Isnin, 4 Ogos 2014

PENGALAMAN MENG'IYA KAN KENYATAAN...DIDUNIA MACAM SELESAI ATAU TERLEPAS....AKHIRAT BAGAIMANA....ADAKAH TERLEPAS ATAU MERENGKOK DALAM NERAKA

Monday, 4 August 2014


ISU NAK BOIKOT PRODUK ISRAEL ... MACAI-MACAI UMNO JANGAN NAK CAKAP KENCANG LEBIH SANGAT!!!!


Perkara ini kalau DSAI yang bersuara agak-agaknya apa yang akan media arus perdana lakukan??????

Tuduh DSAI bermacam-macam dengan kaitkan dirinya dengan Israel tetapi nak ajak rakyat boikot produk Israel digesa rujuk terlebih dahulu dengan menteri UMNO/BN .. tidak boleh buat sebarangan.

Lagi mau ajak rakyat boikot produk Israel?????


Kota Bharu: Malaysia perlu merujuk kepada jemaah menteri sebelum membuat sebarang kenyataan atau keputusan untuk menolak serta memboikot penggunaan produk atau barangan yang dikeluarkan Israel.

Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed, berkata perkara itu memerlukan penelitian serta perbincangan secara terperinci dan kerajaan kini sedang memperhalusi setiap aspek sebelum mengeluarkan sebarang kenyataan kerana ia akan memberi kesan pada masa depan.
“Kita tidak nafikan ada syarikat multinasional yang beroperasi di negara ini menggunakan komponen dihasilkan oleh Israel dan mereka juga mengeksport produk ke negara berkenaan.

Sunday, August 3, 2014


Kemelut MB Selangor Selesai, Hutang Khalid Juga Selesai?

Pakatan Rakyat malam semalam difahamkan berjaya menyelesaikan kemelut Menteri Besar Selangor apabila Khalid Ibrahim akhirnya bersetuju melepaskan jawatan tersebut kepada Datuk Seri Wan Azizah Ismail secara sukarela.
Ini setelah beberapa perubahan dibuat dalam terma-terma perjanjian dibuat yang menyaksikan hutang Khalid dengan Bank Islam berjumlah lebih RM 63 juta ringgit diselesaikan melalui aturan yang tidak boleh didedahkan atas sebab-sebab tertentu.
Difahamkan, Khalid sendiri akan mengumumkan perkara tersebut kepada rakyat Selangor dalam satu sidang media yang akan diadakan kelak.

Walaupun ada yang mendakwa semua keributan yang berlaku ini sengaja dirancang untuk memastikan Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali tidak menjadi Menteri Besar Selangor menggantikan Khalid, tapi perkara itu dinafikan oleh sumber yang rapat dengan pejabat Datuk Seri Anwar Ibrahim sendiri.
Soal Azmin dapat jadi Menteri Besar atau tidak, itu tidak penting.
Terlerainya kemelut ini bermaksud, tamatlah sudah krisis pentadbiran yang berlanjutan sejak beberapa bulan lepas dan bakal menyaksikan peralihan kuasa yang teratur berlaku di Selangor.  Itulah yang penting sekali sekarang.

Rejim Zionis di ambang kekalahan,Kerugian Israel dalam peperangan ini telah dibincangkan dalam Perlimen Israel

Written By canang on Isnin, 4 Ogos 2014 | 8/04/2014 07:04:00 PG

Rejim Zionis di ambang kekalahan
Kerugian Israel dalam peperangan ini telah dibincangkan dalam Perlimen Israel baru-baru ini. Kerugian yang besar tersebut adalah daripada sudut operasi ketenteraan udara dan darat, perekonomian, industri pelancongan, industri penerbangan, penempatan komuniti Israel dan sebagainya.
Bahkan jumlah kematian di kalangan tentera IDF dan polis jauh melebihi jumlah anggota al Qassam yang terkorban syahid.
Tentera IDF terbunuh : 497 orang
Polis Israel terbunuh : 113 orang
Tentera yang cedera parah & sederhana : 879
Polis Israel yang cedera : 362
Jumlah ini jelas jauh lebih tinggi (10 kali ganda menurut sumber al Qassam) jika dibandingkan dengan jumlah anggota al Qassam yang terkorban syahid.
Majoriti yang terkorban di Gaza adalah di kalangan kanak-kanak, wanita dan orang awam.
Israel tidak punya banyak pilihan melainkan terpaksa mencipta alasan sebelum mengundurkan tenteranya daripada sempadan Gaza dan akan menggunakan apa jua cara agar PBB dan masyarakat dunia terus memberikan imej yang buruk kepada Hamas.
Saatnya semakin tiba....
NATIJAH DARI KETAKSUBAN MELAMPAU..
Hussam Musa antara tokoh PAS yang banyak berjasa dituduh macam2 semata-mata utk membela ZUHDI yang tidak ada apa2 Track Record kepada rakyat jelata...
Hahaha.. Hussam Musa diKambing-Hitamkan hanya semata-mata bagi membela Mohd ZUHDI..
Siapa ZUHDI tiba-tiba lebih dipertahankan berbanding Hussam Musa ?
Dr. ZUHDI seorang tokoh Islam Demokrat
Hussam Musa seorang tokoh Professional Islam..
Siapa yang mempertahankan ZUHDI ?
Golongan UG..
Siapa yang mempertahankan Hussam Musa ?
Golongan Professional Islam dalam PAS dan juga di luar PAS
Niat Nik Aziz bagi " Mengulamakkan Professional dan Memprofessionalkan Ulama " hanya tinggal kenangan sahaja apabila puak-puak UG lebih mempertahankan golongan Islam Demokrat berbanding golongan Professional Islam..
Teuku Zacharyah Iskandar
Admin FB : Anak Muda Bangkit Hancurkan UMNO
LikeLike · ·

18 Sebab Jin Merasuk Manusia..


Salah seorang imam Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, Shah Alam, Selangor, Ustaz Ahmad Dasuki Abd Rani berkata, dalam setiap tubuh manusia ada jin dan makhluk halus itu sentiasa berusaha mempengaruhi kita mengikut telunjuk mereka.

Pendakwah bebas lulusan Universiti Al-Azhar itu berkata, ramai manusia tidak menyedari tindak-tanduk mereka sentiasa menjadi perhatian jin.

Jin sebenarnya suka memikat manusia, terutama wanita yang suka bersolek dan gemar berpakaian mendedah aurat,” katanya ketika membentangkan kertas kerja berkaitan peranan jin di Masjid Kota Damansara, Petaling Jaya, baru-baru ini.

Menurut Ustaz Dasuki lagi, jin tidak akan datang mengacau seseorang itu melainkan ia sudah terpikat.

“Bila sudah berkenan, jin akan berusaha memasuki tubuh orang yang dia suka dan terus bersarang di dalamnya,? tambahnya.

Lazimnya, kata beliau, jin memilih manusia yang lemah semangat dan tidak mempunyai pendinding diri untuk dipikat.

“Manusia yang sudah lupa Allah dan menjauhi Al Quran tidak lagi mempunyai pendinding diri dan sebab itu mudah dipengaruhi jin,” tambahnya.
Manurut Ustaz Dasuki lagi, jin menyusup masuk ke dalam tubuh manusia dengan berbagai cara, antaranya diminta manusia sendiri sama ada sedar atau tidak. Lebih malang lagi, katanya, manusia sendiri menggunakan khidmat jin sebagai khadamnya untuk melakukan pengkhianatan kepada orang lain.


Ustaz Dasuki menyatakan 18 sebab jin merasuk manusia, iaitu:

1. Apabila manusia meringankan solat dan tidak mentaati perintah Allah.
2. Terdapat alat muzik atau alat melalaikan didalam rumah
3. Meninggikan suara dalam bilik air
4. Menangis dan merintih sebelum tidur
5. Membuang air panas ke dalam bilik air
6. Melompat tinggi tanpa membaca Bismillah
7. Memasuki tempat gelap yang ditinggalkan
8. Perasaan terlalu takut dan terlampau gembira, seperti ketawa berlebihan
9. Selalu bertengkar suami isteri
10. Terlampau marah
11. Mengikut hawa nafsu
12. Terdapat gambar lukisan manusia dan anjing di dalam rumah
13. Terdapat lambang salib pada lantai, sejadah atau langsir
14. Menghadiri majlis yang melekakan tanpa menyebut kalimah Allah
15. Perempuan suka bersolek
16. Berlaku sihir perjanjian di antara jin dan tukang sihir
17. Jin jatuh cinta pada manusia
18. Suka membaca buku cerita hantu dan buku berunsur sihir.

Beliau juga memberikan beberapa tanda manusia dirasuk jin, antaranya sukar tidur malam, hati berdebar-debar terutama pada waktu senja atau perasaan resah tidak menentu. Mimpi berulang mengenai perkara yang menakutkan seperti melihat anjing hitam, kucing, ular, manusia pelik, dibawa ke kubur atau diusung ke tempat mengerikan juga dikaitkan dengan gangguan jin.

Selesema berpanjangan juga dikaitkan dengan gangguan makhluk halus selain malas berzikir dan solat, katanya. Selain itu, manusia dirasuk jin merasa sakit pada sesetengah anggotanya tapi sukar dikesan oleh doktor.

Lain lain tanda ialah pening berpanjangan terutama pada waktu senja, otak lemah, tidak sedar diri serta telinga berdesing atau mendengar kata-kata suruhan tertentu.

Nota Puteri: Selalulah mengamalkan Ayat Kursi sebelum tidur dan sebelum keluar rumah, jadikan amalan sebagai pendinding diri dari syaiton nirrajim. Wallahualam.


Sumer: Fuh.my
BIDADARI DUNIA UNTUK PENGHAFAL QURAN
Begitu indahnya hidup dalam naungan Al-Quran.
Bahkan, Allah memberikan surga sebelum surga sebenarnya
Menghadiahkan bidadari sebelum bidadari di akhirat nanti
Wahai para lelaki...
jika ingin hidup kita bahagia
di dunia di akherat
Mari kita semangat mempelajari, menghafalkan dan mengamalkan Al-Quran segera!!!
Mari belajar dari Saudara kita ini
seorang imam dari Republik Chad
dipinang oleh seorang bidadari dunia
SIAPA YANG SIAP UNTUK JADI PENGHAFAL AL-QURAN SELANJUTNYA?
*Silahkan dibagikan, semoga banyak anak muda yang terinspirasi
ANGEL WORLD to PENGHAFAL QURAN So beautiful life in the shade of the Quran.
In fact, God gives heaven before heaven actually gave the angels before the Apsaras in the hereafter: O the men ... If we want to live happily in the world in the hereafter Let's passion to learn, memorize and practice the Quran immediately!!!

Let's learn from our brothers is a priest from Chad Republic or by a nymph of the world who are READY to interfere SO QURAN next?

* Please share, hopefully inspired many young (Translated by Bing)
LikeLike · ·


Zainuddin Maidin lupakan Umno


RasuahPunca MB Selangor,  Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim ingin ditukarkan kerana beliau seorang profesional yang sukar untuk dirasuah dan dipergunakan, kesimpulan bekas Menteri Penerangan Tan Sri Zainuddin Maidin @ Zam di blognya zamkata.blogspot.com.
Pemberi rasuah yang paling besar di negara ini ialah orang Cina, tulis Zam.
“Budaya mereka baik dalam MCA atau DAP dan pada umumnya sama sahaja. Orang Melayu tidak banyak wang untuk merasuah dan malu untuk melakukan sesama sebangsa.
“Pengharapan adalah sama di antara kalangan usahawan dan perniagaan Cina dari DAP terhadap kerajaan pimpinan Khalid.
“Apa gunannya kuasa kalau tidak boleh dibahagikan rezeki antara ahli parti yang akan dapat membalas budi untuk meluaskan dan memperkuatkan parti,” jelasnya dipetik Free Malaysia Today.
Tulis Zam lagi, PKR dan DAP mempunyai penyokong parti yang mengharapkan peluang besar dalam perniagaan dan keusahawanan di Selangor yang kaya raya. Sikap Khalid yang profesional menyebabkan beliau tidak disukai oleh partinya sendiri.
Nampaknya Zam lupakan Umno. Zam hanya sebut Cina DAP dan MCA yang memberi rasuah. Cuba Zam sebut pula penerima rasuah paling besar di negara ini sama ada menerima dari Cina atau kerajaan atau rasuah duit rakyat harta negara.
Rasuah oleh "Ikan Besar" dengan bukti sangat jelas tetapi "DITUTUP MATA". Bagaimana hendak membentras rasuah ?, jika kes yang jelas dibuat tidak nampak, sebaliknya kes yang "samar" disiasat seperti PENJENAYAH BESAR.....INI NAMANYA"Penyiasatan Terpilih" dan "Pendakwaan Terpilih" baca blog saya http://www.peguamkamalmenulis.blogspot.com/2012_08_01_archive.html .
Kepada SPRM saya menawarkan diri jadi saksi pendakwa untuk beberapa kes. Hubungilah saya . Bagi yang tidak boleh membaca blog saya di Malaysia di sebabkan ada pihak yang cuba "block", gunakan www.peguamkamalmenulis.blogspot.jp atas tajuk "Tender-tender Syarikat GLC satu Sandiwara"
Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar, berkata pihaknya telah membuka kertas siasatan terhadap pemilik akaun Facebook menggunakan identiti Kelvin Yip yang didakwa mengeluarkan kenyataan menyinggung perasaan umat Islam... baca di goo.gl/Pne5aQ
Polis Diraja Malaysia (PDRM) tidak akan berkompromi dengan mana-mana pihak...
ohdunia.my

Kisah Benar Pasangan Z1na Mati Dalam Kemalangan Yang Dahsyat Dan Sangat Memalukan

Ini merupakan satu kisah benar yang diceritakan oleh seorang ahli bomba dari utara semenanjung.. Sama-sama kita renungi dan hayati kisah ini, jadikan pengajaran!Satu hari beliau dan rakan-rakan telah menerima satu panggilan palsu berkenaan satu kemalanganyang telah berlaku di lebuhraya utara selatan. Oleh kerana untuk mengesahkannya maka beliau dan rakan2 telah ketempat yang dikatakan oleh pemanggil namun tiada apa yang terjadi disana.Dalam perjalanan pulang, waktu itu pukul satu pagi, hujan turun renyai-renyai.

Di satu persimpangan susur keluar dari lebuhraya, mereka ternampak sebuah mpv mewah yang terbalik dan remuk sekali kerana melanggar divider yang tajam. Mereka segera turun dan melihat kemalangan itu dengan niat ingin menolong kiranya ada yang terselamat. Tetapi apa yang mereka saksikan sungguh dahsyat dan menyayat hati. sesuatu yang tidak tergambarkan dahsyatnya.

Mereka jadi terkedu, tergamam, tiada sepatah perkataan pun yang dapat menggambarkan betapa dahsyatnya kejadian itu, semoga Allah melindungi kita semua dari kejadian yang seumpama ini. Pemandu mpv mewah itu telah pun mati terkulai di kerusi pemandu kerana kecederaan parah di kepala.MPV tersebut begitu remuk sehingga bumbungnya menghimpit kesemua pemandu dan penumpang di dalamnya.

Di bahagian belakang mpv mewah tersebut terdapat tiga susuk tubuh manusia.Seorang wanita dalam empat puluhan dan dua lelaki dalam dua puluhan.Tidak terdapat seurat benang pun pada tubuh mereka. bogel-sebogelnya. Wanita dan salah seorang lelaki itu dalam keadaan berpelukan kepala mereka pecah, darah menyembur di merata tempat, tulang rusuk mereka hancur dan tikam menikam antara satu sama lain, dahsyat sekali. tulang punggung wanita itu pula hancur.

Lebih dahsyat lagi dengan jelasnya mereka lihat zakar lelaki itu masih di dalam kemaluan wanita itu. Langsung mereka tidak dapat dipisahkan. Lelaki yang seorang lagi sedang dalam nazak dengan kecederaan parah di kepala,dan sayup-sayup kedengaran suaranya memanggil.. mummy…. mummy…. mummy……
Tangan pemuda yang melekat pada perempuan itu masih memegang zakar lelaki yang nazak itu.

Ahli bomba itu terjelepuk. tidak pernah dalam hidupnya terbayang akan boleh terjumpa keadaan seperti ini. Dengan semangat dari kawan-kawan, beliau segera bangun dan mengambil gergaji besi untuk memotong kenderaan yang remuk itu. Mereka mesti melakukannya secepat mungkin, sebelum kejadian yang memalukan itu dilihat oleh orang ramai.

Dalam kegelapan malam itu mereka bertungkus lumus membuat apa yang patut.Dalam kesibukan bekerja tiba tiba bulu roma ahli bomba itu meremang naik, badan nya menjadi seram sejuk dan dada berdebar kencang. Sambil bekerja, dengan jelas dari sudut mata beliau kelibat satu makhluk hitam yang sungguh besar memegang pedang, dengan muka yang sungguh bengis dan berang, nafasnya mendengus radang, mundar mandir dan mengelilingi kawasan kemalangandengan gaya orang yang tersangat marah. Dalam hati ahli bomba itu berkata, “Ya Allah, besarnya kekuasaan mu, mungkin inilah dia malaikat maut yang dikatakan itu”.

Mereka mengeluarkan mayat-mayat tersebut satu persatu kecuali mayat wanita dan lelaki yang tidak dapat dipisahkan itu. Pada leher wanita tersebut terkalung tasbih yang memancar apabila terkena cahaya. ahli bomba itu melihat dengan jelas terdapat ukiran salib pada setiap butiran tasbih tersebut akibat pancaran cahaya bulan. Astaghfirullah hal azim!!, masyaAllah!! apakah yang telah terjadi???Selepas memeriksa dokumen pengenalan diri mayat2 tersebut, jelaslah bahawa wanita itu adalah ibu kepada kedua lelaki tersebut. Agama yang tertera dalamnya ialah islam dan nama-nama mereka didahului dengan mohd dan nur………

Beginilah akibatnya orang yang telah melampaui batas melepasi garisan yang telah di tetapkan oleh Allah. Balasan Allah terlalu pantas sehingga kita tidak sedar ianya datang.Begitu juga orang yang menyebarkan dosa dan maksiat insan lain. Apa yang akan terjadi jika orang lain terpengaruh dengan apa yang dilihat?
Mereka akan melakukan kemungkaran hasil pengaruh kita.Selagi mereka melakukannya selagi itu kita mendapat bahagian dari kemungkarannya itu.

Apakah akan terjadi jika mereka melahirkan anak luar nikah? itulah tanggungan kita hinggalah keakhir hayat mereka dan cucu cicit mereka. Akan datang apabila kita telah berumur,janganlah kita tanya mengapa musibah terjadi kepada kita, mengapa anakku cacat? Mengapa aku, anakku cucuku kena kanser? mengapa berlaku kemalangan yang dahsyat hingga mencacatkan aku, anakku dan ahli keluarga ku? Mengapa aku di tipu?,mengapa aku, anakku, ahli keluargaku dirompak, dirogol, dicederakan, mengapa ahli keluargaku melakukan jenayah, dipenjara dan dihukum?

Sesungguhnya Allah itu maha adil. Dia akan membalas setiap apa yang kita lakukan secara sedar atau tidak.Bertaubat dan kembalilah ke jalan yang diredai. Membuat dosa adalah fitrah manusia. Allah akan mengampunkan dosa kita kepadaNya walaupun sebesar mana sekalipun. Tetapi berbangga dengan dosa yang kita lakukan dan mempengaruhi manusia lain untuk sama membuat dosa adalah seburuk-buruk dosa dan hutang dosa ini bertambah selagi manusia yang kita pengaruhi itu membuatnya akibat kita.

Wallahualam..

Nauzubillah Min Zalik

renungkanlah…….. dan selamat beramal…..

PR akan selesai isu pertukaran MB dengan semangat bersama




pemimpin-tinggi-pr-konvesyen-01
KUALA LUMPUR, 3 OGOS: Kepimpinan tertinggi Pakatan Rakyat (PR) menegaskan akan menangani isu pertukaran Menteri Besar Selangor dengan semangat setiakawan dan persefahaman bersama.
Perkara itu dinyatakan dalam kenyataan bersama Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim, Ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang dan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang semalam.
“Memahami bahawa suara dan hasrat Rakyat yang telah memberikan kepercayaan dalam Pilihanraya Umum ke-13 lalu untuk mentadbir tiga negeri.
“Mengamati semangat persefahaman dan setiakawan Pakatan Rakyat merupakan asas kekuatan perjuangan membawa perubahan dan agenda reformasi.
“Kami beriltizam meneruskan perjuangan ini dengan mengukuhkan persefahaman dan setiakawan koalisi politik dalam kerangka Dasar-Dasar Bersama,” kata kenyataan tersebut.
PR turut mengulangi bahawa setiap isu berbangkit akan diselesaikan secara kolektif dan semangat bersama.
“Kami juga komited untuk mendepani isu-isu berbangkit mutakhir ini secara kolektif, berani, berprinsip dengan berteraskan nilai-nilai sejagat yang dikongsi bersama demi memenuhi amanah dan tanggungjawab rakyat,” kata mereka. -Roketkini.com




9 Gambar Neelofa bersama TG Nik Aziz


Gambar-gambar artis Neelofa yang berpeluang menyambut Aidilfitri bersama bekas MB Kelantan Tok Guru Nik Aziz di kediaman beliau. Peluang yang dimanafaatkan Neelofa yang berasal dari Pasir Mas untuk bertemu TG Nik Aziz di Hari Raya. Tentu banyak yang dibicarakan oleh mereka berdua.
neelofa nik aziz
neelofa nik aziz
neelofa nik aziz
neelofa nik aziz
neelofa nik aziz
neelofa nik aziz
neelofa nik aziz
neelofa nik aziz
neelofa nik azizSumber Gambar – UKMB



Tiada ulasan: