Isnin, 16 Januari 2012

SAPE YANG PARASIT NI..UDAH2LAH TU...JEMAAH RAMAI DAH TAK NAK..JANGAN KITA JADI HIDUNG TAK MANCUNG PIPI TERSORONG2..BERTAUBAT..SEDAR DIRI...SAPE KITA..

Keluarga Shahrizat belanja RM600,000 kad kredit NFC

Dalam usaha memberi tekanan kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak untuk bertanggungjawab terhadap skandal projek ternakan lembu Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFC), PKR hari ini membuat satu lagi pendedahan mengenai dakwaan penyalahgunaan dana NFC.

NONEKali ini, dakwa pengarah strategi PKR Rafizi Ramli, empat ahli keluarga Menteri Wanita, Keluarga dan Pembangunan Masyarakat Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil membelanjakan RM593,500 pada tahun 2009 dengan kad kredit yang wangnya dari dana NFC.

Menurut Rafizi, empat ahli keluarga yang memegang jawatan pengurusan dalam NFC telah menggunakan kad kredit yang bayarannya dituntut dari NFC bagi perbelanjaan antara RM122,402 dan RM182,525 setiap seorang.

Mereka adalah suami Shahrizat, Datuk Mohammad Salleh Ismail, iaitu pengerusi NFC, anak lelaki mereka yang berusia 31 tahun, Wan Shahinur Izmir (pengarah eksekutif), seorang lagi anak mereka Wan Shahinur Izran yang berusia 27 (ketua pegawai eksekutif) dan anak perempuan mereka Wan Izzanah Fatimah (pengarah) yang berusia 25 tahun.

“PKR tidak ada pilihan kecuali terus membongkarkan pelbagai penyelewengan yang ada di dalam rekod kami untuk meningkatkan tekanan politik terhadap Datuk Seri Najib Razak
untuk bertindak dengan telus dan tidak berdolak dalih,” kata Rafizi dalam satu kenyataan hari ini.

azlanMenurutnya, petang esok pada jam 2 petang, aktivis PKR yang diketuai Fariz Musa akan membuat satu lagi laporan di Balai Polis Dang Wangi mengenai perbelanjaan kad kredit oleh keluarga Ketua Wanita Umno itu yang didakwa melampaui batas.

Mengenai kenyataan Izmir, semalam, bahawa NFC masih menjalankan "perniagaan seperti biasa" walaupun Sabtu lalu kerajaan mengumumkan bahawa aset syarikat berkenaan telah dibekukan sementara menunggu sisatan, Rafizi mempersoalkan sama ada Najib hanya membuat kenyataan kosong tanpa memberikan arahan khusus, atau NFC mengingkari arahan yang dikeluarkan oleh kerajaan.

Katanya, tindakan “membekukan aset NFC” sepatutnya bermakna:

  • Sebarang perbelanjaan selain dari membayar gaji pekerja-pekerja yang bertugas dalam operasi penternakan lembu (seperti yang dimandatkan di dalam perjanjian pembiayaan oleh kerajaan) perlu dibekukan;
  • Pengurusan sedia ada yang terdiri dari kaum keluarga Shahrizat tidak dibenarkan membuat sebarang keputusan bersabit operasi, kewangan, sumber manusia dan keputusan-keputusan penting lain;
  • Sebarang pemindahan wang keluar dari NFC, termasuk pembayaran gaji dan perbelanjaan syarikat-syarikat lain yang dimiliki oleh keluarga Shahrizat perlu dihentikan serta-merta; dan
  • Sebarang keputusan mengenai aset atau struktur syarikat dan pelaburan tidak dibenarkan dibuat bagi mengelakkan pemindahan aset.
Menurut Rafizi, secara lazimnya dalam amalan korporat yang berdasarkan tata kelola yang baik, apabila seseorang disiasat akibat tuduhan pecah amanah, beliau tidak dibenarkan masuk ke pejabat dan digantung serta-merta bagi mengelakkan cubaan menghapuskan bukti.

“PKR mengulangi desakan supaya Najib bertindak lebih berani dengan menggantung penglibatan kaum keluarga Datuk Seri Shahrizat Jalil di dalam operasi NFC dan melantik pentadbir korporat (corporate administrator) untuk mengambil alih pengurusan dengan mandat membongkar semua penyelewengan yang telah berlaku,” katnya lagi.
'Potong gaji RM215,000 sebulan eksekutif kanan NFC'
Pembekuan sementara ke atas atas aset projek ternakan lembu Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFC) adalah sia-sia jika ia tidak ada usaha bagi membendung gaji lumayan eksekutif atasan syarikat berkenaan, kata pemimpin veteran DAP Lim Kit Siang.

NONEJusteru, Lim yang juga ahli parlimen Ipoh Timor mencadangkan supaya gaji mereka - secara kolektif berjumlah RM215,000 dikurangkan sebanyak dua pertiga kepada kira-kira RM71,000 sebulan.

“Ini yang sekurang-kurangnya rakyat Malaysia harapkan,” kata Lim dalam satu kenyataan yang juga menamakan pengerusi, pengarah eksekutif, ketua pegawai eksekutif dan seorang lagi pengarah sebagai mereka yang harus dipotong gaji.

"Adakah ini akan dibincangkan dalam kabinet esok? Menteri mana yang akan berani membawa perkara ini pada mesyuarat jemaah menteri esok?” soalnya.

Lim mendakwa bahawa suami Ketua Wanita Umno, Datuk Seri Shahrizat Jalil yang juga Menteri Wanita, Keluarga dan Pembangunan Masyarakat - Datuk Mohammad Salleh Ismail - mendapat gaji bulanan sebanyak RM100,000 sebulan sebagai pengerusi NFC.

Anak mereka Wan Shahinur Izmir, 31 pula dikatakan dibayar RM45,000 sebagai pengarah eksekutif, manakala seorang lagi anak mereka Wan Shahinur Izran, 27 pula berpendapatan RM35,000 sebagai ketua pegawai eksekutif.

Seorang lagi anak perempuan mereka Wan Izzanah Fatimah, 25, pula dibayar RM35,000 sebulan sebagai pengarah syarikat itu.

azlanBerhubung skandal dan pendedahan demi pendedahan oleh Pakatan Rakyat, Shahrizat minggu lalu mengambil keputusan untuk bercuti selama tiga minggu, manakala Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak pula mengumumkan bahawa aset NFC dibekukan sementara menunggu siasatan oleh pihak berkuasa pelbagai termasuk di Suruhanjaya Malaysia Pencegah Rasuah (SPRM) dan polis.

Walau bagaimanapun, Wan Shahinur Izran, semalam mengumumkan bahawa NFC akan menjalankan "perniagaan seperti biasa" dan operasinya tidak terganggu dengan pembekuan aset berkenaan.
Jelajah Hasan Ali dedah 'parasit' PAS
Bekas pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Dr Hasan Ali tetap enggan mendedahkan kumpulan "parasit" dalam PAS yang didakwanya telah memesongkan parti itu daripada landasan perjuangan Islam.

Katanya, identiti kumpulan berkenaan hanya akan didedahkannya dalam program ceramahnya ke seluruh negara, bermula dua minggu depan.

NONE"Saya tak mahu jawab setakat ini, biar saya jawab dalam roadshow. Saya harap orang ramai akan mengikuti saya. Dalam majlis tersebut saya akan bentangkan," katanya dalam sidang media di kediamannya hari ini.

Beliau sekadar berkata, kumpulan berkenaan menduduki jawatan penting dalam parti dan antara lainnya telah berjaya mengubah hala tuju PAS termasuk dalam isu pemecatan beliau daripada parti itu.

Hasan juga mengelak apabila ditanya sekiranya kumpulan yang dimaksudkannya itu merupakan 'golongan Erdogan' dalam parti itu – barisan pemimpin yang lebih banyak mempunyai latar belakang profesional dan bukannya latar belakang agama.

Beliau bagaimanapun memberi beberapa petunjuk bahawa kumpulan berkenaan mempunyai hubungan dengan pergerakan Islam tertentu dan sebahagian mereka bergerak cergas di luar negara sebelum ini sebagai pelajar.

Hasan juga tangkas mengulas apabila ditanya mengenai kenyataan ketua umum Pakatan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang didakwa menyokong kegiatan gay dan lesbian.

Katanya, masyarakat akan berpecah sekiranya kegiatan seperti itu dibenarkan.

"Inilah sebab saya tidak boleh bersekongkol dengan Anwar Ibrahim... Inilah sebabnya rakyat Malaysia mesti tolak perjuangan Anwar Ibrahim.

"Misalnya gay, lesbian, homoseksualiti, transgender ini kalau nak dihalalkan di Malaysia ini, mohon dijauhkan tuhan, saya rasa masyarakat akan bergolak, berpecah dan saya nampak huru-hara berlaku.

"Atas itu sajapun, jika itu sebab utama saya tidak boleh bersama Anwar, saya rasa pendirian saya sah.

"PAS yang sepatutnya jadi juara sehingga ini, oleh kerana pengaruh daripada parasit ini, PAS masuk dalam kategori gagal. Ini yang ditakuti, apa pengaruh DAP, PKR dalam PAS?," soalnya.

Katanya lagi, beliau hanya akan menyertai semula PAS sekiranya parti itu dibersihkan dari golongan "parasit" tersebut dan parti itu memerlukan dirinya untuk usaha berkenaan.

  • Bumiputera Berjaya · · Pengulas Tertinggi · Managing Editor, JustNews.com di CNN International · 459 subscribers
    Diri sendiri parasit kata kat orang....boleh ada muka cakap akan masuk semula PAS sekiranya parti itu dibersihakn dari parasit...WOIT HASAN ALI... LU INGAT LU SIAPA HA? pemecatan mu langsung tidak membawa kesan kepada PAS..ITU ADALAH HAKIKAT..sekiranya dia masuk PAS semula mungkin ribuan ahli PAS akan keluar parti.....
  • Pg Abdul Razak · · Pengulas Tertinggi · SMK
    Pandai pulak dia dah tdk suka pd DSAI.
    siapa parasit nih?
  • Stephen Chung · Top Commenter · University of Nottingham
    Saya berpendapat Dr. Hassan Ali sendiri merupakan "Parasit" dalam PAS. Bertaubatlah wahai Hassan Ali yang bergelar "Doktor".........sebelum terlambat....
    • Corleone Don · · Top Commenter · UTM Skudai
      Terbukti apa yg di katakan DHA terjerat dgn perangkap UMNO adalah benar..kini secara langsung dia akan membantu UMNO dlm kempen jelajahnya nt..kita saksikan
    • Khir Johari
      Corleone Don
    • Ipoh Mali · Top Commenter
      Lu la Parasit Dalam PAS Wahai Hassan Ali.. parasit Yg Berangan Nak Jawatan danJadi MB Selangor! Tapi Harapan Tak Kesampaian.. kah kah Kah.. Kalau Nak Buat Roadshow Jangan Lupa Bergandingan Dgn Zul Nordin.. dua2 ni Pejuang Akidah dan Melayu Terulung dlm negara! kah kah kah kah.. Mesti Gempak..
    • Awang Otai · Smpo
      Alhamdulillah sekiranya UMNO masih memerintah..sekurang kurangnya Islam, Bangsa Melayu masih terpelihara di bumi Msia ni..keupayaannya sudah terbukti
    • Farid Chan · Top Commenter · Kuala Lumpur, Malaysia
      Ipoh Mali
      ajak lagi sorang...zahrain penang...dan wong kee seong...
    • LJet PJet · Top Commenter · Kuala Lumpur, Malaysia
      Farid Chan... ada lagi ezam peti kosong... & nala tokey judi...
    • Hati Kertas · Special Education Teacher at Goverment
      Come on Hasan Ali, ko masih boleh memperjuangkan Isalam walau sudah tidak berada dalam PAS kerana perbeza pandangan, jangan pulak ko jadi MUSUH kepada orang yg nak memperjuangkan Islam...
    • Mohd Zaki Bin Napiah · Institut kemahiran mara kuala lumpur
      DHA anggap dialah segala pakar...Pakar Motivasi..ni lah dia penyakit DHA.terbawa-bawa dengan kepakaran nya..sampai terlupa yang diri ada kekurangan..
    • Pakngah Rock · Top Commenter · Kuli batak at PENCARI ROTAN
      Saya minta Hassan Ali datang ke Sungai Burung untuk buat road show. Kecil tapak tangan , nyiru kami tadahkan untuk menyambut kedatangan beliau. Sebelum beliau beri ceramah, kita jemput Tuan Haji Nordin beri ucapan alu2an. Selepas itu, pasti Hassan cabut lari kerana segala rahsia beliau ada pada bekas pendokong2 kuatnya di Sungai Burung. Marilah datang ke Sungai Burung, kalau kamu anak jantan!
    • LJet PJet · Top Commenter · Kuala Lumpur, Malaysia
      Pakngah Rock... kalau dia berani... bertanding lagi di gombak setia... atas tiket apa sekali pun...
    • Armiens Shani · Top Commenter · Student
      Kalau nak buat roadshow biar 3 serangkai Mu,brahim,dan Zul.sama cantik sama lawa mcm pinang dibelah 3.
    • Amir Ehsan Zulkifli · Top Commenter · Auckland, New Zealand
      Pakngah Rock ..boleh kah saya mengetahui serba sedikit apa rahsia dia yang ada pada bekas penyokong kuat di sungai burung....kang leh jadi point tuk patahkan hujjah orang yang dok backing hassan ali tuh....
    • Narong Sadao · Top Commenter · Kampung Padang Besar, Perlis, Malaysia
      Awang Otai .....satu untuk engkau ...satu untuk aku ....2 untuk kau...3 aku sapu ha..ha..!!
    • Amir Ehsan Zulkifli · Top Commenter · Auckland, New Zealand
      Awang Otai Alhamdulillah sekiranya UMNO masih memerintah..sekurang kurangnya Islam, Bangsa Melayu masih terpelihara di bumi Msia ni..walaupon duit negara dah habihs ker lembu fidlot RM 250 juta....habihs ker cincin dijari manisku RM 24 juta.....kusapu habihs duit EPF..kusapu habis duit Tabung haji..kusapu habis duit LTAT..dan kaming soon akakn kusapu habis duit FELDA....tak apa itu semua UMNO buat...janji...UMNO masih memelihara ISLAM dan Bangsa Melayu...haahahah..dangkal sungguh laaa..oit..kalau kau memulihara ISLAM.....kau mempraktiskan ISLAM....maka tak akan berlaku kebobrokan macam RM 250 juta lembu fidlot haa...awat hang bingai sgttttttttttttttttt
    • Ismahaji Abu · Top Commenter
      Awang Otai ..ko ckp ape..tgh umporno printah ni le mcmx perkara berlaku...
    • Ahmad Albab · SDH
      Corleone Don
      KENAPA PERLU GUSAR... BIARLAH DHA NAK BUAT 'ROAD SHOW' BARU ORG RAMAI TAHU KEDUDUKAN SEBENAR...
      MCM JUGA 'ROAD SHOW' BEBASKAN ANWAR... OK KAN..
    • Amir Ehsan Zulkifli · Top Commenter · Auckland, New Zealand
      aah ler..biarkan ler Corleone Don..biarkan dia buat road show....kang kita leh tgk ler...sapo punya roadshow yang penuh..sapo yang tak penuh...hihih..maka dari situ..kita leh nilai ler..sapo yang ramai suport..sapo yang tidak..kih kih kih
    • Rosli Man · Top Commenter · BSc (Hon)
      dulu saya ikut ceramah dia lepas ni sorry ada pemimpin otak umno tak ada sapa nak ikut.Ada satu prof umno kata ceramah dia dulu ramai rugi singkir dia.Saya mengaku dulu pengikut pas yang hadir .Lepas ni boleh tengok la tiang lebih banyak dari orang.Setuju dgn Dr Agus pemimpin saja pergi tapi pengikut masih setia dgn pas
    • Amir Ehsan Zulkifli · Top Commenter · Auckland, New Zealand
      Rosli Man saya pernah ikut ceramah dia di surau kat KANTAN PERMAI kajang...hihihi...oklah..ceramah.....tapi bila abihs ceramah...ayat dia yang biasa...termasuk di Surau Jenaris...>> tuan-tuan boleh lah beli buku2 yang saya tulis...juga kopi yang turut sama dijual.....hihihi...tak palah..saya beli 2 buah....pasai nak gak tgk apa dia tulis......tapi sekarang..bila macam nih tindakan hassan ali..erm.....kesian pon ada kat dia nih....
    • Narong Sadao · Top Commenter · Kampung Padang Besar, Perlis, Malaysia
      Ahmad Albab ,Anwar buat road-show sebab tak boleh keluar TV 3/4...kena hentam di TV 3/4 ada lah....ni kes hasan ali lain ...TV 3/4 beria-ria nak bagi liputan luas.Tak perlu road-show.....tak percaya engkou tgk....akai ada?
    • Bulan Bintang · Top Commenter · Anadolu University
      PARASIT tu ialah ASAN ALI
      kuakuakuaaaa
      KITA SUDAH TENDAH ASAN ALI
      kuakuakuaaaa
    • Amir Ehsan Zulkifli · Top Commenter · Auckland, New Zealand
      Narong Sadao hihih..dia lembu big mama shahrizat maa..mana ada akai.....tapi..sharizat cuti 3 minggu dok kondo..dia...hihihih..merempat maaa......lembu bawahan mana dapat apa2 maa..mengeMbOOOooooooo jer ler kijer...kih kih kih
    • Jamri Nizam · Top Commenter · Institut Teknologi Industri
      setiap hari kita seharusnya ....kena musabbahkan diri baru boleh fikir pasal orang lain....yaaaaaa
    • Amir Ehsan Zulkifli · Top Commenter · Auckland, New Zealand
      kesian sama Hassan Ali..lagi kesian sama Ahmad Albab....hihihihi
    • Narong Sadao · Top Commenter · Kampung Padang Besar, Perlis, Malaysia
      Amir Ehsan Zulkifli ,..tu lah dia(Ahmad Pintu) akai tak de, isu simple macam tu pun tak bolek pikiaq...Aku peduli apa Amir DUA KERAKYATAN kalau Malaysia bankrap pun aku boleh tinggal di Siam.
    • Ahmad Albab · SDH
      Narong Sadao
      AWAK2 SEMUA TAK PERCAYA KAT TV3 KATA PUTAR BELIT, JADI AWAK SEMUA PEGI LAH KAT 'ROAD SHOW' NYA BARU TAU KISAH DISEBALIK ISU SEBENAR... BUKAN GITU...
    • Susahnya Menjadi Rakyat · Top Commenter · University of Michigan
      Pengkhianat parti. Kalau dalam tentera ni dah kena bunuh sebab jadi pengkhianat.
    • Narong Sadao · Top Commenter · Kampung Padang Besar, Perlis, Malaysia
      Ahmad Albab ,,kalau hasan ali cakap dah tentu TV 3/4 tak akan edit punyer,dia akan bagi masa panjang lebar...ini akan jadi berita sahih....sebab menguntungkan umno...ini pun simple saja untuk pemahaman.
    • Mohd Zaki · Top Commenter
      bosan arr asyik cerita ttg dia jer..khir toyo apa crta..bile nk masuk penjara ni..nk tgu rayuan ..silap2 masuk penjara seminggu jer lah jwpnya..merayu pn makan masa gak..hukum dh jalan..politik2
    • Duncan Steward James James · Top Commenter · Kansas State University
      Hassan awak jangan jelajah semua tempat,kalau kat malaya org dah tak hang,apa lagi kat sabah,org dah tahu cara awak bercakap,lepas menuduh agama lain mutrad kan org islam,awak ni mahluk perosak
    • نور سوزانا · Top Commenter
      Ipoh Mali ....dua dua ada masalah duit.
    • Adi Ali · Top Commenter · University of Massachusetts Amherst
      Ipoh Mali ...DAH LAMA DAH DR.HASAN .... BOLE KELUAR PAS MASUK UMNO .....
    • Amir Ehsan Zulkifli · Top Commenter · Auckland, New Zealand
      ok..ok kengkawan..kita LUPAKAN HASSAN ALI SEKETIKA >>

      Samy Vellu akhirnya dan rasminya meletakkan jawatan presiden MIC yang paling lama dipegang sepanjang hayatnya, iaitu hampir 31 tahun.Malaysian Insider ada ceritanya, di sini.Berterus terang, saya akan merinduinya terutamanya kenyataan- kenyataan lawaknya yang dibuat sepanjang tahun. Seperti Perdana Menteri kita sebut dalam persidangan BN 2010, “Kita akan rindu pada Samy Vellu kerana beliau menambah banyak warna,kadang- kadang terlalu banyak warna”. Oleh itu, sebagai penghargaan, saya hanya ingin berkongsi kenyataan kenyataan terkenal yang hanya dibuat oleh hanya seorang, Samy Vellu.

      1. Samy Velu menyebut berkenaan Pos Laju:
      "Besoh kirim, hari ini juga sampai"

      2. Dalam berita TV apabila beliau cuba untuk memberitahu dia berasa amat malu:
      "Ini prekara sangat memalukan saya d...See More
    • Galavis Iliong Londuk · Top Commenter · Sanaaaaaaaaaa di KK
      Ipoh Mali, jangan lupa bawa sama sialpul sekali, baru mantap?
    • Mohamed Rafi · Sales Manager at Own business
      100% setuju dgn kau
    • Dony Salam
      dulu kau bukan main semua cakap dia kau takbir walaupun kau cina sudahlah
  • Shahrul Nizam · · Top Commenter · Seri Kembangan
    Makin bangang si Hasan Ali ni.. dah tergolong golongan kaki fitnah. Akidah la sangat.. sendiri pun cakap macam orang meroyan.
    • Muhammad Sabri · Top Commenter · Boss at Bisnes Sendiri
      ala bro dah masyuk la tu si hassan nie..kalu tak dia tak la meroyan mcm mne..tak pun sebab kalah dlm permilihan jawatan p.suruhjaya pas selangor..
    • Pakngah Rock · Top Commenter · Kuli batak at PENCARI ROTAN
      Biarkan Hassan mengadakan road show. Tiada siapa yang hendak mendengar ratapannya. Paling ramai 50 orang. Orang Umno pula. Dia akan kecewa sendiri. Akhirnya beliau akan tahu siapa dirinya dalam masyarakat dan politik negara. Selepas itu, beliau akan meroyan, meraban, merepek dan memuji-muji dirinya. Kokok berderai2, ekor bergelumang najis.
    • Raja Mohd Shahrim · Top Commenter · CEO at NFC
      Pakngah Rock
      Ada aku nampak poster dia kat Meru..nak pegi tengok brapa ramai yg sudi dengar dia burukkan PAS dan PR..
    • Pakngah Rock · Top Commenter · Kuli batak at PENCARI ROTAN
      Raja Mohd Shahrim. Pakat2 kita datang ke road shownya. Bila, pukul berapa, dan di mana?
    • Mohdjamil Jamil · Top Commenter · San Francisco State University
      ini lah ulamak yang mengaku dirinya ulamak.suka menyalahkan orang keatas dirinya yang bodoh dan sombong.taniah juga kepada pas orang macam ni memang tak layak duduk dalam pas.
    • LJet PJet · Top Commenter · Kuala Lumpur, Malaysia
      hasan ali... x payah buat road show... buat penat je... hang pi jumpa tv3... minta show utk kau... cakaplah puas2... lepas tu tanya tv3... berapa ramai penonton ikuti show kau... gerenti juta2...
    • Shah Rukh Din · Top Commenter · Works at PMB Pensioner now join RTM
      DHA sblm jelajah kena kawtim mintak tolong dgn umno dulu supaya dpt bas percuma/duit minyak kereta nasi bungkus t-shirt & topi barulah org dtg..itu pun nnt dlm utusan lapor ribu2 yg dtg... tp bila kita check didapati manusia hanya ada 20 org yg lain nyamuk cengkerik semut kerengga siput babi tikus mondok katak puru...tak ker haruuuuuu..........
    • Ahmad Albab · SDH
      LJet PJet
      TV3 TAK BAGUS KUT.. MCMANE KALAU TV SELANGOR... LAGI RAMAI ORG TENGOK... KAH.KAH.KAH..
    • LJet PJet · Top Commenter · Kuala Lumpur, Malaysia
      Ahmad Albab... kan tv3 tempat dia selalu ngadu...
    • Raja Mohd Shahrim · Top Commenter · CEO at NFC
      Pakngah Rock
      Aku tengok banner dia gantung kat trafik light Kg. Paip Meru.. dekat NSK hypermarket.. tak pulak aku tengok details.. hehe
    • Mohd Zaki · Top Commenter
      sabo bro sabo..tgk jer apa sudahnya dia ni..x lama..paling x pn sebulan jer..sapa nk dengo kencing dia ni..
    • Bogo Indra Gonzales · · Top Commenter · Home trade at Seaman
      Raja Mohd Shahrin tanya hasan ali berapa banyak dia dapat duit dari umno untok jelajah 1 malaysia.beri ceramah pasal dia kena pecat.boduh punya yb hasan ali.
    • Aizadarieff Hadi · Top Commenter
      Selamat jalan ko... hasan ali... ko ikut lah kumpulan penipu dan perasuah.....itulah kesudahan orang yang terlajak cakap...
    • Shamu All ·
      Raja Mohd Shahrim ...kt mane poster dia...sak gi aq p cabut
  • Mohd Hishamuddin Hasan · Top Commenter
    Agak buruk perangai org yg bercita2 besar ingin jadi MB Selangor tetapi gagal...Dr. Hasan kena ingat, dia bkn Presiden Parti Pas yang kemaruk nk bg arahan itu ini dan nk org ikut telunjuk dia..Kalau Dr. Hasan rase diri sudah hebat, tubuh la parti baru, lihat kekuatan sendiri. Ni belajar ilmu dari surah mane ni dah kena pecat dr parti lepas tu nk hentam parti? Dulu masa jadi Naib Presiden takde plak bunyi soal parasit. hakikatnye, mereka2 yg kena pecat itulah parasit sebenar..dalam parti ade jemaah..kalau nk buat kepala sendiri bleh join incik Ibrahim lerr...


Hasan Ali dakwa PAS tunduk kepada PKR

Bekas pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Hasan Ali berkata parti itu telah tunduk kepada tekanan daripada PKR sehingga menyebabkan beliau dipecat daripada parti dengan tidak mengikut prosedur.

Sedangkan perbezaan pendapat antara beliau dan pemimpin tertinggi parti berhubung saranan kepada pelajar supaya tidak menyertai perhimpunan 9 Januari itu telahpun "diharmonikan," katanya.

NONE"Saya juga hairan bagaimana PAS boleh tunduk dengan tekanan PKR yang meminta saya dipecat. Apakah PAS sudah hilang maruah diri?

"Pemecatan saya bukan atas dasar kesilapan yang saya lakukan yang telahpun diharmonikan tetapi semata-mata menegur pimpinan PKR yang menghadapi kes mahkamah yang saya katakan bersifat peribadi," katanya dalam satu sidang media di kediamannya hari ini.

Katanya, saranan beliau itu menimbulkan kemarahan timbalan presiden PKR, Azmin Ali yang kemudiannya meminta pucuk pimpinan PAS supaya segera memecat beliau.

"Keesokan harinya (8 Januari) jawatankuasa PAS pusat bersidang dan memutuskan secara drastik bahawa saya telah dipecat daripada menjadi ahli PAS tanpa memberi peluang kepada saya membela diri terhadap tuduhan saya saya sendiri pun tidak dimaklumkan sehingga hari ini.

"Pemecatan saya itu tidak menggunakan prosedur yang biasa diamalkan oleh mana-mana pertubuhan termasuk pertubuhan politik," katanya lagi.

Tambahnya, beliau sepatutnya diberi peluang untuk membela diri terhadap tuduhan bertulis.

azlanHasan berkata, isu berhubung saranan beliau itu telah "diharmonikan" dalam pertemuan dengan mursyidul am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan juga presiden parti Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada 27 Disember lalu.

Katanya lagi, Abdul Hadi dalam pertemuan tersebut juga telah memberitahunya bahawa langkah mengadakan pertemuan dengan pemimpin Umno tidak melanggar disiplin parti.

Hasan juga mengesahkan bahawa beliau telah menerima surat pengguguran daripada anggota majlis kerajaan negeri yang disifatkannya sebagai "tindakan tergesa-gesa."

Bagaimanapun beliau berkata tarikh pengguguran itu bercanggah dengan tarikh pemecatan beliau daripada PAS.

Katanya, beliau masih sah sebagai ahli PAS sehingga minggu pertama bulan Februari.

"Hati saya tertanya, apa di sebalik tindakan yang begitu tergesa-gesa untuk memecat dan menggugurkan saya.

"Tindakan tegesa-gesa ini seolah-olah menampakkan ada pihak yang begitu tidak sabar untuk mengeluarkan dan mengganti tempat saya," katanya lagi.


  • Tajak Al'banjary · Pengulas Tertinggi · Shah Alam, Malaysia
    Aku sebagai ahli PAS biasa pun dari dulu dah tak setuju dgn Dr Hassan Ali...dan amat harap pimpinan tertinggi ambil tindakan. Alhamdulillah...akhirnya duri dlm daging ni dah disingkir...Ini bkn soal desakan PKR maupun DAP. Ini desakan Akar umbi dlm PAS sendiri!
  • Pejuang Sambilan · Pengulas Tertinggi
    Sudah Gila Talak< akn meroyan di TV3 setiap hari...
  • Raja Mohd Shahrim · Top Commenter · CEO at NFC
    Hasan ooo Hasan.. mengapa nko meraban?
    Bagaimana aku tak meraban.. sebab kena pecat...
    Hasan oo Hasan mengapa nko kena pecat?
    Macamana aku tak kena pecat sebab dlm PAS ada parasit..
    Hasan ooo Hasan siapakah parasit itu?

    HAHAHA AKULAH PARASIT ITU.....
  • Wan Adib Wan Roslan · Top Commenter
    Hasan, hasan, dlm statement media ini pun awk cuba putar belitkan fakta. cuba tgk apa yg awk kata, "Hasan berkata, isu berhubung saranan beliau (merujuk pd himpunan 9 Julai) itu telah "diharmonikan" dalam pertemuan dengan mursyidul am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan juga presiden parti Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada 27 Disember lalu." Sedangkan org ramai sedia maklum, perjumpaan antara awk dgn nik aziz/haji hadi adalah utk tujuan menarik balik kritikan ttg negara berkebajikan & meminta ma'af dari pimpinan PAS ttg itu. Datuk hasan, klau kat sini pun awk cuba memutarbelitkan fakta, agak2nya berapa kali lagi awk akan putarbelitkan fakta utk menampakkan awk dipihak yg benar?? Mcm ini ke seorg yg mendakwa MEMPERJUANGKAN iSLAM?? Tepuk dada tanya selera. Saya dah pun bagi amaran spaya datuk jgn gunakan media, skrg (setelah datuk ingkar), telah nmpak sedikit sebanyak hakikat sbnar ttg datuk. Muhasabah la datuk hasan, jgn la semakin lama semakin org hilang hormat pd kita!...
    • Wan Adib Wan Roslan · Top Commenter
      Hasaan, jgn cuba berperang dgn kebenaran, ANDA PASTI TUMPAS! Klau nak perjuangkan Islam, perjuangkanlah dgn ikhlas. Jgn la smpai kecoh dunia, aku perjuangkan Islam, org lain tak. Aku betul, org lain kurang betul. Kat sini pun dah x betul 'nawaitu'...
    • Flowersof Nation · · Top Commenter · Kuala Lumpur, Malaysia
      Wan Adib Wan Roslan : Isu minta maaf ini, semasa tengah hangat dibincangkan. Ada beberapa perkara yg menarik untuk direnungi:
      1. Hasan bertegas mengatakan dia tidak pernah minta maaf ketika itu.
      2. Perkataan minta maaf hanya dari mulut Nik Aziz semata.
      3. Paling memusykilkan mengapa bila ditanya balik kepada Nik Aziz mengenai penafian Hasan, Nik Aziz tak menjawab(No comment) dan terpaksa Harakah mengunakan transkip penuh Nik Aziz semasa Nik Aziz sebut tentang pemintaan maaf.

      Apakah ianya ada persamaan dengan Kes Mat Sabu, apabila menjadi orang pertama yg mengelar Anwar 'al-juburi' namun sampai ke hari ini tak pernah menafikannya? Dok senyap jer...
  • Abdullah Ghouse · Top Commenter · University of Nebraska–Lincoln
    Hassan Ali tak sedar diri..awak tiada karisma dan kepimpinan secara berjemaah.Nak highlight diri sendiri tapi talent tak ada.
  • Mohd Azman Abubakar · Top Commenter · Works at Rumah sakit
    hasan u di pecat kerana salah u sendiri, jangan salahkan orang lain. lebih baik jaga mulut tu, jangan cakap sampai terkeluar air liur.
  • Rizal Abu Bakar · Top Commenter · Pembantu kebudayaan at Nohara world corporate
    dia ni memang taik aku nak je ludah muka kau dah tak the dlm pas leh tak diam macm anjing pi la masuk perkasa atau umgok...puihhh.
  • Cn Razlan ·
    Cakap laaa apa ko nak cakap Labu oi.. Gua yg pasti ABU...
  • Kong Bu Fenzi · Top Commenter
    Macam macam kau ini.
    sikap munafiq , sikap tipu melyu dengan gunakan islam dan melayu.
    tiada bezanya kau dengan lembu umno.
    - OOOOi majoriti rakyat malaysia tahu kau ini pengkhianat pas.
    Majoriti orang pas faham apa dia PR ,
    jangan bakar PR dengan gesoline , taik minyak , getah...
    Kau cakap apa pun , makin banyak cakap makin dihina masyarakat melayu...kua kua kua.
    - Ini macam kah silam orang islam? ini macam kah sikap perjuang melayu bila kena hentam PAS , macam kena cili padi pedas meloncat , maki hamun pas? kua kua kua.
    • Kong Bu Fenzi · Top Commenter
      Hassan ali oooi hassan ali
      Kau nak jadi perjuang islam , perjuang melayu .. teruskan lah seoran dirimu , atau minta umno bagi bantuan , atau belajar cakap salam 1Malaysia ... kua kua kua
      - Kau masih ada tempat untuk jadi hero islam , hero melayu ...
      dulu kau kata DAP kuda tumpangan DAP , sekarang PK pula ?? kua kua kua .. kau memang bijak tapi terpijak taik lembu .. kua kua kua .
    • Mohd Yunos Ali Ali · Top Commenter · SMK Tun Sri Lanang
      Kong Bu Fenzi ,aku rasa dia menyalak x henti2 sebab kau ketawakan sihasan ali cukup cukup,tu yg dia x puas hati.
    • Kong Bu Fenzi · Top Commenter
      Mohd Yunos Ali Ali
      kua kua kua ... buat dia marah ...
      OOOi brother .. kau ikut aku kua kua kua juga lah
      Kalau bro kua kua kua ... aku tambah 3 kkali ganda kua kua kua ...
    • Mohd Yunos Ali Ali · Top Commenter · SMK Tun Sri Lanang
      Kong Bu ,kua kua kua.....kua..kuasa3,bodo si hasan ni.
    • Bogo Indra Gonzales · · Top Commenter · Home trade at Seaman
      Kong Bu Fenzi aku akan 4 x kua..kua..kua..kua..pe mapus hasan ali hubankan dalam hutan ulu langat biar dimakan harimau
    • Mohd Yunos Ali Ali · Top Commenter · SMK Tun Sri Lanang
      Bogo Indra Gonzales ,harimau x makan dia,dah tua ma...daging dah liat,aku rasa buat pekasam si hasan bodo ni,BI GONZALES..ulu langat ada harimau ke?tapi x kisah lah yg penting kita ketawakan si meroyan..kua kua kua kua.
  • Amir Ehsan Zulkifli · Top Commenter · Auckland, New Zealand
    pandai kona sana kona sini ler Hassan Ali nih...tidak mustahil menjadi pakar motivasi...kah kah kah.......kona jgn lelebey sgt bRO hassan..kang jatuh longkang karang...udah2 ler...tuh..jadi lah seperti lee lam thye.......selepas kluar dari DAP......dia semakin dihormati...bukan dicaci..kenapa? kerana dia tidak menggigit bekas tuan dia..
    • Bogo Indra Gonzales · · Top Commenter · Home trade at Seaman
      Amir Ehsan aku setuju apa kau kata.Tan Sri Lee Lam Thye lagi dihormat ti.kalau hasan ali proooohh.
    • Amir Ehsan Zulkifli · Top Commenter · Auckland, New Zealand
      Bogo Indra Gonzales kebanyakkan yang kluar dari PR sekarang....dah 2-3 tahun lepas..lepas kluar..menyalak bukan main..padahai....depa menang dulu atas tiket PR....kalau dieorang tak menyalak..orang tak marah deeee.....
  • Apis RedWaja Ynwa · 1992 -1994 SMU (Arab) Tarbiah Mardziah Pachor, Kemumin Kelantan
    dan lebih jelas apabila akar umbi tidak mahu kamu lagi sbg calon di kwasan gombak.
  • Asmoe Asidin · Top Commenter · Works at Pernah bertugas di HTAA Ktn dan Hospital Raub. pahang.
    Perbezaan pendapat sesama Islam dikatakan 'setan' tapi Karpal Singh menentang perlaksanaan hukum hudud didiam saja bahkan disanjung2 plak. Apa la diaorang ni...
    • Uzi Mohd Nor · Jerteh
      Yg baru sy dgr dia mcm dah boleh trima konsep negara islam tu. Over my body statement dah lama kot...entahlah..
  • Mohd Najib Bin Asaddok · · Top Commenter · CEO & Founder at MNI MARKETING & MANAGEMENT · 146 subscribers
    Berhentilah merapu...kami semua tahu anda hebat kerana PhD.
  • Nur Cahaya Kasih · Top Commenter
    habis tu nak tunduk dengan kesongsangan hassan Ali...tolonglah sedarkan Hassan Ali..baca-dimana-mana komen pun..ramai yang melahirkan rasa mmenyampahnya pada Hassan Ali...PAS selangor menjadi kucar-kacir sejak munculnya berliau dalam PAS..dan kerana Anwar Ibrahim jugalah beliau masuk menjadi ahli PAS...tak ingat ke ucapan beliau di Jalan Kebun pada 1988 dahulu...saya masuk Pas kerana ingin menuntut keadilan kepada Anwar Ibrahim
  • Deansmen Dean · Top Commenter · CEO at Self Employed Contractor
    memang tepat sekali PKR dah jadi pimpinan tertinggi PAS bukan majlis syura ulamak lagik....kritik the mengkarung men @ anwar ibrahim al kazab jer...terus kena pecat tanpa diberi peluang membela diri....PAS ni parti Islam ke parti Dayak...patut la si badrul amin kata the mengkarung men @ anwar ibrahim al kazab imam al mahdi......kritik dia terus kena pecat....kehkehkehkeh...
    • Mazlan Bin Abdul Manaf · Top Commenter · Sek men tg abdullah
      PAS sepatutnya tunduk kepada ALLAH.
    • Chanarong Khemkaeng · Top Commenter
      bro...bukan sbb dia kritik Anwar saja maka dipecat...si asan ni baru aje "berbaik-baik" dgn pemimpin atasan PAS ttg komen beliau terhadap negara berkebajikan....tak sampai seminggu dia buat lagi kenyataan yg bertentangan dgn PAS, iaitu dia halang mahasiswa menghadiri 901 dan yeah, komen beliau ttg Anwar, yg mana skripnya umpama skrip org2 BN...jd org ramai melihat bhw org PAS sendiri tidak konsisten dgn PR, maka ini tidak bagus untuk kebaikan PR...
    • Mawar Berduri · Top Commenter · English collage johor bahru
      hahahaha... aku tak salah kan pendapat sesapa.... kita sume berhak bagi pendapat tetapi... nanti kalau kita mati Allah tanya kita ke tanya PAS atau DSAI... cuba ko jawab .... jadi betul le tindakan Hassan Ali... pasal bebudak siswa/i itu dia nasihatkan sahaja agar jangan hadir pada 901 tu ... paham tak nasihat, nak ikut ,ikut tak nak lantak pi le tapi bila dah kene balun pandai lak melalak..... hahahahaha. Walahualam.
  • Mat Cikaro · Top Commenter · Pemimpin diri sendiri at Usaha sendiri
    apa lagi yang ko tak puashati ni.... sudahlah... tak usah nak diungkitx lagi.... ko pun telah diceraikan.... dulu tak nak jaga... dah kena cerai baru gila meroyan.... sebenarnya ko lah parasit yang paling berbisa dalam daging PAS....tak usah ko nak sebut bab PAS dan PR... ko masuk jer UMNOOOO tu.... buat kan tudung kat kak mah dan kak ijat dulu...... mana tau dia boleh berubah dgn mendengar katax ko tu.... UMNOO kan perjuangkan islam gak..... hampehhhhh lah ko hasannnnn

Tiada ulasan: