mula didagangkan.

Antara yang dilaporkan pihak mereka..
 Harga saham Felda Global Ventures Holdings (FGV) mencatatkan peningkatan 19 peratus walaupun hanya selepas dua puluh minit mula didagangkan di Bursa Malaysia hari ini.

Dibuka pada harga RM4.55, harga saham FGV meningkat 18 peratus kepada RM5.41 pada jam 9.19 pagi - menjadikan ia saham syarikat paling laris didagangkan di pasaran.
Dan Utusan menjadikannya sebagai tajuk utama mereka..

Dengan itu juga bersoraklah pencacai-pencacai UMNO.. ada yang mengatakan ianya satu berita buruk buat Pakatan Rakyat dan ada juga yang mengatakan Pembangkang terkejut beruk..

Bagi yang sudah biasa berurusan ddengan jual beli saham ini.. pasti tahu bagaimanacaranya untuk menjadikan nilai sesuatu saham itu melonjak..

Tambahan pula penyenaraian ini penting buat Najib kerana jika ianya merudum diawal penyenaraiannya maka masa depan Najib akan turut merudum..

Kalau nak tahu bagaimana cara yang Najib terpaksa gunakan untuk melonjakkan harga saham ini.. sila lihat di ( SINI )

Ramai juga yang menjangkakan ianya akan bertahan sehingga PRU13 ini sahaja.. selepas PRU13 pihak yang diarahkan membeli pasti akan menjualkannya semula..

Perlu diingat kebanyakkan saham yang mana Kerajaan Pusat atau Kerajaan Negeri terlibat kebanyakkannya meningkat nilainya pada hari ianya disenaraikan tapi akhirnya ianya jatuh..

Contohnya ialah saham bagi ASNITA.. Harga tawaran ialah RM 1 tapi harga sekarang ialah hanya 55 sen..

Telekom... permulaan di niagakan saham meningkat sehingga RM19.00 seunit.. sekarang berada dibawah RM4.

Sama juga dengan ASN, ASB, ASDI, MAS dan berbagai saham lagi…

Jika media yang dikawal Kerajaan UMNO/BN hanya melaporkan yang indah-indah tentang penyenaraian ini.. media yang tidak boleh dikawal oleh UMNO/BN melaporkan penyenaraian ini berada dibawah jangkaan..

Baca apa yang disiarkan oleh Reuters seperti yang dilaporkan pula oleh Bussines Times di bawah ini..

Bussines Times
Ianya mengatakan kajian oleh Firma Macquarie Secuirities menunjukkan harga saham akan menjunam 27% dari harga penyenaraian.

Ini kerana pengeluaran buah Kelapa Sawit oleh Felda Global adalah 15% lebih rendah dari pesaingnya dan lebih dari separuh pokok-pokok Kelapa Sawit di ladang milik Felda Global itu berusia lebih dari 20 tahun..

Sehari selepas ianya disenaraikan iaitu hari Jumaat nilainya telah susut sebanyak 0.4%..

Siapa Macquarie Secuirities? tengok kat bawah ni..


Macquarie Securities .. KREDIT ..BLOG..anak sungai derhaka
Oleh itu.. bersamalah kita nantikan berapa lamakah harga saham ini akan mampu bertahan... tapi kalau setakat ada 800 saham tu tak payah cakaplah..
     

Tiada ulasan: