Khamis, 5 Mei 2011

PANAS LAGI...TAPI DAH MULA SUAM2...MELUAT PULA YANG TIMBUL....BIAR ALLAH SAJA MENGHUKUM...HUKUMAN ALLAH SANGAT TEPAT...DIMASKINI


Siapa Eskay? baca sini..

1) Eskay asalnya beragama Hindu. Bapa beliau berbangsa India dan ibu berbangsa Siam. Beliau anak ke-3 dari 4 adik beradik dengan seorang abang, dan seorang kakak, serta seorang adik. Nama abang Eskay adalah Chandran.

2) Tujuan Eskay memeluk Islam adalah untuk membolehkan beliau mendapat status 'Melayu/bumiputera' bagi mempermudahkannya dalam urusan perniagaan dengan kerajaan. Namun begitu Eskay tidak mengamalkan cara hidup Islam dan sering bergelumang dgn maksiat.

3) Eskay bercita-cita tinggi dan juga berminat dengan politik. Beliau pernah cuba merasuah pegawai JPN bagi menukar status bangsanya dari 'India' kepada 'Melayu/bumiputera' semata-mata kerana ingin memudahkan urusan perniagaannya. Eskay juga didakwa berminat untuk menjadi ahli UMNO tetapi gagal kerana status bangsanya.

4) Eskay mempunyai tabiat kuat minum dan suka mabuk. Tempat beliau berhibur adalah di salah sebuah bar di Hotel Armada PJ. Ketika mabuk, tabiat Eskay akan minum dengan gelas yang kacanya bukan dari jenis lutsinar supaya orang lain tak nampak apa yang diminumnya.

5) Eskay juga pernah mengadakan hubungan sulit dengan setiausaha peribadinya bernama Farah Hida. Sumber yang rapat dengan beliau tidak menyebut zina tetapi menyebut hubungan sulit. Farah Hida akan sentiasa menemani Eskay ke mana-mana beliau pergi termasuk lawatan-lawatan kerja ke luar negara. Eskay juga akan seringkali menyewa di Hotel Armada PJ bersama-sama dengan Farah Hida setiausaha peribadinya itu.

6) Menurut orang yang rapat dengan Eskay, beliau kini sudah putus dengan Farah Hida dan mempunyai teman wanita yang baru dan tinggal bersekedudukan bersama-samanya di sebuah kondominium di Ampang. Jabatan Agama Islam harus menyiasat dakwaan ini

7) Isteri Eskay pula kini tinggal di Sungai Petani bersama ibu bapanya. Difahamkan mereka masih suami isteri namun tidak lagi tinggal sebumbung.

Inikah orang yang mahu dipercayai sumpahnya? Orang seperti ini yang mahu dipercayai kesaksiannya? Beliau juga telah melakukan beberapa penipuan dan penyelewengan di dalam perniagaan, nantikan pendedahannya...

PERHATIAN: Maklumat ini didedahkan oleh orang yang sangat rapat dengan Eskay, namun beliau tidak mahu identitinya didedahkan. MiLo SuaM juga telah berjanji tidak mahu mendedahkan identiti beliau, bagaimanapun pendedahan seterusnya akan disertai bukti-bukti dan dokumen berkaitan.


Hadi: Eskay Pegang Quran Namun Tidak Ikut Hukumnya
Posted on Tuesday, May 03 @ 19:00:00 PDT
Dilulus untuk paparan oleh teori

Kenyataan Media Sumber TVS

PETALING JAYA 3 MEI: Presiden PAS, Datuk Seri Hadi Awang menegaskan tindakan Sahzryl Eskay mengambil sumpah laknat mengenai video lucah ysng ditayangkannya baru-baru ini tidak berlandaskan hukum Islam dan Al-Quran. “Mereka telah melakukan sumpah yang salah. Sumpah pakai al-Quran, tetapi hukum di dalam al-Quran tidak dipakai. Mengapa bersumpah al-Quran di gunakan tetapi hukum tidak dipakai? Biar dia jawab,” kata Hadi selepas mesyuarat pimpinan tertinggi Pakatan Rakyat.

Kalau sumpah, mesti pakai hukum yang ada dalam itu (al-Quran). Mengikut Islam tidak cukup menggunakan kitab tetapi mesti memakai hukumnya. Ini sumpah pakai Kitab tetapi tidak digunakan hukum dalamnya, tambah beliau.

Jelas Hadi, Shazryl hanya menggunakan kitab Al Quran sebagai syarat supaya membolehkan beliau melafaz sumpah berkenaan namun ahli perniagaan itu tidak mengikut syiar Islam yang ditetapkan.

Eskay melafazkan sumpah laknat itu setelah beliau memegang al-Quaran terbalik sebelum diperbetulkan oleh seorang penceramah bebas.

Beliau mengambil sumpah laknat bahawa Anwar adalah pelaku dalam video seks yang disebarkan sejak 21 Mac, sungguhpun diingatkan bahawa sumpah itu tidak laku dalam kes-kes fitnah.

Beberapa tokoh agama termasuk mufti Perak dan Selangor bersetuju isu fitnah harus ditangani mengikut hukum qazaf yang dipersetujui oleh Anwar.

Anwar menolak fitnah bahawa beliau pelaku video itu dan menegaskan Eskay dan gandingan Datuk T bersekongkol dengan Umno dan polis untuk menjatuhkannya sebelum pilihanraya umum akan datang.

Pada sidang akhbar berkenaan, Anwar ditanya mengenai dakwaan bahawa sayap pemuda PKR membuat kecoh di dalam Masjid Amru al-Asr Bandar Baru Sentul untuk menghalang Eskay mengambil sumpah laknat.

Anggota Angkatan Muda Keadilan telah mendesak supaya fitnah yang dibawa oleh Eskay itu diputuskan menerusi hukum qazaf.

Anwar berkata Eskay dan dua rakannya – Bekas Ketua Menteri Melaka Rahim Thamby Chik dan Shuib Lazim mencemar Islam dan masjid dengan perbuatan yang membelakangkan syarak agama.

"Hanya angkat kitab tapi tidak menuruti hukum. Siapa yang mencemarkan masjid…(mereka) menggunakan Quran tapi tidak mengamalkan," tegas beliau.

Hadi: Eskay Pegang Quran Namun Tidak Ikut Hukumnya


Sumpah Orang Jahil

Sumpah Eskay adalah sumpah orang jahil – bekas Mufti WP

Bekas Mufti Wilayah Persekutuan, Dato Md Hashim Yahya berkata sumpah yang tidak dilakukan menurut hukum syarak, diumpamakan sebagai kerja-kerja orang jahil.

Beliau diminta mengulas tindakan salah seorang trio datuk T, Shazryl Eskay Abdullah yang melakukan sumpah laknat di sebuah masjid di Sentul kira-kira pukul 4.15 petang tadi.

Ulama terkenal itu berkata, tidak ada peruntukan dalam undang-undang Islam yang membenarkan sumpah seperti yang dilakukan Eskay, berhubung tuduhan seks terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim.

“Dalam hukum qazaf, iaitu peruntukan untuk sabitan kes zina dan liwat, pihak yang menuduh perlu membawa empat orang saksi terlebih dahulu.

“Sekiranya gagal membawa empat saksi, yang menuduh itu akan dikenakan hukuman qazaf sebanyak 80 rotan,” ujarnya ketika dihubungi Keadilandaily.com.

Bagaimanapun, sumpah li’an iaitu sumpah laknat itu pula katanya, hanya tertakluk antara suami dan isteri sahaja dan tidak ada peruntukan selain itu dalam hukum Islam.

Tambah beliau, seseorang suami yang menuduh isterinya berzina perlu melalui prosedur perbicaraan di mahkamah terlebih dahulu di mana dia perlu mengemukakan empat saksi seperti yang digariskan Islam seperti tidak fasik dan membuat dosa-dosa besar.

Sekiranya tuduhan itu tidak dapat dibuktikan, katanya, mahkamah kemudian akan memerintahkan supaya kedua-duanya melakukan sumpah li’an.

“Mereka yang menuduh isterinya berzina tapi tak dapat bawa empat saksi, maka dibolehkan kedua-duanya bersumpah.

“Kalau tak dapat bawa empat saksi suami dan isteri melakukan zina, dengan perintah mahkamah boleh dilakukan sumpah li’an. Kalau mahkamah panggil untuk kedua-duanya bersumpah, mahkamah akan perintah untuk buang kes itu. Siapa yang bersalah, itu diserahkan kepada Allah untuk menentukan.

“Tetapi ia dengan perintah mahkamah, tak boleh sendiri-sendiri bersumpah. Kalau kedua-duanya bersumpah, yang menuduh tidak kena 80 rotan dan yang dituduh pula tidak kena had zina. Qadi pula akan menjatuhkan fasakh iaitu tidak boleh rujuk sampai bila-bila.

“Kalau bukan arahan mahkamah, apa faedahnya bersumpah. Ia tidak kena dengan hukum syarak,” ujar beliau.

Tambah beliau, dalam kes bersumpah yang cuba dilakukan Eskay, ia tidak memberi sebarang ke atas pendakwaan dari sudut sistem perundangan Islam, malah semakin mengelirukan umat Islam.

“Ia tidak memberi kesan apa-apa, tambah mengelirukan umat Islam dan menyebabkan fitnah itu berterusan. Ini menimbulkan kekeliruan kepada masyarakat.

“Ini kerja orang jahil dan tidak ada faedah.

“Kalau sumpah, orang hisap dadah, mencuri dan merompak pun boleh bersumpah dengan begitu mudah dan terlepas dari hukuman,” ujarnya.

Beliau mengulangi kisah yang terjadi kepada Hilal Bin Umaiya yang menuduh isterinya berzina dengan Sharik Bin Sahma seperti yang diceritakan dalam surah An Nur, ayat 6.

“Rasulullah kemudian berkata kepada Hilal, sekiranya dia tidak dapat membawa empat saksi, Hilal akan dihukum dengan 80 sebatan, walaupun Hilal mendakwa melihat dengan mata sendiri isterinya melakukan zina,” ujarnya.- dipetik dari GB

Awat Rahim Tamby Chik tak sumpah laknat nafi rogol budak?

Oleh: KEDAH LANIE


BUMI ITU BULAT IA IBARAT RODA - Dulu semasa Lim Guan Eng dakwa Rahim Tamby Chik rogol budak kenapa depa tak suruh Rahim sumpah laknat..depa kata kita akan siasat dulu lepas tu bila siasat depa dapati tuduhan itu tak betul maka Guan Eng kena penjara 2 tahun. Kini bila mai bab video yg Rahim & co bikin.. depa tuduh dan depa sumpah haram tak tunggu siasat pun...







Monday, May 2, 2011

Lagi profile Facebook hina Rasulullah saw, Jom report!

Seperti biasa bila ada profile yang menghina Rasulullah, menghina Islam, MiLo SuaM akan mengajak semua para pembaca untuk melaporkan profile ini kepada pihak pengurusan Facebook secara berjamaah.

Kali ini bukan satu tetapi dua profile harus dilaporkan kepada pihak pengurusan facebook. Pengguna facebook ini meletakkan gambar seorang lelaki Arab dengan hidung babi bagi menggambarkan wajah Rasulullah. Malah menggunakan nama Muhammad SAW sebagai profile. Memang celaka!



Apabila kita melaporkan sesebuah profile secara berjamaah dengan alasan yang sama, maka lebih cepat pihak pengurusan facebook akan menutup sesebuah halaman itu. Sebagai contoh, sebelum ini tidak sampai 24 jam selepas MiLo SuaM siarkan sebuah profile Anti Islam, profile tersebut telah ditutup oleh Facebook dan tidak lagi dapat diakses rujuk sini [Profile anti Islam].

Maka di bawah ini, disertakan alasan yang patut kita gunakan untuk melapor. Sila ikuti langkah-langkah yang ditunjukkan.



Dah faham? Baiklah untuk melapor sila klik [Facebook] jangan lupa melaporkan sebuah lagi profile menghina Islam rujuk sini [Facebook]

Sekiranya anda mempunyai maklumat profile-profile yang menghina Islam seperti ini sila hantar ke facebook MiLo SuaM rujuk sini [Facebook MiLo SuaM].

ReJaM© "Terima kasih banyak atas sokongan anda semua, hanya Allah yang dapat membalasnya"

source: http://milosuam.blogspot.com


Video Sex 1999 Vs 2011 - Terdapat ‘nexus’ antara kedua video seks ini

Video seks Anwar Ibrahim dan Mat Sabu 1999



KUALA LUMPUR, 21 April — Seorang bekas pegawai polis kanan mendakwa Datuk Seri Anwar Ibrahim pernah dikaitkan dengan pengedaran rakaman aksi seks pada November 1999 dan oleh itu, mahu pihak berkuasa menyiasat sama ada ia ada kaitan dengan pendedahan video oleh “Datuk T” bulan lalu.

Bekas ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumput Datuk Mat Zain Ibrahim berkata rakaman video yang pertama diedarkan beberapa hari sebelum pilihan raya umum 1999.

Oleh itu, dalam surat terbukanya kepada Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar, Zain meminta pihak polis meneliti kaitan kedua-dua pendedahan berkenaan.

“Bukan menjadi hasrat saya mencampuri siasatan polis, namun sebagai seorang pesara polis yang berpeluang menangani isu-isu yang berkaitan dengan Anwar dan (bekas ketua menteri Melaka, Tan Sri Abdul) Rahim (Thamby Chik) serta beberapa kenamaan lain ketika dalam perhidmatan, saya rasa terpanggil untuk mendedahkan maklumat-maklumat yang saya percaya dapat membantu siasatan.

Saya dapati ada beberapa perkara mustahak yang ada hubung kait dengan siasatan isu video lucah ini, tetapi tidak diumumkan kepada rakyat yang boleh mengelirukan persepsi mereka,” katanya sambil berharap ketinggalan ini adalah disebabkan polis terlepas pandang dan bukannya dengan sengaja atau curang menyembunyikan fakta-fakta mustahak demikian.

Pengedaran pertama itu berlaku lebih setahun selepas Anwar dipecat daripada jawatan kerajaan dan parti.

Semalam, Ismail berkata, polis akan menyerahkan semula laporan kertas siasatan kes video seks yang pelakunya didakwa mirip seorang pemimpin Pakatan Rakyat kepada Pejabat Peguam Negara dalam waktu terdekat.

Bercakap kepada pemberita di Bukit Mertajam semalam, Ketua Polis Negara berkata kertas siasatan kes berkenaan yang dihantar pada minggu lepas telah dipulangkan semula oleh Pejabat Peguam Negara untuk semakan semula.

“Ada sedikit semakan yang perlu dibuat dan itu adalah perkara biasa.

“... dan kita memang mahu siasatan berhubung kes video seks itu disegerakan,” kata beliau.

Siasatan itu dijalankan selepas rakaman video seks dipertontonkan kepada wakil media terpilih 21 Mac lalu.

Dalam surat terbukanya, Zain menambah, beliau percaya sebilangan besar rakyat malahan warga polis sendiri tidak sedar dan mungkin akan terkejut bila mengetahui keujudan video seks pertama yang kononnya dikatakan melibatkan Anwar juga, yang diedarkan pada 1999.

Pengedaran video seks ini di sekitar Kuala Lumpur berlaku pada 24 dan 25 November 1999 beberapa hari sebelum pilihan raya umum ke-10 yang diadakan pada 29 November.

Katanya, terdapat dua video seks yang diedarkan serentak Iaitu satu berjudul “Siapa Anwar” manakala yang satu lagi berjudul “Skandal Seks Mat Sabu”, yang merujuk kepada Mohamad Sabu, ahli jawatankuasa kerja PAS pusat.

Zain yang pernah menjadi pegawai penyiasat kes Anwar akhir 1990-an berkata, beberapa ramai orang awam dari sekitar Kuala Lumpur yang menemui video-video ini yang dikatakan ditinggalkan di hadapan rumah atau pejabat atau lain-lain premis, tampil membuat laporan masing-masing dan menyerahkan video-video berkenaan kepada polis.

Saya sendiri telah melihat video-video tersebut sekurang-kurangnya dua kali. Pertama kali adalah bersama dengan beberapa Pegawai Kanan Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur bagi menentukan klasifikasi penyiasatan yang betul.

“Kali kedua bersama mantan Datuk Bandar Kuala Lumpur ketika itu, di pejabat KJSJ setelah Tan Sri Datuk Bandar terbaca berita mengenai edaran video ini di akhbar,” katanya lagi.

Zain juga berkata, siasatan polis ketika itu berjaya mengesan dan mengenal pasti “sumber” video seks pertama 1999 tetapi gagal untuk mengenal pasti orang atau orang-orang yang bertanggungjawab dengan pengedarannya kepada umum.

“Namun begitu pengedarannya dipercayai bermotifkan politik bersandarkan ia dibuat beberapa hari sahaja sebelum pilihan raya umum ke-10.

“Sepanjang yang saya ingat tidak ada pihak yang mengaku bertanggungjawab mengedarkan video seks berkenaan,” katanya lagi dalam surat kepada Ismail bertarikh 18 April ini.

Beliau beberapa kali menghantar surat terbuka berkaitan kes Anwar sebelum ini.

Beliau menambah, memandangkan kumpulan yang menggelar diri mereka “Datuk T” — terdiri daripada Rahim, bekas bendahari agung Perkasa Datuk Shuib Lazim dan Datuk Shazryl Eskay Abdullah telah membuat pengakuan secara terbuka dan mengambil tanggungjawab di atas penemuan dan penayangan video lucah di hotel Carcosa Seri Negara pada 21 Mac lalu, maka beberapa perbandingan dan persoalan boleh ditimbulkan berkaitan kedua-dua video seks ini.

“Saya berpendapat penyiasatan lanjut berkaitan video seks kedua 2011 wajib mengambil kira kewujudan dan keadaan berkaitan video seks pertama 1999.

“Terdapat ‘nexus’ antara kedua video seks ini,” kata beliau lagi.


ReJaM© "Baru tau ada juga video seks 1999"

source: http://milosuam.blogspot.com



Video Sex ada 7 soalan yang perlu di fikirkan bersama oleh rakyat Malaysia

Video seks: 7 soalan yang perlu dijawab

Berikut beberapa perkara yang mencurigakan berhubung pita video yang memaparkan seorang lelaki yang didakwa mirip Datuk Seri Anwar Ibrahim mengadakan hubungan seks dengan seorang wanita.

1) Catatan masa di vedeo: Sekejap ada, sekejap tiada

Apabila Datuk Shazryl Eskay Abdullah, yang mendalangi kumpulan yang menamakan diri mereka sebagai 'Datuk T' menayangkan video berkenaan kepada Malaysiakini Hazlan Zakaria di Hotel Carcosa Seri Negara pada 21 Mac, beliau menarik perhatian wartawan berhubung catatan masa yang dirakamkan pada video berkenaan.

NONE"Sila perhatikan tarikh dan juga kod masa,” kata Eskay (kanan) sambil menegaskan tarikh rakaman adalah pada 21/2/2011 dan kod masa video adalah 22:23.

Apabila versi yang disunting selama dua minit itu disiarkan di YouTube minggu lalu, kod masa telah ditampal dengan perkataan bahasa Thai yang berbunyi, "Phaholyothin Road, Bangkok, Thailand 10400, Copyright 2011".

Eskay agak berhati-hati dan mendakwa hanya beliau mempunyai satu-satunya rakaman video itu. Malah, wartawan yang dijemput menonton tayangan video berkenaan juga diminta meninggalkan telefon bimbit, pen dan buku nota di luar bilik. Mereka juga dikehendaki memakai jaket khas sehingga paras lutut.

Soalan No 1: Jika Eskay hanya mempunyai hanya salinan klip video itu yang kemudiannya diserahkan kepada polis, siapa yang membocorkan video yang telah disunting kepada YouTube? Dan kenapa ada perkataan bahasa Thai pada rakaman itu bagi menutup kod masa rakaman.

2) Buatan Malaysia atau Thailand?

"Video ini dirakamkan di sebuah spa di KL," kata Eskay, yang sebelum ini pernah berkhidmat sebagai konsul kehormat Thai di Langkawi kepada Hazlan.

NONESebaik Eskay disiasat oleh polis, terdapat laporan mereka telah mengunjungi beberapa tempat sekitar Ampang bagi mencari bukti.

Wartawan Malaysiakini juga menunggu sehari suntuk di sebuah apartmen selepas diberitahu polis mungkin mengunjungi lokasi itu tetapi gagal merakamkan sebarang aksi.

Pihak polis bagaimanapun memaklumkan mereka telah menyiasat di tempat di mana video berkenaan dikatakan dirakamkan.

Walaupun polis agak liberal dengan maklumat siasatan video seks itu dan mengatakan video berkenaan adalah 'tulen' dan mereka sedang mencari pemilik jam Omega - tetapi polis membisu mengenai tempat video seks itu dirakamkan.

Visual berkenaan tidak mempunyai audio dan tidak diketahui jika tiga orang yang dirakamkan dalam tersebut bertutur dalam bahasa asing.

Yang menarik, Eskay mendakwa beliau dan Anwar telah melawat Thailand beberapa kali dan menuntut ketua pembangkang itu mendedahkan semua lawatan berkenaan.

Soalan No 2: Adakah video itu dirakamkan di Malaysia ataupun tempat lain?

3) Stamina lelaki 63 tahun

Eskay tegas mengatakan aksi seks itu dirakam pada 21 Februari 2011. Pada hari berkenaan, Anwar Ibrahim menghabiskan masa sepanjang hari menghadiri perbicaraan mahkamah kes dakwaan liwat - dari jam 8.35 pagi hingga 4.15 petang.

NONEMengikut catatan masa di video yang ditunjukkan oleh Eskay, aksi seks berlaku pada 10.23 malam hari berkenaan dan berlangsung selama 17 minit.

Menurut wartawan Malaysiakini, Hazlan - antara wartawan terpilih yang menyaksikan video berkenaan - pasangan itu terbabit dengan pelbagai aksi. Bermula dengan wanita itu di atas diikuti beberapa aksi lain di bahagian-bahagian tertentu katil.

Dipercayai lelaki itu 'sampai kemuncaknya' sebanyak dua kali tetapi ini tidak dapat dipastikan.

Soalan No 3: Mampukah lelaki berusia 63 tahun dan pernah menjalani rawatan sakit tulang belakang melakukan aksi seks ganas, lebih-lebih lagi dengan kedudukan wanita di atasnya?


[Baca empat soalan lain]


Sex video: 7 questions that need answering
Apr 15, 11 1:59pm

Below are some perturbing questions relating to the video which depicts a man resembling Anwar Ibrahim having sex with a woman.


1) Time-stamp: Now you see it, now you don't


When Shazryl Eskay Abdullah, the chief proponent of the Datuk T trio, showed the video to Malaysiakini journalist Hazlan Zakaria in Carcosa Seri Negara on March 21, he took pains to point out the time-stamp which appears at the bottom of the clip.

"Take note of the date and time code," said Eskay pointing to the date, which was 2011/2/21 and the time stamp, 22.23.

When an edited version of the video - about two minutes long - was released on YouTube last week, the time code was replaced by a white strip with words in Thai language, "Phaholyothin Road, Bangkok, Thailand 10400, Copyright 2011".

NONEThe number is the postcode of Din Daeng, a suburb north of the Thai capital. Phaholyothin Road is a major thoroughfare in Bangkok which runs north all the way to another province.

Eskay (right) has been very careful to ensure that he has the one and only copy of the clip. Indeed, journalists who watch the video were told to leave their handphone, pen and notepad outside the room, and were required to wear ankle-length jackets.

The question: If Eskay has the only copy of the clip, which was later surrendered to the police, who leaked the edited version to YouTube? And why the Thai script on the leaked tape and why the need to cover up the time stamp?

2) Made in Malaysia or Thailand?

"This video was shot in a spa in KL," Eskay, who formerly served as honorary Thai consul in Langkawi, told Malaysiakini journalist Hazlan.

Soon after Eskay was interviewed by the police, there were reports that they visited a number of places in the Ampang area.

A Malaysiakini journalist staked out an apartment building for a full day after hearing that it could be raided by the police, but returned to the office empty-handed.

The police have, however, said that they had visited the place where the video was recorded.

While the police have been liberal with a lot of information on their investigation of the sex video - that it was "not doctored" and that they were in search of the Omega watch owner - they are surprisingly tightlipped about where the sex video was filmed.

The footage, however, has no audio and thus no collaborating evidence as to the identity of the man and whether the trio in the video were speaking in a foreign language.

Interestingly, Eskay has made references that he and Anwar had visited Thailand a number of times and demanded that the politician reveal details of the alleged trips.

The question: Was the video made in Malaysia or elsewhere?

3) The stamina of a 63-year-old


Eskay has insisted that the sex act was recorded on Feb 21, 2011. On that day, Anwar Ibrahim spent the whole day in court for his sodomy trial - from 8.35am to 4.15pm.

NONEAccording to the time stamp on the video shown by Eskay, the sex act took place at 10.23pm on that day and it lasted about 17 minutes.

Malaysiakini journalist Hazlan, one of the few who have seen the video, said the couple engaged in rather vigorous sex - beginning with the woman on top, followed by man in the missionary position, and in different parts of the bed.

It appeared that the man came twice but this could not be positively confirmed.

Then again, when he is on the campaign hustings, Anwar has the energy which can easily put those younger than him to shame.

The question: Is it possible for a 63-year-old man who had a slipped-disc operation to have a physical bout of sex, in particular the woman-on-top position?

4) Is it an old or new video?

Much has been said about the man in the video, who resembles Anwar but spotting a slight pouch along with prominent 'man-breast'.

NONESome have suggested that the video was recorded 15 years ago or much earlier but that does not tally as Anwar in his younger days was slimmer than he is today, and definitely more slender than the man in the video.

Eskay has admitted he was the other man in the video, "You see me in the tape", he told a press conference two days after the infamous screening.

But when pressed on why he was there with the couple, he said: "I cannot tell you! I am in the tape, why should I lie to you?"

The other man in the video indeed looks like Eskay.

The video is apparently recorded by an old generation CCTV which was common more than five years ago. New CCTVs record in full colour, produce higher resolution images and the footage directly downloaded into a hard disk.

As with this sex video, it was recorded into a tape. Either the person who made the recording did not upgrade the equipment or the video footage was taken at least five years ago.

The question: When exactly was the video taken, if not on Feb 21, 2011 as claimed by Eskay? And why was Eskay in the tape?

5) Motive: National interest or self-interest?

Eskay has contended that he exposed the video because he wanted the truth to be revealed.

"It's about time, enough is enough. I had enough of being used," said Eskay, though he did not elaborate as to how he was used by presumably Anwar.

In the wake of the sex video, the former bodyguard of a minister who knows Eskay had offered an alternative motive.

According to Mohamad Mahti Abdul Rahim, former bodyguard of the late deputy home minister Megat Junid Megat Ayob, Eskay was sore at Anwar for refusing to be a witness in his RM20 million civil suit involving the 'crooked bridge' project.

"(Eskay) said, 'I am going to Thailand to collect evidence to take Anwar down," said Mahti.

The question: Was Eskay genuine about exposing the truth or out to fix Anwar?

6) The Omega watch: Why the fuss?


This is Eskay's story - he discovered the tape when he was asked by the man in the video to retrieve a gold Omega watch. He claimed that while searching for the watch he discovered the recorder in a drawer.

After confirming that the video was "not doctored", the special sex video task force set up by the police has focused its investigation on the mystery Omega watch, which was handed to them by Eskay.

Eskay told Malaysiakini journalist Hazlan that the Omega watch was "stolen" by the woman in the video.

In the video, after the sex act and while the man was in the bathroom, the woman was seen to be riffling through the heap of clothing that the man had earlier deposited on the side table.

"It is this watch that Datuk T claimed the opposition politician later found to be missing and asked him to retrieve. He further related that he was looking for the watch when he discovered the cameras and recording devices," said Hazlan.

But Hazlan did not see what, if anything, was taken by the woman. The Omega watch did not feature in the video.

The question: If the video did not show the Omega watch being taken, why are the police looking for the watch owner, and how did Eskay manage to retrieve the watch from the woman?

7) Who are the three arrested?

rahim thamby chik at bukit aman 240311 02On March 25, four days after the infamous video screening at Carcosa, the Star reported that two individuals - believed to be Eskay and former Malacca chief minister Abdul Rahim Thamby Chik (left) - had been arrested in connection with the case.

It quoted Bukit Aman police secretary Ghazali Md Amin confirming that a number of items were seized by the police as evidence.

"One of them even told us where the sex video was filmed and we have sent a forensics team together with investigators to the scene," he told the Star. This suggests that the location of the sex act is somewhere in Kuala Lumpur.

Then came the twist, on that same day, the two men denied that they had been arrested by the police.

A week later, Home Minister Hishammuddin Hussein confirmed that no one had been arrested.

But the very next day, police chief Ismail Omar contradicted Hishammuddin when he said three individuals were indeed arrested, but were released on police bail. However, he declined to reveal the identities of the three.

The question: Were there any arrest made and if so, who are the three nabbed?

Statement yet to be taken from woman in sex video

terjemahan

Sex video: 7 soalan yang perlu menjawab
15 Apr 11 01:59

Ini adalah beberapa soalan perturbing berkaitan dengan video yang menggambarkan seorang lelaki mirip Anwar Ibrahim mempunyai seks dengan seorang wanita.


1) Sisa-cap: Sekarang anda melihatnya, sekarang anda tidak

Ketika Shazryl Eskay Abdullah, penyokong kepala trio T Datuk, menunjukkan video kepada wartawan Malaysiakini Hazlan Zakaria di Carcosa Seri Negara pada tarikh 21 Mac, ia bersusah payah untuk menunjukkan waktu-cap yang muncul di bahagian bawah klip.

"Mencatat kod tarikh dan masa," kata Eskay menunjuk ke tarikh, yang 2011/2/21 dan cap waktu, 22,23.

Ketika sebuah versi yang diedit dari video - kira-kira dua minit panjang - dikeluarkan di YouTube pekan lalu, kod masa digantikan dengan jalur putih dengan kata-kata dalam bahasa Thailand, "Phaholyothin Road, Bangkok, Thailand 10400, Copyright 2011".

NONE Jumlah tersebut adalah kod pos dari Din Daeng, utara pinggiran ibukota Thailand. Phaholyothin Road merupakan sebuah jalan ramai utama di Bangkok yang berjalan utara sampai ke wilayah lain.

Eskay (kanan) telah sangat berhati-hati untuk memastikan bahawa ia memiliki dan hanya menyalin salah satu klip. Memang, wartawan yang menonton video disuruh meninggalkan handphone mereka, pena dan notepad luar bilik, dan diharuskan untuk memakai jaket mata kaki-panjang.

Pertanyaannya: Jika Eskay mempunyai satu-satunya salinan klip, yang kemudian menyerah kepada polis, yang membocorkan versi yang sudah diedit ke YouTube? Dan mengapa script Thailand pada tape bocor dan mengapa perlu untuk menutup waktu yang tertera?

2) Made di Malaysia atau Thailand?

"Video ini ditembak di Spa di KL," Eskay, yang sebelumnya menjabat sebagai konsul kehormatan di Langkawi Thailand, mengatakan kepada wartawan Malaysiakini Hazlan.

Segera setelah Eskay diwawancara oleh polis, ada laporan bahawa mereka melawat sejumlah tempat di daerah Ampang.

Seorang wartawan Malaysiakini mengintai sebuah gedung apartemen selama sehari penuh setelah mendengar bahawa hal itu bisa diserbu oleh pihak polis, tapi kembali ke pejabat dengan tangan kosong.

Polis telah, bagaimanapun, berkata bahawa mereka telah melawat tempat video itu dirakam.

Sementara polis telah liberal dengan banyak maklumat tentang penyelidikan mereka dari video seks - bahawa itu "tidak mengubati" dan bahawa mereka sedang mencari pemilik arloji Omega - mereka secara mengejutkan tightlipped tentang mana video seks difilemkan.

Rakaman itu, bagaimanapun, telah ada bukti audio dan sehingga tidak berkolaborasi untuk identiti lelaki itu dan apakah trio dalam video bercakap dalam bahasa asing.

Menariknya, Eskay telah membuat rujukan bahawa dia dan Anwar telah melawat Thailand beberapa kali dan menuntut ahli politik mendedahkan butiran perjalanan yang dituduhkan.

Soalan: Adakah video yang dibuat di Malaysia atau di tempat lain?

3) The stamina dari 63 tahun

Eskay berkeras bahawa hubungan seks tercatat pada Feb 21, 2011. Pada hari itu, Anwar Ibrahim menghabiskan sepanjang hari di mahkamah untuk diadili sodomi nya - dari 8:35-16:15 .

NONE Menurut waktu yang tertera pada video yang ditunjukkan oleh Eskay, hubungan seks berlangsung di 10:23, pada hari itu dan itu berlangsung sekitar 17 minit.

Wartawan Malaysiakini Hazlan, salah satu dari sedikit orang yang telah melihat video itu, kata pasangan itu terlibat dalam seks agak kuat - yang bermula dengan wanita di atas, diikuti oleh manusia dalam posisi misionaris, dan di pelbagai bahagian dari tempat tidur.

Ternyata orang itu datang dua kali, tetapi ini tidak dapat disahkan positif.

Kemudian lagi, ketika dia berada di hustings kempen, Anwar mempunyai tenaga yang boleh dengan mudah membuat orang lebih muda dari dia malu.

Soalan: Apakah mungkin untuk tahun lelaki 63 yang mengandungi operasi-cakera tergelincir mempunyai serangan fizikal dari seks, khususnya-di-atas kedudukan perempuan?

4) Adakah atau video baru lama?

Ramai yang telah dikatakan tentang orang dalam video, yang menyerupai Anwar tetapi tompok beg sedikit bersama-sama dengan tokoh 'orang-payudara'.

NONE Beberapa berpendapat bahawa video dirakam 15 tahun yang lalu atau jauh lebih awal tetapi itu tidak sesuai sebagai Anwar di masa mudanya yang lebih ramping daripada dirinya hari ini, dan pasti lebih ramping daripada orang dalam video.

Eskay telah mengakui bahawa ia orang lain di video , "anda lihat saya di kaset", katanya dalam sidang akhbar dua hari selepas main balik terkenal.

Tapi ketika ditekan tentang mengapa dia ada di sana bersama pasangan, ia berkata: "Saya tidak boleh mengatakan saya di kaset itu, mengapa saya perlu berbohong kepada anda!?"

Orang lain di video memang terlihat seperti Eskay.

Video ini tampaknya dirakam oleh CCTV generasi tua yang sama lebih daripada lima tahun yang lalu. Baru merakam CCTV dalam warna penuh, menghasilkan gambar resolusi yang lebih tinggi dan rakaman langsung didownload ke hard disk.

Seperti video ini seks, tercatat menjadi tape. Entah orang yang membuat rakaman tidak upgrade peralatan atau rakaman video yang diambil sekurang-kurangnya lima tahun yang lalu.

Pertanyaannya: Bila tepatnya adalah video yang diambil, jika tidak pada Feb 21, 2011 sebagai dituntut oleh Eskay? Dan mengapa Eskay di kaset itu?

5) Motif: Nasional bunga atau kepentingan diri sendiri?

Eskay telah berpendapat bahawa dia terkena video kerana dia ingin kebenaran akan terungkap.

"Sudah waktunya, sudah cukup. Aku punya cukup digunakan," kata Eskay, meskipun ia tidak merinci tentang bagaimana ia digunakan oleh mungkin Anwar.

Dalam bangun dari video seks, bekas pengawal seorang menteri yang tahu Eskay telah menawarkan motif alternatif.

Menurut Abdul Rahim Mohamad Mahti, pengawal bekas wakil menteri dalam negeri akhir Megat Junid Megat Ayob, Eskay adalah sakit di Anwar kerana menolak untuk menjadi saksi dalam bukunya RM20 juta tuntutan sivil yang melibatkan 'bengkok' jambatan projek.

"(Eskay) berkata," Aku akan ke Thailand untuk mengumpul bukti untuk mengambil Anwar turun, " kata Mahti .

Soalan: Apakah Eskay asli tentang mengungkap kebenaran atau keluar untuk memperbaiki Anwar?

6) The Omega menonton: Mengapa repot?

Ini adalah kisah Eskay's - dia menemui pita ketika dia diminta oleh orang itu di video untuk mengambil sebuah arloji Omega emas. Dia menyatakan bahawa sementara mencari menonton ia menemukan perakam di laci.

Setelah mengesahkan bahawa video itu "tidak mengubati", video seks khusus kumpulan tugas yang dibentuk oleh polis memfokuskan penyelidikan terhadap misteri menonton Omega, yang diserahkan kepada mereka oleh Eskay.

Eskay berkata kepada wartawan Malaysiakini Hazlan bahawa arloji Omega "dicuri" oleh perempuan di video.

Dalam video, selepas hubungan seks dan ketika lelaki itu di bilik mandi, wanita itu terlihat riffling melalui tumpukan pakaian yang lelaki itu sebelumnya disimpan di meja samping.

"Ini adalah penjagaan ini mendakwa bahawa Datuk T ahli politik pembangkang kemudian dijumpai hilang dan memintanya untuk mengambil. Dia lebih banyak berkaitan bahawa dia sedang mencari menonton ketika ia menemukan kamera dan alat perakam," kata Hazlan.

Tapi Hazlan tidak melihat apa, jika ada, diambil oleh wanita. Jam tangan Omega tidak ciri-ciri dalam video.

Pertanyaannya: Jika video tidak menunjukkan menonton Omega diambil, mengapa polis mencari pemilik menonton , dan bagaimana Eskay berhasil mengambil menonton dari wanita itu?

7) Siapa saja tiga ditangkap?

Rahim Thamby Chik di dalam bukit 240311 02 Pada tarikh 25 Mac, empat hari selepas main balik video terkenal di Carcosa, Star melaporkan bahawa dua individu - dipercayai Eskay dan bekas Ketua Menteri Melaka Abdul Rahim Thamby Chik (kiri) - telah ditangkap berhubung dengan kes ini.

Itu mengutip polis Bukit Aman setiausaha Ghazali Md Amin menyatakan bahawa sejumlah item yang disita oleh polis sebagai bukti.

"Salah satu daripada mereka bahkan mengatakan kepada kami di mana video seks difilemkan dan kami telah menghantar pasukan forensik bersama-sama dengan penyiasat untuk tempat kejadian," katanya kepada Star. Hal ini menunjukkan bahawa lokasi hubungan seks adalah suatu tempat di Kuala Lumpur.

Kemudian datang twist, pada hari yang sama, dua orang menyangkal bahawa mereka telah ditangkap oleh polis.

Seminggu kemudian, Menteri Dalam Negeri Hishammuddin Hussein menegaskan bahawa tak seorang pun telah ditangkap.

Tapi hari berikutnya, kepala polis Ismail Omar bertentangan Hishammuddin ketika dia mengatakan tiga orang yang memang ditangkap , namun dibebaskan dengan jaminan polis. Namun, ia menolak untuk mendedahkan identiti daripada tiga.

Soalan: Apakah ada penangkapan dibuat dan jika berlaku demikian, yang merupakan tiga tertangkap?

Kenyataan belum diambil dari wanita di video seks



Tuesday, March 22, 2011

Video Sex : Adakah DATUK T itu DATUK TIPU..???

Konspirasi terancang terhadap Anwar Ibrahim

Media arus perdana , mendedahkan bahawa tarikh video yang didakwa rakaman seks lelaki mirip Anwar Ibrahim dengan seorang pelacur cina dirakamkan pada 21 Febuari , dengan time stamp tertera antara pukul 10:23 PM dan 10:45 PM [TheStar].

CCTV (Video) Rakaman Aksi Seks Pemimpin Tertinggi Pembangkang?

Anwar berada di rumahnya bersama ahli keluarga pada 21 Februari 2011 iaitu tarikh yang tertera dalam rakaman video berkenaan."Saya di rumah bersama (Wan Dr) Azizah (Ismail), anak-anak dan cucu selepas bermesyuarat dengan staf KEADILAN," katanya.Malah, Anwar ketika waktu dan tarikh yang kononnya video itu dirakam, beliau sedang membalas twitter dengan penyokong.

Video 20 minit itu menunjukkan ia masa jam 10 malam dan bertarikh 21 Februari 2011.

"Pada jam 10.30 pagi pada 21 Februari lalu, saya berada bersama keluarga dan kawan-kawan dan sedang berbalas-balas twitter dengan penyokong," katanya.

Anwar sempat berjenaka dengan wartawan apabila berdiri dan menunjukkan perutnya yang kempis, sama sekali berbeza dengan lelaki yang didakwa menyerupai beliau dalam video itu.

"Gambar mirip saya, cuma perutnya jauh lebih buncit dari saya," katanya pada sidang media khas di ibu pejabat KEADILAN, Damansara 21 Mac lalu.

Anwar juga menyifatkan rakaman video itu sebagai fitnah jahat dan jijik serta satu rekayasa jahat musuh politik yang berhasrat membantutkan kemaraan Pakatan Rakyat dan KEADILAN.

border-top-width: 0px;border-right-width: 0px;border-bottom-width: 0px;border-left-width: 0px;text-align: center;cursor: pointer;height: 351px;
Ini bermakna jika Anwar Ibrahim adalah lelaki di dalam video tersebut, maka jelas sekali Anwar seorang yang hebat, kerana melakukan seks dengan pelacur sambil mengemaskini (update) Facebooknya [FB Anwar]. Ini berikutan rekod masa yang tertera pada facebooknya adalah di dalam sela masa waktu video tersebut dirakamkan.

border-top-width: 0px;border-right-width: 0px;border-bottom-width: 0px;border-left-width: 0px;text-align: center;cursor: pointer;height: 393px;
Malah pada malam kejadian rakaman video itu, Twitter Anwar Ibrahim membuktikan bahawa beliau sedang aktif mengemaskini dan melayan soalan-soalan daripada pengikut-pengikut di Twitter [TwitterAnwar].

border-top-width: 0px;border-right-width: 0px;border-bottom-width: 0px;border-left-width: 0px;text-align: center;cursor: pointer;height: 249px;
Di bawah ini screenshot saat Anwar sedang melayani soalan pengikutnya di Twitter beliau [TwitterAnwar].
border-top-width: 0px;border-right-width: 0px;border-bottom-width: 0px;border-left-width: 0px;text-align: justify;cursor: pointer;height: 363px;
Maka untuk membuktikan bahawa Anwar benar-benar melakukan seks dengan pelacur cina tersebut, video rakaman adengan seks itu seharusnya merakam juga aksi Anwar melakukan seks sambil tangannya menaip laptop atau blackberry atau apa-apa peranti elektronik lain yang membolehkannya mengemaskini akaun facebooknya.


"Nampaknya pereka konspirasi video ini, tak cukup bijak.
-DATUK T ke DATUK TIPU-

ubah sekarang selamatkan Malaysia...Sebarkn!

Tuesday, March 22, 2011

Video Seks :Ceritanya memang panas – tetapi tidak masuk akal.

Oleh Sanggahtoksago

Adakah seorang yang begitu terkenal dan menghadapi pertuduhan liwat akan nekad untuk mendapatkan khidmat seorang pelacur di sebuah hotel di tengah-tengah ibu negara?

Dan, apakah kemungkinan bilik hotel itu pula mempunyai kemudahan rakaman yang begitu canggih sehingga video itu diambil daripada beberapa sudut. Itulah yang juak-juak Umno dan blogger upahan mahukan rakyat percaya dalam fitnah terbaru terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Dalam percubaan terbaru untuk memusnahkan kredibiliti Ketua Pembangkang berusia 63 tahun itu, seorang yang bergelar “Datuk T” hari ini menyewa kemudahan di Hotel Carcosa yang mempunyai kadar sewa paling mahal di Kuala Lumpur. Beliau berbuat demikian kononnya untuk membolehkan wartawan menonton video itu sebelum ia dihantar kepada Anwar dan isterinya.

“Datuk T” menggambarkan dirinya sebagai ahli sebuah pertubuhan bukan kerajaan yang mahu menegakkan kebenaran. Jika itu tujuannya, mengapa tidak diserahkan video itu kepada pihak berkuasa, termasuk Jabatan Agama Islam?

Mengapa tidak terus “melepaskan” video itu untuk disebarkan kepada orang ramai supaya kesahihan video ini dapat dikenal pasti secepat mungkin? Kenapa harus tunggu seminggu?

Kenapa harus tunggu seminggu atas alasan memberi peluang kepada Anwar berundur secara terhormat? Jelas tujuan untuk “menyembunyikan' video ini daripada khalayak ramai adalah hanya untuk mendapatkan publisiti maksimum untuk memalukan Anwar, sebelum kesahihan video diperinci oleh golongan profesional.

Bagi mereka yang mengenali selok belok politik Umno dan NGO upahan parti itu, persoalan utama ialah sebagus mana kualiti video fitnah ini. Dalam erti kata lain, apakah teknologi yang digunapakai untuk menghasilkannya.

Pada perbicaraan Anwar yang pertama tahun 1998, pihak pendakwaraya menjanjikan bukti video untuk mensabitkan perlakuan seks Anwar. Namun akhirnya pihak pendakwaraya sendiri sedar bahawa “video” yang dimaksudkan itu direkacipta dengan kualiti yang begitu buruk dan tidak akan dapat dipertahankan di mahkamah.

Justeru, tidak ada bukti sebegitu ditampilkan, sungguhpun ia dijanjikan. Sejak itu, teknologi video sudah jauh beranjak ke depan untuk memanfaatkan sesiapa yang bercadang membuat video membabitkan personaliti tertentu.

Kepada mereka yang arif dalam teknologi video, teknik memasang wajah orang tertentu melakukan sesuatu yang haram bukan perkara mustahil, namun ia adalah sesuatu yang boleh dibuktikan menerusi aplikasi teknologi yang ada.

Di tangan polis

Jika Datuk T “ikhlas” menyelamatkan negara, video itu sudah tentu berada di tangan polis, dan Jabatan Agama Islam serta pakar-pakar yang boleh memperakukan kesahihannya. Sebaliknya tidak. Datuk T akan “menyimpan' video itu untuk seminggu manakala polis dan pihak berkuasa Islam pula tidak menunjukkan sebarang inisiatif untuk menyiasat dakwaan beliau.

Jelas tangan musuh-musuh politik Anwar sekali lagi terserlah dalam satu lagi percubaan untuk mengaibkan beliau dan keluarganya. Dengan bertindak demikian, seteru-seteru politik Anwar mahu merencat kempen beliau dan Pakatan Rakyat di Sarawak menjelang pilihanraya negeri di situ.

Lawan politik Anwar juga amat mengharapkan “pendedahan” video seks itu akan memberikan nafas baru kepada tuduhan liwat terhadap beliau yang kini terjejas selepas hakim memutuskan polis memperolehi bukti sampel DNA terhadap Anwar secara tidak sah. Amat mencurigakan apabila Menteri Dalam Negeri Hishamuddin Hussein awal-awal lagi menafikan pembabitan polis dalam video berkenaan.

“Jadi jangan ada spekulasi bahawa polis yang buat (video) ini, saya belum tengok dan mungkin tidak akan tengok,” kata beliau. Hanya Hishamuddin tahu kenapa beliau bingkas menafikan pembabitan polis walhal belum pun ada tuduhan sebegitu dibuat.

Banyak tandatanya menghantui pihak media ketika menonton video seks yang dikatakan melibatkan seteru Perdana Menteri, Najib Tun Razak. Walaupun imej muka yang dipaparkan "menyerupai" Anwar tetapi bentuk tubuh dengan perut yang boroi meragukan, ulas seorang wartawan.

Untuk kali kedua dalam tempoh kira-kira empat tahun, negara digemparkan dengan klip video seks yang didakwa membabitkan ahli politik terkemuka. Kali ini, video tersebut didedahkan kepada pihak media di sebuah hotel mewah di Kuala Lumpur hari ini.

Manakala majoriti wartawan yang menonton video tersebut hampir pasti identiti ahli politik yang didakwa itu, namun masih banyak persoalan mengenainya.

Siapakah 'Datuk T'?

Orang yang menganjurkan tayangan video tersebut, hanya mahu dikenali sebagai 'Datuk T' dan dia amat berhati-hati untuk mendedahkan lebih banyak lagi tentang dirinya.

Bagaimanapun, yang pasti ialah Datuk T telah dengan teliti merancang pendedahan hari ini dan telah menempah sebuah bilik berharga RM1,350 di hotel mewah Carcosa Seri Negara untuk mendedahkan video tersebut.

Dia sentiasa diiringi dua pengawal peribadi dan enggan mendedahkan apa-apa ketika ditemui, dan hanya mengulangi apa yang dinyatakan dalam kenyataan bertulis kepada media, atau mendedahkan apa kaitannya dengan ahli politik yang didakwa terbabit dalam klip video tersebut.


Friday, March 25, 2011

Video Sudah Sampai Polis..Anwar & Rahim ada sejarah silam yang berbuku di hati

Rakaman asal video seks, jam tangan diserah pada polis

Bekas ketua menteri Melaka, Tan Sri Rahim Thamby Chik berkata beliau telah menyerahkan rakaman asal video seks yang didakwa membabitkan seorang pemimpin pembangkang, untuk siasatan polis di Bukit Aman hari ini.

Bercakap kepada pemberita selepas selesai disoal siasat, Rahim berkata beliau juga menyerahkan kepada polis seutas jam tangan, yang dikatakan diambil dari bilik hotel di mana adegan seks itu dirakam.

Rahim keluar daripada ibu pejabat polis berkenaan pada kira-kira jam 9.40 malam ini.

rahim thamby chik at bukit aman 240311 02Katanya, beliau juga telah memberi keterangan berhubung video seks berkenaan dalam siasatan selama hampir lima jam itu.

Rahim turut mengulangi tuntutannya supaya satu suruhanjaya diraja ditubuhkan bagi menyiasat kes berkenaan.

"Jika ada suruhanjaya diraja dan kerajaan bersetuju (menubuhkannya), mungkin penyiasatan lebih rapi akan diadakan bagi memuaskan hati semua pihak bagi mencari kebenaran," katanya lagi.

Tambahnya, video berkenaan boleh disiasat secara forensik bagi menentukan sama ada ia merupakan rakaman palsu ataupun telah diubahsuai.

"Kita boleh memanggil mana-mana pakar yang hebat, waima daripada pakar Amerika Syarikat (atau biro penyiasatan) FBI, untuk menentukan ketulenan video ini," katanya.

Katanya lagi, pakar forensik juga akan dapat memeriksa jam tangan yang diserahkannya itu.

"Walaupun ada pihak tidak mengaku tapi tentu pakar forensik akan melihat jam itu sebagai bukti penting.

"Kadang-kadang daki kita di (jam tangan) pun boleh jadi bukti DNA," katanya lagi.

Beliau juga berharap penjelasannya dalam siasatan itu akan membantu polis menjalankan siasatan.

"Apa yang penting, rakyat Malaysia akan tahu kebenaran sebenar, siapakah aktor di dalam video seks ini," katanya kepada wartawan.

Anwar paksa letak jawatan

Sementara itu, Rahim sekali lagi mendakwa bahawa bekas timbalan perdana menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim telah menyalahgunakan kuasa dengan memaksa beliau meletakkan jawatan sebagai ketua menteri Melaka.

NONERahim berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai kenyataan Anwar yang menafikan pembabitannya dalam peletakan jawatannya.

"Saya telah bertanya kepada Tun Mahathir (Mohamad) sendiri, beliau menafikan dan tidak pernah memberi arahan (supaya beliau meletak jawatan).

"Tetapi ini adalah salahguna kuasa timbalan perdana menteri pada waktu itu untuk memaksa saya meletak jawatan," katanya.

Turut dipanggil memberi keterangan berhubung video seks tersebut hari ini ialah ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah.

Difahamkan, siasatan ke atas Shazryl itu selesai pada kira-kira jam 10 malam.

Semalam, Rahim, Eskay dan bendahari PERKASA, Datuk Shuib Lazim, mengakui mereka adalah 'Datuk T' yang di sebalik tayangan video seks tersebut.

Shuib, bagaimanapun dipercayai berada di luar negeri dan dijadualkan diambil kenyataannya esok.

Sebelum ini, pegawai khas Rahim – Ghazali Zainal berkata bekas ketua pemuda Umno itu bersedia memberikan kenyataan kepada polis jika diminta berbuat demikian.

Katanya, Rahim enggan mengulas lanjut berhubung video berkenaan selepas pertemuan dengan media, petang semalam.

Ketiga-tiga individu itu yang menggelarkan kumpulan mereka sebagai 'Datuk T', telah menayangkan video lucah itu kepada beberapa wartawan tertentu di hotel Carcosa Seri Negara di Kuala Lumpur pada Isnin lalu.

Sehari kemudian, ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim membuat laporan polis selepas menafikan beliau adalah lelaki yang didakwa dalam video tersebut.


Thursday, March 31, 2011

VIDEO SEX : PERCANGGAHAN KENYATAAN.. SIAPA MENIPU..MENTERI @ POLIS?

Tangkapan Video Seks: Siapa Penipu - Menteri Atau Polis?

INI KATA-KATA MENTERI DALAM NEGERI....

Video seks: Belum ada tangkapan, kata Hishammuddin

KUALA LUMPUR, 31 Mac – Polis belum menahan mana-mana pihak berhubung isu rakaman video seks, yang didedahkan awal minggu lalu oleh tiga “Datuk T”, mendakwa melibatkan Ketua Umum Pakatan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata, berdasarkan maklumat yang pada beliau belum ada mana-mana pihak yang ditahan setakat ini.

“Setahu saya, tidak ada pihak yang ditahan lagi,” kata beliau kepada pemberita di sini hari ini.

Laporan media minggu lalu menyebut bekas ketua menteri Melaka Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik dan ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah ditahan selepas disoal siasat selama lima di Bukit Aman, malam Khamis lalu.

Mereka dilaporkan dilepaskan dengan diikat jamin.

Bagaimanapun kedua-duanya telah menafikan ditahan polis.

Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar juga mendakwa tidak cukup bukti untuk mendakwa kedua-dua mereka bersama Bendahari Perkasa Datuk Shuib Lazim – tiga “Datuk” yang mengaku bertanggungjawab atas pendedahan rakaman tersebut.

“Anda kena tanya pendakwa atau polis,” kata Hishammuddin apabila ditanya bila “Datuk T” akan ditahan kerana memiliki dan menayangkan rakaman video seks.

Kata beliau, siasatan adalah berdasarkan pada laporan polis Anwar yang dibuat pada 22 Mac lalu.
INI PULAK KATA-KATA SETIAUSAHA POLIS DIRAJA MALAYSIA
Polis Periksa Lokasi Kejadian Rakaman Video Seks

KUALA LUMPUR, 25 Mac (Bernama) -- Siasatan polis terhadap rakaman video aksi seks yang didakwa membabitkan seorang pemimpin pembangkang mendapat petunjuk awal apabila bilik sebuah hotel di ibu negara yang dikatakan menjadi lokasi rakaman video itu diperiksa.

Setiausaha Polis Diraja Malaysia (PDRM) Bukit Aman Datuk Ghazali Md Amin berkata siasatan di tempat kejadian itu dijalankan bersama unit forensik PDRM selepas memperoleh maklumat.

"Dua individu telah ditahan semalam bagaimanapun dibebaskan dengan jaminan polis... kita turut memperoleh beberapa bahan bukti daripada mereka.

"Salah seorang daripada individu yang terbabit telah mendedahkan tempat di mana rakaman perlakuan seks itu berlaku," katanya dalam satu kenyataan di sini pada Jumaat.

Pada Khamis, bekas Ketua Menteri Melaka Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik bersama ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah, disoal siasat selama lima jam di Ibu Pejabat Polis Bukit Aman. Mereka turut menyerahkan video aksi seks seorang lelaki dengan seorang wanita serta seutas jam tangan Omega.

Sementara itu, Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar berkata polis sedang mengenal pasti identiti individu yang kelihatan dalam rakaman video aksi seks tersebut.

Beliau berkata siasatan kes itu masuk hari ketiga pada Jumaat dan pasukan khas menjalankan siasatan dari pelbagai sudut, termasuk bagaimana rakaman video itu boleh wujud.

"Kita sendiri hendak tahu apa yang telah berlaku dan banyak isu lagi, justeru hentikan semua spekulasi dan beri peluang kepada pasukan polis untuk jalankan siasatan," katanya kepada pemberita ketika ditemui pada majlis Peringatan Hari Polis ke-204 di Pusat Latihan Polis (Pulapol) di sini.

Ismail berkata beliau percaya maklumat dan fakta baru akan diperoleh dalam masa terdekat hasil penyiasatan yang dijalankan.

"Siasatan mungkin akan berkembang terus dari fakta-fakta yang kita akan jumpa nanti," katanya.

Ketika ditanya sebab trio yang mendedahkan video tersebut tidak ditahan, beliau menjawab, "Atas kesalahan apa? Kalau sampai masa sudah cukup bukti dan sudah disahkan kesalahan mereka, barulah kita akan bertindak ikut undang-undang.

"Semalam kita panggil dua daripada mereka untuk diambil kenyataan. Kalau tahan mereka tetapi tidak cukup bukti, esok orang gelakkan polis nanti," katanya. -- BERNAMA 25 Mc 2011

Ulasan GB

Percanggahan wujud diantara kenyataan Setiausaha Polis Diraja Malaysia (PDRM) Bukit Aman Datuk Ghazali Md Amin yang berkata

"Dua individu telah ditahan semalam bagaimanapun dibebaskan dengan jaminan polis..."

dengan kenyataan Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein yang berkata,

berdasarkan maklumat yang pada beliau belum ada mana-mana pihak yang ditahan setakat ini

Apa tujuan penipuan itu dilakukan?

http://greenboc.blogspot.com
  • Giustizia Spada
    Mana ulamak ulamak kita JAKIM dll....ni paderi yang tegur...Islam agama rasmi tapi ulamak tak bercakap pun..

    Pemimpin Gereja Katolik telah mengutuk satu tayangan klip video seks yang dikatakan melibatkan Anwar Ibrahim di TV3. Paderi Paul Tan, yang juga Presiden Persidangan Paderi Katolik Malaysia, mengecam langkah penayangan itu sebagai satu “penghinaan tidak dapat dimaafkan.” Semalam, stesen TV kerajaan telah menayangkan satu klip video pendek yang juga disebut sebagai video bahagian kedua yang menunjukkan pertemuan di antara ketua pembangkang dengan seorang pelacur. “Daripada mula lagi, satu sikap permisif (tidak berakhlak) telah ditunjukkan pihak berkuasa dalam cerita lucah ini,” kata Tan, yang juga Ketua Paderi Melaka-Johor. “Sekarang kerana sifat tidak berakhlak ini telah menyebabkan berlakunya penghinaan : menayangkan bahan... yang keji dan dahsyat di dalam TV awam kepada penonton yang terdiri daripada wanita dan kanak-kanak. “Ini ialah satu penghinaan tidak dapat dimaafkan kerana kelemahan pihak berkuasa yang tidak bertindak tegas dalam menghalang benda-benda seperti ini menjadi satu kesalahan serius. “Tidak ada seorang pun di dalam hatinya yang tidak terdetik merasa kesal terhadap penayangan video tidak berakhlak ini kepada tontonan kanak-kanak” dia menambah. Tan mendesak pihak berkuasa bertindak dengan pantas dan membawa orang yang melakukan kesalahan menayangkan video seks itu dibawa ke muka pengadilan sebelum “melahirkan lebih banyak kejahatan.” “Sikap tidak berakhlak ini, menyebabkan terjadinya penyumbang kepada perbuatan-perbuatan tidak bermoral yang dapat kita lihat hari ini. “Penguatkuasa undang-undang dan moral tidak boleh memandang ringan terhadap kejahatan biadab ini. Mereka mesti bertindak atau masyarakat akan menanggung risiko yang serius,” dia mengingatkan. Tayangan video seks bahagian kedua telah dikeluarkan walaupun video bahagian pertama masih dibincangkan, yang telah dikeluarkankan bulan lepas. Anwar, yang sedang menghadapi satu pertuduhan liwat, telah menolak video itu sebagai satu lagi cubaan oleh pesaing-pesaing politiknya menghina dirinya.

    >>Muhammad Salim Uthman

Tiada ulasan: