Khamis, 7 Ogos 2014

MACAM KHALID IBRAHIM AHLI PAS...DAN PAS MELANTIK SEBAGAI MB...BUKAN LANTIKKAN DARI GAGASAN PAKATAN DARI IAITU PAS...PKR DAN DAP....POLITIK BIAR BERPOLITIK DIBUMI NYATA...BAIKOT BARANG YAHUDI BAGUSLAH...BAIKOT2 JUGA TAPI PERANGAI MACAM YAHUDI JUGA

12:43PM - 7 Aug 2014

Majlis Syura PAS mahu Khalid kekal MB


Majlis Syura Ulamak PAS menetapkan pendirian agar Tan Sri Khalid Ibrahim dikekalkan di jawatan menteri besar sekiranya beliau tidak disabitkan dengan sebarang kesalahan berhubung pecah amanah.

Badan tertinggi PAS itu dalam kenyataannya menyebut, keputusan tersebut dibuat berdasarkan hukum syarak dan juga dengan pertimbangan bahawa kepentingan rakyat harus mendahului kepentingan parti atau individu.

"Maka selagi tidak disabitkan sebarang pelanggaran terhadap amanah yang mewajarkan Menteri Besar itu digugurkan, Majlis Syura Ulamak PAS memutuskan untuk mengekalkan Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai menteri besar Selangor."

Badan tersebut juga sedia menilai semula keputusan berkenaan sekiranya Khalid didapati bersalah di mahkamah, kenyataan itu dipetik.

Kenyataan tersebut ditandatangani oleh Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, yang menyuarakan pendirian serupa, semalam.

Ia turut ditandatangani oleh timbalannya Datuk Haron Din.
11:37AM - 7 Aug 2014

'Khalid enggan letak jawatan macam Anwar'


Wartawan veteran Datuk A Kadir Jasin berpendapat bahawa Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim hanya mencontohi Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim melalui tindakannya yang sehingga kini masih enggan mengikut telunjuk parti agar meletak jawatan.

Anwar menggunakan strategi sama ketika diminta meletak jawatan sebagai timbalan perdana menteri pada 1998, kata bekas ketua pengarang kumpulan New Straits Times itu dalam tulisan di blog kadirjasin.blogspot.com.

“Jadi kita janganlah terperanjat kalau Abdul Khalid juga mengamalkan strategi yang serupa, iaitu menunggu disingkir dan bukan meletakkan jawatan. Bapa borek anak rintik,” katanya.

Beliau memberi alasan, Khalid akan dianggap mengakui kesalahan dan tuduhan ke atasnya jika memilih untuk meletak jawatan tanpa memberi apa-apa penentangan.

Tambahan pula setiausaha agung parti, Datuk Saifuddin Nasution telahpun mendedahkan dokumen berhubung tuduhan untuk menjejaskan integriti Khalid.

“Kalau letak jawatan, beliau akan hanyut begitu saja dan akan ada orang yang percaya beliau telah melakukan sesuatu yang buruk seperti yang dibayangkan oleh (setiausaha agung PKR) Saifuddin (Nasution).

“Tetapi kalau beliau mempertahankan kedudukan dan dipecat, beliau akan dianggap hero oleh sesetengah pihak dan dihormati manakala yang lain pula menganggap beliau mangsa konspirasi dan memberi simpati,” katanya.

Kadir turut memberi amaran bahawa Pakatan Rakyat mengundang bahaya jika memilih untuk menjalankan pilihan raya negeri untuk menyelesaikan kemelut tersebut.

Katanya lagi, para pengundi dan anggota Pakatan mungkin sudah kecewa dengan Anwar susulan pilihan raya kecil DUN Kajang, yang membuka jalan bagi projek “Langkah Kajang” untuk menyingkirkan Khalid.



 RASA2 NAIK TAK JUMPA SAPE2....NAK DITURUNKAN BARU JUMPA SAPE2....

Thursday, 7 August 2014

TOLAK WAN AZIZAH, KEKALKAN KHALID - MAJLIS SYURA ULAMA PAS

Krisis politik Selangor dilihat semakin parah apabila Majlis Syura Ulama PAS menyatakan pendirian menolak cadangan Parti Keadilan Rakyat (PKR) untuk melantik Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai Menteri Besar Selangor yang baharu.

Pendirian itu dinyatakan empat hari sebelum Jawatankuasa PAS Pusat mengadakan mesyuarat khas bagi membincangkan mengenai rancangan sekutu mereka itu untuk menggulingkan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Menerusi kenyataan yang ditandatangani Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Timbalannya, Datuk Dr Haron Din, badan itu membuat keputusan untuk mengekalkan Abdul Khalid selagi beliau tidak disabitkan sebarang pelanggaran terhadap amanah.

"Keputusan ini dibuat berasaskan hukum syarak dan melihat kepentingan rakyat yang mesti mendahului kepentingan individu dan parti.

"Maka selagi (Abdul Khalid) tidak disabitkan sebarang pelanggaran terhadap amanah yang mewajarkan Menteri Besar itu digugurkan, Majlis Syura Ulamak PAS memutuskan untuk mengekalkan beliau sebagai Menteri Besar Selangor," demikian menurut kenyataan itu.

Keputusan itu dibuat menerusi mesyuarat Majlis Syura Ulama PAS di Kota Bharu pada Selasa.

Bagaimanapun, badan itu menegaskan bahawa mereka sedia menilai kembali kedudukan Abdul Khalid sebagai Menteri Besar Selangor sekiranya wujud pertuduhan dan disabitkan bersalah oleh pihak berkuasa.


 

Manager McDonald's Tidak Benarkan Pekerja Solat Jumaat

on Wednesday






Kami dimaklumkan bahawa ada seorang bekas pekerja Mcd melakukan pendedahan berkenaan ini di laman Facebook beliau. Beliau mengatakan bahawa manager beliau tidak benarkan beliau rehat sebentar untuk menunaikan solat jumaat. Gambar dibawah menjelaskan situasi yang beliau telah lalui.




Adakah tindakan manager beliau ini patut? Apa komen pembaca?


sumber

Boikot Israel: 11 syarikat perlu dijauhkan

http://www.queachmad.com | .

[EKSKLUSIF] 11 Syarikat Anda Perlu Jauhkan Jika Mahu Boikot Israel

KEMPEN BOIKOT BARANGAN ISRAEL | Keprihatinan terhadap rakyat Palestin telah berkembang di seluruh dunia, bukan hanya semata-mata di dunia Islam.
Boycott-logo.png1_-700x325
Ia telah meningkat secara mendadak susulan beberapa siri peristiwa ngeri yang berlaku pada tahun ini di Negeri Palestin.

Dengan perdebatan yang semakin meningkat tentang bagaimana orang ramai boleh membantu, ramai cendekiawan dan aktivis politik berkata cara terbaik ialah melalui boikot, penjualan dan sekatan (BDS). Kempen BDS meliputi semua produk Israel: Ia adalah satu taktik yang luas bertujuan untuk memberi tekanan kepada negara itu sendiri untuk berubah. Ia juga tertumpu khas kepada syarikat-syarikat yang benar-benar terlibat dalam membuat keuntungan besar daripada dasar penjajahan negara yang dilaknat itu. Syarikat-syarikat ini mungkin akan termasuk dalam pemulauan itu (BDS) tidak lama lagi! 
1. Volvo
volvo
Syarikat gergasi automobil ini telah dikritik kerana membekalkan peralatan untuk meroboh dan meratakan rumah Palestin. Lebih menarik lagi, pengilang automobil dari Sweden ini juga memegang kepentingan 27% dalam Merkavim, bas yang digunakan untuk mengangkut tahanan Palestin ke dan dari penjara Israel! 
2. Hewlett Packard
hp
Slogan Hewlett Packard ialah “If you’re going to do something, make it matter.” Bagi rakyat Palestin ia pasti itu amat berharga. Syarikat gergasi berteknologi menghasilkan EDS Israel, yang membekalkan sistem komputer untuk Angkatan Pertahanan Israel dan menghasilkan peralatan berteknologi tinggi seperti Sistem Basel, sistem permit biometrik yang mengawal pergerakan pekerja Palestin melalui pintu masuk di Gaza dan Tebing Barat.
Peralatan HP juga digunakan oleh penjara Israel dan tentera. Tambahan lagi syarikat itu juga telah melabur dalam pembangunan teknologi penempatan haram, yang mengambil bahagian dalam Projek Bandar Pintar di bandar Ariel. 
3. Intel
intel
Kilang Intel beroperasi di Kiriyat Gat, tapak bekas kampung-kampung Palestin di Iraq al-Manshiya dan Faluja. Menurut ahli sejarah Israel Benny Morris dalam perang tahun 1948-1949 penduduk kampung-kampung ini telah diusir keluar, sejajar dengan pelan strategik Israel.
Intel, pemproses yang boleh didapati di kebanyakan komputer di dunia, dilaporkan melabur $ 2700000000 untuk menaik taraf loji Kiryat Gat di mana ia menghasilkan cip baru yang akan membuat komputer lebih ringan dan lebih cepat. Yang membawa jumlah pelaburan di Israel kira-kira $ 10 bilion, ditambah ia juga telah memberi manfaat kepada lebih daripada $ 1 bilion dalam bentuk geran kerajaan Israel. 
4. Motorola
motorola
Penyokong BDS telah mensasarkan syarikat gergasi telekomunikasi Motorola kerana menyediakan peralatan pengawasan di sekitar penempatan Israel, bersama-halangan pemisahan Israel yang dibina dan di sepanjang sempadan Israel-Gaza. Selain itu, syarikat multinasional Amerika ini telah menandatangani perjanjian $ 100 juta setahun dengan Israel untuk telefon pintar direka khas untuk tentera dan anggota keselamatan. 
5. McDonald’s
mcdonalds
Syarikat makanan segera JUNK FOOD terbesar di dunia ini telah lama disasarkan oleh kumpulan Pro-Palestin kerana sumbangan besar mereka kepada Dana Syarikat Yahudi. Melalui Suruhanjaya Israel, maka Dana Yahudi ini “berfungsi untuk mengekalkan tentera Amerika, sokongan ekonomi dan diplomatik untuk Israel; memantau dan apabila perlu, respons kepada liputan media Israel”. 
6. Coca-Cola
coca-cola
Pengeluar minuman ringan terbesar di dunia ini mempunyai banyak jenama minuman berkarbonat lain di bawahnya termasuk Sprite, Fanta dan Schweppes yang menyokong kuat negara haram Israel. Selain itu Coca-Cola Israel juga memiliki ladang tenusu di penempatan Israel diduduki Shadmot Mechola di Lembah Jordan dan sebuah kilang di zon industri Katzerin di Golan Heights.
Pada tahun 2009 syarikat itu telah menganjurkan majlis khas di ibu pejabat dunia Coca-Cola untuk menghormati Brigadier-Jeneral Ben-Eliezer. Eliezer dituntut oleh kumpulan Pro-Palestin sebagai jenayah perang, semasa Perang Enam Hari unitnya bertanggungjawab bagi pelaksanaan lebih 300 tawanan perang Mesir. Di bawah Sharon, Ben-Eliezer berkhidmat sebagai Menteri Pertahanan mempengerusikan pembunuhan beramai-ramai di Jenin. 
7. Danone
danone
Hampir 2 dekad yang lalu Danone membuka kemudahan R&D di Israel – Institut Danone. Tidak cukup menghairankan bahawa syarikat Perancis ini juga memiliki saham 20% daripada syarikat makanan kedua terbesar Israel, The Strauss Group. 
8. Estee Lauder
estee-lauder
Konglomerat Amerika, rumah kepada jenama besar seperti DKNY, Tommy Hilfiger, MAC, Clinique dan lain-lain lagi telah disasarkan oleh aktivis BDS kerana aktiviti pro-Israel oleh pengerusinya, Ronald Lauder. Lauder juga merupakan Presiden Kumpulan Wang Yahudi Negara (JNF) – sebuah agensi separuh kerajaan yang berfungsi mengesahkan pendudukan Israel di tanah Palestin. Malah terdapat sebuah kumpulan Amerika berpusat mengetuai boikot di negara ini dengan kempen “Estée Slaughter”. 
9. Marks and Spencer
m&s
Sejak permulaannya M&S telah dikaitkan kepada Zionisme. Sebuah buku M&S oleh Lord Marcus Sieff – Pengerusi M&S – di dalamnya ada dipetik bahawa salah satu objektif asas M&S adalah untuk membantu pembangunan ekonomi Israel (Pengurusan: Marks & Spencer Way, Weidenfield & Nicolson, 1990). Satu artikel di dalam Laporan Jerusalem bertarikh 2000/05/06 M&S menyokong Israel dengan kira-kira $ 233,000,000 dalam perdagangan setiap tahun.
Tambahan pula pada tahun 1998 Sir Richard Greenbury, Ketua Pegawai Eksekutif Marks & Spencer, menerima Anugerah Jubli oleh Perdana Menteri Israel, Netanyahu. Ini adalah penghormatan yang paling tinggi pernah diberikan oleh “negara Israel” sebagai mengiktiraf individu-individu dan organisasi, yang melalui pelaburan dan hubungan perdagangan, dalam mengukuhkan ekonomi Israel. 
10. Starbucks
starbucks
Hubungan rapat syarikat ini dengan negara Israel antara yang paling lama. Mereka meningkat naik apabila Howard Schultz seorang Zionis aktif – pengasas, pengerusi, presiden dan ketua pegawai eksekutif Starbucks telah diberi penghormatan oleh Dana Baitulmuqaddis Aish daripada HaTorah di “The Israel 50th Anniversary Friend of Zion Tribute Award” kerana khidmatnya kepada negara Zionis “memainkan peranan penting dalam mempromosikan pakatan rapat antara Amerika Syarikat dan Israel”.
Starbucks dengan bangganya memaparkan anugerah itu di laman web syarikat di bawah bahagian ‘anugerah dan penghargaan’ bagaimanapun, sekali pemulauan itu mula berlaku, anugerah itu secara misteri hilang dari laman web!
11. Nestle
nestle
Syarikat multinasional Switzerland ini mempunyai bahagian yang besar dalam kontroversi dan kritikan kerana membantu Israel. Untuk aktivis Pro-Palestin salah satu masalah utama mereka dengan syarikat makanan dan minuman ini adalah hakikat bahawa ia membeli 51% saham dalam pelaburan Osem pada pertengahan 90-an. Osem Investments adalah sebuah syarikat berasaskan Israel yang terlibat secara langsung dalam pengeluaran dan pengedaran produk makanan di Israel dan di luar negara.
Pada tahun 1998, Peter Brabeck – bekas Ketua Pegawai Eksekutif Nestle menerima Anugerah Jubli (penghormatan tertinggi yang ditawarkan oleh negara Israel) dalam mengiktiraf usaha syarikatnya untuk menyokong negara Israel.
sumber

 




Kalau TV3, Utusan, RTM sokong Khalid, bermakna Khalid jahat

 | August 6, 2014
Menurut Hishamuddin, Khalid tidak lagi mewakili sesiapa dan PKR juga tidak lagi menyokongnya. Hanya tinggal Hadi dan 'Din Ayam' yang setia menyokong Khalid.
PETALING JAYA: Pemerhati politik, saka hishamuddin raisHishamuddin Rais menjelaskan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sepatutnya meletakkan jawatannya bukan hari ini, tetapi semalam.
“Khalid tidak lagi mewakili sesiapa, dan partinya juga tidak lagi menyokongnya dan kini yang menyokongnya hanyalah Hadi dan ‘Din Ayam’,” katanya dalam Forum Krisis Selangor-Pakatan Berpecah di Dewan Perhimpunan Cina KL-Selangor (KLSCAH), malam tadi.
Beliau yang juga merupakan seorang aktivis politik difahamkan bahawa PKR telah bermesyuarat dan Presiden PKR meminta untuk bertemu dengan Khalid yang pada awalnya telah bersetuju namun kemudiannya dibatalkan.
“Kalau parti tidak lagi menyokong kamu, kamu mewakili beruk mana?”soalnya.
Dalam majlis yang sama, Hishamuddin turut menyatakan bahawa beliau sering mendapat surat yang mempersoalkan kenapa masalah rasuah dan sebagainya tidak disiasat oleh pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Respon beliau berkenaan hal tersebut adalah kerana SPRM hanya senjata dari BN untuk membunuh musuh politiknya dan bukan untuk menyelesaikan masalah rasuah.
“Kenapa tuan-tuan semua tidak faham, kalau SPRM menjalankan tugasnya untuk menyelesaikan masalah rasuah, Najib, Hishamuddin, Muhyiddin semuanya kini duduk di Kajang,” ujarnya.
Sementara itu, bercakap mengenai Ketua Pegawai Eksekutif Menteri Besar Incorporated (MBI) Faekah Husin yang mengancam untuk membubarkan DUN, Hishamuddin dengan tegas mengutarakan pandangannya.
“Teruskan dan kita tidak takut kerana orang kampung suka. Kalau dibubarkan DUN, inilah masanya untuk PKR tidak melantik lagi Xavier dan Amir Shaari, kita buang mereka.”
Beliau turut menjelaskan bahawa mungkin PKR kalah pada kali ini, tetapi PKR tidak mahu hilang kredibiliti.
“Di Malaysia, politiknya mudah sahaja, tidak perlu belajar tinggi-tinggi, siapa yang disokong oleh Utusan Malaysia dan TV3, itu bermakna orang itu adalah orang jahat.
“Takkan kamu semua tidak faham-faham lagi, kalau musuh kita memuji kita, ada maknanya tu,”ujarnya.
Jelasnya, jika pihak RTM, TV3 memuji Khalid, bermakna Khalid itu orang jahat.
“Kalau RTM puji Tony Pua, itu bermakna Tony Pua telah memegang kerajaan,” katanya.

Thursday, 7 August 2014


KENYATAAN MEDIA DATUK SERI PRESIDEN KEADILAN ISU KEMELUT POLITIK NEGERI SELANGOR.





KESEPAKATAN DAN MUAFAKAT DEMI RAKYAT

Saya mengikuti perkembangan isu-isu politik terkini. Nada dan ritma perbincangan di kalangan ahli-ahli keluarga Pakatan Rakyat pada kala ini seakan menampakkan emosi yang tidak begitu positif. Namun saya percaya, kita semua mahukan yang terbaik buat bukan sahaja rakyat di Selangor malah yang terbaik buat seluruh rakyat Malaysia.

Kita semua perlu ingat dan sedar, Pakatan Rakyat yang telah wujud sejak 2008 adalah manifestasi dan penzahiran harapan rakyat. Jika ini tidak benar, masakan kita mampu meraih 52% undi popular sewaktu PRU-13?

Rakyat mengharapkan suasana politik yang lebih positif, yang lebih progresif, yang lebih berasaskan nilai dan aqliah - yakni rakyat mengidamkan sebuah politik yang matang dan mampu memenuhi harapan Malaysia yang setelah lima dekad masih ditadbir kelompok yang sama.

Oleh itu, saya menggesa semua ahli keluarga Pakatan Rakyat dari semua parti - bersatulah kita, rapatkan saf kita, dan marilah bersama mencari jalan penyelesaian yang terbaik bukan sahaja untuk sebuah negeri yang kita tadbir, tetapi untuk masa depan Malaysia yang lebih baik.

Dato' Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail
Presiden KEADILAN

7hb Ogos 2014

Kenyataan Majlis Syura Ulamak PAS Pusat : Kedudukan MB Selangor


Merujuk kepada Fasal 3 Perlembagaan PAS, bahawa dasar PAS ialah Islam, dan Fasal 6(2) bahawa antara usaha PAS adalah "memperjuangkan Islam sebagai aqidah dan syariat serta menjadikannya sebagai panduan berpolitik dan bernegara" ,

Maka, Majlis Syura Ulamak PAS yang telah bersidang pada 9 Syawal 1435 bersamaan 6 Ogos 2014 di Kota Bharu telah membuat keputusan berasaskan hukum syarak dan melihat kepentingan rakyat yang mesti mendahului kepentingan individu dan parti seperti berikut:

"Bahawa jawatan Menteri Besar Selangor adalah hak bersama yang telah dipersetujui oleh ketiga-tiga parti komponen Pakatan Rakyat untuk meneruskan Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar di Selangor bagi penggal kedua selepas Pilihanraya Umum ke-13. Maka selagi tidak disabitkan sebarang pelanggaran terhadap amanah yang mewajarkan Menteri Besar itu digugurkan, Majlis Syura Ulamak PAS memutuskan untuk mengekalkan Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor.

Jika sekiranya ada pertuduhan yang disabitkan bersalah kemudiannya oleh pihak yang berautoriti seperti SPRM atau Mahkamah maka Majlis Syura Ulamak bersedia untuk menilai kembali kedudukan beliau.

Majlis Syura Ulamak menegaskan sekali lagi bahawa PAS akan tetap istiqamah dengan dasar dan prinsip perjuangan Islam sebagaimana yang termaktub di dalam perlembagaannya dan terus memberi komitmen bersama Pakatan Rakyat .

Datuk Bentara Setia Tuan Guru Haji Nik Abdul Aziz Nik Mat
Al-Mursyidul Am, Parti Islam Se-Malaysia
Datuk Dr Haron Din
Timbalan Al-Mursyidul Am, Parti Islam Se-Malaysia
Fitnah oleh musuh orang munafik....
Fitnah tersebar lagi. Rasa nak tergelak juga bila ada orang gambarkan saya ni seolah-olah very powerfull. Saya tak nak cakap kat yang tukang buat, tapi kepada tuannya:
1. Dunia: politik sekarang orang dah celik. Ramai menilai dengan sabitan dan pembuktian bukan pendakwaan.
2. Akhirat: Allah akan gabungkan sekali dengan mukanya dibakar dan mereka bergaduh dengan anak buah masing-masing sekalipun dunia ni mereka rapat. Firman Allah swt: "(Ingatlah) pada hari muka mereka dibalik-balikkan dalam neraka, mereka berkata (dengan sesalnya): alangkah baiknya kalau kami dulu (semasa didunia) taat kepada Allah dan Rasul. Dan mereka berkata lagi: "wahai tuhan kami! Kami telah mematuhi kehendak ketua-ketua kami lalu mereka menyesatkan kami dari jalan yang benar. Wahai tuhan kami! Berilah azab kepada mereka dua kali ganda dan laknatlah mereka dengan selaknat-laknatnya". - (33: 66-68).
Ingatan ini untuk diri saya dan semua, semoga kita tahu mana yang betul dan salah dan tidak patuh kepada mana-mana bos yang salah serta menambil langkah mencegah menurut lunas-lunas syariat.
Semoga tulisan ini menjadi saksi di hari kiamat bahawa saya telah menyampaikan dakwah dan amaran kepada mereka yang terlibat.
-Zaharudin Muhammad.

Tiada ulasan: