Selasa, 1 Mei 2012

YA ALLAH HANYA ENGKAU TAHU SAPE YANG MENGUNAKAN TEKTIK KOTOR LAGI JAHAT...MAKA YA ALLAH ..ENGKAU BALASLAH MEREKA INI SETIMPAL DENGAN TEKTIK KOTOR LAGI JAHAT...AMIN YA RABBIL'ALAMIN

Poll Yahoo: Polis punca keganasan

Harakahdaily, 01 Mei 2012

KUALA LUMPUR: Majoriti pengunjung laman web Yahoo Malaysia menyalahkan polis sehingga tercetusnya keganasan dalam perhimpunan Bersih 3.0 Sabtu lepas.

(Keputusan poll yang dibuat oleh Yahoo Malaysia.)

Dalam satu poll yang dibuat oleh laman web antarabangsa itu, Yahoo bertanya, "Siapa yang patut dipersalahkan ekoran keganasan dalam Bersih 3.0?".

Jawapannya adalah 59 peratus pengunjung menyalahkan polis sebagai penyebab tercetusnya keganasan itu.

Sehingga berita ini disiarkan, 19,236 pelayar laman web Yahoo Malaysia ini telah mengundi.

Semalam, sekumpulan pemerhati antarabangsa juga mempersalahkan tindakan polis sehingga tercetusnya kekecohan dalam perhimpunan ini.

Senator bebas Australia Nick Xenophon dipetik Malaysiakini sebagai berkata, “Ia adalah aman (sehingga para pendemo diprovokasi).”

Beliau turut mengkritik laporan berat sebelah media tradisional terhadap perhimpunan Bersih 3.0, yang dikatakan lebih mementingkan wajah perdana menteri Datuk Seri Najib Razak di Sabah daripada perhimpunan terbesar di Malaysia.

“Media perdana adalah memihak dan tidak adil. Ia menonjolkan lebih perdana menteri di Sabah pada televisyen daripada perhimpunan politik terbesar di Malaysia,” kata Xenophon.

Khabar angin yang disebarkan di kalangan anggota polis yang bertugas kononnya seorang anggota mereka mati dipukul peserta deminstrasi telah dianggap sebagai punca keganasan polis dalam perhimpunan ini.

Media tradisional yang dimiliki Umno dan Barisan Nasional pula membuat laporan palsu ekoran tindakan balas para peserta perhimpunan.

Misalnya tindakan peserta terbalikkan sebuah kereta polis kerana menganggap ada mangsa yang masih tersepit di bawah kereta itu dipaparkan sebagai contoh aksi keganasan.

Begitu juga aksi seorang 'peserta' menendang sebuah motosikal polis trafik dipaparkan sebagai aksi keganasan padahal dikenalpasti kemudiannya sipenendang itulah juga yang menangkap peserta perhimpunan kemudiannya.

Dalam sidang media Ketua Polis Negara semalam, Tan Sri Ismail Omar diserang bertalu-talu oleh wartawan kenapa polis bertindak menangkap dan memukul peserta perhimpunan di luar kawasan yang digezetkan oleh mahkamah iaitu Dataran Merdeka.

Ismail menjelaskan, ia dibuat selepas sekatan ke situ dipecahkan oleh peserta perhimpunan itu.


LAPORAN BERKAITAN

Jijiknya pemimpin peralat polis untuk kekal kuasa

Khabar angin polis meninggal punca amuk?

Pemerhati a'bangsa: Aman sebelum provokasi

Pemimpin media bantah tindakan terhadap wartawan

Keganasan polis: Najib paling tertekan

Kisah ngeri layanan polis ke atas peserta

Ganas: Najib, Hisham, KPN didesak letak jawatan

Tengahari tendang polis, petang tangkap peserta


Ujian provokasi SUV sebelum Waja

Greenboc.blogspot.com, 01 Mei 2012
Ada Ujian Provokasi Guna SUV Sebelum Kejadian Waja Diterbalikkan?

Bhai... lu tengok nih... Ini gambar satu SUV milik PDRM yang merempuh kawasan orang ramai berkumpul berhampiran SOGO sejurus sebelum kejadian kereta WAJA milik PDRM merempit dan melanggar orang awam dikawasan SOGO tersebut...

Untuk pengetahuan lu orang sumer... Kawasan nih telah diblock oleh "barrier plastik merah dan putih" yang biasa lu orang lihat kat kawasan pembinaan tue... dan block ini dipasang oleh PDRM seawal pukul 10 pagi lagi... jadi... atas alasan aper kah yang SUV PDRM nih meluru dan merempit dikawasan ini....

Ianya juga nyaris terbabas dan melanggar orang awam semasa ianya membuat belokan tajam menuju Jalan Bunus .... Yang lagi pelik... kenapa dier memecut ikut jalan Bunus.. sedangkan ianya boleh jalan terus menuju kearah Jalan TAR.


So... stakat provokasi dari orang awam guna botol air mineral pon boleh buat stunt macam nih ker.... Bahaya wei... Dari aper yang gua dapat baca.. gua berani kata bahawa ianya adalah ujian provokasi sebelum provokasi yang utama menjelma selepas itu sekitar 3 atau 4 minit berselang.... -cipantenuktapir

Bhai... sila gunakan akal yang waras aaa...

Ini gambar sejurus selepas sebuah SUV PDRM merempuh kawasan depan SOGO ... dan gambar ini diambil sebelum sebuah lagi PROTON WAJA milik PDRM yang dipandu oleh "Setan PDRM" yang pakai helmet dan berseluar pendek yang rempuh orang awam kat depan SOGO...


Kalu la orang ramai (pendemo) marah kan Polis... sure empat lima orang anggota Polis Trafik PDRM nih dah kena belasah dek orang ramai... hahaha.. kenapa plak anggota Trafik PDRM nih boleh santai jer takder kena aper-aper belasah oleh orang ramai... Lu orang tak pelik ker...

Gua berani jamin yang mulakan provokasi baling botol air mineral kat SUV PDRM dan WAJA PDRM tue mesti dari agen provokasi PDRM sendiri... sebab nak createkan senario... kalu peserta Bersih 3.0 yang buat havoc tue... mesti habis anggota-anggota Trafik PDRM yang sedang lepak tue kena belasah.... -cipantenuktapir



Ulasan GB

Kita akan terus berdoa!

اللهم ارنا الحق حقا وارزقنا اتباعه وارنا الباطل باطلا وارزقنا اجتنابه

Allahumma arinal haqqa, haqqa, warzuqnattiba’ah,
wa arinal bathila bathila, warzuqnajtinabah

Ya Allah, tunjukkanlah yang kebenaran itu sebagai kebenaran, dan kurniakanlah kami kekuatan untuk mengikutinya (memperjuangkannya), dan tunjukkanlah yangg batil itu sebagai batil dan kurniakanlah kami kekuatan untuk menjauhinya (menghapuskannya).

Kita ingin mengingat keapda semua pihak yang terlibat di dalam "konspirasi" ini bahawa Allah sudah berfirman:


Sambil bersikap sombong di bumi dan berusaha merancangkan rencana jahat, dan tidak ditimpakan dengan rancangan yang jahat itu melainkan orang yang merancangkannya sendiri. Maka tiada yang mereka tunggu melainkan seperti berlakunya kebinasaan ke atas orang yang telah lalu. Kerana engkau tidak akan mendapati perubahan bagi Sunnatullah, dan engkau tidak akan mendapati Sunnatullah itu menyimpang. [Fatir: 43]

Polis sepak tag media saya - Shaua Fui

Merdeka Review, 01 Mei 2012
Assistant Editor MerdekaReview (edisi bahasa Cina),  Chen Shaua Fui telah membuat laporan polis bahawa dirinya dikasari anggota polis ketika membuat liputan dalam perhimpunan BERSIH 3.0.
Meskipun telah menyatakan identitinya sebagai seorang wartawan, namun Chen Shaua Fui tidak dikecualikan daripada dikasari.

Menurut Chen Shaua Fui (gambar kiri, sebelah kiri), empat orang anggota polis menuju ke arahnya apabila beliau menangkap gambar di tempat kejadian di mana polis menangkap orang.  Anggota polis tersebut cuba merampas bagnya.  Tag media yang dipakai pun ditarik sehingga putus.  Kemudian tag itu disepak oleh polis.

Chen berkata, tujuannya membuat aduan polis adalah supaya polis yang mengasarinya diambil tindakan.  Chen menegaskan bahawa polis seharusnya menjamin keselamatan pengamal media ketika menjalankan tugas, bukan mengugut dan mengancam wartawan di sebaliknya.

Beliau menggesa agar polis mengambil tindakan segera terhadap polis yang mencederakan pengamal media pada 28 April 2012, untuk menunaikan janji kerajaan yang mahu mewujudkan ruang media yang bebas.

Tidak kurang pengamal media yang tercedera ketika membuat liputan dalam perhimpunan BERSIH 3.0 pada 28 April 2012.  Antaranya jurugambar dari Guan Ming Daily, Nanyang Siang Pau, Sin Chew Daily dan Oriental Daily.  Wartawan media lain turut dikasari, sehingga ada yang cedera parah.

Yang berikut adalah kandungan aduan polis yang dibuat oleh Chen Shaua Fui pada 29 April 2012:

"Pada 28 April 2012, lebih kurang pukul 7.20 malam, semasa saya bertugas di Jalan Hang Lekiu, berdekatan dengan Segi College, bertentangan dengan Hussain Cafe, saya nampak lebih daripada sepuluh anggota polis yang berpakaian seragam sedang membuat tangkapan di Hussain Cafe.

Saya pun berdiri di sana untuk menangkap gambar, beberapa daripada kumpulan anggota polis tersebut telah nampak saya dan berjalan menuju ke arah saya.

Empat orang anggota polis lelaki telah menuju ke arah saya dan saya telah mengatakan saya adalah seorang wartawan, dan anggota polis tersebut, seorang telah memegang tangan kiri, seorang lagi memegang tangan kanan saya, seorang lagi cuba merampas bag saya.

Saya memegang kamera saya di tangan kanan dan telefon bimbit di sebelah kiri saya, saya menanya kepada salah seorang anggota polis bahawa adakah saya ditangkap, tetapi beliau tidak memberi apa-apa jawapan.

Lepas itu, mereka cuba merampas kamera saya, dan tag media saya yang dipakai dengan tali telah ditarik putus dan tag media saya telah terjatuh di atas lantai, salah seorang anggota polis telah menyepak tag media tersebut ke sebelah saya, saya berjaya membebaskan diri daripada genggaman anggota polis tersebut, dan pergi mengutip tag media saya.  Lepas itu,anggota polis tersebut telah meninggalkan tempat tersebut.

Tujuan saya membuat laporan ini adalah ingin menggesa pihak polis untuk mengambil tindakan terhadap kekerasan yang dilakukan oleh anggota polis tersebut.  Ini adalah kerana sebagai seorang wartawan saya berdiri di tempat kejadian adalah semata-mata untuk menjalankan tugas."

Lapor polis sepanduk fitnah guna nama Anak

Khairil Abdul Rahim, 01 Mei 2012
KUANTAN, 1 Mei: Pengerusi Persatuan Anak Peneroka Kebangsaan (Anak) Cawangan Paya Besar membuat laporan polis, semalam berikutan terdapat pihak yang tidak bertanggung jawab menggantung sepanduk berunsur fitnah menggunakan nama persatuan tersebut.


Mohd Fauzi Abdul Hamid berkata, sepanduk berbaur fitnah yang hanya disedarinya sebelum itu, telah digantung di beberapa tempat seperti di Felda Bukit Sagu, Bukit Goh dan Bukit Kuantan dipercayai untuk memburuk-burukkan Anak.

Antara lain sepanduk tersebut bertulis: “Kami Tidak Teringinkan Durian Runtuh! Para Peneroka Felda Jangan Terima Durian Runtuh Kerana Kita Ada Maruah Dan Harga Diri Najib Penipu Peneroka! Hidup Pakatan Rakyat”. (Kanan)

Menurut Fauzi, pihak Anak tidak pernah membuat dan menggantung sepanduk seperti itu kerana perjuangan Anak bukanlah untuk menghalang peneroka memperolehi wang mereka.

“Selama ini kami tidak pernah menghalang peneroka menerima wang daripada Felda atas apa juga namanya kerana yakin semua wang tersebut adalah milik peneroka yang berpuluh tahun membanting tulang memajukan ladang Felda.

“Apa yang kami perjuangkan ialah mengembalikan hak-hak peneroka secara adil. Anak secara jelas juga menentang penyenaraian syarikat Felda Global Ventures Holding Bhd (FGVH) kerana percaya hanya akan menyebabkan pihak lain yang akhirnya akan menguasai aset-aset Felda.

“Yang terbaru Anak menentang cara paksaan terhadap peneroka supaya menandatangani borang hutang bank untuk beli saham yang tidak difahami peneroka kerana dalam bahasa Inggeris,” tegasnya.

Tambah Fauzi, dengan itu pihak Anak tidak pernah sama sekali menentang peneroka menerima durian runtuh seperti dijanjikan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak beberapa kali.

Sementara itu Naib Presiden Anak Aris Faizul Ismail ketika dihubungi berkata, sepanduk yang serupa turut digantung di beberapa tempat strategik di sekitar Jengka.

Berdasarkan sepanduk yang serupa beliau mengsyaki telah dibuat atau ditaja oleh pihak yang sama kerana memerlukan peruntukan kewangan.

“Ada pihak, mungkin dalam Felda sendiri merasa tergugat dengan penerangan dan informasi yang diberikan Anak selama ini sehingga menyedarkan ramai peneroka seluruh negara.

“Bagi membendung pengaruh Anak yang semakin diterima di tanah-tanah rancangan, pihak yang menyebarkan fitnah itu main taktik kotor iaitu menggunakan nama Anak supaya dibenci peneroka kerana halang terima durian runtuh,” jelasnya.

Justeru beliau mahu pihak polis menyiasat siapakah dalang di sebalik kerja-kerja jahat itu supaya fitnah yang boleh menimbulkan permusuhan seperti itu tidak berleluasa lagi pada masa akan datang.
Media diarah jangan lapor keganasan polis?
Adakah Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein mengeluarkan arahan kepada pengarang media sehari sebelum BERSIH 3.0 supaya tidak melaporkan kejadian melibatkan keganasan polis?

Naib presiden PKR N Surendran yang membangkitkan persoalan itu mendakwa beliau mempunyai bukti bahawa arahan tersebut ada dikeluarkan.

"Sekiranya ini benar, ini akan menjejaskan kebebasan media dan mempersoalkan niat kerajaan untuk menambahbaik Akta Penerbitan dan Mesin Cetak 1984," kata Surendran.

Menjelang Hari Kebebasan Akhbar Sedunia, Jumaat ini, kerajaan menerima kritikan pelbagai pihak atas tindakan ganas polis dan juga intimidasi ke atas wartawan yang membuat liputan ke atas perhimpunan BERSIH 3.0.

Surendran mendakwa mempunyai bukti bahawa arahan untuk menggangu, menghalang dan menahan wartawan yang membuat liputan itu dikeluarkan di peringkat tertinggi Kementerian Dalam Negeri.

"Sehari sebelum BERSIH 3.0, Hishammuddin mengarahkan semua ketua pengarang akhbar harian supaya mengadap beliau.

"Dia situ, kita difahamkan, pengarang diberi arahan bagaimana untuk melaporkan berita perhimpunan BERSIH dan juga untuk mengelak daripada melaporkan keganasan polis.
Wartawan dakwa dipukul polis, Najib minta maaf
Wartawan akhbar The Sun, Radzi Razak yang mendakwa dipukul sehingga tujuh orang anggota polis hari ini menerima kunjungan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

radzi razak najib 290412Menurut Radzi, Najib telah meminta maaf kepadanya atas insiden tersebut.

Najib dilihat berbisik kepada Radzi ketika melawat wartawan tersebut di wad Hospital Kuala Lumpur hari ini.

Radzi ketika ditemui mendakwa beliau dipukul oleh tujuh anggota berkenaan ketika berada di persimpangan Jalan Raja dan Jalan Tuanku Abdul Razak dalam insiden semalam.
Turut mengunjungi Radzi hari ini ialah Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein.
Pemandu kereta polis dakwa 'tak berapa sedar'
Anggota polis yang memandu kereta sehingga menyebabkan kemalangan dengan beberapa peserta perhimpunan BERSIH 3.0 mendakwa beliau tidak berapa sedar ketika insiden itu berlaku semalam.

Anggota berkenaan, Mohamad Kamil Paimin berkata beliau "keliru" setelah kehilangan banyak darah akibat dipukul di bahagian kepala dengan objek keras.

mohamad kamil paimin 290412Ditemui pemberita di katil wad di Hospital Kuala Lumpur hari ini, Mohamad Kamil (kiri) berkata beliau kemudiannya tidak sedarkan diri dalam kejadian tersebut hanya sedar semula ketika selepas menerima rawatan.
"Saya tak tahu apa berlaku. Saya sedar-sedar saya dah ada di sini (HKL). Tapi yang saya pasti, kepala saya diketuk dengan objek keras," katanya.

Mohamad Kamil mendakwa, beliau yang dalam perjalan ke Dataran Merdeka daripada Pusat Latihan Polis itu sebelumnya diserang oleh peserta perhimpunan.

Katanya, beliau tidak melalui jalan alternatif kerana tidak mahir dengan selok belok jalan di Kuala Lumpur.

"Saya tak tahu situasi jalan di situ kerana saya orang luar. Saya dari Kuala Terengganu," katanya.

Turut ditemui di hospital berkenaan ialah jurukamera stesen televisyen TV Al-Hijrah, Mohd Azri Mohd Salleh, 28, yang turut terlibat dalam insiden berkenaan.

Katanya beliau melihat bahawa pemandu kenderaan polis itu sudahpun tidak sedarkan diri dan kenderaan itu terbabas sehingga melanggar orang awam.

alhijrah azri salleh 290412Mohd Azri (kanan) kemudiannya bertindak menghalang peserta perhimpunan tersebut daripada terus memukul anggota tentera yang tidak sedarkan diri itu.

"Saya pun manusia. Saya fikir, manusia sesama manusia. Pegawai itu sudah tidak sedarkan diri. Jadi saya nak halang. Saya cuba nak tolong apa yang mampu.

"Yang saya sedar, ada yang pukul pakai topi keledar. Saya masa itu tutup mata dan mengambil langkah meronta supaya dapat lepaskan diri. Masa saya larikan diri, baru saya sedar yang kepala saya dah berdarah.

Mohd Azri juga berkata, beliau masih lagi belum memikirkan sama ada mahu membuat laporan polis atas insiden yang menimpanya.

"Saya menerima sembilan jahitan di luar dan enam jahitan di dalam di bahagian kepala... Saya akan fikirkan sama ada mahu membuat laporan polis atau tidak," katanya.


Anda mempunyai rakaman video atau gambar yang menunjukkan kekasaran polis ke atas peserta perhimpunan BERSIH 3.0? Anda boleh membantu kami berkongsi rakaman berkenaan dengan pembaca Malaysiakini. Hubungi kami: photo@malaysiakini.com
Wartawan wanita dakwa dikasari polis
Seorang wartawan wanita mendakwa dikasari polis ketika membuat liputan perhimpunan BERSIH 3.0 dalam kejadian anggaran jam 7.30 petang semalam.

Wartawan laman berita Merdeka Review, Chen Shaua Fui berkata dalam insiden di Jalan Tun Perak itu beliau cuba merakam gambar anggota polis yang didakwa memukul peserta perhimpunan di sebuah restoran.

Beliau mendakwa anggota polis berkenaan mengheret dua orang peserta berkenaan yang sedang makan dan memukul individu berkenaan.

"Saya ingin merakam gambar tetapi diberi amaran oleh polis supaya tidak berbuat demikian, jadi saya tak (rakam gambar).

"Kemudian mereka pergi ke restoran lain di mana dua orang yang lain sedang makan. Polis tersebut meminta mererka menanggalklan baju mereka, menahan dan memukul mereka.

"Saya mahu rakam foto dan ketika itulah mereka pegang saya," katanya lagi.

Chen berkata salah seorang anggota berkenaan memegang tangan kanannya manakala seorang lagi memegang tangan kirinya.

Seorang lagi anggota polis cuba menarik beg beliau, katanya lagi kepada Malaysiakini.

Tambahnya, anggota polis tersebut cuba merampas kamera beliau serta merampas kad pengenalan medianya dan menendang kad berkenaan.

Seorang lagi wartawan yang turut mendakwa dikasari polis, Harry Fawcett mendakwa diberi layanan sebegitu oleh sekumpulan polis berpakaian seragam ketika beliau cuba merakam tindakan anggota berkenaan ke atas sekumpulan peserta perhimpunan.

Wartawan Al Jazeera itu memberitahu Malaysiakini, beliau bersama jurukameranya Ray Nones dihurung sekumpulan polis antara sepuluh hingga 15 orang ketika berada di Jalan Tuanku Abdul Rahman.

Fawcett mendakwa, beliau melihat tiga anggota polis memegang seorang lelaki dan pada masa sama seorang anggota polis itu menendang lelaki berkenaan.




Anda mempunyai rakaman video atau gambar yang menunjukkan kekasaran polis ke atas peserta perhimpunan BERSIH 3.0? Anda boleh membantu kami berkongsi rakaman berkenaan dengan pembaca Malaysiakini. Hubungi kami: photo@malaysiakini.com 

DARI BLOG@BERITA Tranungkite

Subhanallah...Demonstran Bersih 3.0 Bersolat Mengadap Allah Dengan Tangan Diikat
Posted on Monday, April 30 @ 17:44:08 PDT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Blog KeretaBuruk

KENAPA DENGAN ANAK MUDA NI? MEREKA DITANGKAP DENGAN TANGAN TERIKAT, SEDANG BERSOLAT MENGADAP ALLAH DENGAN TANGAN DIIKAT...SUBHANALLAH...


Solat jangan diabaikan....
 


PASTINYA, PARA PENCACAI UMNO/BN TIDAK AKAN PERCAYA(GAMBAR DIATAS) MEREKA DITANGKAP OLEH POLIS KAH KAH KAH, TUNAS PUTERI YANG TANGKAP MEREKA KAH KAH KAH...DALAM FACEBOOK BERMATI-MATIAN PENCACAI BARUAHHH UMNO/BN BERHUJAH BAHAWA POLIS MALAYSIA BAIK-BAIK KAH KAH KAH...LU ORANG(PRO PR) BERHUJAH DENGAN MEREKA SAMPAI KIAMAT LU TAK KAN MENANG KAH KAH KAH...

Para pemimpin dan pencacai-macai mereka berkata polis bertindak berlandaskan SOP. Tiada rakyat yang dipukul oleh polis. Polis melayan rakyat dengan baik. Yang kena tangkap diberi makan, dibelai dan dimanja... TIADA BUKTI YG MENUNJUKKAN POLIS SEPAK TERAJANG DEMONSTRAN ! mereka bukan Polis, seragam mereka macam polis, tetapi mereka bukan polis, warna seragam macam polis tetapi mereka bukan polis...masa demonstrasi bersih 3.0 semua polis duk rumah kah kah kah...
 
 








Subhanallah...Demonstran Bersih 3.0 Bersolat Mengadap Allah Dengan Tangan Diikat
Posted on Monday, April 30 @ 17:44:08 PDT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Blog KeretaBuruk

KENAPA DENGAN ANAK MUDA NI? MEREKA DITANGKAP DENGAN TANGAN TERIKAT, SEDANG BERSOLAT MENGADAP ALLAH DENGAN TANGAN DIIKAT...SUBHANALLAH...


Solat jangan diabaikan....




PASTINYA, PARA PENCACAI UMNO/BN TIDAK AKAN PERCAYA(GAMBAR DIATAS) MEREKA DITANGKAP OLEH POLIS KAH KAH KAH, TUNAS PUTERI YANG TANGKAP MEREKA KAH KAH KAH...DALAM FACEBOOK BERMATI-MATIAN PENCACAI BARUAHHH UMNO/BN BERHUJAH BAHAWA POLIS MALAYSIA BAIK-BAIK KAH KAH KAH...LU ORANG(PRO PR) BERHUJAH DENGAN MEREKA SAMPAI KIAMAT LU TAK KAN MENANG KAH KAH KAH...

Para pemimpin dan pencacai-macai mereka berkata polis bertindak berlandaskan SOP. Tiada rakyat yang dipukul oleh polis. Polis melayan rakyat dengan baik. Yang kena tangkap diberi makan, dibelai dan dimanja... TIADA BUKTI YG MENUNJUKKAN POLIS SEPAK TERAJANG DEMONSTRAN ! mereka bukan Polis, seragam mereka macam polis, tetapi mereka bukan polis, warna seragam macam polis tetapi mereka bukan polis...masa demonstrasi bersih 3.0 semua polis duk rumah kah kah kah...

TENGOK BETUL2, MEREKA SEPERTI POLIS TAPI BUKAN, RUPA POLIS TAK MACAM TU, MEREKA SAMSENG...POLIS SEBENAR BAIK, JAGA RAKYAT
 
 
 
 
 YANG DIPUKUL DALAM VIDEO DI ATAS BUKAN MAT MONGGOL TAPI MAT SALEH, YG MEMUKUL PULAK BUKAN POLIS. POLIS MALAYSIA BAIK LAYAN RAKYAT, RAMAH PULA DENGAN PELANCONG...RUPA MEREKA MACAM POLIS TP BUKAN POLIS,POLIS MALAYSIA BAIK, BETUL TAK PENCACAI2 YG DUK TGOK VIDEO NI? KITA SOKONG REJIM LG YE NEXT PRU
 

PENCACAI UMNO/BN SAMPAI SEJUTA KALI PUN TENGOK VIDEO DI ATAS, MEREKA TETAP TIDAK AKAN PERCAYA MEREKA YANG MEMUKUL, SEPAK TERAJANG RAKYAT ITU ADALAH POLIS, KAH KAH KAH...ANUGERAH INI TAK AKAN ADA PADA PRO PR, KAH KAH KAH

......

Tiada ulasan: