Selasa, 5 Ogos 2014

TUKAR KEPADA Mc MELAH/MEK MELAH

Tuesday, 5 August 2014

MOHON JANGAN KETAWA KUAT SANGAT ... PEMUDA UMNO BERI KATA DUA KEPADA PEGUAM NEGARA DAN SKMM!!!!


Pergh!!!! Sikit punya dahsyat dan hebat Pemuda UMNO Malaysia kini .. berani beri kata dua kepada Peguam Negara dan SKMM supaya ambil tindakan dalam tempoh 7 hari.

Tuesday, 5 August 2014

APAKAH SELEPAS JUMAAT INI SEMUA RANGKAIAN RESTORAN MCDONALD'S AKAN BERUBAH WAJAH DAN NAMA?????



Setelah beberapa siri bantahan dilakukan rakyat di negara ini terhadap produk yang dikatakan menyumbang kepada rejim Israel, kempen itu nampaknya semakin diperhebat dari hari ke hari.

Melalui satu pesanan dan gambar yang kini menjadi viral di laman sosial,  orang ramai diajak memboikot McDonald's bermula Jumaat ini di seluruh negara.

Tiada maklumat setakat ini siapakah penganjur kepada kempen tersebut.

“Hari Boikot McD Malaysia!!! Bermula 8 Ogos 2014 jam 7 pagi hingga 7 pagi. Boikot McDonald's bermula Jumaat ini sehingga Zionis Israel seratus peratus keluar daripada Palestin,” tulis pesanan itu.

Pemerhatian Omak Kau mendapati rata-rata pengguna yang berkongsi perkara tersebut di laman sosial masing-masing menyokong kempen berkenaan.

PERSOALANNYA .... apakah selepas ini rangkaian Restoran Mcdonald's akan berubapa wajah dan nama kepada nama yang lebih Islamik dan Melayu??????
Ingatkan jika kedua pihak ini gagal ambil tindakan sepertimana di ugut mereka akan dipecat serta merta .. ini tidak .. akan dedahkan lagi nama-nama individu yang belum diambil tindakan.

KWAH .. KWAH .. KWAH ... Ini dinamakan gertak peluru kapur .. gertak sekadar bunyi kentut, bau busuk tetapi tiada kesan langsung.

Cuba nak berlagak hebat konon  .. cuba nak berlagak pejuang Islam konon .. akhirnya jadi bahan ketawa dan kutukan rakyat.

Ini dinamakan pemimpin gred bangsat bin haprak paling tinggi. .. Kita tunggu apa akan terjadi selepas 7 hari mulai hari ini.

Pemuda Umno Malaysia hari ini memberi tempoh tujuh hari kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) dan Jabatan Peguam Negara untuk memberikan penjelasan serta mengambil tindakan tegas terhadap beberapa pihak yang menghina agama Islam secara terbuka di laman media sosial, baru-baru ini.

Naib Ketuanya, Khairul Azwan Harun menegaskan, pihak berkuasa tersebut tidak boleh lagi berdiam diri dan seolah-olah membiarkan perkara itu dilakukan sewenang-wenangnya tanpa tindakan undang-undang sehingga menimbulkan keresahan penganut Islam di negara ini.

"Jika pihak berkuasa itu gagal memberi jawapan dan perkembangan kes ini dalam tempoh seminggu, Pemuda Umno Malaysia tidak teragak-agak untuk mendedahkan senarai kes lain yang masih gagal diselesaikan dan menjadi tanda tanya sehingga ke hari ini.

"Pihak berkuasa juga digesa tidak berlembut dengan individu seperti Kelvin Yip supaya penghinaan melampau terhadap agama Islam oleh individu-individu tidak bertanggungjawab terkawal," katanya kepada pemberita selepas menyerahkan memorandum kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) Cyberjaya dan Jabatan Peguam Negara, di sini, hari ini.

Hadir sama, Ketua Pemuda Selangor Zainuri Zainal dan Ketua Pemuda Wilayah Persekutuan, Mohd Razlan Mohd Rafii.

Memorandum itu mendesak pihak berkuasa tersebut memberi penjelasan dan mengambil tindakan segera terhadap pemilik akaun Facebook, Kelvin Yin dan beberapa individu lain yang telah menghina Islam melalui laman media sosial masing-masing.

Memorandum yang mengandungi empat halaman itu diterima oleh Pengarah Kanan Komunikasi Strategik SKMM, Sheikh Raffie Abd Rahman manakala Jabatan Peguam Negara pula diwakili oleh Pengarah Media Komunikasinya, Asmawaar Samat.

Menurut Khairul Azwan, sikap berlembut pihak berkuasa telah mendorong pihak tertentu mengeluarkan kenyataan berbaur kebencian agama dan kaum hingga menjejaskan kepentingan umum.

"Pada hari ini kelihatan ada pendekatan yang berbeza yang diambil pihak berkuasa yang bertanggungjawab hingga menimbulkan keresahan dalam masyarakat.

"Sesetengah insiden ditangani sebaliknya, cukup dengan sekadar permohonan maaf sahaja dan tindakan tidak diambil atau pun proses undang-undang terlalu lambat bergerak," katanya lagi.



Video Puluhan Askar Israel Terbunuh Tersebar


Video Puluhan Askar Israel Terbunuh

Video Puluhan Askar Israel Terbunuh Tersebar | Sebuah video yang tersebar di laman Facebook memaparkan kira-kira satu batalion tentera rejim Zionis Israel mati bergelimpangan selepas diserang Briged Al-Qassam.
Menerusi video selama 1 minit 11 saat itu, para anggota tentera Israel yang lain sibuk memberikan rawatan kecemasan kepada rakan mereka yang tercedera.
Pihak tentera Israel dan kerajaan Zionis dikatakan sedang cuba menyembunyikan video berkenaan bagi mengelak daripada terpalit malu apabila pasukan tenteranya diserang sehingga mengakibatkan kematian yang besar.
Kemungkinan pihak Zionis Israel mahukan gencatan senjata selama 72 jam yang baru sahaja dipersetujui selepas tersebarnya video yang memalukan ini.


 






3:39PM - 5 Aug 2014

Anwar: Kami sedia, walaupun p'raya baru


Isu sekitar penggantian menteri besar Selangor akan diselesaikan dengan cara baik berdasarkan semangat Pakatan Rakyat melalui peralihan lancar tidak kira sama ada melalui undi tidak percaya atau pilihan raya raya baru, kata ketua pembangkang.

Bagaimanapun, kata Datuk Seri Anwar Ibrahim, tiada alasan untuk mengadakan pilihan raya semula di Selangor memandangkan BN cuma mempunyai 12 daripada 56 kerusi dalam Dewan Undangan Negeri (DUN).

Lagi pun, tambah ketua Umum PKR itu, pilihan raya umum baru sahaja berlalu 15 bulan lalu.

"Bagaimanapun, sekiranya pilihanraya terpaksa dilakukan, Pakatan telah bersedia untuk menghadapi para pengundi dan berkeyakinan penuh bahawa rakyat Selangor akan sekali lagi menyokong kita," katanya.

Sementara itu, Anwar juga berkata, beliau bimbang terhadap nada perkauman dan perpecahan yang disuarakan oleh segelintir pimpinan kecil Pakatan yang didakwa mencabuli nilai-nilai asas Pakatan.

“Kami berpendapat bahawa tindakan disiplin yang sewajarnya perlu diambil ke atas golongan ini,” katanya tanpa menyebutkan nama secara khusus.

Beliau juga menegaskan sekiranya beberapa keputusan sukar perlu dibuat dalam isu itu, ia hanya akan dilakukan setelah mengambil kira kepentingan rakyat.

“Sama ada kita hilang sokongan akibat pendirian yang kita ambil, kita akan terus beristiqamah dan komited dengan matlamat untuk membentuk Malaysia yang lebih adil, bebas korupsi dan benar-benar demokratik,” katanya.

Dalam kenyataannya hari ini, Anwar juga berkata, Pakatan tidak akan berpecah semata-mata kerana isu sekitar calon menteri besar Selangor.
 
AGAK2LAH...TAK DE CALAR DAN DIGURIS DIBADAN....TAK DITUMBUK DIMATA...TAK DITUDUH LIWAT...TAK DE VIDEO ZINA DENGAN AMOI...DIPENJARA 6 TAHUN....BELUM MASUK MAHKAMAH DITUDUH RASUAH DAN SALAH GUNA KUASA...I.S.A LAGI LAH JAUH
4:11PM - 5 Aug 2014

MB S'gor, contohilah Khalid al-Walid


BUDI SELANGOR Gabungan NGO-NGO Budaya dan Etnik dalam Negeri Selangor merasa amat bimbang dan rimas berkaitan perkembangan politik terkini Selangor.

BUDI sangat mengharapkan senario kucar kacir ini selesai segera dalam aman damai dengan semangat kesetiawanan serta harmoni.

Badan NGO seperti BUDI tidak bersikap politik kepartian, apa yang kami harapkan bila mana wujud kekeruhan akan muncul kejernihan manakala kekusutan yang muncul akan ada keharmonian.

BUDI sebagai badan NGO berpegang kepada prinsip bahawa setiap individu mesti akur dan patuh kepada amalan peraturan tata etika serta tata kelola badan pertubuhan.

Setiap NGO sepertimana parti politik mempunyai jawatankuasa, keputusan jawatankuasa mesti dipatuhi setiap ahli. Maka bagi seorang ahli yang tidak menghormati keputusan ahli jawatankuasa adalah seorang yang tidak punya disiplin serta tanggungjawab.

Khalid al Walid, yang terkenal ‘pedang Islam' dilucut jawatan sebanyak dua kali oleh Khalifah Umar al-Khattab iaitu pada tahun 13 Hijrah sebagai panglima perang sejurus selepas Saidina Umar dilantik sebagai khalifah dan sekali lagi pada 17 Hijrah sebagai gabenor di Syria.

Namun kedua-dua peristiwa ini tidak mengubah kehormatan Khalid terhadap Khalifah Umar.

Demikian hormat dan keyakinan Khalid terhadap Umar walau dalam keadaan beliau dilucutkan jawatan, amat difahaminya tindakan Umar untuk mengelak fitnah, bukan mencipta fitnah.

Kisah panglima perang Islam handal yang telah mengepalai beberapa peperangan yang berakhir dengan kemenangan iaitu Khalid al Walid, namun jawatan Khalid al-Walid telah dilucutkan oleh Khalifah Umar al Khattab.

Apa yang menariknya Khalid al-Walid dengan penuh tanggungjawab dan hormat kepada ketuanya tidak mempertikaikan keputusan ketuanya serta tidak sedikitpun mengungkit jasanya serta tidak mempersoalkan apakah kesalahannya.

Kehebatan jiwa Khalid al-Walid ini sangat kami harapkan ada dalam jiwa dan diri Tan Sri Dato’ Seri Abul Khalid bin Ibrahim.

BUDI menyanjung tinggi serta menghormati ketekunan serta integriti yang ditunjukkan oleh Tan Sri Khalid, namun begitu keputusan organisasi serta matlamat organisasi jauh mengatasi matlamat individu.

BUDI  menuntut agar Tan Sri Abdul Khalid bin Ibrahim dengan rela hati mengundur diri dan melepaskan jawatan Menteri Besar Selangor.

BUDI membuat gesaan ini adalah selaras dengan keputusan yang telah dibuat oleh PKR yang mana Tan Sri Khalid menjadi anggotanya, serta keputusan Pakatan Rakyat yang menjadi gabungan bagi tertubuhnya kerajaan campuran di Selangor.

Dalam mesyuarat Majlis Pimpinan Pusat PKR dan Majlis Presiden Pakatan Rakyat telah sebulat suara bersetuju menukar Tan Sri Khalid dengan Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

Maka berdasarkan keputusan ini, BUDI mengesa agar Tan Sri Khalid akur dengan keputusan yang telah dibuat oleh PKR dan Pakatan Rakyat.

BUDI bersama ahli-ahlinya antara Badan NGO yang aktif dalam memastikan sokongan rakyat kepada pembentukan Pakatan Rakyat sejak 1999 hingga 2008 serta bagi memastikan kemenangan Pakatan Rakyat di Selangor pada 2013.

Badan-Badan NGO juga sangat mengharapkan sumbangan NGO-NGO yang menyokong usaha memartabatkan rakyat di hargai dan diberikan perhatian.

BUDI cukup yakin jiwa besar yang ditunjukan oleh Tan Sri Khalid akan mendapat sanjungan dan penghormatan daripada rakyat.

Sudah pastinya Pakatan Rakyat Selangor akan memberikan kedudukan serta tanggungjawab yang bersesuainya dengan pengalaman yang ada pada beliau.

Pastinya juga keputusan untuk melucutkan jawatan Menteri Besar adalah kerana satu agenda yang lebih besar yang telah difikirkan oleh pimpinan Pakatan Rakyat.


JAMALI SALAMON Pengerusi Gabungan NGO-NGO Budaya dan Etnik dalam Negeri Selangor (BUDI SELANGOR) dan Setiausaha Agung Ikatan Jawa Sejiwa Selangor (iJawa) 2:59PM - 8 Jul 2014

Media rasmi S'gor tonjol sokongan pada MB


Media rasmi kerajaan Selangor, Selangorkini menonjolkan dakwaan bahawa usaha untuk menggantikan Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim akan menyebabkan Pakatan Rakyat kecundang dalam pilihan raya umum akan datang di Selangor.

Laporan itu memetik kenyataan rambang beberapa orang pengguna Facebook yang turut membayangkan bahawa Khalid masih mendapat sokongan untuk terus menerajui pentadbiran Selangor.

Individu berkenaan, yang tidak dapat dikenalpasti kewibawaannya, didakwa turut mengancam untuk “menghukum” Pakatan dalam pilihan raya umum ke-14.

Antaranya, seorang individu dengan nama Posmen Hensem, didakwa sebagi “anak jati Selangor” yang memberi amaran pada Pakatan agar tidak mengamalakan “politik kotor” seperti BN.

“Kamu apa-apakan Menteri Besar Selangor, kami anak jati Selangor akan ajar kamu dalam pilihan raya nanti. Jangan amal politik kotor, Aku tujukan kepada semua pimpinan Pakatan Rakyat. Ini janji.

“Jika Tan Sri Khalid digugurkan, maka harapan Pakatan Rakyat menuju ke Putrajaya bakal hancur,” kata individu tersebut seperti dipetik dalam laporan itu.

Laporan itu muncul susulan sebaran khabar angin bahawa Khalid akan menghadap Sultan Selangor untuk menyerah surat peletakan jawatan.

Desas desus tersebut, yang tersebar di kalangan petugas media menyebabkan golongan tersebut bergegas ke Istana untuk mendapatkan pengesahan.

Khalid turut menafikan khabar angin bahawa beliau akan meletak jawatan.

Spekulasi mengenai kedudukan Khalid sebagai menteri besar kembali menjadi perhatian keputusan pemilihan akhir bulan lalu yang menunjukkan beliau gagal mengekalkan jawatan ketua cabang PKR di Kuala Selangor.

Sementara itu, pertandingan peringkat timbalan presiden juga masih belum masih belum selesai.

Dalam pertandingan tiga penjuru itu, yang sehingga kini masih belum berkesudahan, Khalid menerima tentangan penyandang setiausaha agung Datuk Saifuddin Nasution dan penyandang jawatan timbalan presiden, Azmin Ali.

Tiada ulasan: