Selasa, 13 November 2012

DAH BERLAKU...CUBA BETULKAN BALIK...MUNGKIN SEMUA ORANG TAK SUKA...BIAR WANITA MENJADI SURI RUMAH TANGGA SEPENUH MASA....HANYA SUAMI BEKERJA....MACAM ORANG DULU...MAKA TAK TIMBUL ORANG GAJI DAN BAWA MASUK PEKERJA ASING

Bolehkah Pakatan percayai Zaid untuk terimanya semula?

  • S Thayaparan
  • 10:36AM Nov 13 2012
"Kritikan yang paling tajam sering seiring dengan idealisme yang mendalam dan cinta kepada negara." - Robert F Kennedy

WAWANCARA Ramai dalam Pakatan yang meletakkan beliau dalam kategori yang sama dengan katak-katak yang melompat parti. Ikutilah bahagian pertama wawancara dengan bekas Menteri Undang-undang Datuk Zaid Ibrahim mengenai perkara itu.

Mengapa Datuk berhasrat bertanding di Pekan?Kenyataan saya untuk bertanding di Pekan adalah berkaitan dengan berita bahawa (Datuk Seri Abdul) Hadi (Awang) akan menjadi calon  (di situ). Saya tidak fikir presiden PAS harus didedahkan kepada risiko seperti itu. Tidak ada keperluan untuk pendekatan gung-ho seperti itu. Beliau perlu menang. Tawaran saya itu dibuat dalam konteks jika tidak ada siapa yang berwibawa, maka saya bersedia.

Bolehkah Datuk ceritakan keadaan yang membawa kepada peletakan jawatan Datuk sebagai menteri di Jabatan Perdana Menteri dan penggantungan Datuk dan seterusnya nama Datuk digugurkan sebagai calon dari Umno dalam pilihan raya umum 2008?
zaid ibrahim quits pkr 191110 05Keputusan saya untuk meletak jawatan dalam kabinet adalah kerana ia tidak dapat dipertahankan bagi saya untuk menyokong keputusan kerajaan menahan (pemimpin DAP) Teresa Kok (kiri), (blogger) Raja Petra Kamarudin dan seorang lagi wartawan akhbar (Sin Chew Daily Tan Hoon Cheng ) di bawah ISA.

Saya diambil kononnya untuk melakukan reformasi dalam badan
kehakiman dan undang-undang yang zalim. (Maka) saya tidak boleh mempertahankan tindakan seumpama itu. Jadi saya letak jawatan. Saya juga tidak tahu mengapa saya digugurkan sebagai calon pada tahun 2008, kecuali orang yang mengambil tempat saya itu adalah setiausaha politik PM sekarang.

Datuk menuduh (timbalan presiden PKR) Azmin Ali melakukan penyelewengan dalam pemilihan parti PKR. Adakah pandangan Datuk sudah berubah terhadap mekanisme pemilihan dalamam PKR?
Saya tidak tahu mengenai jentera pilihan raya PKR sekarang. Setiausaha Agung Datuk Saifuddin Nasution adalah seorang yang berkemampuan, jadi beliau semestinya telah memperbetulkan keadaan tersebut.

Apakah pelajaran yang paling penting yang Datuk belajar ketika Datuk menjadi sebahagian daripada jentera Umno? Dan apakah pengajaran yang paling penting yang Datuk pelajari ketika Datuk menajdi sebahagian daripada jentera Pakatan?
Perkara yang saya belajar dalam Umno ialah perubahan adalah mustahil apabila kepentingan peribadi sudah tidak dapat dibezakan daripada kepentingan negara. Perkara yang paling penting saya belajar di dalam Pakatan Rakyat adalah (Datuk Seri) Anwar (Ibrahim) adalah penting kepada mereka, maka mereka perlu menang ketika beliau masih ada.

Jika Anwar penting kepada Pakatan Rakyat dan dengan mengambilkira bahawa beliau pernah berkata akan berundur jika Pakatan gagal menawan Putrajaya dalam PRU, adakah Datuk fikir sudah ada cukup gerakan dalam Pakatan Rakyat untuk memupuk calon-calon yang berkebolehan untuk meneruskan kepimpinan?
Jika Pakatan gagal dalam PRU akan datang, maka Anwar perlu berundur kerana beliau sendiri yang berkata demikian. Pakatan perlu mencari pemimpin yang lebih muda; dan yang benar-benar boleh membawa idea-idea politik baru kepada rakyat.

Dia perlu mempunyai keberanian untuk melakar masa depan baru negara. Dia perlu merupakan seorang pemimpin yang benar-benar boleh menyatu dan membina kepercayaan semua kumpulan di negara ini. Terdapat beberapa pemimpin muda dalam Pakatan yang boleh dipupuk untuk memimpin.

Orang yang mengundi Pakatan mempunyai isu-isu kepercayaan apabila ia membabitkan Datuk Zaid Ibrahim. Bagaimana Datuk mahu lakukan untuk mendapatkan semula kepercayaan tersebut?
Apakah jenis pemimpin yang kita boleh percaya? sudah tentunya seorang yang telah membuktikan melalui tindakannya untuk mempertahankan kedaulatan undang-undang dan hak-hak rakyat. Saya telah melakukannya. Saya telah meletak jawatan kerana mempertahankan prinsip tersebut.

Saya tidak ada skandal, tiada ketidaksopanan dalam apa jua bentuk. Saya konsisten dalam ucapan saya dan dalam tulisan-tulisan saya tentang apa yang saya percayai. Saya percaya dalam demokrasi sekular, kesaksamaan dan kebebasan untuk semua rakyat Malaysia. Maka atas sebab apa yang saya dianggap tidak boleh dipercayai?

Saya tahu Anwar menyifatkan saya sebagai 'Trojan horse' apabila kita menghadapi kesukaran semasa pemilihan parti PKR. Dan mungkin itulah sebab pengikut-pengikutnya masih tidak mempercayai saya. Tetapi saya memaafkan beliau. Pastinya, tidak ada orang yang mahu meninggalkan kabinet hanya untuk menjadi 'Trojan horse'.
46,902 kes jenayah terhadap wanita sejak 2007

  • Bernama
  • 9:23AM Nov 13 2012
Sebanyak 46,902 kes jenayah rogol, sumbang mahram, cabul dan keganasan rumah tangga terhadap wanita direkodkan sejak 2007 sehingga Mac tahun ini, kata Timbalan Menteri Pembangunan Wanita Keluarga dan Masyarakat, Senator Datuk Heng Seai Kei.
  
Berikutan itu, katanya, kempen pencegahan jenayah perlu dipertingkatkan bagi membantu golongan wanita menyedari bentuk jenayah terhadap mereka.
  
Selain kempen pencegahan jenayah, katanya, kerajaan turut menyediakan perkhidmatan sokongan emosi dan perlindungan kepada mangsa jenayah dan keganasan.
  
Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas melancarkan  Kempen Keselamatan Wanita 2012 di sini hari ini. Kempen ketujuh daripada 20 itu dibiayai oleh Sime Darby dan Redberry dan diadakan di seluruh negara pada bulan ini.
  
Kempen itu merangkumi bengkel anti jenayah, sesi dialog bersama Polis Diraja Malaysia, Ikatan Relawan Rakyat (Rela) dan Rukun Tetangga serta pameran untuk membantu golongan wanita bersiap siaga dan lebih peka terhadap aspek keselamatan diri.

- Bernama
'Agensi boleh gulung tikar jika kos ambil amah RM4,511'

  • Bernama
  • 10:54AM Nov 13 2012
Agensi-agensi pembekal pembantu rumah Indonesia di negara ini bakal berdepan dengan risiko gulung tikar jika kos pengambilan tenaga kerja itu dikekalkan pada harga RM4,511 seperti dipersetujui Malaysia dan Indonesia.
  
Presiden Pertubuhan Kebangsaan Agensi Pekerjaan Malaysia (PIKAP) Datuk Raja Zulkepley Dahalan berkata PIKAP tidak bersetuju dengan harga itu memandangkan kos sebenar bagi membawa masuk seorang pembantu rumah adalah jauh lebih tinggi.
  
"Berdasarkan kos RM4,511 yang dipersetujui, majikan membayar RM2,711 manakala RM1,800 dibayar pembantu rumah yang akan dipotong majikan daripada gaji sebanyak RM300 selama enam bulan.
  
"Jumlah itu tidak mengambil kira kos ditanggung agensi sebagai perantaraan yang perlu membayar Pihak Tempatan Indonesia (PT) untuk mencari wanita negara itu yang mahu menjadi pembantu rumah di mana agensi tidak mempunyai kuasa untuk tawar-menawar harga ditetapkan," katanya kepada Bernama.
  
Beliau bagaimanapun enggan menyatakan jumlah yang sepatutnya dibayar majikan.

Raja Zulkepley mengulas dakwaan Persatuan Majikan Amah Malaysia (MAMA) yang mempersoalkan permintaan PIKAP kepada kerajaan supaya harga itu dikaji semula atas alasan ia terlalu rendah.
  
Beliau berkata PIKAP tidak pernah dipanggil berbincang dengan Jabatan Tenaga Kerja (JTK) sebelum protokol meminda Memorandum Persefahaman (MoU) Mengenai Pengambilan dan Penempatan Pembantu Rumah Indonesia 2006 dipersetujui pada 30 Mei 2011.
  
Berdasarkan MoU itu, kedua-dua negara bersetuju untuk memperkemaskan peruntukan terutamanya berkaitan perlindungan dan kesejahteraan pekerja dan majikan seperti kos pengambilan pembantu rumah pada RM4,511, pembantu rumah diberi satu hari cuti setiap minggu dan dibenarkan memegang pasport sendiri.
  
Raja Zulkepley berkata banyak agensi pembekal pembantu rumah mengeluh sukar mendapatkan tenaga kerja daripada PT, yang kini lebih gemar menghantar pembantu rumah ke Singapura, Taiwan dan Hong Kong yang sedia membayar harga tinggi bagi pengambilan pembantu rumah.
  
"Justeru, PIKAP bersedia untuk berbincang dengan kerajaan supaya harga dapat dipertimbangkan semula kepada jumlah yang lebih munasabah bagi memastikan pengambilan pembantu rumah Indonesia dapat diteruskan," katanya.
  
Raja Zulkepley berkata majikan yang berminat mendapatkan pembantu rumah tidak sepatutnya mengeluh dengan peningkatan harga kerana perkhidmatan itu sebenarnya ditawarkan kepada mereka yang mampu sahaja.
  
"Kita kena ukur baju di badan sendiri. Mereka perlu mencari alternatif lain seperti menghantar anak ke pusat jagaan atau meminta bantuan keluarga sekiranya merasakan kos yang dikenakan mahal," katanya.
   
Sehubungan itu, beliau menafikan dakwaan sesetengah pihak yang mengatakan mereka membayar antara RM13,000 hingga RM16,000 bagi mendapatkan pembantu rumah kerana semua 220 agensi di bawah PIKAP masih mematuhi harga RM4,511 yang ditetapkan.
  
Menurutnya harga belasan ribu ringgit itu berkemungkinan bagi bayaran Visa Journey Perform (JP) yang diuruskan oleh ejen atau orang perseorangan.
  
"PIKAP telah lama memohon supaya visa JP dihapuskan kerana pelbagai masalah timbul terutamanya dalam soal kebajikan pembantu rumah kerana mereka tidak dilindungi insurans, menghadapi masalah dokumen dan tidak menerima latihan 200 jam seperti dalam MoU.
  
"Majikan juga mempunyai masalah jika pembantu rumah tidak dapat melakukan tugas dengan baik atau melarikan diri kerana tiada jaminan daripada agensi," katanya.
  
Menurutnya pengeluaran visa  JP juga boleh membawa kepada isu pemerdagangan manusia oleh ejen tidak bertanggungjawab.
  
Selain itu, Raja Zulkepley menafikan dakwaan bahawa kerajaan dan PIKAP tidak serius dalam mencari penyelesaian berhubung isu kos memandangkan pihaknya telah tiga kali mengadakan perbincangan dengan Kementerian Sumber Manusia.
  
"PIKAP bersedia untuk terlibat dalam perbincangan mencari kos yang
sewajarnya memandangkan kita mempunyai ahli-ahli berpengalaman selama 25 hingga 30 tahun dalam mengendalikan agensi pengambilan pembantu rumah," katanya.
  
- Bernama
BERSIH: Kaji kelemahan proses tanda dakwat kekal
6:19PM Nov 12 2012
Gabungan pilihan raya bersih dan adil (BERSIH) menggesa Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) supaya mengkaji beberapa kelemahan yang mungkin timbul dalam proses penandaan dakwat kekal ke atas pengundi dalam pilihan raya umum akan datang.
Dalam satu kenyataan media hari ini, jawatankuasa pemandu BERSIH berkata prosedur baru itu mungkin menyebabkan proses pengundian terjejas dengan proses tidak adil dan juga kelewatan.

indelible ink psc 291211Isu utama yang dibangkitkan ialah rancangan SPR untuk menanda dakwat kekal di jari pengundi sebelum membuang undi – yang menurut BERSIH mungkin akan mengotorkan kertas undi dan seterusnya menjadi undi rosak.

"Atas sebab ini, kebannyakan negara lain yang menggunakan dakwat kekal (seperti Afghanistan, Mesir dan Iraq) hanya menanda dakwat selepas pengundi membuang undi untuk memastikan pengundi itu tidak menghalang laluan pengundi lalu.

"Kami menggesa SPR untuk mengikut contoh ini," kata BERSIH dalam satu kenyataan hari ini.

Timbalan pengerusi SPR Datuk Wan Ahmad Wan Omar sebelum ini berkata prosedur itu perlu bagi memastikan proses menanda dakwat merupakan syarat untuk mengeluarkan kertas undi – kerana pengundi mungkin tidak mahu ditanda selepas membuang undi.

NONEJawatankuasa itu juga menggesa SPR supaya memastikan supaya pengundi diberi masa secukupnya untuk melalui proses tersebut dan satu demonstrasi dijalankan bagi menguji kecekapan proses berkenaan.

Jawatankuasa itu berkata, sekiranya masa tambahan diperlukan untuk menanda dakwat, kesesakan mungkin berlaku di sesetengah pusat pengundian.

BERSIH juga bimbang sekiranya pengundi akan dapat mengelap dakwat kekal tersebut sebelum ia betul-betul kering.

Jawatankuasa itu tidak bersetuju dengan rancangan untuk memberikan kertas tisu kepada pengundi.

Sebaliknya, pengundi perlu waktu menunggu minimum selama satu minit perlu disediakan bagi membolehkan dakwat kekal itu kering sepenuhnya.
Wanita Umno Johor mahu tindakan tegas pada Nurul Izzah

  • Bernama
  • 8:02PM Nov 12 2012
Kenyataan mengelirukan naib presiden PKR Nurul Izzah Anwar berhubung kebebasan agama diharap dapat membuka mata rakyat untuk menolak pemimpin yang gagal mempertahankan kesucian agama Islam.

Ketua Wanita Umno Johor Datuk Sharifah Azizah Syed Zain berkata kenyataan yang boleh memesongkan akidah umat Islam itu juga tidak seharusnya dikeluarkan oleh seorang pemimpin Islam seperti Nurul Izzah kerana dikhuatiri menjadi ikutan khususnya oleh generasi muda.

Beliau berpendapat tindakan tegas harus dikenakan terhadap anggota Parlimen Lembah Pantai itu sebagai pengajaran kerana cuba memesongkan soal agama demi kepentingan politik dan cita-cita memenangi pilihan raya umum akan datang.

"Saya tidak tahulah bagaimana pendirian dia (dalam soal agama), tetapi nampaknya dia 'desperate' (terdesak) sangat hendak menang (pilihan raya) sehingga sanggup gadai akidah sedangkan dia tahu perkara ini boleh menjadi ikutan khususnya generasi muda yang taksub dengan beliau.

"Saya harap perkara ini dapat membuka mata rakyat...pemimpin yang sanggup menggadaikan maruah dan akidah harus ditolak," katanya kepada Bernama.

Sharifah Azizah mengulas kenyataan Nurul Izzah sebelum ini bahawa rakyat tidak seharusnya dipaksa menganut agama tertentu dan perkara itu juga patut terpakai kepada orang Melayu.

Anggota Parlimen Lembah Pantai itu di dalam forum "Negara Islam : Versi Mana, Tanggungjawab Siapa?", di Subang Jaya pada 3 Nov lepas juga dipetik sebagai berkata :"Apabila anda bertanya saya, tiada paksaan dalam beragama... bagaimana seseorang itu boleh berkata, maaflah, ini (kebebasan beragama) hanya terpakai kepada orang bukan Melayu, ia sepatutnya diguna pakai secara sama rata".

Menolak andaian 'terlepas cakap' dalam isu itu, Sharifah Azizah yakin Nurul Izzah bukan cetek pengetahuan agama, tetapi bertindak begitu untuk menunjukkan beliau bukan terlalu fanatik dalam Islam.

"Beliau bukan budak umur 10 tahun...saya tak percaya dia tak sengaja (mengeluarkan kenyataan) tetapi (sebaliknya) terpaksa berperwatakan begini untuk menunjukkan dia bukan terlalu fanatik pada Islam, menyokong pengamal seks bebas lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT), hak kebebasan agama..." katanya.

Beliau juga menyifatkan Nurul Izzah sengaja menegakkan benang yang basah dengan menyaman media arus perdana dan tidak mengambil tindakan terhadap portal propembangkang yang menyiarkan kenyataan kontroversinya itu baru-baru ini.

Pengerusi Biro Agama Wanita Umno Datin Paduka Mesrah Selamat pula secara peribadi berpendapat seorang pemimpin Islam yang gagal menjaga kepentingan agama Islam tidak layak menjadi pemimpin dan harus ditolak rakyat.

Merujuk surah Al-Kafirun yang isi kandungannya tidak diizinkan orang Islam berkompromi dalam bentuk mencampuradukkan ajaran agama, Mesrah berkata, pemimpin Islam yang tidak memahami surah itu perlu ditolak oleh rakyat tanpa mengira pegangan politik.

"Kita tidak boleh kompromi, berselindung agenda politik di sebalik agama...tidak kira di platform mana pun, kita bercakap dengan kelompok mana sekali pun, soal agama mesti cakap yang betul, kita tidak boleh kompromi," katanya.

Katanya kenyataan Nurul Izzah mungkin boleh memberi impak khususnya kepada anak-anak muda Islam.

Pertubuhan-pertubuhan Pembela Islam (Pembela) pula menyifatkan kenyataan Nurul Izzah sebagai tidak bertanggungjawab dan biadab, sambil menggesa pihak berwajib membuat penyiasatan terperinci dan menyeluruh berhubung kenyataan berkenaan.

Kontroversi itu jika dibiar berterusan boleh memberi salah tanggapan mengenai Islam selain membuka ruang kepada pihak lain untuk menghasut orang Islam, kata Pembela dalam kenyataan media.

"Pembela tidak akan sekali-kali menerima sebarang petualang (termasuk ahli politik) untuk menangguk di air keruh, untuk memporak-perandakan ummah demi memenuhi niat jahat mereka, lebih-lebih lagi mereka yang sedia bersekongkol membantu merosakkan akidah dan memurtadkan kaum seagamanya," menurut kenyataan itu.

Sementara itu, Ketua Umno Bahagian Cheras Datuk Wira Syed Ali Alhasbshee tidak menolak kemungkinan usaha menyebarkan fahaman liberalisme dan pluralisme di negara ini mendapat sokongan musuh Islam dari luar negara.

Katanya musuh Islam berkenaan tidak pernah berhenti berusaha menggugah akidah umat Islam dan memecah-belah perpaduan ummah, katanya sambil menambah kata golongan berkepentingan politik dalam negara pula mengambil kesempatan.

"Sudah tentu kenyataan Nurul Izzah berhubung kebebasan beragama  menggembirakan hati musuh Islam. Ia boleh memberi implikasi buruk terutama dalam soal akidah dan syariat umat Islam," tegasnya.

Sehubungan itu, beliau mahu pihak berkuasa menangani isu tersebut dengan serius kerana membabitkan kepentingan dan maruah umat Islam di negara ini.

Katanya, Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) dan Majlis Fatwa Kebangsaan perlu menjalankan siasatan secara terperinci berhubung isu kontroversi itu.

Syed Ali berkata beliau kesal pemimpin-pemimpin PAS yang dikatakan ulama nampaknya lebih mementingkan kepentingan politik dalam menangani isu tersebut.

- Bernama
YANG INI MACAM MANA....BIAR BERPOLITIK SIHAT DAN BERPENDIDIKAN....SEMUA MATI DAN DIPERTANGGUNG JAWAB DIHADAPAN ALLAH SWT

KEBANYAKAN SENJATA MAKAN TUAN...KATA DULANG PAKU SERPIH

Penyokong Pakatan ungkit kenyataan Pak Lah isu murtad
4:14PM Nov 12 2012
Kumpulan penyokong Pakatan Rakyat giat mengongsi satu laporan memetik kenyataan bekas perdana menteri Tun Abdullah Badawi yang didakwa membenarkan orang Melayu keluar daripada Islam sekiranya golongan itu mahu berbuat demikian.

Laporan bertarikh Julai 2007 dari media Singapura itu dikesan berlegar di laman sosial dan juga blog para penyokong Pakatan Rakyat, antaranya blog Anak Sungai Derhaka dan juga laman Facebook Demi Rakyat.

Kemunculan semula laporan berkenaan dipercayai ekoran serangan keras daripada pemimpin BN ke atas Nurul Izzah Anwar, susulan satu kenyataan kontroversi naib presiden PKR itu pada 3 November lalu.

Laporan media Singapura yang ditonjolkan oleh penyokong Pakatan itu adalah daripada satu sidang media Abdullah di Putrajaya – di mana bekas perdana menteri itu dilaporkan bercakap dalam kapasiti peribadi.

Menurut laporan Channel News Asia itu, yang diterbitkan semula oleh akhbar Today, Abdullah didakwa menyatakan bahawa "golongan yang mahu meninggalkan Islam patut dinasihati oleh pihak berkuasa agama, dan sekiranya tetap mahu menukar agama, patut dibenarkan berbuat demikian."

"Ini bukan satu perkara yang tidak boleh dilakukan. Untuk mereka yang tidak mahu menjadi Islam lagi, apa yang anda boleh lakukan?

"Jika mereka mahu tinggalkan Islam, apa yang anda mahu lakukan. Lebih baik anda biarkan mereka (tinggalkan Islam)," kata Abdullah seperti dipetik dalam laporan tersebut.

Menurut laporan itu lagi, Abdullah turut menggesa pegawai-pegawai agama agar memahami masalah dan rintihan golongan yang bercadang meninggalkan Islam.

"Saya selalu berkata kepada pegawai agama bahawa mereka perlu dengan rintihan (orang yang mahu meninggalkan Islam).

"Ada disebabkan mereka kecewa dengan perkara tertentu yang berlaku dan disebabkan itu mereka mahu meninggalkan agama Islam?," soalnya, seperti dilaporkan.
  • Khairul Faezi · Pengulas Tertinggi · Universiti Malaya
    Jawab.....jgn tak jawab wahai puak2 umno!

  • Fairuz Abdullah · · Pengulas Tertinggi · Kuala Lumpur, Malaysia · 1,924 subscribers
    Pak Lah Bukan pembankang kan ...? so...

  • Airis Walid · Pengulas Tertinggi · Engineer di Infineon Technologies
    haaaaaaa kan dah kantoi...ISLAM HADHARI...mari2

  • Ex Para · · Pengulas Tertinggi
    Macam2 ada kat malaysia ku...hehehe

  • Mohd Zahri Bakar Klonghoy · Pengulas Tertinggi · Kutip biji sawit di LKY Plantations Sdn Bhd
    Ada siapa mau komen Pak Lah?? Mana Hishamuddin, mana Zul Nordin, mana lagi balaci-balaci?

  • David Anthony · · Pengulas Tertinggi
    Hahahahahaa.... BN meludah kat langit kena muka sendiri.
    Mana Pakaso? Ma"shit"ah? Jati dan Jakun?
    Baik korang dengar apa Ustaz Nel Hans cakap.

    Abdullah Badawi nie Islam kan? Kenapa takder orang nak kritik/serang dia?
    Jangan Islam di Mykad sahaja.

  • Zack Snoopies · Pengulas Tertinggi
    ini bkn fitnah tapi kenyataan.. baca ni...aku blh cari lg... http://www.channelnewsasia.com/stories/southeastasia/view/287174/1/.html

  • Mansor Otman · Pengulas Tertinggi · Universiti Teknologi Malaysia (UTM)
    phheeeewwwwwwwiiiitttt!!!!!! kelas ko dolah...lagi ganas...tapi senyap sunyi je...si katak pasir mas tak nak komen???? ahsan kayu jati tak nak komen??? ulama umno tak nak komen????

  • Nur Nadia · Shah Alam, Malaysia
    Two wrongs don't make a right

  • Annuar Ismail · Pengulas Tertinggi · Bekerja di FBI – Federal Bureau of Investigation
    Inikan imam hadhari

  • Diplomatik Bebas · · Pengulas Tertinggi · 195 subscribers
    Kita kena kembali kepada Sistem Islam.

    Apa hukum murtad kalau sengaja?

    Hukumnya ialah bunuh. Apa lawyer cakap lain? Itu lawyer. Lawyer tu pun Allah yang jadikan.

    Rujukkan:

    http://soaljawab.wordpress.com/2007/05/18/sekilas-berkenaan-hukum-murtad/

    KAMI UNDI PAKATAN RAKYAT!!!!

  • Hisham Abd Rahman · · Pengulas Tertinggi · Kuli di Home Ministry
    Ni dia statement dari Imam Hadhari,,, seorang PM yang dianggap alim, mr clean, berpengetahuan agama,, kata2 dia ini aku tengok macam dah setaraf dengan Imam MCA @ pelakon blue Chua Sex Lex?? Benarkan org Islam untuk murtad,,, Statement tu sama ke mcm dgn statement Nurul Izah?

  • Uncle'mus Bah · Pengulas Tertinggi
    mintak Uztazah MAsitah & Menteri2 yg tetiba jadi Uztaz ...sila beri pandangan berbeza...selamat beramal........

  • Thufail Sayuti · Pengulas Tertinggi · Pusat Stam Ikram
    mana nasha..?
    mna hasan jati?
    mana pak zul ?

  • Niru Ssb · · Pengulas Tertinggi · Smk balai ringin serian sarawak
    Apa reaksi kj dgn kenyataan pak mertua, nak buat demo untuk menentang siapa........TELAN MATI UMNO, LUAH MATI EGO DAN BONGKAK......

Tiada ulasan: