Isnin, 16 Julai 2012

JIKA BEGINI SAMBUTAN,TUNGGU SAJA KEMENANGANNYA.INYAALLAH.DENGAN TIDAK MENINGGALKAN DOA,USAHA YANG KUAT,TAWAKAL SERTA MEMOHON PERLINDUNGAN ALLAH,SERTA TAAT PERINTAHNYA

(Meletup) Selebriti Yatt Hamzah bersama PAS

http://greenboc.blogspot.com, 16 Jul 2012

[MELETUP LAGI] Seorang Lagi Selebriti Bersama PAS - Yatt Hamzah -updated 15 Julai


Seorang lagi selebriti telah ditemui di Himpunan Hijau Kuala Selangor hari ini. Beliau berada di celahan ribuan manusia yang membanjiri Stadium Kuala Selangor petang tadi.

Beliau ialah Yatt Hamzah yang satu ketika pernah kisahnya disiarkan di blog ini dimana kepalanya melekat lebih setengah jam pada sejadah ketika dia melakukan solat taubat.

Dalam sujud yang lama itu, Yatt berkata, dia nampak jelas setiap wanita mendedahkan aurat dipanggang api neraka yang amat dahsyat.

Tahniah kepada Yatt Hamzah yang telah berhijrah dan ahlan wa sahlan ke dalam saf perjuangan Parti Islam SeMalaysia.

Himpunan Hijau Ke Putrajaya - Suasana di Stadium Kuala Selangor sebentar tadi ketika azan Maghrib berkumandang untuk sama-sama menunaikan solat fardhu Maghrib
Maha suci Tuhanku Yang Maha Tinggi dan segala pujian untukNya

Satu lagi sudut di Himpunan Hijau

Berpusu-pusu di dalam stadium
Yatt hamzah di pentas PAS bersama pimpinan Muslimat PAS Selangor

Laporan sebelum ini
klik untuk baca



Tiga tokoh sertai PAS di Himpunan Hijau Selangor

Hazayani Zakaria|Foto W Zahari, 16 Jul 2012

KUALA SELANGOR: Tiga lagi bekas pegawai tinggi kerajaan menyerahkan borang permohonan keahlian PAS pada Himpunan Hijau Negeri Selangor, malam tadi.

Tokoh tersebut ialah bekas Pengarah Kanan Lembaga Pertubuhan Peladang selama 31 tahun, Abdul Rahman Taib.

Seorang lagi merupakan bekas Pegawai Tadbir Diplomatik selama 33 tahun dan juga bekas Timbalan Ketua Setiausaha Kementerian Dalam Negeri, Datuk Ismail Hamzah.

Manakala tokoh ketiga ialah bekas Timbalan Setiausaha Kerajaan Pulau Pinang Bahagian Pengurusan dan bekas Pengarah Perhubungan dan Sumber Manusia di Jakim, Yusuf Hassan.

Ketiga-tiga tokoh tersebut menyerahkan borang keahlian PAS kepada Timbalan Presiden, Mohamad Sabu disaksikan ribuan peserta Himpunan Hijau di Stadium Kuala Selangor.

Abdul Rahman dalam ucapannya mewakili rakan-rakan berkata, rakyat tidak perlu bimbang kerana Pakaan Rakyat mempunyai kepakaran dalam pelbagai bidang untuk menerajui Putrajaya selepas pilihan raya umum ke-13 nanti.

Katanya, mereka sudah merasai kezaliman Umno BN sewatu berada dalam kerajaan dan sudah tiba masanya mereka menzahirkan sokongan terhadap PAS dan Pakatan Rakyat.

"Tanggungjawab kita untuk meruntuhkan kerajaan yang zalim. Segala kezaliman itu kami sudah rasai semasa kami bertugas dalam kerajaan, dan kami bertaha dan tiba saatnya kami zahirkan sokongan kepada Pakatan Rakyat.

"Pengalaman yang kami ada akan dicurahkan untuk membantu rakyat dan saya mewakili rakan-rakan yang berubah arah berasa bersyukur kerana diberi peluang untuk tampil menyatakan sokongan di sini," katanya yang pernah ditahan kerana menyertai perhimpunan Bersih 1, Julai tahun lalu.


Umno itu sudah terlalu fakir dalam perjuangan

Aspan Alias, 16 Jul 2012
Muhyiddin menyeru agar UMNO mempertahankan kerusi Gelang Patah habis-habisan kerana Gelang Patah merupakan kawasan yang menempatkan pusat pentadbiran negeri Johor dan mempunyai infrastuktur yang terbaik di negeri Johor. Di dalam kawasan ini jugalah terletaknya Universiti Teknologi Malaysia (UTM) dan berbagai-bagai infrastruktur terbaik di negeri Johor.

Kenyataan seperti ini yang datangnya dari Timbalan Perdana Menteri dan ianya membayangkan bahawa negeri Johor juga merupakan negeri yang sangat ditakuti oleh BN dalam menghadapi PRU yang akan datang ini. Kenyataan yang membayangkan ketakutan dari pihak BN tidak pernah kita dengar sebelum ini jika ia melibatkan negeri Johor kerana Johor sebelum ini merupakan kubu kuat BN sejak negara mengadakan pilihanraya.

BN dan UMNO di negeri Johor sebelum ini hanya mengambil pilihanraya umum sebagai satu pesta sahaja kerana bak kata orang UMNO semasa parti itu kuat dahulu, 'calon UMNO tidak payah turun berkempen. Hantarkan songkok untuk mewakili calon-calon-calonnya sahaja sudah cukup dan BN akan menang'. Tetapi kenyataan yang datang dari seorang Timbalan Perdana Menteri yang juga merupakan anak Johor ini, amat jelas yang BN di Johor tidak boleh lagi bercakap takbur seperti dahulu. Keadaan sudah berubah dan rakyat lebih fokus untuk mencari pemimpin dan parti yang lebih berguna dari dahulu.

Muhyiddin meminta UMNO dan BN Johor perlu melipat gandakan usaha untuk mempertahankan Gelang Patah daripada ditawan oleh Pakatan Rakyat. Ia bermakna Johor terutamanya di Gelang Patah UMNO sedang berada di posisi defensif di tengah-tengah kemaraan pengaruh Pakatan Rakyat sekarang ini. Jika Gelang Patah yang merupakan kubu tradisi BN Johor sudah berada di posisi defensif, bagaimana agaknya di kawasan-kawasan lain yang lebih lemah dari Gelang Patah?

Mungkin apa yang dikatakan oleh setengah pemimpin-pemimpin UMNO dan BN di Johor yang mereka (BN) kali ini akan hilang sepuluh kerusi parlimen dalam pilihanraya umum yang akan datang itu memang akan menjadi kenyataan. Mungkin itu jugalah sebabnya kenapa Salahuddin Ayub, Naib Presiden PAS yang sekarang mewakili kawasan Kubang Kerian mengambil keputusan untuk kembali ke Johor untuk menjadikan impian PR menjadi pemerintah kepada kerajaan Johor menjadi kenyataan selepas PRU yang akan datang ini.

Jika penekanan dan tumpuan kepada kawasan Gelang Patah ini keterlaluan mungkin ada kemungkinan yang Gelang Patah dan beberapa kawasan Parlimen di Johor akan kekal dalam BN dan yang lainnya akan jatuh ke tangan Pakatan Rakyat.

Tidak ada perkara yang tidak menjadi kemungkinan dalam politik negara pada hari ini. Contohnya tidak pernah sesiapa terfikir yang UMNO akan menjadi seperti hari ini; fakir dalam perjuangannya serta miskin dalam nilai dan budaya bangsa yang dipimpinnya.

Itu semualah yang menjadikan UMNO sudah hilang seluruh identitinya sebagai sebuah parti pemerintah yang bermaruah dan berintergriti sehinggakan parti itu tidak akan kebah dari stigma yang terlalu buruk di sisi pandangan rakyat yang ramai. - http://aspanaliasnet.blogspot.com

Awang Adek perlu bersih nama

Subky Latif, 16 Jul 2012
MULA-mula akhbar mendedahkan Timbalan Menteri Kewangan, Dr. Awang Adek Hussin dikatakan ada peranan memungkin seorang saudagar diberi hak mencetak dua juta keping not kertas dua ringgi semasa dia menjadi orang besar di Bank Negara.
Dia dikatakan terus mendapat banyak faedah dari saudagar itu sekalipun dia sudah lama keluar dari Bank Negara.

Kali kedua saya terbaca Cikgu Bard, orang kuat PKR berasal dari Rembau mengulangi dakwaan terhadap Dr. Awang Adek seperti yang didedahkan oleh akhbar tadi dan mencabar timbalan menteri itu supaya segera membuat penjelasan apakah dakwaan itu betul atau sebaliknya.

Cikgu Bard memilih Bachok, pangkalan politik Awang Adek sendiri untuk membuat cabaran itu di hadapan sekitar 8,000 pendengar, dipercayai ramai ahli UMNO mendengar dakwaan terbuka itu.

Cikgu Bard biasanya ada bukti kukuh bila dia membuat kenyataan. Dialah orang mendedahkan penemuan cincin bernilai RM24 juta di KLIA dihantar kepada isteri Perdana Menteri dari sebuah syarikat di New York. Nyonya Rosmah dan suaminya tidak membuat penjelasan atas dakwaan itu.

Kini Cikgu Bard orang kepercayaan Perdana Menteri pula untuk membersihkan namanya dari tohmah semasa berkhidmat di Bank Negara dulu.

Awang Adek telah ditolak oleh pengundi dalam PRU 2008 dulu. Perdana Menteri Abdullah Badawi tidak mengambil orang kalah pilihanraya untuk menjadi menteri. Apabila Najib jadi Perdana Menteri, dia jadikan Awang Adek sebagai senator diamanahkan menjadi Timbalan Menteri Kewangan yang menteri kewangannya ialah Najib juga.

Kementerian Kewangan adalah yang besar dan penting. Ia ditadbirkan oleh dua orang penting yang amanahnya dipersoal. Menteri kewangannya dipertikai amanahnya dalam banyak perkara dan dilihat boros membelanjakan wang Negara. Dia mengambil Awang Adek yang disangsikan juga amanahnya untuk jadi timbalan menterinya.

Menterinya Najib terkenal sebagai orang yang tidak peduli terhadap saksiah dan amanahnya yang dipersoal. Seolah-olah kiamat dunia jika dia membuat penjelasan. Apa jadi pada integriti Kementerian Kewangan dan kedudukan kewangan negara apabila kementerian itu diletakkan di bawah dua orang diragui integritinya?

Dr. Awang baru ditohmah. Seorang yang didakwa tidak lagi bersalah selagi tidak diputuskan bersalah oleh mahkamah. Dr. Awang belum boleh dikira orang salah. Dia baru ditohmah dan orang yang ditohmah sentiasa diragui untuk memikul amanah besar.

Dengan tohmah itu dia sudah jadi timbalan menteri yang diragui. Apabila Kementerian Kewangan diterajuai oleh lebih dari seorang yang dpersoal integriti dan amanahnya, maka dunia hilang keyakinan terhadap pentadbiran kewangan kita.

Untuk itu Awang Adek perlu tampil kemuka untuk membuat penjelasan bagi membersihkan nama baiknya.

Kita mahu Awang Adek membersihkan namanya supaya dalam PRU 13 nanti kiranya dia menjadi calon nanti, dia tidak diragui pengundi dan jika dia terpilih sebagai orang yang bersih, pengundi Bachok tidak malu beroleh wakil rakyat yang ada kelas dan maruah.

Jika dia tidak membersihkan namanya, ia menambah sakit peluang menang bagi BN. Jika dia menjadi Menteri Besar bayangan, maka dengan nama tidak bersih itu tdak diduga memberi peluang untuk mengambil Kelantan.

Jika dia tidak mengambil apa-apa langkah membela diri, maka orang mulai menyangka akan sebab dia meninggalkan Bank Negara sedang dia berkedudukan tinggi dan menyertai UMNO sedang UMNO Kelantan tidak menjamin peluang yang cerah.

Dan orang juga boleh menyangka, menyertai UMNO itu bukan kerana hendak berjuang demi dakyat dan negara, tetapi untuk mencari perlindungan. UMNO biasa memberi kekebalan kepada sesiapa yang dipercayai salah laku dalam sesuatu perkara.

Awang Adek belum dikira bersalah tetapi belum dikira bersih.

Samseng upahan ganggu ceramah Anwar ditangkap

milosuam.blogspot.com, 16 Jul 2012
SELALU sangat ceramah Pakatan Rakyat diganggu oleh samseng upahan terdiri daripada mat rempit yang menunggang motorsikal secara berkumpulan untuk membuat bising di kala ceramah berlangsung.

Pernah sebelum ini samseng-samseng upahan seperti ini membaling mercun, melontar batu malah ada yang berani menyerang orang, contohnya kisah Samseng Jalan Kebun dulu rujuk sini [Ketua samseng].

Namun lain halnya dengan kisah salah seorang samseng upahan yang mengganggu ceramah Anwar Ibrahim di Langkawi semalam, apa punya malang nasib dia telah ditangkap kerana mengganggu ceramah.

Difahamkan samseng itu nyaris-nyaris dipukul oleh orang ramai, mujur ada pihak yang menenangkan, kalau tidak memang jadi lempeng kena bedal.

Bagaimanapun, samseng itu dikatakan mengaku telah diupah oleh parti lawan untuk menganggu ceramah Anwar Ibrahim, dia kemudiannya dihantar ke Balai Polis.

Di bawah ini rakaman video ketika samseng upahan itu ditangkap.



ReJaM© "Ambiklah upah tanam jagung ke, cabut ubi ke, ini jadi samseng puih!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Source: http://milosuam.blogspot.com/2012/07/samseng-upahan-ganggu-ceramah-anwar.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2FzwLfhy+%28MiLo+SuaM%29

Tuntutan Oren penentu masa depan Melayu

Mohd Azmi Abdul Hamid, 16 Jul 2012

(Perhimpunan Oren di Kuala Lumpur Sabtu lepas)

Tuntutan Perhimpunan Oren mengenai isu penyenaraian  FGVH dalam bursa saham harus menjadi titik perubahan politik Melayu di negara ini. Ia bukan sahaja isu yang berkait dengan hak peneroka Felda malah harus dilihat sebagai isu penentu nasib dan masa depan orang Melayu.

Teras yakin  dengan kedudukan ekonomi dunia dan rantau dalam keadaan meleset untuk jangka waktu yang agak panjang, penyenaraian aset Felda dalam  pasaran saham akan mendedahkan peneroka kepada manipulasi aset mereka dalam Koperasi Felda oleh pembeli dan penjual saham.

Ini dilihat sebagai isu pokok yang dibantah oleh peneroka . Namun harus difahami kemungkinan terlepasnya harta paling berharga kepada orang Melayu iaitu tanah adalah bencana terbesar kepada nasib orang Melayu.

Aset tanah bukan  hanya harus dilihat sebagai komoditi semata-mata namun ia adalah tapak pembinaan bangsa yang sangat asasi. Kehilangan tanah bermakna hilangnya segala kekuatan sosio-ekonomi dan politik Melayu.

Tergadainya tanah Melayu bermakna hilangnya wilayah dan tercabutnya kemerdekaan malah kedaulatan bangsa.

Sebab itu Teras berpendirian tuntutan rakyat agar Felda diselamatkan bukan hanya soal hak peneroka. Ia adalah agenda menjaminkan kesinambungan bangsa Melayu dalam aspek sosial , ekonomi , budaya , politik serta survival bangsa.

Menolak dan membantah langkah kerajaan dalam isu ini semestinya perlu dilihat sebagai satu gerakan perubahan politik Melayu. Ketika kemerdekaan Tanah air diperjuangkan, wilayah bangsa Melayu diidentitikan dengan tanah. Oleh kerana itu kehilangan tanah Felda milik orang Melayu seharusnya dibangkitkan semula sebagai tuntutan politik bangsa .


Jika kerajaan maseh beria-ia untuk  meneruskan langkah penyenaraian FGVH atas alasan potensi ekonomi, Teras tetap menyatakan langkah itu mengundang kepada kesilapan yang besar.

Tidak ada sesiapapun dikalangan ahli ekonomi yang dapat menjaminkan nilai saham FGVH akan kekal kukuh. Hanya dengan perhitungan nilai saham semasa dan membuat unjuran bahawa pendapat peneroka akan jauh lebih baik, hanya satu andaian.

Bukan satu perkara yang mustahil satu penyenaraian berakhir dengan kerugian besar kepada syarikat bila keseluruhan bursa saham menghadapi krisis keyakinan akibat ekonomi global.

Ketika ini terjadi manipulasi dan spekulasi saham akan menjadi sasaran. Aset Felda dalam bentuk tanah akan jatuh ketangan orang asing.

Teras menyokong penuh memorandum Perhimpunan Oren untuk dipertimbangkan oleh KDYMM Seri Paduka Baginda YDP Agong. Sikap keras kerajaan untuk tidak mahu mempertimbangkan tuntutan rakyat harus diteliti dengan serius oleh YDP Agong.

Bagi bangsa Melayu, hanya ada satu pilihan. Isu ini seharusnya dijadi titik tolak politik orang Melayu untuk menolak kerajaan dalam PRU 13 akan datang.

-----------------------------------------------------------------------------------------------
Penulis adalah Presiden Teras pengupayaan Melayu (TERAS)

Tiada ulasan: