Jumaat, 8 Ogos 2014

SERONOK MUSUH...BILA MUSUHNYA BERCAKARAN...SEMUA NAK BERCAKAP NAK TUNJUK HEBAT DAN BODEK KETUA...DIAM TAK BOLEHKE...PECAH...RASAKAN SENGSARA BERJUANG CARA MASING2...MENANG LAGI SENANG DARI MENJAGA KEMENANGAN...NI KESAN TAK DE USRAH....FIKIRAN BERCELERU...MEREKA USRAHNYA WANG...DAN MEDIANYA 24 JAM BERPERANAN...ADA BERPOLITIK SETAHUN JAGONG....ITU PUN MASUK SETELAH MENANG





Friday, 8 August 2014


HEBOH DIKATAKAN CERMIN KERETA INI KENA PECAH SEBAB ADA TEMPEL STICKER McDONALD'S????


Difahamkan kereta ini mangsa keadaan dari penyokong boikot Restoran McDonald's yang ekstrim dan melampau.

Cermin keretanya pecah dipercayai adanya sticker McDonald's melekat dicermin depan keretanya.

Cara ganas sebagai membantah dan boikot Restoran McDonald's bukan cara yang dituntut agama maupun dibenarkan oleh Undang-undang negara ... Rakyat pun tidak bersetuju ... Merosakan harta kepunyaan rakyat yang tiada kena mengena dengan Restoran McD harus dihentikan serta merta dan pelakunya mesti dibawa kemuka pengadilan.

Boikot ertinya tidak mengunjungi atau makan makanan dan minuman yang dijual di restoran-restoran McD seluruh negara dan bukannya merosakkan harta orang ramai dan awam.


Cukup cukup cukup cukup sudahhhhhhh....ada mata lihat.ada mulut tutupppppppp...jgn sampai rakyat muak dan muntah....dgn gelagat kitaaaaaa
KUALA LUMPUR - Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menyifatkan tuduhan Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution bahawa ia akan bersikap 'selektif' terhadap sebarang siasatan...
sinarharian.com.my

9:58AM - 8 Aug 2014

Dr Zuhdi: Anwar 'serang hendap' Hadi dan pimpinan PAS

Pengarah Operasi Pusat Penyelidikan PAS, Dr Zuhdi Marzuki berkata beliau mengkritik Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang melakukan "serangan hendap" terhadap Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan pimpinan PAS.

Katanya, beliau mengkritik Anwar sebelum ini untuk "mengingatkan" bekas timbalan perdana menteri itu betapa perlu menghormati pentadbiran pemimpin lain.

"Tukar pemimpin bukan seperti tukar pakaian," katanya ketia berucap di majlis Solat Hajat Perdana "Munajat Selamatkan Gaza dan Selangor Bumi Bertuah" semalam. Turut hadir ialah Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Dr Zuhdi juga menjelaskan kepada hadirin betapa dirinya menjadi popular tanpa disangka apabila analisis perbualan Whatsappnya diangkat keluar dari konteks sedangkan beliau tidak menyokong pendapat berkenaan.

"Yang sokong PAS keluar Pakatan tu orang lain. Bukan saya.

"Sekarang kalau saya berdehem pun orang tanya adakah dehem itu untuk Anwar Ibrahim atau Khalid Ibrahim," kata beliau.


Khalid Samad: Penjelasan Zuhdi calar imej PAS

Zuhdi: Bocor kerana bantah Langkah Kajang

Pemuda PAS gesa parti siasat maklumat bocor

DAP tuntut Zuhdi mohon maaf






































Aman Palestin added 8 new photos.
Bom Zionis tidak meletup di rumah staff Aman Palestin
Ini merupakan keadaan rumah Mahmoud Bader, pegawai media Aman Palestin di Gaza yang terkena serangan bom Zionis.
Akan tetapi, atas kuasa Allah, bom yang dijatuhkan pusawat Zionis tersebut tidak meletup.
Tiada kecederaan atau kematian di kalangan ahli keluarga beliau ketika kejadian.
Aman Palestin di Malaysia berharap agar Mahmoud tabah menghadapi musibah yang menimpa rumah beliau dan keluarganya. Apa yang berlaku terhadap beliau adalah kecil berbanding ramai lagi rakyat Gaza yang lain.


Guan Eng bagi tempoh 24 jam untuk Nasruddin minta maaf
















Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng gesa Ahli Parlimen Temerloh Nasruddin Hassan minta maaf kepadanya berhubung kenyataan terowong bawah laut Pulau Pinang. Gambar fail The Malaysian Insider.Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng gesa Ahli Parlimen Temerloh Nasruddin Hassan minta maaf kepadanya berhubung kenyataan terowong bawah laut Pulau Pinang. Gambar fail The Malaysian Insider.Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng akan mengambil tindakan undang-undang terhadap Ahli Parlimen Temerloh Nasruddin Hassan jika beliau gagal membuat permohonan maaf tanpa syarat kerana mengeluarkan kenyataan tanpa asas berkenaan terowong bawah laut Pulau Pinang.
Lim berkata, Nasruddin berpegang kepada "dakwaan dan penipuan tidak berasas" berkenaan pembiayaan projek pembinaan terowong dasar laut dan penganugerahan projek berbilion ringgit itu.
"Nasruddin mempunyai 24 jam untuk menarik balik penipuannya dan membuat permohonan maaf kepada saya," kata Lim di pejabatnya di Pulau Pinang, hari ini.
Lim berkata, tindakan undang-undang akan dikenakan kepada Nasruddin sekiranya beliau gagal berbuat demikian kerana "penipuan yang dilakukannya sama seperti cybertroopers yang pro Umno dan Barisan Nasional (BN)".
Katanya, jika Nasruddin merupakan umat Islam yang baik, dan tidak hipokrit, beliau sudah tentu akan menarik balik dakwaan yanng dibuatnya.
"Jika beliau gagal, tiada beza antara beliau dengan Umno," kata Lim, yang juga setiausaha agung DAP.
"Saya tiada pilihan lain selain melayannya sebagai musuh BN dengan mengarahkan peguam mengambil tindakan perundangan atas dakwaan menyebarkan fitnah dan penipuan terhadap saya dan kerajaan negeri," katanya.
Nasruddin mempersoalkan mengapa Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menerima kecaman ekoran projek lebuhraya Kidex, namun Lim tidak dikenakan apa-apa tindakan berhubung pembinaan terowong dasar laut yang didakwanya diberikan secara rundingan terus.
Nasruddin berkata, projek terowong berjumlah RM4.63 bilion di negeri dipimpin DAP itu dibiayai sepenuhnya oleh kerajaan negeri dan dianugerahkan kepada pemaju, Construction Zenith BUCG Sdn Bhd secara rundingan terus.
"Di manakah suara pimpinan Pakatan dalam menegur sikap Lim ini? Bukankah kita menentang rundingan terus satu ketika dahulu
"Saya pelik kenapa Khalid dibantai teruk kerana projek yang bukan bawah bidang kuasanya.
"Namun dalam masa yang sama, tidak berlaku kepada kerajaan Pulau Pinang di bawah pimpinan Lim," katanya.
Nasruddin berkata, projek terowong itu menerima bantahan memandangkan jambatan kedua Pulau Pinang itu sudahpun memadai untuk menampung beban lalu lintas.
Projek itu juga katanya dijangka akan menyebabkan kesesakan lebih teruk dengan kemasukan lebih banyak kenderaan ke pulau tersebut.
Nasruddin berkata, kesesakan teruk di Pulau Pinang akan dapat diatasi jika satu sistem keretapi transit dibina dengan kos hanya RM120 juta sekilometer.
"Namun tindakan Lim ini langsung tidak dikecam pimpinan Pakatan sepertimana Khalid dikecam dan didesak meletakkan jawatan," katanya. – 7 Ogos, 2014.

TEKNIK PERNIAGAAN DAN TEKNIK POLITIK SAMA...BAGI WANG DAN BAGI MAKANAN PERCUMA BIASA....APA NAK BAGI...BAGI KEDUDUKAN WALAUPUN TAK LAYAK ...LELAKI BAGI PEREMPUAN....PEREMPUAN BAGI LELAKI....NI YANG RASULLULLAH SAW TUNJUK....DIMANA RASULLULLAH SAW TOLAK....LAH NI ADA SETENGAHNYA....USTAZ DIA CITER BAB NI....DI PUN TIBAI
BOIKOT McD ANTARA USAHA MENGHENTIKAN KEGANASAN ZIONIS ISRAEL
Usaha memboikot rangkaian makanan McDonalds dan Tesco mula menampakkan hasil dalam usaha memberikan tekanan kepada keganasan Israel. Sepertimana biasa, personaliti Bumiputera dan Islam yang dibayar gaji oleh kumpulan rangkaian itu mula bersuara memberikan pelbagai penjelasan agar tidak terus diboikot..
Kuasa alam melalui ledakan perasaan orang bawahan melalui kuasa membeli jelas melemaskan negara paling jahat di dunia yang menerima sokongan Amerika itu. Dalam analogi alam, langit adalah golongan atasan, bumi adalah golongan bawahan atau masyarakat awam, angin adalah tiupan berita, hujan adalah analogi hidayah atau ilmu, manakala api pula adalah analogi neraka.
Kesan boikot ini sinonim dengan hakikat bencana alam, pemusnahan yang tidak dapat ditampung manusia apabila ia berlaku di bumi. Begitulah halnya apabila berlaku kejadian yang menggoncangkan seperti gempa bumi, letupan gunung berapi, banjir, puting beliung dan sebagainya.
Sebagai contoh, putaran angin putting beliung akan berlaku apabila terjadi perbezaan yang melampau antara suhu panas dan sejuk. Demikianlah cepatnya edaran berita panas di Gaza yang menyerbu masyarakat dunia apabila keganasan dan jenayah perang yang melampau telah dilakukan oleh Israel secara berterusan.
Masyarakat dunia marah dan berdemonstrasi menghentam Zionis Israel dengan berapi-api ibarat ledakan lahar gunung berapi. Perniagaan tajaan Zionis yang selama ini sangat subur mula gersang apabila hati masyarakat dunia dari golongan bawahan meluap-luap panasnya dan mula memboikot.
DILEMA ANTARA TAWARAN PERCUMA DAN BOIKOT McD
Agak memalukan juga apabila ada yang tidak sedar Tesco sedang memperbodohkan kita apabila tawaran hadiah RM500,000 dibuat tatkala masyarakat sedang berkempen memboikotnya. Dengan bangga sebahagian dari kita menayang muka ketika turutserta dalam pertandingan itu. Hilang kisah memboikot, kita malah menambah belian pula untuk merebut hadiah itu. Inilah gambaran pendirian sebahagian dari masyarakat kita.
Jumaat esok dikatakan hari tanpa McDonalds seluruh negara. Secepat kilat pihak pengurusan McD dikatakan mengambil langkah yang sama dengan Tesco untuk memperbodohkan kita. Mereka dikatakan menawarkan juadah McD secara percuma. Ada juga yang mengatakan ini berita palsu, ada yang kata tawaran ini akan dibatalkan apabila McD dikritik hebat. Jika tawaran ini benar, maka ramai pulalah nanti penggemar McD yang terliur dengan tawaran itu. Masing-masing serba salah samada mahu terkam makanan percuma atau mahu teruskan boikot.
Matlamat kita ialah untuk memberikan tekanan ekonomi terhadap sumber kewangan Zionis Israel. Jika kita tidak mampu belikan senjata untuk Palestine, jangan beri dana untuk Israel membeli senjata pula. Itu saja kuasa yang kita ada.
Dari segi ekonomi, tidak salah nak makan makanan yang ditawarkan secara percuma. Lebih banyak kita ambil, lebih banyak McD hilang dana kerana makanan itu tidak haram. Yang haram ialah penggunaan keuntungannya untuk mendanai kemusnahan dan pembunuhan beramai ramai.
Tetapi dari segi moral, ia sangat memalukan dan menjatuhkan maruah kita yang kononnya mahu memboikot McD, tetapi baru offer makan sedikit sahaja, kita sudah tersungkur-sungkur merebut makanan. Sudah boleh dibayangkan bagaimana mereka berguling-guling mentertawakan kita apabila melihat sikap sebahagian masyarakat kita ketika berebut-rebut mahu mengambil makanan percuma.
Di manakah kita nak letak muka? Nampak sangat yang kita tiada pendirian.
McD tidaklah haram, namun ia bukanlah makanan yang terjamin halalan toyyibahnya. Mereka kaya raya hanya kerana sikap orang kita yang terlalu mengagungkan gayahidup dan budaya pemakanan barat. Padahal makanan itu dipenuhi dengan pelbagai kimia seperti perasa dan pengawet yang bersifat karsinogenik. Ia mereputkan tulang, menjadi punca pelbagai jenis kanser, penyakit jantung, hati dan sebagainya. Masih ingat agenda 5F, 3S, 5S, 7S oleh puak Dajjal? Ya.. habit pemakanan, ‘Food & Snack’ adalah salah satu darinya.
Ketahuilah bahawa kerugian hasil dari boikot pembelian McD dan segala keluaran Israel amat menakutkan mereka dari segi impak ekonomi. Namun secara moralnya, Israel akan merasa lebih tertekan jika tidak ada sebiji pun burger percuma yang ditawarkan seluruh negara itu sudi diambil oleh pelanggan.
PENDAPATAN ORANG KITA TURUT TERJEJAS?
Banyak juga fakta yang dikeluarkan oleh beberapa individu berbayar yang menjadi jurucakap Tesco dan McD menyentuh isu ini. Ada yang berkata Tesco tiada sumbangan kepada Israel. Ada yang kata banyak ekuiti McD dipegang oleh orang Melayu Islam. Yang penting masing-masing mengatakan ramai pekerja Islam yang bekerja dengan mereka dan sebagainya.
Kita ucap terima kasih pada pihak yang mengambil inisiatif mengkaji dengan mendalam termasuk mendapatkan data dari pendaftar syarikat bagi memastikan kesahihan dakwaan itu. Yang nyata, kepentingan bumiputera hanya sekitar 16% dalam perniagaan McD. Soal peluang kerja langsung tiada masalah kerana Malaysia memang sedang mengalami krisis tenaga kerja sehingga menjadi tumpuan PATI.
Keganasan Israel sudah sangat parah dan melampau, sudah sampai ke tahap binatang buas. Kanak-kanak dan wanita dibunuh dengan SENGAJA oleh tentera. Gaza dikepung dengan bekalan letrik, air, makanan, perubatan, peralatan dan segala macam keperluan hidup disekat sewenang-wenangnya. Sekolah, hospital, masjid turut dibom dengan sengaja. Tanpa merasa malu mereka mengedarkan video yang menunjukkan tepuk sorak keriangan apabila melihat semua itu berjaya dibom.
Amerika bukan sahaja secara terang terangan menyatakan sokongan terhadap Israel, malah menyediakan bantuan kewangan dan bekalan senjata untuk memenangkan Israel. Sebuah bank seperti HSBC yang biasanya memujuk pelanggan untuk menyimpan di bank mereka sanggup menggantung akaun organisasi Islam yang menyokong Palestine. Demikian Israel dan sekutu mereka begitu berpegang teguh pada prinsip meneruskan sokongan terhadap keganasan Zionis itu.
Untuk kita yang memang ‘hantu’ McD dan yang berkepentingan samada dari segi perniagaan atau pencarian nafkah, inilah yang dinamakan pengorbanan. Jika pemboikotan ini jelas berkesan dan sekurang kurangnya mampu membuatkan Israel tarik handbrake daripada terus menerus menjahanamkan hartabenda dan membunuh insan tidak berdosa di Gaza, apalah sangat dengan 16% kepentingan orang Islam di McD?
Sebahagian dari mereka yang berkepentingan bukan orang susah pun? Gunalah sedikit akal untuk menunjukkan tanda sokongan. Contoh yang digimikkan di media sosial di mana satu outlet McDonalds yang menukar nama dengan ‘McDolah’ adalah antara langkah praktikal yang bijak. Dapurnya sama, pekerjanya sama, tapak bangunan dan peralatan semua masih sama. Mereka cuma perlu tukar produk sahaja. Lakukanlah kerana Allah dan sokongan kemanusiaan terhadap Palestine.
InsyaAllah masyarakat juga boleh turut membantu dengan memberikan sokongan jika pengusaha yang terlibat sanggup mengubah haluan dengan matlamat mendokong perjuangan rakyat Palestine yang tertindas sekian lama. Kita hanya perlu gunakan kemudahan media sosial dan kesatuan NGO dan kempen mulut ke mulut untuk mewarwarkannya.
Pihak kerajaan juga boleh membuat tawaran untuk membantu sebahagian dari pengusaha McD tempatan dan pekerja yang terjejas sebagai menunjukkan sokongan kepada gerakan pemboikotan ini. Pelbagai syarikat korporat lain juga masih memerlukan ramai pekerja.
KESIMPULAN
Jadilah umat yang berpendirian teguh dalam menangani isu keganasan Israel dan usaha untuk memboikot semua rangkaian perniagaan yang menyokong mereka. Jangan tunjukkan yang kita ini umat yang terlalu rendah martabat dan tiada pendirian. Hanya dengan rasuah makanan, hanya dengan tawaran hadiah di Tesco sahaja kita sanggup bungkus semula tekad perjuangan bertaraf JIHAD FI SABILILLAH ini.
Lebih parah lagi jika semua yang terlibat dengan kerjasama perniagaan dengan Israel, bahkan dengan Amerika sekalipun melakukan pemboikotan secara kekal dengan mengubah perniagaan mereka. Mengapa tidak? Kerana sudah 70 tahun Israel mengganas, menyiksa, memusnah dan membunuh rakyat Palestine. Apa maknanya jika kita hanya boikot mereka sehari atau sebulan?
Sepatutnya Parlimen Malaysia sudah awal-awal melakukan embargo, memboikot Israel dan Amerika sepertimana dilakukan oleh banyak negara lain termasuk yang bukan Islam. Sekalipun jika pelaburan syarikat Amerika dan Israel dikatakan memakmurkan ekonomi kita, namun jika hasilnya digunakan untuk menjahanamkan negara dan nyawa saudara kita di sana, kami yakin ramai dari kita sanggup kurangkan kemewahan ini demi menunjukkan semangat persaudaraan kita.
Penentangan terhadap Israel sudah menjadi agenda dunia, bukan terbatas kepada masyarakat Islam sahaja. Oleh itu hati-hati dalam melontar tohmahan serta melabel Zionis dan Yahudi. Jangan sampai kita ditertawakan dan dilihat sebagai masyarakat yang jahil. Kita harus membantah dengan ilmu. Yang jelas jahat ialah Zionis. Bukan semestinya Yahudi itu Zionis kerana ramai sekali Yahudi yang menentang Zionis Israel dan menyokong perjuangan rakyat Palestine.
Akhirnya harus hati-hati juga dalam menzahirkan kebencian terhadap Israel dan usaha pemboikotan ini. Janganlah mengulangi lontaran yang berbentuk keganasan terhadap premis perniagaan atau pekerja yang terlibat. Ini kerana ada di kalangan kita yang melakukan sesuatu membabi buta tanpa timbang tara, premis dirosak, pekerja diludah dan sebagainya. Yang mahu kita boikot ialah perniagaannya bukan premis atau pekerjanya.
Antara contoh yang baik ialah apa yang dilakukan oleh Menteri Pertanian dan asas tani, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob yang menggunting kad kredit HSBC beliau secara terbuka. Selaku menteri, apa yang beliau lakukan pastinya mampu memberi kesan signifikan secara moral kepada bank itu. Demikian juga usaha beberapa pihak seperti mengecat logo dan bendera Gaza di keretapi, bangunan dan kenderaan. Kesannya amat menebal.
Semuga usaha kita berjaya memberikan tekanan jangka panjang buat menghentikan kekejaman Zionis Israel.
‪#‎PRAYFORGAZA‬
WARGA PRIHATIN
www.prihatin.net.my
INGAT SATU CERITA LAMA....USTAZ TU KATA IA TAK MAKAN UDANG SEBAB TAK DE NAS DALAM QURAN....TUNJUK WARAK LAH AGAKNYA...BILA ABIS CERAMAH ADA JAMUAN....KEBETULAN JAMUAN MEE GORENG....RENCAHNYA ADALAH UDANG....USTAZ TU TIBAI JUGA.....LAWAKKAN 

CITER LAIN BUKAN NAK MENGHINA....NASIHAT JANGAN CAKAP KALAU KITA TAK BUAT....DALAM CERMAH IA KATA SEBAIK CONTOH YANG KITA IKUT IA RASULLULLAH SAW....CAKAP PENUH SEMANGAT....NAK TAHU....USTAZ TU PUN TAK BELA JANGGUT....SUNNAH PALING KECIK SENANG BUAT....KOD2 TAKUT NAMPAK TUA....SEBAB JANGGUT ADA UBAN....LAWAK...TUA TAK BOLEH LARI


NI BUKAN MENGUMPAT BAGI SEDAR....DIA PENGAJIAN JADUALNYA TETAP DISATU SURAU....MEMANG DAH SET HARI SELAMA NI....SELASA MALAM RABU....TIBA2 TAK DATANG KATANYA ADE HAL...KEBETULAN DAPAT DIKESAN...IA MENGAJAR DISURAU LAIN....KENAPA SURAU TU BAGI RM70....SEDANGKAN SURAU MENGAJAR TETAP TU RM50 SAJA.....BUKAN DUIT DIPERTIKAIKAN TAPI MUNGKIR JANJI...KITA USTAZ

DE LAGI...IA USTAZ TERKENAL JUGA DISATU DAERAH...SINGGAH MAKAN DIWARUNG....BILA NAK BAYAR....BUKA SAMPUL SURAU BAGI...TERPANCUL MULUT CAKAP.....LIMA PULUH RINGGIT AJE....ORANG KELILING DENGAR....RASA SIKIT....PATUT ADA SIFAT MEMADA/ZUHUD....USTAZ KAN

DE LAGI...SEDAP MENGUMPAT NI...BELIAU MINTAK DERMA UNTUK SATU RUMAH ANAK YATIM PADA JEMAAH SURAU TEMPAT IA MENGAJARLAH...WAKIL LAH KONON...MEMANG BETULLAH...TAK TIPU...TAPI IA MEMILIKI 2 BUAH KERETA MEWAH....KAN ELOK SATU JUAL...DUIT JUALAN DERMALAH....ATAU JUAL DUA2...BELI LAH KERETA BIASA2 AJE...DUIT BAGI BADAN ANAK YATIM TU...PAS TU KUTIP2 JUGA...MAKA ORANG TENGOK LOGIKLAH

SYOKNYA MENGATA....IA KATA(BIASA USTAZLAH) ISTERI TAK CANTIK TAK PE...YANG PENTING AGAMA...BETULLAH ITU HADIS....TAPI BUKAN SEMUALAH....ISTERI2 USTAZ CANTIK2...CUN2....JANGAN JELES

ALANG2 CITER ABIS...DE SATU AJK MASJID...IA KATA PENCERAMAH TU MINTAK RM5000 SEKALI CERAMAH...BANYAKNYA...TAPI TAK PE BAGI SYARAT KAT DIA....JIKA LEPAS CERAMAH ADA 30 ORANG JADI TAKWA....KITA SANGGUP RM7000...RASA2 TUAN/PUAN TAHU MAKSUDNYA....

DULU2 LAH....ZAMAN SAHABAT2....IKUT ISLAM MEREKA JADI MISKIN SEBAB KEKAYAAN DISUMBANG KEJALAN ALLAH.....LAH NI TAK SEMUA LAH....IKUT ISLAM KAYA RAYA....MASYHUR....TERNAMA....SURAU2 DAN MASJID2...SERTA BADAN2 KEPORAT KENA  HULUR/BAYAR PADA MEREKA YANG CAKAP PASAL ISLAM DAN TAKWA.....MEMANG BIJAK SYAITAN MENIPU...BUKAN TAK BOLEH AMBIK LANSUNG...AGAK2LAH...KITA JUGA NAK MAKAN...BAYAR KERETA DAN ROTAX...SEWA RUMAH...NAFKAH ANAK2....TAPI JANGAN BAYAR KERETA RATUSAN RIBU HARGANYA....RUMAH BANGLO JUTAAN/RATUSAN RIBU....ALLAH TAK TANYA BANGLO DAN BMW...MERCEDES...MPVs YANG MAHAL2....APA WAJA TAK BOLEH SAMPAI PERLIS ATAU JOHOR KE....CUMA TAK GAH JE...ALLAH TANYA KENAPA KAMU TAK BERJUANG.....

NI AKHIR ZAMAN....ZAMAN IBADAH DI WAR-WARKAN...NI SEMUA TIPU DAYA IBLIS
CUBA FAHAM KATA2 SYAIDANA ALI R.A(Karramallahu Wajhah)JIKA ADA TASA'UF TAK DE FEQAH....JADI SESAT...ADA FEQAH TAK DE TASA'UF....JADI RIAK

BELIAU TAK CAKAP TENTANG TAK DE AKIDAH...TAK DE AKIDAH BERERTI ROSAK SEMUA AMALAN....RENUNG2KAN

 

Solat Hajat & Bacaan Yasin di kediaman rasmi. Terima kasih kepada rakan-rakan yang hadir pada malam ini.



MUNGKIN LEBIH MANIS/TEPAT KERANA ALLAH SAJA 


Saya beri pandangan terbuka utk En. Nasir. Sebenarnya langkah terbaik ialah tidak mempromosi McD secara terbuka apatah lagi mengaitkan penghayatan Islam anda dan keberkatan bekerja di McD.
Yang menjadi sasaran boikot ialah McD, bukan pekerja-pekerjanya. Kenapa En. Nasir beria-ia bahkan merelakan utk dipergunakan untuk mempromosi McD sehingga sebegitu rupa. Bagaimana Islamik sekalipun penampilan pekerja atau bagaimana 'Islam-friendly' sekalipun McD (meraikan pekerja muslim dan menyediakan tempat solat), itu tetap tidak mengubah hakikat McD Corp menyokong ekonomi Israel.
Bekerja di McD satu perkara, dan memboikot McD satu perkara yg lain.
Kedua-duanya menuntut kepada pendirian yang berbeza. Seruan boikot ini ditujukan kepada pengguna. Bagi yang bekerja langkah yang wajar ialah berikhtiar utk mencari pekerjaan lain kerana seperti yg En. Nasir kata 'rezeki ada di mana-mana' dan 'halal bukan pada makanan sahaja'.
Tetapi kalau En. Nasir sudah bekerja di McD selama 22 tahun sehingga sukar untuk meninggalkan McD teruskanlah bekerja disitu ; pilihan di tangan kita. Tetapi paling minima yang En. Nasir boleh buat untuk Palestin ialah tidak membiarkan diri anda diperguna atau anda sendiri mempromosi McD apatah lagi dengan mengaitkan pula dgn Islam.
Semoga teguran ini diambil dengan semangat persaudaraan Islam dalam kerangka 'tawasi bil haq; tawasi bil sabr.' (berpesan dgn kebenaran; berpesan dgn kesabaran). Semoga perkenalan kita berpanjangan dan kita terus berada di atas jalan kebenaran.
Dr. Hafidzi Mohd Noor,
Pengerusi,
Aqsa Syarif.
[Editor: PH]
 

Tiada ulasan: