Isnin, 1 Disember 2014

ISLAM MENYEBABKAN SEMUA SELAMAT....ORANG ISLAM YANG MENOLAK HUDUD...MEMPERLEKEH HUDUD MAKA ROSAK IMANNYA...BINASA AMALNYA...DOANYA TAK TERANGKAT LAGI...JIKA TAK SEMPAT BERTAUBAT...TIBA2 MATI MAKA KEKAL LAH DALAM NERAKA...NON MUSLIM TOLAK ATAU TERIMA....SAMA SAJA KERANA MEREKA TAK BERIMAN KEPADA ALLAH SWT......TAK PUAS HATI TANYA MUFTI2




1:00PM - 1 Dec 2014

Bekas bos KFC nafi tawar RM100j bagi pihak Anwar


Ahli perniagaan Datuk Ishak Ismail menafikan membuat tawaran RM100 juta kepada Menteri Luar Negara Datuk Seri Anifah Aman pada 2008 supaya beliau meninggalkan BN dan membantu Datuk Seri Anwar Ibrahim membentuk kerajaan pusat.

Bekas timbalan pengerusi eksekutif KFC itu berkata beliau menafikan sepenuhnya perkara itu dan sebaliknya mendakwa didekati “orang tengah” Anifah beberapa bulan lalu untuk memujuk Anwar menarik balik saman fitnah terhadap Anifah.

“Bila saya menjawab saya tidak berhubung dengan Anwar dan tidak boleh lakukannya, pengantara itu berkata nama saya akan diheret sama dalam prosiding (kes itu),” katanya.

Anifah pada 27 November memberitahu Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur bahawa beliau ditawarkan RM100 juta serta jawatan timbalan perdana menteri oleh pasukan Anwar, ketua umum PKR, untuk berpaling tadah.

Katanya, tawaran itu juga bagi membawa 10 anggota parlimen Sabah menyertai Pakatan Rakyat untuk membentuk kerajaan pada 2008.

Beliau menjawab soalan yang paguamnya Datuk Seri Muhammad Shafee Abdullah dan menamakan individu itu sebagai Ishak.

KES SAMUN Gadis Parah Di Toreh Muka dengan Pisau

PASIR PUTEH: Seorang gadis parah di bahagian muka akibat ditoreh dengan pisau oleh penyamun di rumahnya di Sentosa, Wakaf berangan Sri Aman Pasir Puteh, Kelantan.

Dalam kejadian yang berlaku pada jam 1.40 petang itu, mangsa telah ditumbuk dan ditoreh dengan pisau di bahagian muka akibat cuba melawan salah seorang suspek. 

Siasatan awal pihak polis mendapati, dua suspek telah memecah masuk ke dalam rumah dengan memakai topi keledar untuk mengelakan dicam oleh mangsa.

Salah seorang suspek menendang pintu bilik air ketika mangsa, Nur Shafiqa sedang mandi. Mangsa ditarik ke ruang tamu dan mendapati ibunya, Hat Tema, terbaring di ruang dapur rumah.

Nur Shafiqa, diminta oleh salah seorang suspek mencabut cincin yang dipakai oleh ibunya. 

Mangsa kemudiannya dibawa masuk ke dalam salah sebuah bilik oleh. Suspek sempat mengambil iPhone 5S milik mangsa. Kemudian suspek membuka seluar dan cuba merogol mangsa namun tidak jadi kerana rakannya yang bersama dengan ibu mangsa memanggilnya.

Bagaimanapun, suspek masuk semula ke dalam bilik dan menumbuk dan menoreh muka mangsa dengan pisau kerana cuba melawan. 

Suspek kemudiannya keluar dari bilik dan mangsa dengan segera mengunci pintu bilik serta menjerit dari tingkap meminta bantuan jiran-jiran terdekat. 

Dua orang suspek terkejut mendengar jeritan mangsa segera melarikan diri.

Adik mangsa, Nur Shafatini, yang turut berada dalam rumah ketika kejadian berada dalam keadaan takut dan bersembunyi di bawah katil ketika suspek menendang pintu bilik. Bagaimanapun, dia sempat menghubungi polis dan pihak ambulan untuk meminta bantuan. 








Ibu mangsa, mengalami kecederaan di bawah mata sebelah kanan dan luka ditoreh di sebelah pipi kiri kerana cuba melawan. Manakala, Nur Shafiqa cedera di bahagian dahi dan pipi.

Barang-barang yang disahkan hilang adalah cincin emas, seutas gelang tangan, dan iPhone 5S. 

Nuf Shafiqa dan ibunya telah dibawa ke Hospital Tengku Anis untuk rawatan sebelum dirujuk ke HUSM untuk rawatan lanjut. 




Menurut mangsa, kedua-dua suspek bercakap dalam bahasa melayu dialek Kelantan namun wajah suspek tidak dapat dicam kerana memakai topi keledar dengan visor gelap.
Kepada para blogger UMNO yang berang .. bermuhasabahlah ... terimalah akan kenyataan .. zaman telah berubah .. tolak serang musuh dengan dakyah fitnah sebaliknya dakaplah etika membongkar kebenaran walaupun pahit untuk ditelan.
KERANA UCAPANNYA DI PAU 2014 HABIS SEMUA BLOGGER PRO UMNO MELENTING NAIK ANGIN SATU BADAN.
Nampaknya semua blogger-blogger pro UMNO bukan main meradang hingga naik angin satu badan bilamana seorang siswi perubatan tahun lima dari Kelab UMNO Luar Negara (KULN) Moscow membidas sambil menyindir para blogger pro UMNO yang dilihat lambat dan kadang kala gagal terus bertindak dalam isu menjawab serangan bertali arus bertubi-tubi yang dibangkitkan oleh Pakatan Rakyat.
Tidak boleh dinafikan akan kebenaran kata-kata beliau .. kalau ada yang bertindak pantas untuk kilas pun sekadar memuat naik artikel bahasa maki hamun caci cerca dengan kata-kata kesat dan nista ... Itu tidak membawa sebarang kesan dan impak untuk mengubah kepercayaan rakyat. Fakta perlu dikilas dan dijawab secara fakta bukan dengan fitnah dan auta ... hujah lawan hujah bukan dengan terjah.
Jawapan perlu dilakukan secara berhemah dan berilmiah kerana yang majoriti membaca blog dan laman sosial ini ialah golongan muda yang berpendirian menerima yang benar dan jangan sesekali mau menghina kemampuan mereka untuk berfikir dan menilai.
PRU 14 adalah PRU kepunyaan dan ditentukan oleh golongan ini .. golongan yang berpendidikan, berilmu dan mempunyai akses pada informasi melalui internet .. kelompok warga yang berfikiran kritis dan tidak terikat kepada mana-mana anutan dan fahaman politik. Golongan ini menerima kebenaran hatta dari kelompok mana sekali pun .. benci dan tolak rasuah, penyelewengan, kezaliman, penindasan, perkauman, pemimpim bongkak, sombong dan angkuh.
Sering membuat kajian sebelum membuat keputusan .. menilai janji-janji PRU 13 untuk dijadikan kayu ukur kemampuan sesebuah parti. Sebab itu tidak perlu melenting dan melatah tidak tentu pasal .. terima kritikan dan teguran dengan berlapang dada dan berdingin kepala. Pandangan anak-anak muda amat jarang seiring dan sekata dengan golongan warga veteran yang sering berkata terlebih dahulu rasa
Tarikh hudud terserah kepada Kelantan
  • Foto Sinar Harian Foto Sinar Harian
1 / 1
KOTA BHARU - Kerajaan Persekutuan menyerahkan sepenuhnya kepada kerajaan negeri Kelantan untuk membentangkan ke Parlimen rang undang-undang persendirian mengenai hukum hudud bagi dilaksanakan di negeri itu.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata, ia adalah hak kerajaan negeri Kelantan, bukannya bidang kuasa Jawatankuasa Teknikal Pusat mengenai hukum berkenaan.

"Kita (Kerajaan Pusat) tidak ada masalah mengenainya (rang undang-undang tersebut), dan ianya adalah hak kerajaan negeri," katanya.

Beliau bercakap kepada pemberita selepas merasmikan Majlis Tilawah Al-Quran GLCs Peringkat Kebangsaan kali Pertama 1436/2014M di Balai Islam di sini, hari ini.

Turut hadir Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia, Datuk Othman Mustapha dan Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Islam, Dakwah, Penerangan dan Hubungan Serantau Kelantan, Datuk Mohd Nassuruddin Daud.

Jamil Khir mengulas kenyataan Timbalan Menteri Besar Kelantan, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah baru-baru ini berkaitan hukum hudud di negeri itu.

Mohd Amar berkata, Jawatankuasa Teknikal Pusat mengenai hudud akan bermesyuarat Disember ini untuk merumus dan mencadangkan kepada kerajaan negeri serta pusat bagi memastikan ia dapat direalisasikan tahun depan.

Beliau berkata mesyuarat kali ketiga itu juga akan turut memutuskan keperluan untuk meminda Akta 355 atau Perkara 76 (A) yang memerlukan satu rang undang-undang persendirian untuk dibawa ke Parlimen.

Sementara itu, Jamil Khir memuji langkah syarikat-syarikat berkaitan kerajaan (GLC) yang mengadakan tilawah berkenaan, dan berharap ia turut dilakukan di peringkat antarabangsa.

Tilawah itu dianjurkan oleh Telekom Malaysia (TM) dan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim).

Wakil dari Petronas Mohd Hazrizal Abd Aziz telah diumumkan sebagai johan bahagian qari, manakala Nor Syahidah Ismail dari Tabung Haji johan qariah.

Seramai 16 peserta yang mewakil sembilan GLC menyertai tilawah berkenaan. - Bernamagaram.
Kepada para blogger UMNO yang berang .. bermuhasabahlah ... terimalah akan kenyataan .. zaman telah berubah .. tolak serang musuh dengan dakyah fitnah sebaliknya dakaplah etika membongkar kebenaran walaupun pahit untuk ditelan.
http://omakkau.blogspot.com/
LikeLike · ·


30 November 2014

KISAH BENAR: TENTERA-TENTERA AMERIKA JADI GILA SELEPAS PULANG DARI AFGHANISTAN

Jerit Pilu Tentera Amerika di Afghanistan

WILLIAM B Allen adalah pegawai perubatan Angkatan Darat AS yang bertugas mendampingi dua pusingan pelancongan perang di Iraq. Ia menghabiskan 27 bulan di sana. Dia baru saja menyelesaikan program tiga-minggu rawatan untuk Gangguan Tekanan Pasca Trauma atau Post Traumatic Stress Disorder (PTSD) pada Warrior Combat Stress Kembalikan Center di Fort Hood, pengkalan tentera terbesar AS di dunia.

"Menjadi pasukan perubatan di medan tempur, kami perlu 'hidup' selama 24 jam sehari. Kami menangani peristiwa korban massa, atau pengebom bunuh diri wanita yang meletupkan rumah sakit tiga kali berturut-turut. Kami lah orang yang bertindak balas itu. Saya 'meletup' beberapa kali dalam hidup saya.

"Apabila anda kembali ke Amerika anda akan terus menjadi seseorang yang hiper. Insomnia akan menghingapi anda setiap empat bulan sekali. Saya benar-benar menjadi gila.

"Saya mula minum alkohol, menggunakan dadah, bahkan terfikir untuk bunuh diri. Saya lelah terus bermimpi buruk, saya ingin menemui rakan saya yang sudah mati.

"Saya pernah berada di pusat pemulihan dadah selama sebulan. Saya perundingan dengan ahli psikologi. Waktu itu, penyembuhannya hanya dengan 'minumlah pil ini.' "

"Kemudian mereka menghantar saya dalam program ini. Mereka bilang saya akan menjalani reiki, urut, yoga, akupunktur, dan yang terpikir pertama kali dalam fikiran saya, saya akan menjalani rawatan mistik atau sihir.


090602 A 0308L 219 Jerit Pilu Tentara Amerika di Afghanistan

"Ketika saya berada dalam keadaan ini, saya benar-benar marah terhadap segala sesuatu. Semuanya membuat saya jengkel dan murka. Saya benar-benar takut.

"Tapi kemudian, fikiran saya menjadi terbuka, kerana saya yakin, saya akan melakukan sesuatu yang terbaik. Dalam beberapa hari terapi alternatif pelengkap itu, saya merasakannya. Saya menjadi realistik.

"Saya boleh tidur lebih baik sekarang. Minggu lalu, saya tidur tanpa ubat penenang sepanjang malam, dengan menggunakan teknik pernafasan, teknik relaksasi.

"Bahagian yang sukar bagi saya adalah kembali ke medan perang. Kembali sebagai pegawai perubatan dan berurusan dengan peluru, amputasi, kematian yang mengerikan ... Saya tidak yakin bahawa saya benar-benar ingin melakukannya.

"Tapi saya boleh membantu dengan aspek-aspek lain-kaunseling, atau merawat. Ada banyak jiwa yang perlu diubati juga. Segala sesuatu harus diambil kira, dan pada masa ini saya tidak keberatan menyebarkan aspek seperti itu.

"Hal yang disayangkan adalah kemudahan kaunseling ini tidak ada yang mencukupi. Ada 12 tentera pada satu masa, di mana ada boleh 1,200 askar yang mungkin perlu kaunseling dan rawatan.

"Semua orang terjejas. Saya tidak pernah mencari satu orang pun yang tidak terjejas. Akhirnya tak peduli siapa pun anda, perang akan selalu mempengaruhi anda. Perang akan mengubah jiwa anda.

 SUMBER

Tiada ulasan: