Isnin, 4 Ogos 2014

BERKAHWINLAH MENGELAK DARI BERZINA...DAH LAH HUKUM ALLAH TAK JALAN....TAK DE KETAKUTAN PADA PENZINA DLL YANG MELANGGAR HUKUM ALLAH










15 Sebab Kenapa Kahwin Muda Digalakkan

15 Sebab Kenapa Kahwin Muda Digalakkan

15 Sebab Kenapa Kahwin Muda Digalakkan

15 Sebab Kenapa Kahwin Muda Digalakkan | Kahwin awal ataupun kahwin muda merujuk kepada perkahwinan antara lelaki dan perempuan pada usia 18-24. Untuk memudahkan lagi, pasangan yang mendirikan rumahtangga ketika mereka masih lagi belajar. Kahwin awal ini kembali menjadi perbualan di mulut para remaja mahupun ibubapa.
Dahulunya method ini adalah perkara biasa kepada datuk atau nenek kita. Tapi zaman globalisasi ini, berapa ramai yang berani menyahut seruan ini?
Mengapa harus takut dan ditangguh-tangguh niat murni anda? Jika dipertimbangkan hal ini, kahwin awal memang banyak manfaat dan kebaikannya :
1. Sudah ada yang berkenan di hati.
Untuk pengetahuan abah dan mama, saya telah menjumpai insan yang berjaya menarik segala perhatian saya kepadanya. Senang cerita, saya telah jatuh hati dengan dia. Orangnya baik,kuat agamanya,mempunyai ciri-ciri isteri dan anak yang soleh,rajin,seorang yang bijak dan yang paling penting dia sudah bersedia untuk menjadi seorang isteri yang baik dan juga seorang ibu yang hebat! Orangnya sudah ada, kenapa perlu ditangguhkan lagi kan?
2.Ingin menjaga mata,hati dan kemaluan
Mama dan abah yang dikasihi, memang perkahwinan ini bukan satu ruang untuk memuaskan nafsu semata. Namun kita perlu terima hakikat penciptaan manusia itu sendiri,kita diciptakan bersama dengan nafsu. Setinggi mana iman saya pada waktu itu, saya tetap tidak mampu untuk melarikan diri dari zina mata,zina hati dan minta jauh pada zina kemaluan. Kiri kanan depan belakang saya sentiasa berhadapan dengan wanita. Tidakkah lebih baik jika pernikahan ini dipercepatkan agar mata,hati dan kemaluan saya lebih terjaga dari fitnah-fitnah ini?
3.Mencari ketenangan
Apa perasaan mama dan abah bila mula-mula kahwin dulu? Mesti mama dan abah rasa sangat-sangat tenang kan? Bila dah ada orang tersayang kat sisi,jiwa sangat-sangat tenang. Ni bukan saya reka cerita. Ni dalam quran pun ada sebut.
“Diantara tanda-tanda kekuasaan Allah ialah Dia menciptakan untukmu isteri-isteri dari jenismu sendiri, supaya kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya, dan dijadikan-Nya di antara kamu rasa kasih dan sayang.” (Surah Ar-Rum; Ayat: 21)
Ketenangan ini yang saya perlukan. Ketenangan dalam jiwa,ketenangan bila ingin beribadah dan juga ketengan dalam menuntut ilmu. Susah tau nak fokus dalam pelajaran bila jiwa meronta-ronta.:)
4.Teman dalam pelajaran
Abah dan mama risau pelajaran saya akan terganggu bila saya kahwin awal ye? Siapa cakap terganggu? Saya akan lebih bersemangat. Kahwin ini bukan matlamat hidup saya. Kahwin ini untuk melancarkan lagi perjalan saya menuju matlamat hidup saya yang utama. Isteri saya nanti boleh bersama saya,memberi sokongan. Kami boleh berlawan-lawan dalam mendapat keputusan yang lebih baik. Bukankah ini satu persaingan yang sihat? Dengan pasangan yang halal pulak tu kan?:)
5.Teman dalam kehidupan
Ini mungkin perasaan peribadi dari diri saya sendiri. Setiap manusia inginkan pasangan,ini fitrah. Mungkin naluri ini kelihatan terlalu awal menggelegak dalam diri saya ini namun kita tidak boleh bunuhnya begitu sahaja. Saya merupakan anak bongsu. Adik beradik saya semua sudah berkahwin. Secara jujurnya,sekarang saya selalu rasa sangat sunyi. Bila datang masa saya jatuh sakit, Ya Allahh..terasa sangat memerlukan seseorang berada disisi. Mama,dulu mama boleh menjadi peneman setia saya. Namun sekrang saya sudah berada sangat jauh dari mama. Saya perlukan seorang teman. Teman yang mampu mengambil tugas seorang ibu.
6.Teman dalam perjuangan
Kehidupan ini merupakan satu perjalanan menuju satu destinasi yang abadi. Ujian dan cubaan itu satu perencah dalam kehidupan ini. Saya boleh dan mampu menempuh semua ini seorang diri. Namun ada kalanya saat saya jatuh tersungkur,sedikit payah untuk saya bangun semula. Alanglah indahnya ada seorang insan yang menjadi teman setia dalam perjalanan ini. Lebih kuat dan teguh saya dalam perjalanan ini. Lebih laju dan berkualiti setiap masa kami. Saya dalam kesedihan,dia boleh menjadi pengubat duka. Saya sedikit terlari dari landasan,dia boleh kejutkan saya dan sama-sama mendirikan solat tahjud di malam hari. Kami tidak mahu menjadi manusia biasa,kami ingin menjadi pejuang agama,bangsa dan negara!
7.Hilang fokus
Mama dan abah yang amat saya cintai,masih kalian bersama saya?Mari kita teruskan. Saya ada cita-cita yang sangat besar. Saya bukan seorang budak univeriti yang tidak beragenda. Habis belajar,kahwin,dapat anak,sambung belajar sampai phd,pergi kuliah-kuliah agama,beli harta banyak-banyak sebagai aset dan seterusnya sehingga ajal menjemput. Saya bukan berfikiran tipikal rakyat sebegitu. Saya ingin membina ummah. Dan perjalanan ini sangat payah dan panjang. Namun buat ketika ini,hampir 50 peratus fokus saya telah hilang. Kerana gangguan perasaan dan faktor lain. Saya amat risau saya gagal sampai ke desitnasi. Saya memerlukan fokus itu kembali!
8.Remaja lebih produktif
Produktif ini bukan sahaja merujuk kepada zuriat hasil dari perkahwinan ini. Saya ingin buang jauh-jauh slogan sebegini “Rileks laaa..Muda lagi untuk kahwin. Enjoy dulu. Nanti menyesal baru tau.”. Slogan ini tidak ada dalam kamus hidup saya. Enjoy dulu? Saya takut tempoh enjoy ini saya sia-siakan dengan perkara yang langsung tidak memberi faedah kepada diri saya dan juga ummah keseluruhan. Tidak merasa rugi ke? Lagi saya takut jika dalam tempoh ini saya terus terjatuh kedalam arus maksiat. Nauzubillah! Bila saya berkahwin pasa usia yang muda, ruang untuk melakukan perkara-perkara “enjoy” sedikit sebanyak sudah tertutup. Saya selamat. Saya boleh fokus untuk terus berjuang dan berjalan berlari menuju matlamat yang hakiki itu.Saya takut saya mati dalam tempoh “enjoy” itu. Apa saya dapat? T_T
9.Menjadi lebih bertanggungjwab
Semoga dengan perkahwinan pada usia muda ini menjadikan saya seorang yang lebih bertanggungjwab dan matang. Sekarang ini pun saya sedang berusaha menjadi seorang yang bertanggungjawab. Mama dan abah taknak ke seorang anak yang matang dan bertanggungjwab? Atau nak seorang remaja biasa yang pada umur sekitar saya ini yang masih keluar lepak malam tanpa arah tuju dan agenda? Lepak di kedai mamak sehingga lewat malam semata-mata untuk menonton perlawanan bola sepak. Mesti tidak berkenan dengan jenis sebegini kan? Dengan sifat tanggungjawab ini, tidak sanggup saya bermudah-mudah dalam pelajaran saya. Ini masa depan saya. Insyaallah,tanggungjawab ini juga mampu menjadi pembakar obor semangat saya untuk berjaya dalam pelajaran dengan cemerlang.
10.Menjadi anak yang soleh
Saya ingin berkahwin awal ini pun bukan satu perkara seronok-seronok,hanya untuk memuaskan nafsu sahaja. Tapi ini juga salah satu kerangka dalam berubudiyyah kepada Allah. Salah satu jalan untuk saya lebih dekat dan taqarrub dengan Dia. Semoga segala cabaran yang mendatang ini menjadikan saya lebih dekat dengan Allah. Lebih beriman dan menjadi hamba yang taat. Bila Allah cakap saya perlu menjadi anak yang soleh dan taat kepada kedua ibu bapa, saya sebagai hamba Allah yang taat akan menyerahkan seluruh hidup untuk menjadi anak yang soleh. Mama dan abah mesti gembirakan bila dapat anak sebegini? Doakan saya menjadi anak yang soleh.
11. Fikiran lebih matang
Berkahwin dapat merubah hidup seseorang yang dahulunya terumbang-ambing kepada lebih berwawasan. Tiada lagi masa untuk melepak bersama rakan, membaca komik atau ber-facebook, dan digantikan dengan perkara yang lebih berfaedah dan matang.
12. Membaiki diri
Ramai mengakui, turning point paling penting dalam kehidupan mereka adalah perkahwinan kerana mulai detik itulah mereka berubah menjadi insan yang lebih baik. Sikap panas baran dan pemalas semasa zaman bujang dapat dikikis sedikit demi sedikit. Si isteri pula sudah rajin untuk ke dapur dan mengemas rumah. Solat juga didirikan secara berjemaah andai ada kelapangan masa.
13. Plan jangka panjang
Jika berkahwin muda, sudah tentu memperoleh cahaya mata awal. Belum sampai waktu persaraan pun tanggungjawab untuk anak-anak sudah selesai kerana mereka semua sudah besar panjang. Dengan tubuh yang masih cergas, ekonomi yang kukuh, dan anak-anak pun sudah dewasa, suami isteri bolehlah menghabiskan masa-masa yang selebihnya berdua ataupun pergi honeymoon tanpa gangguan icon razz 15 Sebab Kenapa Kahwin Muda Digalakkan
14. Seks yang lebih berkualiti
Pastinya tenaga di usia muda lebih kuat berbanding lewat umur. Tahukah anda, menurut kajian perubatan, antara faktor utama kemandulan adalah berkahwin lambat? Kaum hawa juga perlu waspada di mana jika anda berkahwin di usia lingkungan 35 tahun, anda mungkin dinasihatkan untuk tidak mengandung kerana bimbang berlaku komplikasi.
15. Rezeki bertambah
Antara alasan mereka yang mahu melambat-lambatkan perkahwinan ialah kerana kekurangan kewangan. Makan minum, pakaian, ansuran kereta dan rumah, lampin anak, kirim duit kepada mentua dan macam-macam lagi yang selalu memukul kotak fikiran. Tapi percayalah, Tuhan tidak akan membebankan hambanya melebihi apa yang bisa ditanggung oleh mereka. Berkahwin adalah tuntutan agama, dengan sendirinya rezeki itu akan datang kepada anda walaupun pada mulanya sedikit, tapi kelak anda akan dapat mengatasi kesulitan itu selagi anda percaya dan bepegang kepada rahmat-Nya.
Wallahua’alam

Kembalilah Kalian ke Adab Islam, Islam Agama yang Indah

Posted on Monday, 4 August 2014 01:39 
Muslimedianews.com ~ Kembalilah kamu sekalian ke adab Islam. Sesungguhnya Islam adalah agama yang indah.  Islam menghendaki kebersihan, kebaikan, dan keindahan.  
Islam melarang adanya kebencian, kecilnya rasa malu, dan sedikitnya adab.

"Salah satu tanda kebaikan Islam seseorang adalah jika dia meninggalkan yang tidak bermanfaat baginya" (HR.Tirmidzi: 2317)

"Barang siapa yang beriman kepada Allah Swt dan Hari Akhir maka hendaklah ia berkata yang baik atau diam" (HR. Bukhari: 6475)

"Tidak sempurna iman seseorang sampai ia mencintai saudaranya sebagaimana ia mencintai dirinya sendiri" (Hr. Bukhari: 13)

"Jangan marah, maka bagimu surga" (HR. Thabrani: 1762)

Rasulullah Saw menjadikan untuk kita keempat hadis di atas sebagai lampu penerang di jalan kita menuju Allah Swt, di jalan kita menuju kebenaran, dan di jalan kita selama di dunia.
5 hrs ·
Punca kejadian rusuhan di Shell Lundang 28 Julai 2014:
1. Budok2 melayu main mercun dr waktu buko poso sapa ko kes rusuhan jadi
2. Main mercun supo tak dok otok lepar ko keto oghe lalu lalang termasuk keto ambo, klu kebetulan ado keto hok bocor tangki minyak dok ko bulih meletup
3. Di balai polis ramai oghe buat report tapi polis x amik tindakan, termasuk tokey shell dkt 5 kali g report
4. Sep tak dok iman koho galok, lepah lepar mercun ko oghe awam nyo g lepar ko stesen myk masa tu byj keto tgh isi myk
5. Tokey shell tok tahan sblm shell meletup sbb bawah tanah ada 4 tank besar penuh minyak, dio g warning dgn hanya spray black paper bkn gna gas pemedih mato supo FRU gna pun... tu pn pok2 dio g serang shell smula... jenis saloh oghe gegey saloh dio x napok.
6. Bakpo dio g spray dlm seven e sbb budok main mercun memang tubik masuk seven e makan dan minum free serta berlindung dlm tuh...bankrup doh tokey seven 7, jd nasib lh klu sapo x bersaloh pn kna... adat lah...balo pn klu Allah nk bui x kiro oghe baik ko jahat, keno blako... supo sep dio g lepar ko oghe awam mercun, pah oghe awam wak saloh gpo?
7. Pok2 main mercun g serey shell...bkn setakat munoh ko kedai oghe... curi pulok barang2 oghe...memalukan sungguh... malam2 rayo buat doso, dlm CCTV bulih tgk blako tuan2... pah hok tokey seven e g bayar RM200 sbgai pampasan ko budok2 seven e hok kna spray x oyak...tp oghe awam hok punoh keto kna mercun bola pok2 mu bayar ko dop? Keto ambo pomen nok huduh2 RM300 boh...
Jd kesimpulan... klu nk saloh tuan kedai shell hanya spray rambang dan 2, 3 oghe jah hok x bersaloh keno, tapi kesalahan anok melayu:
1. main mercun (nyata diharamkan dimalaysia)
2. Baling mercun ko keto lalu lalang ( membahayakan keselamatan awam)
3. Baling mercun ko stesen minyak ( klu meletup bkn pedih mato sajo... 1 lundang meletop) oghe hok tok bersaloh keno belako
4. memusnahkan hartya benda org dan mencuri barangan org
5. Main mercun tok kaba igt sapa oghe tua, budok2 dok kejut x leh tdo...
Jadi klu masuk mahkamah nok belo bangsa Melayu pn malu sebab kesalahan bermula alik kita dan banyok pn alik kita... jd gapo2 kna balik pado asal...mlm rayo molek dok sejik blako..pakat takbir rayo...klu nk main mercun balik supo tahun 80an, 90an 2000an...main caro betul caro tamadun...meriah supo tulo... biar padey dgn kelantan serambi mekoh gak etek...
ambo bkn nok belo sapo2... tp sedih tgk anok bangsa melayu beragama islam hok tidak berakhlak... doh lah kes dadoh melayu paling tinggi, pecoh rumoh pn melayu, ragut pn melayu, rogol pn melayu... Allahuakbar! Mitok Allag jauh lah balo ko kito...klu Allah nk turun balo keno blako hok baik ko..hok jahat ko... nauzubillah....
Oghe islam di gaza jihad dihujani peluru2 sbb nk jg kesucian islam, di kelate oghe islam dihujani mercun dan mencemarkan kesucian agama islam...malam hari rayo pulok tuh... Astaragfirullahalazim....
Video kejadian rusuhan di Shell Lundang







Wartawan Rakam Saat Kematiannya Ketika Membuat Liputan di Gaza


Video ini dirakam ketika seorang jurukamera menghampiri Pasar Shujaiyah, Gaza dan Israel mengebom tempat tersebut.

Beliau sempat merakam suasana ketika Israel secara tiba-tiba menyerang dua buah ambulan berhampiran wartawan tersebut yang pada ketika itu sedang menjalankan operasi menyelamat.

Serangan semalam telah mengorbankan seramai 17 orang. Seorang wartawan Palestin iaitu Rami Rayan juga terbunuh didalam serangan tersebut.


 VIDEO DARI KAMERA WARTAWAN YANG TERBUNUH



VIDEO DARI JURUKAMERA LAIN BERDEKATAN YANG TERSELAMAT
Dari Update Mengenai Mesir Dan Morsi Disini
Harga yang perlu dibayar dengan penggulingan presiden Mursi : puas hati sekarang??
Seorang lelaki yang berketurunan petani dari delta sungai Nil, membesar dalam persekitaran agama, dan ilmu akademik duniawi, membawa lelaki ini ke tahap pencapaian akademik dan kebendaan yang cukup tinggi. Ber dekad menjadi pensyarah kejuruteraan kimia di Universiti dalam dan luar negara, Menjadi staff muslim di NASA, malah menerima gelaran Profesor, itu semua tidak membawa lelaki ini jauh dari ALLAH. beliau, Mohamed Mursi merupakan seorang haffiz al Quran, malah isteri dan 5 orang anaknya juga turut dididik menjadi hafiz al Quran.
Jun 2012, Mursi dilantik menjadi presiden Mesir. Beliau yang memilih Ikhwanul Muslimin sebagai landasan juang hidupnya, tidak pernah mencalonkan dirinya, sebaliknya dipilih oleh syura. Presiden Mursi yang meringkuk didalam Penjara sewaktu era Hosni, kini diangkat menjadi presiden sebuah negara Mesir yang disebut berkali-kali didalam Al Quran.
Presiden Mesir menyahut perlantikan ini dengan ucapan syukur dan mengimami solat hajat dan sunat syukur. Lantas berpidato umpama Khalifah Abu Bakar dan Umar. Tidak menunggu lama, beliau telah berusaha sehabis daya untuk memulihkan hubungan umara’ dan para ulama mesir yang telah lama terpisah sejak era 32 tahun Hosni. Lelaki berani ini, menolak surat ucapan tahniah dari Israel atas kemenangannya. Beliau membuktikan, beliau bukan mudah diperalat dan diboneka kan seperti patung-patung negara arab yang lain. Morsi telah membuka semula pintu sepadan Rafah antara Mesir dan Gaza, bagi memudahkan urusan penghantaran bantuan. Ini merupakan jasa terbesar beliau dan kemerdekaan terbesar rakyat Gaza dan kesenangan hakiki kepada para sukarelawan Gaza.
Morsi tidak cukup dengan itu, mengaum deras di persidangan NAM di Tehran dengan memulakan aluan ucapannya dengan memuji-muji saidina Abu Bakar dan Umar, sedangkan beliau sedang berada di negara Syiah yang sering mencerca para sahabat nabi ini. Didalam ucapannya itu, Presiden Morsi telah mengutuk sekeras kerasnya tindakan rejim Basyar keatas rakyat Syria hingga memaksa delegasi syria yang turut berada di dewan itu melangkah keluar dewan dengan rasa tidak puas hati.
Didalam negara pula, presiden Mursi berkeras untuk tetap tinggal di rumah lamannya berbanding tinggal di istana mewah presiden. Beliau memutuskan agar pegawai-pegawai tentera yang berpanas untuk mengawalnya, agar tidak perlu berkawal dan boleh mencari tempat berteduh. Ucapannya yang paling popular, “tidak mengapa, ALLAH ada untuk menjaga saya..” setelah sekian lama Mesir berada dalam cengkaman kerajaan yang pro israel, alhamdulillah kini mesir merdeka dan bakal mendirikan kerajaan khilafah yang pemimpinnya seorang protaz (profesional dan ustaz).
Namun! 3 julai 2013 merubah segala-galanya. Golongan kecil manusia bodoh di Mesir berusaha keras untuk menjatuhkannya. Tidak cukup dengan itu, pegawai tertinggi tentera juga berpaling tadah. Ini membuatkan kumpulan kecil ini menjadi garang dan besar hingga menyaksikan penggulingan kerajaan Mursi dilakukan dengan cara yang sangat biadap!
Dunia islam yang terkenal dengan bacul dan pengecut tahap langit ke tujuh, seperti biasa, mendiamkan diri. Rumah presiden ini dikepung puak khianat ini. Ancaman bertalu talu menghala kearahnya. Dan, profesor dr.Mohamed Mursi Al Hafiz ini akhirnya karier politiknya ditamatkan dengan cara yang cukup kurang ajar. Bagi Morsi, beliau tidak rugi apa-apa. 30 juzuk masih kekal didalam dadanya, profesor dan pakar kejutueraan kimia masih segar di kepalanya. siapa yang rugi dalam hal ini??
Kita!! Termasuk Malaysia. Isu mursi adalah isu dunia islam sejagat. Bukan sekadar isu dalaman mesir semata-mata. Saya sangat sedih bila melihat negara-negara islam dunia menjadi tuli dan bisu dengan pengkhianatan ini, sebaliknya hanya Turki yang menyuarakan sokongan penuh kepada Presiden Mursi. Adakah hanya turki sahaja negara islam didalam dunia ini??
Selepas ini, penempatan tenteran israel di tanah arab akan mara semula, pintu sempadan rafah yang merupakan talian hayat penduduk Gaza bakal ditutup kembali, ulama mesir akan dipinggir dan disingkir semula,rakyat Mesir akan kembali berada dalam wilayah pemerintahan diktator kekeluargaan yang tidak berperi kemanusiaan dan menjadi balaci barua yahudi.
Usah salahkan yahudi dalam hal ini, kerana sebilangan kecil manusia muslim di mesir yang bodoh dan bertindak diluar timbang rasa Iman. Mengapa 32 tahun kezaliman Hosni anda diamkan, 1 tahun perubahan Morsi anda bertindak keterlaluan? Padamlah cahaya dari bumi mesir ini, hilang satu-satunya suara lantang dari negara islam dunia.
Sejarah hanya berulang semula, Umar Abd Aziz hanya sempat memerintah dua tahun, lalu dibunuh oleh kerabat sendiri kerana khianat. Sedangkan baginda memerintah dengan cukup adil. Begitu juga Saidina Uthman, beliau dibunuh ketika usianya 86 tahun, rumahnya dikepung selama 40 hari oleh golongan pemuda islam yang bodoh, lalu beliau dikerat tangannya , dan dipancung tanpa belas kasihan oleh pedang milik islam sendiri. sejarah sekadar berulang. Disebalik kebodohan minoriti muslim ini, kita pemerhati luar tidak sudah-sudah menghentam Yahudi yang berada disebalik konspirasi ini. CUKUP!! Berhenti menunding jari kepada Yahudi, pandanglah kepada diri sendiri! ahh.. mudah benar kita ini, berlaku apa-apa kekalutan dan kecelakaan, kita berasalan, ‘ahh.. ini agenda Yahudi.’ Sedangkan yang berteriak membakar gambar Morsi, memancung saidina Uthman, dan membunuh Khalifah Umar Abd Aziz adalah mereka yang sama mengucap dua kalimah syahadah! Kalau benar pun Yahudi terlibat, apakah bodoh benar kita ini untuk mengikut mereka?? Ya.. peristiwa pembunuhan saidina Uthman menyaksikan puak Yahudi yang mengapi-apikan kemarahan. Tetapi siapa yang mara membawa pedang meragas istana dan memancung saidina Uthman?? Bukankah islam itu sendiri? Yahudi hanya bertepuk tangan. Silap-silap, Yahudi berkata didalam hati, “alamak, gua acah je.. sampai mati pemimpin mereka dibuatnya..”
Buat kita pemerhati luar, bukalah tempurung besimu, lihatlah sekitar mu kini, maka nanti aku akan bertanya, puas hati sekarang? Disaat nanti pintu sepadan rafah kembali dikunci, negara mesir kembali ditindas, aku ingin bertanya, ‘puas hati sekarang?” dan ketika islam dimain-mainkan, dihina, negara islam dizalimi, dan ketika itu OIC berlari bersembunyi dalam dasar laut, ketika itu semua mencari mana pemimpin negara islam yang berani bangun melawan? Pandang kiri, saudi menyorok dibawah meja, pandang kanan, Malaysia berlari bersembunyi dalam bilik paip bomba, dan ketika itu, aku ingin bertanya, “Puas hati sekarang?”
Musuh islam sedang berpesta, dan si bodoh-bodoh di mesir itu pun sedang bergembira, entah apa yang mereka suka. Ingat, jika Morsi hidup, ia tetap pakar kejuruteraan kimia, 30 juzuk tetap tak lekang dalam kepalanya, dan jika beliau mati pun, syurga sedang menantinya. Sekarang kita dan musuh islam sama-sama bersuka. Tunggulah.. tak lama.. nanti dunia islam akan kembali menderita. Ketika itu, aku ingin bertanya, mungkin ini yang kalian mahukan,
PUAS HATI SEKARANG??!
LikeLike · ·


Monday, August 11, 2014

Bomoh Jamah’ 2 Beradik Setelah Dipukau




Rahsia perbuatan keji seorang bomoh yang dipercayai merogol
dua beradik di Felda Pasoh di Jempol akhirnya terbongkar setelah mangsa
menceritakan kejadian itu kepada ibunya sebelum membuat laporan polis

Kejadian
yang dipendam mangsa selama dua tahun itu dipercayai berlaku ketika mereka
mendapatkan rawatan daripada bomoh itu di lokasi berbeza sekitar Felda Pasoh.
Sumber
berkata, mangsa yang kini berumur 18 dan 16 tahun bagaimanapun mendakwa
bagaikan dipukau oleh bomoh licik itu sebelum menyedari kejadian itu pada 2012.


Menurutnya,
kejadian pertama berlaku pada 2010 dalam bilik di rumah mangsa yang sebelum itu
bomoh berkenaan dipercayai baru selesai merawat kakak mangsa.


“Bagaimanapun
perbuatan bomoh itu dilakukan secara berulang dan berlarutan sehingga 2012
tanpa disedari ibu mangsa.


“Ibu
mangsa, 55, menyangka mangsa hanya mendapatkan rawatan dalam bilik susulan
bomoh itu sememangnya dikenalinya.


“Dua
beradik ini kemudian nekad membuat laporan polis pada 2 Julai lalu di Balai
Polis Simpang Pertang, Jelebu,” katanya.


Manakala
suspek berumur 38 tahun ditahan reman pada keesokan harinya di Simpang Pertang
dan kes ini disiasat di bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol.


Dalam
perkembangan berlainan, seorang penganggur ditahan reman tujuh hari bermula
semalam dipercayai mendera anak saudaranya berumur empat tahun di kediamannya
di Felda Lui Selatan.

Sumber
berkata, ibu mangsa yang kini dalam proses penceraian dengan adik suspek
dikatakan terpaksa meninggalkan mangsa di bawah jagaan keluarga mentua akibat
masalah kewangan.


Kejadian
itu disedari ibu mangsa, 23, merupakan adik ipar suspek, 32 , apabila ingin
membawa anaknya pulang ke Felda Pasoh pada 30 November lalu.

“Ibu
mangsa mendapati pipi sebelah kiri anaknya luka dan lebam namun hanya menyangka
anaknya itu jatuh. Akibat rasa tidak puas hati, ibu mangsa bertindak bertanya
kepada mangsa lalu mangsa memberitahu dia dipukul oleh bapa saudaranya,”
katanya.

Ibu
mangsa kemudiannya membuat laporan di Balai Polis Sungai Lui, kira-kira jam
1.45 petang pada 4 Julai lalu.

Suspek
ditahan reman bermula semalam sehingga 7 Disember ini bagi membantu siasatan
kes Seksyen 31(1)a Akta Kanak-Kanak 2001.
Sementara
itu, Ketua polis daerah, Superitenden Hamzah Alias ketika dihubungi mengesahkan
menerima laporan mengenai kes rogol remaja dan dera kanak-kanak berkenaan.

Saya popular dengan pangilan Novi, berusia 25 tahun, “Saya aktif di band dari tahun 2007 hingga awal 2012. Oh ya nama band saya Ignite for Desire beraliran Progressive Metal Core dan saya sebagai vokalisnya. Ya agak lama saya aktif didalam bidang musik ini sehinggakan kawan kawan Band sudah menjadi seperti adik beradik sendiri.
Walaupun menjalani kehidupan yang penuh keseronakan bersama kawan kawan Band tetapi hati saya masih kosong. Dengan perasaan sebegini saya teruskan kegiatan musik saya sehinggalah pada satu hari 2 bulan sebelum meninggalkan segala galanya saya memakai tudung, agak melucukan ya..? semasa sessi latihan saya memakai tudung dan semasa mahu menaiki pentas untuk pertunjukan saya menanggalkan nya.
Selepas mendapat Hidayah saya meninggalkan semuanya, keadaan agak tertekan dan menyedihkan bagi pihak rakan rakan Band kerana pada masa itu kami didalam proses membuat Mini Album.
Sekarang ini lah saya....
________________________________________________________
PEREMPUAN BERCADAR INI MANTAN VOKALIS BAND METAL
Underground Tauhid–MESKI dahulu kita memiliki masa lalu yang kelam, tapi hal itu bukan jadi alasan bagi kita untuk tidak berubah ke arah yang lebih baik. Kita sebagai hamba Allah hanya bisa berharap, hari ini kita menjadi sosok yang baik dan sampai akhir hayat tetap baik di mata Allah SWT.
Dan inilah yang dialami oleh seorang Muslimah yang sering dipanggil Novi ini. Banyak orang yang tidak mengetahui kalau dahulunya dia adalah seorang vokalis band metal dan sering naik turun panggung. Hidayah Allah lah yang telah mengangkat dirinya dari jurang jahiliyah mengumbar suara dan aurat hingga akhirnya kembali ke Islam.
Mungkin orang-orang yang dahulu mengenalnya akan terkaget-kaget melihat penampilannya yang sekarang. Bisa dibayangkan seorang vokalis band metal dengan dandanan urakan tapi sekarang mengenakan jilbab syar’i dan bercadar pula. Maasya Allah.
Beberapa waktu yang lalu Islampos berkesempatan berjumpa dan mewawancarai Novi untuk menceritakan pengalaman hidupnya. KepadaIslampos gadis berusia 25 tahun ini mengaku berasal dari keluarga yang keislamannya biasa saja bahkan menurutnya keluarganya cenderung liberal dan sekuler. Dan mungkin dengan latar belakang seperti inilah Novi kemudian bebas mengekspresikan masa remajanya dengan aktif menjadi anak band.
“Saya aktif di band dari tahun 2007 hingga awal 2012. Oh ya nama band saya ***** *** ****** beraliran progressive metal core dan saya sebagai vokalisnya. Yah lumayan lama saya aktif, sampai ama temen-temen di band sudah seperti saudara sendiri,” ujar Novi.
Meskipun Novi berkumpul dan bergaul dengan teman-teman anak band yang dianggapnya sudah seperti saudara sendiri serta memberikan nuansa lain dari kehidupan pribadinya, namun suasana jenuh juga menghinggapi gadis yang dikenal enerjik tersebut.
“Jadi sebenernya saya itu sekitar 2 bulan sebelum keluar dari band sudah memutuskan memakai kerudung. Tapi yah gitu deh, ngerasa gak enak sekaligus malu. Jadi kalau latihan biasa kerudungnya dipake. Nah pas manggung sebelum sampai ke lokasi, kerudung sudah siap-siap dilepas. Dari situ mulai galau juga. Kerudung saya waktu itu masih seadanya, kerudung paris ama pasmina yang biasa cuma nyelepet di leher doang, itupun dengan dandanan yang jauh dari menutup aurat. Gak lucu dong, head bang pake kerudung heheheh,” canda Novi.
Diakui juga oleh Novi bahwa awal dirinya mengenakan kerudung hanya ikut-ikutan teman bukan didasari dari pemahamannya atas ilmu keislaman. “Jujur waktu itu make kerudung tanpa tau ilmunya, cuman ikutan temen aja. Temen-temen saya yang pake kerudung itu kayaknya bersahaja banget gitu, punya pacar kayaknya baik-baik, kuliah lancar pokoknya yang baik-baik semua deh. Nah dari situ kepikiran juga kalo pake kerudung entar bisa punya pacar sholeh..hehehehe. Ya gitulah sudah salah niat awalnya dan ga tau ilmunya, jadi lepas pasang kerudung menurut saya waktu itu yah oke dan fine-fineaja,” ujar pengajar di SDIT Elfawwaz jalan Bangka Mampang Jakarta Selatan ini.
Jenuh jadi anak band
Sebelum memutuskan untuk cabut total dari dunia band, Novi mengaku titik jenuh di dirinya sudah sampai puncaknya. Suasana ceria saat berkumpul, manggung, latihan bersama menjadi hambar. Belum lagi ada tekanan dari pihak orang tua, karena dirinya sering pulang malam dan kuliah malas-malasan. Novi mulai bimbang antara tetap di band atau memutuskan untuk keluar.
Kegalauannya itu semakin menjadi ketika Novi mulai berpikir bahwa dirinya tidak bisa seperti ini terus, dirinya harus move on keluar dari zona nyaman bersama teman-teman bandnya ke lingkungan yang berbeda. Mulailah sedikit demi sedikit Novi menghindar dari teman-teman bandnya.
“Mulai dari menjauh dulu dari mereka dan susah dihubungi dengan alasan macam-macam supaya gak latihan, padahal waktu itu sedang persiapan untuk membuat mini album. Teman-teman sampai nyamperin ke rumah, sampai akhirnya mereka bosan ngehubungin saya lagi, udah deh akhirnya resmi keluar,” kenang Novi.
Keluar dari suasana hingar bingar musik metal, Novi mulai menata kembali kehidupannya dengan fokus kuliah agar bisa cepat segera lulus serta menjalin silaturahim dengan teman-teman akhwatnya karena semasa jadi anak band, mayoritas teman Novi adalah laki-laki. Dan sejak itulah benih-benih hidayah mulai memasuki relung hati Novi yang paling dalam. Novi mulai rajin mengikuti pengajian-pengajian, membaca buku-buku agama sampai akhirnya memutuskan untuk mengenakan jilbab yang sesuai syari’at.
Novi juga merasakan bagaimana beratnya waktu awal-awal harus meninggalkan temannya sesama anak band. Namun di masa-masa galau seperti itu banyak teman-temannya akhwatnya yang mensupport dia untuk lebih tegar menjalani hidup.
“Alhamdulillah sudah digantiin Allah dengan teman yang bisa nuntun ke arah yang lebih baik,” kisahnya.
Dituduh sesat
Ada yang unik sewaktu dirinya pertama kali mengenakan kerudung, banyak temannya hanya berkomentar “Dah tobat lu ya” tapi setelah memutuskan untuk mengenakan jilbab yang sesuai syariat, justru pandangan negatif yang sering dilontarkan orang kepadanya.
“Saya dituduh ikutan aliran sesat dan ini sering banget bahkan sampai sekarang masih aja ada yang bilang gitu. Belum lagi tekanan dari keluarga yang bilang kalau pakai jilbab Syar’i susah beraktifitas jadi seperti emak-emak. Bahkan tetangga ada yang ngeliatinnya dari atas sampai bawah terus langsung ngelaporin ke orang tua saya mereka bilang ke orang tua saya ..ati-ati anaknya ikut-ikutan aliran sesat..Laa hawla wala kuwwata Illa billah. Sudah lah ga punya teman, tiap hari dapat omongan seperti itu eh di rumah dapat tekanan juga. Sedih rasanya, jadinya sering galau dan di kamar nangis mulu,” urai Novi dengan nada sedih.
Novi mengakui, dirinya masih agak susah mengkondisikan keluarga dan lingkungan tempat tinggalnya. Bahkan ia pun jika di lingkungan tempat tinggalnya terpaksa harus melepas cadar, namun dirinya berharap ke depannya ia ingin tetap istiqamah bercadar.
Tantangan seperti itu bagi Novi membuat dirinya berusaha belajar Islam serta mengamalkan Islam lebih baik lagi. Kajian-kajian keislaman secara rutin diikuti oleh Novi dari berbagai ustadz. Bahkan kini ia juga mulai mengkampanyekan penggunaan jilbab syar’i dengan bergabung dengan komunitas SPJ (Solidaritas Peduli Jilbab) cabang Tangerang.
Kini diusianya yang beranjak ke 26 tahun sebagai Muslimah normal, alumni Universitas Bina Nusantara ini berrharap akan datang sosok pria shalih yang melamar dirinya dan menerima segala kekurangan serta kelebihan yang ada padanya.[Al Furqon/islampos]
LikeLike · ·
Laman rasmi fb Israel Defence Forces telah menghalang akaun dari Malaysia untuk akses ke 'fanpage' mereka.
Ini satu kejayaan rakyat Malaysia yang telah menyerang akaun ini dengan penuh berani.
Siapakah di kalangan anda yang telah menyerang mereka?
Penakut rupanya mereka dengan orang Malaysia.
Tahniah Malaysia.


JANGAN CAKAP GINI...KALAU KITA BAGUS SANGAT DAH LAMA MENANG...TAK BERGABUNG PUN MENANG....SAPE YANG SYOK DIRI....AGAK2LAH....

DAP ‘Syok Sendiri’, PKR Tiada Jentera – Khairuddin At-Takiri

Author: 3 August 2014 9:40 am7 commentsViews: 1293

kat
Kenyataan kononnya PAS akan lenyap di Selangor sekiranya pilihan raya mengejut diadakan ekoran krisis dalam kalangan pakatan pembangkang berhubung kedudukan pucuk pimpinan negeri Selangor gagal diselesaikan merupakan kenyataan ‘syok sendiri.’
Sambil menempelak kenyataan Ketua Publisiti DAP, Tony Pua, Ahli Parlimen Kuala Nerus, Dato’ Dr. Khairuddin Aman Razali berkata, sejarah terus memperlihatkan PAS tetap akan tetap kuat dan bangkit dengan jenteranya yang semakin meluas di semua peringkat.
Katanya, rakyat menilai setiap orang bertanding berdasarkan parti, peribadi, bakti mereka dan persoalan PAS akan lenyap merupakan suatu yang amat mustahil.
“PAS tak mungkin lenyap dan sentiasa boleh bertahan.
“Kita ada jentera di mana-mana sahaja. Yang tak ada jentera ialah Parti Keadilan Rakyat (PKR). DAP hanya ada jentera di peringkat elit sedangkan rangkaian PAS di peringkat akar umbi, di semua tempat.
“Itu terpulang kepada Tony Pua untuk memberi amaran namun istilahnya adalah ‘syok sendiri’,” katanya semalam, lapor Utusan Malaysia.
Tony Pua yang juga Pengerusi DAP Selangor dilaporkan mendakwa pakatan pembangkang berisiko kalah, manakala PAS pula mungkin lenyap kerana kehilangan banyak sokongan sekiranya pilihan raya mengejut diadakan untuk menyelesaikan isu penggantian Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.
Amaran itu dibuat berikutan tindakan Presiden PAS, Dato’ Seri Abdul Hadi Awang pada minggu lalu yang menyokong Abdul Khalid untuk kekal sebagai Menteri Besar yang boleh menimbulkan perpecahan ketara pakatan pembangkang.
Khairudin At-takiri berkata, sekiranya pakatan pembangkang tewas, PKR seharus dipersalahkan sebagai punca dan bukannya PAS kerana mencetuskan konflik ini.
“PAS hanya berpegang kepada pendirian asal, kita bersetuju dengan Menteri Besar Selangor sedia ada, tetapi yang timbulkan masalah adalah PKR.
“Kalau jatuh sekali pun, sebabnya adalah kerana PKR. PAS hanya mempertahankan Abdul Khalid supaya rakyat boleh melihat pakatan pembangkang sebagai sebuah parti yang telus dan memang berkhidmat untuk rakyat kerana setakat hari ini tak ada satu hujah yang kuat untuk menurunkan dia,” ujarnya.
HARI KE-8 SYAWAL . . HARI INI BUKAN MONDAY BLUES .
KERAJAAN MALAYSIA . KEMENTERIAN PENDIDIKAN & MINDEF .
DIDESAK SEGERA MENUBUHKAN LEMBAGA SIASATAN BEBAS .
MENYIASAT TRAGEDI KEMATIAN KADET DI KEM KONGKOI .
SALAHGUNA KUASA . UNSUR PENYELEWENGAN & KECUAIAN .
KELEMAHAN PENTADBIRAN NAIB CANSELOR U.P.N.M .






Tiada ulasan: