Khamis, 14 Jun 2012

TIPU MENIPU...BUAT TEKTIK KOTOR..SAMSENG...RASUAH SERTA SALAH GUNA KUASA DLL MERUPAKAN KERJA2@AMALAN2 SYAITAN LAKNATULLAH.....

Seruan PM namakan panda diperolok warga maya
  • Nicholas Wong
  • 6:06PM Jun 13 2012
 
Tindakan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang mengalu-alukan orang ramai menamakan dua ekor panda yang dipinjam Malaysia daripada negara China akhirnya mengundang pelbagai reaksi lucu.

Dalam laman Facebook berbahasa Cinanya, Najib yang menggelar dirinya "Ah Jib Gor" (Abang Najib) berkata kedua-dua ekor binatang itu mewakili hubungan baik dengan republik itu.

"Spesis panda sudah hampir pupus, namun China bersetuju meminjamkannya kepada kita. Ini membuktikan China percayakan kita.

"(Panda) akan menjadi pengalaman pendidikan untuk rakyat Malaysia. Ia membenarkan kita memahami lebih banyak tentang binatang dan meningkatkan kesedaran kepada kerja-kerja perlindungan," tulis Najib.

Bagaimanapun, mesej serius perdana menteri berakhir dengan komen berbentuk selaran banyak pihak yang beranggapan langkah itu hanya membazir.

Sebahagiannya mengambil peluang memperolokkan Najib dan isterinya Rosmah Manosr dengan menamakan panda itu sebagai "cincin dan beg beg", "Altantuya dan Scorpene" dan "Rara dan Suahsuah".
Dr M: Saya tak takut Pakatan tawan P'jaya
5:46PM Jun 13 2012  
Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata beliau tidak takut Pakatan Rakyat mengambil alih kuasa - kecuali beliau akan didakwa atas pertuduhan palsu.

Beliau mengulas kenyataan ketua anggota parlimen DAP Lim Kit Siang bahawa beliau bekerja keras memastikan pembangkang tidak berjaya kerana takut dakwaan salah lalu didedahkan.

NONE"Dia betul. Saya takut," tulis Dr Mahathir dalam blognya.

"Saya takut pada bentuk salah guna kuasa seperti sudah ditunjukkan oleh seorang pemimpin besar Pakatan yang pegawai polis kanan di pihaknya untuk menakutkan Dr Ristina Majid dan Umi Hafilda Ali supaya menarik balik surat Umi kepada saya."

Dr Mahathir Mohamad pada 31 Mei lalu dilaporkan mendakwa, tindakan Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim mengarahkan pegawai tinggi kerajaan melakukan sesuatu bukanlah perkara yang luar biasa, lapor Utusan Malaysia.

Menurut Dr Mahathir, Anwar ketika didakwa di mahkamah sewaktu menjadi timbalan perdana menteri pada penghujung 1990-an, pernah mengarahkan polis untuk menakutkan beberapa saksi yang terlibat dalam pertuduhan salah guna kuasa dan liwat dihadapinya.

"Selain ini saya tidak takut. Saya selalu berhati-hati untuk tidak menyalahgunakan kuasa yang saya ada sebagai perdana menteri kerana saya berhati-hati untuk meletakkan jawatan dan hilang kuasa pada tahap tertentu.

"Sekiranya saya menyalahgunakan kuasa, pengkritik saya akan sangat teruja dan mendedahkan saya dan memastikan saya disumbat dalam penjara," sambung Dr Mahathir.
DAP: K'jaan gagal buktikan cubaan rampas kuasa
5:59PM Jun 13 2012  
Penasihat parlimen DAP, Lim Kit Siang berkata Kerajaan Persekutuan gagal membuktikan dakwaannya bahawa himpunan BERSIH 3.0 adalah satu cubaan rampasan kuasa.

Ini jelas terbukti apabila Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ser Nazri Aziz memberitahu Dewan Rakyat hari ini bahawa penyokong BERSIH boleh menumbangkan kerajaan menggunakan "garam dan botol mineral", kata Kit Siang dalam kenyataannya.

Nazri berkata demikian sewaktu menjawab soalan Kit Siang di Parlimen hari ini.

Ahli parlimen Ipoh Timur itu meminta perdana menteri menjelaskan alasan kerajaan menganggap perhimpunan BERSIH 3.0 pada 28 April sebagai cubaan merampas kuasa sedangkan peserta himpunan hanya membawa botol air dan garam.

Tiga mantan ketua polis negara - Tan Sri Musa Hassan, Tun Hanif Omar dan Tan Sri Rahim Noor - juga pernah mendakwa BERSIH merupakan cubaan rampasan kuasa, sekali gus menyokong pendirian Najib Razak.
SPR: Pengundi sama nama, alamat bukan 'klon'
  • Kuek Ser Kuang Keng
  • 4:25PM Jun 13 2012
 
Dua pengundi yang berkongsi nama sama dan alamat dalam daftar pemilih sebenarnya individu yang berbeza, kata Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) selepas mengesahkannya dengan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN).

Terdapat kesalahan dalam merekodkan nama dan alamat mereka yang mengakibatkan kekeliruan, kata pegawai SPR.

Semakan di pangkalan data atas talian SPR menunjukkan dua orang pengundi mempunyai nama Wong Wai Seng (nombor kad pengenalan 800411085535 dan 871008085525) dan didaftarkan di parlimen Parit dan Dewan Undangan Negeri (DUN) Belanja, serta berkongsi nombor rumah dan blok sama di Taman Seri Ara (bawah).

NONE







Dua lagi pengundi dalam kes itu, Wan Mohd Zamri bin Wan Ahmad (RF162733 dan RF162584) didaftarkan sebagai pengundi pos di balai polis Kuang, di DUN Kuang dan parlimen Selayang (bawah).

NONE
Pangkalan data atas talian SPR bagaimanapun memberikan dua keputusan berbeza terhadap pemilik kad pengenalan RF162584.

Sistem Semakan Pemilih Bagi Isi Rumah, yang membolehkan pengguna menyemak lebih daripada satu kad pengenalan serentak, menunjukkan kedua-dua pemilik RF162733 dan RF162584 bernama Wan Mohd Zamri bin Wan Ahmad.
Pemuda PAS bimbang PM dijatuhkan kerana isu Daniyar
5:45PM Jun 13 2012  
Dewan Pemuda PAS bimbang dakwaan bahawa warga Kazakhstan Daniyar Nazarbayev terlibat dalam skandal penipuan AS$20 juta (RM63.6 juta) akan menyebabkan perdana menteri Datuk Seri Najib Razak "dijatuhkan kerana isu remeh dan peribadi."

riduan mohd norKetua penerangan pergerakan itu Riduan Mohd Nor berkata dakwaan ke atas bakal menantu Najib itu, termasuk dakwaan memasuki Columbia University menggunakan dokumen palsu, mendukacitakan Pemuda PAS.

"Jika benar dakwaan ini Pemuda PAS berasa sedih kerana PM Malaysia begitu banyak diaibkan di peringkat antarabangsa.

"Sudahlah beliau dikaitkan dengan skandal rasuah pembelian kapal selam Scorpene bernilai RM3.1 bilion, bakal menantunya pula kini dituduh menipu," kata Riduan dalam satu kenyataan.

Tambahnya, dakwaan yang timbul itu seolah-olah menunjukkan bahawa Najib kini "mempunyai terlalu ramai musuh."

"Semua pihak yang memusuhinya mahu sangat beliau tersungkur jatuh sebelum pilihan raya umum ke-13 sehinggakan satu demi satu masalah peribadi beliau dan ahli keluarganya dibongkarkan," kata Riduan.

Katanya lagi, Najib sepatutnya menyiasat latar belakang bakal menantu untuk mengelakkan dakwaan seperti itu, memandangkan perdana menteri kini menjadi perhatian media dan pengamal politik.

"Pemuda PAS tidak berharap beliau dijatuhkan kerana isu remeh dan peribadi yang disebabkan kegagalan beliau mengawal kehidupan keluarganya," kata Riduan lagi dalam kenyataan penuh "dukacita" itu.

Daniyar dalam dokumen mahkamah yang difailkan di Mahkamah Agung Manhattan, Amerika Syarikat mendakwa warganegara Kazakhstan itu menipu bapa tirinya seunit kondominum bernilai AS$20 juta (RM62 juta).
Nazri: Ibrahim Ali 'tipu' PAS untuk kerusi Parlimen
6:14PM Jun 13 2012  
Menteri di Jabatan Perdana Menteri Tan Sri Nazri Aziz menggelar Ahli Parlimen bebas, Datuk Ibrahim Ali sebagai "penipu" - dan memuji kejayaannya "mencuri" satu kerusi Parlimen dari PAS.

"Dia seorang penipu, kerana (berjaya) menipu PAS (untuk dapatkan kerusi)," kata Nazri sewaktu sesi soal jawab Parlimen.

Kenyataan itu dibuatnya selepas bersetuju dengan kritikan Ibrahim terhadap himpunan BERSIH 3.0 yang berlangsung pada 28 April.

Kenyataan Nazri menimbulkan kekecohan di antara ahli parlimen PAS menyebabkan Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad berdiri untuk membidas Nazri.

Khalid menegaskan jika Nazri menggelar Ibrahim "penipu" yang membohongi rakyat, maka mereka sepatutnya tidak perlu mempercayai apa-apa sahaja yang diucapkan Ibrahim.

Tiada ulasan: