Sabtu, 28 Julai 2012

HADIS ADA YANG PALSU SEBAB ADA ORANG YANG MEMALSUKAN...GAMBAR LAGI LAH...TERMASUK VIDEO...YANG TAK PALSU ALQURAN...ALLAH JAMIN DALAM PELIARAANNYA...TU SEBAB PENGHAFAL ALQURAN BANYAK...MACAM MANA NAK TIPU...ITU PUN ADA ORANG TAK PERCAYA UNDANG2 HUDUD...ADA YANG PERCAYA TAPI DIAM MEMBISU SEBAB NAK JAGA PANGKAT DAN FULUS...TAKUT AKHIRAT LULUS MASUK NERAKA ALLAH...

Kawan rapat Najib akan sertai PAS?

Harakahdaily, 28 Jul 2012
KUALA LUMPUR: PAS bakal menerima seorang lagi warga baru apabila kawan rapat Presiden Umno, Najib Tun Razak akan mengisytiharkan menyertai parti itu.


Penulis blog politik, Mohd Sayuti Omar menyatakan perkara itu di dalam blognya http://www.msomelayu.blogspot.com/


Berikut adalah tulisan beliau.

PAS bakal menerima seorang lagi warga baru apabila seorang lagi orang kuat Umno akan mengisytihar menyertai Pas.


Tokoh itu sudah pun begitu mesra dengan Pas dan menyertai majlis-majlis Pas selama ini tetapi masih belum terbuka menyertai Pas. Namun sempena dengan Ramadhan atas semangat perang Badar, tokoh berkenaan telah mengambil keputusan nekad akan menyertai Pas di dalam Ramadhan ini juga.


Katanya dia telah membuat istikharah akhirnya Tuhan menunjukkan bulan kepadanya.


Satu majlis penyerahan borang Pas akan dilakukan tidak lama lagi.


Dengan penyertaan tokoh ini ia memberi tekanan dan aib besar kepada Umno. Dunia akan melihat Umno sudah tidak dipercayai bukan saja oleh anak-anak muda, golongan cerdik pandai tetapi oleh ahlinya sendiri. Tokoh berkenaan pernah menjawat beberapa jawatan dalam parti dan juga menjadi ahli Parlimen.


Tokoh ini juga sebelum ini merupakan kawan rapat kepada presiden Umno, Ha Najib Razak.


Mudah-mudahan dengan penyertaan tokoh berkenaan ia akan menambahkan kekuatan Pas dan ahli baru itu pula akan mendedahkan lebih banyak lagi kepincangan parti yang disertai sejak lebih 50 tahun itu untuk dijadikan maklumat dan panduan kepada umum.

Ini yang dipanggil ilusi optik (gambar)

http://naimnikmat.blogspot.com, 28 Jul 2012
http://www.harakahdaily.net/cache/483326_463287117016564_75179109_n_thumb_medium490_0.jpg

Sekali pandang macam kepala mereka bercantumkan......

Suci jenis ni kotor rupanya

http://al-brangionline.blogspot.com, 28 Jul 2012
Pada mulanya saya tabik pada wanita besi ini yang namanya disebut Suci.

Profailnya boleh dapat DI SINI .
Rupa-rupanya Suci jenis ini kotor rupanya......poooraaah.
al-brangionline:
Kerana Islamnya kamu.....maka kamu dihalau...dibunuh......apa pendirian Malaysia?

Mutu wang kertas baru dipersoal

Harakahdaily, 28 Jul 2012
KUALA LUMPUR: Wang kertas baru yang diedarkan sejak 16 Julai lalu kini dipersoalkan pula mutu kertas yang digunakan apabila didapati ia mudah lusuh dan gambar yang tertera di pemukaan kertas itu mudah hilang.
Demikian ulasan di dalam blog http://greenboc.blogspot.com

Berikut adalah ulasan penuh.

Wang kertas baru yang diedarkan sejak 16 Julai lalu kini dipersoalkan pula mutu kertas yang digunakan apabila didapati ia mudah lusuh dan gambar yang tertera di pemukaan kertas itu mudah hilang.

Demikian persoalan yang timbul di beberapa laman facebook.

Bank Negara Malaysia sebelum ini telah mengeluarkan kenyataan bahawa bertemakan ‘Keunikan Malaysia’, ciri-ciri yang mencorak budaya dan warisan serta keindahan alam semula jadi negara telah menjadi inspirasi dalam reka bentuk wang kertas terbaru itu.

Ia turut menampilkan teknologi wang kertas yang mengandungi ciri-ciri keselamatan yang lebih canggih termasuklah imej tanda bayang, tingkap pandang telus, potret tera air (watermark) dengan piksel dan angka, benang keselamatan dengan warna berubah-ubah, benang kanta mikro, tanda pandang telus dan petak kilat berwarna.

Namun dengan bukti yang ada, menjelaskan bahawa ciri kualiti tidak diambil berat oleh BNM terhadap pengeluaran wang kertas baru berkenaan.

Sementara itu, komen yang diberikan pada blog itu berhubung wang kertas baru menyatakan peniaga cukup takut menerimanya kerana mudah luntur sekiranya tangan berminyak terutamanya penjual kuih muih.

Satu lagi komen ialah mengenai duit syiling baru.

“Satu lagi yang ingin saya kongsi bersama... Ini saya sedar secara tidak sengaja, iaitu duit syiling terbaru kita mempunyai kandungan logam besi kerana syiling lama tidak melekat pada magnet/ besi berani tetapi syiling baru boleh melekat pada magnet. Nilai muka syiling baru sangat murah!” tulis pelayar blog tersebut.

Gambar Ustaz Azhar Idrus masa muda

http://muslimeen-united.blogspot.com, 28 Jul 2012

Penghijrahan yang beliau pilih dah menjadikan beliau seorang ulama' tersohor di Malaysia.Mana taknya, setiap kuliah yang ustaz adakan, penuh sesak satu masjid. Itulah aura orang yang bernama Ustaz Azhar Idrus. Pendekatan yang beliau gunakan iaitu mendekati golongan muda melalui aktiviti-aktiviti beliau di laman-laman sosial seperti di facebook dan ustazazhar.net banyak membantu golongan muda dalam memahami dan memantapkan pengetahuan terutamanya dalam hukum fiqh.
Siapa pun kita pada hari ini, tak menjamin siapa kita pada hari esok. Kalau dulu mungkin Ustaz Azhar sendiri pun tak menyangka beliau akan jadi seperti siapa beliau pada hari ini, kita juga begitu. Jika sekarang kita berada jauh dari Islam, maka berhijrahlah dengan hati yang ikhlas. Islam is the way of our life. Jadikan Islam cara hidup kita!
Jangan bertangguh lagi!


*Gambar Ustaz Azhar Idrus masa muda dahulu.:-) FB

Blogger Umno juga menyampah dengan Rais Yatim

http://www.ekeleh.com, 28 Jul 2012

Rohingya: Kerajaan digesa guna saluran diplomatik

Khairul Azlam Mohamad, 28 Jul 2012
MARANG: PAS menggesa kerajaan Malaysia agar dapat menggunakan saluran diplomatik dan pertubuhan antarabangsa bagi menekan kerajaan Myanmar yang disifatkan zalim serta kejam ke atas etnik Rohingya.


Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang mendesak agar tindakan zalim dan kejam pihak pemerintah Myanmar terhadap umat Islam Rohingya yang minoriti dihentikan segera.

“Kita mengajak supaya pihak kerajaan menggunakan saluran diplomatik dan pertubuhan antarabangsa untuk menekan kerajaan Myanmar supaya berhenti dari tindakan yang zalim dan kejam itu.

“Satu tindakan antarabangsa perlu diambil terhadap rejim Myanmar dan pihak pertubuhan antarabangsa perlu melakukan penyiasatan yang bebas dan mereka yang terlibat dengan jenayah kemanusiaan perlu dibawa ke mahkamah antarabangsa,” tegas beliau.

Beliau berkata demikian selepas Ceramah Isu Semasa sempena kepulangannya dari lawatan ke Maghribi, Tunisia dan Mesir di pekarangan Masjid Rusila, semalam.

Ustaz Abdul Hadi yang juga Ahli Parlimen Marang mengajak semua pihak agar menunjukkan rasa simpati terhadap bencana yang dialami oleh penduduk Islam Rohingya di Myanmar.

“Di atas nama kemanusiaan dan Islam, PAS mendesak semua pihak supaya menunjukkan simpati yang sesungguhnya terhadap bencana yang dialami oleh penduduk Islam di Burma, yang diperlakukan di luar perikemanusiaan.

“Tindakan yang diambil oleh rejim Burma dengan membunuh, membakar kediaman, meroboh rumah ibadat, menghalang beramal dengan agama adalah satu tindakan yang tidak bertamadun dan tidak patut berlaku di zaman sekarang,” ujarnya.

Hadir sama pada majlis tersebut Penolong Setiausaha Agung PAS, Dr Syed Azman Syed Ahmad Nawawi, Timbalan Pesuruhjaya (I) dan Setiausaha PAS Terengganu, Ustaz Satiful Bahri Mamat dan Yahaya Ali.


Gambar-gambar bohong yang tersebar tentang Rohingya

http://ghaflah.blogspot.com, 27 Jul 2012

Foto diatas adalah merupakan kejadian benar tapi bukan berlaku di Myanmar sebagaimana yang disebarluaskan dalam internet. Ia adalah peristiwa gempa bumi yang berlaku di negara Tibet dan telah menelan banyak mangsa korban. Rujuk - Tibetan CommunityTibet Times
Foto foto atas ni juga berlegar diantara netizens dengan mengaitkan peristiwa pembantaian ummat Islam Rohingya di Myanmar. Tapi sebenarnya adalah merupakan kejadian di Selatan Thailand - Wilayah Pattani. Peristiwa ini berlaku pada Oktober 2004 dimana Tentera Thailand membantai ratusan warga Muslim Pattani di Takbai yang mengakibatkan sekurang kurangnya 85 orang terbunuh, 60 cedera, dan 59 lainnya dipenjarakan. Sumber artikel & Foto -  Hminews.com | The Telegraph | SMH Portal | People's Daily | Frontline
Keterangan Foto : Seorang Muslim Myanmar telah dibakar dan orang disekelilingnya hanya memerhati tanpa ada seorang pon yang bersimpati dan ingin menghulurkan bantuan. (banyak kat fesbuk foto ni)
Foto ini sebenarnya adalah foto seorang aktivis Tibet yang bernama Jhampel Yesh yang membantah lawatan Presiden China ke India. Aktivis tersebut merupakan seorang imigran yang sedang memohon suaka politik dari pihak India membuat aksi membakar diri sendiri sebagai bantahan kunjungan oleh Hu Jintao (Presiden China ketika itu) ke India. Sumber - International Business Times | The Guardian UK
Foto : Sami Buddha Mengamuk Di Myanmar. Caption tu memang betul dah, kejadian pun memang di Myanmar tapi berlakunya adalah pada tahun 2007. Foto ni langsung takde kena mengena dengan  rusuhan kaum sebab ini adalah demonstrasi yang dilakukan oleh rakyat Myanmar terhadap kerajaan junta tentera yang tertekan dengan kemiskinan akibat dari kenaikan harga barang barang keperluan asas. Sumber Ahrchk | MySinchew
Nota : Pembantaian yang berlaku di Myanmar adalah perkara yang benar benar terjadi dan adalah diseru kepada seluruh ummat Islam bangkit menyatakan bantahan dan turut menghulurkan sumbangan sekadar yang termampu untuk meringankan beban saudara saudara seagama kita disana.
Namun dengan menyebarkan gambar gambar palsu tentang perkara yang benar adalah satu perbuatan yang tidak bermoral dan hanya menangguk di air keruh., dan jika tujuannya semata mata untuk menaikkan rating maka ia adalah satu perbuatan tak bertanggungjawab atas derita orang lain


Air: Muhyiddin berpeluang ambil alih tempat Najib

Abdul Aziz Mustafa, 27 Jul 2012
KUALA LUMPUR: Propaganda bohong mengenai krisis air di Selangor dilihat akan memberi peluang kepada Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengambilalih kedudukan Perdana Menteri dari Datuk Seri Najib Tun Razak.

Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar berkata, pembohongan dan penipuan terang-terangan kononnya berlaku krisis bekalan air di Selangor itu mungkin akan menamatkan kerjaya politik Najib yang kini dikatakan kian keseorangan.

"Terlalu banyak perkhabaran dan tuduhan yang kita dengar bahawa Muhyiddin mengambil peluang dan kesempatan dari krisis air di Selangor yang direka-reka oleh Umno dan BN (Barisan Nasional) itu untuk menamatkan kerjaya politik Najib.

"Apa yang berlaku itu dikhabarkan boleh menghambat Najib dari kedudukannya sebagai Perdana Menteri dan Presiden Umno, sama seperti yang berlaku kepada Pak Lah (Tun Abdullah Ahmad Badawi) dahulu," katanya.

Menurut Mahfuz, dalam keadaan serba tandus dan tertekan sekarang, orang seperti Muhyiddin pun digambarkan oleh sumber dalaman Umno sebagai "operatif politik yang licik", walaupun ramai pula ahli Umno menuduh beliau "lembab".

"Sumber dalaman Umno yang berkenaan menyatakan, Muhyiddin sebenarnya adalah seorang operatif politiik yang licik.

"Menurut mereka, Muhyiddin sengaja ke depan menyerang kerajaan Pakatan Rakyat (PR) Selangor apabila kerajaan Selangor menentang pelbagai tekanan Umno dan kroninya di dalam Syabas (Syarikat Bekalan Air Selangor) dalam isu air itu," kata Ahli Parlimen Pokok Sena itu.

Malah, kata Mahfuz lagi, apabila Umno dan kroninya di dalam Syabas menyebarkan khabar palsu bahawa bekalan air di Lembah Kelang akan dicatu kerana kononnya kekurangan air apabila kerajaan Selangor enggan mengikut telunjuk Umno dan kroninya dalam Syabas, segala peralatan propaganda dan dakyah Umno BN digunakan bagi menimbulkan keraguan rakyat terhadap kemampuan PR memerintah dan mentadbir negara.

"Sedangkan, kata sumber itu, mereka sebenarnya tahu bekalan air mencukupi, tetapi serangan propaganda diteruskan juga.

"Akhirnya senjata makan tuan dan rakyat yang sebelum ini mengesyaki sesuatu mendapat bukti bahawa catuan hanyalah rekaan Umno dan kroninya di dalam Syabas apabila catuan itu dibatalkan berikutan tindakan yang lebih agresif dari kerajaan negeri Selangor," kata beliau.

Dalam keadaan sedemikian, kata Mahfuz, rakyat akan memarahi Umno dan mereka dipercayai akan bertindak menghukum Umno dalam pilihan raya umum ke-13 akan datang.

"Dalam keadaan sedemikian, sumber Umno itu memberitahu lagi, jika Umno BN sekali lagi kalah dan gagal menubuhkan kerajaan di Selangor dan lebih-lebih lagi di peringkat pusat, Najiblah yang mesti memikul tanggungjawab sama seperti yang dilakukan Pak Lah dahulu.

"Jika keadaan sedemikian berlaku, yang untung tentulah Muhyiddin," katanya lagi sambil menyatakan banyak perkembangan yang berlaku kini akan menyebabkan Najib akhirnya terpaksa berundur selepas pilihan raya akan datang.

NFC: Kes Shahrizat saman Zuraida, Rafizi 6 Ogos

Muhammad Faizal, 27 Jul 2012
PETALING JAYA: Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur menetapkan 6 Ogos ini bagi mendengar kes saman bekas Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil terhadap Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin dan Pengarah Strategi PKR, Mohd Rafizi Ramli.

Kes saman RM100 juta itu dikemukakan oleh Shahrizat berhubung dakwaan penyelewengan projek kontroversi Pusat Fidlot Nasional (NFC) yang telah didedahkan oleh kedua-dua pemimpin PKR itu.

Zuraida yang ditemui Harakahdaily memberitahu, beliau dan Rafizi sudah bertemu dan berbincang dengan barisan peguamnya bagaimana untuk mengendalikan kes saman tersebut pada 6 Ogos nanti.

"Saya dan Rafizi telah berbincang dengan barisan peguam dan banyak perkara perlu kita persiapkan bagi mengendalikan kes saman ini.

"Saya yakin kita boleh menang dalam kes ini, bagi saya tindakan saman dari Shahrizat itu adalah satu langkah yang silap," jelasnya.

Tambahnya lagi, secara umumnya seluruh rakyat telah mengetahui penyelewengan dan ketidak telusan yang berlaku dalam projek NFC.

"Mahkamah adalah langkah terbaik untuk kita membuat pendedahan dan saya pasti segala apa yang kita bongkarkan selama ini akan kita dedahkan.

"Shahrizat perlu menjawab setiap apa yang kita persoalankan selama ini," sambungnya lagi.

Sebelum itu pada 19 Januari yang lalu Shahrizat telah memfailkan saman di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur mendakwa, Zuraida dan Rafizi telah memfitnah dan memburuk-burukkan beliau berhubung projek NFC.

Namun pada 9 Mac pula, Rafizi dan Zuraida telah memfailkan saman balas di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur terhadap bekas Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat berhubung satu ucapan didakwa "berbau fitnah" yang diujarkan bekas menteri tersebut.

Jelas Rafizi sebelum ini, langkah itu diambil untuk memastikan kes melibatkan syarikat National Feedlot Corporation yang diusahakan keluarga menteri itu terus dibawa ke mahkamah.

Saman balas itu diambil kerana khuatir pihak plantif mungkin mengambil keputusan melengah-lengahkan perbicaraan ini atau menarik balik saman dalam masa terdekat untuk mengelakkan dokumen penting dan pemimpin tertinggi BN diseret ke mahkamah untuk memberi keterangan.

Tiada ulasan: