Rabu, 31 Disember 2014

NAK BAGI KE...RAMAI PENGUASA YANG DAH PERGI...YANG ADA NI PUN SAMPAI MASA KAN PERGI JUGA...NI PASTI...NI WANG NEGERI BERMAKNA WANG RAKYAT YANG BANYAK....MAMPU KITA JUMPA SEMUA DIAKHIRAT NANTI...DAN ADA YANG DAH PERGI PUN...NI KESAN BILA AGAMA TAK JADI PENDOMAN DAN LUPA AKAN MATI

Bencana Akhir Zaman Terjadi Jika 15 Perkara Ini Sudah Dilakukan

Kamis 28 Rabiulawal 1435 / 30 Januari 2014 13:15


pernikahan-gay-banjir140119b
PENJELASAN Rasulullah SAW mengenai bencana sering dikaitkan dengan pra-kondisi sebelum terjadinya bencana tersebut. Hadist riwayat Imam Atturmudzi, dan yang menghimpun hadis ini adalah ulama Alwalial annajdwi yang menghimpun 40 hadis yang menerangkan tentang bencana. Ketika dia metafsirkan hadis ini beliau memberi judul “Lima Kedurhakaan / Kemaksiatan yang Dapat Menyebabkan Datangnya Bencana.”
Dari Ibnu Ali bin Abi Thalib berkata, bahwa Rasulullah telah bersabda : “Bilamana umatku telah mengerjakan 15 perkara ini, maka bala bencana pasti akan turun menimpa mereka.” Sahabat bertanya., “Apa 15 perkara itu ya Rasulullah?” Rasulullah bersabda, “Bala akan datang bilamana :
1. Harta Negara hanya beredar (dipegang) di kalangan orang-orang tertentu.
2. Apabila amanah telah dijadikan sumber keuntungan.
3. Apabila zakat dijadikan hutang.
4. Bala akan datang bilamana suami menurut kemauan isteri.
5. Anak durhaka terhadap ibunya.
6. Sedangkan ia berbuat baik kepada teman sebayanya (pada kehidupan keluarga)
7. Menjauhkan diri dari ayahnya.
8. Suara-suara ditinggikan di dalam masjid
9. Pemimpin suatu kaum adalah orang yang terhina diantara mereka.(banyaknya pemimpin yang dipilih dari golonganya sendiri dengan dalih kebenaran menurut golongan mereka sendiri).
10. Seseorang dimuliakan karena ditakuti kejahatannya.
11. Khamer / arak (minuman beralkohol) sudah diminum segala tempat.
12. Kain sutra banyak digunakan oleh kaum laki-laki.
13. Penyanyi disanjung-sanjung.
14. Musik banyak dimainkan.
15. Generasi akhir umat ini melaknat / menyalahkan generasi pertama yakni para sahabat radiallahu anhum ajmain.
Akhir dari sabda Rasulallah SAW adalah : “Maka hendaklah mereka menanti angin merah atau gempa bumi atau mereka dirubah menjadi mahluk yang lain apabila mereka telah melakukan 15 perkara tersebut.” [Rayhan]
9:32AM - 31 Dec 2014

Husam: Petronas patut hulur RM3b pada K'tan


BLOG BANJIR Malaysiakini membawa maklumat terkini mengenai keadaan banjir di seluruh negara.



4.11pm: Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN) menyebut, lebih daripada satu pertiga penduduk di Kelantan masih tidak mendapat bekalan air bersih kerana separuh daripada kesemua 32 loji rawatan air masih belum dapat berfungsi.

“Dari segi bilangan akaun pengguna, sejumlah 91,100 akaun pengguna dari jumlah besar 223,300 akaun di negeri Kelantan masih belum mendapat bekalan air melalui paip,” kenyataan SPAN dipetik.

Menurut suruhanjaya itu, terdapat pencawang elektrik Tenaga Nasional Bhd (TNB) masih belum dapat dimasuki, yang melewatkan lagi usaha membaik pulih loji.

Setakat ini, sejumlah 16 daripada 31 loji rawatan airnya masih belum dapat berfungsi, berbanding 24 buah yang tidak berfungsi beberapa hari lalu.

“Beberapa loji rawatan air kini sedang beroperasi mengunakan set jana kuasa bergerak TNB,” kata SPAN.

Sementara itu di Pahang, seramai 37,600 pengguna daripada keseluruhan 378,800 pengguna masih belum mendapat bekalan air bersih.

3.50pm: Pemilik perniagaan di Terengganu, Kelantan dan Pahang diberi kelonggaran untuk buat pendaftaran bagi cukai barangan dan perkhidmatan sehinga 31 Januari 2015.

Ketua Pengarah Jabatan Kastam, Khazali Ahmad berkata tempoh pendaftaran bagi negeri lain tetap berakhir pada hari ini, lapor Bernama.

3.20pm: MP Temerloh Nasrudin Hassan berkata, keadaan banjir di kawasannya semakin pulih dan paras air surut sebanyak 60 cm dalam tempoh dua hari.

Agensi Bernama yang membuat tinjauan udara melaporkan bahawa keadaan banjir di Kemaman, Terengganu juga semakin surut.

Jumlah mangsa yang dipindahkan berkurangan seramai 30,000 orang di seluruh negara hari ini.

2.45pm: Polis Kelantan menahan 99 individu yang disyaki mencuri daripada tiga pasaraya yang dilanda banjir antara 26 dan 28 Disember, lapor The Star.

Suspek berkenaan ditahan reman selama seminggu dan disiasat mengikut Section 451 Kanun Keseksaan kerana memecah masuk dengan niat mencuri, kata ketua polis negeri Datuk Mazlan Lazim.

1.42pm: Syukur dan terima kasih. Perasaan ini diluahkan mangsa banjir sewaktu menyambut baik langkah kerajaan mempercepatkan pembayaran wang Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) dan bantuan khas awal persekolahan RM100 setiap anak pada pertengahan bulan depan.

Saufi Ismail dari Kampung Baung, Pengkalan Chepa, dekat sini berkata beliau mampu menarik nafas lega seketika selepas mendengar berita tersebut kerana semua kelengkapan persekolahan tiga anaknya iaitu beg sekolah, alat tulis dan pakaian seragam sekolah musnah akibat banjir, lapor Bernama.

1.37pm: Jumlah mangsa banjir di Johor terus mencatatkan peningkatan tengah hari ini, Pahang kekal manakala Perak, Kelantan dan Terengganu menunjukkan penurunan berbanding pagi tadi.

Di JOHOR, jumlah mangsa terus meningkat kepada 181 orang daripada 44 keluarga yang ditempatkan di tujuh pusat pemindahan di Batu Pahat dan Segamat, lapor Bernama.

Di PERAK, jumlah di Perak Tengah, Kuala Kangsar, Hulu Perak, Kerian dan Manjung menurun kepada 7,273 orang daripada 1,975 keluarga berbanding 7,748 orang daripada 2,066 keluarga pagi tadi.

Menurut jurucakap Majlis Keselamatan Negara (MKN) Perak, jumlah mangsa di Perak Tengah kini seramai 4,921 orang, Kuala Kangsar (1,194 mangsa), Hulu Perak (797 mangsa), Kerian (321 mangsa) dan Manjung (40 mangsa).

Di KELANTAN, jumlah mangsa berkurangan sebanyak 14,488 orang kepada 96,259 orang tengah hari ini berbanding 110,747 malam tadi, menurut agensi berita nasional lagi.

1.32pm: Berikut jumlah terkini mangsa banjir di pusat pemindahan setakat 12.30 tengah hari.

KELANTAN - 96,259
TERENGGANU - 12,504
PAHANG  - 51,356
PERAK  - 7,273
JOHOR  - 181

1.20pm: Seramai 10 orang dilaporkan mati lemas akibat banjir di negeri ini sejak 18 Disember lepas hingga semalam, kata Timbalan Ketua Polis Kelantan, Datuk Rosli Abdul Rahman.

Beliau berkata dalam tempoh berkenaan juga terdapat dua orang termasuk seorang kanak-kanak berusia satu tahun lapan bulan di Kampung Kuala Sepertang masih hilang dihanyut arus banjir, lapor Bernama.

1.18pm: ADUN Salor Datuk Husam Musa mencadangkan agar Petronas menghulurkan bantuan kemanuasian sebanyak RM3 bilion kepada negeri Kelantan.

"Apa kata Petronas yang telah mengaut kekayaan dari laut Kelantan tanpa apa-apa sumbangan selama ini menunjukkan jiwa kemanusiaannya dengan memberikan RM3 bilon bagi tujuan itu?", katanya.

Beliau juga membayangkan agar helikopter yang digunakan untuk perusahaan Petronas di laut Kelantan digunakan untuk misi menyelamat.

"Semasa menunggu helikopter di hangar Lapangan Terbang Kota Bharu, dapat dilihat susunan heli operator yang terkait dengan pelantar Petronas di laut Kelantan," katanya.

1.07pm: Mangsa banjir yang kehilangan sijil kelahiran, kad pengenalan atau lain-lain dokumen pengenalan diri akibat bencana itu akan diberikan gantian secara percuma.

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata mereka boleh membuat gantian itu di mana-mana Jabatan Pendaftaran Negera (JPN), apabila keadaan banjir pulih kelak, lapor Bernama.

12.59pm: MCA hari ini menerima sumbangan RM1.1 juta termasuk wang tunai dan barangan keperluan asas untuk mangsa banjir, lapor Bernama.

12.40pm: Perdana menteri lawat mangsa banjir di pusat pemindahan Sek Keb Bukit Mentok, Kemaman, lapor Bernama.

12.35pm: Kira-kira 100 anggota Skuad Puteri Prihatin yang merupakan sayap sukarelawan Pergerakan Puteri Umno telah digerakkan ke Perak bagi membantu mangsa banjir di lapan lokasi terjejas bencana alam itu.

Ketua Puteri Umno Datuk Mas Ermieyati Samsudin berkata anggota sukarelawan berkenaan akan memberi tumpuan bagi menyalurkan bantuan pakaian dan makanan serta apa sahaja bentuk sokongan kepada mangsa terbabit, lapor Bernama.

12.31pm: Ketika kebanyakan golongan muda di negara ini hanya mahu membaca dan memberikan komen tentang banjir di media sosial, sekumpulan 14 anak muda memanfaatkan saluran itu untuk mengumpul bantuan bagi membantu mangsa banjir.

Lebih menarik perhatian, Hermy Rahim, 27, dan 13 rakannya bukanlah orang ternama dan tidak bernaung di bawah apa-apa persatuan atau badan bukan kerajaan, malah ketika memulakan usaha itu mereka bergerak sendiri tanpa bantuan mana-mana pihak, lapor Bernama.

10:05am: Umno telah menubuhkan pusat gerakan, menggerakkan 100,000 ahlinya untuk kerja pembersihan selepas banjir, lapor Agenda Daily hari ini.

Wanita Umno, diketuai oleh timbalan setiausahanya Rosni Sohar akan mengendalikan pusat itu dari pukul 9 pagi hingga 12 tengah malam setiap hari, di mana bantuan boleh dihantar ke Tingkat 4, Menara Dato Onn.

Orang ramai boleh menghubungi hotline pusat itu di talian 03-40429511 atau 03-40482788.

Perdana Menteri yang juga presiden Umno, Datuk Seri Najib Abdul Razak mengumumkan perkara itu lewat semalam

9.55am: Menurut Majlis Keselamatan Negara (MKN), angka terbaru menunjukkan penurunan jumlah mangsa banjir - dari 230,000 kepada 181,000.

Kelantan - 110747
Pahang - 49206
Terengganu - 13017
Perak - 7615
Johor - 172

Jumlah: 180757

9.30am: Roketkini melaporkan pengerusi DAP Perak Datuk Nga Kor Ming telah mendermakan keseluruhan gaji MP beliau bagi bulan Disember kepada tabung bantuan banjir parti itu.

Nga juga MP Taiping. DAP Perak juga telah mengumpul tambahan RM10,000 untuk dana bantuan banjir.

9.20am: Lebuhraya Pantai Timur (LPT) di Lanchang dan Chenor (Km124 dan Km126) masih ditutup kerana banjir di sekitar Temerloh, Pahang. Pihak berkuasa lebuh raya mengesahkannya di Twitter rasminya. 




Mengapa bantuan banjir ada gambar pemimpin Umno?

ASLANI M | .

KUALA KRAI: Sukarelawan dari luar Kelantan mendakwa bantuan banjir kepada mangsa-mangsa agak lewat tiba di lokasi pemindahan disebabkan kerenah birokrasi.

Mereka mendakwa pihak berkuasa membuat sekatan di kawasan tidak jauh dari sempadan Pahang-Kelantan menanyakan pelbagai soalan kepada kenderaan bantuan banjir.

“Mereka tanya permit bawa bantuan banjir. Ini tidak sepatutnya berlaku kerana mangsa sedang berdepan dengan kesukaran di tempat pemindahan banjir.

“Banyak kenderaan bantuan dari luar Kelantan terkandas kerana pihak berkuasa seperti cuba melengah-lengahkan perjalanan,” kata seorang sukarelawan dari Selangor.

Mereka juga mendakwa bantuan banjir yang diserah kepada pihak berkuasa di tempat-tempat yang sukar dilalui jalan darat difahamkan dilekat pembungkus berwajah pemimpin Umno.

Kata mereka tindakan melekatkan gambar pemimpin menyebabkan bantuan yang sepatutnya diagih lebih cepat mengambil masa untuk sampai kepada mangsa banjir.

Dakwaan sukarelawan terbabit berasas apabila Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Ismail Sabri dilaporkan berkata, apa yang penting sumbangan itu sampai kepada mangsa banjir bagi mengurangkan beban mereka.

“Tak apalah mereka hendak kecam. Yang penting barang-barang daripada kementerian sampai kepada mangsa banjir dan dapat membantu mengurangkan bebanan mereka,” katanya seperti disiar sebuah laman berita. - HARAKAHDAILY 30/12/2014






Banjir: Keadaan di Kuala Krai ibarat diserang garuda

ZABIDI ISHAR | .

KUALA KRAI: Mala petaka dan kemusnahan akibat bencana banjir yang amat teruk di beberapa buah kampung di jajahan ini dapat digambarkan ibarat selepas diserang garuda.

Ia juga mengingatkan tragedi tsunami yang pernah berlaku di negara ini pada 2004 apabila melihat kemusnahan teruk yang dialami penduduk di perkampungan berkenaan.

Di Sungai Durian terdapat beberapa buah rumah runtuh sama sekali selepas banjir menenggelamkan perkampungan itu pada 23 Dis lalu dan menyebabkan penduduk terpaksa menyelamatkan diri ke pusat pemindahan.

Bagi Rosmaria Ghazali, 34, dia hanya mampu menangis melihat rumahnya ditenggelami air hingga ke paras bumbung yang memusnahkan sama sekali rumah dan perabot.

"Saya terkejut dan tergamam apabila datang melihat rumah. Saya tak tahu nak buat apa lagi," katanya sambil mengalirkan air mata ketika ditanya Bernama.

Beliau yang berpindah ke Sekolah Kebangsaan Sungai Embak di sini berkata apa pun dia tetap bersyukur kerana semua lima anggota keluarganya selamat.

"Biarlah harta benda ini ... yang penting semua keluarga saya termasuk ibu bapa saya selamat," katanya.

Rosmaria juga berharap agar bantuan kewangan dapat disalurkan segera untuk dia dan keluarga dapat menggunakannya bagi membeli keperluan yang mustahak.

"Saya juga bersyukur apabila Bantuan Rakyat 1Malaysia dipercepatkan seperti diumumkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak," katanya.

Salamah Mahmud, 56, juga hanya mampu menangis apabila disapa Bernama tentang rumahnya yang runtuh akibat banjir.

"Makcik orang susah... mana lagi kami nak tinggal dan berharap pusat pemindahan yang makcik duduk ini dibuka lama lagi," katanya dengan sayu.

Dia yang tinggal bersama-sama suaminya Mamat Kassim, 63, berharap kerajaan akan memberikan mereka rumah baharu.

Tinjauan di Kampung Hutan Batu Balai di sini juga keadaannya agak sama dan ketika bantuan makanan seperti beras diagihkan oleh Komuniti 1Malaysia, mereka hadir beramai-ramai mendapatkan bekalan itu.

Yusof Ghani, 52, berkata ketika banjir baru-baru ini penduduk kampung hampir terputus bekalan kerana keadaan banjir yang begitu teruk.

"Alhamdulillah bantuan tiba dengan helikopter dan kami di sini ucapkan terima kasih kepada kerajaan yang dapat memberikan bantuan dengan cepat jugalah," katanya.

Rumahnya ditenggelami hingga melepasi bumbung yang tidak pernah dialami penduduk di situ sejak sekian lama.

Di bandar Kuala Krai, terdapat peti ais tersangkut atas bumbung sebuah kedai makan yang membuktikan betapa seriusnya banjir di kawasan itu.

Kesan air banjir dapat dilihat hampir mencecah puncak pokok kelapa iaitu melepasi bumbung rumah dan premis di situ. - Bernama



Lagi Gadis Melayu Bertudung Melayu Muat Naik Video Aksi Gh@irah Tersebar ??? (3 Foto + Video)



[Video] Akibat Terpengaruh Video Luc @hhhhh..Aduyaiiii



Macam ini ke kualiti pelajar universiti? ape nak jadi dengan ramaja sekarang ni. makin lama makin teruk. dah la pakai tudung. ini menjatuhkan maruah orang islam. fikir2kan la
Bikin malu mak ayah di kampung jer..g@dik serta me luc@hhhh hhhhkan..

Tiada ulasan: