Khamis, 13 Januari 2011

MEMUJA PADA ORANG YANG SALAH...KERJAYA YANG MEMANG DILARANG AGAMA....ADAKAH GAMBAR TAK CUKUP MENILAINYA...

Kontroversi Gambar Seksi, Fasha Kunci Mulut

SUBANG JAYA: Pelakon popular Fasha Sandha enggan memberi sebarang komen terhadap segala kontroversi termasuklah penyebaran gambarnya memakai bikini dalam Internat.

Jelas Fasha, dia mahu mengambil pendekatan berdiam diri bagi mengelakkan kontroversi tersebut berpanjangan yang akan lebih memburukkan keadaan.

“Tiada komen terhadap semua perkara tersebut. Saya tidak mahu memanjangkan kontroversi ini. Biarlah orang nak beri apa juga persepsi terhadap saya.

“Apa yang penting saya tidak mahu mengulas apa pun. Bagi saya lebih baik saya tidak cakap daripada memberi komen tetapi disalah ertikan maksudnya,” ujarnya yang ditemui pada majlis pengumuman lima finalis Anugerah Bintang Popular (ABP), di sini, Rabu.

Baru-baru ini, Fasha telah digemparkan dengan kontroversi penyebaran gambarnya berbikini di pantai Bali, Indonesia ketika bercuti pada 30 Disember lalu.

Kontroversi bertambah hangat apabila Fasha tidak hadir pada majlis Pertunjukan Fesyen Ceongsam Green, Selasa lalu pada saat-saat akhir sehinggakan pereka fesyen terkenal, Hezree Wahid terpaksa menarik diri pada majlis tersebut.

Dalam pada itu juga, difahamkan ibu bapa kepada pelakon drama Chinta ini telah hadir ke pejabat sebuah akhbar tempatan petang Selasa lalu selepas gambarnya berbikini dikeluarkan akhbar tersebut.

“Saya tidak tahu kalau ibu bapa saya ke (akhbar) Kosmo kerana kontroversi ini dan saya tidak mahu komen apa-apa.

“Yang penting keluarga dan peminat saya memahami keadaan yang berlaku dan sentiasa berada di belakang saya dengan memberikan sokongan,” katanya.

Tambah Fasha, dia menganggap perkara tersebut sebagai ujian dan asam garam dalam mengharungi kehidupan sebagai seorang artis.

Malah katanya, dia sudah biasa berhadapan dengan kontroversi yang lebih teruk sebelum ini.




'Sakti Delima' : Watak Tahyul Iqram Jadi Punca - Pengerusi LPFM

Datuk Mohd Hussain Shafie

PETALING JAYA: Drama bersiri Sakti Delima dilarang penyiarannya adalah disebabkan watak Iqram Dinzly sebagai Nur Firdaus Kencana mengamalkan perbuatan syirik, satu penonjolan salah mengikut garis panduan Lembaga Penapisan Filem Malaysia (LPFM).

Pengerusinya, Datuk Mohd Hussain Shafie berkata, sesebuah kisah dongeng tidak boleh dikaitkan dengan agama sebaliknya drama berkenaan memaparkan tema sebegitu.

Katanya persoalan mula timbul apabila Iqram membawa watak yang bertentangan dengan hukum-hakam agama sedangkan dia digambarkan sebagai seorang Islam dalam drama tersebut.

"Saya agak terkejut apabila menonton drama itu pada episod keempat di televisyen apabila melihat Iqram berlakon menjadi burung pada waktu siang dan malam pula menjadi manusia.

"Kemudian, ada pula watak mengenai kepercayaan tentang kalung dan azimat. Orang Islam tidak boleh percaya dengan semua itu dan ia syirik. Ini dah jadi lain.

Iqram Dinzly

"Sebab itu saya meminta pihak TV3 memberi kesemua 20 episod pita rakaman untuk ditapis semula kerana sebelum ini pihak kami hanya menerima beberapa pita sahaja daripada TV3 sebelum meluluskan drama tersebut.

"Dan ingin saya jelaskan bahawa kami bukannya melarang terus daripada menyiarkan drama tersebut, cuma drama itu perlu ditapis semula," katanya yang dihubungi mStar Online, di sini, Rabu.

Tambah Hussain, setakat ini dia belum lagi membuat keputusan sampai bilakah larangan penangguhan itu akan berkuatkuasa ataupun melarang terus penyiarannya.

Ini kerana pihaknya baru menerima sembilan episod pita berkenaan daripada TV3.

Kontroversi mengenai drama tersebut tercetus apabila LPFM mengarahkan TV3 untuk memberhentikan tayangan drama terbitan J.S Pictures itu pada 10 Januari lalu yang dikatakan mempunyai unsur-unsur syirik dan tahyul.

Sheila Rusly

Penerbitnya, Shiela Rusly mempersoalkan LPFM sebab penyiaran drama tersebut dihentikan seketika sedangkan ia merupakan 30 peratus adaptasi daripada filem Pancha Delima yang pernah dilakonkan oleh Tan Sri Jins Shamsuddin dan Saadiah pada tahun 1957.

Filem itu mengisahkan tentang kesaktian seutas kalung yang menjadi rebutan ramai.

Bagaimanapun menurut Hussain, Pancha Delima tidak dilarang siarannya kerana ia sebuah kisah dongeng yang mana jalan ceritanya tidak dikaitkan dengan agama Islam.

"Sebenarnya drama ini boleh ditayangkan jika ia dibuat seperti sebuah kisah dongeng. Tetapi lain pula jadinya apabila ia mengaitkan agama Islam, itu yang membuatkan cerita itu menjadi tahyul dan syirik.

"Contohnya seperti drama Arjuna, apabila tangan salah satu watak drama ini mengeluarkan api. Ia diluluskan kerana drama tersebut tidak menunjukkan watak tersebut adalah seorang yang beragama Islam.

"Begitu juga dengan drama bersiri Indonesia, Si cantik Dan Si Buruk Rupa, yang masih ditayangkan di TV3, ia berkisah mengenai cerita epik Hindu pada zaman dahulu. Kalau kisah-kisah sebegini, ia bukanlah satu masalah buat pihak LPFM.

"Cuma jangan babitkan drama kisah dongeng dengan agama Islam," katanya yang meminta Shiela atau penerbit-penerbit lain berjumpa dengannya untuk mendapatkan penjelasan secara mendalam mengenai penerbitan drama berkonsepkan kisah dongeng.

TV3 dalam satu kenyataannya Isnin lalu berkata, pihaknya telah menghantar 20 pita drama berkenaan kepada LPFM untuk dibuat pemantauan.




Julie Woon Masih Solo Selepas Putus Cinta Dengan Kekasih Yuna

Saat Indah Julie Woon (depan) dan Qi. Tapi sayang, Qi sekarang telah menjadi kekasih penyanyi Yuna.

PETALING JAYA: Pelakon dan pengacara Julie Woon, 26, masih lagi belum berjumpa dengan lelaki sesuai untuk dijadikan sebagai teman lelakinya.

Selepas putus cinta dengan pelakon Blogger Boy, Qi atau Qushairi Razali, pada Mei tahun lalu, dia lebih selesa untuk memberi tumpuan kepada kariernya.

Menurut Julie, walaupun dia tidak lagi mempunyai hubungan istimewa dengan pengacara itu, mereka masih lagi berkawan rapat serta menjadi rakan kongsi dalam syarikat Popcorn Studio.

"Saya ingin fokus dalam bidang pengacaraan tahun ini dan pada masa yang sama mahu aktif berlakon semula.

"Oleh itu saya tolak ketepi dahulu soal cinta. Bagaimanapun, saya ada juga keluar dengan seseorang, cuma belum sampai ke tahap yang lebih serius.

"Menariknya tentang saya dan Qi, kami masih lagi berkawan rapat dan dia merupakan rakan perniagaan bagi syarikat kami bersama seorang lagi rakan kongsi lain.

"Memang ada beberapa isu yang membuatkan kami tidak boleh bersama tapi kami mempunyai keserasian dalam berkawan," katanya yang dihubingi mStar Online.

Sementara itu, Julie gembira kerana Qi telah pun menemui cinta baru iaitu penyanyi Yunalis Zarai atau Yuna, 24, dan tidak sabar untuk melihat pasangan tersebut bersatu hingga ke jinjang pelamin.

"Saya gembira yang Qi menemui Yuna sebagai teman hidupnya. Kami pernah lepak bertiga dan saya suka dengannya (Yuna). Saya harap mereka akan kahwin secepat mungkin," ujarnya.




Ana Raffali & Raja Azura Terima Pencalonan Terbanyak ABPBH 2010

Antara artis yang tersenarai dalam pencalonan ABP2010 Foto THE STAR oleh SAM THAM LAI YOONG

SUBANG JAYA: Penyanyi Ana Raffali dan Pengacara Raja Azura merupakan artis yang memperoleh pencalonan terbanyak dalam Anugerah Bintang Popular 2010 (ABP2010).

Dalam anugerah yang akan di adakan di Genting Highlands, Pahang pada 3 April depan itu, kedua-dua mereka masing-masing tersenarai dalam tiga kategori popular.

Ana Raffali tersenarai untuk kategori Penyanyi Wanita Popular, Artis Duo/ Berkumpulan Popular dan Artis Baru Wanita Popular. Manakala Raja Azura pula tersenarai dalam Artis Komedi Wanita Popular, Pengacara TV Wanita Popular dan Penyampai Radio Wanita Popular.

Pengumuman senarai pendek lima finalis untuk 16 kategori yang dipertandingkan itu diumumkan selepas pencalonan awal dibuka selama sebulan kepada pembaca akhbar Berita Hraian untuk memilih calon masing-masing.

Ana Raffali

Menurut Pengarang Hiburan Berita Harian, Zainuri Misfar secara perbandingan senarai calon tahun ini menampilkan lebih ramai muka baru yang tersenarai berbanding tahun lalu.

“Hasil undian peringkat awal ini telah membariskan seramai 55 artis dan personaliti, 10 kumpulan muzik atau penyanyi duo.

“Seramai 12 orang muka baru yang tersenarai antara lima teratas dalam 16 kategori yang dipertandingkan ABPBH 2010. Sementara itu, dua orang artis iaitu Raja Azura dan penyanyi baru, Ana Raffali dicalonkan dalam tiga kategori,” katanya ketika ditemui pada majlis pengumuman lima finalis ABPBH 2010, di sini, Rabu.

Dalam acara tersebut. Artis yang memenangi anugerah Bintang Paling Popular ABPBH 2010 bakal memenangi sebuah kereta Nissan Teana 2.0L bernilai RM 137,000 dan set barangan kemas Rafflesia edisi terhad.

Artis dan personaliti yang menang bagi setiap kategori pula bakal membawa pulang barang kemas Rafflesia bernilai RM10,000.

Borang pencalonan akhir APB2010 mula disiarkan dalam akhbar Berita Harian/ Berita Minggu bermula 17 Januari ini sehingga 13 Mac depan bagi membolehkan pembaca membuat pilihan artis masing-masing.

Anuar Zain turut tersenarai dalam kategori Artis Lelaki Popular

Berikut ini senarai lima finalis untuk ABPBH2010:

PENYANYI LELAKI POPULAR

1.Aizat

2.Anuar Zain

3.Black

4.Faizal Tahir

5.Shahir

PENYANYI WANITA POPULAR

1.Adira

2.Ana Raffali

3.Alyah

4.Stacy

5.Yuna

ARTIS DUO/BERKUMPULAN POPULAR

1.Ana Raffali/Sohaimi Mior Hassan/Altimet

2.Azlan & Typewriter

3.Bunface

4.Meet Uncle Hussain

5.6ixth Sense

PENYANYI NASYID POPULAR

1.Hijjaz

2.Inteam

3.Mirwana

4.Rabbani

5.Raihan

PELAKON TV LELAKI POPULAR

1.Aaron Aziz

2.Ady Putra

3.Fizz Fairuz

4.Remy Ishak

5.Shahezy Sam

PELAKON TV WANITA POPULAR

1.Fasha Sandha

2.Lisa Surihani

3.Noorkhiriah

4.Scha Alyahya

5.Tiz Zaqyah

ARTIS BARU LELAKI POPULAR

1.Daus

2.Maulana

3.Shahir

4.Sharnaaz Ahmad

5.Shahz Jaszle

ARTIS BARU WANITA POPULAR

1.Adira

2.Ana Raffali

3.Mizz Nina

4.Murul Elfira Roy

5.Nur Syuhaida @ Dottie

ARTIS KOMEDI LELAKI POPULAR

1.Along

2.Angah

3.Johan

4.Nabil

5.Zizan

ARTIS KOMEDI PEREMPUAN POPULAR

1.Didie Alias

2.Kenchana Dewi

3.Noorkhiriah

4.Raja Azura

5.Sharifah Shahirah

PELAKON FILEM LELAKI POPULAR

1.Aaron Aziz

2.Bront Palarae

3.Remy Ishak

4.Shaheizy Sam

5.Syamsul Yusof

PELAKON FILEM WANITA POPULAR

1.Diana Danielle

2.Lisa Surihani

3.Liyana Jasmay

4.Maya Karin

5.Scha Alyahya

PENGACARA TV LELAKI POPULAR

1.Ally Iskandar

2.Awal Ashaari

3.Aznil Nawawi

4.Jimmy Shanley

5.Zizan

PENGACARA TV WANITA POPULAR

1.Cheryl Samad

2.Fara Fauzana

3.Nurul Syuhada

4.Raja Azura

5.Sharifah Shahirah

PENYAMPAI RADIO LELAKI POPULAR

1.Aznil Nawawi

2.Faizal Ismail

3.Halim Othman

4.Kieran

5.Salih Yaakob

PENYAMPAI RADIO WANITA POPULAR

1.Abby Fana

2.Fara Fauzana

3.Linda Onn

4.Raja Azura

5.Sharifah Aleya



































Tiada ulasan: