Jumaat, 4 Mac 2011

BUKAN SEMUA ORANG BODOH...DAN TAK RETI MENILAI...JANGAN AUTA LAH....

Saran Harussani letak jawatan, sertai politik

KOTA BHARU - Pas Kelantan menggesa Tan Sri Harussani Zakaria meletak jawatan Mufti Perak dan menyertai politik sekiranya beliau berterusan memberi kenyataan memihak kepada Barisan Nasional (BN).

Ketua Penerangannya, Dr Mohamed Fadzli Hassan berkata, sebagai ilmuwan agama, Harussani sememangnya sudah mengetahui setiap perbuatan dilakukan manusia tidak terlepas dari hukum halal dan haram.

“Beliau hendaklah jujur dengan ilmunya, kita yakin beliau (Harussani) tahu tidak ada satu pun perkara atas dunia ini sama ada besar atau kecil, tidak terlepas hukum halal, haram, dosa dan pahala.

“Sebenarnya fatwa dikeluarkan beliaulah yang akan mengelirukan umat Islam, kita nasihatkan beliau kalau sokong BN sekalipun jangan gunakan institusi mufti, lebih baik beliau berterus terang dengan sikap sebenar. Letak jawatan dan terjun ke bidang politik,” katanya.

Selasa lalu, Harussani menasihatkan pemimpin Pas khususnya Mursyidul Am, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tidak menggunakan hukum agama untuk meraih undi kerana diimbangi menyebabkan masyarakat Islam terkeliru.

Kesal dengan kenyataan itu, Menteri Besar Kelantan itu menegaskan setiap perbuatan yang dilakukan manusia, termasuk soal masuk tandas sekalipun mempunyai hukum tersendiri.

Isu timbul apabila Nik Aziz ketika Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang, mengeluar kenyataan berkempen “undi Pas masuk syurga”.


Nik Aziz tidak faham

IPOH – Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria menyifatkan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tidak faham mengenai teguran berunsurkan nasihat sebagai peringatan sesama Islam yang dinyatakannya sebelum ini.

Beliau berkata, dalam soal mengundi atau memilih parti politik, kita tidak boleh menggunakan hukum sewenang-wenangnya termasuk dijanjikan syurga atau neraka.

“Ini kerana soal syurga dan neraka bukan hak kita kerana ia kuasa Allah SWT untuk menentukan siapa lebih berhak bergantung kepada amalan mereka.

“Bukannya ditentukan melalui pemilihan parti politik sebagaimana ditegaskan oleh Nik Aziz undi Pas masuk syurga, undi UMNO masuk neraka,” katanya kepada Sinar Harian, di sini, semalam.

Beliau mengulas kenyataan balas Nik Aziz semalam, yang melahirkan rasa kesal terhadap tegurannya supaya jangan menggunakan agama untuk tarik pengundi.

Harussani berkata, memang benar sebagaimana yang diperintah menyokong atau membantu umat Islam adalah wajib tetapi bagaimana pula keadaannya bila sanggup bersekongkol dengan bukan Islam sehingga melanggar hukum-hakam agama.

Katanya, sebagai orang mukmin sudah menjadi tanggungjawab untuk menegur sesama umat supaya beliau sedar akan kesilapan berkenaan.

“Lagipun, buat apa saya mahu pertahankan mana-mana parti, selagi ia salah dan terpesong sudah tentulah perlu diperbetulkan.

“Jika dibiarkan begitu, ia akan terus mengelirukan rakyat dalam hal-ehwal hukum-hakam agama,” katanya.


YANG NI KENAPA DIAM...JANGAN BERDALIH2 NI DUNIA...SELAGI BERKUASA...AKHIRAT MENUNGGU BICARA.....




Anggota Rela terima padah

KLANG – Perbuatan tidak bertanggungjawab seorang anggota Ikatan Relawan Rakyat (Rela) yang meminjamkan sepasang gari kepada dua lelaki untuk melakukan samun dan rogol mengundang padah apabila dia ditahan bersama dua rakan sejenayahnya itu Selasa lalu.

Suspek berusia di antara 24 dan 36 tahun itu ditahan di sekitar daerah ini selepas polis menjalankan siasatan sebaik mendapat laporan daripada seorang wanita yang disamun dan dirogol di sebuah bilik hotel di Bayu Perdana di sini pada pukul 2 pagi 27 Februari lalu.

Menurut laporan mangsa berusia 29 tahun itu, dia bersama teman lelakinya telah ditahan dua suspek yang menaiki sebuah kereta jenis Proton Wira ketika mereka bersiar-siar di Jalan Tengku Badar, Pelabuhan Klang.

Dua suspek itu kemudian telah menyamar polis dan berpura-pura ingin membuat pemeriksaan sambil menunjukkan sepasang gari untuk menakutkan pasangan kekasih tersebut.


Buat apa pakai silikon - Fazura


FAZURA menafikan fitnah yang dilemparkan terhadapnya pada sidang akhbar di Kuala Lumpur semalam.



KUALA LUMPUR - Pelakon terkenal, Fazura menafikan sekeras-kerasnya dakwaan bahawa dia telah menjalani pembedahan untuk membesarkan payu dara.
"Ia cerita bodoh tidak masuk akal," katanya ketika ditanya mengenai perkara itu pada sidang akhbar pelancaran pewangi Herve Leger keluaran produk kecantikan Avon di sini semalam.
Fazura atau nama sebenarnya Nur Fazura Sharifudin, 27, dituduh melakukan pembedahan tersebut oleh sebuah laman portal hiburan, Ohbulan.com.
Portal tersebut mendakwa, silikon di dalam payu dara pelakon itu pecah menyebabkan dia terpaksa menjalani rawatan di Hospital Serdang dekat sini pada 1 Mac lalu.
Fazura yang kini menunggu kelulusan visa untuk ke Mekah bagi menjalani penggambaran drama Tahajud Cinta menegaskan, fitnah itu cukup mengaibkan namun dia memaafkan orang yang telah memfitnahnya.


BILA MANUSIA BERSIFAT DEGIL...PIHAK BERKUASA JUGA DEGIL JUGA TAK MAHU MELAKSANA HUKUM ALLAH....MUFTI2 DAN YANG TERBABIT DALAM MENCADANG DAN MENGUATKUASA BISU SERIBU BAHASA....MALAH MACAM TIADA TANDA2 UNTUK MELAKSANA HUKUM ALLAH...ADAKAH ALLAH NI BODOH...MANUSIA LAGI PANDAI MENGUBAL UNDANG2 DARI ALLAH...MANUSIA MACAM NI TERUK....MEMILIH KEMEWAHAN DUNIA DARI AZAB NERAKA ALLAH SWT...

Ramai muntah darah

Oleh Mohd Jamilul Anbia dan Mohd Husni Mohd Noor
am@hmetro.com.my

PENGSAN...penagih arak murah terbaring akibat penangan minuman keras terbabit.
PENGSAN...penagih arak murah terbaring akibat penangan minuman keras terbabit.
IPOH: Bukan akibat ilmu hitam atau disantau, namun ramai belia dilaporkan mengalami simptom muntah darah gara-gara ketagihan sejenis minuman keras digelar ‘tonik gila’ atau ‘samsu setan’.
Lebih mengejutkan apabila gejala penyakit berkenaan dikesan berpunca daripada kadar alkohol terlalu tinggi sehingga mencecah 43 peratus di dalam minuman terbabit, sekali gus mengancam nyawa individu yang ketagih minuman itu.

Gejala menakutkan ini kian serius selepas tinjauan mendapati minuman terbabit mudah dibeli hampir di semua kedai runcit dan kedai ubat tradisional Cina.
Tinjauan Harian Metro mendapati minuman terbabit dengan kandungan 150 mililiter itu dijual RM3.30 sebotol.

Hasil tinjauan di lebih 10 kedai runcit sekitar bandar raya ini, terdapat kira-kira lima jenama minuman keras yang dijual murah dengan kadar alkohol terendah 27 peratus.

Seorang penagih tegar minuman terbabit yang hanya mahu dikenali Man, 21, berkata dia kini menderita penyakit hepatitis atau bengkak hati akibat ketagih minuman itu sejak lebih setahun lalu.

Dia yang ditemui ketika mendapat rawatan di Hospital Raja Permaisuri Bainun, di sini, berkata kini dia kerap muntah darah selain sakit pada hulu hati.

“Doktor memberitahu penyakit saya itu berpunca daripada kesan toksik pada alkohol minuman keras. Saya dinasihatkan berhenti meminumnya kerana doktor bimbang hati saya bertambah rosak. “Malah, kini saya cepat pitam dan buang air besar bercampur darah,” katanya.

Man berkata, dia ketagih arak terbabit selepas bercampur kumpulan Mat Rempit dan bahan berbahaya itu dengan pelbagai jenama dijual tidak melebihi RM3.

Menurutnya, minuman keras yang dijual di dalam botol itu dianggap lebih ‘power’ berbanding arak di dalam tin.

“Arak dalam tin hanya mendatangkan kesan mabuk jika diminum melebihi tiga tin, namun tonik gila ini boleh menyebabkan mabuk dengan hanya empat teguk.

“Selain minuman keras berlogo candi, terdapat juga beberapa minuman keras seangkatannya yang menggunakan simbol kapak dan nombor tertentu,” katanya.

Menurutnya, arak itu menjadi pilihan remaja dan belia berikutan harganya murah dan kebanyakan individu yang meminumnya golongan berpendapatan rendah.

“Minuman keras biasa dijual antara RM7 hingga RM9 setin, namun samsu setan ini boleh dibeli semurah RM3.

“Ada juga remaja yang terjebak dalam gejala seks bebas percaya arak itu mampu menambah daya seksual, namun saya tidak pasti kebenarannya,” katanya.

Menurutnya, minuman terbabit membawa mudarat apabila menyebabkan individu yang meminumnya jatuh pengsan untuk tempoh masa lama.

“Sebab itu ramai kaki botol yang minum samsu murah ini boleh hilang kawalan dan tidur tersadai di kaki lima. “Rasa minuman keras ini tidak sesedap mana, namun kesannya amat pantas dan lebih ‘kaw’ jika diambil selalu,” katanya yang kini bergantung ubat hospital.

Sementara itu, tinjauan turut mendapati ramai penagih minuman terbabit seperti penagih dadah apabila terbaring mabuk atau tidak sedarkan diri di kaki lima bangunan.

Ini dibuktikan apabila rata-rata kaki botol ditemui bersama terbaring bersama botol minuman terbabit di samping mereka.


GULUNGAN NI....LANGGAR HUKUM ALLAH SELAMBA JER....LANGSUNG TAK TAKUT...MUFTI2 RELAX AJE....TABIK SPERING KAT DIAORANG...ATAS KEBERANIAN MEREKA.....

Anuar Zain Rela Dicium Peminat

Anuar Zain dijangka menyampaikan 10 lagu popularnya dalam majlis makan tengah hari Minggu Setiausaha di Pusat Konvensyen Sime Darby, 6 April depan. - Foto The Star oleh LOW BOON TAT
KUALA LUMPUR: Penyanyi terkenal Anuar Zain, 41, yang bakal mengadakan persembahan Amazingly Anuar Zain April's Affair sempena Minggu Setiausaha di Pusat Konvensyen Sime Darby pada 6 April depan, rela diperlakukan apa sahaja oleh peminatnya sekalipun aksi tersebut kurang disenangi segelintir pihak.
Menjawab pertanyaan berhubung reaksi peminat yang teruja sehingga sanggup memeluk, mencium dirinya pada acara yang serupa tahun lalu, Anuar berkata, perkara itu sebaliknya telah disensasikan daripada realiti sebenar.
"Memang benar peminat menyerbu, memeluk dan melakukan macam-macam apabila saya menghampiri mereka dalam persembahan tetapi perkara itu lebih disensasikan daripada kenyataan yang sebenar.
"Sebagai penyanyi, mereka (peminat) adalah keutamaan saya. Saya rela diperlakukan dengan apa juga reaksi spontan mereka," jawabnya sambil menguntumkan senyuman.
Tambah penyanyi yang kini popular dengan lagu Sedetik Lebih itu, dia tiada sebarang masalah dengan keterujaan mereka walaupun ke tahap melakukan aksi yang dianggap keterlaluan oleh segelintir pihak.
"Bukan saya mahu galakkan atau sokong peminat bertindak memeluk dan melakukan aksi yang mungkin dianggap keterlaluan, cuma ia berlaku secara spontan dan tidak boleh dielakkan.
"Acara begini hanya berlangsung setahun sekali dan sememangnya untuk meraikan para peminat daripada golongan setiausaha, jadi biarlah.
"Saya rela dan tidak kisah pun selagi tindakan itu masih boleh dikawal, tidak mengganggu persembahan dan tidak melanggar batas," katanya yang dijangka menyampaikan sepuluh buah lagu dalam majlis itu.
Selain Anuar, majlis Amazingly Anuar Zain April's Affair turut menampilkan pelakon Fahrin Ahmad (kanan) selaku pengacara majlis.
Bertemakan Taman Romantik, majlis makan tengah hari pada 6 April depan itu bakal diacarakan oleh pelakon dan pengacara, Fahrin Ahmad bermula 12 tengah hari hingga 3 petang.
Dalam majlis itu peminat diminta untuk berpakaian mengikut tema warna iaitu putih, merah jambu atau lavender (ungu muda).
Peminat yang mengenakan pakaian terbaik berpeluang untuk memenangi hadiah-hadiah menarik termasuklah lima set rantai mutiara berjumlah RM25,000 sumbangan Rafflesia, pakej penginapan di PNB Darby Park dan percutian ke Paris, Perancis.
Bayaran bagi menyaksikan minggu setiausaha anjuran PNB Darby Park ini dikenakan di antara RM450++ hingga RM550++ bagi setiap orang. Untuk tempahan dan keterangan lanjut, hubungi 03-7490 3443/3496/3579 atau layari www.pnbdarbypark.com.


Ramai Masih Ragu Keupayaan Dira Ganti Fara Fauzana

Dira Abu Zahar
PETALING JAYA: Pelakon Dira Abu Zahar mengakui ramai yang masih ragu dengan keupayaannya untuk mengendalikan program hiburan popular Melodi menggantikan Fara Fauzana, April depan.
Menurut Dira, dia mengetahui tanggungjawabnya terlalu besar untuk memenuhi harapan penonton selain mengekalkan rating program berkenaan.
“Saya tahu ramai yang masih meragui keupayaan saya untuk mengacarakan rancangan tersebut, saya tidak salahkan mereka kerana saya tahu mereka terlalu sayangkan Melodi.
“Mungkin juga ramai yang tidak tahu bahawa saya bermula sebagai seorang pengacara sebelum menjadi pelakon,” ujar Dira yang pernah mengacarakan rancangan Jom Ronda pada tahun 2008 lalu.
Biarpun mengakui dirinya tidak sehebat pengacara Fara Fauzana, Dira menganggap tanggungjawab yang bakal digalas itu sebagai satu cabaran besar baginya.
“Saya tidak boleh menjanjikan yang terlalu hebat seperti pengacara sebelum ini, tapi saya pastikan saya akan buat yang terbaik.
“Saya akan buat apa yang saya mampu dan jadi diri sendiri. Pihak produksi juga ada memberitahu agar saya mengacarakannya dalam keadaan yang selesa,” katanya.
Dalam pada itu, tambah Dira, dia tidak berniat untuk merahsiakan perkara ini ketika disoal media sebelum ini, tetapi hanya mengetahui mengenainya seminggu sebelum diumumkan melalui kenyataan akhbar tersebut.
“Ketika saya dijemput sebagai pengacara jemputan beberapa kali saya ada bertanya kepada produksi tentang itu, tapi mereka tidak buat keputusan dan tidak beritahu apa-apa,” katanya.
Sementara itu, Dira yang baru melangsungkan pertunangan pada Februari lalu dengan seorang Pengarah Fotografi, Helmi Mohd. Yusof mengakui kehidupannya kini bahagia.
“Saya ambil keputusan untuk bertunang dengannya kerana saya rasa selamat dan selesa ketika bersama lelaki itu.
“Dia menyokong kerjaya saya dalam bidang seni. Saya rasa hubungan ini sangat kuat biarpun baru sahaja rapat dengannya sejak tiga bulan lalu.
“Mungkin ini yang sudah tertulis. Untuk majlis pernikahan, insya-Allah saya akan beritahu kelak,” ujarnya yang masih merahsiakan tarikh tersebut.
Tambah Dira, apa yang penting hubungan percintaan mereka kini direstui oleh kedua-dua belah keluarga serta anaknya iaitu Tengku Anggun Deandra Tengku Tengku Shafiz-Rullah, yang berusia dua tahun hasil perkahwinan terdahulu.


Astro Batal Hasrat Lantik Ahmad Dhani Pengetua AF9
Ahmad Dhani
PETALING JAYA: Pihak Astro dikatakan sudah membuat keputusan untuk tidak melantik penyanyi dari Indonesia, Ahmad Dhani sebagai pengetua rancangan Akademi Fantasia ke sembilan (AF9) seperti yang dihebohkan sebelum ini.
Sumber memberitahu mStar Online, keputusan itu dibuat selepas ia mendapat bantahan ramai selain imej penyanyi itu yang dikatakan tidak bersesuaian kerana kelantangannya mengkritik agama Islam.
“Disahkan, Ahmad Dhani bukan pengetua AF9,” kata sumber tersebut.
Terbaru, Ahmad Dhani dilaporkan mengasari dua wartawan termasuk jurukamera sebuah stesen televisyen di Jakarta.
Laporan akhbar menyebut Dhani dan lima rakannya dipercayai menghalang tugas wartawan berkenaan dengan melakukan penganiayaan serta merosakkan kamera mereka.
Kejadian itu berlaku ketika wartawan tersebut sedang merakamkan visual persekitaran rumah penyanyi Mulan Jameela yang juga isteri Dhani bagi mendapatkan pengesahan berita kehamilannya.
mStar Online turut difahamkan, Pengurus Saluran Astro Ria, Azlin Reza Azmi telah pergi ke Jakarta beberapa minggu lalu untuk membatalkan pelantikan Dhani sebagai Pengetua AF9.
Pada 7 Mac ini, pihak Astro akan mengadakan sidang media untuk mengumumkan perkembangan terbaru rancangan realiti itu termasuk mengumumkan pengacara rancangan berkenaan yang dikatakan akan turut diterajui semula oleh Aznil Nawawi.

Perjalanan Tarian Sasha Bashir

Sasha Bashir Foto The Star oleh ROHAIZAT MD DARUS
PETALING JAYA: Pengacara jelita Sasha Bahsir mengakui cinta terhadap seni tarian menjadikannya salah seorang pejuang seni tari terutamanya tarian-tarian tradisional.
Kata Sasha, usaha melakukan dokumentari pelbagai tarian tradisional dari beberapa buah negara dapat memberi kesedaran betapa pentingnya setiap tarian kepada kewujudan sesebuah kelompok masyarakat.
“Saya mula belajar menari sejak berusia lima tahun lagi. Dari situ saya berjinak-jinak dengan pelbagai jenis tarian dan mengambil kelas tarian daripada cikgu Linda Jasmin.
“Sehinggalah melanjutkan pelajaran ke sebuah pusat pengajian di Australia dalam bidang Seni Tari.
“Daripada pengalaman tersebut juga saya yakin untuk berkongsi dengan masyarakat tentang budaya serta tarian masyarakat lain di dunia,” katanya ketika ditemui di pelancaran program Dansa musim kedua, di sini, Rabu.
Sahsa yang bakal keluar dengan sebuah program majalah berjudul Dansa 2- The Journey Continues pada 10 Mac ini menganggap peluang tersebut sebagai cabaran baginya.
“Saya rasa puas dapat melihat pelbagai jenis tarian termasuk tarian orang asli yang sebelum ini saya tidak pernah tahu.
“Banyak rintangan yang terpaksa saya lalui sepanjang pengembaraan ini terutamanya dari segi masa yang terlalu panjang,” katanya.
Bersama tenaga produksi Dansa 2
Dokumentari ini juga mengupas mengenai tarian tradisional dari pelbagai lokasi, tempatan dan antarabangsa, termasuklah Malaysia, Makassar, Macau, Thailand dan Taiwan.
Tambahnya, pengalaman sepanjang pengembaraan tersebut banyak mengajarnya tentang makna sesebuah tarian.
“Pengembaraan selama tujuh bulan ini memberi banyak pengalaman kepada saya. Saya rasa terlalu banyak yang saya tidak tahu tentang tarian.
“Dari situ juga saya faham bahawa setiap tarian mempunyai makna dan misterinya tersendiri bergantung kepada tujuan tarian tersebut,” katanya.
Selain mempelajari tarian, penonton turut berpeluang berkongsi pengalaman dan kesusahan yang dialaminya ketika mempelajari tarian tersebut.
Tidak lengkap dengan itu, Sasha juga sedang menyiapkan buku Dansa 2 untuk berkongsi pengalaman manis dengan peminat-peminat tarian lain.
“Buku pertama berjudul Dansa: A dance Journey yang diterbitkan pada tahun 2009 mendapat sambutan sangat menggalakkan.
“Kini saya sedang menyiapkan buku kedua berjudul Dansa 2 – The Journey Continues ini berkemungkinan berada di pasaran pada Julai ini ,” katanya.
Dansa 2 akan bersiaran pada setiap Khamis mulai 10 Mac ini pukul 7.30 malam menerusi saluran ntv7.


Emma Akma Terpaksa Saman Malu Bekas Kekasih

BUKTI CINTA... Emma menjaga Raffi selama enam hari di hospital selepas insiden terbakar ketika penggambaran filem Bara Jiwa baru-baru ini.
PETALING JAYA: Pelakon Emma Akma Yunus,42, tidak akan berdiam diri sebaliknya akan mengambil tindakan berupa saman malu terhadap pelakon tambahan Raffi Husin, 24 yang cuba melemparkan pelbagai tuduhan palsu terhadapnya di dalam beberapa buah akhbar, Rabu.
Emma Akma berkata tindakan itu terpaksa dibuat kerana dia berasa malu dan kecewa dengan perbuatan tidak bertanggungjawab lelaki yang sebelum ini dikatakan kekasihnya itu.
"Perkara ini tidak boleh didiamkan kerana dia telah menjatuhkan maruah saya apabila menafikan hubungan cinta kami. Malah dia juga menuduh saya dengan pelbagai dakwaan seperti saya yang tergila-gilakannya.
“Saya mempunyai bukti yang kukuh iaitu mesej-mesej yang dihantar kepada saya selama ini bukan atas dasar seorang kawan sebaliknya kekasih,” katanya kepada mStar Online.
Emma diminta mengulas kenyataan pelakon lagak ngeri tersebut dalam akhbar yang cuba menafikan hubungan mereka.
Dalam kenyataan itu juga Raffi mengatakan bahawa Emm Akma sebenarnya tergila-gilakan dia termasuklah dengan rela hati menjaganya di hospital selepas insiden kebakaran ketika penggambaran filem Bara Jiwa, baru-baru ini.
Emma turut menganggap pelakon tersebut cuba mencari publisiti murah dengan “menjual nama Emma Akma” bagi mendapat tempat dalam dunia seni.
Dia juga menjelaskan segala kenyataan yang diberikan Raffi adalah tidak benar sebaliknya berniat jahat iaitu untuk mencari publisiti dengan sekelip mata supaya kehadirannya mendapat tempat sebagai seorang pelakon.
Tambah Emma, selama ini segala perbelanjaan harian termasuk bayaran sewa rumah pelakon itu ditanggungnya kerana Raffi tidak mempunyai pendapatan tetap.
“Dia hanya ingin mempergunakan saya sahaja termasuk menggunakan duit saya. Sebelum ini saya sudah dengar tentang keburukannya yang suka mengikis duit perempuan.
“Malah saya dapat tahu ada juga laporan yang dibuat pihak-pihak tertentu kepada Persatuan Seniman mengenai perangai buruk Raffi yang gemar mempergunakan perempuan untuk kepentingannya.
“Tapi ketika itu atas dasar cinta saya tidak peduli perkara itu sehinggalah ia betul-betul terjadi kepada saya dan perkara ini saya tidak akan diamkan,” katanya kesal.
Bagi Emma, tindakan Raffi mencari publisiti murahan itu bukan sahaja menjatuhkan maruahnya sendiri, malah membuktikan bahawa dia seorang lelaki yang tidak bertanggungjawab.
Mengulas tentang persepsi keluarga lelaki tersebut, Emma mendakwa sebelum ini dia mempunyai hubungan baik dengan keluarga Raffi terutama sekali ibunya.
Namun sebaliknya berlaku apabila masing-masing ingin membersihkan nama lelaki tersebut dan menganggap tidak mengetahui tentang hubungan cinta mereka.
“Saya tidak faham kenapa dia melibatkan keluarga? Jika dia rasa keluarga dia malu, bagaimana dengan keluarga saya?
“Sebelum ini ibu dia yang merayu agar saya menjaga Raffi di hospital untuk beberapa hari dan mereka tahu tentang hubungan kami. Tapi mengapa mereka juga menafikannya?
“Malah ibunya turut merayu agar bukti rakaman kecurangan Raffi tidak disebarkan kepada umum,” katanya yang akan membuat laporan polis berhubung kejadian itu, Khamis (hari ini).
Emma Mahukan Kontroversi
mStar Online turut menyiarkan enam soalan panas buat Raffi berhubung penafian tentang percintaannya dengan Emma.
1. Sejauh manakah hubungan Raffi dengan Emma selama ini?
Sebenarnya kami adalah kawan baik. Kenyataan yang mengatakan kami adalah pasangan bercinta, datang daripada dia sebaliknya saya tidak pernah mengaku. Bila Emma mengatakan yang dia bengang kerana saya curang dengannya, saya terkejut.
2. Kalau Emma bukan kekasih Raffi, mengapa sebelum ini bila Emma membuat kenyataan sedemikian Raffi tidak membantah dan menjelaskan hal sebenar?
Memang sebelum ini dia selalu mengaku yang saya kekasih dia dan kebanyakan majlis yang dihadiri, saya turut menemaninya. Tapi dia kata kenyataan itu sekadar untuk menjadikan sedikit kontroversi, jadi saya ikutkan saja.
3. Kenapa selalu kehulu-hilir bersama Emma selama ini?
Saya mengikutnya ke majlis pun sebab dia menghantar SMS kepada saya dengan berkata, "Raffi di mana? Sibuk tak?" dan saya pun cakaplah yang saya tak sibuk. Kemudian dia akan berkata "wartawan nak jumpa awaklah Raffi". Saya pun ikut sajalah. Memang waktu itu saya berterima kasih sangat kepada Emma yang cuba untuk membantu saya. Tapi bila keluar di akhbar, nama Emma pula yang naik dikontroversikan. Itu maksudnya bukan saya yang terhegeh-hegeh.
Lagi satu dia selalu mengajak saya ke mana-mana dengan berkata wartawan nak jumpa saya. Saya pun tak faham apa tujuan dia.
4.Kalau bukan berkasih, kenapa tak jelaskan pada Emma yang kamu ada kekasih lain?
Sebenarnya saya masih solo. Masa saya terlantar di Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) akibat melecur gara-gara insiden kebakaran ketika penggambaran filem Bara Jiwa J anuari lalu, memang ada beberapa wanita yang datang menjenguk saya, tetapi mereka sekadar kawan biasa sahaja.
Bayangkan, bila Diana Danielle melawat saya dengan memberikan hadiah patung kepada saya, Emma mula cemburu. Sedangkan perhubungan kami tidak lebih daripada seorang teman.
Sebelum ini, dia pernah berkata mahu berkahwin dengan saya sedangkan waktu itu kami baru saja lima bulan kenal. Saya menolak kerana mahu fokus dengan kerjaya.
5. Benarkah dakwaan Emma bahawa Raffi suka mengambil kesempatan terhadapnya?
Andai benarlah saya mengambil kesempatan terhadap Emma, kenapa perlu dia berkawan dengan saya? Siapa yang mengambil kesempatan terhadap siapa sekarang ini? Lagipun saya masih ada wang simpanan sendiri untuk mengeluarkan perbelanjaan harian.
Simpanan itu juga datangnya daripada hasil pendapatan sebagai seorang pengurus sebuah syarikat minyak dan gas di Labuan. Pada masa yang sama, saya turut meminta wang daripada ibu bapa saya jika terdesak. Tapi biasalah kalau kami saling belanja makan, sekali sekala.
6. Apa tindakan Raffi selepas ini?
Entahlah. Saya cuma mahu membersihkan nama saya sahaja. Saya harap Emma tidak berkelakuan melebihi batas. Saya sayang Emma, tetapi tidak lebih dari kawan.


INSYAALLAH JENAYAH SERTA KES ZINA DLL AKAN BERKURANG DAN MUNGKIN DAPAT ATASI JIKA HUKUM ALLAH DILAKSANAKAN...PERCAYALAH...JIKA KITA TAK PERCAYA...BERMAKNA KITA MENOLAK QURAN...MENOLAK FIRMAN ALLAH...MENOLAK SIFAT2 ALLAH YANG MAHA SEMPURANA...SERTA MEROSAKKAN TAUHID DAN BERIMANNYA KITA KEPADA ALLAH SWT...

Lari berbogel elak dicekup



JOHOR BAHRU: Akibat panik selepas menyedari kehadiran pihak berkuasa, seorang pelanggan sebuah pusat pelacuran di bandar raya ini yang asyik melampiaskan nafsunya, terpaksa lari dalam keadaan berbogel dengan harapan dapat meloloskan diri.
Malah, lelaki warga asing berusia dalam lingkungan 30-an itu hilang punca hingga cuba terjun dari tingkat tiga sebuah hotel bajet di Jalan Wong Ah Fook di sini, selepas pintu utama premis berkenaan disekat pihak berkuasa, semalam.

Bagaimanapun, hasil kecekapan anggota polis tindakan nekad lelaki itu digagalkan dan dia ditahan bagi membantu siasatan.
Terdahulu, dalam serbuan kira-kira jam 12 tengah hari itu, beberapa pelanggan pelacur tempatan di hotel bajet berkenaan dikejutkan dengan kehadiran pihak polis menjalankan pemeriksaan.

Beberapa pelanggan cuba meloloskan diri, tetapi gagal apabila premis dipercayai baru beroperasi beberapa bulan lalu dikepung lebih awal oleh pihak berkuasa. Pegawai Turus Bahagian Kongsi Gelap, Perjudian dan Maksiat (D7) Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Johor, Deputi Superintendan Mohammad Abd Hamid, berkata dalam serbuan itu pihaknya menahan 30 wanita tempatan dipercayai terbabit dengan aktiviti tidak bermoral.

Beliau berkata, turut ditahan 35 pelanggan warga asing menjadikan premis berkenaan sebagai tempat melampiaskan nafsu selepas bekerja.

“Operasi turut membabitkan sebuah lagi hotel bajet bersebelahan premis pertama selepas kami menerima maklumat daripada orang awam serta risikan.

“Hasil pemantauan dijalankan mendapati premis berkenaan dikunjungi puluhan pelanggan yang ingin mendapatkan khidmat seks pada harga serendah RM60 hingga RM100,” katanya.


Pemeriksaan di dalam bilik di dua premis terbabit, katanya, polis merampas puluhan kondom serta cecair pelincir digunakan bagi kegiatan tidak bermoral itu.

Mohammad berkata, panik dengan kehadiran pihak berkuasa ada di kalangan wanita pelacur terbabit cuba menghapuskan bukti dengan membuang kondom ke dalam mangkuk tandas.

“Mereka dipercayai menghapuskan bukti dengan membuang dan mengepam kondom di lubang tandas bagaimanapun dalam keadaan kelam kabut, cubaan itu gagal dan semua kondom dirampas untuk siasatan serta tindakan lanjut,” katanya.








  • Rasulullah sallallahu alaihi wa-sallam bersabda:

    "Sesungguhnya nyanyian itu boleh menumbuhkan kemunafikan di dalam hati sebagaimana air menumbuhkan tanaman. Sementara zikir itu boleh menumbuhkan keimanan di dalam hati sebagaimana air menumbuhkan tanaman" (Lihat: Tahrim Alat at-Tharab, Al-Albani, dan Qadrish Solah 11/151 dengan sanad yang baik.)


  • Berkata Qadi al-Qudhaat Abu Yusuf Yakub bin Ibrahim rahimahullah (sahabat Abu Hanifah) tentang Ahli Zimmah:

    "Mereka diharamkan dari memainkan seruling, memetik kecapi, menyanyi, memalu kompang dan gendang" (Lihat: Siyar Alam An-Nubala hlm. 491)

  • Ahmad bin Muhammad Abul Haris pernah bertanya Imam Ahmad:

    "Sesungguhnya nyanyian itu boleh melunakkan hati. Beliau berkata: Ia tetap bidaah. Beliau membenci nyanyian dan melarang dari mendengarkannya" (Lihat: Siyar Alam An-Nubala hlm. 491)

    Lagu-lagu dan nyanyian dipenuhi dengan kata-kata sia-sia, kebohongan dan ada kalanya lucah, asmara, cinta berahi dan dusta terhadap Allah. Allah telah mengharamkan semuanya itu dan Dia berfirman:

    "Dan jauhilah perkataan-perkataan dusta" (QS: Al-Hajj, 30)

  • Abdullah bin Daud bin Amir al-Hamdani Abu Abdurrahman al-Khureibi (213H) berkata:

    "Menurutku orang yang mendendangkan nyanyian (lagu) sepatutnya disebat" (Lihat: Tazkiratul Huffaz (1/337). Thabaqat al-Huffaz hlm. 116. As-Suyuti.)

  • Imam asy-Syafie rahimahullah berkata:

    "Sebenarnya alat-alat muzik itu direka cipta oleh orang-orang zindik" (Lihat:Talbisul Iblis, hlm. 318.)

  • Berkata Abdullah bin Abbas radiallahuanhu:

    "Rebana itu haram, alat-alat muzik itu haram, gendang itu haram dan seruling itu haram." (Dikeluarkan oleh Al-Baihaqi (222))

Tiada ulasan: