Isnin, 15 Disember 2014

BILA KITA TUTUP AURAT DENGAN MEMBUNGKUS BADAN/TUBUH....BUKAN TUTUP AURAT MENGIKUT KEHENDAK ISLAM...IAITU MENUTUP BAHAGIAN YANG BERAHI2...SEPERTI DADA DAN PUNGGUNG HINGGA TAK NAMPAK POTONGAN BADAN...DAH BEGITU JANGAN TERGEDIK2 PULAK



RM4 untuk makan tengah hari
  • Karim menunjukkan antara hidangan kerap jadi pilihan pelanggan. Karim menunjukkan antara hidangan kerap jadi pilihan pelanggan.
1 / 1
SUDAH 30 tahun saya tawarkan harga makanan dengan harga yang murah,” kata A. Karim Belohik, 70 yang mengusahakan kedai makan dikenali sebagai Gerai Karim di Lorong Bugis, Jalan Kukup.

A Karim berkata dia tidak sampai hati untuk menaikkan harga makanan dan minuman yang dijual kerana dia mahu menyahut seruan kerajaan bagi membantu mengurangkan kos hidup rakyat.

Katanya, dia masih mampu mengekalkan harga yang jauh lebih murah berbanding peniaga makanan dan minuman yang menjadi saingannya.

Malah tidak keterlaluan jika harga ditawarkan di Gerai Karim adalah paling murah di Pontian iaitu RM2 untuk sarapan dan RM4 untuk makan tengah hari.

Hanya dengan harga RM2, pelanggan akan dapat menikmati minuman teh tarik bersama roti canai, mi goreng mahupun nasi lemak, manakala hidangan tengah hari nasi putih berlauk sama ada ayam atau ikan dan minuman dijual dengan harga RM 4.

Jelasnya, kebanyakan pelanggan yang bertandang ke gerainya merupakan pelanggan setia terdiri daripada pekerja kilang, kakitangan swasta dan awam serta orang ramai di kawasan berkenaan.

“Harga yang ditawarkan cukup rendah kerana mengambil kira status pelanggan dan konsep kedai yang menjual harga makanan dengan kadar yang begitu rendah berbanding kedai-kedai makan lain," katanya.

Mengulas mengenai menu makanan katanya, hampir 20 lauk pauk kampung  dimasak setiap hari dengan menu wajib asam pedas ikan pari dan ayam masak merah.

Antaranya menu lain adalah kari ikan dan ayam, sambal berlada, lemak cili api, ayam masak kicap, sayur pisang masak lemak, lemak siput, ulam-ulaman dan sebagainya.

Menurut A Karim yang merupakan Pengerusi Persatuan Bugis daerah Pontian, gerai makan yang diusahakan bersama anak perempuannya Mas Liza, 44 dan menantu Sipon Sawap, 55 ini dikenali sebagai Gerai Perpaduan pada awal 90an dahulu.

“Bermula dari Gerai Perpaduan, gerai makan yang diusahakan kami sekeluarga mula menerima perhatian orang ramai.

“Lama kelamaan, pelbagai nama diberikan pelanggan termasuk gerai murah, gerai tepi jalan namun sehingga kini Gerai Karim masih kekal,”akhirinya.

Dikecam kerana isteri cantik
  • Aisi memuat naik gambar isteri dan anaknya di laman web Weibo. Aisi memuat naik gambar isteri dan anaknya di laman web Weibo.
1 / 1
BEIJING - CHINA. Seorang ahli perniagaan dari wilayah Hebei menjadi mangsa kecaman pengguna Internet gara-gara mempunyai isteri jelita.

Lelaki berkenaan, Mei Aisi kini menetap di Ukraine dan berkahwin dengan seorang gadis cantik dari negara itu.

Hasil perkahwinan, pasangan tersebut dikurniakan seorang anak lelaki lapor media China Daily.

Bagaimanapun, tindakan Aisi memuat naik gambar isterinya di laman web Weibo mengundang rasa tidak puas hati pengguna Internet di China.

Ada menganggap isterinya sebagai mata duitan kerana Aisi bukannya lelaki yang kacak.





Nur Jazlan Umum Masuk PKR Isnin Depan?

jazlan_pkr_nprDifahamkan bahawa perbicangan masih berjalan tapi besar kemungkinan Isnin depan, Pakatan Rakyat akan menambah satu lagi kerusi parlimen bila Ahli Parlimen Pulai, Nur Jazlan Mohamad Rahmat akan membuat keputusan terbesar dalam hidupnya dengan mengisytiharkan keluar UMNO dan menyertai PKR.
Bagi meraikan ‘pengorbanan’ besarnya itu, Nur Jazlan disebut-sebut akan dilantik menjadi Naib Presiden PKR, kerana satu dari lima kerusi jawatan tersebut masih kosong berikutan tindakan Datuk Ghafur Salleh membatalkan hasrat untuk melompat parti beberapa bulan lepas, walaupun telah menyatakan persetujuan secara dasar.
Menurut sumber, kekecewaan Nur Jazlan kepada UMNO sudah lama tapi bertambah parah bila namanya tidak tercalon sebagai salah seorang anggota kabinet dan hanya diberi jawatan bertaraf rendah seperti Pengerusi PAC di Parlimen sahaja..
Ahli Parlimen yang jauh lebih junior seperti Ahmad Dahalan dan Khairy Jamaludin pula diberi peluang oleh Najib untuk menjadi menteri dan ini sangat mengecewakan anak bekas Menteri Penerangan Tan Sri Mohamed Rahmat ini.
Sebagai langkah awal untuk menyertai PKR, Nur Jazlan telah menyatakan sokongan terbuka kepada aktivis pelajar naungan Pakatan Rakyat, Adam Adli dan menyifatkannya sebagai hero pelajar.  Sokongan ini dinyatakannya dalam forum ‘Freedom of Expression Under Threat?” anjuran Pakatan Rakyat kelmarin.
Walaupun tindakannya untuk melompat parti ini tidak disenangi pengundi BN yang memenangkannya dalam PRU13 yang lepas, tapi apa boleh  buat, tidak ada peruntukkan undang-undang mahu pun perlembagaan yang boleh menghalang mana-mana wakil rakyat dari melompat parti.
Nur Jazlan sendiri sudah tidak kisah dengan tindakan yang bakal dikenakan UMNO berikutan tindakannya itu nanti dan bersedia untuk beralih kerusi di Parlimen.

Anak Patung Berlandaskan Syariah Islam Mula Dijual di Britain



Anak patung tanpa muka dan berhijab yang khas untuk kanak-kanak perempuan Islam telah mula dijual di Britan, lapor agensi berita Asian Image.

Anak patung yang 'kosong' itu telah direka supaya selari dengan undang-undang syariah, yang melarang sebarang penggunaan gambar dan grafik benda-benda hidup. Anak patung itu dijual pada harga USD$40 (RM140).

Anak patung yang dikenali sebagai "Patung Deeni" itu dikilangkan di China dan direka oleh seorang designer UK, Ridhwana B, seorang guru di sebuah sekolah Islam di sini.

"Idea ini datang setelah saya berbincang dengan ibubapa yang bimbang dengan anak patung yang mempunyai wajah", katanya.

"Terdapat satu hukum Islam yang melarang pemaparan ciri-ciri wajah dalam apa jua bentuk termasuk gambar, ukiran dan, dalam kes ini, anak patung."



Menurut Ridhwana, dia telah berbincang dengan seorang ulama di Leicester yang membimbingnya dalam proses merekabentuk patung tersebut.
Jangan panik nilai ringgit jatuh, kata MITI
  • Ir. Hamim Samuri
1 / 1
LEDANG – Kejatuhan nilai mata wang ringgit sebenarnya memberi ruang lebih luas kepada kerajaan untuk memulihkan ekonomi negara pada tahap lebih baik.

Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri (Miti), Datuk Ir Hamim Samuri berkata, kerajaan melalui Miti dalam usaha tersebut akan menggalakkan dan memberi fokus kepada pembangunan peningkatan kualiti produk tempatan supaya setanding produk luar negara.

“Kualiti yang baik membolehkan lebih banyak produk dieksport ke pasaran antarabangsa. Peluang ini (nilai ringgit turun) boleh bantu pulih ekonomi negara.
“Bila barang murah dapat galak lebih ramai pelancong datang ke negara ini. Sebagai contoh, pelancong Singapura tertarik datang ke negara ini kerana nilai ringgit lebih murah berbanding dolar Singapura,” katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang media selepas merasmikan Majlis Berkhatan Anak-anak Asnaf anjuran Majlis Agama Islam Johor Daerah Ledang bersama Umno Bahagian Ledang dan Jabatan Hal Ehwal Khas (Jasa) Daerah Ledang di Masjid Bandar Tangkak, semalam.

Awal Disember lalu, nilai mata wang ringgit dilihat bergerak ke arah trend menurun terbesar berbanding dolar Amerika sejak krisis kegawatan ekonomi pada tahun 1997-1998.

Ringgit menyusut 1.3 peratus kepada 3.4250 berbanding satu dolar Amerika.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Ledang berkata, penurunan nilai ringgit dipengaruhi oleh kejatuhan harga minyak dunia serta komoditi mentah seperti getah dan kelapa sawit sejak kebelakangan ini.

“Kita jangka lebih ramai pelabur akan berminat  melabur ke negara ini dalam situasi ini (nilai ringgit turun) disebabkan nilai mata wang yang lebih rendah yang boleh meningkatkan keuntungan mereka,” katanya.

Menurutnya, beliau meminta rakyat supaya tidak panik dengan keadaan itu yang sememangnya tidak boleh dikawal, namun  yakin  tindakan agresif kerajaan akan  dapat menyelesaikan masalah tersebut.
Jun Liang teruja khatan bersama peserta Melayu
  • Jun Liang bersama ibunya menunggu giliran untuk berkhatan di Klinik Kesihatan Pengkalan Chepa, semalam. Jun Liang bersama ibunya menunggu giliran untuk berkhatan di Klinik Kesihatan Pengkalan Chepa, semalam.
1 / 1
KOTA BHARU - Seorang kanak-kanak berbangsa Cina, Looi Jun Liang, 12, bersemangat menyertai acara berkhatan beramai-ramai walaupun kebiasaannya hanya melibatkan peserta Melayu.

Jun Liang berkata, walaupun berbangsa Cina yang tidak memerlukan dia berkhatan, ibu bapanya memberikan kebenaran untuk menyertai acara itu bagi tujuan kesihatan.

“Saya memberanikan diri ambil keputusan berkhatan beramai-ramai bersama kanak-kanak Melayu, namun perasaan takut tetap ada.

“Ia acara meriah dan saya akan ceritakan pengalaman ini kepada rakan  lain. Berkhatan sebenarnya bagus untuk kesihatan diri mengikut amalan dalam Islam," katanya kepada pemberita, di sini, semalam.

Program dirasmikan Timbalan Ketua Umno Bahagian Pengkalan Chepa, Ismail Omar. Hadir sama, naib timbalannya, Wan Shahrul Azuan Wan Ab Aziz dan Pegawai Kesihatan Klinik Kesihatan Pengkalan Chepa, Dr Nor Zaihan Hassan.

Jun Liang, antara 85 peserta berkhatan beramai-ramai, anjuran bersama Klinik Kesihatan Pengkalan Chepa dan Panel Penasihat Klinik Kesihatan Pengkalan Chepa.

Jun Liang yang dihantar ibunya, Low Gim Lay, 42, teruja dan bersemangat menyertai acara itu setelah dimaklumkan bapanya, Looi Jek Leng, 50,  turut berkhatan walaupun selepas memasuki usia dewasa.

Sementara itu, Gim Lay yang bertugas sebagai Penolong Pegawai Farmasi Klinik Kesihatan Pengkalan Chepa berkata, dia membawa anak keduanya menyertai program itu selepas dipersetujui suaminya.

“Semakin ramai kanak-kanak bukan Melayu  menyertai program berkhatan kerana ia baik untuk kesihatan," katanya yang akan turut melakukan perkara sama untuk anak lelaki bongsunya berumur 8 tahun nanti.


Arak: MAS pilih dilaknat

SUBKY LATIF | .
RUPA-rupanya Khazanah yang mengambil bebas MAS tidak belajar daripada balasan yang membelenggu syarikat penerbangan negara itu.
   
Pada ketika memuncaknya kritik menghidang arak percuma kepada penumpang, yang mengundang beraneka mala petaka terhadapnya gara-gara amalan laknatnya, pengurusan baru berkeras untuk meneruskan penderhakaan laknat itu.
   
MAS yang kebanyakan pengarahnya orang Islam bertegas untuk terus dengan amalan laknatnya, konon menjamu araklah menjadikan MAS menjadi tarikan utama penuhnya penumpang sejak diasaskan.
    
Mungkin benar MAS tidak pernah kosong atau kurang pelanggan, tetap sepanjang perkhidmatannya ia terus dirundung petaka, asyik kerugian sahaja. Sudah banyak kali MAS diancam tutup kedai, pelbagai pihak cuba datang menyelamatkannya, ia terus diambang punah, hinggalah kini Khazanah menyerah diri unuk menyelamatkannya.
   
Sesudah sekian kali ia diancam musnah tetapi sempat diselamatkan, maka Allah timpakan petaka yang tidak terjadi pada penerbangan lain, lalu penerbangannya ke Beijing hilang di alam ghaib. Tidak cukup dengan bencana itu penerbangannya dibedil oleh pihak yang bertelagah di Ukraine. Banyak pesawat lalu di udaranya tidak apa-apa, tetapi hancur MAS dibedil.
   
Dua bencana itu amat besar gemparnya, tetapi ia tidak menyebabkan MAS boleh tutup, tetapi kerugian terbaru yang dialami mengacam selamatnya. Jika Khazanah tidak jadi penyelamat terbaru, MAS di ambang berhenti operasi atau dilelong atau digadai.
   
Pekung MAS selama ini dipikul Khazanah. Kerja kita tidak habis-habis menyelamatkan MAS. Khazanah tidak berbuat apa-apa apabila MAS memilih amalan laknat. Arak akan terus dihidangkan sekalipun milik negara yang menjadikan Islam agama negara.
   
Konon MAS rebutan penumpang justeru adanya arak, tetapi mengapa ia asyik dilanda mala petaka, hingga tidak selamat jika tidak diselamatkan?
   
Amat besar harapan Islam MAS mengakhiri durjana laknat itu. Rupanya Khazanah juga tidak dapat diharap. Kerajaan yang diberi mandat sejak merdeka tidak diharap. PM bertukar ganti semuanya tak boleh diharap. Menteri yang jaga Islam dan penasihat agama PM tidak boleh diharap. Mufti tak tahu apa. Ulama Umno dari dulu jadi makhluk bisu.
   
Tiada cara lain, sekalipun tiada hadnya sayang kepada negara, kita sekalian jangan guna MAS ke mana saja, kerana ia kenderaan yang dilaknat. Dalam negeri guna pesawat tak hidang arak. Keluar negeri guna selain MAS yang tidak ketara laknatnya.
   
Tabung Haji jangan muat jemaah haji dengan pesawat cap laknat nanti sekalian jemaah haji yang ke Mekah untuk membuang dosa, lalu mengundang pesawat laknat. Mereka tentu dipalit laknat. Mungkin menunggang babi yang najis pilihan yang baik kerana babi bukan barang laknat. Apabila  sampai di Mekah jemaah boleh bersamak. Menunggang perkakas laknat hendak buat macam mana?
   
Azam saya nekad tak guna MAS. Ada pelajar MARA mahu ikut seperti saya, tapi MARA sediakan tiket MAS untuknya. Bagaimana? Desak MARA masukkan tambang dalam biasiswa/pinjaman. Dia boleh pilih penerbangan tidak dilaknat.
   
Atau minta penasihat syariah MARA beri kata dua, antara penumpang MARA atau arak?
   
Sekalian yang belum menempah tiket penerebangan, pilihlah penerbangan tidak jelas laknatnya. MAS setakat ini seronok dengan laknat, jauhilah ia supaya tidak disambar dosa laknat.
   
Saya hanya akan naik MAS setelah ia bebas daripada laknatullah. Jika ditakdirkan MAS saja yang boleh ke Mekah, saya tangguhkan hasrat hendak ke Mekah atau bersampan ke sana. Saya tidak suruh orang ikut saya, tetapi itulah azam saya dengan izin Allah. – HARAKAHDAILY 15/12/2014
Isnin, 15 Disember, 2014.
Gambar gadis beranak dalam semak, dicekup tak sempat lari - Tranungkite
Besalin dalam semak.... baru nak lari tinggal baby dah kena serbu dgn org awam....
Temerloh Pahang Smber: Naluri Rakyat
Kerengga.
Like · ·
 
 

Kenapa Perempuan Suka Pakai KETAT??..'Mung Always Sexy! - Ustaz Azhar Idrus

Written By canang on Isnin, 15 Disember 2014 | 12/15/2014 12:37:00 PTG


Awas !!! Foto Trend Jubah Jahiliah Masa Kini Yang Sangat Menggiurkan !!!


Dalam surah Al-Ahzab, ayat 33 "...dan janganlah kamu berhias dan bertingkah laku seperti orang-orang jahiliyah dahulu, "

orang zaman jahiliyah dah pakai jubah, pakai tudung, tapi pakai tudung nampak dada dan berpakaian nipis nampak aurat.

orang zaman jahiliyah itu terdapat sebelum zaman Nabi Muhammad.

Dah ok pakai jubah. Tapi jubahnya sendat dan nipis kainnya. Itu bukan tutup aurat. Lain kali, sebelum beli, check jubah itu. Pastikan kainnye tebal dan tak sendat nampak pakaian dalamnye. Ok?

Sekian.

Tiada ulasan: