Khamis, 7 Ogos 2014

BAGAIMANA PENJAJAHAN/PENAKLUKAN BUDAYA MAKSIAT...BUDAYA2 HARAM...TERLUPA ATAU TERLEPAS PANDANG

Sejarah Penaklukan Israel ke atas Palestin

by admin on May 20, 2012


Ketika rencana ini ditulis kita tidak tahu bagaimana akhrnya nasib penduduk Gaza, Palestin yang sedang dikepung, diseksa dan dibunuh oleh rejim Israel, pada ketika yang sama pemimpin dunia Islam, khususnya dunia Arab, hanya ‘terkebil-kebil’ mendengar dan melihat penyeksaan rejim Yahudi ini di kaca TV.
Kutukan demi kutukan dari pemimpin umat Islam, dari anggota OIC dan NGO-NGO hak-hak asasi manusia. Sementara Kesatuan Eropah dan Bangsa-Bangsa Bersatu serta Amerika hanya meminta tentera Israel tidak menyerang kawasan penduduk awam, ertinya bolehlah menyerang untuk sasaran militan Arab di Gaza saja.

Ulang tayang
Peristiwa serangan ini adalah ulangan tindakan Israel sejak puluhan tahun lalu dan hingga kini, iaitu sejak zaman Presiden Richard Nixon, malah sebelum itu lagi, hingga zaman Barack Obama yang sesetengah orang diharapkan ada perubahan.

Kini serangan itu berterusan, ratusan rakyat Gaza terbunuh setiap hari, mayat bergelimpangan, bangunan runtuh, hospital musnah, tidak ada jalan keluar bagi rakyat Gaza untuk mendapatkan makanan.
Mesir juga menutup sempadannya untuk tidak membenarkan pelarian Palestin tumpah lagi ke negara itu. Syria, Libya, Jordan dan negara Arab lain tidak lagi mampu menerima pelarian yang berjumlah berjuta-juta banyaknya.
Ini adalah episod yang sangat mememilukan, sebuah tragedi kemanuiaan yang tidak ada tandingannya, bahkan tragedi kemanusiaan ini melebihi pembunuhan Nazi Jarman terhadap orang Yahudi di Eropah.
Tidak ada siapa yang ditakuti oleh rejim Tel Aviv sekarang, justeru kerana Amerika, di bawah presiden barupun tetap menyokong mereka. Malah Amerika terus menerus melindungi kepentingan Yahudi.
Maka jadilah rakyat Paletin di Gaza itu ‘bahan ratahan’ tentera Israel. Anak-anak muda Palestin meluru ke jalan-jalan raya melemparkan batu ke arah tentera dan keretakebal Israel, lalu dari muncung kereta kebal Israel itu memuntahkan peluru meriam yang membunuh mereka dengan mudah.
Bayangkan bagaimana anak-anak muda Palsetin yang hanya bersenjatakan batu di tangan boleh melawan tentera Israel dengan segala peralatannya. Namun itulah yang terjadi. Inilah pemandangan ngeri yang berterusan disaksikan oleh masyarakat antarabangsa seluruh dunia.

Adakah harapan buat Obama?
Adakah rakyat Palestin ini mempunyai masa depan? Ini pertanyaan yang sangat sukar dijawab, walaupun daripada pakar mengenai Asia Barat sendiri. Memang ada sesetengah pihak mengharapkan Obama yang berkulit hitam itu melakukan sesuatu dalam menyelesaikan isu Palestin, namun nampaknya rejim tentera Tel Aviv, pimpinan Menteri Pertahanannya yang sangat ganas, Ehud Barat, tidak mungkin bersedia menghentikan serangannya. Ini kerana dia tahu, Amerika dan sekutunya akan terus menyokong Israel.
Jika begitu keadaannya, bagaimana masalah ini dapat diselesaikan? Israel menuduh para pejuang Hamas melancarkan roket di kawasan Israel, ada yang mengena sasaran dan ada yang tidak. Namun hujan roket dari Israel, di samping meriam kereta kebal mereka terus menerus membunuh rakyat Palestin.
Sementara itu bagaimana sikap pemimpin umat Islam, khususnya pemimpin dunia Arab? Selagi mereka masih kekal dengan sikap assobiyah Arab mereka, tidak bersatu atas nama Islam untuk memerangi rejim Yahudi, maka tidak mungkin rejim itu boleh berundur.
**Tambahan dari Admin: Presiden Obama adalah supporter Israel juga kerana beliau bersetuju untuk memberikan USD30 billion dolar kepada Israel dalam jangka masa satu dekad.

Kerdilnya negara Arab
Bayangkan setiap tahun negara Arab membelanjakan beratus bilion dollar Amerika untuk membeli senjata api tercanggih dari pelbagai negara Barat, khususnya Amerika. Namun negara Arab tidak juga mampu memperlihatkan kekuatan tentera mereka untuk menghadapi Israel.
Akhirnya negara Arab hanya menjadi ‘pengguna’ setia senjata moden Barat, sementara senjata itu tidak juga menolong memperlihatkan ‘izzah’ (keunggulan, kehebatan) negara Arab sehingga menggerunkan Israel.
Inilah yang berlaku terus menerus, pada ketika yang sama, siapapun yang menjadi Presiden Amerika, negara itu terus melindungi kepentingan Israel.
Benarlah kata ulama tersohor, Sayyid Hasan Ali An-Nadawi dalam bukunya Kerugian Dunia Kerana Kemunduran Umat Islam bahawa negara umat Islam perlulah memiliki ilmu dan kekuatan senjata yang cukup disertai kemajuan teknologi supaya dengan kekuatan itu mereka mampu memimpin dunia.
Malangnya, kata An-Nadawi, hampir semua kekuatan ini kini tidak dimiliki oleh umat Islam, pada hal di zaman dulu, umat Islamlah yang memiliki semua kekuatan ini. Kini, katanya, pemimpin negara Arab hanya memikirkan kepentingan negara masing-masing, dilatari oleh sikap assobiyah, atau perkauman Arab yang semakin menebal.
Perlu diingat, kata An-Nadawi lagi, sikap ini menyebabkan runtuhnya Daulah Islamiyah Turki pada tahun 1924, iaitu di tengah-tengah Assobiyah Arab yang tebal itu, ia bertembung pula dengan assobiyah Turki kerana ketika itu Turki juga sangat angkuh dan merasakan ia adalah bangsa besar. Inilah kesan buruk yang dialami sehingga keadaan menjadi begini.

Mula tergadai
Sementara itu, ketika menyaksikan penyiksaan dan pembunuhan beramai-ramai rakyat Palestin oleh rejim Irael itu, kita teringat bagaimana mulanya tanah atau bumi Palestin ini tergadai dan dijual kepada Palestin.
Pada zaman pemerintahan Sultan Abd Hamid II, Sultan Turki terakhir, telah digubal undang-undang dan disahkan di Parlimen Turki bahawa semua tanah yang dimiliki oleh orang Arab di Palestin (ketika itu di bawah riayah Daulah Othmaniyah Turki) dilarang dijual kepada Yahudi.
Ini menimbulkan kemarahan British dan Perancis, justru kerana dua negara Eropah itu mahu memperkukuh kedudukan masa depan Yahudi di negara Palestin.
Namun setelah kejatuhan Daulah Othmaniyah Turki, undang-undang itu dimansuhkan oeh Kemal Attaturk yang merampas kuasa. Lalu dengan pantas orang Yahudi di Palestin berebut-rebut membeli tanah orang Arab di sana, sementara orang Arab Palestin itu sendiri rela pula menjual tanah mereka.
Dengan itu banyak tanah hak milik Arab Palestin bertukar tangan menjadi hak milik Yahudi hingga kini.
Tanah itu kini didiami oleh orang Yahudi, ditambah pula wujudnya penempatan baru, iaitu tanah yang dirampas dari rakyat Palestin sendiri. Demikianlah sejarah hitam bumi Palestin.
Maka itu ketika Israel menguatkan cengkamannya di bumi para anbia ini, dalam usaha mereka hendak menghapuskan rakyat Palestin, wajar kita merenung semua sejarah pahit ini. Namun pandangan An-Nadawi ini sangat wajar diberikan perhatian.

Sumber: http://www.muslimdiary.com/

Pelajar 14 Tahun Ketagih "Video 3GP"

Pelajar 14 Tahun Ketagih "Video 3GP"

Pelajar 14 Tahun Ketagih "Video 3GP"  | Akibat daripada ketagih dengan klip video lucah melalui telefon bimbit dengan kawan di sekolah, seorang pelajar tingkatan dua telah melakukan hubungan seks bersama teman lelaki yang baru dikenali bulan lepas.

Tanpa rasa takut perbuatannya diketahui keluarga, mangsa mencuri keluar pada tengah malam hari rabu lepas selepas menerima khidmat pesanan ringkas daripada teman lelaki yang dikenali sebagai Arif.

Pelajar berusia 14 tahun dari Kampung Kerandang, Besut itu menyelinap keluar secara sembunyi ketika keluarganya tidur di bilik masing-masing dan menemui teman lelakinya yang menunggu di hadapan rumah dengan motosikal sebelum dibawa ke sebuah wakaf di tengah sawah padi di Kampung Gerong di Jertih.

Ketua Polis Daerah Besut, Superintendan Kamaruddin Mohd Zakaria menyatakan suspek mengajak mangsa melakukan seks dengannya sebaik sahaja sampai di wakaf terbabit.

Mangsa dikatakan dirogol beberapa kali di tempat berkenaan sebelum dihantar pulang pada pagi keesokan harinya.

Bapa mangsa yang berusia 39 tahun menyoal siasat anaknya sebelum pelajar itu mengaku mencuri keluar untuk bertemu teman lelakinya tanpa pengetahuan keluarga.

Dek kerana marah dengan kejadian itu, bapa mangsa membuat laporan di Balai Polis Kampung Raja pada pagi hari sama manakala mangsa dihantar menjalani pemeriksaan kesihatan di Hospital Besut selepas itu.

Kamaruddin berkata, laporan kesihatan kemudian mengesahkan mangsa dirogol dan berikutan itu polis sedang memburu seorang lelaki dikenali sebagai Arif untuk membantu siasatan mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol.

Wanita Melayu Lahirkan 9 Anak Hasil Benih 5 Lelaki Afrika

Saya berpengalaman membuat liputan pelbagai kes penipuan di internet membabitkan warga Nigeria digelar 'internet parcel scam'. Diringkaskan, mangsa warga tempatan diperdaya untuk membayar sejumlah wang kononnya untuk menebus bungkusan, parcel dihantar dari luar negara, didakwa mengandungi jutaan mata wang asing atau barang berharga.

Setelah menjelaskan bayaran secara berperingkat kepada suspek menyamar, mangsa akhirnya menyedari ditipu dan kemudian membuat laporan polis.Semalam, akhbar The Star mendedahkan kisah kejayaan pasukan polis Jabatan Siasatan Jenayah Komersil, JSJK Bukit Aman, memberkas 15 suspek sindiket penipuan di Lembah Klang. Mereka terdiri daripada lelaki dan wanita berbangsa Melayu, Cina, India, Sikh dan Nigeria.

Timbalan Pengarah (Opeasi dan Risikan) JSJK, Datuk Abdul Jalil Hassan berkata, polis antaranya merampas 14 buku akaun bank, 21 kad ATM dan 10 telefon bimbit. Kesemua warga Nigeria itu tinggal di Malaysia menggunakan visa pelajar. Suspek direman sejak Khamis minggu lalu untuk tujuan siasatan. Dipercayai sindiket itu telah beroperasi sejak 3 tahun lalu dan meraih keuntungan kira-kira RM7 juta.

Tambah beliau, polis memulakan siasatan sebaik mendapat maklumat, wanita warga Singapura, 60 tahun, menetap di Johor Bahru, Johor, kerugian lebih RM566,000 akibat diperdaya untuk menebus bungkusan kononnya mengandungi 750,000 Pound Sterling. Mangsa berkenalan dengan suspek melalui laman sosial, Facebook.

Suspek Melayu ditahan, berusia 42 tahun dan berstatus janda, beranak 12. Menariknya, dalam kes ini, lima lelaki Nigeria diberkas, ayah kepada sebilangan daripada anak dilahirkan oleh wanita berasal dari Kelantan itu. Saya menghubungi wartawan program 999, Hazlin Hussin untuk memperoleh makumat lebih terperinci.

"Wanita Melayu itu berambut perang, tubuh berisi dan mengaku masih mengingati surah Al-Fatihah tetapi kini cenderung mengamalkan ajaran agama Kristian. Dia menangis sewaktu berbual dengan Lin tetapi memang dia sukakan lelaki Nigeria. Katanya, dia cuma belum meminum holly water sahaja lagi," katanya.

Hazlin bakal muncul dengan laporan khas mengenai kes penipuan internet itu."Pada awalnya, dia berkahwin dengan lelaki Melayu, dapat anak tiga orang. Bercerai kerana bekas suaminya, penagih dadah. Selepas itu, dia berkahwin lagi dengan lelaki lain, sebagai isteri ketiga, dapat lagi anak. Mungkin didorong oleh perasaan kecewa, dia menjadi pelacur dan tinggal di Lembah Klang, seperti di Puchong dan Ampang. Kebanyakkan pelangganya, negro. Dipercayai tiga daripada anak dilahirkan, hasil hubungan seks bersama lima lelaki Nigeria ditahan," ujar pegawai polis saya hubungi semalam.

sumber



Terkejut suaminya adik kandung sendiri

suami
Seorang wanita tidak menyangka pertemuan semula dengan ibunya yang telah meninggalkannya ketika berusia setahun, bukan membawa kegembiraan sebaliknya membawa berita yang lebih mengejutkan.
Rupa-rupanya wanita itu, Adriana, 39, baru mengetahui bahawa dia sebenarnya berkahwin dengan adik lelakinya sendiri, Leandr0, 37.
Semuanya berlaku apabila Adriana dan Leandro ditinggalkan oleh ibu mereka, dan kedua-duanya dibesarkan oleh orang lain.
Adriana dan Leandro, yang sudah berkahwin selama tujuh tahun dan memiliki seorang anak perempuan berusia enam tahun, tidak pernah mengenali antara satu sama lain selama ini dan ditinggalkan ketika masih bayi.
Namun pada masa sama, mereka juga cuba mengesan ibu mereka yang dikenali sebagai Maria. Tetapi tanpa disedari mereka mencari orang yang sama. Adriana yang mempunyai tiga anak hasil perkahwinan lalu bertemu dengan dengan Leandro selepas perkahwinannya gagal.

Mereka hanya mengetahui mengenai perkara sebenar minggu lalu selepas Adriana menghubungi sebuah stesen radio untuk mengesan ibunya.
“Saya tidak percaya apa yang anda katakan di sini bahawa Leandro adalah adik saya,’’ katanya sambil meraung ketika pertama kali ditemubual dalam stesen radio berkenaan pada hari ibunya Maria dikesan.
Bagaimanapun semalam, Adriana dan Leandro memberitahu mereka akan menetap bersama dan tidak akan berpisah meskipun sudah disahkan sebagai kakak dan adik.
“Hanya kematian yang akan memisahkan kami. Selama ini saya menganggap ia sesuatu yang melucukan apabila nama ibu kami adalah sama dan menyifatkan ia sebagai kebetulan sahaja,’’ katanya, lapor Mynewshub.
Assalamualaikum wbrt.
Minta penjelasan pada semua yg selalu menyeru mengatakan BERTUDUNG MENUTUP AURAT ADALAH CONTOH MUSLIMAH.
SILA JELASKAN APAKAH INI DIMAKSUDKAN BERTUDUNG SATU KEWAJIBAN SEDANGKAN SELEBIHNYA TERBUKA, DIKATAKAN SEHELAI RAMBUT ADALAH HARAM DIPERLIHATKAN PADA UMUM, SEDANGKAN SELEBIHNYA ADALAH HALAL!
maka perhatikan lah setiap kata kata kamu, sebelum kamu memalukan institusi ISLAM. Muasabah diri adalah amalan seorg muslim. Kepada para wanita hormati lah diri anda, hargailah fitrah kecantikan diri mu HANYA UTK SUAMI MU SAHAJA. Elakkan lah diri mu dijadikan bahan api neraka kemudian kelak.
LikeLike · ·
macai ni pernah berkata macam ni__
«daripada aku pergi masjid
baik aku pergi disco»
LikeLike · ·
Kisah benar: Akibat dedah AURAT di facebook.......
(sekadar gambar hiasan : www.inpsolutions.com )
kisah ini mengenai seorang hamba Allah. Beliau merupakan seorang wanita yang aktif berfacebook... dalam facebook nya mempunyai banyak koleksi gambar yg tidak menutup aurat...
selepas beliau meninggal dunia, ibunya sentiasa bermimpi beliau merayu kepada ibunya supaya delete gambar2nya yg tidak menutup auratnya di facebook... malangnya tiada siapa yang mengetahui password facebooknya...
jadi, kemungkinan besar, rohnya tidak tenang dengan dosa auratnya yang dibiar begitu saja menjadi tatapan umum....
dan ingatlah, azab untuk kita yg sengaja membiarkan aurat kita dilihat oleh lelaki bukan mahram ialah API NERAKA!
*Cerita ini menjadi iktibar dan pengajaran buat kita, supaya usahlah letak gambar di facebook, terutama sekali gambar kita yang tidak menutup aurat dengan sempurna.... kita tak tahu bila kita akan mati... jadi, tolonglah kalau anda sayangkan diri anda, deletelah gambar yang tidak sepatutnya....
Akhir kalam, moga roh beliau dicucuri rahmat Ilahi...ameen...Al-Fatihah
Sebarkan kepada semua, semoga kita menjadi orang yang menyampaikan..
Sharing....
Imam Muda Hilal2:00PM - 7 Aug 2014

Tarik balik pembohongan atau disaman


Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng memberi masa 24 jam kepada ahli Parlimen Temerloh Nasruddin Hasan Tantawi untuk menarik balik apa yang didakwa "pembohongan" terhadap pentadbirannya atau berdepan dengan tindakan undang-undang.

Lim menjawab komen Nasruddin semalam bahawa dia tidak dikritik mengenai projek terowong dasar laut Pulau Pinang sepertimana yang dihadapi Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim dalam isu Lebuhraya Kinrara-Damansara (Kidex).

Nasruddin mendakwa projek terowong bawah laut itu akan mencecah
harga RM4.63 bilion dan mendakwa ia diberikan secara rundingan terus kepada Construction Zenith BUCG Bhd.

Nasruddin turut mendakwa bahawa pentadbiran Lim mencatatkan bajet defisit selama enam tahun.

Ketua Menteri Pulau Pinang itu berkata semua tuduhan itu sama seperti yang dibuat tentera siber pro-BN dan pro-Umno selama ini.

"Jika Nasruddin mendakwa dirinya sebagai seorang Muslim yang baik dan tidak munafik, maka beliau patut menarik balik pembohongan itu dan memohon maaf kepada saya dalam masa 24 jam," kata Lim.

"Jika gagal berbuat demikian, maka tindak tanduknya tidak bermaruah dan tiada bezanya dengan Umno.

"Saya tiada pilihan dan akan melayannya sepertimana saya melayan lawan dari BN dan akan mengarahkan peguam mengambil tindakan undang-undang terhadapnya kerana menyebarkan fitnah dan kata-kata nista terhadap saya," tambahnya.

Gambar Awek Cun Bertudung Jilat XYZ Cetus Kontroversi Di Laman Sosial!


Gambar Awek Cun Bertudung Jilat XYZ Cetus Kontroversi Di Laman Sosial! - Sekeping gambar seorang awek cun bertudung sambil menjilat ehem2 (korang rasa ape ye???) viral di laman sosial menimbulkan kontroversi.
Foto berkenaan dikongsikan oleh seorang pengguna facebook dan mendapat ramai komen. Rata-rata yang mengomen mengutuk tindakan gadis berkenaan kerana perbuatannya yang tidak bermaruah dan memalukan diri sendiri.
Kepada gadis-gadis diluar sana, jagalah maruah diri anda, jangan upload gambar yang tidak senonoh di laman sosial. 
Penulis tidak pasti kesahihan gambar ini, mungkin benar ataupun diedit. Jika benar, semoga gadis ini kembali ke pangka jalan - Raisyyahrania.blogspot.com

Gambar Hot Nur Ameera, Adik Neelofa Yang Super Cun Pakai Gaun Nipis!

Gambar Hot Nur Ameera, Adik Neelofa Yang Super Cun Pakai Gaun Nipis! - Wow! Siapa menyangka pelakon dan pengacara TV terkenal, Neelofa mempunyai seorang adik perempuan yang amat cantik dan jelita bernama Ameera, baru tingkatan 1 dan sekarang berusia berusia 13 tahun. 
Daripada sekeping gambar diatas menunjukkan bahawa Ameera nampak lebih matang dari usianya sehingga ramai peminat tidak percaya.
Apapun, itulah hakikatnya yang perlu anda diketahui.
Memandangkan anak gadis ini lebih cantik dari Neelofa, jadi jangan lepaskan peluang untuk memikat dia. Siapa tahu ada peluang untuk mengenali Ameera dengan lebih dekat :P - Raisyyahrania.blogspot.com
Punca Khalid Ibrahim ditukar MB kerana batalkan projek DAP ternakan babi terbesar di asia RM100 juta di Sepang -akui Tony Pua DAP pada MalaysiaKini
Like Page >> Boikot Barangan Cina Dap ORI
1.Tony Pua MP Dap hasil pilihan Melayu Petaling Jaya Utara malam tadi telah memberi sebab punca utama Tan Sri Khalid Ibrahim perlu ditukar kerana membatalkan projek ternakan babi mega terbesar di asia yang bernilai RM100 juta pada 2008.
2.Projek ternakan babi mega terbesar di asia ini pada asalnya telah diluluskan oleh Teresa Kok selaku Exco Selangor 2008 yang memegang portfolio Pelaburan, Perindustrian & Perdagangan.
3.Teresa Kok MP DAP kini hasil pilihan Melayu Seputeh dulu telah menempatkan lokasi projek ternakan babi mega terbesar di asia ini di tempat penduduk majoriti Melayu iaitu di Sepang. Akan tetapi Tan Sri Khalid Ibrahim yang mahu melindungi Islam sensitiviti orang Melayu telah membatalkan projek mega RM100 juta ini.
4.Kini Hanipa Maidin MP PAS hasil pilihan Melayu Sepang antara individu yang paling lantang mengkritik tindakan Tuan Guru Hadi Awang kerana mempertahankan Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai MB Selangor. Kita semua sedia maklum bahawa parlimen Sepang adalah bekas lokasi projek ternakan babi mega terbesar di asia. Dan Hanipa Maidin MP PAS selaku peguam bela bagi kes kes syiah telah tekad mencadangkan lebih rela DAP menjadi MB Selangor.
5.Adakah Hanipa Maidin yang bersungguh sungguh mahu MB Khalid Ibrahim ditukar punya hubungkait projek ternakan babi mega terbesar Sepang dengan DAP? Kita sedia maklum Tony Pua MP DAP hasil pilihan Melayu Petaling Jaya Utara malam tadi mengkritik secara lantang memberitahu bahawa sebab utama MB Khalid Ibrahim perlu ditukar adalah kerana membatalkan projek ternakan babi mega terbesar di asia yang bernilai RM100 juta pada 2008.
Ya Allah, Jom semua kawan kawan kita CLICK SHARE dan KONGSI untuk kita sebarkan pada semua orang Melayu Selangor. Kita pertahankan MB Khalid Ibrahim habis habisan sebab dia telah bantu membela Melayu Islam dalam senyap.
Bukti Tony Pua DAP mengaku punca utama Khalid Ibrahim ditukar kerana batalkan projek ternakan babi mega terbesar:
http://www.malaysiakini.com/news/270743
Bukti Hanipa Maidin mahu DAP jadi Menteri Besar Selangor:
http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/hadi-tiada-kuasa-veto-dalam-parti-kata-ahli-parlimen-pas
Bukti Hanipa Maidin PAS jadi peguam bela bagi syiah:
http://www.malaysiakini.com/news/167279
Bukti Hanipa Maidin PAS tulis artikel diakhbar harakah puji ulama syiah Khomeini:
http://imagizer.imageshack.us/a/img221/1739/25551717658596247824280.jpg
Bukti Teresa Kok DAP akui selaku Exco Selangor 2008 luluskan projek ternakan babi mega terbesar di blognya sendiri:
http://teresakok. com/2008/04/07/selangor-lulus-projek-ternak-babi-rm100j/
‪#‎bbcd‬
Menghasut secara fakta, yang ikhlas
-ketua pengakap-
www.facebook.com/BoikotBaranganCinaDapOri <-click p="">

 


Tiada ulasan: