Selasa, 21 September 2010

BERHATI2 BILA BERLAKU KES2 PERGADUHAN RUMAH TANGGA

TAK TAHU SAPE YANG BENAR...DENGAR DENGAN TELITA KEDUA2 BELAH PIHAK...PASTI YANG DICERITA ITU BETUL...BARU KITA TENTUKAN..SEKARANG BERGADUH RUMAH TANGGA...KITA HANYA DENGAR SEBELAH PIHAK...PASTU TU MENGHUKUM...MANA BOLEH...JANGAN MENCERAI BERAI RUMAH TANGGA ORANG..JIKA SABIT DENGAN HADIS...TAK BOLEH CIUM SYURGA TERMASUK SI BATU API .....KAUNSELOR RUMAH TANGGA KENA BERHATI2....

Wan Chik Elak Sengketa Tidak Ziarah Kematian M.Rajoli

PETALING JAYA: Isteri kedua kepada pelakon M.Rajoli iaitu Wan Chik Daud (gambar) tidak hadir pada majlis pengkebumian suaminya pada Sabtu lalu kerana tidak mahu mengeruhkan lagi sengketa diantara beliau dengan keluarga isteri pertama Allahyarham.
Wan Chik yang juga bekas juruhebah radio RTM itu berkata, dia juga kesal apabila tidak diberitahu mengenai kematian Allahyarham lebih awal termasuklah ketika arwah berada dalam keadaan nazak.
“Saya hanya mengetahui Allahyarham meninggal dunia selepas seorang rakan artis menghubungi saya. Malah seorang anak Allahyarham hanya memaklumkan kepada saya ketika jenazah sudah siap untuk dikebumikan,” katanya kepada mStar Online ketika dihubungi di sini, Isnin.
Pelakon M.Rajoli atau nama sebenarnya Mohd Rajoli Mohamed Zin, 65, meninggal dunia di Hospital Ampang pada 17 September lalu kira-kira pukul 10.45 malam akibat sesak nafas setelah menderita penyakit barah otak sejak tiga tahun lalu.
Akibat penyakit itu Allahyarham menjadi lumpuh satu badan sehingga terpaksa menggunakan sistem bantuan pernafasan.Jenazah beliau dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam, Kampung Datuk Keramat, Kuala Lumpur keesokkan harinya tanpa kehadiran isteri kedua, Wan Chik.
Menurut Wan Cik, dia sudah lama berkecil hari dengan ahli keluarga isteri pertama Allahyarham sehingga dia merasa kehadirannya untuk majis pengkebumian itu tidak diperlukan selain tidak mahu mengeruhkan lagi keadaan.
"Bukan saya tidak mahu pergi. Sebagai isteri saya amat merindui suami setelah setahun setengah tidak berjumpa, cuma saya tidak mahu mengeruhkan 'sengketa' dengan keluarga isteri pertama," jelasnya yang memberitahu sering termimpi Allahyarham sebelum kematiannya.
Jelasnya lagi, tiada gunanya dia pergi menjenguk jenazah suami yang sudah terbujur kaku sedangkan semasa hayat dia tidak dapat bertemu dengan Allahyarham.
"Kehadiran saya di majlis pengebumian tidak dirasai oleh arwah. Bagi saya, tiada gunanya untuk menunjuk kasih sayang dengan menangis di kubur.
"Biarpun tidak dapat bertemu tapi kami berdua sudah berjanji untuk bertemu semula di akhirat. Saya pasrah dan reda dengan apa yang telah terjadi. Sebagai isteri saya hanya mampu menghadiahkannya bacaan doa dan surah Yasin kepada Allahyarham," ujarnya yang menafikan dia berada di Amerika Syarikat ketika majlis pengebumian seperti dilaporkan media.
Namun begitu, dia akan menziarahi pusara Allahyarham selepas tempoh edah selama empat bulan 10 hari tamat.
"Insya-Allah saya akan datang menziarahi juga kubur arwah selepas tamat edah dan merancang untuk menunaikan umrah sekali lagi," katanya sambil menangis teresak-esak menceritakan keadaan tersebut kepada mStar Online.



Wan chik nafi salah guna harta M. Rajoli



Wan Chik (kanan) melayan kunjungan artis yang melawat M. Rajoli ketika Allahyarham dirawat di Hospital Ampang Puteri, Kuala Lumpur pada November 2007.




KUALA LUMPUR - Isteri kedua Allahyarham M. Rajoli, Wan Chik Che Daud@Othman, 70, menafikan dakwaan beliau telah menyalahgunakan harta arwah suaminya dan berada di Amerika Syarikat sewaktu jenazah pelakon terkenal itu dikebumikan tiga hari lalu.
Wan Chik atau lebih mesra dipanggil Kak Wan berkata, beliau selama ini hanya mendiamkan diri kerana mahu menjaga imej suaminya.
Namun selepas tidak tahan dengan pelbagai tohmahan termasuk dakwaan menyalahgunakan wang dan kereta Mercedes Benz arwah suaminya, Wan Chik yang berkahwin dengan M. Rajoli pada tahun 1986 terpaksa membela diri.
Sebagai isteri kedua, beliau selama ini menjaga protokol dan menganggap isteri pertama suaminya, Hashimah Mohd. Din, 56, dan anak-anak mereka lebih berhak terhadap arwah.
"Dakwaan yang mengatakan Kak Wan salah guna duit arwah tidak betul.
"Sebenarnya kos perubatan abang bernilai RM300,000 tidak perlu dibayar kerana Kak Wan pesara kerajaan dan arwah menggunakan kemudahan itu dengan percuma," tambah Wan Chik ketika dihubungi di sini semalam



KOMEN


BIASALAH..ORANG BERGADUH....IA AKAN CERITA YANG DIRINYA BAIK SERTA BETUL... ...MENCERITA PERKARA2 YANG JAHAT2 DAN TAK BETUL DISEBELAH SATU LAGI...IA TAK CERITA JAHATNYA SENDIRI DAN CERITA KEBAIKAN2 YANG SEBELAH LAGI...

AWAS KITA JANGAN TERPENGARUH DENGAN AIR MATA..NI BIASA BILA TERLALU SEDIH...TIADA DALIL ORANG MENANGIS MESTI CAKAP BETUL...JANGAN KITA BERSUBAHAT ORANG MACAM NI...IA BERBOHONG MUNGKIN..TOKOK DAN TAMBAH..MEMBURUKKAN ORANG LAIN...MEMUTUSKAN SAITULRAHIM..YANG BERAT MENGADU DOMBA....RENUNG2LAH..
NI DITUJUKAN KEPADA SEMUA...LEBIH2 HAKIM2...KAUNSELOR2 RUMAH TANGGA..ANAK2..SAUDARA MARA...DAN LAIN2...ADAKAH NAK TERMASUK ORANG MEZALIMI ORANG...MENYEBELAH ORANG BERBOHONG ATAU MENGADU DOMBA...

NI TAK KISAHLAH...BAIK SUAMI ATAU ISTERI....ADA LAGI DAHSYAT DITAMBAH DENGAN MEMBUAT PERKARA YANG DILARANG...IAITU JUMPA BOMOH2...UNTUK MELAKUKAN SIHIR..

SYAITAN PUNYA PROJEK...BELUM NIKAH DIHASUT2 JANGAN NIKAH CEPAT..AGAR BOLEH TAMBAH DOSA...

DAH KAWIN DIHASUT BIAR BERCERAI....BOLEH DIKEMBANGKAN DOSA..PEMUSUHAN,,,KEMAKSIATAN2 YANG LAIN...DAN MENGADU DOMBA...BOHONG USAH CERITALAH...

INGAT...KADANG2...ALLAH BAGI CASH@TUNAI DI DUNIA....KITA TUNGGUUUUUU....


PERINGATAN..

TAK CIUM SYURGA DUA SEBAB DISINI...BERDASARKAN HUKUM@HADIS...


1. MENGADU DOMBA
2. MOHON CERAI KEPADA SUAMI DENGAN TIADA SEBAB YANG BENARKAN...OLEH SYARAK
KECUALI ADA PERKARA2 SYARAK MEMBENARKAN SEPERTI DIPUKUL DIZALIMI DLL.

CERAI NI HARUS TAPI DIBENCI OLEH ALLAH HINGGAKAN BERGEGAR ARASY



....BAGI SUAMI...
A. NASIHAT
B. ASING TEMPAT TIDUR
C. PUKUL BAGI PENGAJARAN...TAPAK KAKI ATAU PUNGGUNG DGN TIDAK MELAMPAU...
JIKA BAIK SEMULA...TERIMALAH..JANGAN CARI2 LAGI KESALAHAN2NYA..NI KIAS JUGA
PADA SUAMI..

DALAM ISRAQ MIKRAJ DICERITAKAN...WANITA BANYAK PENGHUNI NERAKA...ANTARA SEBABNYA...DERHAKA PADA SUAMI...


WANITA AMAT MUDAH MASUK SYURGA..

1. SOLAT..(AKIDAH BENAR DAN IBADAH YG SAH)
2. .PUASA CUKUP...QADA JIKA XCUKUP...(AKIDAH YANG BENAR DAN IBADAH YG SAH)
3. MENJAGA MARUAH
4. TAAT PADA SUAMI.(TIDAK DERHAKA) ...ini yang susah..sbb hasutan dari syaitan dll..


MOHONLAH KITA PERLINDUNGAN DARI ALLAH...KERANA IA YANG MENGETAHUI SEGALA2NYA...

Tiada ulasan: