Khamis, 12 Januari 2012

MENGADU DOMBA DAH JADI BIASA..DAH TAK TAKUT NERAKA ALLAH...PENGACAU@DURI DALAM DAGING DIMANA2 ADA...CARI MAKAN CARA KOTOR...TAK KIRA DOSA PAHALA

Letupan: Laporan Utusan satu spekulasi, kata polis
Polis hari ini memberi amaran kepada orang ramai supaya jangan membuat spekulasi mengenai identiti dalang tiga letupan buatan sendiri dekat kompleks mahkamah Kuala Lumpur di Jalan Duta Isnin lalu, sejurus selepas keputusan kes Liwat II diumumkan Isnin lalu.

NONESemalam akhbar Utusan Malaysia milik Umno menyiarkan laporan muka depan yang memetik satu sumber polis yang menyatakan bahan letupan itu dibawa masuk oleh peserta perhimpunan 'Bebas Anwar 901 '.

Ditanya mengenai laporan tersebut, Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Mohamad Salleh berkata ia hanya spekulasi media.

Beliau menggesa orang ramai supaya tidak menyebarkan berita seumpama itu kerana ia akan menimbulkan perasaan tidak senang.

NONEBercakap kepada media selepas satu majlis di ibunegara, beliau berkata, kes tersebut disiasat di bawah Seksyen 6, Akta Bahan Letupan 1957, yang membawa hukuman penjara tujuh tahun atau denda RM10,000, atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan.

Katanya, motif di sebalik pemasangan alat letupan itu juga tidak dapat dipastikan sehinggalah suspek ditangkap.

Bagaimanapun, kata Mohamad, secara umumnya polis merasakan kejadian letupan itu bertujuan menimbulkan huru-hara pada hari berkenaan. Empat orang cedera dalam kejadian tersebut.

VIDEO | 8.24 min

  • Shahrul Nizam · · Pengulas Tertinggi · Seri Kembangan
    Kalau dah tahu Utusan buat spekulasi yang telah menimbulkan perasaan tidak senang orang ramai, ambil lah tindakan segera ke atasan utusan. Jangan hanya orang ramai sahaja yang dikenakan tindakan pihak polis sedangkan Utusan dengan jelas seringkali cuba menjejaskan keamanan negara.
  • Izuan Ismail · Pengulas Tertinggi
    Malaysia negara aneh.
    disebabkan gembira kerana Anwar bebas, penyokong DS Anwar meletupkan bom pada diri sendri untuk menunjukkan kegembiraan dan dengan tujuan supaya orang lain kata mereka ganas.. kepala brain lah utusan.. hidup dengan fitnah, duit bagi makan anak-anak.. elok lah tu..
    • Mohd Firdaus · Pengulas Tertinggi
      memang malaysia aneh pun.. bom tu tujuan meletup utk bunuh orang.. pakai la kepala otak jangan main-main tuduh aja.. nampak sangat utusan bodoh tak bertempat perkara sensitif macam ni bukan boleh dibuat main yang susah kita dan anak juga kalau jadi huru hara..
    • Abdul Yahaya · Pengulas Tertinggi · Bekerja di Makan gaji sendiri
      umnosan: "peserta bawa c4" bukan bom
    • Syukri Mukhtar
      bodo utusan ni
    • Bun Rhot Noor
      pertubuhan PROGAY dari filipina menyokong pembebasan anuar aljuburi! jadi korang wahai puak2 aljuburi terimalah kenyataan yes... sokonglah aljuburi yes..
    • Omega Roslan
      sebenarnya... tu cuma bunga api nak celebrate malam tu.. tetiba salah set timer... dari am jadi pm.. tu pasal meletup.. ha ha ha ha ha
    • Mohd Nazrie
      Syukri Mukhtar - cam yahudi utusan ni
    • Brohaziq Imran · Limkokwing University of Creative Technology
      Syukri Mukhtar ..utusan memang bodoh pun,dulu kini dan selamanyeeee...hihihiii
    • Izuan Ismail · Top Commenter
      Bun Rhot Noor tak habis2 lagi jadi stupad ko ni.. dah dia nak sokong, suka hati dia.. mcm pelacur menyokong islam sebagai agama rasmi negara, adakah maksud ko islam tu teruk sebab agama tu disokong pelacur? bila ko nak jadi cerdik ek..
    • Pakai Otak · Top Commenter · Dgn Kawan 2
      KESIAN PUAK2 YG KERJA KAT UTUSAN BAGI ANAK2 ATAU KELUARGA MRK MAKAN DUIT FITNAH...
    • Pakai Otak · Top Commenter · Dgn Kawan 2
      BEGITU LEMBAB POLIS MENYIASAT KES INI...MENGIKUT KAJIAN SAYA YG TAK PAKAR NI, kEBIASAANNYA POLIS AKAN CEPAT MENYIASAT JIKA SSTU KES MELIBATKAN PR ATAU PENYOKONG PR. NAMUN JIKA IA MELIBATKAN PEMIMPIN UMNO TINDAKAN POLIS SELALUNYA BERLENGAH ATAU TIADA KEPUTUSAN LANGSUNG...KESIMPULANNYA IA MESTI DILAKUKAN OLEH POLIS SENDIRI ATAU PUAK2 UMNO.
    • Fauzi Othman · Top Commenter · IKMS
      Syukri Mukhtar ..mengapa?...tak percaya?....memang pon utusan bodo..bodo jak kecik agi...
    • Fauzi Othman · Top Commenter · IKMS
      YES TEPAT SEKALI...semuanya bisa di atur pak..pokoknya ada wang tanggung beres pak.sumuanya udah di jangka ngak salah lagi.ahh yg benar tu.usah pikirin pak ya.nanti jadi ribut...susaah.anak pakai otak memang pandei...
    • Zanirun Baba · Top Commenter · 57 years old
      akhbar yg paling mejijikan dan bangsat di muka bumi di saat ini ialah UTUSAN MELOYA DAN BERITA HAIRAN!..akhbar yg tak ada maruah,raja fitnah dan laporan yg telah jauh minyimpang dari etika kewartawanan!!..hanya org yg OTAK PENUH TAIK selesa membaca nya!..rakyat sudah bijak!..

      ABU...ASALKAN BUKAN UMNO!
  • Mohd Martin Abdul Kahar · Top Commenter · Kuala Lumpur, Malaysia
    INI BUKAN SPEKULASI! INI FITNAH!!!!!!!
  • Muhamad Haslam · Top Commenter · Works at CISB Sdn Bhd
    Pegilah "sound" UTUSAN tu.....nape seolah nak kata rakyat yang salah sebab sebar berita??? UTUSAN tu yang "main api" kan??
    • Bun Rhot Noor
      pertubuhan PROGAY dari filipina menyokong pembebasan anuar aljuburi! jadi korang wahai puak2 aljuburi terimalah kenyataan yes... sokonglah aljuburi yes..
  • Amir Ehsan Zulkifli · Top Commenter · Auckland, New Zealand
    kenapa pulak beri amaran kepada orang ramai? beri la amaran kepada UTUSAN MELOYA tuh? pasal Utusan Meloya yang buat spekulasi tuh....awat.takot kaa? pasai Utusan Meloya tuh milik UMNO..polis tak brani nak bagi amaran direct ke Utusan..maka..secara sinis..beri amaran kat orang ramai...alahai...nyampahnyerlahhh.....
    • Bun Rhot Noor
      pertubuhan PROGAY dari filipina menyokong pembebasan anuar aljuburi! jadi korang wahai puak2 aljuburi terimalah kenyataan yes... sokonglah aljuburi yes..
    • Amir Ehsan Zulkifli · Top Commenter · Auckland, New Zealand
      Bun Rhot Noor ahahah.....hanya kerana kumpulan itu menyokong....kau terus jatuh hukum anwar aljuburi.....hahahah......cetek sungguh pemikiran ...>>

      Jgn kita menuduh seseorang itu berzina…..meliwat atau sebagainya tanpa bukti atau jika tidak berlaku depan mata kita..kerana…jikalau perbuatan itu tidak dilakukan oleh orang yang kita tuduh itu..maka dibimbangi kita hilang kelayakan sebagai seorang wali sewaktu anak dara kita nak bernikah…maka jika kelayakan sebagai wali hilang tanpa kita sedari….maka sekiranya anak kita it uterus bernikah..adalah dikhuatiri…zurizt yang diperolehi itu..zuriat yang tidak sah (kerana nikahnya tidak sah)….atau lebih tepat lagi..zuriat itu adalah anak haram…JADI..PENGAJARANNYA…JGN SESUKA HATI NAK MENUDUH ORANG ITU MELIWAT..BERZINA ATAU SEBAGAINYA..JIKA KITA SENDIRI TIDAK PASTI….ATAU SETAKAT MENDENGAR DARI ORANG LAIN….ATAU IANYA TIDAK BERLAKU DIDEPAN MATA..tq
    • Bun Rhot Noor
      Amir Ehsan Zulkifli ..aku pakai kaedah korang juga.. bukti tah kemana korang terus cakap itu ini, jadi ko pon sama dengan aljuburi, hakikatnya aljuburi lah pujaan hati korang
  • Joe Cole · Top Commenter · Colegio Francisco Antonio Zea de Usme
    DASAR UTUSAN SYAITAN.
    • Bun Rhot Noor
      pertubuhan PROGAY dari filipina menyokong pembebasan anuar aljuburi! jadi korang wahai puak2 aljuburi terimalah kenyataan yes... sokonglah aljuburi yes..
    • Kimie AZbio · Top Commenter
      Bun Rhot Noor :yer la yer la ko otak udang


  • Bumiputera Berjaya · · Pengulas Tertinggi · Managing Editor, JustNews.com di CNN International · 450 subscribers
    PRU-PRU sebelum ini pun amat kotor juga tetapi PRU 13 akan datang ini adalah yang paling kotor antara terkotor......
    • Datin Maimon · Bekerja di Malaysia Airlines
      kotor apa bendenya lagi...yg sibuk2 buat BERSIH tu apa??? tak cukup lagi ke kerajaan da umumkan pengunaan dakwat kekal dibenarkan???
    • Rizan Sudin · Sekolah Menengah Vokasional Muar 1986-1987
      Ayat orang nak kalah memang camtu. . .tapi bila menang . .cepat cepat tukar. . Pilihanraya paling bersih la pulak. . .
      Sama aje cam kat mahkamah baru ni. . Spanduk tertulis hakim lembu bn la . . Rakyat hakim negara laa last menang. . Macam 2 dia puji hakim tu. .
    • Ahmad Albab · SDH
      AWAK, MAHFUZ, MELALOT PUN SAMA... MAT ANDAIAN.. KENAPA AWAK TAK MENGANDAIKAN PERKARA YANG BAIK BERLAKU ATAU MEMANG AWAK SUKA NEGARA INI HURU HARA... BERFIKIRLAH KEARAH POSITIF SIKIT WAHAI BB.....
  • Abdullah Ghouse · Pengulas Tertinggi · University of Nebraska–Lincoln
    Memang dasar penyamun mcm cerita P>Ramlee.
    Mmg betul mcm dlm flem tu.
    Tumbangkan BN dlm PRU13.
    • Hamidi Fizie · Pengulas Tertinggi · Kolej uniti,pasir panjang port dickson
      benarlah kata sudin umno ni sarkis..lihatlah skandal yang berlaku jadi bahan jenaka je..xde langsung take action..jatuh hukuman kat khir toyo segan mati x mau je..hangat2 najis lembu je..memang sarkis la umno bn ni
    • Mohdjamil Jamil · Pengulas Tertinggi · San Francisco State University
      ya pru13 nanti paling kotor tak caya mari kita tengok.perkasa .pukida.ngo-ngo mai dari mana pun tak tau kita pun tak pernah dengar.bom buatan sendiri pun dah kedengaran baru-baru ni.itulah hayat yang ada bagi puak-puak Barua Najib.
    • Samsudin Abd Kadir · Pengulas Tertinggi
      jangan harap...apa ko ingat semua rakyat Malaysia bodoh membuta tuli menyokong Pakatan yg terang2 menjadikan PAS dan PKR menjadi tunggangan DAP?Bayngkan bila mereka menang PRU-13,semua akan dipinda dlm perlembagaan...silap2 haribulan perkahwinan sejenis pun dah dibenarkan.Arak dan judi serta rumah urut tak payah cakaplah...
    • Amir Ehsan Zulkifli · Top Commenter · Auckland, New Zealand
      Samsudin Abd Kadir hihi..semua akan dipinda dalam perlembagaan???? ...hihih...jgn mendahului Allah...Allah lebih mengetahui dari anda yer....macamana anda tau kalau PR memerintah semua akan dipinda dalam perlembagaan yer?....anda ada kuasa taraf wali ker?........bercakap tuh..biarlah reserve skit bahawasanya kita ada Tuhan yang lebih mengetahui apa yang akan berlaku dimasa hadapan..jgn kita mendahului Dia......TQ
    • Md Radzi Othman · Top Commenter
      Memang org UMNO ni banyak jadi penyamun ..samun duit rakyat contoh dia wang zakat bayar kos guaman...pandai depa ni...ha dok tunggu apa lagi pilihlah PAS. PKR tukar kerajaan..
    • Zuraidi Che Amad · Works at Official : Kementerian Pelajaran Malaysia
      perlembagaan di malaysia adalah sekular...lain kali jgn komen tanpa b'fikir...
    • Zulkarnaen Iswandy Abdullah · Kuching, Malaysia
      Samsudin Abd Kadir - Sekarang nie arak, judi, rumah urut tak ada ke...???? Yang kat Genting tu wujud zaman PR la kot...
    • Waleed Waleedi · Top Commenter · Khalid Bin al-Waleed | خالد بن الوليد
      Samsudin Abd Kadir ,kau memang bodoh..
    • Azlan Ishak · Sekolah pondok
      Samsudin Abd Kadir tahnaiah dgn statement paling simple dan yg paling bodoh yg anda hasil kan....menandakan kepala otak anda yg x der oksigen...setakat nie jek funtion pale otak ko....kah kah kah....boddddooooo....
    • Manman Mai · Top Commenter
      Samsudin Abd Kadir ...yg lum pernah perentah kamu dah ckp...yg dah 54 thn perentah dgn rakus,zalim ...khianat ni kamu diam lak...bnr2 otak lembu sakit...
    • Danial Iskandar · Top Commenter · Accountant at Dubai, UAE
      Yahudi selagi boleh akan cuba sedaya upaya utk mengangkat 'ASET'nya di Malaysia dan memburukkan 'PENENTANG'nya sehinggalah 'ASET' mereka berkuasa...
    • Azman Gpb
      Samsudin Abd Kadir lihat benda yang nyata, jangan mengikut hawa nafsu tuan yang fanatik pada UMNO. Tengok pada EtMS, anak melayu sebangsa tuan jadi bahan eksperimen dan dulang emas juak-juak mahathir yg tuan puja-puja. Berpijaklah di bumi nyata tuan
    • Amir Ehsan Zulkifli · Top Commenter · Auckland, New Zealand
      Danial Iskandar ini lembu kalau komen....macam ampeh...daasr fidlot betoi..hahahaha.......fidlot ijat nih.....dok dubai betoi ker...ahhaahah
    • Azlan Zambry · Bentong
      Samsudin Abd Kadir , awat hang ni bodoh macam lembu sharizat nfc???
    • Dzul Affandi Roslan · · Top Commenter · Seismic Doctor at Schlumberger
      Samsudin Abd Kadir : depan ofis aku ni byk kelab2 malam n arak berleluasa n sekarang ni BN perintah n PM kita melayu Islam.. Ko ni Bodo ke cerdik?
    • Amir Ehsan Zulkifli · Top Commenter · Auckland, New Zealand
      Zulkarnaen Iswandy Abdullah dia memang kaki rumah urut tuh kot...tuh pasat rumah urut yang dia pi tuh dia anggap bukan rumah urut....jadik..bagi dia...sepanjang BN memerintah..tiada umah urut.......jadi kalau PR memrintah nanti....baru ler timboi rumah urut...Genting Highland pulak...bagi dia bukan pusat judi..tuh semejid lim goh tong..kah ka hkah...
    • Amir Shah Ahmad · UKM
      Ni le melayu Umno yang makan tahi hitam metalik 54 tahun lebih.Apa yang melayu ada?Anak dara kamu masih ada dara ke atau mengankang luas kat mat afrika supaya senang sumbat dadah depan dan belakang.
    • Mohd Hairil Mohd Salleh · Top Commenter · Smk tengku kudin
      Pakatan menang nant kita lantik bekas duta Amerika Syarikat ke Malaysia, John R Malott utk jadi PM Mentor Malaysia. Biar dia JAHANAMKAN terus Malaysia,,,,,, tak gitu pecacai PR....
    • Azizul Ariffin · Top Commenter
      Mohd Hairil Mohd Salleh lantik la sapa pun asalkan bukan UMNO..
    • Amir Ehsan Zulkifli · Top Commenter · Auckland, New Zealand
      Mohd Hairil Mohd Salleh kita tuh maksud kau...UMNO kan?..(pasal kau sokong UMNO...oit..lembu fidlot...kalau Pakatan menang...ikut suka pakatan ler nak lantik sapa....yang kau gatai nak campur tgn apahai?...kalau Pakatan menang......kau tok sah dok menyebok laaa...hahahahah......inilah rupa UMNO...kalau dah kalah (kalau yer) pon....ada hati nak campurtangan....tuh lah apa yang jadik kat Shahrizat..dah kalah..pas tuh..dilantik jadik menteri...apa lagi...macam disorong bantal ler..aku dah kalah....jadik..tak mungkin aku lama nak jadi menteri nih...sementara ada peluang..aku belasah jer ler RM 250 juta pojek lembu fidlot tuh....tak gtu..lembu fidlot Mohd Hairil Mohd Salleh..hahaahah
    • Zack Hisham · Top Commenter · Segamat
      Samsudin Abd Kadir memang kena pinda pun,banyak dah tak betulnya sekarang ni....
    • Amir Ehsan Zulkifli · Top Commenter · Auckland, New Zealand
      Azizul Ariffin asal orang luar cakap.kutuk pentadbiran BN...dah mula nak lantik orang tuh Jadi PM Mentor..hahaha......lembu punya pemikiran betoi laaaa)
    • Hamidi Fizie · Top Commenter · Kolej uniti,pasir panjang port dickson
      Mohdjamil Jamil PRU13 ni xboleh jadi kotor punya brader..pasal pukida ngan perkatak tu sembang besar je..mane bran nak tunjuk muka tgok aje la masa himpun bersih 2.0,kat mahkamah jalan duta..cerita gempak macam ribu2 orang nak turun,ahli perkatak 1 malaysia nak mai,pukida 1 malaysia turun..last2 50 orang je..kan ramai tu..gebang je lebey puak2 racist ni
    • Azizul Ariffin · Top Commenter
      Amir Ehsan Zulkifli panggil bapak dia jadik mentor xpa la..baru dia senyap.
    • Hamidi Fizie · Top Commenter · Kolej uniti,pasir panjang port dickson
      Samsudin Abd Kadir sure ke perlembagaan akan dipinda?jangan main sebut je benda yang belum tentu jadi fitnah t..susah hidup kalau x minta maaf pada orang yang kau fitnah..macam ko kenal benar ngan anwar..benar ke dia kaki liwat? jangan semberono..kejap peliwat..kejap lelaki sejati main pelacur..lepas ni ape plak?berhentilah..fikir dengan waras..sekarang ni pun negara dah kucar kacir pasal pemimpin bangang x reti mentadbir malaysia..56 tahun macm ni je malaysia..cakap negara makin maju..makin membangun..kepala lutut dia..kalau membangun kenapa belanjawan sampai defisit?kalau membangun kenapa matawang masih lagi x bleh lawan dollar singapore?paling tidak ade persamaan rm1=SGD1 tu baru nama membangun..kalau matawang still rm2.40=SGD1 kepala bana apa membangun tu namanya nilai matawang makin kecik negara mundur..kalau x xkan la matawang indonesia kecik diorang memburuh dia pelosok asia ni brader..x skolah habis ke?amik subjek ekonomi dan perdagangan..jangan jadi lembu dengar bertia tv 3 suku tu
    • Mohamad Ismail · Top Commenter · Works at Al faqir billah
      Samsudin Abd Paridah Abdul Kadir
    • Dzunain Mohd Hanafiah · Top Commenter
      Samsudin Abd Kadir statement yg paling dangkal. Tp kalau tak sekolah, dimaafkan. DAP ada brp kerusi yg dia nak pinda perlembagaan? Lainla kjaan skrg..
    • Perajulit Keadilan · Top Commenter · Works at Commerce Dot Com Sdn Bhd
      kesian aku pada Samsudin Abd Kadir. buta ilmu politik tapi komen berdasarkan logik akal.. kesian beb.. org mcm ni la umno suka sbb bodoh.
    • Ray Imran · · Top Commenter · CEO at Profitinvest Resources
      Samsudin Abd Kadir ko ngigau ke apa bro?
    • Hamidi Fizie · Top Commenter · Kolej uniti,pasir panjang port dickson
      Samsudin Abd Kadir yang buka kilang arak pertama siapa bro?tunku abdul rahman..orang mana?UMNOOO...yang bagi lesen judi besar kat kasino genting,toto,magnum siapa luluskan bro?UMNOOO..yang bagi buat kilang arak besar kat shah alam siapa broo...UMNOOOO!!! dah buat taik pastu nak tuding jari kat pakatan rakyat plak..kalau betul nak ubah perlembagaan negara bro pergi kelantan ada rumah judi x kat san broo..sembang pakai buntut ni orang
    • Rosihan Ismail Al Marisi · Top Commenter · Charleroi
      Samsudin Abd Kadir hanya yg sokong umno bn bodoh dan bebal bahlol.
    • Sheikh Naimnif Selamat · Top Commenter
      Samsudin Abd Kadir Ko ada saham dgn Umngok ker??? mati2 percaya pada umngok yg telah menggadai tanah org melayu kat Penang dh lbh 50thn,rasuah, kroni,halang hukum Allah, salah guna kuasa,(guna SPRM, PDRM,Dll) judi & arak dh jadi mainan pemimpin mereka,....Kalau tak biuka mata pun ko cuba buka hati ko luas2 K....!!!

      Insaf skit tgk ni...
      http://www.youtube.com/watch?v=j78nouUId6M
    • Ahmad Albab · SDH
      Amir Ehsan Zulkifli
      DAN MEMBENARKAN BISEX DI MALAYSIA...
    • Aleeya Azizie · Top Commenter · Klang
      Samsudin Abd Kadir apalah statement bangang ko tu...apa skrg ni smua tu ada berlaku dlm pemerintahan umnogoookkkkk apa ko ni duduk bawah tempurung apa......ko ingat pihak PR tu mcm puak umnogooookkk kau keee?
    • Hamidi Fizie · Top Commenter · Kolej uniti,pasir panjang port dickson
      Amir Ehsan Zulkifli dia xdengar kot ucapan anwar kalau pkr tawan putrajaya minyak turun harga serta merta 12 tgh malam sesudah putrajaya ditawan..
    • Sezali Salleh · Top Commenter · Mech. clerk of work at PE Associates Sdn Bhd
      Samsudin Abd Kadir : aku ingatkan cerdik, BODOH rupanya kau sudin..
    • Hamidi Fizie · Top Commenter · Kolej uniti,pasir panjang port dickson
      Sheikh Naimnif Selamat orang umno gak yang tak tegak hudud bro samsudin tak tau ke najib kata no hudud di malaysia..pastu ajak pas bersatu ngan depa..gila apa parti yg menegakkan syiar islam nak bersatu dengan parti yang menolak hukum islam sendiri boroi betul
    • Ahmad Albab · SDH
      Hamidi Fizie
      JANJI NAK BAGI GERAN KAT IJOK... SAMPAI SEKARANG HABUK PUN TARAK... SEBELUM DAPAT MACAM2 JANJI MANIS DI UCAPKAN.. DAH DAPAT.... HAMPEEEEH... AWAK PIKIR LA BRO...
    • Perajulit Keadilan · Top Commenter · Works at Commerce Dot Com Sdn Bhd
      xpayah layan la si Samsudin Abd Kadir. buang masa je layan. IQ tv3 suku..
    • Fes Debuk · Top Commenter · Works at Di Bumi ALLAH
      DULU,KINI&SELAMANYA TALIBARUT/WARISAN PENJAJAH...JOM KEMPEN SAY NO 2' BE END@ABU
    • Klyusri Abdull · Top Commenter
      Samsudin Abd Kadir :bodoh punya komen pakai otak lembu..
    • Ahmad Albab · SDH
      Samsudin Abd Kadir
      BETUL TU BRO... PREMIS JUDI/PELACUR HARAM BELUM LAGI PREMIS ARAK..BERSELIRAT KAT SELANGOR... ITU YG MEREKA SEMUA NAK..
    • Abdull Anur Mohd Isa · · Top Commenter · Kulim
      Samsudin Abd Kadir cari penyakit?
    • Farouk Harakiri · Top Commenter · Ground Support Engineer Team at MAS engineering Depot Subang
      Samsudin Abd Kadir Rakyat malayysia memanng tak Bodoh Ttetapi Melayyu UMNO adalah yang memang bodoh macam LLembu. lebih lebih lagi kamu tu samsudin anak kadiak..
    • Ismail Ali · Top Commenter
      Samsudin Abd Kadir ...blum tentu cm 2 en samsudin.......kita tukar dulu...klau pemerintahan nya lagi teruk pada skarang,kita tukar balik...kan ke negara kita ini negara demokrasi
    • Mat Lipan · Top Commenter · Works at Pengurus penganggur
      Samsudin Abd Kadir - agaknya apa kata UMNO bila MCA menghina hukum hudud dulu...hingga x terkata hehehe. Ada menteri agama pun dok "pinjam" duit zakat pulak dah. Q-Tech Alliance Holdings Inc tu sapa punya syarikat ekk
    • Mak Jah · Top Commenter
      Azlan Ishak ,Samsudin Abd Kadir ni pencacai UMNGOK tahap bengong
    • Rosli Musa · · Top Commenter · Sek Men Keb Telok Datok
      Samsudin Abd Kadir .ye bkn semua rakyat malaysia bodoh.yg bodoh ko dn rakan yg sewaktunya dgn nya.Manusia yg paling bodoh adalah manusia yg sentiasa mengharapkan nasibnya berubah.ko ckp mcm org nk blajar berpolitik.nk pinda perlembagaan,nk halalkan arak,judi,perkahwinan sejenis.selama ni B End telah mencegah judi arak ke.ada masa p kuliah magrib ke subuh,p dengar2 ckit ceramah. penerangan.jgn dok tngok tv3 suku,baca utusan meloya dok kdai mamak kna teh secawan semabang pandai
    • Nazriaziz Alsheikh · Top Commenter · Pemulung Hati dan Jiwa Rakyat Marhaen at Bangsaku
      Samsudin Abd Kadir: ITU LEBIH BAIK DARIPADA UMNGOKPORNO YANG TERANG2AN MENYAMUN HABIS DUIT RAKYAT DAN HARTA NEGARA. RAKYAT MALAYSIA YANG MASIH BODOH CUMA ENGKAU, BINI ENGKAU, ANAK2 ENGKAU DAN BARANGKALI EMAK BAPAK ENGKAU JUGA.
    • Ladys Boydeen · Top Commenter · Instituto Tecnico Industrial
      Samsudin Abd Kadir ......apa yang kau katakan telah pun berlaku dalam pemerintahan UMNOK ni.....apa kau saja buat tak nampak ke.....................atau buat2 tahu....mungkin kau pun dah jadi lembu sharizat kot.heheheh maaf ler
    • Dasuki Salimin · UPMC Paris
      Hidup dan berkuasa hanya dengan menyamun dan merompak harta rakyat.
    • Yang Reti Base · Top Commenter
      Samsudin Abd Kadir , hanya rakyat Malaysia yang bodoh macam kamu menyokong UMNO. Bukan saja bodoh, bahkan kamu fasiq kerana menyokong parti fasiq. Bukankah UMNO itu parti sekular lagi fasiq? Kamu telitilah Surah al-Maidah: 44, 45 dan 47. Juga Surah Ibrahim: 3. Maafkan aku. Aku ikhlas.
    • SababNyangku KeluhanRakyat · Works at Freelance saja
      Karut la ko Samsudin : Taktik lapuk dari UMNO - politik menakut nakutkan orang Melayu... Orang sekarang lihat pada isu rasuah & hutang negara lah oiii...
    • Nor Afzan · Top Commenter
      Kenapa singkat sangat otak Samsudin Abd Kadir ni? Sangat2..
    • Mohamad Mustapa · Top Commenter · Sekolah Sri Garden
      sudah la amerika, awak lagi teruk dikriminasi org islam, nak jaga negara org tapi memusnah boleh seperti iraq dan negara arab yg lain, elok la pakatan gang mereka sebab penyokong mereka tu sama membunuh org islam.
    • Zackry Wak · Top Commenter · UTM
      Samsudin Abd Kadir - BANGANG PUNYA LEMBU FEDLOT, YANG MEMERINTAH MALAYSIA SELAMA HARI NIE DAP KE umNO BODOH?? SELAMA HARI NIE MALAYSIA TAKDE JUDI, ARAK, PELACURAN DAN GAY KE? BODOH MENGALAHKAN LEMBU!
    • Daniel Ho Eng Leong · Top Commenter · Hubei University of Chinese Medicine
      Samsudin Abd Kadir
      Casino Genting milik Cina ala kroni umno/bn tu diluluskan siapa,kelab2 mlm di Bkt Bintang dilulluskan siapa,rumah urut gitu banyak di KL diluluskan siapa,umgoklah...
    • Ali Bin Mohamed · · C E O at Bekerja sendiri
      Samsudin Abd Kadir lau x paham plmbgan jgn bckp,wat mlu je,
    • Mat Akmal Akmal · Top Commenter · Works at Felda lu
      samsudin abd kadir pemikiran cukup menggelirukan dan dangkal. Beliau lupa bahawa Kuasa apa pun yg ada di dunia ini pasti ada tarikh lupusnya...tak kan lah UMNO nak berkuasa selama-lamanya.Org ini buta sejarah dunia...!!
    • Prasert Chaipradit · · Top Commenter · Kuala Lumpur, Malaysia
      Pinda Perlembagaan tak boleh ke? BN dah berapa kali pinda Perlembagaan sejak berkuasa, hingga kuasa sultan pun dikurangkan?
    • Encik Ahmad · Top Commenter · Works at Penumpang Di Dunia
      Samsudin Abd Kadir cakap macam budak xde otak...ni mangkok utusan jugak die ni..
    • Noriman Saari · Top Commenter
      Samsudin Abd Kadir , tgk kelantan, peneng, kedah dan selangor..apa benda yg berubah...makin maju dan makmur ada la..bila pelaburan kat negeri pakatan naik, cakap itu usah kerajaan persekutuan...pegi dengar ceramah umno...
    • Paul Anthony · Smk pending
      Samsudin Abd Kadir eh..engko lain bro..engko kenyang makan duit umpromo,engko xnak share ngan aku,nanti kita sama kaya,,lepas 2 aku akan sama2 sokong umno ok x
  • Kong Bu Fenzi · Top Commenter
    Ini cukup gila , ini sudah tak siuman.
    Bila bekas amerika dapa memberika komen secara begini.
    Wahai rakyat malaysia , nasib kau terletak di tangan umnp.
    10 tahun , 20 tahun , 30 tahun... masa akan datang.
    anak kau mngkin akan jadi amah di indonessia.
    Anak perempuan kau akan murtad dan jadi perlacur, peminta sedekah.
    Anak jantan kau akan jadi perompak dan masuk dalam penjara...
    Baih ubah sekarang , runtuhkan umno.
    selamatkan nasib anak cucu anda.
    • Kevin Obc · Manager at Self Employed (Business)
      indonesia 2.... saudara serumpun.....
    • Torres Nadal · Top Commenter
      Kong Bu Fenzi
      eh~kucing gambar dah kembali...kakka
      ABU ABU ABU...mana gambar obama berjanggut tu..?
    • Kong Bu Fenzi · Top Commenter
      Torres Nadal
      kita abukan umno , sebab kita sayang melayu miskin
      Kita lawan umno sebab kita menegak keadilan
      Kita humban umno , sebab kita lah polis rakyat !!
      Abu abu abu ... kalau letih .. lepas hentam umno
      kena segelas kopi o , susu cap fitlot melegakan tenaga anda .
      kua kua kua
  • Shahrul Nizam · · Top Commenter · Seri Kembangan
    Sama macam rakan2ku yang masih dalam UMNO beritahu. Pemimpin2 UMNO yang kebanyakannya korup akan pastikan UMNO terus memerintah untuk menyelamatkan diri & harta rompakan mereka. Najib sendiri sudah mengajak 'rakan2 rompakan' 'berjihad'. "Berjihad' cara UMNO adalah berbuat apa saja samada halal atau haram untuk mengelak mereka dipenjara atas pelbagai kesalahan yang sekarang ini mereka terselamat kerana ada 'kuasa kekebalan' kerana mereka pemerintah. Ucapan2 dari pemimpin2 UMNO sendiri kerap kita dengar bagaimana PRU kali ini yang paling mencabar bagi UMNO. Semoga UMNO diMuziumkan!
  • Zuraidi Che Amad · Works at Official : Kementerian Pelajaran Malaysia
    10 prinsip UMNO-BN
    1- Kronisme
    2- Nepotisme
    3- Seksualisme
    4- Sekularisme
    5- Korupsi
    6- Pembaziran
    7- Fitnah
    8- Penipuan
    9- Tikam Belakang
    10- Penindasan

    Tunggu Kebangkitan Reformasi Anak Muda & Angkatan Kesedaran Generasi Tua...Sedia Memangkah Pakatan Rakyat..
  • Sukhaini Salim · Top Commenter · Nil
    Wahhhh...ini peluang besar untuk para2 pencacai (U/BN) mengata PR agen Amerika. Sebab apa? kata2 bekas duta ni nampak menyebelahi PR
    • Ahmad Albab · SDH
      BARU AWAK SEDAR YE.. SAPA RAKAN DAN SAPA LAWAN.. AWAK SEMUA BERINGATLAH SIAPA IBLIS/DALANG DISEBALIK SEMUA KEJADIAN YG BERLAKU BERSELINDUNGKAN SUARA RAKYAT, KONON....
  • Erni Lisa · Top Commenter · American University
    amerika xde rasuah ke? lu diam ah malot, jgn campor urusan negara gua..Barisan NASIONAL makan lembu bukan ambik duit ko pon, DUIT RAKYAT MALAYSIA! RAKYAT MALAYSIA YANG BODOH MASIH XNAMPAK PENYELEWENGAN DEPAN MATA, DOK SENYAP JE MACAM TAK ADA PAPE BERLAKU MASIH LAGI DOK AMPU OMNORKI, KALAU MAT SABU 34 BULAN ULANG BERITA YANG SAMA JE DLM BERITA, CERITA LEMBU SENYAP JEE.
    • Zain Sulaiman · Top Commenter
      Duit Feedlot itu tak penting bagi rakyat Malaysia. Yang penting bila nak dapat duit RM 500. Nak bising pun rakyat bukan boleh buat apa. Macam anjing nylak kat batu. Rakyat kita ni bodoh kebanyakan nya melayu. Bangsa cina dia dah azam nak tumbang BN tapi melayu maseh ragu ragu takut tak dapat pencen. Biar Malaysia muklis tapi pencen zakat itu hak melayu.
  • Azli Shukri Today
    sudah2 laaa malott...xhabis2 nak campur tangan rumah tangga orng lain..negara ko tu pergi betulkan dulu sebelum sibuk beri komen kat negara org lain.
  • Zul Iman · Top Commenter
    Kerajaan US cukup suka kalau Kerajaan Malaysia jatuh dan rakyat berpecah belah disebabkan taksub politik, senang untuk menguasan bekalan minyak alternatif tanpa peperangan dan yang pasti armada dan kapal perang tentera US akan mula kelihatan di perlabuhan2 utama di Semenanjung dan Sabah Sarawak. Tiga bulan selepas pertukaran kerajaan, harga minyak naik mendadak dan FRU serta Tentera dikerah di seluruh negara sehingga memenuhi jalan2 kampung bagi mengawal keadaan.

    Masa itu, tiada pilihan yang boleh dibuat melainkan siapa siaga dengan kemas lalu tunduk memberikan ucapan "Welcome sir" terhadap diplomat asing yang datang dengan angkuh dan mahu mendirikan kilang dan perniagaan dari negara mereka di atas tanah kita secara paksa. Masa itu anak cucu kita akan hidup di celah2 bangunan tinggi berlapikkan simen dan berselimutkan langit.
  • Pada masa generasi akan datang jika perkara seperti di atas berlaku, mungkin cerita dongeng yang dikarang pada jan 2012 ini akan menjadi kisah untuk diceritakan pada anak2 mereka sebelum tidur supaya mengingatkan mereka bawah dato moyang mereka pernah memerintah negara tercinta in
  • Zurani Serikandi Ayah · Top Commenter · Director at Own business
    KITA RAKYAT MALAYSIA MESTI BERANI UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN. KITA MAHU KERAJAAN BARU YANG BERSIH DARI KOPARSI
  • Ibnu Tufail · Penang Free School
    Ya Allah Tuhan yang menguasai sekalian alam,
    Engkau gerakkanlah hati, amalan dan fikiran pemimpin kami kearah amalan makruf. Berhijrah kepada makruf, berhijrah dari maksiat kepada taubat dan keinsafan. Berhijrah dari kekufuran nikmat kepada bersyukur. Berhijrah daripada malas kepada rajin dan sedia berkorban. Berhijrah daripada jahil kepada berpengetahuan.
    Hindarkanlah pemimpin kami dari segala sifat-sifat keji, hasad dengki, boros, tidak amanah, rasuah, iri hati dan perselisihan yang boleh membawa perpecahan dan kebinasaan.
    Bimbinglah para pemimpin kami yang memikul amanah dan tanggungjawab dalam pentadbiran negara kami.
    Kekalkanlah ya Allah kebenaran, keadilan, perpaduan, ketenteraman dan kemakmuran dalam negara bertuah ini.

    Ya Tuhan kami, Engkaulah yang maha mengetahui apa yang tersirat dalam hati dan sanubari kami, Engkaulah yang lebih mengetahui hajat dan tujuan kami pada saat ini, kami mengakui dengan penuh kesedaran dan keinsafan tentang kebesaran dan kekuasaan-Mu ya Allah.

    Aminnnn..
  • Zexx Zainol · Top Commenter · Implementation Manager at Ericsson AB
    Pecat shahrizat....oooo Tidak.....Shahrizat pun banyak tahu rahasia aku ... rahasia rosmah,,,, Aamat Banyak lerr Tembelang Kotor aku Pecah rakyat tau sikit jadi Banyakkk pulak nanti.....eeeeeeeeeeeee Gerunnnn,,,, Carry-on bertugas shahrizat oooiiii....l
K'jaan didesak beku aset NFC sebelum EGM

PKR hari mendesak kerajaan supaya membekukan aset projek ternakan lembu Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFC) berikutan pendedahan bahawa ia akan mengadakan mesyuarat agung tergempar dan mesyuarat dengan lembaga pengarahnya.

NONEPengarah Strategi PKR Rafizi Ramli (kiri) berkata pembekuan aset itu penting bagi memastikan NFC tidak melakukan penstrukturan semula dan akan membantutkan siasatan polis.

Katanya, amat mencurigakan apabila EGM yang dirancang minggu ini dengan hanya tiga hari notis diberikan.

Lazimnya, menurut beliau, tempoh lebih lama diperuntukkan untuk mengadakan EGM tetapi dengan notis tiga hari ini menunjukkan ada sesuatu yang cuba disembunyikan.

“Berdasarkan maklumat dalaman, saya dimaklumkan bahawa pengurusan NFC telah memanggil satu mesyuarat Lembaga Pengarah NFC dan Mesyuarat Agung Luarbiasa (EGM) minggu ini dengan hanya memberikan tempoh 3 hari untuk membuat beberapa keputusan penting.

NONE“Di antara agenda yang akan dibincangkan termasuklah membuat keputusan mengenai cadangan pengambilalihan National Meat & Livestock Corporation (NMLC) yang dimiliki oleh keluarga Datuk Seri Shahrizat Jalil oleh NFC.

“Saya percaya tindakan tergesa-gesa memanggil mesyuarat Lembaga Pengarah NFC dan EGM dalam tempoh yang singkat ini berniat tidak baik dan akan mengganggu siasatan
terhadap NFC yang sedang berjalan," katanya.

Justeru, Rafizi berkata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak selaku Menteri Kewangan tidak lagi sepatutnya membisu.

Sebaliknya, beliau perlu campur tangan segera dengan membekukan sebarang aktiviti an keputusan di dalam semua syarikat-syarikat yang pernah menggunakan dana RM250 juta yang diberikan oleh kerajaan.

azlan“Bukan sahaja Menteri Kewangan cuba mencuci tangan dengan langsung tidak menerima pertanggungjawaban walaupun beliau sendiri yang menganugerahkan projek ini kepada
NFC, malah kini kecuaian beliau boleh menyebabkan baki dana dan harta yang dibeli dengan dana rakyat lesap melalui pelbagai urusniaga yang dibuat selepas skandal ini didedahkan.

“Oleh kerana ada cubaan di pihak NFC untuk menjalankan urusniaga yang mencurigakan, saya mencadangkan Kerajaan Malaysia melalui wakil-wakilnya di dalam Lembaga Pengarah NFC perlu melantik pentadbir korporat sementara yang bebas untuk mengambilalih pentadbiran NFC sementara siasatan selesai.

“Tindakan ini bertepatan dengan amalan tatakelola yang baik seperti yang biasa diamalkan untuk mengelakkan lebih banyak penyelewengan berlaku,” katanya.

NFC adalah sebuah syarikat berkaitan kerajaan melalui saham khas yang dimiliki oleh Kementerian Kewangan.

Sementara itu, Rafizi mendakwa menerima satu e-mel berhubung cadangan seorang ahli lembaga penasihat suruhanjaya itu, Tan Sri Megat Najmuddin Megat Khas, bertarikh 31 Disember lalu, yang didakwanya meminta siasatan dijalan terhadap dakwaan cubaan merasuah penyiasat kes tersebut melalui orang tengah.

VIDEO | 9.25 min

  • Azrul Izman Kamarulzaman · Pengulas Tertinggi · Jasin
    nak sorok buktila tu yg mana diselewengkan. ataupun mana-mana duit peruntukan yg msh blm digunapakai dah boleh simpan kat bank2 oversea. lpstu nak lps tgn cari calon untk dijadikan sebagai kambing hitam.
    • Abrahim Abdan · Pengulas Tertinggi · SMV Alor Gajah Melaka
      boring lah kes ni..BN buat do no je...
    • Kassim Ruddin · · Pengulas Tertinggi · Monash University
      Ini ada lagi ,berita terbaru,untuk kepentingan kroni,kami tidak bersetuju,satu lagi pembohongan untuk rakyat,yang akan merugikan rakyat sendiri,KERETAPI Tanah Melayu Bhd (KTMB) telah diminta untuk membantu MMC Corp Bhd mengendalikan ketekunan wajar di syarikat kereta api negara mulai bulan ini, kata presidennya Dr Aminuddin Adnan.

      Ketekunan wajar penting untuk MMC memutuskan jika ia mahu menswastakan KTMB.

      Business Times melaporkan pada Disember 2011 yang MMC merancang untuk mengepam masuk beberapa RM1 bilion ke dalam KTMB dan mengambil alih operasinya.

      Aminuddin memberitahu Business Times yang proses oleh MMC mengambil alih operasi KTMB ialah di pergi.

      “MMC menghantar kami sepucuk surat menyatakan bahawa mereka hendak mula dijangka
      ketekunan bulan ini dan kami telah diminta untuk membantu mereka. Selain daripada bahawa, kam...Lihat seterusnya..
    • Mohd Asri Ismail · Pengulas Tertinggi · SPVM
      MACAM NIE LA JADI NYA ,,, BILA ORANG TAK AMANAH MEMERINTAH NEGARA KITA .... SENANG-SENANG JER SELEWENG DUIT RAKYAT ... RAKYAT NAK BOLE SEBULAN RM500.00 PUN SIANG MALAM BERSENGKANG MATA
  • Musafir Lalu ·
    Kenapa NFC perlu ambilalih NMLC milik keluarga Shahrizat sedangkan kerajaan mempunyai kuasa untuk merampas semua aset milik NMLC dan hartanah atas nama keluarganya kerana aset itu dibeli dengan menggunakan dana awam sebanyak RM250 juta. Jika pengambilalihan ini dilakukan maka jelas keluarga Shahrizat akan terlepas daripada didakwa.
    • Arizam Shaila · Pengulas Tertinggi · Bekerja di PDRM
      biasalah tu.kalau tokan dadah,penipuan,rasuah dalam jumlah banyak,terus lucuthak harta sbg contoh peg perhutanan perak dalam kes pembalakan haram baru2 ni.tapi kalau NFC tangkap dah la tidak,eset pun xdilucuthakkan apa kes jawab2.
    • Salehudin Hanafi · Pengulas Tertinggi · SMKSS
      jangan hanya dibekukan aset NFC,... rampas je terus segala harta rakyat yang telah diselewengkan oleh keluarga Syahrizat ni.....!!!
  • Abdul Yahaya · Top Commenter · Works at Makan gaji sendiri
    baik jgn, nanti kak ijat selak kain weeey...lembu pon lari.
  • Dato'Dr Agus · Top Commenter
    kenapa polis dan sprm lambat bertindak terhadap nfc sedangkan itu wang rakyat jika orang biasa tak tunggu lama tanglkapan dibuat tapi ini menteri apa lagi siasat dan dakwa kenapa nak tunggu lapuran audit tahun 2012 sedangkan semenjak tahun 2009,10,11 lagi
    • Arizam Shaila · Top Commenter · Works at PDRM
      biasalah tu.kalau tokan dadah,penipuan,rasuah dalam jumlah banyak,terus lucuthak harta sbg contoh peg perhutanan perak dalam kes pembalakan haram baru2 ni.tapi kalau NFC tangkap dah la tidak,eset pun xdilucuthakkan apa kes jawab2.
    • Asyraf Danish · Universiti Teknologi MARA
      biasalah polis nie..mcm alat mainan KERAJAAN NAJIB..ade remote d tgn PM tue... bila nk bertndak bila nk tnjuk polis nie hebat.. dn bila nk bertndak yg mane nk tnjuk polis menampakkn kuda tunggangan mereka..semuanya skrip dtngan PM..sbb tue mereka senyap

      .biasalah bila berkuasa mereka nie hebat mcm HOSNI MUBARAK...klau x brkuasa nanti..tgk lah nanti..kita pkat tnggu d tol ptrajaya..kejar PEROMPAK2 BN nie.. smpai ROSMAH terlondeh ngn najib..kita cari smpai dlm longkang..
  • Ibnu Tufail · Penang Free School
    Ya Allah Tuhan yang menguasai sekalian alam,
    Engkau gerakkanlah hati, amalan dan fikiran pemimpin kami kearah amalan makruf. Berhijrah kepada makruf, berhijrah dari maksiat kepada taubat dan keinsafan. Berhijrah dari kekufuran nikmat kepada bersyukur. Berhijrah daripada malas kepada rajin dan sedia berkorban. Berhijrah daripada jahil kepada berpengetahuan.
    Hindarkanlah pemimpin kami dari segala sifat-sifat keji, hasad dengki, boros, iri hati dan perselisihan yang boleh membawa perpecahan dan kebinasaan.
    Bimbinglah para pemimpin kami yang memikul amanah dan tanggungjawab dalam pentadbiran negara kami.
    Kekalkanlah ya Allah kebenaran, keadilan, perpaduan, ketenteraman dan kemakmuran dalam negara bertuah ini.

    Ya Tuhan kami, Engkaulah yang maha mengetahui apa yang tersirat dalam hati dan sanubari kami, Engkaulah yang lebih mengetahui hajat dan tujuan kami pada saat ini, kami mengakui dengan penuh kesedaran dan keinsafan tentang kebesaran dan kekuasaan-Mu ya Allah.

    Aminnnn..
  • Asyraf Danish · Universiti Teknologi MARA
    lain kali...bila kerajaan bg dana tue...buatlah penyelewengan dn penipuan tue dgn cara professional...dlm movie kn dh ajar cara2nya...nie buat smpai transaksi dn no siri dn tarikh..dn mcm2 lg trbongkar...mcm budak kecik...rm250juta pulak tue..kalu aku mntak duit ngn krajaan...bkn susah nk dptknnya...birokrasi.klau kroni senang plak dptknnya...kalau aku bela lmbu pun..rs dh beranak pinak dn mnguntungkn lg rsnya....nielah..kekayaan negara bila dipimpin PEMIMPIN prangai mcm lembu..habis rakyat dilembukan...jgn marah krajaan NAJIB...HUKUM SEMUA yg terlibat...baru rkyat kurang marah sedikit SHJ>>>.
  • Anderson Kingston · Top Commenter · St. David High School
    Kes NFC sangat menghampakan dan mengecewakan *RAKYAT MALAYSIA*,
    kerana ia tidak di gunakan dengan betul.Jesterusnya wang yang bernilai RM250 juta boleh memanfaat kepada ramai rakyat yang miskin diMalaysia.
    Saya rasa tindakan yang wajar harus di lakukan dengan segera.
  • Saravannan Tangamalai · Top Commenter · UNIVERSITY KEBANGSAAN MALAYSIA
    Tksih sdr Rafizi Ramli atas pendedahan satu prsatu isu lembu sarijat..PM x tau malu ka? Diam seribu bahasa.Atau takut bini murka bila berbicara. Sarijat x dak maruah kah? Nak diselak kain utk menegak kan benang basah.mengketadarah duit rakyat susah. Perkasa mana dia? Smbunyi bawah tempurung x berani sua muka. Hanya ckp berdegar degar macam kera kena cuka. Cepat lah ambil tindakan..SPRM & Polis boleh diharapkan.Supaya cerah masa depan BN dlm pemerintahan. Atau pun PR ambil alih pucuk pemerintahan. Agar negara terus makmur dan aman......
  • نور سوزانا · Top Commenter
    nak tenguk kebodohan haji najib dlm isu nfc.celah dan selak kain utk sembunyikan hapuskan bukti urusniaga...syarikat 3 suku ni di wujudkan memenuhi selera bermewah keparat korprat umno ngok..kini sedang diusahakan...she the mamak bersih suci dr menyamun duit rakyat.
  • Balqis Waheeda · Top Commenter
    Penyelewengan dlm NFC klau kerajaan serius, telus dh lama selesai masalah ni...masing2 ada kepentingan...pd rakyat 250j byk...pd kerajaan, apa ada pd 250j...
  • M Ganeson Munu · Top Commenter
    kerajaan masih sanggup biaya menteri dari melihat keperluan rakyat,
    tidak sanggup mengubah dan tidak boleh ubah kerana sama sama menyamun.
  • Faizul Fadhlan Idris · Top Commenter · Works at Yayasan Pembangunan Ekonomi Islam Malaysia
    PM kita perlu bertindak dengan telus dalam hal NFC ni, ramai yang atas pagar sedang memerhatikan hala tuju kes ini, jadi PM kena hati2 ckit...........
  • Ahmad Albab · Top Commenter · Universiti Teknologi Malaysia
    buat la mcm mane pun, haji najib akan buat bodo je kes ni..tunggu sahaja BN tumbang nanti kita selongkar habis2 sampai terangkat kain kak ijat...
  • Link Belt · Kiri kanan at Penganggur Berjaya
    mana perkasa yng memperjuangkan nasib meleyu ni apasal tutup mata?
  • Eric Kwan · Top Commenter
    LEMBU FAMILY!
  • Halik Zaman · Top Commenter
    Meminta PM Najib campur tangan atau meminta polis buat siasatan kes RM250 juta wang pinjaman mudah kepada suami Shahrizat suatu cadang yang kurang teliti.

    Shahrizat Menteri dalam kabinet Najib, sudah tentu beliau mendapat perlindungan PM Najib. Najib tidak akan membakar tangannya sendiri.

    Siasatan polis juga tidak dapat membantu. Mereka ini juga makan gaji dengan Kerajaan BN. Polis akan siasat dan akan cover-up semua loophole yang boleh menjurus kepada siasatan akan ditutup. Ini kemungkinan boleh berlaku.

    Adalah lebih elok menerusi Peguam meminta Court Order untuk menghalang Mesyuarat Agung Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFC) diadakan, sementara perkara tersebut belum selesai, dengan syarat perkara tersebut sudah ada laporan polis.
  • Jaks Rmd · Top Commenter · Selangor, Selangor, Malaysia
    ini merupakan salah satu cara yg dapat mereka lakukan dalam usaha mengabui mata masyarakat.
    Ini jelas menunjukkan betapa Jabatan Peguam Negara dan juga SPRM serta PDRM adalah di bawah telunjuk Sharizat.
    Mungkin rahsia2 kepimpinan UMNO yang ada pada tangan Sharizat agak kukuh dan banyak menyebabkan PM dan KDN tak berani bertindak.
    • Arizam Shaila · Top Commenter · Works at PDRM
      biasalah tu.kalau tokan dadah,penipuan,rasuah dalam jumlah banyak,terus lucuthak harta sbg contoh peg perhutanan perak dalam kes pembalakan haram baru2 ni.tapi kalau NFC tangkap dah la tidak,eset pun xdilucuthakkan apa kes jawab2.
    • Narisaudin Drahman · Top Commenter · FINANCIAL AND TAKAFUL PLANNING at Public Mutual Unit trust Consultant
      Arizam Shaila Kita tak payah tunggu PRU 13 jika nak tumbangakan
      kerajaan sekarang kita boleh ikut negara asia barat sebagai contoh terbaik untuk menjatuhkan mereka kerana kedegilan & kegagalan mereka menyiasat kes NFC walaupun di desak oleh banyak pihak & rakyat amnya.Kita nak tengok kewibawaan PM menangani masalah ini,jangan berselindung di balik tabir.Rakyat sedang menunggu & melihat kes ini secara dekat & rakyat akan menjadi hakim tentang keadilan.
  • RamBut Uban Kilat · Top Commenter · Indiana University
    kita mungkin bakal kehilangan atau kerugian sebersih-bersihnya rm250 jota dana rakyat ( duit kita juga ) ... kerana perdana menteri kesayangan korang itu lembik dan bisu dalam hal ini... tatau la.. samada mungkin dia pun turut songlap atau kejam dengan rakyat atau bodoh kematu...
  • Tok Janggut Naza · Top Commenter · Ilp
    agm tu nak pikir lembu nak letak mana lepas ni...kondo rakyat dah tau....kondo singapo rakyat dah tau....kete mewah rakyat dah tau..gaji beso anak2 pun rkyat dah tau.....
  • Asyraf Danish · Universiti Teknologi MARA
    BONGKAR LAGI SHABAT PR>>>BONGKAR LAGI... BYK lg pnyelewengan tue.. klau blh buat stiket lmbang lembu (NFC) tue..bg kt rakyat dkt tol..tnda BENCI & BUSUK 1.0..
  • Smiley Everyday · Top Commenter · Chulalongkorn
    PM bila kena budak dia diam seribu bahasa, inilah sebab rakyat mahukan bersama Dato Sri Anuar untuk pulihkan balik keadilan untuk rakyat
  • Miswan Giman · Top Commenter · Works at JKR Selangor
    Kerajaan kena bertindak jangan biarkan penyelewengan terus berlaku.. Bahananya rakyat juga yang tanggong..
  • Erni Lisa · Top Commenter · American University
    entah2 orang yang menbisu pun join skaki makan, senyap2 je sape tahu...LU SEMBANG ARRRH!
  • Spr KKong · Top Commenter
    Polis pun xboleh angkat statement dari lembu yg xtau tutur bahasa ,tutup kes ajela
  • Yong Chun Wah · Top Commenter
    beku aset? ambil balik adalah lebih selamat? nak semuanya habis? kaka!
  • Zainal Abidin · Top Commenter · Pendakwah at Pendakwah
    memang semua buat do no je ...sebab bn adalah lembu..mana reti nak fikir
  • Bulan Bintang · Top Commenter · Anadolu University
    PRU13 dah dekat, nanti PR akan bongkar bila dok kat putra jaya.
  • Tipah Tertipu · Top Commenter · UM
    ckp lah apa pun puak ni kan pekak bisu n buta tak layak jd pemimpin.
  • Engkusop Raja Mat · Top Commenter · SMK Seri Perak, Teluk Intan
    Habislah lembu aku kali ini.
Suara Keadilan tarik balik amanat palsu Anwar
Akhbar rasmi PKR, Suara Keadilan menarik balik ‘Amanat Anwar Ibrahim’ yang disiarkan pada edisi 49 pada halaman 18 apabila menyedari ia bukannya amanat dari ketua pembangkang itu tetapi sebaliknya adalah palsu.

Dalam notis di laman web Suara Keadilan hari ini, akhbar itu berkata artikel ‘Kenapa Perlu Tawan Putrajaya?’ bukan ditulis oleh Anwar seperti yang didakwa.

Artikel satu muka surat penuh itu disiarkan pada edisi akhbar itu yang bertarikh 10 Jan.

Penarikan semula artikel itu memetik Penyelaras Media di Pejabat Anwar, Eekmal Ahmad berkata: ”Kami nafi bahawa Amanat itu dari Datuk Seri Anwar Ibrahim atau dari pejabat Datuk Seri Anwar Ibrahim.”

Antara lain, menurut artikel itu, jika penulisnya sememangnya kaki liwat, adalah molek jika beliau menjalankan amalan seks luar tabiee itu di luar negara untuk mengelakkan dirinya daripada ditangkap.

“Saya mengajar di sebuah Universiti di Amerika Syarikat, it’s a free country, jika benarlah saya ini kebulur sangat meliwat seseorang, saya boleh melakukannya dengan sesiapa sahaja yang saya ingini di sana.

“Mengapa harus saya lakukan perbuatan jahat itu di negara sendiri, di negara yang mana saya berpolitik, berkeluarga dan mempunyai ribuan kenalan dan sahabat handai. Ia tidak masuk akal dan tidak munasabah. Ia satu fitnah jahat yang amat berat buat saya dan keluarga,” petik artikel palsu itu.

Penulis juga kononnya mempersoalkan beberapa tuduhan palsu yang dilemparkan terhadapnya pada masa lalu.

“Jangan lupa, beberapa individu yang terbabit memfitnah saya dahulu ada yang telah mati dengan tragis dan ada pula yang masih hidup tetapi mengalami sakit yang aneh.,” petik artikel palsu itu lagi.

Artikel berkenaan juga menyebut tentang bekas pemimpin PKR seperti Ezam Nor dan Datuk Zulkifli Nordin, lazimnya, Anwar akan mengelak daripada mengulas.

“Pemimpin Pakatan Rakyat yang bercita-cita jahat untuk meratah khazanah kekayaan negara awal-awal lagi telah 'disingkir' oleh Allah Swt melalui ujian-ujian-Nya.

“Antara mereka adalah Ezam Nor dan Zulkifli Nordin, sekadar menyebut beberapa nama dari mereka. Syukur Alhamdulillah!” kata penulis itu.

Dalam notis di laman web Suara Keadilan, pihak pengarangnya juga memohon maaf atas kesilapan itu dan memohon pembaca supaya mengabaikan artikel berkenaan.

Tiada ulasan: