Sabtu, 23 Ogos 2014

CUMA IBU LAIN TAK DIFITNAH SUAMI KAKI LIWAT...KAKI ZINA....SUAMI DIPENJARA ENAM TAHUN...SUAMI DITUMBUK MATA...ANAK2 BAGAIMANA NAK KE SEKOLAH SEBAB SEMUA ORANG TAHU BAPA KAKI LIWAT....KAKI ZINA...TERMASUK BAPANYA DIKATAKAN MENYALAH GUNA KUASA



23 August 2014


Ibu Nurul lebih baik dari Khalid, ibu-ibu lain pula lebih baik dari ibu Nurul

“My mum is better than Khalid” kata Nurul Izzah Anwar kepada media dua hari yang lepas. Perasaan dan penilaian seorang anak kepada ibunya sememangnya begitu, kerana seorang anak yang baik tidak akan mengatakan ibunya kurang baik dari orang lain. Apabila ibunya disebut akan menggantikan Khalid, sudah tentulah beliau akan berpendapat ibunya lebih baik dari Khalid.
Saya sudah ketiadaan ibu lagi. Jika ibu saya masih hidup, tentu saya akan berkata yang ibu saya lebih baik dari Khalid, malahan lebih baik dari Wan Azizah atau Rosmah Mansor.

Apa tidaknya, sebagai ibu tunggal puluhan tahun lamanya dan hidup membesarkan anak-anak nun jauh di pedalaman, ibu saya boleh membesarkan anak-anak dalam keadaan serba serbi kekurangan dan akhirnya mempunyai puluhan cucu dan cicit.
Ibu saya boleh menghantar anak-anaknya kesekolah sampai ketahap yang termampu oleh anak-anaknya untuk pergi tanpa halangan walaupun dalam keadaan kekurangan sumber untuk menghantar anak-anaknya ke sekolah dan keperingkat pengajian tinggi. Hasilnya saya dan adik beradik bolehlah membaca perlahan-lahan dan menulis sikit-sikit sekarang ini.
Ramai ibu-ibu yang lebih baik dari Wan Azizah jika didasarkan kepada keadaan kehidupan mereka yang kekurangan, telah berjaya menjadikan anak-anak mereka menjadi pemimpin dan orang-orang yang berjasa kepada negara. Ada anak-anak mereka yang ,menjadi ‘corporate captains’ dan ada yang menjadi pemimpin negara.
Abdul Ghaffar Baba seorang yang datang dari keluarga yang miskin, tetapi ibu dan keluarganya telah membesarkan beliau dan dengan izin Allah telah menjadi Timbalan Perdana Menteri yang ditumbangkan tanpa belas ehsan oleh Anwar Ibrahim pada November 1993 dahulu.
Sesungguhnya memang lebih ramai ibu-ibu yang lebih baik dari Khalid, kerana fungsi seorang ibu dengan Khalid seorang lelaki itu sememangnya berbeza. Khalid telah berjaya bukan sebagai seorang ibu dan wanita, tetapi Khalid telah berjaya membawa ke depan segala perkara dan niat tidak baik setengah pihak setelah diberikan mandat oleh rakyat.
Jika ditinjau dari sudut itu, ibu Khalid telah berjaya dan mungkin lebih baik dari ibu Nurul Izzah kerana membentuk beliau bersabar menghadapi situasi di mana beliau dicungkil segala kesalahannya untuk diturunkan dan dimusnahkan karier politiknya.
Ibu Khalid telah membentuk Khalid walaupun dengan kelemahan biasa sebagai manusia tetapi oleh kerana didikan ibu beliaulah yang membuatkan beliau berani dan bergaya menambahkan risab negeri ke tahap yang belum pernah dicapai oleh negeri Selangor.
Jadi, ibu Nurul Izzah dan ibu Khalid sememangnya lebih baik dari Nurul Izzah dan Khalid sendiri kerana kejayaan Nurul Izzah adalah kerana didikan ibunya dan kejayaan Khalid pula adalah di atas didikan ibu beliau juga.
Yang belum tentu lagi ialah kejayaan Nurul itu sendiri samada akan berjaya sebagai ibu kepada anak-anaknya seperti kejayaan ibunya membentuk beliau menjadi seorang pemimpin Dewan ‘Legislature’ negara.
Apa yang disebut oleh Nurul itu adalah satu yang biasa dan tidak jauh bezanya dengan kejayaan ramai ibu-ibu yang lain.
Hanya yang belum tentu ialah samada ibu Nurul ini akan berjaya membina satu kerajaan yang kuat jika ibunya ini dijadikan Menteri Besar negeri terkaya di negara ini. Sesungguhnya Nurul seorang anak yang baik dan solih terhadap ibunya.
Hanya yang menjadi persoalannya samada tindakan ibunya merampas kerusi dan jawatan secara ‘hostile’ itu akan menjadikan beliau sebagai seorang pemimpin yang tahan menghadapi risiko kepimpinannya setelah tercapai apa yang dihajati beliau itu.
Takut-takut semasa dalam keadaan sekarang semuanya baik, tetapi apabila sudah ,mendapatnya keadaan akan menjadi sebaliknya. Itu jugalah yang berlaku kepada Khalid yang telah diberikan imej ‘the best MB the nation ever had’ dalam sekelip mata dipanggil sebagai MB yang paling tidak bermoral.
Selalunya, sejarah itu akan kembali. Ingat satu perbilangan, ‘what goes around comes around’. Mungkin Nurul Izzah patut mengingatkan ibunya selalu tentang isu ini, kerana kita tidak boleh terlalu yakin apa yang kita lakukan terhadap orang lain itu tidak akan berlaku kepada kita sendiri.



Jahat ke umno ni habaq mai nak tahu..
"Umno tak jahat kerana hilangnya 52 bilion saham bumiputera itu..baik namanya.
Umno tak jahat kerana hilangnya ribuan ekar tanah rezab melayu itu..baik namanya.
Umno tak jahat kerana skandal PKFZ yg bernilai ratusan juta itu..baik namanya.
Umno tak jahat kerana yg meluluskan kasino di Genting adalah 'DAP'.
Umno tak jahat kerana yg terbunuh di Memali dulu adalah 'militan'.
Jahat sgtkah umno ni..?

Jiwa Besar Tuan Guru Presiden Diiktiraf Dunia.


PAS Selangor mengucapkan tahniah kepada Tuan Guru Dato' Seri Hj. Abdul Hadi Awang, Presiden PAS yang telah dipilih sebagai Naib Presiden Kesatuan Ulama Islam Sedunia pada Mesyuarat Agung kali ke-4 di yang bersidang pada 20-22 Ogos 2014 di Istanbul.

Pemilihan tersebut adalah merupakan cadangan daripada Presiden Kesatuan Ulama Islam sendiri iaitu Syeikh Dr. Yusuf Al-Qardhawi dan dipersetujui sebulat suara oleh seluruh ahli persidangan. Beliau dipilih bersama-sama sebagai Naib Presiden dengan 2 orang ulama lain iaitu Syeikh Dr. Ahmed Al-Raisuni dari Maghribi dan Syeikh Ahmed Al-Khalili Mufti Kerajaan Oman.

Diantara AJK Kesatuan Ulamak Dunia ini juga ialah Presiden Tunisia, Rasyid Ghannushi. Pemilihan ini juga amat bertepatan dengan tema persidangan iaitu 'Peranan Ulama Dalam Kebangkitan Bersama Ummah' PAS Selangor turut melahirkan rasa bangga terhadap pemilihan ini dan ianya adalah merupakan suatu pengiktirafan yang diperakui dunia kepada Presiden PAS ini diatas kefaqihan ilmu agama, kebijakan politik, kemahiran berdakwah, diplomasi politik dunia yang telah berjaya dibuktikan oleh beliau dengan baik kepada ummat di Malaysia mahupun luar negara.

Jiwa besarnya yang membawa kepada beberapa 'ijtihad politik' sehingga berjaya memenangi beberapa buah negeri dalam pilihanraya umum Malaysia melalui kesepakatan politik sehingga terbentuknya Pakatan Rakyat bersama PKR dan DAP telah dinilai sebaiknya oleh masyarakat dunia.

Selain itu, pandangan sisinya yang besar terhadap krisis perang saudara di Syria yang lebih mengfokuskan kepada agenda barat dan proksi barat di timur tengah serta telah diminta beberapa kali untuk menjadi wakil diplomasi untuk menyelesaikan konflik perang saudara negara ummat Islam, 'Sunni-Syie' dan lain-lain lagi.

Moga perlantikan ini memberikan impak besar dalam memacu perjuangan Islam dan kerjasama politik di Malaysia sekaligus mempertahankan kemenangan dan kepentingan rakyat serta ummat.

YB Hj.Zaidy Abdul Talib
Ketua Penerangan PAS Selangor
23/08/2014





" Berusaha untuk menegakkan kerajaan Islam tak boleh buat seorang-seorang. Tidak ada Islam melainkan dengan jemaah, tidak ada jemaah melainkan dengan ada imam, tidak ada imam melainkan dengan taat. Maka kita wajib menyertai jemaah Islam"
Petikan kuliah Jumaat, Medan Ilmu KB
-Ustaz Zulqarnain Hassan-
Allahuakbar
Kami sokong Ulama'








Kisah Gadis Terjerumus Dalam Dunia Pelacuran


Akibat keterlanjuran diri bersama teman lelaki serta desakan hidup selepas dihalau keluarga dari rumah, seorang gadis sanggup menjual diri untuk menyara kehidupannya.



Kisah Gadis Terjerumus Dalam Dunia Pelacuran
Kisah Gadis Terjerumus Dalam Dunia Pelacuran


Dikenali dengan panggilan Sa, gadis berusia 21 tahun dari Bachok ini berkata, bagi meneruskan kelangsungan hidup, dia terpaksa melakukan kerja itu setelah dijual kepada ‘bapa ayam’ oleh rakan lelaki yang dikenalinya tidak sampai setahun.

Menceritakan detik dia terjerumus dalam kancah terbabit, menurut Sa, dia ingin mendapatkan pekerjaan setelah tidak lagi tinggal bersama kedua ibu bapanya di Bachok selepas dihalau keluar akibat perbalahan adik beradik.

“Kehidupan kami umpama kais pagi makan pagi kais petang makan petang. Saya adalah anak kelapan daripada sembilan beradik. Kehidupan yang daif memaksa kami untuk mencari pekerjaan sendiri demi mendapatkan sesuap nasi.

“Saya juga terpaksa berhenti sekolah sejak darjah enam lagi dan turut mencari pekerjaan sendiri termasuk bekerja di kedai makan di merata tempat untuk menyara keluarga,” katanya.
Sa ditemui pemberita pada majlis sambutan hari raya bersama penghuni penjara di Blok Wanita Penjara Pengkalan Chepa, di sini, kelmarin.

Hadir dalam majlis terbabit, Pengarahnya, Zawari Abd Rashid serta Timbalan Penguasa Penjara, Rosliza Ishak.

Selepas rakan lelakinya yang baru dikenali terdapat pekerjaan di Kota Bharu, dia teruja namun tidak mengetahui akan bergelumang dalam kancah pelacuran.

Namun segala-galanya terlambat apabila dia telah diserahkan kepada bapa ayam dan bermulalah kehidupannya sebagai ‘kupu-kupu malam’ yang terus membawa dirinya semakin hanyut dengan wang yang mudah diperolehi dari lelaki-lelaki yang melanggannya.

“Memang nampak mudah, apabila saya hanya perlu melayan lelaki yang datang mendapatkan khidmat saya dan selesai tugas, saya dibayar mengikut harga yang ditetapkan.

“Lebih 100 lelaki telah melanggan saya dan setiap malam saya memperoleh RM400 hingga RM500 setiap kali dilanggan dan akan bertambah apabila musim perayaan.

“Saya tidak mampu lari lagi dan terus melakukan  kerja terbabit, sehinggalah saya ditangkap khalwat bersama teman lelaki berusia 20 tahun dalam sebuah rumah empat bulan lalu dan atas kesalahan itu saya dipenjarakan,” katanya.

Sa berkata, selepas ditahan dan pemeriksaan kesihatan dilakukan, dia terkejut apabila turut disahkan positif HIV akibat cara hidup lampau yang bergelumang dalam dunia pelacuran.

“Sesungguhnya, saya insaf dan bertaubat kepada ALLAH SWT, semoga segala perlakuan saya selama ini diampunkan dan saya nekad untuk berubah demi untuk meneruskan kehidupan walaupun dalam jangka masa yang tidak lama.

“Sedih memang sedih. Kadangkala jika tidak mempunyai pedoman mungkin saya akan bunuh diri, namun saya harap selepas dibebaskan Disember ini, saya berjanji dengan teman lelaki untuk berkahwin walaupun berat hati saya untuk menyatakan kepada bakal suami bahawa saya disahkan menghidap HIV,” katanya.
Sumber : Sinar

KITA JADIKAN SEL PENJARA ANWAR IBRAHIM DI SUNGAI BULOH TARIKAN PELANCONG

PENJARA SUNGAI BULOH

Komer ingat Yong terkehel tengkok masa bangun tidor pagi tadi? Hahaha...
Yong tak mengarut!
Bayangkan kalau dah takde sistem penjara seperti sekarang kerana kita dah guna hukum hudud!
Kita ada banyak penjara-penjara yang kosong.
Er...hampir kososng. Kerana yang taknak ikut hukum hudud sahaja (mungkin golongan kafir) yang kena duduk di sana.
Yong pernah buat praktikal masa student dulu di penjara Pulau Pinang. Praktikal itu selama 6 bulan.
  • Ada banduan yang baru berusia 27 tahun, tapi telah 13 kali keluar masuk penjara!
  • Ada banduan yang berusia 55 tahun - dipenjara setelah ditangkap khalwat dengan pasangan yang sebaya dengannya. Pakcik ini tak mampu bayar denda.
  • Ada banduan berusia 19 tahun, dipenjara 6 bulan kerana mencuri ayam.
  • Ada banduan berusia 28 tahun, dipenjara 8 tahun kerana menyamar sebagai polis dan meragut. Dia dipenjara 2 tahun bagi setiap kesalahan. Ada 4 kesalahan. Hukuman dijalankan berasingan.
  • Ada perogol dipenjara 3 tahun kerana merogol gadis bawah umur. Lima orang lagi yang turut merogol ketika itu masih bebas kerana mengaku tidak bersalah.
  • Ada mat gian dipenjara 2 tahun kerana mengedar dadah bersama adik lelakinya dan menjadikan isterinya pelacur.
  • Ada seorang gadis berusia 22 tahun dipenjara 2 tahun kerana menyamun sebuah kedai, sebab nak beli dadah. Nilai yang disamun RM60.00 sahaja.
Bior Yong dedahkan bangsa bekas banduan-banduan tersebut.
  • Banduan yang dipenjara 8 tahun dan perogol berbangsa India.
  • Banduan gadis berbangsa Cina.
  • Selebihnya Melayu Islam.
Ada ramai lagi Yong tak senaraikan di sini.
Mana peguam?
Komer fikirlah. Fikir dengan tenang. Adilkah hukuman itu?
********************
Apa kita nak buat dengan penjara yang banyak tu?
Penjara Sungai Buloh boleh jadi tarikan pelancong. Tentu ramai nak tengok macam mana rupa sel penjara Anwar Ibrahim, yang ketika itu sudah menjadi Perdana Menteri Malaysia.
Komer yang tak suka Anwar Ibrahim jangan nak hot pulak. Ini hak Yong untuk berharap. Tak salahkan?
Pelancong yang suka adventure, boleh cuba bermalam untuk merasa pengalaman jadi banduan! Hahaha...mat saleh suka adventure gini. Boleh kita buat siri live-on-TV, macam Survivor.

Peniaga kecil boleh guna sel-sel di bahagian luar untuk jualan survenir, etc...
Bayangkan berapa banyak dana yang dapat dijana melalui skim pelacongan ini.
Okay. Itu saja pagi ini Cao!
N3 serius Yong tentang hudud baca di sini

HUDUD ADALAH SEBAIK-BAIK UNDANG-UNDANG

JOM UBAH
TOLAK UMNO
TOLAK BN

Anwar bersalah liwat Saiful, mahkamah hukum penjara 5 tahun

Anwar bersalah liwat Saiful, mahkamah hukum penjara 5 tahun
RINGKASAN BERITA:

PUTRAJAYA: Mahkamah Rayuan pada Jumaat menjatuhkan hukuman penjara lima tahun terhadap Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim selepas didapati bersalah atas pertuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd Saiful Bukhari Azlan enam tahun lepas.

Bagaimanapun mahkamah membenarkan hukuman itu ditangguhkan sehingga rayuan di Mahkamah Persekutuan selesai.

Mahkamah  membenarkan Anwar menangguhkan bayaran ikat jamin sebanyak RM10,000 sehingga jam 11 pagi, Isnin depan.

Dengan keputusan ini,  mengikut Perkara 64(4) undang-undang tubuh kerajaan negeri Selangor, Anwar hilang kelayakan untuk bertanding pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang yang dijadualkan berlangsung 23 Mac nanti.

Perkara 64(4) undang-undang tubuh kerajaan negeri Selangor memperuntukkan syarat hilang kelayakan untuk bertanding kerusi DUN Selangor berkuat kuasa serta merta dari tarikh seseorang itu hilang kelayakan sebagai ahli DUN -- dalam hal ini, disabitkan oleh mahkamah dan dihukum penjara tidak kurang setahun.

Perkembangan kes ini berlaku empat hari sebelum penamaan calon bagi pilihan raya kecil DUN kajang dan Anwar juga dijadualkan menghadiri perasmian sidang Dewan Rakyat pada 10 Mac nanti.

Keputusan Mahkamah Rayuan itu dibacakan oleh Hakim Mahkamah Rayuan, Datuk Balia Yusof Wahi yang mengetuai panel tiga hakim bersama Datuk Aziah Ali and Datuk Mohd Zawawi Salleh. Keputusan katanya adalah keputusan sebulat suara panel hakim.

Rayuan kes ini mencetuskan kontroversi sebelum ini berhubung isu pelantikan peguam Tan Sri Shafee Abdullah sebagai ketua pendakwa. Anwar mengemukakan usul untuk mengetepikan pelantikan itu namun ditolak oleh Mahkamah Persekutuan.

Anwar didakwa meliwat Saiful pada 26 Jun 2008 di unit 11-5-1 Desa Damansara Condominium, No 99, Jalan Setiakasih, Bukit Damansara antara jam 3.10 dan 4.30 petang.

Pada 9 Januari 2012, Mahkamah Tinggi membebaskan Anwar daripada tuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya itu.


Read more at: http://www.astroawani.com/news/show/anwar-bersalah-liwat-saiful-mahkamah-hukum-penjara-5-tahun-31411?cp
 LINK KES TUMBUK

 http://arkibperbicaraananwaribrahim.blogspot.com/2008/07/perbicaraan-kes-mata-lebam-anwar.html

Thursday, 12 December 2013


BEKAS PEGUAM DEDAH BUKTI ANWAR LIWAT SAIFUL!

Ia adalah tuduhan liwat kedua dihadapi Anwar. Pada 1998, Anwar pernah dituduh meliwat pemandunya, Azizan Abu Bakar dan disabitkan bersalah dan dijatuhi hukuman penjara sembilan tahun oleh Mahkamah Tinggi. Bagaimanapun selepas rayuan Mahkamah Persekutuan menolak sabitan dan mengetepikan hukuman penjara serta membebaskan Anwar. 

Kemudian Anwar sekali lagi dihadapkan ke mahkamah atas tuduhan meliwat Mohd Saiful di Kondominium Desa Damansara di Bukit Damansara di sini, antara jam 3.10 petang dan 4.30 petang pada 26 Jun 2008. Perbicaraan kes liwat berkenaan bermula 3 Februari 2010 dengan pihak pendakwaan memanggil 27 saksi dan empat saksi menyangkal, manakala lapan saksi pembelaan dipanggil termasuk Anwar yang memberikan keterangan daripada kandang tertuduh. Walaubagaimanapun pada 9 Januari 2012, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur memutuskan membebas dan melepaskan Anwar daripada tuduhan tersebut diatas alasan "integriti sampel DNA".

Namun setelah setahun, bekas peguam Anwar, Yuktes Vijay melalui facebooknya telah mendedahkan bukti yang Anwar telah meliwat Saiful. Menurut Yuktes, laporan DNA yang dibuat ke atas spesimen yang diambil daripada dubur Saiful menunjukkan kehadiran DNA sperma "Male Y". Tapi malangnya keengganan Anwar memberikan sample DNA secara sukarela maka hakim tidak dapat menyabitkan Anwar bersalah walaupun laporan kimia telah mengesahkannya. Akhirnya Anwar bebas melalui aspek teknikal undang-undang.

Ikuti seterusnya pendedahan Yuktes Vijay,

BUKTI ANWAR IBRAHIM MELIWAT SAIFUL 

SPIN SAYA.KES SAYA.HUJAH SAYA.
HANYA SAYA YANG BOLEH JELASKAN KEBENARAN.

LAPORAN DNA YANG DIBUAT KE ATAS SPESIMEN-SPESIMEN YANG DIAMBIL DARIPADA DUBUR SAIFUL MENUNJUKKAN KEHADIRAN DNA SPERMA YANG DINAMAKAN ‘MALE Y’

‘MALE Y’ TIDAK BOLEH DIKENALPASTI KETIKA ITU KERANA ANWAR IBRAHIM TIDAK INGIN MEMBERI DNA. MENGUKUT UNDANG-UNDANG DNA TIDAK BOLEH DIAMBIL SECARA PAKSA DAN HARUS DIBERI SECARA SUKARELA.

LAPORAN KIMIA YANG MENGESAHKAN ‘MALE Y’ ITU MILIK ANWAR IBRAHIM DIBUAT BERDASARKAN 3 ITEM YANG DIAMBIL DARIPADA LOKAP DI MANA ANWAR IBRAHIM DIKUNCI UNTUK SATU MALAM

3 ITEM TERSEBUT TELAH DIAMBIL DAN DIGUNAKAN TANPA KEBENARAN ANWAR. KAN DNA TIDAK BOLEH DIAMBIL SECARA PAKSA? ITULAH UNDANG-UNDANGV

DISEBABKAN PERBANDINGAN DNA DIKENALPASTI DAN DISAHKAN OLEH 3 ITEM TERSEBUT,HAKIM TIDAK DAPAT MENYABIT ANWAR BERSALAH KERANA 
3 ITEM ITU TIDAK BOLEH DIGUNAKAN SEBAGAI BUKTI

MAKA LAPORAN KIMIA YANG MENGGUNAKAN 3 ITEM TERSEBUT JUGA TIDAK BOLEH DIGUNAKAN

OLEH ITU ANWAR IBRAHIM BEBAS DARIPADA ASPEK TEKNIKAL UNDANG-UNDANG…

HANYA YANG BODOH, TERENCAT AKAL, MAKAN TAHI, MINUM AIR KENCING DAN SUKA BERASMARA DENGAN KERBAU YANG AKAN PERCAYA DAN BERHUJAH “ANWAR DIBEBASKAN MAHKAMAH OLEH ITU ANWAR IBRAHIM 
ANUGERAH TUHAN”

KALAU ANWAR IBRAHIM INI MEMANG JANTAN ORI, SURUH DIA BERI DNA..LEPAS KENA PERIKSA,DNA ITU DIMUSNAHKAN DEPAN MATA DIA! 

SETUJU TAK PONDAN ITU? 

 












Tiada ulasan: