Khamis, 21 Ogos 2014

MAKSIAT DISANA-SINI...APA TINDAKAN KITA...MAJLIS AGAMA ISLAM DAERAH DAN NEGERI....MUFTI2...HINGGA KEPADA MENTERI YANG MENJAGA AGAMA ISLAM...APA KITA NAK JAWAB DIHADAPAN ALLAH SWT...HUDUD DIPANDANG ACUH TAK ACUH SAJA....REZEKI DARI ALLAH TETAP DIBAHAM....TAAT TAK SEPENUH HATI KEPADA ALLAH...IBLIS BERJAYA MENYESATKAN KITA

Negeri-negeri paling bahaya di Malaysia

http://www.queachmad.com | .
[TERKINI] Negeri-Negeri Paling BAHAYA di Malaysia Mengikut Ranking |INFO| Selangor, Johor dan Kuala Lumpur menduduki tempat tiga teratas dengan indeks jenayah tertinggi.
negeri paling bahaya malaysia
Namun dari segi indeks jenayah per 100k populasi, ternyata Kuala Lumpur di tangga pertama.
# Harakahdaily tidak bertanggungjawab di atas segala info yang ditulis oleh pihak pengendali blog. Pandangan penulis blog tidak mewakili Harakahdaily.
TranungKite Online
5 hrs ·
Artikel 17086: Selawat serta salam ke atas Junjungan Besar Nabi Muhammad SAW serta Sahabat Baginda serta Syukur Ke Hadrat Allah kerana kita masih lagi dibenarkan bernafas di atas muka bumi ini. Setiap perbuatan bersandarkan niat...niat akan menjadi asas kepada sesuatu tindakan... dan Malaikat akan mencatit setiap perbuatan dan tindakan anak Adam untuk dipertanggungjawabkan di mashyar kelak.....Baca Lagi di TKO
Berita Terkini Pelbagai Sumber
tranungkite.net|By TranungKite Online (TKO)
LikeLike · · · 71


Jawapan kepada Persoalan Dr Zuhdi ???
Posted on Tuesday, August 19 @ 19:06:27 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah



"
Selawat serta salam ke atas Junjungan Besar Nabi Muhammad SAW serta Sahabat Baginda serta Syukur Ke Hadrat Allah kerana kita masih lagi dibenarkan bernafas di atas muka bumi ini. Setiap perbuatan bersandarkan niat...niat akan menjadi asas kepada sesuatu tindakan... dan Malaikat akan mencatit setiap perbuatan dan tindakan anak Adam untuk dipertanggungjawabkan di mashyar kelak.




Ramai yang marah bilamana ada YB dipanggil munafik oleh orang bukan Islam baru-baru ini namun beliau harus menyedari bezanya orang yang mengamalkan sikap munafik dengan munafik tulin. Kenapa YB perlu marah??? Kalau sikap tersebut,  memiliki ciri-ciri munafik pada kaca mata manusia bukannya ALLAH. Jika dahulu pimpinan dan golongan PAS adalah orang yang meletakkan niat kerana Allah semata-mata namun hari ini dek politik pertelingkahan yang berlaku mengakibat imej serta kreditbiliti mereka tercemar kerana sikap telunjuk lurus, kelingking berkait. Apakah ini  memberi indikator dalam poltik manusia cendrung atau mungkin menjadi munafik demi seseuatu langkah atau tindakan. Justeru, pimpinan PAS diingatkan agar  jangan keterlaluan berpolitik kerana itu bukan budaya dn amalan hidup anda!! Kenapa harus marah ...kalau anda juga telah melakukan tindakan munafik demi kepentingan tertentu... apabila berbohong...

Saya sebenarnyan ingin mengulas persoalan yang dikemukakan oleh Penyelidik PAS Dr Zuhdi kepada Anwar tentang Konsesus Negara (KN). Sebelum itu, baca dahulu penerangan tentang DSAI yang digarapkan agar “Melayu Tidak Mudah Lupa”.



Menilai Kembali Barisan Nasional

Manifesto Barisan Nasional (BN) dalam pilihanraya umum ke-9 pada tahun 1995 bertemakan, "Berwawasan, Adil dan Efisien,". BN berjaya memenangi 162 kerusi Parlimen dan 338 kerusi Dewan Undangan Negeri.

Dalam pilihanraya umum tersebut, Datuk Seri Anwar Ibrahim berada dalam kerajaan. Beliaulah Menteri Kewangan, Timbalan Perdana Menteri, Timbalan Presiden Umno dan Timbalan Pengerusi Barisan Nasional. Anwar Ibrahim memberi sumbangan yang besar dalam kemenangan besar BN itu. Pilihanraya 1995 itu merupakan pilihanraya umum yang pertama sejak Anwar memegang jawatan Timbalan Perdana Menteri.

Harapan rakyat kepadanya untuk membawa perubahan adalah tinggi. Dia dilihat sebagai bakal Perdana Menteri. Rasuah Di Kalangan Pemimpin Kerajaan BN Tetapi Anwar gagal untuk membawa perubahan dalam Umno dan BN yang memerintah itu. Pada 2 September 1998, lima tahun selepas dilantik menjadi Timbalan Perdana Menteri, Anwar disingkirkan dari jawatan dan kini merengkok dalam penjara. Tuduhan salahguna kuasa polis dan salahlaku seks direka-reka semata-mata.
Isu sebenar ialah rasuah dan penyelewengan dalam kerajaan yang dilakukan oleh pucuk pimpinan tertinggi dalam kerajaan BN itu sendiri. Perdana Menteri dan menteri-menteri kanan yang rapat dengan Perdana Menteri itu adalah pelaku-pelaku utama rasuah dan penyelewengan itu.


Anwar Lancarkan Perang Lawan Rasuah Anwar cuba melancarkan perang untuk membasmi rasuah dan penyelewengan itu. Ketika beliau memangku jawatan Pemangku Perdana Menteri beberapa minggu ketika Dr Mahathir Mohamad bercuti di luar negara, Anwar Ibrahim telah membentangkan Akta Pencegahan Rasuah Tahun 1997. Inilah kesalahan besar Anwar yang tidak dapat dimaafkan oleh Perdana Menteri dan mereka yang bersubahat dengan Perdana Menteri. Mereka berasa tidak selamat dan terancam dengan Pindaan Akta Pencegahan Rasuah 1997 itu.

Kenapa? Kerana Akta itu boleh mengheret seseorang Menteri yang telah berhenti dari jawatannya
ke mahkamah jika ada dakwaan kukuh dia berlaku rasuah semasa memegang jawatan Menteri
itu dulu. Akta itu memberi tempoh 10 tahun selepas berhenti untuk mendakwa Menteri yang berlaku rasuah itu. Menteri-Menteri Rasuah Cemas Akta sebelumnya tidak memberi peruntukan sedemikian. Jika seseorang Menteri itu sudah kenyang membuat rasuah, dia boleh memilih meletak jawatan. Selepas itu, dia selamat dari dakwaan kerana tidak ada peruntukan bagi Badan Pencegah Rasuah (BPR) untuk mendakwa Menteri berkenaan. Jika hendak didakwa seseorang Menteri yang rasuah, mestilah didakwa sebelum ia sempat meninggalkan jawatannya.

Pindaan inilah yang menjadi Menteri-Menteri yang melakukan rasuah berasa cemas. Mereka bimbang
jika tiada Mahathir dan Anwar menjadi Perdana Menteri, Anwar akan menggunakan Akta Pencegahan Rasuah 1997 itu untuk mendakwa mereka. Inilah kesalahan utama Anwar bagi mereka. Konspirasi Peringkat Tertinggi Bermula Lalu selepas itu, rintitan sejarah pun terjadi seperti diketahui umum. Surat-surat layang bermula. Buku 50 Dalil dikarang dengan tergesa-gesa, tuduhan liwat dan salahlaku seks dicambah, ditetaskan dan dibiakkan. Daim Zainuddin, Megat Junid, Rahim Thamby Chik, Aziz Shamsuddin, Zela Jalil, Ummi Hafilda, Azizan Abu Bakar, Khalid Jeffri masing-masing bertemu, berbincang, merancang, menulis surat, janji-janji wang dan kontrak bertukar tangan.
Kes Buku 50 Dalil Masih Tidak Dibicarakan Yang menulis buku 50 Dalil Mengapa Anwar Ibrahim Tidak Boleh Menjadi Perdana Menteri masih tidak dibicarakan di mahkamah atas tuduhan jenayah fitnah walaupun buku itu telah diputuskan oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur sebagai memfitnah Anwar.
Anwar telah membuat tuntutan sivil ke atas buku tersebut. Dia berjaya. Injunksi telah diberikan oleh  mahkamah. Buku itu bersifat fitnah dan dilarang disebarkan. Pejabat Peguam Negara kemudian membuat pertuduhan jenayah ke atas Khalid Jeffri yang menulis buku itu. Tetapi perbicaraan ke atas Khalid Jeffri masih tidak diadakan. Hakim mahkamah yang memberi injunksi kepada Anwar Ibrahim
dipindahkan ke Johor Bahru. Mengapa ini semua berlaku? Tidak ada konspirasi?

Orang Yang Difitnah Yang Dipenjarakan Sebaliknya Anwar Ibrahim, orang yang difitnah di dalam buku 50 Dalil itu yang dulu masuk penjara. Kenapa tidak perbicaraan buku 50 Dalil itu dibicarakan dulu?  Tidakkah Anwar lebih dahulu membawa saman malu ke atas buku itu? Waktu itu beliau masih Timbalan Perdana Menteri?
Sudah dikeluarkan perintah injunksi buku 50 Dalil itu tidak boleh diedarkan pada umum, kenapa
Ibu Pejabat UMNO mengedarkan buku tersebut ke dalam beg-beg perwakilan Umno dalam Perhimpunan Agung Umno Tahun 1998. Secara kebetulan? Tiada konspirasi untuk menjatuhkan Anwar dalam Umno?
Persubahatan Terjahat Bermula Inilah bentuk keadilan sistem mahkamah yang tidak lagi bebas. Fitnah disebarkan dari Ibu Pejabat UMNO sendiri. Konspirasi pun bermula. Ada orang bernama Ummi Hafilda yang tersepit kewangan kerana banyak berhutang sanggup menulis surat kepada PM dan terlibat dengan konspirasi menjatuhkan Anwar.
Dia menafikan mempunyai masalah kewangan dalam perbicaraan Anwar. Tetapi Mahkamah
Tinggi Kuala Lumpur pada 6 Oktober lalu mengisytiharkan ummi Hafilda muflis kerana tidak
membayar bil RM300,000 untuk iklan demi memenuhi kontrak Megat Junid. Muflis ertinya
bangkerap. Balasan berlaku di depan mata.
Pemandu Tiba-Tiba Menjadi Pengarah Syarikat Ada pemandu kereta, yang pendidikan formalnya tidak seberapa, merebut tawaran menjadi pengarah syarikat.  Dengan tiba-tiba, dia hidup mewah, punya syarikat dan pakai kereta mahal. Mengapa? Kerana manusia bernama Azizan Abu Bakar ini sedia untuk bersubahat membuat kerja jahat memfitnah Anwar kononnya meliwat. Sekarang, Azizan Abu Bakar sendiri terpenjara tiga bulan kerana berkhalwat dan percubaan untuk melakukan persetubuhan haram. Tilamnya pula yang diusung ke Mahkamah Syariah Alor Gajah, Melaka. Satu lagi pembalasan berlaku di hadapan mata.
Anwar Salahguna Kuasa? Kesalahan Anwar bukan kerana kes yang sedang dibicarakan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur sekarang. Juga bukan kesalahan salah guna kuasa ke atas Polis dalam perbicaraannya yang terdahulu sehingga beliau dipenjara 6 tahun. Bagaimana Anwar hendak menyalahgunakan kuasa Polis sedang Polis tidak terletak di bawah bidang kuasanya. Polis terletak di bawah Menteri Dalam Negeri.
Waktu itu, Menteri Dalam Negeri ialah Dr Mahathir Mohamad. Anwar Ibrahim adalah Menteri Kewangan dan Timbalan Perdana Menteri. Dia tidak ada kuasa ke atas Polis. Demikian hujah utama para peguam Anwar Ibrahim. TetapiHakim Datuk Augustine Paul tetap menjatuhkan hukum mengikut skrip yang telah disiapkan. Benar salah, tidak dihiraukan kerana hukumannya telah ada, iaitu Anwar mesti dipenjarakan. Anwar mesti disimpan dalam penjara. Demikian kehendak orang nombor satu. Apabila Mahathir dipanggil ke Mahkamah sebagai saksi, Hakim Augustine Paul tidak membenarkan. Kenapa?

Memerangi Rasuah Menerima Padah
Isu utama sehingga Anwar Ibrahim dipecat dan dipenjara adalah kerana dia memerangi perbuatan rasuah dan penyelewengan di dalam kerajaan BN. Bagaimana dia tahu rasuah dan
penyelewengan itu berlaku?
Pertama, Anwar sudah 16 tahun duduk dalam Kabinet. Bermula dengan jawatan rendah Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri selepas beliau memenangi Pilihanraya Umum tahun 1982. Kemudian, beliau memegang pelbagai jawatan menteri. Dari Menteri Belia, Sukan dan Kebudayaan, Anwar kemudian memegang jawatan Menteri Pertanian, Menteri Pendidikan dan akhirnya Menteri Kewangan. Beliau kemudian menjadi Timbalan Perdana Menteri dan pernah memangku jawatan Perdana Menteri buat beberapa ketika. Ertinya Anwar pernah berada di koridor kuasa begitu lama dan pernah duduk di tampuk kekuasaan itu untuk beberapa ketika.
Mana Bukti Anwar Rasuah Wang?
Kalau Anwar sendiri berlaku rasuah, sudah tentu senang sahaja Mahathir heret dia ke mahkamah dan
dakwa Anwar. 16 tahun dalam kerajaan, bukannya tempoh yang pendek. Rasuah itu macam bangkai.
Bangkai berbau. Rasuah juga berbau. Beranikah Anwar memerangi rasuah jika dia sendiri rasuah? Orang yang duduk di rumah kaca tidak berani membaling batu ke rumah jirannya. Orang Melayu berkata, menepuk air di dulang terpercik ke muka sendiri. Tetapi Anwar begitu tekad melawan rasuah. Kerana dia tidak duduk di rumah kaca dan dulangnya kering bersih tak ada air. Kalau dia menepuk dulang tak ada air yang terpercik ke mukanya.
Salahkah Mempertahankan Marwah Diri?
Tuduhan rasuah yang dikenakan ke atas Anwar sehingga 6 tahun terpenjara adalah kerana dakwaan
kononnya beliau menyalahgunakan kuasa polis untuk menukar pengakuan Azizan Abu Bakar dan Ummi Hafilda. Peguambela Anwar,  Raja Aziz Addruse berkata di mahkamah, apa salahnya seseorang yang tidak berbuat salah melakukan usaha untuk menjaga nama baiknya dan membersihkan dirinya yang tidak bersalah itu dari difitnah dan dicemar? Semua orang yang benar akan mempertahankan marwah dirinya apabila nama dan maruahnya diperhina dan dimalukan. Demikian kata peguam terkenal itu. Malah, Mahkamah Tinggi itu diberitahu bahawa Anwar tidak pernah mengarah-arah pihak Polis bagaimana untuk melakukan kerjanya. Anwar sekadar membuat laporan polis akan tohmahan dan fitnah ke atas dirinya.
Kenapa Mahathir Dan Konco-Konconya Marah
Mana wang yang Anwar telah kebas dan selewengkan jika beliau melakukan rasuah selama menjadi
menteri dan orang nombor dua dalam kerajaan? Tidak ada. Tetapi Anwar mempunyai rekod yang banyak tentang kes rasuah dan penyelewengan menteri-menteri dalam kerajaan. Ini yang menjadikan orang-orang UMNO dan BN, terutama Mahathir dan konco-konconya, begitu marah kepada Anwar. Anwar dituduh cuba membuka pekung di dada mereka.
Cara Anwar Mendapat Maklumat Tentang Penyelewengan
Bagaimana Anwar boleh mendapat akses akan segala dokumen dan laporan salahlaku rasuah dan
penyelwengan itu. Ada dua saluran sebenarnya. Anwar telah dilantik menjadi Pengerusi Jawatankuasa Kabinet tentang Penyelewengan di dalam kerajaan. Kedua Anwar juga menjadi pengerusi Jawatankuasa Disiplin UMNO (Baru). Apakah fungsi Pengerusi Jawatankuasa Kabinet menentang penyelewengan di dalam kerajaan? Salah satu ialah Anwar menerima segala macam aduan, komplen, laporan tentang kesalahan rasuah dan penyelewengan pegawai-pegawai
kerajaan dari yang kecil hingga setinggi-tingginya, termasuklah menteri-menteri dan Perdana Menteri
sendiri.

Tembelang Rasuah Menteri-Menteri BN Terdedah
Sebab itulah Anwar tahu sangat akan rasuah yang dilakukan oleh Daim Zainuddin, Rafidah Aziz, Rahim Thamby Chik, Eric Chia, dan Mahathir sendiri. Anwar juga tahu rasuah yang didakwa berlaku ke atas Ketua Polis Negara ketika itu, Tan Sri Abdul Rahim Noor, Ketua EPU waktu itu, Tan Sri Ali Abul Hassan, yang kini jadi Gabenor Bank Negara. Anwar juga dapat aduan akan tuduhan rasuah Peguam Negara, sekarang, Tan Sri Mohtar Abdullah. Anwar juga mendapat maklumat rasuah Samy Vellu dan Ling Liong Sik.  Malah, rasuah Perdana Menteri, Dr Mahathir Mohamad dan penyelewengan PM berhubung perniagaan anak-anaknya semua berada dalam pengetahuan Anwar Ibrahim. Termasuk aduan rasmi kepada BPR akan tiga orang anak PM yang memiliki lebih 200 buah syarikat.
Rasuah Di Kalangan Pemimpin Umno Tidak itu sahaja. Sebagai Pengerusi Jawatankuasa Disiplin Umno, Anwar Ibrahim juga menerima bermacam-macam laporan dan aduan tentang perlakuan rasuah pemimpin-pemimpin Umno dari ahli-ahli Umno sendiri. Seperti diketahui umum, perebutan kuasa dan jawatan dalam Umno sangat sengit.
Masing-masing semuanya ada kes rasuah dan penyelewengan, yang selama ini orang di luar Umno
hanya dapat mengagak secara rambang sahaja. Tetapi dalam proses perebutan jawatan Umno yang sengitdi peringkat Cawangan, Bahagian apatah lagi Majlis Tertinggi, maka bertaburlah bukan sahaja surat-surat layang, tetapi laporan-laporan sah dan benar akan kes-kes rasuah yang dilakukan oleh orang-orang Umno, terutama yang memegang jawatan kerajaan.  Wabak Rasuah Yang Menjolok Mata Dengan sumber-sumber maklumat dari pelbagai aduan serta laporan, maka begitu jelas rasuah sudah keterlaluan dalam kerajaan BN.  Perbuatan rasuah itu telah melibatkan wang negara dan rakyat bernilai beribu-ribu juta ringgit. Anwar akhirnya merasakan gejala itu tidak boleh dibiarkan berterusan. Maka Anwar pun bertindak. Apabila Mahathir tidak ada dalam negeri kerana bercuti, Anwar mengambil kesempatan membentangkan Akta Pindaan Pencegahan Rasuah 1997. Adakah tindakan Anwar itu salah? Adakah Anwar merugikan negara? Adakah Anwar menjadi agen asing kerana membentangkan pindaan Akta Pencegahan Rasuah itu? Adakah Anwar mengkhianati bangsa, agama dan negara kerana berbuat demikian?
Sanggup Terima Risiko
Adakah Anwar tidak sedar bahawa Mahathir akan marah kerana dia membawa pindaan itu ke Parlimen ketika Mahathir tidak ada dalam negeri? Anwar sedar. Kalau Anwar jenis penakut menurut perintah macam Abdullah Ahmad Badawi,  maka Anwar tentu tidak akan berani buat demikian. Tetapi Anwar berani mengambil risiko. Yang utama baginya ialah perbuatan jahat mesti dihapuskan. Negara dan rakyat mesti diutamakan.

Pindaan Akta Pencegahan Rasuah 1997
Bolehkah menghapuskan rasuah sekadar menghantar memorandum dan membuat usul-susul dalam
seminar sahaja?  Bolehkah membanteras rasuah sekadar menjerit-jerit sahaja? Hantar memorandum dan menjerit itu pun penting. Tetapi membuat perubahan radikal dalam undang-undang adalah saluran yang tepat. Inilah yang Anwar telah lakukan. Rasuah tidak boleh ditentang sekadar dengan pujuk rayu dan ugut-ugut sahaja? Tidak boleh. Oleh kerana negara berjalan atas dasar hukum dan undang-undang, jadi undang-undang rasuah itu mesti diperkuatkan,  diperluaskan bidang kuasanya dan dijadikan senjata yang berkesan untuk memerangi gejala yang merosakkan itu. Inilah yang Anwar telah lakukan. Untuk itu, beliau dipecat, diseksa, dituduh dan kini dipenjarakan.

Bijak Mengambil Kesempatan
Selepas pindaan Akta Pencegahan Rasuah 1997 itu dibentangkan oleh Anwar di Parlimen dan diluluskan, rakyat semakin yakin akan komitmen Anwar. Ini satu kejayaan politik Anwar. Memang Anwar pandai mengambil kesempatan ketika Mahathir tiada dalam negeri. Dia orang politik yang bertanggungjawab. Pandai mencari kesempatan terbaik untuk bertindak. Dia bukan pengikut membuta tuli. Tetapi kesempatan yang dia ambil itu untuk keburukan atau kebaikan negara?
Kes Skandal Perwaja Ke ParlimenTetapi tidak itu sahaja. Selepas pindaan Akta Pencegahan Rasuah 1997 itu diluluskan, kemudian sekali lagi ketika Mahathir tiada dalam negeri, Anwar bertindak lagi. Kali ini, dia membentangkan laporang perbuatan rasuah dan penyelewengan dalam syarikat besi waja Perwaja milik kerajaan. Tan Sri Eric Chia, yang menjadi kawan rapat Mahathir, yang memegang jawatan Pengerusi Eksekutif Perwaja, telah melakukan rasuah dan penyelewengan sehingga syarikat itu rugi hampir RM3,000 juta. Tidak itu sahaja, syarikat Perwaja, milik kerajaan, itu juga dibebankan dengan hutang hampir RM7,000 juta. Kesemuanya hampir RM10 bilion dibebankan ke atas kerajaan angkara rasuah dan penyelewengan dalam syarikat Perwaja itu.

Mahathir Terlibat Dalam Skandal Perwaja

Anwar dedahkan ini semua dalam Dewan Rakyat di Parlimen, bukan di kedai kopi atau kelab-kelab. Apabila dia terpenjara, dari dalam penjara, Anwar membuat laporan polis secara rasmi, dengan dikepil dua pucuk surat  Perdana Menteri kepada Eric Chia berhubung perjalanan syarikat Perwaja tersebut. Surat-surat itu menunjukkan secara jelas betapa Mahathir sendiri terlibat melakukan salah jenayah dalam pengurusan Perwaja kerana menyalahi perjalanan dan prosedur urusan kewangan kerajaan.
Ertinya penyalahgunaan kuasa telah berlaku. Mahathir terlibat sama melakukannya. Negara rugi
beribu juta. Eric Chia masih bebas. Mahathir masih bebas. Tetapi Anwar dibelenggu di penjara Sungai
Buloh! Anwar dedahkan ini di Parlimen ketika dia bebas, dan dari dalam penjara ketika kebebasannya
dirampas, Anwar masih melawan terus.

Perwaja Mercu Tanda Rasuah Dan Penyelwengan Mahathir
Anwar cukup tahu apabila beliau membawa ke Parlimen akan penyelewengan Perwaja dengan
laporan lengkap dari syarikat akaun Price Waterhouse, Mahathir tentu marah. Kalau Anwar penakut
dan sayangkan jawatan menteri dan TPM, buat apa dia cari penyakit? Lebih baik diam. Bila Mahathir dah turun nanti, bolehlah buat sesuatu kemudian. Tetapi Anwar tidak boleh tunggu lama lagi. Perbuatan rasuah dan penyelewengan itu mesti ditentang. Itu komitmennya.

Idealisme Melawan Rasuah Sejak Muda

Sekarang Anwar telah dipenjara 6 tahun. Perbicaraan kedua ini kalau Hakim masih tunduk kepada Perdana Menteri, maka akan ditambah lagi hukuman penjara ke atas Anwar. Anwar telah mendedahkan dirinya kepada bahaya di penjara lebih lama apabila beliau membuat laporan polis dari penjara. Dokumen-dokumen yang dikepilkan oleh Anwar tentang kesalahan rasuah dan penyelewengan Mahathir, Daim Zainuddin, Rafidah Aziz dan Rahim Thamby Chik itu semuanya dikelaskan sebagai rahsia rasmi. Anwar boleh didakwa melanggar Akta Rahsia Rasmi (OSA). Hukumanya  penjara mandatori.
Ertinya risiko terpenjara lebih lama sentiasa berada di atas kepala Anwar. Tetapi bekas Timbalan Perdana Menteri itu, bekas Presiden ABIM, bekas pemimpin pelajar, Anwar lakukan ini semua kerana perjuangan hidupnya sejak muda untuk membanteras rasuah dan penyelewengan.
Manifesto BN Satu Retorik Politik Saja Jadi ternyata Manifesto BN dalam pilihanraya 1995 yang berbunyi Berwawasan, Adil dan Efisien itu adalah satu retorik politik sahaja. Tiada wawasan sekiranya pemerintahan sesebuah negara itu penuh dengan rasuah dan penyelwengan. Tiada keadilan sekiranya yang rasuah dan menyeleweng tidak dihukum, sebaliknya yang memerangi perbuatan rasuah dan penyelewengan dipenjarakan. Tiada sebuah kerajaan yang efisen sekiranya rasuah dan penyelewengan berakar umbi dalam birokrasi pentadbiran dan meluas di kalangan Jemaah Menterinya.

Rasanya DSAI tak perlu menjawap persoalan Saudara cukuplah saya sebagai golongan bawahan menerangkan kepada saudara tentang KN dan bezanya UG.
Apabila pilihan raya ke 13 menyaksikan bahawa BN hampir tewas (tetapi sebenarlah telah kalah namun percaturan, analisa  SPR kepada lebih 300ribu pengundi awal dan pos telah menyebabkan kali kedua mereka menang tetapi hilang majoriti 2/3) DSNR telah cemas akan tekanan kepada pemerintahan untuk beliau meletak jawatan, justeru perundingan di buat  di negara jiran adalah strategi politik untuk melihat bagaimana plan-plan A, B atau C untuk menghadapi kemungkinan. Siapakah yang akan menekan DSNR?? Tak lain tak bukan ialah Tun Dr Mahathir, kenapa dia akan menekan DSNR?? Ini bagi mempercepatkan proses melobi anaknya mengambil alih pemerintahan terutamanya apabila anaknya berjaya menawan semula Kedah. Kenapa DSNR cuba menwujudkan KN??? Ini adalah ;amkah alternatif seandainya beliau ditekan dan kemenangan yang dikecapi tidak dapat diterima oleh rakyat. Namun, rakayat Malaysia bukan seperti Indonesia,,, dalam keadaan selesa ini tidak mungkin akan ada pengorbanan demi kebenaran... apatah lagi sistem beraja ini jelas mengakibatkan Melayu akan memiliki taat setia yang tinggi.
Tun sendiri pernah berjuang menentang Tun Abdullah Badwi secara lantang dan “menderhaka” namun apa yang diberikan kepadanya adalah “serbuk lada”. Ini pemimpin besar namun dia tidak mampu menongkah arus demi akses media, dan agensi kerajaan yang dimiliki oleh kerajaan. Apakah PAS boleh menerajui perubahan hanya berbekalkan ayat-ayat Al Quran dalam fenomena masyarkat yang telah bobrok secara keseluruhannya terutamanya agensi penguatkuasa??? Kamu sanggup menjadi seperti pengikut Mursi menentang Al Sisi yang berakhir dengan kematian. Kematian Al Syahid Ibrahim Libya hingga sekarang belum dibela...
KN nasional yang dicetuskan oleh DSAI dan DSNR dengan DSAI menjadi Timb Pendana Menteri yang Kedua dirintis oleh Zahid Hamidi... Kenapa... Iguan lama masih terpahat Naib Presiden UMNO dengan merestui bekas boss untuk mengatasinya... kenapa... kerana walaupun beliau memperolehi undi paling tinggi sebagai Naib namun beliau mungkin dibuang demi memberiu ruang kepada sepupu DSNR atau anak Tun. Inilah amalam dalam UMNO mewarisi negara kepada kelompok atau kaumnya demi survival jangka panjang. Apakah pimpinan PAS  mampu duduk dalam UMNO dan menghadapi sepak terajang sedemikiam demi meneruskan kelangsungan kuasa.??
Jangan cemari akhlak pimpinan PAS namun orang yang boleh berbuat demikian ialah DSAI.. kenapa kalau hari ini DSAI bergabung melalui KN telah ada kesepakatan yang diterima secara umum kepada semua pihak... DSAI akan dijuang sebagai manusia paling baik dalam Malaysia. Wanita dan Puteri  UMNO akan menangis berterusan mengenangkan nasib serta ranjau yang dilalui oleh DSAI dan yang paling penting semua raja-raja melayu terpaksa mengakui dan menerima DSAI sebagai bakal PM.
Apakah PAS tidak boleh menjana kemenangan melalui UG??? PAS hanya akan diterima sebagai balaci dalam pimpinan UMNO kerana terpaksa akur dengan apa yang dibaut hanya akan menjadi pengikut bukan perintis... Ramai pimpinan PAS akan marah dengan kenyataan ini!! Benar!! TGHH merupakan pemimpin antarabangsa dunia Islam namun Malaysia bukan negara Islam ...Uncle SAM tidak akan mengikhtiraf mana2 pimpinan yang cendrung untuk dilabelkan penganas, anti yahudi dan juga berpegang teguh kepada ALLAH. Kenapa??kerana pimpinan sekular hari ini sudah cukup lunak dengan Yahudi dan Uncle Sam mana mungkin Islan diterajui oleh Orang berserban ini..
Namun KN tidak menjadi kerana risiko yang bakal dihadapi oleh pengikut Che Det untuk menekan DSNR dan DSNR tidak terdesak, masih diterima rakyat, anak Tun menjadi MB... maka KN diabaikan apatah lagi ramai pimpinan UMNO yang rasuah amat gentar kalau DSAI masuk dalam pemerintahan negara akan terbongkar segala rahsia dan pekung yang disimpan. Justeru, KN adalah alternatif plan DSNR seandainya beliau ditekan oleh golongan pro Tun. Namun untuk “balance of power” DSNR telah melantik KJ sebagai menteri kabinet iaitu orang yang kedua dibenci oleh Tun selepas DSAI agar KJ akan mempertahankan DSNR apabila diserangkan oleh kem Tun...
Telah beberapa kali kem Tun menyerang DSNR melalui Kadir Jasin namun Najib tetap utuh ... dan KN hilang sehinggalah timbul isu Mahyuddin nak bercuti... ini adalah langkah untuk mempercepatkan kemaraan anak Tun dengan syarat sepupu DSNR akan menjadi penganti... namun ada penentangan..poltik jijik UMNO yang penuh noda, nanah dan najis dengan bertuhankan takhta dan kuasa dan saya kira PAS tidak layak untuk terjun selagi negara masih ditunjangi oleh 9 raja-raja,,, tiket Yang Dipertua seumpama dijadikan tempat perlindungan bagi yang rasuah... adakah PAS mampu bertindak demikian lalu mengenepikan seruan Rasulullah SAW “ seandainya Fatimah bt Muhammad SAW mencuri, neschaya aku akan potong tangannya” . Justeru, PAS tidak akan berkuasa selagi masyarakat melayu masih belum berani membuat perubahan dan kian rosak akhlaknya dibuai oleh media-media arus perdana tajaan UMNO..PAS tak perlu menjadi Seperti munafik UMNO…
Saya tahu saya akan dicap pemuja DSAI, pengampu politik namun DSAI pernah diuji dan diletakkan nyawanya dipergentingan,,, namun hari ini PAS membuat ketetapan unjtuk memilih DSWA dan Azmin Sebagai MB … namun kita akan lihat kemungkinan Khalid akan membubarkan DUN seandainya UMNO yakin boleh menjana kemenangan namun kalu tidak plan B akan menyusur iaitu membeli Azmin serta takhta untuk menjadi MB….
Mengapa??? persoalan makin menarik.. Apatah lagi YDPA bakal beralih kuasa??? Kenapa  seruan “Allahu Akbar” menjadi iguan ngeri pihak takhta yang majoriti cendrung kepada UMNO … kajian oleh penyelidik PAS perlu dibuat bagi menghadapi arus ini dan DSAI telah merancang sesuatu… bukan atas nama peribadi namun kuasa tidak akan berubah sekiranya semua jentera kerajaan ditunggangi..pihak Istana tidak merestui… golongan dalaman UMNO pimpinan Tun masih menghantui…  perubahan hanya akan berlaku di peringkat “Top Down Planning”. Untuk PAS,  kalian semua tidak perlu bergelumang dengan politik kotor serta jijik yang telah lama dicorakkan oleh UMNO … tumpukan pada usrah dan dakwah serta kemasyarakatan agar PAS lebih rapat kepada masyarakat… tarbiah pemimpin bawahan agar lebih rapat dengan golongan bawahan UMNO ..mereka juga saudara sesama Islam , mungkin bapa, emak dan anak saudara, kenalan dan kawan-kawan kita namun mereka telah disesatkan hasil pemisahan politik dan cara hidup… mereka telah menerima budaya “mereka rasuah tapi masih melayu, kita juga akan buat benda yang sama bila dipuncak kuasa… apatah lagi isu MB Kelantan bersama YB Husam gagal diselesaikan dalam pimpinan PAS sendiri… Jika ini berlanjutan, pimpinan PAS masih tidak boleh berlapang dada, kembali ditali Allah dan menghubung silaturahim sesama Jemaah…jangan harap untuk menumbangkan UMNO dengan slogan dan retrorik tanpa tarbiah yang tersusun dan berterusan…

Ingatan untuk Jemaah dan pimpinan PAS dan saya sendiri kejayaan sebenar serta hakiki bahawa Allah SWT redha dengan apa yang kita lakukan ..kerana Allah SWT yang boleh mengubahnya Seperti janji Alllah SWT “Kun Faya kun”.  Biar DSAI yang mengambil risiko dengan permaufakatan ini kerana dalamnya penuh noda dan dosa yang yang mana pimpinan yang boleh menjana refomasi ialah pemimpin yang telah teruji dengan ranjau dan duri. DSAI tidak mungkin berpatah balik dengan apa yang telah dilaluinya… beliau mungkin akan memaafkan musuh politik atas dasar peribadi namun biar rakyat yang menghakimi pengkhinat Negara… Kalau hari ini kita dipanggil munafik oleh DAP, akuilah demi kelansungan kuasa kita telah tersilap kata dan percaturan. Berhati-hati dengan kemucut dalam perjalanan ,,, mereka ini matlamatnya  hamper sama dengan UMNO untuk perut dan bawah perut…


"


................................
Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
Oleh:
usamabenladen
Posted on Tuesday, August 19 @ 19:06:27 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah

MESTI TENGOK! Kerana Mahu Beli Telefon Gadis Ini Sanggup Jual Diri

Tidak dapat dinafikan lagi, sememangnya pada zaman sekarang telefon pintar dilihat sebagai satu perkara yang wajib ada bagi golongan remaja. Telefon pintar mendapat tempat dalam kalangan orang awam pada hari ini sehingga pelbagai jenama telefon pintar mula membanjiri pasaran tempatan. Tidak kurang juga dengan beberapa agen jualan di internet yang lebih mudahkan urusan jual beli.
Namun begitu, jangan kita hilang akal hanya kerana ingin memiliki telefon pintar terutama sekali gadis-gadis. Jangan hanya kerana sebuah telefon pintar digadia maruah diri atau kehormatan diri. Itulah yang telah berlaku di dalam satu perbualan antara penjual lelaki dan pembeli wanita di mana wanita tersebut nekad menjual dirinya sebagai bayaran untuk telefon pintar yang ingin dibelinya. 
Berikut adalah 'screenshot' perbualan antara pembeli wanita dan penjual lelaki tersebut:
Walaubagaimana pun, penulis tidak dapat pastikan perkara ini benar ataupun tidak. Namun apa yang pasti, penulis ingin memesan kepada gadis-gadis di luar sana agar tidak meletakkan maruah atau kehormatan diri pada tahap yang begitu murah. Sesungguh maruah diri anda itu amat tidak ternilai...
bukan tidak bernilai ye.

Rangka bayi ditemui dalam beg sekolah

BERNAMA | .
ALOR SETAR: Rangka bayi dijumpai dalam beg sekolah di sebuah kebun di Kampung Genting Palas, Kuala Nerang dekat sini semalam.
  
Pemangku Ketua Polis Daerah Padang Terap, ASP Chang Kut Choy berkata rangka berkenaan dipercayai milik bayi yang baru lahir ditemui dua pekebun yang sedang menebas di kawasan itu kira-kira 6 petang.
  
"Mereka terjumpa sebuah beg sekolah yang apabila dibuka terdapat satu rangka bayi. Turut ditemui dalam beg itu pakaian sekolah," katanya kepada Bernama.
  
Beliau berkata kes itu masih disiasat. - Bernama
Fariz Mersing added 2 new photos — with Shank RoseLine and Mat Num.
BERITA PANASS!!!!!PERHATIAN kpada gr0up RCJ: Seorang lelaki bernama Mohd Mustakim bin Kamarulzaman amat dikehendaki polis kerana beliau aktif dalam kegiatan penjualan organ manusia dan perogol bersiri di Malaysia dan Sempadan Thailand . Lelaki penganut hindu ini juga telah membunuh seramai 16 orang wanita dan 5 orang lelaki untuk mendapatkan organ . Penduduk Malaysia diminta berjaga-jaga terutama pada waktu malam dan pagi . Khabar itu betul menyatakan beliau sedang bergiat aktif mencari mangsa di Bachok Kelantan . Info daripada Balai Polis Bukit Aman....Minta hati2 jika berada di kawasan awam...Peringatan Khas dr PDRM ..... berhati hati dengan penjual pewangi yg datang ke rumah . mereka menyuruh kita menghidu pewangi yg sebenarnya adalah white clay . ubat dadah utk penenang .... kalau kita terhidu boleh menyebabkan pengsan .... tujuan mereka utk merompak / merogol / membunuh ... ia sudah berlaku di sibu . kuching . bintulu .. Skrg aktif di kuala terengganu.. Sekarang mreka sudah masok kawasan2 utara. Pineng. Perak. Kedah.... panjangkn demi semua org....beringat sbelum t'kena.... Ini benar!!!Ingat... Sesiapa yang baca tu... *sharing is caring*




Aksi Seks : Trend Susukan Boyfriend Di Pulau Pinang
By editor-2 August 20, 2014 : 9:30 pm
susu1
Seorang remaja perempuan yang bertudung litup rela menyerahkan diri dipeluk teman lelakinya sementara seorang rakan perempuan yang duduk bersebelah hanya mampu memandang tanpa menegur kelakuan rakannya.
Perbuatan tidak bermoral remaja berkenaan dapat dilihat ketika operasi maksiat Jabatan Agama Islam Negeri Pulau Pinang (JAINPP) di tepi sebuah pantai di Georgetown.
Ketika dipandang sekali imbas, kelihatan dari jauh remaja lelaki berusia lingkungan awal 20-an itu ibarat sedang mendodoi kanak-kanak kecil.
susu2
susu3
susu4

 

Pemimpin tertinggi PAS juga mahu Hadi Letak jawatan?
Posted on Tuesday, August 19 @ 19:07:14 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah



"
Membaca tajuk diatas pasti ia dianggap prejudis. Akan tetapi apa yang penulis Nampak mungkin ramai yang tidak Nampak.atau segaja buat tak nampak atas sebab ada agenda lain.
Penulia dengan nyata apabila DatukSeri Haji Abdul Hadi Awang buat pendirian mahu Tan Sri Khalid Ibrahim kekal sebagai menteri besar Selangor.
Apa kata Mohammad Sabu orang nombor dua dan rakan rakannya. Mereka tidak setuju dengan pendirian yang dibuat oleh presiden.


Nampak dengan jelas bahawa mereka tidak setuju dengan presiden mereka dan sebalik snagta setuju dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang mahu tukar Tan Sri Khalid Ibrahim dengan isteri sebagai menteri besar baru Selangor.
Setelah untuk ada suara yang mahu Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang “letak jawatan”. Ini menunjukkan bukan sahaja orang luar yang mahu peresiden PAS sekarang letak jawatan malah orang dalam sendiri dah tak mahu Haji Abdul Hadi pegang jawatan presiden PAS.
Penulis tidfak hairan jika orang umno yang buat mulut agar haji abdul Hadi Awang letak jawatan, tetapi tersiratnya orang dalaman sendiri pun sudah tidak mahu presidennya kekal sebagai presiden.
Bukti yang sangat nyata, PAS pusat dengan sebulat suara cadang dua nama calon menteri besar Selangor Dr Wan Azizah Ismail dan Azmin Ali, tapi pada mesyuarat PR Mohamad Sabu setuju dengan Pakatan bahawa calon menteri besar hanya satu nama sahaja.
Ini menunjukkan sudah belaku pukulan hebat bukan sahaja pada presidennya malah terhadap partinya sendiri bahawa timbalan presiden ketika dalam mesyuarat  pakatan rakyat setuju dan hormat dengan keputusan Datuk Seri Anwar Ibrahim dan tak hormat dengan presiden dan partinya sendiri.
Ini juga merupakan suatu tindakan yang sangat tidak patuh dilakukan oleh seorang timbalan presiden jika tidak ada agenda tertentu.
Yang pasti Mohammad sendiri mahu supaya presidennya letak jawatan. Kalau tidak mana mungkin belaiu langgar keputusan sebulat suara parti yang dibuat bersama pada mesyuarat parti 17 ogos itu.
Ahli jawatankuasa  professional PAS pusat kelihatan mahukan Abdul Hadi di tukar kepada Mohammad Sabu, sesuai dengan PAS yang telah dilebalkan beberapa orang penganalisis politik Negara sebagai pas moden dan dah tak sesuai lagi berketuakan seorang  ulamak.


"


................................
Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
Oleh:
anaabdullah
Posted on Tuesday, August 19 @ 19:07:14 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah


Jom kita ke pngkl kubur
Kikiki..

Rabu, 20 Ogos 2014


PRK DUN PENGKALAN KUBUR - BERI PELUANG KEPADA PAS PULA UNTUK RAMPAS KERUSI BN


   
UJIAN besar menanti PR, khususnya PKR dan PAS sejurus PR baru saja bergelut dengan krisis MB Selangor.  Meskipun jalan penyelesaian telah tercapai, namun tiada siapa boleh menjamin sedikit luka yang dialami semenjak krisis di Selangor ini masih belum sembuh.
Kini, PR khususnya PKR dan PAS diuji lagi di 'bumi PAS' Kelantan.  Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pengkalan Kubor Datuk Noor Zahidi Omar meninggal dunia akibat kanser hati di sebuah hospital di Guangzhou, China, hari ini.  Allahyarham meninggal dunia pada pukul 5.45 pagi waktu Malaysia.  Ertinya, satu PRK terpaksa diadakan dan kawasan itu adalah milik PKR bagi dua penggal yang lalu.
Pada PRU 12, calon PKR tewas di tangan Bn dengan majoriti hanya 100 undi sahaja.  Malangnya dalam PRU 13 yang lalu, calon PKR terus menunjukkan prestasi yang amat teruk sehingga tewas lagi dengan majoriti yang berganda besarnya iaitu 1, 736 undi.  Ertinya, kawasan itu bukan lagi kawasan yang selamat buat PKR tetapi mungkin selamat buat PAS.  Jangan ditanya mengapa jadi begitu kerana politik di Kelantan amat sukar untuk dibaca.  Bahkan di dalam PRU 13 yang lalu juga menyaksikan beberapa Kerusi PAS turut jatuh ke tangan Bn.
Kali ini PR diberi peluang untuk membuktikan bahawa PR boleh bersatu walaupun baru sahaja mengalami krisis.  Tidak mustahil Kerusi tersebut boleh dirampas asalkan kedua-dua pihak berlapang dada dan belajar dari kelemahan strategi yang terdahulu.  Para penyokong dari kedua-dua parti iaitu PKR dan PAS mesti sanggup berlapang dada jika ingin merampas Kerusi tersebut.
Aku berpendapat sudah sampai masanya PKR memberi peluang kepada PAS bertanding di Dun Pengkalan Kubur di mana PKR telah pun tewas dua kali berturut-turut di situ.  PKR perlu berkorban jika serius ingin melihat Kerusi tersebut dirampas semula oleh PR.  Buang sikap ego dan zahirkan sikap merendah diri kepada PAS kerana kita ada asas untuk mengalah.  Tentunya PAS bersedia untuk menggantikan PKR di situ.  Aku yakin jentera PAS amat terlatih di Kelantan dan mereka mempunyai kelebihan selaku pemerintah untuk merampas Kerusi berkenaan.
PKR harus menyedari kita ada tugas berat yang lain iaitu untuk menyelesaikan banyak masalah di dalam parti terutamanya di Selangor.  Jangan kita bebankan tugas ini kepada pimpinan Pusat yang sekarang ini sedang bertungkus lumus untuk memperbaiki semula krisis di Selangor termasuk beberapa kemelut yang berlaku sewaktu pemilihan parti baru-baru ini.  PAS dilihat lebih selesa dan tenang sekarang, maka eloklah serahkan kepada parti itu untuk berdepan dengan Umno/Bn dan PKR hanya perlu membantu semampu mungkin agar kita sama-sama dapat membuktikan bahawa PKR dan PAS bersedia bersatu apabila berdepan dengan musuh nan satu.
Mahu tidak mahu, suka atau tidak, kita dalam PKR harus terima bahawa kita ada tugas yang lebih mencabar.  Tumpukan isu di Selangor dan pulihkan semula keyakinan rakyat kepada parti kita.  Salah satu jalannya adalah kita bersedia untuk membantu kejayaan rakan kita PAS di dalam merebut Kerusi ini.   InsyaAllah, pengorbanan kita ini pasti akan membuka kembali perpaduan sesama kita yang baru-baru ini agak terjejas.



STOP SMOKING NOW!!! 😮
Kalau ada kenalan atau suami yg masih merokok... BERHENTILAH mulai sekarang.
Renung sejenak... Terutama para perokok (smokers) :-
1. Total World Population: 6.5 Billion
2. Total Muslims in the world : 2 Billion
3. Total Smokers in the world : 1.15 billion
4. Total Muslim smokers in the world :400 million
5. Largest Cigarette maker is Phillip Morris
6. Phillip Morris donates 12% profits to Israel
7. Total Muslim money to Morris $800 million DAILY
8. Average profit margin is 10%
9. Average profit for Morris is $80 million DAILY
10. Thus $9.6 million of Muslim money goes to Israel every single DAY .......yes, a single DAY!!!
Pass this on to all the Muslims you can and don't help funding the Jews to kill our brothers in Gaza in particular and the whole land of Palestine in general... and at the same time save ourselves from dying from smoking.
May ALLAH forgive us all...

Maut terperangkap lapan jam

Oleh Mohamad Hussin
Kuala Nerang: Seorang kanak-kanak lelaki berusia empat tahun maut selepas terperangkap dalam kereta bapanya lebih lapan jam di pekarangan Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Kuala Nerang di sini, hari ini.
Kejadian bermula kira-kira 7.30 pagi apabila mangsa Muhammad Aqil Arfan Adnan dikatakan tidur dalam kereta ketika bapa menghantar ibu mangsa yang berkhidmat sebagai guru di SMK Syed Ahmad di sini.

Menurut sumber, bapa mangsa Adnan Salleh, 42, yang juga seorang guru, dikatakan terlupa untuk menghantar anaknya ke sebuah tadika yang terletak berhampiran dengan sekolah isterinya sebaliknya terus pergi ke tempat dia mengajar di SMK Kuala Nerang.

"Bapa mangsa dikatakan terlupa anaknya sedang tidur di tempat duduk belakang kereta terus masuk ke sekolah untuk mengajar.
FotoMUHAMMAD Aqil Arfan Adnan, 4 maut selepas ditinggalkan oleh bapanya didalam kereta.

"Ketika bapa mangsa pergi semula ke keretanya untuk pulang mengambil isteri dan anaknya kira-kira 4 petang, dia terkejut melihat kanak-kanak itu dalam keadaan tidak sedarkan diri,” katanya.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kedah Asisten Komisioner Nashir Ya ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu dan kes disiasat mengikut Seksyen 304 kanun keseksaan.


Menantu lapan anak rogol ibu mertua di Sibu

Menantu lapan anak rogol ibu mertua di Sibu
Satu unit polis D7 menyerbu masuk ke rumah kayu suspek pada jam 2 pagi semalam.
SIBU: Seorang lelaki berusia 42 tahun ditahan polis setelah dia dilaporkan merogol ibu mertuanya sendiri pada Jumaat lalu, lapor Borneo Post.

Suspek yang merupakan seorang pengganggur dan bapa kepada lapan anak berusia dari satu hingga 20 tahun, dikatakan telah pergi ke rumah mangsa yang berusia 69 tahun itu yang terletak di sebelah rumahnya di Kampung Jeriah, di sini.

Kejadian yang berlaku kira-kira jam 4 petang, mangsa dikatakan sedang duduk di ruang tamu sambil mengenakan kain sarung sahaja, kata sumber polis.

Suspek dikatakan terus menyerang mangsa sambil menolaknya ke lantai dan menutup mulut mangsa apabila mangsa cuba menjerit.


Read more at: http://www.astroawani.com/news/show/menantu-lapan-anak-rogol-ibu-mertua-di-sibu-42137?cp


Ibu mabuk dirogol anak sendiri

KUALA LUMPUR 20 Ogos - Seorang ibu berusia 44 tahun yang pulang dari tempat kerja dalam keadaan mabuk dirogol oleh anaknya sendiri yang berusia 15 tahun di rumah mereka di Taman OUG, Cheras dekat sini.
Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Khairi Ahrasa berkata, kejadian berlaku pada kira-kira pukul 2 pagi selepas ibu berkenaan yang berada dalam keadaan mabuk, dikatakan tersalah masuk bilik tidur. - UTUSAN ONLINE

".. Nabi sebut ummat aku akhir zaman akan berpecah kepada 73 puak.. Daripada 73 itu hanya satu saja yang selamat.. iaitu mereka yang berpegang kepada jalan aku dan apa yang ditunjukkan oleh sahabat-sahabatku...
Satu yang dimaksudkan oleh Nabi saw tu ialah Ahli Sunnah Wal Jamaah.. sebab tu jangan kita pegang selain ASWJ.. syiah ka.. khawarij ka.. walaupun ada sesetengan orang kata syiah ini ada yang tidak sesat (cth syiah zaidiyah), tapi menurut jumhur ulama apa yg dimaksudkan oleh nabi nie ianya ialah hanya Aswj..
Cuma dalam Aswj nie kita ada pelbagai mazhab.. kita ada syafie, hanbali, dan sebagainya.. tapi ini cuma mazhab dalam feqah bukan mazhab dalam Aqidah.. Prinsip Aqidah aswj nie serupa saja.. kata para ulama, bukan saja 4 mazhab ini saja yg muktabar, malah ada mazhab lain yg kita x kenal.. contoh mazhab Daud Zohiri.. sehingga imam bukhori pun ada mazhabnya sendiri @ pandangannya sendiri.. walaupun kita berbeza masalah feqah tapi tetap tidak menjejaskan Aqidah..
Yang kita bincangkan ialah masalah Aqidah..sebab tu dlm masalah feqah tak bnyak beza sangat antara kita dengan Syiah.. yg bezanya masalah Aqidah.. Feqah Syiah Zaidiyah serupa ja dengan mazhab syafie kita.. saya pernah bersembahyang dgn puak syiah zaidiyah nie masa di England.. dia ada masjid sendiri.. qunut subuhnya, zikir selepas solatnya lebih kurang kita yg bermazhab syafie.. syiah zaidiyah nie diterima oleh ulama sebagai tidak sesat.. sebab tu sesetengah kelompok syiah tidak menganggap syiah zaidiyah nie termasuk dlm syiah.. Jadi kita mesti yakin bahawa yg membezakan kita ialah masalah Aqidah.. bila berbeza aqidah, kita tolak mereka..
Kita bertolak ansur dalam masalah feqah.. feqah kita terbahagi kepada 4 mazhab ini lah.. syafie, hanbali, maliki, hanafi.
Di Makkah contohnya mereka bermazhab Hanbali.. kita ja yg gelar mereka WAHHABI.. sebenarnya istilah WAHHABI nie ialah istilah orang putih.. orang putih beri gelar nie utk membunuhkan hubungan kita sesama ummat islam..
Cuma Muhammad Abdul Wahhab tu keras dalam pegangan feqahnya dalam mazhab hanbali.. orang makkah waktu tu suka puja kubur, doa dikubur, letak makanan di kubur, sembahyang di kubur, jadi datang Muhamnad Abdul Wahhab ini musnahkan habis amalan-amalan ini.. Dalam usahanya memerangi bidaah tu, dia bersikap keras sikit.. jadi orang yang x suka dgn perbuatan dia tu, menggelarkan dia dgn gelaran WAHHABI..
Sebab tu gelaran wahabi nie kekal sampai kat kita.. tak baca qunut ja dituduh WAHABI.. sebenarnya x baca qunut tu bukan WAHHABI.. Semua mazhab tak baca qunut kecuali mazhab Syafie saja.. mazhab hanafi tak baca qunut, hanbali tak baca qunut, maliki pun tak baca qunut.. kita syafie ja baca qunut.. jadi, bukan wahabi kalau tak baca qunut nie.. tak berzikir lepas sembahyang ja digelar WAHABI.. mazhab lain pun x berzikir (jamaah) lepas solat.. sebab tu jgn suka kata tak buat itu ini WAHHABI..
Saya sendiri ada orang kata WAHHABI.. Tok Guru Nik Aziz wahhabi sebab tak berzikir lepas solat.. saya ada terima sms.. BAPAK WAHHABI di malaysia nie ada tiga iaitu Nik Aziz, Nik Amar dan Dr.Asri Zainul Abidin.. Alhamdulillah ..."
- YB.DATO' USTAZ NIK MOHD.AMAR BIN ABDULLAH
(TImbalan Menteri Besar Kelantan)

Rezeki itu, tak semestinya wang ringgit....

Luas......





















Azman Daud Azmandaud added 3 new photos.
AKU MASIH BERSANGKA BAIK LA .......PAK JIB HANYA MINUM TEA O JE TU..................YG BANI UMNO HAPRAK BAWAH TU SIAP BOTOL LAGI
XKAN TEA O JUGAK KOT....????
INILAH MELAYU ZAMAN MELENIUM
LikeLike · ·



PAS putuskan ingin kekal dengan Pakatan, bukan tenggelam dengan Khalid 

Dikemaskini 01:25PM Ogos 19 2014 10:00AM
Ogos 20 2014 Tan Jooi Long SUARA LANTANG:

Selepas mesyuarat mengenai krisis MB Selangor selesai, Pakatan Rakyat kekal utuh walaupun imejnya jelas tercalar. Keputusan timbalan presiden PKR Azmin Ali mengundur diri daripada dicalonkan ke jawatan tersebut mengelakkan perpecahan di antara PAS dengan PKR. Parti Islam itu mencalonkan Azmin bersama-sama Presiden PKR Datuk Seri Wan Azizah Ismail sebagai pengganti Tan Sri Khalid Ibrahim. Mesyuarat PAS Pusat sebelum itu dengan sebulat suara mendapati Khalid tidak lagi dianggap calon terbaik memimpin kerajaan negeri Selangor.
 Bagaimanapun, PAS turut mencalonkan Azmin sebagai pemimpin yang layak mengisi jawatan tersebut. Mujurlah, Azmin dengan rendah diri mengelakkan masalah berlaku dengan menyatakan pendiriannya menyokong Datuk Seri Wan Azizah Ismail PAS masih belum boleh selesa. Imejnya telah terjejas di mata para pengundi dan bakal mengalami kekalahan sekiranya pilihanraya negeri diadakan bagi memilih 56 ahli dewan undangan negeri yang baharu. Namun, langkahnya mencalonkan Azmin tentu disambut dengan rasa teruja oleh timbalan presiden PKR itu. Kini, Khalid perlu menantikan keberangkatan pulang DYMM Sultan Selangor dari luar negara pada 27 Ogos ini. Bersama-sama ADUN daripada Umno, Khalid masih boleh mengeruhkan keadaan dengan membubarkan Sidang DUN serta membuka laluan bagi pilihanraya diadakan.
Yang pasti keadaan ini mampu dielakkan daripada tercetus. Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang pernah berkata PKR punyai hak menentukan siapa yang paling layak di kalangan ahli partinya bagi mengisi jawatan MB Selangor. Kerana itu, selepas PRU13 yang lalu, PAS dan DAP menyokong pencalonan Khalid. Secara logiknya, PKR boleh juga mencalonkan pemimpin lain yang dianggapnya sesuai. Keadaan tersebut turut disaksikan di negeri-negeri lain pimpinan Pakatan. Jadi mengapa secara tiba-tiba PAS mahu menentukan siapa yang paling layak di kalangan ahli PKR bagi dilantik ke jawatan MB Selangor? Sekiranya DYMM Sultan Selangor menolak pencalonan Wan Azizah, terpulanglah kepada PKR bagi menampilkan calon lain. Namun PAS bertegas tidak mahu Wan Azizah dicalonkan. Adakah PAS dan Khalid bekerjasama di dalam mengekang Anwar dan isterinya? Sekiranya pilihanraya negeri diadakan, PAS dan Khalid bakal kalah teruk; Khalid kerana kebenciannya terhadap Azmin,
PAS kerana pengundi bakal menolaknya bulat-bulat. Ternyata PAS paling mengecewakan. Pengundi bukan Islam, dan umat Islam berpendidikan, dahulu menyokongnya kerana berimej bersih, adil dan berdaya maju. Pembelotan yang dilakukan PAS amat mengejutkan dan ia bakal menerima padahnya. Bukan mudah untuk para pengundi melupakan episod ini.
Mengapa PAS bersikap sebegitu? Apa yang mahu dicapainya dengan mencalar keyakinan pengundi terhadap kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor? Mengapa Jawatankuasa PAS Pusat berlengah-lengah di dalam mengadakan mesyuarat bagi membincangkan kemelut yang meruncing ini? Mereka mungkin enggan berterus-terang tentangnya. Sokonganya terhadap Khalid telah menjadikan MB itu berani di dalam tindakannya. Walaupun akhirnya PAS menolak kepimpinan Khalid, nasi sudah bertukar menjadi bubur. Ramai yang hairan bagaimana kerajaan yang meraih lebih daripada 2/3 majoriti boleh lumpuh akibat kemelut MB itu.
PAS sebenarnya pernah memberi gambaran tentang sikapnya yang gemar mensabotaj PKR di kerusi Kota Damansara tahun lalu. Akibatnya PKR kekurangan satu kerusi DUN. Kini ia hendak meranapkan kerajaan Selangor melalui pembelotan. PAS telah insaf, namun gabungan Pakatan Rakyat terdiri PKR/DAP/PAS tidak akan pulih kembali. Khalid masih mampu menasihati DYMM Sultan Selangor agar membubarkan Sidang Dewan Undangan Negeri.
Jika itu, berlaku habislah riwayat PKR dan PAS. Umno bakal mengambil kesempatan berikutan apa yang berlaku hari ini. Sekurang-kurangnya empat ahli majlis eksekutif masih kekal bersama Khalid bagi mengelakkan mereka digantikan barisan exco Umno. Ada di kalangan mereka yang berkata, tindakan mereka sebagai benteng mempertahankan kerajaan Pakatan -- dan bukannya pembelotan. PAS mungkin telah memutuskan mahu kekal dengan Pakatan dan tidak tenggalam bersama-sama Khalid, tetapi buat masa ini Khalid masih mampu menentukan nasib negeri termaju di Semenanjung itu.

August 21, 2014


Kantoi Pujuk Model Muslimah Buat Aksi Terlampau [5 Gambar]

Pasti ramai awek diluar sana yang teringin nak jadi model, kan...
TAPI AWAS, dalam mengejar populariti dan keterujaan menjadi bintang model, hati-hatilah kerana ramai wanita yang terperangkap dengan jurugambar aka lelaki hidung belang dan hanya mahu mengambil kesempatan seperti skrin shoot dibawah ini. saksikan...

August 22, 2014


MEMALUKAN.!!! VIDEO BASAH 3 GADIS SUNTI TERJUNAM KE PARIT


13 Gambar  dan video gadis seksi kebasahan ini menjadi viral di media sosial. Apa yang mengecewakan, gelagat dan tabiat orang ramai yang menjadi 'wartawan bebas' memburukkan lagi keadaan dengan menyebabkan kesesakan lalu lintas yang teruk. Jika sekali pandang, seperti menyaksikan perlumbaan lumba kereta Formula 1 !

Tiada kemalangan jiwa dilaporkan, pemandu kenderaan tersebut adalah seorang wanita.
Ramai pengguna Whatsapp membuat andaian sendiri dengan mengatakan bahawa gadis-gadis ini dalam perjalanan pulang ke rumah dari 'clubbing' berdasarkan beberapa gambar yang tersebar dan pakaian yang sama dipakai oleh salah seorang mangsa. Anda nilai sendiri.
Walau bagaimanapun, salah seorang mangsa telah mengemaskini Facebook beliau dengan status berikut:
Makcik, pakcik, abang, adik, jangan buat andaian sendiri. Di bulan yang mulia ini, sentiasa bersangka baik pada orang lain. Lihat video kejadia tersebut di bawah :

August 13, 2014


17 Foto Selfie 18+ Yang Tidak Seharusnya Berada Di Laman Sosial Media..



Tidak sesuai untuk yang berusia 17 tahun ke bawah..

Tiada ulasan: