Rabu, 1 September 2010

NI KESAN MENAFI HUKUM ALLAH SWT..DARI FB

31 Dec: Malam Merdeka, Malam Mengawan...

by Roslan Alan روسلن الن on Tuesday, August 31, 2010 at 4:40pm

Julai Dan Ogos Musim Menetas, Disember Musim Mengawan

Iklim sosial negara kita kian teruk dan parah . Nilai maruah dan harga diri telah turun semurah sekeping kad prepaid . Jika seketika dulu dunia dikejutkan oleh tindakan Natalie Dylan dari San Diego USA [ 22 tahun ] melelong daranya dan dibida oleh seorang lelaki Britain dengan harga 2.5 juta pound [ RM 13 juta ] , kemudian Miss Spring [ 17 tahun ] melelong daranya turun pada bidaan serendah RM 1 juta dan Alina Persia [ 18 tahun ] pula menerima bidaan 10 Ribu euro apabila beliau turut melelong daranya . Tetapi anak - anak gadis Malaysia ada yang melelong daranya dengan mee goreng sepinggan dan kad prepaid sekeping . Demikianlah harga maruah yang semakin susut malah hancur dan binasa .

Apabila maruah dan harga diri boleh dilelong dan digadai semurah itu , apalagi nilai yang ada pada manusia seperti itu untuk dipertahankan . Mereka akhirnya menjadi hamba nafsu yang tidak lagi mengenal syurga dan neraka atau dosa dan pahala . Hidup mereka hanya diabadikan kepada perut dan apa yang berada dibawah perut . Rosak nilai , hancur maruah dan binasa tamadun .

Akhir - akhir ini , negara kita semakin menggerunkan . Sungguh menakutkan apabila statistik jenayah rogol , zina dan buang bayi ini semakin berleluasa seperti tidak menunjukkan tempoh tamatnya. Bermula dengan pergaulan bebas , pil ectasy , dadah , arak , pusat pelacuran , filem porno , laman lucah dan sebagainya sehinggalah sekatan ke atas majlis agama , sekolah agama rakyat [ SAR ] , mengurangkan sukatan pengajian Islam di pusat pengajian tinggi , mengambil tindakan ke atas khatib yang tidak bertauliah telah menyuburkan mungkar dan maksiat yang sedang berleluasa ini .

Sejak kebelakangan ini untuk tempoh beberapa tahun seperti menunjukkan satu trend bahawa bulan Julai , August dan Sept adalah bulan yang cukup banyak kes buang bayi dilaporkan dan ditemui . Jika bulan julai , august dan september ini bulan menetas ertinya bulan december sebelumnya adalah musim mengawan . Dalam bahasa mudah , jika bulan julai , august dan september ini adalah bulan buang bayi ertinya bulan december sebelumnya adalah bulan berzina . [ sebab tidak mungkin berzina bulan ini , bulan depan buang bayi ]

Bulan December adalah bulan terakhir bagi setiap tahun menurut kalendar masihi . Biasanya di negara kita akan menyambut kedatangan tahun baru detik 12.00 am 1 january dan sambutan itu akan rayakan dengan pesta - pestaan , konsert hiburan , tari menari sedari awal malam sehingga ke awal pagi esoknya . Tentunya pula pesta - pesta itu akan diserikan lagi dengan arak , pil ectasy , pil kuda dan pelbagai bahan khayal untuk membekalkan tenaga kepada melakukan maksiat semaksima mungkin .

Meronda bersama dengan skuad Dewan Pemuda PAS Pusat dan negeri - negeri jelas menunjukkan bahawa malam sambutan tahun baru inilah menjadi musim mengawan beramai - ramai atau besar - besaran pasangan - pasangan yang tidak mengenal lagi batas dosa dan pahala . Sebahagian besar mereka adalah remaja atau anak - anak yang mengawan semahunya memuaskan nafsu liar mereka . Akhirnya 7 atau 8 atau 9 bulan kemudian tibalah masa menetas . Kini kita boleh saksikan bagaimana pesta menetas pula di dada - dada akhbar yang saya yakin akan berkurang sedikit selepas september nanti .

SANDAKAN [ 3 Julai 2010 ] Mayat seorang bayi perempuan ditemui di tapak pelupusan sampah di Batu 8 Jalan Fook Kim . Sandakan Sabah .

JOHOR BHARU [ 12 Julai 2010 ] Mayat bayi lelaki yang disimpan di dalam sebuah beg plastik di kawasan semak ditemui oleh orang awam yang melalui kawasan itu . Johor Bharu .

JOHOR BHARU [ 22 Julai 2010 ] seorang bayi perempuan ditinggalkan dalam sebuah beg berhampiran hentian bas dekat Hospital Sultan Ismail sebelum ditemui seorang pekerja kilang wanita yang sedang menunggu bas di tepi jalan pesiaran Mutiara Emas yang mengesyaki sesuatu apabila melihat sebuah beg bergerak - gerak .

KUALA LUMPUR [ 24 Julai 2010] Mayat bayi perempuan baru lahir yang dibungkus dalam beg plastik ditemui bersama longgokan sampah di Flat Sri KelantanBandar Baru Sentul. Mayat yang masih bertali pusat dan diselimuti dengan kain batik itu ditemui dalam tong sampah oleh pengutip barangan lusuh ketika menggeledah tong sampah di flat itu .

NIBONG TEBAL [ 31 Julai 2010 ] Seorang bayi perempuan yang masih hidup ditinggalkan berbalut dengan plastik dan kertas surat khabar di kaki lima sebuah bangunan kedai di taman Cegar Simpang Ampat .

NIBONG TEBAL [ 31 Julai 2010 ] Seorang bayi perempuan yang masih hidup ditinggalkan berbalut dengan plastik dan kertas surat khabar di kaki lima sebuah bangunan kedai di taman Cegar Simpang Ampat .

GEORGE TOWN [ 9 August 2010 ] Janin bayi lelaki dipercayai digugurkan ditemui seorang lelaki pemungut tin kosong dalam tong sampah di Pasar Borong Pulau Mutiara Jalan Makloom.

TAMPIN [ 10August 2010 ] Tidak sampai 4 jam selepas dilahirkan , seorang bayi perempuan terpaksa menahan sejuk lapar sambil menangis akibat ditinggalkan dihadapan sebuah rumah di Air Kuning Selatan dekat Gemencheh .

TANAH MERAH [ 12 August 2010 ] Bayi perempuan masih bertali pusat dipercayai dibuang sejak seminggu lalu ditemui seorang murid di dalam lubang kumbahan najis di belakang asrama sebuah kolej di bandar Bukit Bunga .

MELAKA [ 12 August 2010 ] Bayi baru dilahirkan dan masih hidup ditemui dalam tong sampah berdekatan pondok kawalan sebuah kilang plastik di Ayer keroh . Bayi perempuan yang masih bertali pusat itu dimasukkan dalam sebuah beg pakaian berwarna hitam sebelum dibuang ke dalam tong sampah.

KELANTAN , MELAKA DAN KUALA LUMPUR [13 August 2010 ] 3 kes lagi pembuangan bayi telah dilaporkan dalam tempoh 24 jam di kelantan , Melaka dan Kuala Lumpur .

PETALING JAYA [ 15 August 2010 ]- Meskipun kerajaan telah mengumumkan akan bertindak tegas terhadap pesalah kes buang bayi, ia masih gagal memberi kesedaran malah perbuatan itu berlaku lagi. Kali ini, mayat seorang bayi perempuan ditemui dalam sebuah beg sandang yang tersangkut di tebing Sungai Tambun, Kota Damansara di sini hari ini.

Insyaallah Dewan Pemuda PAS Pusat akan mengadakan satu Sidang Meja Bulat di Anjung Rahmat Gombak pada 22 hb August 2010 [ jam 2 pm hingga 5.30 pm ] bagi membincangkan isu Jenayah rogol , zina dan buang bayi serta jalan penyelesaiannya . Sidang meja bulat ini akan turut mengundang parti - parti politik , ngo - ngo dan tokoh - tokoh tertentu .

: Nasrudin Hassan at Tantawi


Share

  • 20 people like this.
    • Noor Mohamad hihi
      August 27 at 8:06pm ·
    • Mengkarung Perang walaupon gua agak jahil tp..........
      August 27 at 8:25pm · 1 personLoading... ·
    • Nur Mujahidah Musim2 mengawan yang di galakkan oleh Kerajaan Mengawan melalui program2 maksiat di kaca television dan media2 massa serta pesta2 berunsur maksiat pergaulan bebas laki2 dan wanita yang mengundang bala dari Allah SWT berupa pembuangan zuriat keturunan secara paling hina sehinanya.setaraf binatang sahaja..
      August 27 at 8:44pm · 2 peopleLoading... ·
    • Nur Mujahidah Kerajaan pun tidak didokong oleh orang2 yang berakhlak mulia dan terpuji maka mengapa pula pemuja2 kerajaan itu tidak boleh mengikut mereka yg di pujanya??
      August 27 at 8:46pm ·
    • Orkid Merah M'sia belum merdeka.... Dan... Perlu tahu apa itu merdeka yg sbenarnya.
      August 27 at 8:51pm via Facebook Mobile ·
    • An-Nisa Pas Perak Ya Allah...
      August 27 at 9:26pm ·
    • Lukman Ismail Pemimpin pun share dosa nih....Inilah akibatnya bila Tuan Menteri Abu Lahab dan Abu Jahal diberi kuasa utk memerintah...celah mane bukti pemerintahan islam yg mereka selalu agung2kan??atau mereka lebih hebat dari Tuhan dlm memimpin??
      August 27 at 10:09pm · 4 peopleLoading... ·
    • Ric Angah merdeka oh merdeka...◄:((►

      -------------------------
      I've added smileys to this comment. Wanna see them? Go to http://c.facicons.com/
      .........................
      August 27 at 10:10pm ·
    • Ila Noor Ya Allah Ya Tuhan ku....tak sanggup melihat mayat bayi2 tersebut...apakah dosa2 mereka....sedih dan pilu....
      kucing pun sayang anak
      August 27 at 10:38pm · 2 peopleLoading... ·
    • Ymtuan Tuan he he bagus posting RA!!!...ada kajian dlm bab ni...Apa erti kemerdekaan jika malam kemerdekaan bertukar malam maksiat anak2 muda melayu...wa kaka!!! setuju2 sangat RA...kerajaan lupa majlis yg dianjurkan merupakan majlis ahli2 syaitan yg dihadiri puak2 syaitan merosakan anak bangsa sendiri...adakah pada tahun ini kerajaan akan meneruskan amalan sebegini???...mari kita tengok 3 hari lagi...jeng jeng jeng!!!
      August 28 at 12:26am · 1 personLoading... ·
    • Muhaimin Baqi Bulan puasa plk tu...berganda la dosanya...maka lagi berat la azabnya...
      August 28 at 1:08am via Facebook Mobile ·
    • Yob Tualang Sekah kau ampuni lah dosa dosa ku ya allah...
      August 28 at 1:11am · 1 personLoading... ·
    • Karmic Wheel RA .. excellent
      Yob .. ameen~!!
      August 28 at 3:02am · 2 peopleLoading... ·
    • Diane Hermit

      kita semua bertanggung jawab dan berdosa...
      andaikata sistem hidup yg kita ikuti secara membabi buta ini telah jelas
      menjerumus kita semua ke dalam lubang terkutuk ini, bukankan wajib
      kita menilai semula segalanya...dan setelah sekian lama mes...ej ini cuba
      disampaikan kepada kita, jelas kita masih teraba2 di jalan yg gelap...
      mencuba dan mencuba untuk menewaskan bencana berat begini.

      dosa kita ini bermula dari sebuah tempat yg bernama rumah dan segala pegangan juga nilai2 hidup yg kita pegang sebagai ketua keluarga. Kita terlalu larut dgn kenikmatan duniawi, mengejar harta kebendaan seolah2 nilai kekayaan kebendaan itulah kejayaan haqiqi seseorang manusia...
      dan doktrin siapakah asas kehidupan sebegitu???

      anak2 kita dari kecil sudah kita titipkan dgn nilai2 mengejar dunia dan segala perhiasannya, mendewa2kan manusia yg berharta, berkedudukan...mengidola artis2 (plastik) yg menjual rupa paras dan keseksian mereka, berlomba2 membuktikan siapa yg memiliki kereta, motor, laptop, telepon bimbit terkini dan tercanggih.

      anak2 sedari mula bersekolah sehingga tamat persekolahan dididik spt seorang boss...dari saat bangun pagi, sehingga menutup mata pada malamnya, usahkan nak diajar di dapur, usahkan nak diajar mengemas bilik tidur...seluar dalam sendiripun masih ditangani oleh ibu, nenek atau bibik2 ... dan kita pulak hanya tahu menumpang bangga bila anak2 mendapat sebanyak pangkat 'A' dalam ujian2 mereka.

      keberadaan ibu bapa sesuatu yang amat asing bagi banyak keluarga.
      dan tugas yang dikatakan mulia yakni menjawat jawatan "IBU" telah lama dipandang rendah, malah dipandang serong kerana kononnya hanya ibu2 yang gagal yang tidak memandu kereta sendiri, hanya ibu2 yg ketinggalan zaman yang tidak mampu menghadiahkan anak2 kehidupan yg mewah dan 'high class'.

      bukan salah sesiapa jika negara kita hancur...persekolahan harus dimula di rumah dengan memperkenalkan SIAPA TUHAN dan SIAPA KITA dan segala tanggung jawab kita di jalan itu sahaja... janganlah anak2 dibiarkan dewasa sementara RUH diri mereka semakin menderita, sakit, dan qalbu mereka gelap dan kering kontang...

      aku yang selalu menangis dan menangisi derita anak2 kita yang telah kita abai dan aniayai, ayuhlah saudara saudari ... kita sama2 bangun dan keluar dari mimpi ngeri ini...kerana kita semua yang bersalah dan bertanggung jawab...
      See More
      August 28 at 9:49am · 1 personLoading... ·
    • Ayah Muhammad Zaid ‎35 tahun sudah, tok guruku dah beri nasihat & amaran akan akibat apabila sistem pemrintahan tidak menegakkan yang ma'ruf dan mencegah yang mungkar. Mungkin satu hari yang kan turut menjadi pembunuh itu adalah anak lamai kita?
      Sunday at 7:10pm · 1 personLoading... ·
    • Merah Merang ya allah.. xsggp aku nk menengok ni
      Monday at 1:48am ·
    • Sarif Masahor Ya..Allah aku bermohon jauhi bangsaku dari perbuataaan begini..amin..
      21 hours ago · 1 personLoading... ·
    • Aisyah Humairah ya ALLAH..jauhkan kami dari kemurkaan MU YA ALLAH..
      21 hours ago · 1 personLoading... ·
    • Mujahid Malaya Inilah kesannya bila kita meninggalkan Ajaran Islam yang sebenarnya..kita tiada iman..kita tiada panduan..kita dalam kesesatan..kita dizaman jahiliah moden..kita sebenarnya lebih jahil dari BINATANG..ini bahana dari 50 thn merdeka...tunggu kemerdekaan yang ke 75 tahun..
      21 hours ago · 1 personLoading... ·
    • Hazra Manaf melayu tanpa agama dan moral..hancurr
      20 hours ago · 1 personLoading... ·
    • Alwez Green astaghfirullah..............hilang sudah peri kemanusiaan dan rasa kasih terhadap darah daging sendiri...............bilangan yang melakukannya tidak lain melainkan anak2 melayu....kenapa semua ini semakin berleluasa....
      19 hours ago · 1 personLoading... ·
    • Mujahid Malaya Melayu !!!...Kembalilah kejalan yang benar sebelum Allahtaala menurunkan BALA kepada kita SEMUA...masih ada masa untuk berubah..
      17 hours ago · 1 personLoading... ·
    • Jannah Aurora Saya kesian tgk baby tu.. saya insaf... dan kesal.. moga Allah pelihara iman saya.. amin.. ◄:((►◄:((►

      -------------------------
      I've added smileys to this comment. Wanna see them? Go to http://c.facicons.com/
      .........................
      16 hours ago · 2 peopleLoading... ·
    • Mujahid Malaya alaaaa...gue setakat hukuman wang ringgit dan penjara gue tarak heranlah..dgn hukum Allahtaala pun gue tk takut..inikan hukum dari manusia..gue selamber jer buang beb..nak buat mcm mana awek tu yg menggatal..gue umpan sikit dh boleh barai...ITULAH ayat2 sial dari remaja dan warga kita..pemerintah tk kisah sgt semua niii...janji terus berkuasa..biasala tuuuu..ciri2 negara majuu..
      14 hours ago · 1 personLoading... ·
    • Shamsinar Sinar cis...maju mmg maju...maju kedepan(perut)buat apa....maju camnepun...kta mesti ingat,allah itu ada...mak bapak tak penah ajar kta dok camtu....ayat yg ko guna kat sini kan mujahid....mmbuat aku rasa...rasa nak hempuk jer kpala dorangtuuu.....semoga dijauhkan dari azab dunia dan aoi neraka...ALLAH tu sentiasa ada disekeliling kta....
      14 hours ago · 1 personLoading... ·
    • Tiara Ieyra Inilah....natijahnya,,,,apabila hukum Allah x dlaksanakn.......
      2gu bala yg lain pula....yg Allah akan turunkan........
      13 hours ago · 2 peopleLoading... ·
    • Angkatan Muda Keadilan Titiwangsa dari mrk buang anak2 yg tak berdosa, baik berikan pd mrk yg inginkan anak
      10 hours ago ·
    • Mohd Nasri Dari pada berlakunya zina berterusan dulu kini selamanya,perlaksanaan hukum hudud sebagai pencegahan terbaik
      3 hours ago ·



KES DERA



Amah hilang sebaik bayi disahkan mati



2010/09/02

SERDANG: Seorang pembantu rumah warga Indonesia diburu bagi membantu siasatan kes kematian seorang bayi berusia 15 bulan dipercayai didera, 24 Ogos lalu.

Wanita terbabit, Rita Rohayati, 25 yang berasal dari Majalengka, Jawa Barat menghilangkan diri sejurus mengetahui kematian bayi itu di sebuah pusat perubatan swasta di Pusat Bandar Puchong, kira-kira jam 4.43 petang.


Ketua Polis Serdang, Superintendan Razak Abd Elias, berkata pihaknya menerima maklumat kematian Tan Jin Yong dari seorang kakitangan pusat perubatan berkenaan yang menghubungi polis.


“Siasatan awal mendapati pada hari kejadian, suspek menghubungi bapa mangsa yang bekerja sebagai peniaga memaklumkan anaknya tidak boleh bernafas menyebabkan bapa mangsa meminta bantuan adiknya untuk menghantar bayi berkenaan ke sebuah hospital swasta.


“Suspek pergi bersama dan sebaik diperiksa, doktor mengesahkan bayi itu sudah meninggal dunia dan mengarahkan seorang kakitangannya menghubungi polis selepas pemeriksaan mendapati terdapat kesan dera pada bayi berkenaan,” katanya.


Menurutnya, sebaik saja mengetahui bayi itu meninggal dunia, suspek yang bekerja dengan keluarga terbabit sejak setahun lalu menghilangkan diri.


“Bayi itu dihantar ke Hospital Serdang untuk dibedah siasat sebelum laporan bedah siasat mengesahkan bayi berkenaan mati akibat didera.


“Laporan pakar patologi mengesahkan terdapat penderaan fizikal termasuk kesan cekik pada leher bayi itu yang menyebabkan sesak nafas dan pendarahan otak,” katanya.


Razak berkata, selain itu mangsa juga mempunyai kesan lebam serta kesan penderaan lama termasuk pernah mengalami keretakan pada tulang kaki.


“Identitinya suspek sudah dikenal pasti berdasarkan pasportnya yang kini masih berada dalam simpanan ibu bapa mangsa,” katanya.


Orang ramai yang mengetahui wanita itu diminta menghubungi polis dengan menelefon Rakan Cop di talian 03-21159999 atau balai polis berdekatan.




Tiada ulasan: