Rabu, 2 November 2011

HEBOH PASAL SEX..ADA KITAB LAMA TAJUKNYA BABUL JIMAK@BAB JIMAK...NI NIKMAT SYURGA TELAH DIANUGERAHKAN..ITU SEBAB ...HUKUM ZINA KERAS...

Projek feedlot RM73j diakui milik keluarga Shahrizat
Menteri pertanian dan industri asas tani, Datuk Seri Noh Omar mengakui bahawa projek Pusat Feedlot Kebangsaan bernilai RM73.64 juta yang digambarkan dalam keadaan "kacau-bilau" oleh Laporan Ketua Audit Negara 2010 telah diberikan kepada anggota keluarga seorang menteri kabinet.

Ketika ditanya, Noh mengakui bahawa projek berkenaan telah diberikan kepada anggota keluarga menteri pembangunan wanita, keluarga dan masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil.

NONENamun, Noh (kanan) menjelaskan bahawa penganugerahan projek berkenaan dibuat tanpa melanggar apa-apa peraturan.

"Ya, apa salahnya kalau dia meniaga dan dia bukan kerja direct nego (rundingan terus)?" soal Noh kembali ketika ditanya mengenai projek yang menurutnya telah dianugerahkan melalui "tender terbuka" itu.

Ditanya lanjut dalam sidang media di bangunan parlimen hari ini, Noh bagaimanapun bersetuju bahawa projek berkenaan telah diberikan secara tender terhad.

"Cara pemilihan syarikat yang dipilih untuk program National Feedlot ini bukan diberi secara rundingan terus. Semasa dibuka projek ini, ada enam syarikat buat persembahan kepada pihak jawatankuasa," katanya.

Daripada enam syarikat berkenaan, jawatankuasa kementerian pada 2006 telah memilih Agro Science Industries Sdn Bhd dan sebuah syarikat Australia, Lambert Malaysia Sdn Bhd.

NONE"Lambert dia lari, dia tak sanggup buat. Kalau kita tengok laporan audit kata pagar runtuh itu semua sebab Lambert larilah tu," katanya lagi yang juga ahli parlimen Tanjong Karang dalam ucapan penggulungannya di Dewan Rakyat sebelum itu.

Ditanya dalam sidang media, Noh berkata sukar untuk mengambil tindakan ke atas Lambert kerana kerajaan tidak menandatangani apa-apa perjanjian dengan syarikat berkenaan.

Kementerian juga sedang membincangkan untuk menawarkan tanah pajakan seluas 500 ekar yang ditinggalkan oleh Lambert itu kepada syarikat lain.

Tegasnya, projek feedlot berkenaan bukanlah satu projek gagal kerana syarikat Agro Science telah berjaya membekalkan sejumlah 8,016 ekor lembu sepanjang tempoh 2008 hingga 2010 seperti yang disasarkan.

Bagaimanapun, kerajaan masih belum membayar sejumlah RM6.48 juta daripada jumlah geran sebanyak RM13 juta.

NONELaporan Audit Negara sebelum ini menyebut badan itu kekurangan 4,000 ekor lembu yang sepatutnya dibekalkan dan tindakan berkenaan menyebabkan program keusahawanan seperti yang disyaratkan oleh kerajaan tidak dapat dijalankan.

NFC juga enggan mengulas dakwaan PKR bahawa projek tersebut hanya memenuhi 0.6 peratus daripada permintaan kerajaan dan jauh ketinggalan daripada sasaran 40 peratus dalam Rancangan Malaysia Kesembilan.

  • Noor Adzri · · Pengulas Tertinggi
    Hahaha...ngaku juga akhirnya...apsal lambert lari? sbbnya byk sgt campur tgn pak menteri...sana sini nk profit..nk bg pak menteri, nak bg umno bahagian, nk bg pelobi projek lg, nk bg umno caw lg...belum siap projek, duit dah habis beratus ribu...kalau.aku pun x tahan dgn budaya ni...hahaha.
  • Al Khaleed Athan · Pengulas Tertinggi
    sekejap tender terbuka sekejap tender terhad...nak cover nampak.. telur tembelang ko nak tutup pakai spender mana blh noh....huhu.
    • Normiza Safuan · Pengulas Tertinggi · USM Penang
      Memang dasar KERAjaan Bn ini menipu rakyat termasuk puak puak UMproNO. Macam-macam alasan nak keliru rakyat, UMproNo ingat rakyat Pakatan lembu macam UMproNO.. komen pasal muka. Bodoh betul leerr..
    • Wan Adib Wan Roslan · Pengulas Tertinggi
      "Ya, apa salahnya kalau dia meniaga dan dia bukan kerja direct nego (rundingan terus)?" soal Noh kembali ketika ditanya mengenai projek yang menurutnya telah dianugerahkan melalui "tender terbuka" itu. Noh, awat hang ni lembab sgt, klau projek tu dibagi pd anggota keluarga menteri kabinet, maka sah2 la bahawa projek tu dibagi pd puak2 kroni hangpa. Siapa nak percaya yg tu tender terbuka, klau dah sah2 ianya dianugerahkan pd anggota keluarga menteri kabinet?? Jelas lagi bersuluh, ianya dianugerahkan pd pihak berkepentingan...
    • Wan Adib Wan Roslan · Pengulas Tertinggi
      Ni satu lagi, mana dtg rm73 juta? Laporan ketua audit negara dah sah2 katakan rm250 juta...
  • Soffie Borham · Top Commenter
    isu lambert - boleh terima ke projek juta2 takde perjanjian? ape ke bodoh benar? orang beli kereta pun ada perjanjian dengan bank.
  • William Lau · · Top Commenter · Works at Kerja sendiri
    itu saja penjelasan menteri pertanian. Jika NFC tak bersalah bererti laporan audit yang salah. jangan memperbodohkan rakyat. aku rasa rakyat lebih percaya laporan audit berbanding penjelasan kamu.
    • Abdulhadi Muhamad · Top Commenter · Kolej Islam Kelang
      Kata Noh " sukar untuk mengambil tindakan ke atas Lambert kerana kerajaan tidak menandatangani apa-apa perjanjian dengan syarikat berkenaan." Kah...kah...kah... tidak menandatangani....kah...kah...kah... Apa kamu sakit?
    • Keladi Kelad · Top Commenter
      kahkahkahkahkah....cakap aje projek dari tender terbuka tapi semua auta kelentong penipu besar je....
      projek belum lancar tender belum buka pun kuncu2 umno dah tau sapa yg akan dapat projek tu, porrrdaahhhhh !!!!!!
    • Gabriel Low · Top Commenter
      Penat RAKYAT mencari rezeki
      Tidak hirau malam atau pagi
      Pengorbanan untuk KELUARGA disayangi
      Waktu pagi makan roti
      Diajar Pantun Teka-Teki
      Kerajaan UMNO-BN takut rugi
      Sebiji dengan binatang ini
      Berwajah hodoh berbusuk hati
      Buas dan tajamnya gigi
      Cubalah teka binatang ini
      Jawapannya:......Buaya
    • Gabriel Low · Top Commenter
      Kroni untung penuhkan saku
      Company Lambert lari dulu
      Kementerian bodoh tak mengaku
      Pemikiran lemah daripada LEMBU
    • Nisa Amira
      Gabriel Low ayo, apsal bagi tekateki tp jwb sndiri? kasi noh jawabla.. hahaha
    • Salehudin Hanafi · Top Commenter · SMKSS
      Oiii Noh Omar, letak jawatan lah...!!! ada ke serah projek tanpa tandatangani apa apa perjanjian..!! gila punya menteri macam ni....!! aku pun nak, kalau macam ni...!! aku nak buat projek bela babi.....!! utk kasi makan puak puak Umngok bebal macam Noh Gangster....!!! SIAL....!!!
    • Kang Razzi Armansur · Top Commenter · Suicide Bomber at Suicide Bomberr
      Noh Omar ni tak sudah2 dengan baghal dia


PERKASA: Ambiga 'dajal', mahu diambil tindakan

Melabelkan pengerusi BERSIH, Datuk S Ambiga sebagai 'dajal', Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) menuntut tindakan diambil terhadap Ambiga yang didakwanya "mempromosi ajaran terlarang dengan menggalakkan homoseksual".

NONEKetua Wira Perkasa Irwan Fahmi Ideris mendakwa, bekas presiden Majlis Peguam itu sedang membawa "agama baru" yang bergabung sama dengan hak asasi dan menggalak homoseksual.

Irwan mengulas program Seksualiti Merdeka yang akan dirasmikan oleh Ambiga pada 9 November ini.

"PERKASA menentang program ini kerana homoseksual adalah perbuatan terlarang dan pihak berkuasa perlu mengambil tindakan terhadap program ini.

"Rakyat perlu mengenali Islam sebagai agama rasmi persekutuan. PERKASA tidak mahu melihat aktiviti menghakis Islam dan agama lain.

"(Homoseksualiti) adalah juga dikutuk oleh agama lain. Maka polis dan pejabat peguam negara harus bertindak segera (terhadap Ambiga)

NONE"Ratusan laporan polis telah dibuat terhadap Ambiga, tetapi tiada
tindakan diambil. Ia menunjukkan seolah-olah beliau kebal dan kami mahu hal ini dihentikan," katanya ketika dihubungi Malaysiakini petang ini.

Beliau berkata demikian selepas menyerahkan memorandum kepada Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar dan membuat laporan polis di ibupejabat polis daerah Dang Wangi membantah program Seksualiti Merdeka.

Ketika dihubungi, Ambiga enggan mengulas

  • Anis Sy
    yang ni Pakatan kena Komen pasal program 'Seksualiti Merdeka'... ape pendirian PAS, DAP & PKR about this issue?
  • Bulan Senyum · Pengulas Tertinggi · KUIS
    patutnya brahing ali yang tutup mulut... perkatak, perkosa dan perkasam... isu CSL MCA yang hina Islam dan hudud mana suara mereka??
  • Muaz Mohd Noor
    Pelik! semasa anak seorang tokoh negara (Marina Mahathir) merasmikan SEKSUALITI MERDEKA dua tahun yg lepas, langsung xdgr suara2 mereka yg mengkritik ini...butakah mereka? nampak sgt hipokrit dan munafik.. http://ruangbicarapriamalaya.blogspot.com/2010/12/edisi-bongkar-marina-mahathir-antara.html
    • Muaz Mohd Noor
      http://ruangbicarapriamalaya.blogspot.com/2010/12/edisi-bongkar-marina-mahathir-antara.html
    • Muaz Mohd Noor
      apa pun, bersama kita bantah SM ini..jgn undang bencana dan bala Allah...
    • Rasyd ARaz · Top Commenter · Kuala Lumpur, Malaysia
      "Di manakah dalam transkrip,memorandum dan perlembagaan PAS sendiri ada menyatakan PAS nak melaksanakan negara Islam?" - YAB Dato' Seri IR Nizar Jamaluddin
  • James Valentino Js · Top Commenter · SEGi College Malaysia
    tuan2 & puan2, tahukah anda, seksual luar tabii banyak berlaku dlm penjara.majoritinya orang melayu.sudahlah pak ibrahim katak, main punggung semua bangsa ada...first ranking kat malaysia ialah.......anda semua tahu.ISLAM MENGAJAR KITA MENDIDIK ORANG BUKAN ISLAM DGN AMAN DAMAI....BUKAN MACAM KATAK LOMPAT MCM ***** AYAM
  • Yong Chun Wah · Top Commenter
    lesbian, gays, dll ujud kerana sebab2 tertentu seperti hormone mereka, persekitaran, dll..... mereka juga adalah manusia... juga perlu diberikan kasih sayang, hormat, dll seperti manusia yang normal.... kita mesti mendekati mereka supaya mereka dapat dipulihkan, dll dan menjadi manusia berguna dan dapat menyumbang kepada masyarakat dan negara... Golongan ini patut mempunyai hak asasi manusia sebab mereka juga adalah manusia....setiap manusia mempunyai dosa...sama ada manusia normal dan istimewa (golongan ini perlu kasih sayang/bimbangan untuk menjadi normal semula dengan keizinan tuhan)... Golongan ini harus diberikan perhatian termasuk pekerjaan untuk mereka supaya mereka tidak terdesak untuk melibatkan diri dalam aktiviti yang tidak memudaratkan seperti pelacuran, dll. sekian!
  • Burhanuddin Marzuki · Top Commenter · Universiti Malaysia Sabah
    kalau Ambiga Dajjal.....Rosmah dan Najib tu apa?.....Penipu, perompak, Pembunuh........Brahim pulak sapa? Bapak Katak atau bapa pembohong.......
    • Nur Sazzy Izwani · UPSI
      Apasal ko mrh sgt lau ambiga d gelar dajjal?ko ada kaitan saudara ek dgn ambiga? Jgn mrh tuk kepastian jak"
  • Harimau Malaya · Top Commenter · Universiti Tun Abdul Razak
    MANA PER GI PAS? KENAPE X MEMBANTAH SEKSUALITI MERDEKA NIE? AMBIGA BERSIH DOK JD KETUA.... LESBIAN, GAY, BISEXUAL, TRANSEXUAL NIE HARAM DISISI ISLAM..... KENAPA PAS DOK DIAM SAHAJA? ADAKAH PAS SETUJU DGN AMBIGA? ADAKAH PAS ANGGUK AJE CAKAP AMBIGA? MANA PERJUANGAN ISLAM PAS? ADAKAH PERJUANGAN ISLAM TERBUKA DIPERJUANGKAN PAS? MANA SUARA Anwar Ibrahim.. NIE KITE BINCANG TTG PERJUANGAN AMBIGA MAHU HAK SAMA RATA.... BUKAN PASAL POLITIK... NK JUGA DGR BANTAHAN DR Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail , Nik Abdul Aziz Nik Mat, Dato' Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang N SUME PEMIMPIN ISLAM PKR DAN PAS..... SILA JAWAB WAHAI PEMIMPIN KONON2 MEMPERJUANGKAN ISLAM :)
    • Princess Nur Fatin Bari'ah
      Harimau Malaya: dik,ni nape emo sgt ni? dah2 la 2 dgn politik. x habes2 dgn politik die..better pkr utk final exm. migrain pown x dtg,tenang aje..g study.chaiyok2 dik...:)
    • Kelipkelip Tantari · Top Commenter · Pondokan wirajagat
      Harimau Malaya ....SAYA PUN SAMA MACAM AWAK......ORANG YANG DISANJUNG MEMPERJUANGKAN BERSIH....RUPENYA ADA KEKOTORAN CARA KEHIDUPAN YANG BERLAWANAN TABIE...DAN FITRAH ALAMI......APAKAH INI PERTUNJUK DARI ALLAH MEMBERIKAN PERTUNJUK......SEMOGA PENGIKUT DAN PEMUJI BETINA TU BERFIKIR DAN MUHASABAH.....TIPUDAYA APAKAH LAGI SEHINGGA MEREKA TAK BERJUMPA MENCARI KEBENARAN......
      KITA PAKAT TUNGGU MEREKA MEREKA TU BERSUARA........
    • Mohammad Ismail · Top Commenter
      Kelipkelip Tantari ,nak tengok komen PAS bacalah Harakah,
  • Sang Kelembai · Top Commenter
    Pelik betul dengan perkasam..macam pendakwaan terpilih pulak..ambiga bawa 'agama' baru depa jadi terpekik melolong tapi bila soi lek hina islam depa buat tak peduli pulak..agaknya apa mazhab puak puak perkasam ni?
  • Yong Chun Wah · Top Commenter
    lesbian, gays, dll ujud kerana sebab2 tertentu seperti hormone mereka, persekitaran, dll..... mereka juga adalah manusia... juga perlu diberikan kasih sayang, hormat, dll seperti manusia yang normal.... kita mesti mendekati mereka supaya mereka dapat dipulihkan, dll dan menjadi manusia berguna dan dapat menyumbang kepada masyarakat dan negara... Golongan ini patut mempunyai hak asasi manusia sebab mereka juga adalah manusia....setiap manusia mempunyai dosa...sama ada manusia normal dan istimewa (golongan ini perlu kasih sayang/bimbangan untuk menjadi normal semula dengan keizinan tuhan)... Golongan ini harus diberikan perhatian termasuk pekerjaan untuk mereka supaya mereka tidak terdesak untuk melibatkan diri dalam aktiviti yang memudaratkan seperti pelacuran, dll. sekian!
    • Yong Chun Wah · Top Commenter
      Ada kesalahan ambiga? termaktub dalam mana2 undang2/perlembagaan negara yang menyatakan ambiga salah? lawak sekali....
    • Modem Bodben · Top Commenter
      hahahaha lawak lawak.. ko tau kalo pondan tu siap recruit ahli2 baru.. perkara ni terpulng ngan diri sendiri.. tgk dlm seluar, ada apa? fikir dgn waraslh.. mereka ni yg lebih kepada nafsu semata...
    • Yong Chun Wah · Top Commenter
      Modem Bodben : kita tak boleh biarkan mereka menganggur dan mengemis merata2 tempat atau dipenjarakan sampai mati atau tanpa bantuan? kita ini manusia dan mesti berperikemanusiaan...sekian!
  • Sorpig Bangali · SMK Tinggi Port Dickson
    kalau ibrahim ni diam saja tak ada orang akan mengata kamu bisu, tapi bila dia mengamok sekali, bn akan hilang sekurang kurangnya 10000 undi
  • Triple Dimension · Top Commenter
    Melabelkan pengerusi BERSIH, Datuk S Ambiga sebagai 'dajal', Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) menuntut tindakan diambil terhadap Ambiga yang didakwanya "mempromosi ajaran terlarang dengan menggalakkan homoseksual".

    Ketua Wira Perkasa Irwan Fahmi Ideris mendakwa, bekas presiden Majlis Peguam itu sedang membawa "agama baru" yang bergabung sama dengan hak asasi dan menggalak homoseksual.

    Irwan mengulas program Seksualiti Merdeka yang akan dirasmikan oleh Ambiga pada 9 November ini.

    Apa barang bro! ambiga jadi macam ni? tak sangkalah pulak nak jadi 'dajal'. Walau bagaimanapun, terima kasihlah di atas bersih 2.0 anjuran beliau w/pun ditentang oleh perkasa.
  • Yong Chun Wah · Top Commenter
    homoseksual adalah salah dari segi agama, tuhan mencipta adam dan hawa pada permulaan..... satu lelaki dan satu perempuan.... ada dengar pakar agama dan perubatan yang mengatakan homoseksual adalah satu penyakit jiwa/mental yang dapat diubati.... mungkin sejak kecil, seseorang dah mengalami kejadian yang pahit, dll yang menyebabkan beliau berubah dan menganggap dirinya menjadi jantina songsang...untuk kongsi2 jer....sekian!
  • Ahmad Wiraputra · Top Commenter · Software Engineer at UPSI
    Kenapa PERKASA begitu lantang menentang hal ini sedangkan bila PAS tentang konsert Elton John, semuanya kutuk PAS semula? Adakah sebab Seksualiti Merdeka dirasmi Ambiga dan Elton John x beri apa2 keuntungan utk mereka? sy juga anti seksualiti merdeka, tapi kita jgn memilih2. Kalo nak tentang, tentang semua. Betul x?
  • Dresar Klinik · Top Commenter
    hallo" PERKASAM ngok" si ambiga ni bru rancangan"//yg terang2 MCA hina islam tu..dah jdi pun..kenapa bisu"..jgn nak alihKan pandangan....MMg kami pun xsokong rancangan ambiga tu..tpi yg dah terjadi ni..kita selesai dulu..pe yg pekak BADAK sgt...Nak mendaulatKan Agama jgn pilih bulu la...
  • Mat Salleh · Top Commenter
    Bagaimana polis ambil tindakan, sebab dalam laporan tidak dinyatakan fasal dan ayat serta muka surat berapa dalam buku undang2 Malaysia yg berkaitan dgn kesalahan Ambiga. Bukan perkosa saja ikut perasaan Perkasa.
  • Sepit Udang · Top Commenter
    mana pegi suara2 yag dok melalak atas jalan mase bersih ari tu...... mane pegi orang pas, pkr, dap.... bila tgk ambiga aka setan kuning ni nak buat kerja haram jadah ni.... takkan tgk saja..... pegi la berarak kat jalan protes si ambiga tu.....takkan nak jadi lembu dicucuk hidung....
  • Nassri Shahrudin · Top Commenter
    berahim bapak segala katak....katak yang penuh dengan racun....katak owh katak....katak gila bayang...katak tua yang hilang pedoman hidup.
  • Rusli Yasmin · Top Commenter · Works at Kuala Lumpur, Malaysia
    Takde pgram lain ke wat Homoseksualiti Merdeka? Pgram mcm ni pun bleh lepas kat negara kita? Saya bantah pgram ini 100%.. Mintak Kerajaan ambil tindakan tegas terhadap penganjur pgram ini.
  • Khairul Anuar · Top Commenter
    PERKASA SEBENARNYE PENAKUT DAN PENGECUT...BAIK POTONG TELOQ BAGIKAT ANJING LAGI BAGUS !!! CAKAP GUNUNG PUN RUNTUH ..HABUK PUN TARAK !!!
  • Yusri Mohd Yusof
    Ambik tindakan kpd hok ning dulu ; 1. Pemimpin yang ada kuasa yg tak mau laksanakan hudud 2. Pembodek yang sokong pemimpin tak mau laksana hudud 3. Si celaka yang menghina hukum hudud
  • Rashid Hussein · Top Commenter · Mystic, Connecticut
    kalau ada jawatan kalau tak reti nak guna' letak jer , bagi orang lain.. bab hudud semua pandai komen,, termasuk pak menteri, apasal bisu...
  • Jamal Firdaus · Sias shah alam
    YA ALLAH, pelihara kami dari malapetaka seperti ini! AMIN(perkenankanlah wahai Allah tuhan semesta alam).
    • Sultan Amin · Top Commenter
      awak menyeru saya Sultan Amin? bapuk2 pun manusia jugak bg lah chance kat mrk
    • Jamal Firdaus · Sias shah alam
      Tidak, bagi pendapat saya adalah salah utk memberi peluang pada mereka dgn peluang seperti itu,kita sepatutnya berusaha utk mengubah mereka dgn pendekatan Nabi Muhammad SAW agar mereka kembali ke pangkalan jalan yg benar
    • Jamal Firdaus · Sias shah alam
      serta jika perkara ini tetap diluluskan bermaksud pihak yg penganjur menyokong aktiviti sumbang seperti liwat yang hina lagi x bermoral...lantas akanditolak rakyat secara kesuluruhannya, org yg rosak patut dibaiki bukan diikuti.......sila rujuk kisah kaum Nabi Luth yg derhaka pd Allah lantas diazab olehNya dengan diterbalikkan negeri mereka kerana melakukan hubungan sejenis......Ya Allah peliharala kami dari azab-Mu yg Maha Berat........
  • Mark Kok Wah · Top Commenter · University of Malaya
    Sila 'Like ' jika Perkasa yang DAJAl!
  • Azwan Hashim · Top Commenter · Binary College
    PM Malaysia tolak hudud.


Buku 'seks Islam' diharamkan

Kerajaan akhirnya mengharamkan buku kontroversi "seks Islam" yang diterbitkan Kelab Isteri Taat.

Sesiapa yang memiliki buku karangan balu kepada pengasas al-Arqam Ashaari Muhammad itu boleh didenda sehingga RM5,000, lapor The Star.

obedien wife club book sex islamSetiausaha Bahagian Kawalan Penerbitan dan Teks Al-Quran Abdul Aziz Md Nor dilaporkan berkata, ia diharamkan kerana buku itu dikeluarkan oleh pertubuhan yang mempunyai hubungan jelas dengan al-Arqam.

Oleh kerana pergerakan itu diharamkan, segala yang berkaitan dengannya, termasuk kelab dan buku, turut juga haram, katanya seperti dilaporkan harian berbahasa Inggeris itu.

Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) sebelum ini dilaporkan menimbang untuk menyekat pengedaran buku tulisan Hatijah Aam yang didakwa menonjolkan seks dengan cara tidak beradab itu.

Kelab Isteri Taat mengehadkan jualan buku setebal 115 halaman itu kepada anggotanya yang telah berkahwin sahaja dengan harga RM50.




ACCIN buat laporan polis bantah 'Seksualiti Merdeka'
Sebuah gabungan NGO Islam hari ini membuat laporan polis terhadap penganjur program "Seksualiti Merdeka 2011: Queer Without Feer" yang bermula semalam hingga 13 November ini.

Laporan polis itu dibuat oleh setiausaha Gabungan Pertubuhan-pertubuhan Islam Bukan Kerajaan (ACCIN), Dr Mohd Roslan Mohd Nor di Balai Polis Pantai kira-kira jam 4 petang ini.

accin police report against sexuality merdekaDalam laporan polis tersebut, ACCIN membantah sekeras-kerasnya tindakan penganjur, penajaga dan penyokong program itu, yang didakwa gabungan itu yang melibatkan menjayakan "agenda gerakan homoseksual" di Malaysia sejak 2008.

ACCIN dianggotai 17 NGO Islam termasuk Persatuan Ulama Malaysia (PUM), Angkatan Belia Islam Malaysia (Abim), Pertubuhan Jamaah Islah Malaysia (JIM), Al-Hidayah, Darul Fitrah, MACMA, IIS, MUAFAKAT, ISMA, AL-Hunafa, IMAN, Jam'iyah, Darusshifa, WAMY, GEPIMA dan PERKIM.

Dalam laporan polis tersebut, ACCIN berkata, program itu yang didakwanya menuntut pengiktirafan kepada golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT), bukan sahaja mengakibatkan diskriminasi bentuk baru atas nama hak asasi.

Tetapi, dakwa ACCIN, ia juga mencerca syariah, perundangan Malaysia, asas moral dan kesucian semua agama, serta boleh mengancam ketenteraman dan kemanan negara.

Dalam laporan polis itu juga, Dr Mohd Roslan meminta agensi penguatkuasaan, khususnya polis, menyiasat dan bertindak tegas menghalang program, gerakan dan individu yang mengakui sebagai homoseksual tanpa mengira agama, bangsa dan keturunan berdasarkan peruntukan undang-undang syariah dan sivil.

Bercakap kepada media selepas membuat laporan tersebut, beliau juga meminta pihak berwajib seperti Jabatan Agama Islam Negeri, Jabatan Mufti dan Majlis Fatwa Kebangsaan menyatakan bantahan bagi menyelesaikan perkara ini.

accin roslan police report against sexuality 2Dr Mohd Roslan yang juga setiausaha agung PUM mendakwa penganjuran program ini "ingin mencabar kedudukan perlembagaan" yang menyatakan Islam sebagai agama persekutuan.

"Apabila Islam sebagai agama persekutuan, ia melibatkan Yang di-Pertuan Agong. Maka ia bermaksud mencabar kepimpinan tertinggi (negara)," katanya.

Menurutnya lagi, asas bantahan mereka juga adalah berdasarkan kepada Artikel 25 Deklarasi Kaherah Mengenai Hak Asasi Manusia dalam Islam.

Artikel tersebut - yang dipersetujui oleh semua negara Islam - menyatakan setiap polisi yang hendak dijalankan mestilah tidak bercanggah dengan prinsip Syariah.

"Oleh itu LBGT (Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender) bercanggah (dengan syariah) dan bercanggah dengan deklarasi (itu)," katanya.

Sementara itu, ketua biro tugas-tugas khas (undang-undang) PUM, Mohd Khairul Anwar Ismail pula berkata, perjuangan hak asasi perlu dipandang dalam kerangka agama.

Jika tidak, katanya, ia akan membawa implikasi bahawa rakyat Malaysia akan menjadi seperti di negara barat yang membenarkan hubungan sesama jenis yang di luar batas agama.

  • فايز ناقمان · · Pengulas Tertinggi
    Apa komen Anwar Ibrahim yang masih tidak buat HAJI itu?
    • Helmi Hanafiah
      dia dah pegi haji la BODOH..perlu ke pegi haji nak bgtau satu malaya..BODOH nak mampos
    • Scroll Lock
      Helmi Hanafiah anda baru sahaja menampakkan kebodohan anda..kudos to Helmi hanafiah..
    • Ipoh Mali · Pengulas Tertinggi
      Anwar dah pergi haji 2 kali.. Takkan semua nak Publisiti macam najib.. Tu dah macam Abu jahal.. Duduk Kat mekah.. Sembah Kaabah tapi lawan Allah.. lawan Hukum Allah..
  • Afiq Abdul Jamil · · Pengulas Tertinggi · Kuantan
    Bersatulah wahai umat Islam di msia ni..
    Isu akidah khilaf. Isu shariah khilaf. Isu bangsa khilaf.

    Apabila tiba isu ni? xkan nk khilaf lagi?
    Buangknlh prsengketaan itu.

    Allah x tanya pasal undi majoriti. Allah tanya apa yg kita lakukan.
    • Triple Dimension · Pengulas Tertinggi
      MB,AM,AAJ- Dengan adanya seruan bersatu macam ni semakin jelaslah tanda awal be end akan menang pru 13. Namun aku tetap istiqamah dalam perjuangan
    • Rosmadi Abu Bakar · Pengulas Tertinggi
      jom demo,,
    • Afiq Abdul Jamil · · Pengulas Tertinggi · Kuantan
      Triple Dimension be end pun xde pndirian dlm isu ni.. semua pihak mahu jaga hati org kafir. sbb nk undi.
  • فايز ناقمان · · Top Commenter
    Siapa ada foto Anwar Ibrahim pergi haji.. sila letakkan link di sini... ada tak?
  • Datok Sagor · Top Commenter · Sekolah Menengah Kebangsaan Ahmad Badawi
    Tiada pulak report Polis terhadap pihak yang membenar atau memberi lesen program tersebut...kalau tiada permit atau kebenaran ngapa tiada anjing anjing kerajaan datang menghalau dan PDRM sembor gas pemedih mata...Usah la sebut pasal" perlembagaan yang menyatakan Islam sebagai agama persekutuan."...buat malu aja..... Pemimpin pemimpin Islam sendiri adakah mereka berpegang pada perkara ini fikir fikir kan lah....kan ke Kebebasan berugama juga termaktup dalam perlembangan...
  • Musang Berjanggut · Top Commenter · Selangor, Selangor, Malaysia
    ini yang kita tak suka.... Kerajaan mesti ambil tindakan pada 'Seksualiti Merdeka' sebelum anak2 kita nanti hancur...... kita semua mesti bersatu dalam menangani 'Seksualiti Merdeka' ini. Kita Islam bergaduh sesama sendiri kerana politik.... dalam diam2... 'Seksualiti Merdeka' pula nak meracuni kita... ayuh semua... jangan lalai kerana isu2 politik sahaja.... ini maruah bangsa dan agama..... kita mesti bersatu menentang.
    • Acu Mujahidah · IIUM
      setuju.. kt bersatu berkenaan akidah dan perkara maksiat
    • Abdul Hadi Abuyan
      macam mana org boleh buat seksualiti merdeka, kita lihat org melayu dan bukan melayu yg beragama islam adakah selama ini kita bersungguh2 melawan maksiat, akar2 yg membawa maksiat kita dah semai seperti judi ekor, kelab malam, pub, rumah urut, perjudian di genting. sekarang bpak maksiat dh timbul org dh berani mengaku gay, lesbian tanpa rasa malu. salahnya kita biarkan akar2 maksiat dr dulu sekarang dah berkembang baru la nak bersatu, perkara yang mudah : pertama halang org islam dgn tegas dr masuk genting, pub, kelab malam, judi,rmh urut nescaya semua tempat tu akan lingkup sbb selama ni 70% org islam sebagai penyumbang keuntungan. binasakan akar2 maksiat nescaya bapak2 maksiat akan hilang sendiri.
  • Suara Dari Bumi · Top Commenter
    suka pr sebab golongan peliwat di bela oleh ambiga....
    • Triple Dimension · Top Commenter
      Sesiapa yang menuduh seseorang melakukan zina/meliwat tanpa dapat mengemukakan empat saksi maka dosa perbuatan itu akan kembali kepadanya. Kitalah yang akan menanggungnya sebab kita ada surat amalan yang dicatat oleh dua malaikat di atas bahu kita. Be end tak kena sebab ia bukan manusia dan jin (tak ada surat amalan).
    • Abdul Hadi Abuyan
      berhentilah dr menyalahkan org yg bukan beragama islam, pandanglah org islam itu sendir lebih 50 thn merdeka siap ada kuasa di tangan kenapa org bukan islam sendiri masih lg tidak hormat dgn undang islam, sebab org islam sendiri main judi, makan rasuah, berzina, rompak wang zakat, tipu rakyat dan org islam juga jd Gay/lesbian. lepas tu kita salahkan org kristian dan org yg bukan beragama islam. islam rosak di bumi malaysia kerana pemimpin yg telah diberi tanggungjawab bukan sebab ambiga dan org kristian
  • Mohd Azriff · Top Commenter
    ANUWAR sokong sebab geng dia ada dalam ni...geng GAY.
  • Yong Chun Wah · Top Commenter
    lesbian, gays, dll ujud kerana sebab2 tertentu seperti hormone mereka, persekitaran, dll..... mereka juga adalah manusia... juga perlu diberikan kasih sayang, hormat, dll seperti manusia yang normal.... kita mesti mendekati mereka supaya mereka dapat dipulihkan, dll dan menjadi manusia berguna dan dapat menyumbang kepada masyarakat dan negara... Golongan ini patut mempunyai hak asasi manusia sebab mereka juga adalah manusia....setiap manusia mempunyai dosa...sama ada manusia normal dan istimewa (golongan ini perlu kasih sayang/bimbangan untuk menjadi normal semula dengan keizinan tuhan)... Golongan ini harus diberikan perhatian termasuk pekerjaan untuk mereka supaya mereka tidak terdesak untuk melibatkan diri dalam aktiviti yang tidak memudaratkan seperti pelacuran, dll. sekian!
  • Yong Chun Wah · Top Commenter
    homoseksual adalah salah dari segi agama, tuhan mencipta adam dan hawa pada permulaan..... satu lelaki dan satu perempuan.... ada dengar pakar agama dan perubatan yang mengatakan homoseksual adalah satu penyakit jiwa/mental yang dapat diubati.... mungkin sejak kecil, seseorang dah mengalami kejadian yang pahit, dll yang menyebabkan beliau berubah dan menganggap dirinya menjadi jantina songsang...untuk kongsi2 jer....sekian!
  • فايز ناقمان · · Top Commenter
    Soalan paling simple... apa bukti Anwar Ibrahim sudah mengadap BAITULLAH? Adakah berani Anwar Ibrahim ke Tanah Suci?
    • Azman Nash · Top Commenter · Universiti Sains Malaysia
      hang ni nampak hebat tapi budak hingusan yang konon jadi pendekar tapi pakaikjeris plastik..tak real cuma lakonan sahaja..ha ha budak hingusan dan anjing suruhan umporno..
  • Mahadzir Abd Hamid · Top Commenter · Works at YB - YANG BESARA
    Dia orang ni hebuh tak kena tempat, terlupa ke apa Pres.MCA kata tentang islam.Mengapa tak bertindak.
  • Paidi Jakarta · Cambridge
    makhluk tuhan hanya babi sahaja yg meliwat.bersyukurlah dilahirkan jadi manusia.jgn nk jadi mcm babi
  • Fakhrurazy Abu Yazid · Top Commenter · Teacher at Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM)
    siapa yang anjur ni .Kenapa lulus permit ni.pasai tu depa nak bawa masuk Elton John kat genting.dah melampau ni
  • Joe Azmi Johan · Kuala Lumpur, Malaysia
    Anwar Ibrahim dah pegi haji.Dia xla mcm sesetengah pemimpin tu p Haji canang satu dunia.
  • Joe Azmi Johan · Kuala Lumpur, Malaysia
    PERKASA tak komen ape2 ke pasal ni?
  • Borhanuddin Jamaludin · · Rawang, Selangor
    Martabat bangsa pilihan dan anak-anak Allah yang kita terima berkat iman dalam agama kita bukanlah suatu alasan untuk menjadi sombong tetapi suatu panggilan untuk bersaksi bahwa Allah tidak pernah berhenti memperhatikan umat manusia. Kita dipilih dan dipanggil untuk menjadi saksi kasih itu karena kita sudah lebih dulu mengalaminya.
  • Halik Zaman · Top Commenter
    Lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) perbuatan yang salah. Tapi ZINA pun perbuatan yang salah juga.

    Chua Soi Lek pun buat ZINA juga, tak ada laporan polis pun dibuat oleh Gabongan NGO Islam? Kenapa Gabongan NGO Islam double standard?
  • Jeeva Jepp · Head Chef at Saint's
    fuckers, so first lady kau tak tutup aurat melanggar syariah kire mencabar kuasa agong jugak kan? kenapa takde bunyi on that? double standard mother fuckers.
  • Harimau Malaya · Top Commenter · Universiti Tun Abdul Razak
    HARAM TETAP HARAM... KENAPA KETUA BERSIH YANG DISOKONG OLEH PAS , PKR X MEMBANTAH TTG SEXUALITI MERDEKA NIE? XDGR PN KT HARAKAH OR MALAYSIAKINI PEMIMPIN ISLAM PAS Nik Abdul Aziz Nik Mat Dato' Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail Anwar Ibrahim MEMBANTAH TTG GAY, LESBIAN, BISEXUAL, TRANSGENDER DI MALAYSIA YG DI PERJUANG HAK SAMA RATA OLEH AMBIGA?
  • Ipoh Mali · Top Commenter
    Untuk Pengetahuan Konsert, Pesta Seks, Berjoget, menyanyi dan Minum Arak semua ni Telah mendapat Tauliah dari JAIS.. Dan Mungkin telah diperkenan.. Yg Tidak Boleh cuma memberi tazkirah di Surau! Jika Buat Tazkirah mungkin kena Waran Tangkap Macam Bob Lokman.. kah kah kah.
  • Iqbal Hakeem
    Asyik cakap dah gi naik haji ke lum..... yang cakap Anuar dah haji ke lum? ape nak sentyh, tu ibadah oarang... lu sendiri dah gi hahi ke? kalau lum jgn cakap pasal haji....
  • Dzull Lello · Top Commenter · Toreh getah at Usaha sendiri
    kan msi boleh,, menteri pun wat masuk yahudi..apa ni hal anwar ibrahim..tak guna songkok atas kepala..dlm hati kurang sopan..UMNO ke ni?tak habis2 nak fitnah..otak sex..pergi haji 10 kali pun tak hukum ALLAH,, tak ada makna nya..sbb..rukun IMAN tak ada..acu baca rukun IMAN molek..
  • Alruwais Qarni · Kuala Lumpur, Malaysia
    Jangan buat fitnah Anwar tak buat Haji. Lihat diri sendiri dulu!
  • Shuib Hanafiah · Top Commenter · Smk teluk cengai
    APABILA PAS MENENTANG ISU2 YANG BEGINI, PAS DIL LEBEL SEPERTI TALIBAN TAPI APABILA AMBIGA MERASMIKAN PROGRAM INI MAKA NGO2 YANG MENGAKU ISLAM BANGUN MENENTANG PULA.MASA KONSERT ADAM LAMBERT PAS LAH YANG KE DEPAN MEMBANTAH KONSERT ITU, NGO2 ISLAM MASIH TIDUR LAGI.TAPI APABILA AMBIGA YANG PRO PEMBANGKANG YANG ADA DALAM PROGRAM ITU MAKA BANGUN LAH NGO2 YANG PRO UMNO BARU SEDAR DARI TIDUR BANGKIT MEMBANTAH, KAN DOUBLE STANDARD NAMA NYA.......
  • Islam Menang · Top Commenter
    kita perlu sokong ACCIN ni... tindakan SEKSUALITI MERDEKA memang melampau! perlu diigt punca semua perkara ini adalah disebabkan oleh Umno BN yg ternyata gagal menjaga kesucian ajaran Islam setelah 54 tahun merdeka... bermacam program maksiat mereka benarkan...
  • Bulan Bintang · Top Commenter · Anadolu University
    Nanti Dr Asri cop puak2 ni TALIBAN hahaaa.

Tiada ulasan: