Ahad, 2 Januari 2011

BUKAN KALANGAN MENTERI2....DUN2 DLL MALAH YANG PATUT DITEKANKAN ARTIS2 YANG AKAN JADI IKUTAN MASYARAKAT...

Khairy Sah Tidak Pertahan Kerusi Rembau

PETALING JAYA: Ketua Pergerakan Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin mengesahkan spekulasi bahawa beliau tidak akan mempertahankan kerusi Parlimen Rembau pada pilihan raya umum akan datang.

Apabila diminta mengesahkan spekulasi mengenai keputusannya untuk tidak bertanding pada pilihan raya umum ke-13, beliau menjawab 'ya' menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS).

Terdahulu, Khairy mencetuskan kekecohan di Twitter apabila mengumumkan keputusannya untuk berehat daripada bidang politik.

"Hope to help win more youth support for BN (Barisan Nasional) in 2011 & work hard preparing for elections. Then I’m taking a break from politics. Can’t wait".

(Harap dapat bantu raih sokongan belia untuk BN pada 2011 dan bekerja keras untuk menghadapi pilihan raya. Kemudian saya hendak berehat dari politik. Tidak sabar) katanya menerusi Twitter pada Sabtu.

Kenyataan tersebut mendapat respon hebat daripada para pengikutnya yang tertanya-tanya sama ada Ahli Parlimen Rembau itu tidak akan mempertahankan kedudukannya kelak.

"I would like to ‘stand down’ as they say in the UK. A couple of things I’d like to do before it gets too late".

(Saya ingin 'menarik diri' seperti perumpamaan di United Kingdom. Beberapa perkara mahu saya lakukan sebelum terlambat) jawab Khairy sebagai respon kepada seseorang yang bertanya maksud beliau tentang 'berehat'.

Bagaimanapun, apabila disoal mengenai tempoh 'rehatnya' dari politik, beliau menjawab: "Belum tahu. Tak pasti apa yang akan saya lakukan. Beberapa perkara saya mahu lakukan seperti menyambung pelajaran."

Khairy sebelum ini pernah menyebut tentang kemungkinan untuk tidak mempertahankan kerusi parlimen Rembau menerusi satu temu bual bersama portal berita pada Julai lalu.

Ketika itu, beliau memperjelaskan kenyataannya pada sehari sebelum, yang mengatakan dia hanya mempertimbangkan kemungkinan tersebut dan belum lagi membuat keputusan berhubung perkara itu.



Dasar PAS Kelantan Hanya "Hangat-Hangat Tahi Ayam", Kata Mustapa

RANTAU PANJANG: Umno Kelantan menyifatkan dasar yang dibuat kerajaan negeri Kelantan mengenai beberapa perkara termasuk hiburan hanya berupa "hangat-hangat tahi ayam" semata-mata yang akhirnya tidak membawa apa-apa makna.

Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata demi mencapai cita-cita politik termasuk untuk mendapatkan pengaruh golongan muda, kerajaan negeri pimpinan PAS itu sanggup berbuat apa sahaja.

"Dulu (dasar kerajaan negeri) adakan konsert hiburan haram kerana bercampur lelaki dan perempuan tetapi kini tidak.

"Dulu ada kaunter bayaran lelaki dan perempuan tapi sekarang sudah tidak diikuti lagi dan banyak lagi contoh yang boleh diberi," katanya kepada pemberita selepas melawat mangsa banjir di sini, Ahad.

Mustapa mengulas persembahan kumpulan popular Indonesia, Wali Band di Stadium Sultan Muhammed Ke-IV, Kota Baharu, dua hari lalu anjuran Sekretariat Misi Cakna Palestin dengan kerjasama kerajaan negeri.

Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri itu mempersoalkan apakah persembahan pada malam itu tidak membabitkan percampuran penonton lelaki dan wanita.

"Inilah double standard pemimpin PAS yang pandai memutarbelitkan apa sahaja yang boleh menguntungkan mereka yang semua orang tahu terdapat percampuran antara lelaki dan perempuan pada malam itu," katanya.

Mustapa berharap rakyat Kelantan sedar yang PAS sebenarnya sudah lari daripada landasan menegakkan Islam sebaliknya hanya untuk kepentingan diri pemimpin itu semata-mata. - BERNAMA



Dr Asri: Ustaz jangan lupa 'kerakusan' atasan
Jan 2, 11 1:54pm


Bekas mufti Perlis Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin mengingatkan golongan agama supaya tidak "menyempitkan Islam dalam batasan yang terhad", dengan melupakan 'kerakusan' sesetengah golongan atasan, seperti dalam isu kenaikan harga barang.

"Jangan hanya ceramah agama di media elektronik dan cetak sekadar menekan orang bawahan semata, tetapi melupai 'kerakusan' sesetengah golongan atasan.

"Ceramah (disampai) dalam isu yang remeh temeh tetapi membiarkan rakyat hidup dalam (suasana) keadilan sosial yang tidak seimbang.

"Para penceramah jangan sekadar 'guna agama untuk cari makan', tetapi hendaklah agama berfungsi dalam menegakkan hak dan keadilan," katanya.

Dalam satu kenyataan hari ini, ulama muda yang terkenal dengan kelantangannya itu turut mengingatkan golongan peniaga supaya beretika dalam perniagaan.

"Kerakusan peniagaan akan merosakkan merosakkan negara dalam jangka masa panjang dan akhirnya tiada pihak yang dapat hidup senang. Bagi yang muslim, hendaklah mereka bertakwa kepada Allah dalam urusan perniagaan mereka," katanya sambil menyeru media massa turut aktif menentang kenaikan harga barang.

Mengulas peranan rakyat pula, Dr Mohd Asri berkata, jika golongan itu tidak memprotes dari awal, tahun baru ini bakal menyaksikan kenaikan harga barang yang membimbangkan.

"Kesannya akan dirasai oleh rakyat bawahan terutama mereka yang berpendapatan rendah. Para peniaga di pelbagai peringkat akan mengambil kesempatan dalam hal ini."

Beliau juga menekannya beberapa perkara dalam kenyataannya itu, antaranya:

  • Jika kerajaan tidak mengambil langkah yang berkesan dalam mengawal kenaikan harga barang, bererti slogan 1Malaysia: "Rakyat didahulukan" bermaksud rakyat didahulukan menanggung beban hidup, sedangkan pembesar negara dan istana terus kemewahan.
  • Rakyat juga mesti menjadi pengundi yang bijak dan bersedia menghukum pihak yang membiarkan kenaikan harga barang dan 'mengumpulkan' kekayaan negeri atau negara dalam kalangan mereka sahaja.
  • Rakyat mesti menjadi pembeli yang bijak memilih kedai atau pasaraya.


'Azam' NUJ: Tindakan tegas pada pengarang Utusan
Jan 2, 11 1:24pm


Kesatuan Wartawan Kebangsaan (NUJ) memulakan tahun baru 2011 dengan lebih garang dengan menggesa pihak berkuasa mengambil tindakan tegas terhadap pengarang dan ketua pengarang Utusan Malaysia kerana didakwa cuba mencetuskan beberapa isu perkauman.

"Kegagalan pihak berkuasa untuk mengambil tindakan terhadap ketua Pengarang dan pengarang-pengarang di Utusan Malaysia menunjukkan mereka juga terlibat dalam agenda untuk mencetuskan pertikaian perkauman di negara ini oleh sebuah akhbar yang boleh dianggap sebagai akhbar rasis dan tidak bermaruah," kata presidennya Hata Wahari.

Dalam satu kenyataan, Hata juga mendakwa, Utusan yang pernah edarannya mencapai 350,000 sehari kini hanya menjadi alat propaganda kerajaan dan memainkan isu-isu perkauman serta cuba mencetuskan pertelingkahan kaum di negara ini.

Sementara itu, Hata yang juga wartawan kanan di akhbar milik Umno itu berharap pada tahun ini kebebasan media yang sebenar dapat dinikmati bagi memastikan orang ramai mendapat maklumat yang benar dan seimbang.

"Kesatuan juga meminta pengarang-pengarang di media perdana terutama Utusan Malaysia, New Straits Times, Berita Harian dan The Star agar kembali kepada fungsi dan matlamat sebenar media iaitu untuk menyampaikan maklumat kepada orang ramai dan bukan sebagai alat propaganda kepada kerajaan, mana-mana parti politik dan individu-individu tertentu kerana kepentingan peribadi," katanya.

Kejatuhan edaran akhbar media perdana seperti yang di umumkan oleh Audit Bureau of Circulations (ABC), tambahnya, jelas membuktikan bahawa orang ramai terlalu muak dengan isi yang disajikan dalamnya yang didakwa bukan sahaja tidak membina minda tetapi penuh dengan propaganda buruk.

Sehungan itu, Hata berkata, akhbar-akhbar itu boleh dikategorikan sebagai "akhbar murahan" dan tidak mempunyai harga diri serta maruah kerana "para pengarang mengenepikan serta menguburkan nilai-nilai murni tujuan asal akhbar itu diterbitkan".



Isu SUK: Kjaan tetap berfungsi, kata MB
Jan 2, 11 12:52pm


Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim hari ini masih bertegas bahawa isu pelantikan Datuk Khusrin Munawai sebagai setiausaha kerajaan (SUK) negeri itu masih diperbincangkan.

"Isu lantikan setiausaha negeri masih dibincangkan oleh pimpinan. Bagaimanapun, kerajaan negeri tetap berfungsi sepenuhnya," katanya.

Semalam, kerajaan Selangor dilaporkan kesal dengan sikap ketua setiausaha negara yang didakwanya dengan sengaja membelakangkan proses pemilihan yang telah ditetapkan bagi memilih Khusrin

Setakat ini, walaupun pelantikan Khusrin tidak dipersetujui kerajaan negeri, Istana Selangor telah menggeluarkan jemputan untuk majlis angkat sumpah di hadapan Sultan Sharafuddin Idris Shah Khamis ini.

Menulis di laman Twitter miliknya pagi, dalam nada mengeluh dan sinis, Khalid turut membandingkan pelantikan itu dengan jawatan ketua setiausaha negara yang merupakan lantikan kerajaan pusat.

"Bayangkan jika perdana menteri sendiri tidak terlibat atau dirujuk dalam lantikan ketua setiausaha negara," tulisnya ringkas, ditujukan kepada Datuk Seri Najib Razak.


'Peraturan untuk Wali Band sama dengan Jom Heboh'
Jan 2, 11 12:21pm


Konsert kumpulan terkenal Indonesia Wali Band yang dibantah Pemuda Umno Kelantan tidak melanggar Enakmen Kawalan Hiburan dan Tempat-tempat Hiburan 1998 negeri, sama seperti yang dikenakan terhadap aktiviti lain, seperti Jom Heboh anjuran TV3 suatu ketika dahulu.

Sehubungan itu, menurut Dewan Pemuda PAS Negeri Kelantan, perkara itu merupakan pendirian kerajaan Kelantan sejak dasar
Membangun Bersama Islam diperkenal dan tidak "timbul soal mengubah pendirian untuk menarik golongan muda".

"Dalam enakmen kawalan hiburan dan Tempat-tempat Hiburan 1998, sudah disenaraikan bentuk-bentuk larangan yang dikenakan terhadap semua aktiviti persembahan hiburan di Kelantan dan persembahan konsert Wali Band tidak langsung melanggar enakmen tersebut.

"Manakala penganjur konsert, Anjung Tulus Corporation Sdn Bhd telah diberikan syarat agar memastikan tidak berlakunya percampuran di antara penonton lelaki dan perempuan bukan mahram sepanjang persembahan berlangsung," kata ketua penerangannya Ahmad Fadhli Shaari.

Kelmarin Pergerakan Pemuda Umno Kelantan mempersoal kewajaran kerajaan Kelantan membenarkan Wali Band mengadakan persembahannya, yang didakwa semata-mata bermotifkan politik.

Ketuanya Anuar Safian dilaporkan berkata memang menghairankan Kelantan yang dahulunya langsung tidak membenarkan konsert seumpama itu diadakan, tetapi kini demi mendapat sokongan golongan muda, parti itu sanggup melakukan apa sahaja.

Dalam satu kenyataan, Ahmad Fadhli yang juga setiausaha kepada Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Aziz Nik Mat juga berkata, sebarang kelemahan dalam penguatkuasaan enakmen itu tidak sama sekali boleh menafikan hasrat positif yang terkandung dalamnya.

"Pemuda PAS Kelantan ingin menasihatkan Pemuda Umno Kelantan, khususnya ketuanya sendiri agar membaca dan memahami dahulu Enakmen Kawalan Hiburan dan Tempat-tempat Hiburan 1998 sebelum mengeluarkan apa-apa kenyataan yang hanya menampakkan kedangkalan semata-mata," kata Ahmad Fadhli lagi.


Baju ketat MP: Menteri seru hormat etika pakaian
Jan 2, 11 12:36pm

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata orang bukan Islam termasuk ahli politik tidak dihalang memasuki masjid tetapi adabnya seperti etika berpakaian perlulah dihormati.

Mengulas tindakan anggota Parlimen Serdang Teo Nie Ching yang berpakaian ketat ketika bersenamrobik di perkarangan Masjid Taman Cheras Jaya, Balakong, Selangor baru-baru ini, beliau berkata seorang ahli politik yang memahami pandangan masyarakat berhubung isu keagamaan seharusnya tidak melakukan tindakan yang boleh menyentuh perasaan penganut agama tersebut apatah lagi mengulangi perbuatannya.

"Memang tidak salah masuk ke masjid tapi adab susila harus dijaga. Saya lihat peristiwa berulang ini, seolah-olah tidak mempedulikan perasaan orang lain terutamanya Islam dan masjid.

"Pengalaman yang dilalui sebelum ini tak diambil langsung sebagai peringatan untuk beliau ambil tindakan sewajarnya," katanya kepada pemberita selepas melepaskan peserta Larian Hijrah 1Malaysia 1Ummah peringkat Wilayah Persekutuan 1432H di Kuala Lumpur hari ini.

Nie Ching pernah sebelum ini mengundang rasa kurang senang masyarakat Islam apabila menyampaikan "ceramah" di dalam sebuah surau di Kajang Sentral, Kajang pada Ogos lalu.

Jamil Khir berkata Nie Ching perlu mengambil iktibar di atas tindakannya itu memandangkan banyak peringatan serta ulasan diberikan pelbagai pihak dan tidak hanya mengutamakan kepentingan politik semata-mata.

Katanya memang tiada halangan bagi penganut agama lain memasuki masjid terutamanya jika ia bertujuan mendekatkan diri dengan Islam namun mereka tetap tertakluk kepada garis panduan yang ditetapkan.

"Sebab itu di Masjid Negara, Masjid Wilayah Persekutuan dan Masjid Tuanku Mizan kita sediakan jubah dan tudung... sebab kita tahu (bukan Islam) boleh masuk dalam masjid. Boleh dibenarkan apatah lagi untuk tujuan mendekatkan (dengan
Islam)," katanya.

Mengulas kenyataan Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat bahawa Islam tidak melarang sebarang kegiatan termasuk senamrobik dilakukan dalam kawasan masjid asalkan kegiatan itu tidak bercanggah dengan syariat Islam, Jamil Khir berkata:

"Memang semua setuju tetapi sepatutnya semakin kita masuk ke dalam masjid tu semakin mendekatkan kita dengan Islam, semakin faham dengan Islam. Tapi apa yang berlaku ini terbalik, semakin masuk semakin nampak tak faham, semakin
menyakiti orang lain."

Bagi mengurangkan rasa tidak puas hati masyarakat Islam berhubung tindakan Nie Ching, Jamil Khir berkata Jabatan Agama Islam Negeri Selangor (Jais) akan memberi penjelasan kerana insiden itu berlaku di negeri tersebut.

--Bernama






Neelofa Sedia Tepis Kontroversi

KUALA LUMPUR: Juara pertandingan Dewi Remaja 2010, Noor Neelofa Mohd Noor, 22, yang baru saja dua bulan menyertai indutsri hiburan tempatan sudah bersedia untuk bersaing secara sihat dengan selebriti-selebriti tempatan untuk menjadi seorang pelakon dan pengacara profesional.

Menurut anak kelahiran Kelantan itu, walaupun takut untuk melalui cabaran dan dugaan, lebih-lebih lagi berkaitan gosip, dia cuba 'meredah' diri demi mencapai impiannya bergelar seorang pelakon dan pengacara profesional.

"Walaupun baru tiga bulan saya melangkah masuk ke bidang seni, saya sudah dapat merasai bahang dari segi privasi terumatanya. Habis segala gambar-gambar saya disebarkan di internet.

"Apa-apa pun, itu juga sebagai permulaan untuk saya menerima dimana hal-hal peribadi pasti akan diketahui umum dan saya bersedia semua itu.

"Selain itu, saya juga nampak perbezaan diri sendiri sebelum dan selepas bergelar selebriti keyakinan diri saya lebih tinggi dan cara berinteraksi saya dengan orang juga berbeza. Ia sedikit sebanyak mematangkan saya juga," katanya yang ditemui di parti Media Hiburan di sini, Khamis.

Tambah Neelofa, dia juga gembira kerana sudah memulakan tugas sebagai seorang pelakon dan pengacara dimana dia akan digandingkan bersama Gambit melakonkan watak utama menerusi filem arahan Aziz M Osman yang berjudul Azura.

Dalam pada itu, neelofa juga bersedia untuk menepis segala kontroversi yang bakal diterimanya.

"Insya-Allah, saya akan cuba menjadi yang terbaik buat masyarakat umum agar tidak terjebak dengan kontroversi. Selain itu, azam baru saya untuk tahun ini, saya akan mengurangkan cara pemakaian yang seksi.

"Ini kerana, saya perlu membawa gelaran Dewi kepada umum, dan secara tidak langsungnya, orang akan perhatikan tata tertib kita baik dari segi pertuturan, pemakaian dan personaliti diri," katanya yang turut mengacara bagi program Paparazi dibawah terbitan KRU TV




Parti Media Hiburan Meriah
Parti Media Hiburan bertemakan 'Masquerade' meriah.

KUALA LUMPUR: Sebagai acara penutup tahun 2010, majalah Media Hiburan (MH) telah mengadakan parti bertemakan 'Masquerade' di Menara Kuala Lumpur, Khamis, khas buat selebriti-selebriti dan pembaca-pembaca setia majalah itu.

Lebih kurang 300 tetamu hadir ke parti tersebut dan menariknya hampir kesemua tetamu begitu terbuka mengenakan pakaian tema seperti yang ditetapkan.

Antara selebriti yang memeriahkan parti MH ialah Linda Onn, Shamsul Yusof, Fazli yaakob, Neelofa (juara Dewi Remaja), Abby Abadi, Ifa raziah, Maya Matahari, Nubhan, Gambit, Shila OIAM, Fara Fauzana serta Shaheizy Sam.

Fara fauzana dan Shaheizy Sam

Beritahu editor media Hiburan, Meen Tahrin, sepanjang tahun 2010, MH telah mengadakan pelbagai aktiviti yang membabitkan antara artis dan pembaca majalah tersebut dan akan mengadakan lagi pelbagai aktiviti yang lebih menarik pada tahun ini.

"Dari awal tahun lagi, kami telah menetapkan syarat bahawa MH perlu mempunyai sebuah aktiviti pada setiap bulan dan perancangan itu kami berjaya lakukan. Malah kami akan mengadakan aktiviti sehingga dua kali bagi setiap bulan.

"Kami menganggap, cara ini adalah salah satu cara untuk menghargai para pembaca dan artis yang banyak menyokong MH selama ini.

"MH sudah menjangkau usia 26 tahun dan majalah kami sudah matang untuk melakukan beberpaa perubahan agar dapat memuaskan hati para pembaca.

"Memandangkan persaingan dari segi pengisian agak sengit, tambah pula pelbagai kisah-kisah artis boleh didapati di internet, kami cuba mengubah sedikit isi kandungannya yang membabitkan pembaca. Ertinya, setiap aktiviti-aktiviti yang dilakukan bersama pembaca, ia akan dipaparkan dalam majalah kami," katanya yang ditemui di parti MH, di sini, Khamis.

Dari kiri: Ery Putra dan Shajiri

Tambah Meen, perancangan tahun 2011 juga ditambah dengan beberapa anjuran konsert jelajah di seluruh negara.

"Bagaimanapun, perancangan ini bukan mudah untuk dilaksanakan kerana kami memerlukan penaja. Alhamdullah, setakat ini kami ada beberapa penaja yang sudi bekerjasama menjayakan konsert-konsert jelajah itu.

"Apa-apa pun, saya turut mengalu-alukan kepada syarikat-syarikat lain yang berminat untuk menjalinkan kerjasama bersama kami sepanjang aktiviti tahunan kami," ujarnya.

Shafie Naswip dan Shiela OIAM3

Pada parti MH tersebut, Meen turut mengumumkan mengenai borang pencalonan awal bagi Anugerah Pembaca Pilihan Media Hiburan (PPMH) yang akan dibuka untuk undian bulan ini.

Sebanyak 20 kategori dipertandingkan iaitu Anugerah Ikon, Anugerah Harapan, Anugerah Selebriti Kacak, Anugerah Selebriti Favourite, Anugerah Janda Hot, Anugerah Duda Hot, Anugerah Selebriti Jelita, Anugerah Body Sexy Lelaki dan perempuan, Anugerah Hot Mama dan Hot Papa, Anugerah Selebriti Stailo, Anugerah Selebriti Rambut Cantik Lelaki dan Wanita, Anugerah Kulit Cantik Lelaki dan Wanita, Anugerah Penghias Cover Favourite, Anugerah Selebriti Cekal dan dua Anugerah Khas MH.

Penyanyi Didie bersama isterinya

Selain itu, MH akan bekerjasama bersama Menara Kuala Lumpur dengan penganjuran pertandingan pencarian bakat baru nyanyian yang akan diadakan pada Februari ini.

Bagi yang ingin menyertai pertandingan tersebut, maklumat lanjut boleh didapai di majalah MH dan lama Facebook Media Hiburan

BAGAIMANA PULA...MASALAH PERGAULAN BEBAS BUKAN MUHRAM....PEGANG ATAU PELUK BUKAN MUHRAM....BAGAIMANA MASALAH AURAT...TAK SALAHKE....TAK BERDOSAKE....MENUNJUIK BENTUK TUBUH BADAN YANG MENGAIRAH MENONTONNYA TAK BERDOSAKE....BUKAN SEMUA RAKYAT MALAYSIA NI JAHIL HUKUM AGAMA...SENDIRI MAU INGATLAH....HABIS TAK BAHAYA KE....REMAJA MENGIKUT AJARAN MAKSIAT YANG ADA DALAM FILEM DAN DRAMA TU....SEPERTI BERGAUL BEBAS....BUKA AURAT YANG SEPATUT WAJIB DITUTUP....JAWAB AJE BESOK DIAKHIRAT NANTI...

Penerbit Filem Dan Drama Pastikan Karyanya Tidak Pesongkan Akidah

KUALA LUMPUR: Penerbit filem atau drama perlu memastikan karyanya tidak memesongkan akidah masyarakat walaupun mereka tidak dihalang daripada menghasilkan karya berunsur tahyul atau khurafat, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom.
"Kita tidak tolak (filem atau drama) sebab kita perlu juga terangkan kepada orang ramai hal-hal begini, sejauh mana kewujudannya dan bagaimana sepatutnya kita tak terlibat (dalam tahyul dan khurafat)," kata beliau ketika ditanya pemberita berhubung lambakan filem dan drama tempatan yang berunsur sedemikian.
Katanya penerbit hendaklah merujuk pada garis panduan yang ditetapkan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) selain mengadakan perbincangan dengan Lembaga Penapisan Filem mengenai karya mereka.
Filem-filem di beberapa negara seperti Iran, Turki dan Indonesia mempunyai panel syariah yang memberikan panduan agar karya tidak terkeluar daripada garis panduan, katanya selepas melepaskan lebih 2,000 peserta pelbagai kaum dalam program Larian Hijrah 1Malaysia 1Ummah peringkat Wilayah Persekutuan 1432H di perkarangan Kompleks Pusat Islam di sini, Ahad.
"Penerbit filem ada yang meletakkan peringatan kepada penonton agar tidak terpengaruh dengan filem yang ditonton namun berharap agar usaha tersebut dapat ditingkatkan lagi," katanya.
Dalam pada itu, Jamil Khir mengingatkan artis wanita terutamanya yang beragama Islam agar menjaga ketertiban pemakaian ketika menghadiri majlis anugerah serta tidak menggunakan publisiti murahan demi mengejar populariti dalam bidang seni.
"Para penganjur juga harus memberi peringatan kepada mereka. Kita tak fikir seseorang individu itu hanya kejar glamor semata-mata sebab ada orang rasa apabila dia berbeza itu merupakan publisiti. Tapi kita tak harapkan publisiti murahan," katanya ketika diminta mengulas pemakaian artis-artis wanita tempatan yang dikatakan tidak sopan etika menghadiri majlis-majlis anugerah seni termasuk Majlis Anugerah Skrin TV3 2010 yang berlangsung 24 Disember lepas.
Ia turut menimbulkan rasa kurang senang masyarakat termasuk Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim yang membuat teguran dan meminta Media Prima melalui anak syarikatnya, TV3 menilai semula perkara itu supaya tidak berulang pada anugerah akan datang. - BERNAMA

Tiada ulasan: