Isnin, 2 Januari 2012

BIASALAH TUDUH MENUDUH..NAFI MENAFI...HANYA ALLAH TAHU SAPE YANG BERSALAH..HUKUM ALLAH TETAP MENGADILINYA

Wawancara RPK: Presiden MCLM letak jawatan

Presiden Gerakan Kebebasan Awam Malaysia (MCLM) Haris Ibrahim hari ini meletakkan jawatan daripada organisasi itu kerana tidak puas hati dengan kenyataan Raja Petra Kamaruddin yang disiarkan dalam media arus perdana semalam.

Dalam pengumuman dalam blognya hari ini, Haris Ibrahim berkata, wawancara Raja Petra -- yang juga jurucakap MCLM -- antara sebab untuk "keputusan sukar" itu dibuat.

Haris berkata, isu yang dibangkitkan Raja Petra dalalam wawancara itu bertentangan dengan apa yang difahami sebagai pendirian organisasi itu.

"Komen-komen itu... banyak melemahkan usaha saya, termasuk melalui MCLM, dalam usaha (kempen) Asalkan Bukan Umno/BN (ABU)," katanya.

Beliau juga berkata sedih apabila Raja Petra terus melihat rakyat Malaysia berdasarkan warna kulit -- Melayu, Cina dan India -- sedangkan pihaknya dari hari ke hari memperjuangkan agenda seperti Saya Anak Bangsa Malaysia (SABM).

  • Tahir Nisa · Pengulas Tertinggi · Setapak High School, Kuala Lumpur
    Dari dulu lagi saya dah tuliskan dalam blog sy ttg RPK yg bongkak dan bodoh. Dia tak berani tinggal di Malaysia, tetapi dia ingin menjadi hero yang kononnya memperjuangkan kebenaran untuk rakyat Malaysia. Saya tulis berkenaan sikap RPK ini berbulan yang lalu sebab saya nampak apa yang ada disebalik RPK yang pandai menggunakan keadaan untuk kepentingan dia..MEMANG UNTUK KEPENTINGAN DIA...bukan untuk rakyat Malaysia. Sekai lagi saya ulangi cabaran saya kepada RPK...kalau kamu anak MALAYSIA, kembali ke tanah MALAYSIA dan tunjukkan perjuangan kamu. Kamu cuma berani bercakap dari tanah asing. Seburuk-buruk DSAI, sekurang-kurangnya DSAI tidak melarikan diri ke tanah asing dan berjuang seperti pengecut walaupun DSAI mempunyai kemampuan untuk melarikan diri dan duduk di luar negara dengan senang-lenang. Tapi RPK kamu adalah pengecut yang banyak mulut tapi setiap kata kamu cuma Cerita Dongeng yang mengasyikkan tetapi tidak meyakinkan. www.tahirnisa.blogspot.com
    • Zulkifli Marzuki · Pengulas Tertinggi · North Pole, Alaska
      tapi DSAI berani lari kat kedutaan Turki jer... hehehe.. biasa ler .. dulu anwar duk peluk RPK.. anak emas Anwar tu.. dulu RPK angkat PR.. tu lah terlampau tinggi angkat nya.. tiba2 terhempas.. bedebuk.. mcm nangka busuk daaaaa... apapun RPK dah bagi DSAI hanya ada satu pilihan.. nak jadi Gay Tua.. atau PM sg. buloh... hehehe... jgn mare nooo... seloroh sikit2 jer..
    • Fadly Kamdi · Pengulas Tertinggi
      Zulkifli Marzuki ko saja lah jadi gay tu sampai tua seperti mana ko kata tu mudah2an bro ko jadi gay sampai tua doh.........
    • Faisal Kaiba · · Pengulas Tertinggi · Bekerja di Tidak ada kerja ni
      ya....betul apa kau kata....Anwar TEMBERANG menang gay n PRK dah sedarinya....sedarlah skrg....
  • Kong Bu Fenzi · Pengulas Tertinggi
    umno untung besar kali ini.... kua kua kua.
    Najib senyum , najib akan peluk rosmah.
    Najib akan cium rosmah.... chop chop chop.
    Pencaci umno semua happy seakan akan kena number ekor. kua kua kua.
    Rakyat mana kisah sangat apa RPK cakap.
    Rakyat pun faham , ini cuma pendapat RPK.
    kebebaan bersuara.. biar dia cakap apa.
    Hak undi tetap di tangan rakyat.
    Rakay mula strategi ABUkan umno... kua kua kua.
    • Kong Bu Fenzi · Pengulas Tertinggi
      rosmah : Bang transformasi memang power
      Najib : Yang , tanpa ros ini malaysia tak maju
      Rosmah : ini MCLM pun hilang hancur
      Najib Ya lah idea transformasi memang hancurkan mereka
      Rosmah : Bang, aku dapat jadi FLOM 5tahun lagi , beli cincin banyak lagi ,,,
      Najib : Tak kisah lah MCLM . harris pun cabut , aku main duirt RPK pun ikut cakap aku
      Rosmah : Budak nakal ini nampak duit kita ... Ah ... mana berani .
      Najib : Aapa aku takut ABU . yang macam mana hapuskan abu ??
      Rosmah : senang saja ambil ABU buang dalam laut cina selatan , laut mati pun ok juga .
    • Dato'Dr Agus · Pengulas Tertinggi
      JANGAN HIRAUKAN JIKA KITA BERJUANG DENGAN HATI YANG IKLAS DEMI AGAMA,BANGSA DAN TANAH AIR BUKAN DEMI WANG RINGGIT
    • Dato'Dr Agus · Pengulas Tertinggi
      PARA PERJUAN JANGAN LETAK JAWATAN JIKA KECIWA DENGAN SESUATU YANG KITA PERJUANG TAPI GAGAL CUBA BAIKI DAN SUSUN BALIK DAN TERUS PERJUANGAN
    • Kong Bu Fenzi · Top Commenter
      Dato'Dr Agus
      orag umno saja cakap berjuang untuk bangsa , agama dan tanah air .. berjuang kepala otak kau . berjuang ABU lah . berjuang untuk anak bangsa malaysia .
      Siapa nak hapuskan islam di malaysia ??? berjuang untuk agama ?? melayu lah yang merosakkan islam .
    • Zulkifli Marzuki · Top Commenter · North Pole, Alaska
      Dato'Dr Agus : MCLM ni ada ke takda ke takda bezanya.. sama jer.. apa kejenyer... kalau setakat ABU jer ker.. hahaha.. langsung takda penderian.. budak2 pun tau makna ABU. apa la MCLM ni. buat tambah sampah jer.
    • YbDarbar Singh · · Top Commenter · Guru Gobind Singh Indraprastha University
      Pakatan rakyat haprak!yang lebih barua PAS!nak tahu kenapa?mengagongkan Pemimpin DAP yang sokong RUMAH URUT &PELACURAN!
    • Boon Ng · Top Commenter
      YbDarbar Singh rumah urut best...itu sebab tak ada maksiat...bodoh singh.rumah pelacuran lain pulak,,mana ada lesen untuk pelacuran di malaysia??lesen itu siapa yg keluar singh?? kalau bukan Umno kerna wang.
    • Kong Bu Fenzi · Top Commenter
      YbDarbar Singh
      nama pun hampir dubur singh ... ini kaki putar .. kua kua kua
    • Zulkifli Marzuki · Top Commenter · North Pole, Alaska
      Kong Bu Fenzi : hahaha.. ko ni kadang2 mcm ustaz DAP la kong.. tapi kalau bateri kong mmg senang.. tukar baru jer... tapi kalau ko kong.. hahaha.. jadi ABU ler jawabnyaa.. hhehe.. ABU... ABU.. ABU.. apa ada pada ABU maaaa..
    • Kong Bu Fenzi · Top Commenter
      Zulkifli Marzuki
      kerja kau buang taik merata rata
      oooi . kalau kau anak jantan jangan tumpang thread lah . buka thread sendiri, tengok orang layan kau kah??
      - Kau mampos macam bangkai babi pun orang tak layan ... kua kua kua .
    • Zulkifli Marzuki · Top Commenter · North Pole, Alaska
      Kong Bu Fenzi : hahaha.. kalau ko taknak aku buang taik kat thread ko.. senang jer.. gi duduk diam2 kat tokong... haha.. bkn apa.. aku malas nak buka thread.. nannti thread ko tak panasss .. kena la ada pro n kontra.. napa.. takut yer.. haha.. jgn jadi hantu antimamak mamak dah ler.. terus lesap asyik kena belasah dgn umnotrooper.. hahaha... ABU ABU ABU.. menang jadi ABU.. kalah jadi ABUK.. kuakuakauaaakonggg.
    • Branet Yup · Universiti Teknologi Malaysia
      Kong Bu Fenzi mengapa anda tidak boleh menggunakan kata-kata yang baik-baik? Bukankah kita seharusnya menyatakan idea-idea yang matang? So jangan tunjukkan kebodohan anda, please...
    • Aziz Kobok Ketemba · Top Commenter · Planter at ABC Family
      Rakyat jadi ternganga-nganga tengok geng2 ini berpolitik.Kalau nak politik tubuhlah parti politik atau join mana-mana parti,jangan tempek sana tempek sini.Aku sebagai rakyat biasa haarap Si Haris steady lah sikit berpolitik.
    • Kong Bu Fenzi · Top Commenter
      Branet Yup
      kepala butuh bapak kau .. kua kua kua
      ini perkataan yang indah , yang baik untuk kau .
    • Ismail Rosiah · Top Commenter · Shah Alam, Malaysia
      RPK itu sebenar nya bukan sayang bangsa nya jauh sekali agama islam agama nya,,,,,dia dah susah kat luar negara mungkin dengan kenyataan nya itu dia akan untung untuk balik ke malaysia.....tiada siapa pun yang memuji beliau hanya golongan gelombang biru jer yang suka kat dia...
    • Khusairi Danial · Top Commenter · Ohio State University
      Kong Bu Fenzi ..rilek2..kita bcakap rileks2 sudah jgn layan geng2 UMNGOK ni,yg matang kononnya...ABU!!!
    • Zulkifli Marzuki · Top Commenter · North Pole, Alaska
      Khusairi Danial : kong tu ustaz DAP... dia tu emo lebih.. mana leh rileks.. hehehe.. sbb tu aku suruh dia duduk kat tokong jer.. gi buat terapi meditasi.. hahaha.. dia marah sbb threadnya kena tempat buang najis.. hhehehe.. confirm jadi hantu antimamak mamak lepas ni.. ABU ABU ABU... menang jadi ABU.. klah tinggal ABUK... haaha kong kali kong.. pi mai pi mai duk tang tu
    • Sapu Bukali · Top Commenter
      Kong Bu Fenzi ia. .rakyat akan pegang tegoh kepada islam. .insallah anwar akan jadi PM kita
    • Sapu Bukali · Top Commenter
      Dato'Dr Agus setuju benar. .rakyat malaysia akan terus berjuang untuk hapuskan UMNO
    • Sarabanu Bani Adam
      Zul....ada seorang lagi gay tua iaitu kong bu fenzi alias anti mamak! Kalau hg tengok muka betul lagi geli...buntat dan kening macam rushdie
    • Sarabanu Bani Adam
      Dato'Dr Agus ....kamu nk berjuang bukan kerana duit?? Kah...kah...my foot is laughing! belum apa2 dah nk gelaran dato...orang kamu tak payah nk goreng ....tengok muka pun dah tahu jenis manusia apa kamu ini!
    • Faisal Kaiba · · Top Commenter · Works at Tidak ada kerja ni
      Khusairi Danial ....sedarlah kau skrg yg Anwar TEMBERANG memang gay kerana Anwar TEMBERANG punyai naluri gay n bukan punyai naluri orang normal n RPK dah sedarinya n lihat sasarannya seterusnya mungkin Hadi Awang n sekarang baru sentuh2 aje n seterunya raba2 n seterusnya fikir2 lah sendiri seterusnya kata x bersalah.....sedarlah kau sekarang....
Siswa: Saya dipukul ketika bantu rakan

Mahasiswa yang tercedera dalam perhimpunan prokebebasan akademik di Tanjung Malim semalam mendakwa beliau beliau dipukul di bahagian muka ketika membantu rakannya yang diseret polis.

safwan slim river hospital 020112Bercakap kepada sidang media selepas dibenarkan keluar daripada hospital hari ini, Muhammad Safuwan Anang, 23, juga mendakwa beliau tidak melawan langsung pasukan keselamatan dalam insiden di Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI).

Tampil lemah dengan kerusi roda yang disorong isterinya, Muhammad Safuwan mendakwa, dalam kejadian semalam, polis juga menekan rusuknya menggunakan lutut dengan keras.

Pihak polis Perak semalam bagaimanapun menafikan menggunakan kekerasan dan mendakwa kecederaan peserta perhimpunan disebabkan "rempuhan sendiri" ke klinik berdekatan.

  • Ezwan Kamarul · Pengulas Tertinggi · Managing Partner di Messrs. Ezwan Kamarul & Partners / Messrs. FX Project Sdn Bhd
    anwar tumbuk diri sendiri, teoh beng hock terjun bangunan sendiri, ahmad sarbini terjun sendiri, mahasiswa cedera diri sendiri, lembu beli condo sendiri...-Sendiri Kumpulan May-
  • Pakai Otak · Pengulas Tertinggi · Dgn Kawan 2
    POLIS YG TERLIBAT MEMANG MCM TU AKAN MENAFIKAN DAN MELONTAR KESALAHAN KEPADA ORG AWAM. kES AMINUL RASHID SELEPAS KEJADIAN PELBAGAI KENYATAAN POLIS MENAFIKAN DAN MENYALAHKAN AMINUL RASHID KERANA MEMILIKI SENJATA DAN MENYERANG POLIS..NAMUN AKHIRNYA MAHKAMAH MENDAPATI POLIS YG TERLIBAT MENEMBAK AMINUL RASHID BERSALAH.
    • Pakai Otak · Pengulas Tertinggi · Dgn Kawan 2
      Kalau boleh saman dan dakwa je polis yg terlibat tu..
    • Saiful Zamri · Pengulas Tertinggi
      Pakai Otak mana bolih saman polis UMNO ni, makamah dia puya,yg tak salah jd salah yg salah jd tak salah, tumbangkan UMNO PRU13 ni
    • Adnan Nan · Pengulas Tertinggi · Selangor, Selangor, Malaysia
      Tak pe lah..hari ni hari polis...
    • Taguci Paradox · Top Commenter · Smk Sultan Abdullah
      AKU DAH AGAK DAH!!TUDUHAN MESTI (SENDIRI PUKUL SENDIRI).BLUM SIASAT KITA DAH TAU JAWAPAN...
    • Khalid Mohd Ali · Top Commenter
      hari mat bon
    • Muqlis Al-jabbar · Top Commenter
      Adnan Nan : esok pun hari polis lagi..bila hari kita..rrrr
    • Tiara Slam · Top Commenter · High school
      kesian mahasiswa polis label bodoh macam lembu,punca dari lembu2 umno 250juta hasil siasat dari polis bkn lembu dibela tapi babi yg tggal dikadang akibatnya ongota polis tersampuk babi sbb itulah segelintir tikahlaku mcm babi.
    • Adnan Nan · Top Commenter · Selangor, Selangor, Malaysia
      Muqlis,hdp mcm putaran roda,tak selalu berade dibwh,ms yg menentukn.
    • Sang Kelembai · Top Commenter
      Sakit hati aku bila baca berita macam ni...Mudah mudahan satu hari nanti mereka yang belasah pelajar ni di sondol lori treler..amin....
    • Mohd Ramlee · Top Commenter
      Sang Kelembai ,aminnnnnnnnnnnnnnn.
    • Dato'Dr Agus · Top Commenter
      Saiful Zamri NAK TUBANGKAN KERAJAAN ZALIN TU KENA RAKYAT SEMUA SEDAR DAN BANGKIT DALAM PRU 13 NI JANGAN BAGI UNDI PADANYA
    • Bijak Oo · Top Commenter · Bos at SINGAL KING
      Saiful Zamri
    • Boon Ng · Top Commenter
      Pakai Otak dakwa pun tak guna ...last rakyat yg tanggung semua kos dan belanja..polis tu mana ada duit...duit gaji pun kita bayar lagi mau langsi mereka..
    • Boon Ng · Top Commenter
      Adnan Nan kalau kamau kata macam tu..maka hari hari pun hari depa..kita harus bangun dari tidur...
    • Mohd Fauzi Sahat · Top Commenter · INSTITUT BELIA NEGARA PERETAK
      Emmmm memang patut kena belasah budak ni muka pun macam tak boleh pakai jer ni
    • Incik Ee · University of Oxford
      Mohd Fauzi Sahat hahahha...songkok Hadhari dipakainyer...igt kn pakai songkok tinggi, tinggi la akalnyer...upenyer hmmm..no komen la der..ikot ko la Mohd Fauzi Sahat...lalala
    • Zanirun Baba · Top Commenter · 57 years old
      Mohd Fauzi Sahat ...yg tak boleh pakai mcm MUKA KAU..songkok tu tukarla yg tinggi sikit boleh bercium dgn BRHIM KATAK...muka kau pun mcm KELUARGA KATAK JUGA....
    • Silva Romario · Universiti Malaya (UM)
      Mohd Fauzi Sahat Nampak tua bangka, bersongkok, alim-alim UMNO tp otak tkda kualiti langsung. Nk jaga lembu laki Kak Ijat pun tk layak...Cuba bawa mengucap, istighfar..baru lontarkan idea yg boleh dipakai. Jgn ikut emosi. Hang tau tak parti BN semakin jauh di hati rakyat esp yg berpendidikan.
    • Ali Buja · Top Commenter · Cape Town, Western Cape
      Saiful Zamri ,awas bro anjing2 umno banyak berkiliaran sekarang.yang bergumpul kat surau ke,masjid ke nanti disangaka berdemo pula.kalau nak pergi mana2 jangan lah ramai2.ini juga musim anjing2 umno mengawan.
    • Adnan Nan · Top Commenter · Selangor, Selangor, Malaysia
      Boon Ng..kamu jgn risau,hari pasti berganti wlu kite tidur atau jg.dlm Islam disbt yg Haq pasti tibe menggantikan yg Batil.
    • Adnan Nan · Top Commenter · Selangor, Selangor, Malaysia
      Mohd Fauzi Sahat..Wah!!!!! hebatnye kamu,pd muke pun kamu da tau bole pakai atau tak,ape kamu pikir muke kamu bole pakai sgt ke???..kamu jgn lupe ape kate Tuhan.."Aku tdk melihat rupe n amal perbuatan kamu,yg Aku lihat hati kamu"..Do...
    • Razali Mohamad · PEMUNGUT SAMPAH at Berniaga Sendiri
      jadi ko caya la kes mahkamah terhp amirul rashid...dia dah terbelakan dgn keputusan mahkamah....
    • Mohd Ayub Harun · Top Commenter
      Adnan Nan ABU dlm PRU13...
  • Adi Dfb · Top Commenter · Kuala Lumpur, Malaysia
    UMNO/BN mesti dihumbankan dalam tong sampah pada PRU13 nanti. Sape setuju?
    • Dato'Dr Agus · Top Commenter
      YA KEBANGKITAN RAKYAT PERLU SEKARANG NI PARA PELAJAR SEDANG MENGHADAPI KESEKSAAN DENGAN UPSI DAN PUSAT PENGAJIAN TINGGI MANA PERJUANGAN MELAYU YANG SUDI MEMPERTAHANKAN PELAJAR MELAYU BANGKIT HAPUSKAN AUKU 71.
    • Dato'Dr Agus · Top Commenter
      1.1.12 ADALAH KEBANGKITAN HAPUS AUKU 1971 DAN KITA HARUS KENALKAN TARIKH "AUKU71.1.1.12" ATAU AUKU7112
    • Dato'Dr Agus · Top Commenter
      AUKU 7112 DIMANA MEREKA DAN KENAPA PELAJAR BANGKIT KESALAHAN SIAPA,SIAPA PERLU DIHUKUM,BAGAIMANA NAK MENYELESAIKAN SATU SAJA HAPUSKAN AUKU71.
  • Kong Bu Fenzi · Top Commenter
    Saman polis... ini lah cara yang paling baik menuntut keadilan di mahkamah.
    Saman polis yang samseng naik mahkamah.
    Saman polis yang tidak bertanggungjawap naik mahkamah.
    Ajar polis menghormati hak assi manusia.
    Ajar polis jalankan tugas dengan professional.
    Malaysia bukan polis state , rakyat bukan hidup dalam zaman mubarak.
    Saman jangan lupa saman.
    Saman jangan takut saman.
    • Alya Sejati · Top Commenter · USM
      BILA ANAK KAMU DITERKAM PENYANGAK SSM BIARKAN.JGN REPORT POLIS.NANTI MALU.
    • Kong Bu Fenzi · Top Commenter
      Alya Sejati
      kalau macam itu , polis jangan ambil gaji dari rakyat ,
      kalau macam itu gaji polis umno bayar saja lah
      Plis itu pekerja rakyat .. gaji dia aku pun ada bayar .
      faham kah ??
    • Zack Zaquan · Top Commenter · University of ontah mano ontah
      Kong Bu Fenzi bru nk kene cukai 6% da kecoh...nie kan lak nk byr cukaii....haha...lawokkk...
    • Roberto Mancini · Top Commenter · Product Manager at Hewlett-Packard s r.o.
      Kong Bu Fenzi , POLIS KAT MALAYSIA NI PALING SPESIAL DALAM DUNIA,,,SEMUA TINDAK TANDUKNYA BETUL2 BELAKA...KUASANYA MENEWASKAN MINISTER... mana nak cari polis mcm ni kat negara lain...kahkahkah
    • Roberto Mancini · Top Commenter · Product Manager at Hewlett-Packard s r.o.
      POLIS BUKAN JAGA JENAYAH, KALO JAGA PON ALA KADAR AJE,,,TANGKAP MASUK TV3...KEJE POLIS JAGA UMNO SBB TULAH INDEKS JENAYAH MALAYSIA MENINGKAT...kahkahkah
    • Torres Nadal · Top Commenter
      Kong Bu Fenzi
      polis di msia memang samseng...kezaliman...salahguna kuasa...
      rasuah...merompak...menbuli rakyat...mencuri..
      menrogol...menbunuh...menipu...kakaka...
      MARILAH RAKYAT YG BIJAK,
      TUMBANGKAN PDRM PADA PRU13..
      PDRM adalah alat mainan UMNO...
    • Mat Mamat · Top Commenter
      Roberto Mancini
      KO PEGI LA BUAT DEMO KT UK ATAUPUN INDIA, NAK TENGOK CMNA PENANGAN POLIS KAT SANA...
    • Umgok Penipu Sampai Kiamat · Top Commenter · Atas pokok
      jangan salahkan polis 100% polis hanya ikut arahan lembu-lembu umno.....
    • Roberto Mancini · Top Commenter · Product Manager at Hewlett-Packard s r.o.
      Mat Mamat ,demo kat UK and India berbeza, polis sediakan kon untuk laluan pendemo dan masa di tetapkan beberapa jam, mudah untuk mendapatkan permit perhimpunan aman....kalau UPSI tu di UK, tiada masaalah...mereka berhimpun secara aman tanpa menggunakan senjata...fikir2kan lah...
    • Presath Krishnan · Sekolah menengah teknik tengku ampuan afzan bentong pahang
      saman polis polis dr mana dpt duit dr kita la nanti semua rayat malaysia yg susah keluar saman banyak2 makamah pun boleh percaya ka ?????????????
    • Ismail Ramali · Top Commenter
      Kong Bu Fenzi pls ni baik2belaka dia orang ajak mahasiswa mkn kenduri mkn kayu cota.
    • Raju Low · The Ohio State University
      Kong Bu Fenzi : ko ni kuat sangat berpolitik la,hati ko penuh dengan kebencian,aku rasa hidup ko pun tak aman kan.Aku harap nanti ko mati sempat mengucap,bukan mencarut.
  • Zurani Serikandi Ayah · Top Commenter · Director at Own business
    KALAU BETUL DAKWAAN PELAJAR ITU, ADA LAH SUNNGUH KEJAM REGIM PEMERINTAH WAKTU INI
    • Zanirun Baba · Top Commenter · 57 years old
      FRU TU KAN ANJING GILA UMNO...FRU juga tergulung dlm kategori BANGSAT!..tindakan tak pernah guna OTAKatau dgn pertimbangan mengikut situasi...di saat ini belum ada satu pun demonstrasi yg terkeluar dari lakaran undang ...tapi anjing gila UMNO/BN ni buat org berdemonstrasi mcm BINATANG!..saya mintak cuba cam muka2FRU ni dan simpan gambar2 untuk anak kita...perlakukan perkara yg serupa apa yg di perlakukan kepda MAHASISWA tempoh hari...FRU BUKAN TAK ADA KELUARGA..dan lagi pun mereka tak akan jadi FRU anjing gila babi ni selama nya..bila dah tak pakai UNIFORM minta anak muda belasah mereka mcm mana mereka buat pada anak bangsa sendiri yg juga kepada keluarga yg membayar cukai dan membayar gaji mereka....DIA INGAT UMNO YG BAYAR GAJI MEREKA ...FRU berhadapan risiko masa depan nya TAPI YG SELAMAT IALAH KETUA MEREKA YG AKAN HIDUP SENANG DGN RASUAH YG DI TERIMA DARI PEMIMPIN UMNO/BN...

      FRU YG BELASAH MAHASISWA MERUPAKAN ANJING GILA...TAKDE OTAK....jenis di suruh makan TAIK tidak teragak untuk makan....banggang!
    • Tengku Utara · · Top Commenter · Works at Hino pilot
      Zanirun Baba.Najin wajib bertanggongjawap terhadap accident yang kejam ini.
  • Umno Lamar Pas · Top Commenter
    Dulu Mahathir kata Anwar pukul dia sendiri bukan Rahim Noor yang pukul, sekarang berulang lagi pihak polis kata dia Safuwan langar pintu cermin, Najib kata baru sikit bawa hospital suruh wartawan ambil gambar, baru sikit.
    Khir baru sikit 3.5 juta rasuaah belum banyak, suami Rizat songlap duit rakayat 400,50 juta baru sikit ia bukan rasuah, Zahid Hamidi beli rumag banglo di London bukan duit kerajaan, ia guna duit sendiri, Tokey arak pembesar orang Melayu tak salah pasal dia bukan minum arak, Razak Baginda mafia master Mine bersama Najib kes alantyuyaa, bebas bukan dia, Nik Aziz naik haji org sponsor rasuah, Zahid menunai haji naik jet bersama Tan Sri Ahmad Johan haji makbrul sama juga Jamil dan Mahsitah haji iring bersama 1 wanita Malaysia dan 1 bapa Malaysia. Banyak lagi masih tak percaya!
    • Salehudin Hanafi · Top Commenter · SMKSS
      dari sisatan dibuat oleh pihak berkuasa, PDRM mendapati kecederaan yang terjadi pada 2 mahasiswa adalah disebabkan oleh rempuhan & pijakan oleh lembu lembu feed alot yang terlepas dari kandang NFC......!!!
  • Mohd Asri Ab Rahman · Top Commenter · Universiti Teknologi Malaysia
    Polis Malaysia adalahyang paling baik di dunia tahu...nak tahu macamana Polis Malaysia, tengoklah Gerak Khas..hehehe..
    punya la takut orang kata Polis ni jahat..dalam filem pun tak boleh tunjuk Polis jahat...orang agama jahat boleh, ahli perniagaan menipu boleh..apa saja la..semua boleh asal jangan tunjuk Polis jahat...
    Hollywood buat cerita Polis jahat, Bollywood buat polis jahat tapi Malaysia..jangan sekali2...polis semua macam malaikat...
  • Abdul Manan · Top Commenter · UKM, Bangi, Selangor
    saperti biasa polis mana boleh buat salah...mereka maksum....mungkin pelajar2 tu kena pukul dgn zombie2 umno kut...
  • Aida Murni Jasin · Top Commenter
    Dari video yg ditujukkan, ada beberapa persoalan:
    1. Apa yg terjadi sebelum mahasiswa pergi ke klinik. Rakan mereka telah dipukul polis sebelum itu dan kenapa?
    2. Di mana TNC dan VC untuk melegakan keadaan?
    3. Kenapa perbincangan tidak dibuat oleh TNC HEPA sebelum ini?

    Jika mahasiswa tidak mendapat penjelasan dan dipukul oleh polis, maka jadilah rusuhan macam ini. Sedih sungguh kerana polis ambil tindakan awal untuk menjadi keadan begitu kecoh. Ada banyak perkara yg menjadi mistri dan tidak dijawab. Video ini hanya memberi gambaran yg memihak kepada kesalahan SMM.
    • Zulkifli Marzuki · Top Commenter · North Pole, Alaska
      budak2 gangster ni mana boleh bawak berunding dah.. mereka lagi suka kena belasah dgn polis.. sbb boleh tunjuk kat pemberita kononnya polis ganas.. itulah taktik puak gangster peajar ni.. dok terpekik telolong tengah malam provok pihak polis.. sengal punya gangster kampungan.. siap panjat2pagar lagi.. mmg dah mcm hanjing lak aku tenguk..
    • Abdul Manan · Top Commenter · UKM, Bangi, Selangor
      Zulkifli Marzuki ni nampak betul dari dulu jadi pengacau dan penjilat umno no 1....tapi penakut tak tunjuk photo diri dan maklumat diri....penakut tapi kuat menyibuk....penakut...penakut..
    • Zulkifli Marzuki · Top Commenter · North Pole, Alaska
      Abdul Manan : bukan takut.. low profile jerr.. ngeeeeee..
      yg penting komenn... panasss kannn... hehehe
  • Fitri Fit II · Top Commenter · Works at Ada kerja ada GAJi
    RTM, UTUSAN, TV3.sedang sibuk untuk tutup isu ni..terbaru tadi dgn tajuk.."POLIS DIFITNAH"...xubah seperti BERSIH dulu..smpi hospital ditembak pun xngaku lagi..tggu jela pru13
  • Nash Othman
    berani buat berani tanggung, padan muka.
  • Tun Perak · Top Commenter · Tukang komen at Sendiri
    tengok apakah ada tindakan serupa jika perhimpunan ditaja perkasa, umno atau ngo pro kerajaan.
    • Reformis Malaya Politikus Bebas · Top Commenter · 104 years old
      ssm baring atas jalan, panjat pagar upsi,goyang pagar,maki hamun staf upsi,pecah pintu klinik,tumbuk polis.
    • Pakai Otak · Top Commenter · Dgn Kawan 2
      Reformis Malaya Politikus Bebas : Itu bukan pelajar UPSI itu pihak luar yg buat kecoh...mrk ambil kesempatan. Malah kalau kita lihat video ada sesetengah pemuda yg sengaja menolak pelajar dan kadang2 menolak polis...cuba lihat betul2 video tu...Pelajar UPSI sendiri tidak bertindak ganas...mrk memang ada yg baring atas jln tapi tidak buat provokasi..
    • Reformis Malaya Politikus Bebas · Top Commenter · 104 years old
      Pakai Otak jika terdapat bukti sahih begitu elok kita kongsi bsama.
  • Mahayudin Mohd Jamin · Top Commenter · Juruteknik Kanan at TM malaysia
    BINAWE PUNYA POLIS
  • Tokbathin Bathin · Top Commenter · Sek men vokasional nibong tebal
    Dengan anak bangsa MELAYU pun POLIS belasah separuh mati......zalim zalim, sampai bila pun kezaliman ini akan menjadi api dalam sekam dikalangan MAHASISWA untuk membantu menguburkan UMNOBN dlm PRU13 nanti, insyaallah!
  • Ramdhan Mohamad · Top Commenter · Tukang Paip at SYARIKAT BEKALAN AIR SELANGOR SDN BHD (SYABAS)
    jaga2 la safuwan lepas ni. silap haribulan polis gertak kau pula sebab berani kata polis yg pukul. mmg kerja polis mcm ni sejak dulu. cuma dgn penjenayah berat, mereka lembut sikit sebab takut keluarga mereka pulak yg diancam. tapi dgn student, apeadehal....
  • Yusof Osman · Top Commenter · MBA (University of Lincoln)
    Siswa kata kena pukul, polis kata cermin disondol. Yang mana betul? Keadaan ini pasti membuatkan anak-anak muda kita tak sabar menanti ketibaan PR13. Mungkin pada saat ini dendam mereka berbalas. Jadi, bertindak ikut undi bukan ikut hati.
  • Smiley Everyday · Top Commenter · Chulalongkorn
    Polis boleh pusing suatu kes sampaii 360 darjah, bergatung pada tuan polis, nak atau tidak melainkan polis tu beragama dan percaya setiap yang hidup akan mati dan di balas
  • Ampun Tuan · Top Commenter
    Malulah sebagai seorg Polis jika x mengaku pukul. Lencana INTERGRITI tersemat didada tapi buat tugasan yg diluar perikemanusian..
  • Mohd Zamani · Top Commenter · Sekolah menengah zaaba
    kongsi gelap berlesen malaysia kuda tunggangan umporno....semuga semua polis yang terlibat cepat2 mati lagi baik,,,,, amin.
  • Akhi Zakaria Al Haj · · Top Commenter · Pengarah at Qhawwi Holdings Berhad
    Anjing umno suke menyalak, mengigit dan memukul sbb takut dicurah pasir dlm periuk nasi....inilah yg berlaku realiti.
  • Gitarist Melayu · Top Commenter · Sentul, Kuala Lumpur, Malaysia
    ketua polis perak kata pegawai polis yg menyuraikan perhimpunan awal 1/01/2012 tak guna kekerasan sapa disni sokong kenyataan tu??
  • Mohd Amri · Top Commenter · University of Malaya
    skrip yang biasa di gunakan oleh pdrm.....cederakan diri sendiri....mesti ada rakaman insiden ini....
  • Abdul Manan · Top Commenter · UKM, Bangi, Selangor
    polis mana boleh buat salah....mereka2 ni maksum...yg pukul pelajar2 tu mungkin zombie2 umno...
  • Man Tapoi · Top Commenter · Khartoum, Sudan
    sikit jer. Kata nakmati syahid. Kena sikit dah panggil bang non! Apa punya pejuang macam ni? Buat malu kaum gay aje!
    • Presiden Perkid
      itu ujian utk dia,satu masa nanti ujian utk kau pun akan sampai..sama2 kita tunggu dan lihat..syahid tu Allah yg bagi,jd w/pun kau tk setuju tp kalau Dia nk bagi kau nk kata apa Man>>??
  • Ra'nn D'yz · Pengurus Besar at Pekerja Ladang Kelapa Sawit
    Saman je polis mcm tu...keadilan tetap keadilan wahai polis..perlu ingat..
  • Peter Wong Jun Wen
    ini cuma wayang umno, bagi u orang takut, so jgn himpun dekat mahkamah pada 9 jan.
  • Alya Sejati · Top Commenter · USM
    BUAT KEJE TAK PAEDAH.ORANG LAIN BUAT HAL KENAPE KITA MENYIBUK.KURANG GUNA OTAK.

Insiden UPSI: Polis tubuh pasukan siasat blog

Polis akan menubuhkan satu pasukan khas bagi menyiasat dakwaan berunsur fitnah dalam beberapa blog berhubung isu penuntut universiti dipukul polis dalam satu perhimpunan haram di Perak semalam.

Ketua Polis Perak Datuk Mohd Shukri Dahlan berkata polis juga mempunyai bukti-bukti yang kukuh untuk menyangkal fitnah yang dilemparkan itu.

"Semasa perhimpunan haram itu, beberapa jurugambar dan jururakam polis ditugaskan untuk merakamkan kejadian tersebut sebagai bukti polis tidak menggunakan kekerasan termasuk mencederakan mana-mana penuntut.

"Oleh itu, saya telah mengarahkan satu kajian dilakukan pasukan khas tersebut bagi menunjukkan dakwaan yang dilemparkan itu adalah tidak benar," katanya ketika dihubungi Bernama di Kuala Lumpur hari ini.

Beliau berkata sekiranya dakwaan yang dibuat dalam blog tersebut terbukti palsu, polis akan mengambil tindakan sewajarnya bagi mempastikan tuduhan memfitnah pasukan keselamatan itu tanpa usul periksa tidak berulang.

Dalam pada itu, Mohd Shukri berkata siasatan menunjukkan klinik yang dirempuh kumpulan penuntut dalam perhimpunan haram tersebut mengalami kerosakan dianggarkan mencecah RM10,000.

Polis sebelum ini menafikan dakwaan anggotanya menggunakan kekerasan ketika menyuraikan perhimpunan haram anjuran kumpulan penuntut Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) selepas sambutan Ambang Tahun Baru di Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) Tanjong Malim, Perak awal pagi semalam.

Kira-kira 70 penuntut beberapa universiti dilaporkan berhimpun secara haram di pekarangan UPSI atas alasan menuntut kebebasan akademik dengan menuntut pemansuhan Akta Universiti dan Kolej Universiti (Auku) 1971.

Selain itu, mereka mendesak agar penuntut UPSI, Adam Adli Abdul Halim, yang menurunkan bendera yang tertera wajah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak di Ibu Pejabat Umno sewaktu demonstrasi 17 Disember lepas, tidak dikenakan tindakan tata tertib oleh pentadbiran universiti berkenaan.

- Bernama


  • Nuriksan Abdul Rahman · Pengulas Tertinggi · Universiti Putra Malaysia
    orang ramai tak perlukan rakaman anggota2 ko tu wahai pak polisi oiii...tgk je kat youtube memang dah terang lagi bersuluh.
  • Wan Adib Wan Roslan · Pengulas Tertinggi
    Wahai ketua polis Perak. Kamu boleh cuba menafikan apa yg berlaku, tapi pelajar2 tersebut adalah saksi yg x boleh dipertikaikan. Satu bnda yg org ramai pertikaikan, knape km (pihak polis) awal2 lagi dok nafikan bahawa org2 km dok belasah pelajar2 tu sblom siasatan diadakan. Bukankah ini sperti org yg takut dipersalahkan (dgn penafian awal)?? Kamu sepatutnya bertindak ikut undang2 & secara profesional, bukannya jadi 'pak turut' pd pihak2 yg berkepentingan. Tindakan km ini hanya menyebabkan kepercayaan rakyat terhadap km semakin terhakis. Km telah 'mengotorkan' institusi polis dgn tindakan yg x profesional ni!!...
    • Mohd Fauzi Sahat · Pengulas Tertinggi · INSTITUT BELIA NEGARA PERETAK
      Belasah jer budak-budak tu sebelum mereka mengotorkan intitusi perguruan kita.
    • Amir Asyraf Abdul Rani · · Pengulas Tertinggi · Bekerja di AEON Credit Service (M) Bhd
      Mohd Fauzi Sahat kalau anak hang kena baru syok...
    • Wan Adib Wan Roslan · Pengulas Tertinggi
      Mohd Fauzi Sahat, pelajar2 tu x kotor. Sbnarnya polislah yg telah mengotorkan tgn2 mereka dgn membelasah pihak yg x bersalah. Salahkah tuntutan pelajar2 tu utk dptkan kebebasan akademik? Sebaliknya itulah tindakan utk dptkan pembersihan dari sebarang bentuk kekotoran, termasuk dlm institusi pendidikan...
    • Branet Yup · Universiti Teknologi Malaysia
      Mohd Fauzi Sahat itu bukan budak-budak laa...nampak sangat yang polis ni tak profesional langsung..malu sungguh...
    • Taguci Paradox · Top Commenter · Smk Sultan Abdullah
      Mohd Fauzi Sahat ;senang2 kor srh org belasah'' apa! kor ingat anak ayam ker...puihh
    • Ridwan Tanta · Top Commenter · Tanta University
      Mohd Fauzi Sahat cakap mcm org xder akal...
    • Duck Young · · Top Commenter · UNIVERSITI KUALA LUMPUR MALAYSIAN SPANISH INSTITUTE
      Mohd Fauzi Sahat lol ingatkan dp mr.bean...cara ckp pon macam mr.bean...pelajar yang nak tuntut kebebasan bersuara ko nk suruh belasah..pelajar yang terlibat dengan maksiat keluar masuk disco pusat hiburan ko tak kata mengotorkan pulak
      ..
    • Seem Mann
      Amir Asyraf Abdul Rani hahaha,btl2
    • Shinji Harumi · Alor Setar
      cuma org yg kotar sahaja yg suruh belasah budak2 yg tak bersalah, biasa la polis katakan
    • Bebas Bersuara · Top Commenter
      Mohd Fauzi Sahat : kenapa bukan umno yang dibelasah? kan umno yang menimbulkan semua keraguan rakyat terhadap kerajaan?
    • Abdul Manaf Yusof · Top Commenter
      Mohd Fauzi Sahat ingin saya nyatakan di-sini,kalau anda tidak suka seorang atau sesiapa sekali pun,tulislah dengan ilmiah,jangan bodohkan diri,dengan Fakta ilusi,yang akhirnya,menampakan anda sudah hilang Jati Diri,saya nasihatkan anda,janganlah sampai para sahabat di dalam komen malaysiakini,banyak yang menpunyai kepakaran,menilai maruah anda bagitu, rendah sekali, saya memohon ampun dan maaf, jika menguris perasaan dan sanubari anda, assalamualaikum.
    • Basri Abbas
      Yang mengotorkan Institusi Perguruan tuuu Umphornooooo
    • Maleque Selamat · Tanjung Malim
      Mohd Fauzi Sahat Polis diberikan kuasa sebagai pelaksana undang-undang bukan pelaksana agenda brutaliti.. Tangani isunya bukan pelajarnya.. Jadikan jabatan kepolisan sebagai institusi yang dihormati bukan dibenci... Gunakan kebijaksanaan bukan kekerasan... Keadaan itu akan menjadikan golongan belia menjadi penentang establishment.. Jangan tentang tetapi bimbing mereka..
    • Roberto Mancini · Top Commenter · Product Manager at Hewlett-Packard s r.o.
      Mohd Fauzi Sahat , KO CAKAP ELOK2 SIKIT, ANAK AKU PON ADA STUDY KAT SITU...KO INGAT ANAK AKU BINATANG, SUKA2 BELASAH,,,PUKIMAK LUUU!!!!!
    • Ridzuan Abdul Razak · · Top Commenter · UTM Skudai, Johor
      Mohd Fauzi Sahat ... dunia hanya sementara. Akhirat juga yg kekal. Semua org akan ke sana dan dihisab. Tak takut ke duduk 1 sel ngan pemimpin yg zalim kat sana nanti?
    • Mzln Re · Top Commenter
      Wan Adib Wan Roslan budak budak tu adalah dr kalangan budak yg bodoh, degil, keras kepala, nak tunjuk hero. mereka ni sepatutnya belajar bukan buat hal. betapa malangnya nasib ibubapa mereka ini.
    • Riezman HAshim · Top Commenter · Pengurus at Self employed
      Mohd Fauzi Sahat : yg kotor spesis spt kau ni.kau memang suka kalau pelajar pergi pesta hiburan,jenis umno laknat
    • Weast Jay · Top Commenter · College
      kalau polis belasah anak awak kan bgus..heheh
    • Mzln Re · Top Commenter
      Amir Asyraf Abdul Rani, anak orang lain tak berperangai macam tu, mereka masuk U utk belajar bukan berdemontrasi. mereka-mereka ini seharusnya dihalau saja dr U. budak yg tidak mengenang budi. melayu bodoh. Cuba tengok pelajar cina dan india. mereka ni dri budak yg pandai lagi bijak takde buat hal pun.
    • Selempang Merah · Top Commenter · Kuala Lumpur
      Amir Asyraf Abdul Rani ... kalu dah tahu akibatnye.. jgn berhimpun.. gi dok study lah...
    • Selempang Merah · Top Commenter · Kuala Lumpur
      Branet Yup ... alamak.. bapak anak sama aje.. suka cakap lucah/ kotor.. macam mana nak jadi pendidik kalau perangai macam nieeee?
    • Selempang Merah · Top Commenter · Kuala Lumpur
      Riezman HAshim ... amboi.. kalu marah kat umno pun jangan fitnah sampai macam tu... kenapa anda beriman sangat keee?
      jgn jadi angkuh tau...allah murka tu...
    • Muhammad Hafidz Abdullah · Top Commenter · Owner/ President at Kelab MHA
      Mohd Fauzi Sahat mereka bantah mungkin disebabkan dasar kerajaan yang menafikan hak mereka untuk bersuara dan bekerja sebagai guru, cuba saudara siasat berapa ramai lepasan UPSI yang masih menganggur? Kerajaan lebih utamakan GSTT padahal lepasan UPSI telag banyak duit dihabiskan untuk mandapat ilmu tapi dengan mudah kerajaan kerja kepada GSTT
    • Selempang Merah · Top Commenter · Kuala Lumpur
      Muhammad Hafidz Abdullah

      ekekekek.. anda semuar nilai sendiri.. siapa yang ganas..siapa yang tak ada otak.. siapa yang kurang ajar... macam nie nak jadi pendidik...

      http://www.pisau.net/2012/01/upsi-rakaman-mahasewel-tumbuk-polis.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+pisau%2FBZGW+%28PISAU.NET%29
    • Ismam Mahad · Top Commenter · Works at Studioukur Geomatics
      Mzln Re, Mereka bukan budak-budak lagi. Kalau dah umo 21 dah boleh mengundi. Nak tunggu abis belajar baru nak bersosial, berpersatuan, zaman tu dah berlalu. Lihat lah pemimpin hari ini yang merupakan pemimpin pelajar sekitar tahun 70an & 80an. Hebat kan mereka. Pemimpin begitulah yang mahu kita lahirkan, bukan setakat yang pandai angguk-angguk, geleng-geleng aje.
    • Kayucemeti Kc · Top Commenter
      Kejadian begini sering berlaku apabila anggota Pdrm dan yang sewaktu dengan mereka seperti Sprm Spr Jpn Kastam Imergerisen dan yang seumpamanya adalah kerana dibelakang mereka ada tembok yang kebal melindungi tugasan mereka jadi buat apalah nak buat samada saman atau mengadu kepada badan hak asasi manusia sekalipun tetap mereka juga yang benar inilah Malaysia segala kudis kurap panau tokak walau busuk dan hodoh macamana pun akan kelihatan wangi dan harum bila tv media menutupi pekung mereka ...siapa yang menjadi tembok kebal mereka ?? rakyat faham sangat jawapannya !!!!
    • Azhar Muhammad · Top Commenter
      Mohd Fauzi Sahat ko memang bangsat....lagi pencacai sial
    • Mohammad Ismail · Top Commenter
      Mohd Fauzi Sahat ,???????????????
    • Mohd Ayub Harun · Top Commenter
      Wan Adib Wan Roslan tak payah lah layan otak UMporNO tu....
    • Mohammad Ismail · Top Commenter
      Mzln Re ,apahl dengan pehak asparsi tu bedemo juga,tapi di biarkan polis.


Peguam pertikai penafian polis sebelum siasatan

Penafian polis Perak bahawa anggotanya mengasari mahasiswa dalam perhimpunan di Tanjung Malim semalam bersifat "prejudis" kerana ia dibuat sebelum siasatan dijalankan, kata peguam kepada mahasiswa yang tercedera Muhamad Safwan Anang.

Sedangkan, menurut Mohd Khairuddin Othman, kenyataan anak guamnya hanya dirakam pada jam 1 petang hari ini.

Bercakap kepada pemberita selepas Safwan dibenarkan keluar daripada Hospital Slim River, beliau berkata pihaknya kini sedia bersedia untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap polis ekoran insiden itu.

Setakat ini, dakwanya, terdapat bukti menunjukkan bahawa terdapat kekerasan berlebihan digunakan untuk menyiraikan perhimpunan prokebebasan akademik di Universi Pendidikan Sultan Idris (UPSI).

Tiada ulasan: