Sabtu, 18 September 2010

AKHIRNYA KITA MATI...BERLAKU PADA SEMUA MAHKLUK ALLAH...JADI HINDARKAN PERKARA YANG DILARANG OLEH ALLAH...KITA TAK BOLEH TONGKAT DUNIA

M. Rajoli meninggal dunia

Al Fatihah buat M
Rajoli atau nama sebenar beliau Haji Mohd Rajoli Bin Mohamed Zain
yang
telah kembali ke rahmatullah akibat barah otak pada jam 10.45 malam
tadi. M Rajoli merupakan seorang pelakon veteran dari era lewat 70-an
dan cukup dikenali dengan lakonannya yang begitu verstail dan bersah......aja.
Sewaktu dimasukkan ke hospital tersebut, pelakon itu sudah didapati
semakin tenat dan diberi alat bantuan pernafasan kerana masalah yang
dihadapinya itu. Allahyarham telah mengidap penyakit barah otak sejak 4
tahun lalu dan pernah menjalani beberapa pembedahan sebelum ini dan
sering kali keluar masuk hospital. Jenazah Allahyarham akan dikebumikan
di Tanah Perkuburan Islam Datuk Keramat, Kuala Lumpur sebelum solat
zuhur, hari ini (Sabtu).



NEGARA

M. Rajoli meninggal dunia


M.RAJOLI ditemani Hashimah semasa terlantar di rumahnya di AU3 Keramat, Kuala Lumpur pada 23 Ogos lalu.


M. Rajoli atau nama sebenarnya Mohd. Rajoli @ Mohd. Rajab Mohamed yang hampir setahun terbaring di rumahnya di AU3, Keramat di sini, dimasukkan ke hospital pada Khamis lalu selepas mengalami kesukaran bernafas.

Menurut adik iparnya, Mohlis Mohd. Din, 47, keadaan M. Rajoli kritikal sewaktu dimasukkan ke hospital sehingga diberi bantuan pernafasan oleh doktor.

"Pihak hospital memaklumkan dia berada dalam keadaan nazak dan hanya mampu menunjukkan pergerakan mata dan jari," katanya ketika ditemui di hospital.

M. Rajoli meninggal dunia di sisi isteri pertamanya, Hashimah Mohd. Din dan anak bongsu, Mohd. Ariff, 23.

Allahyarham meninggalkan dua orang isteri, Hashimah dan Wan Chik Othman. Bersama Hashimah, M. Rajoli mempunyai empat orang anak iaitu Siti Zaleha, 34; Nur Muhammad, 33; Siti Nazirah, 27, dan Mohd. Ariff.

Anak kelahiran Pasir Mas, Kelantan yang dilahirkan pada 7 April 1945 itu akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Keramat pada pukul 11 pagi ini

M.Rajoli Meninggal Dunia Malam Ini

PETALING JAYA: Pelakon veteran M. Rajoli, 65, yang dilaporkan berada dalam keadaan kritikal meninggal dunia di Hospital Ampang, Selangor selepas dimasukkan ke hospital itu petang Khamis.

Menurut adik ipar Allahyarham, Mohlis Md. Din,47, Allahyarham menghembuskan nafas terakhir kira-kira pukul 10.45 malam, Jumaat, di sisi isterinya Hassimah Mat Din dan anak bongsunya, Mohd. Arif.

Allahyarham di jadual dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Datuk Keramat, Kuala Lumpur sebelum solat Zuhur, Sabtu.

M. Rajoli disahkan menghidap kanser di kelenjar otak atau lymphoma sejak tiga tahun lalu dan dijaga sepenuhnya oleh isteri pertamanya, Hassimah Mat Din.


INI BAGAIMANA@TINGGALKAN LAPANGAN NI YG BANYAK MENYUMBANG PERKARA DILARANG ISLAM.....



Isteri Orang Serang Julia Ziegler

Julia Ziegler fobia berlakon watak jahat disebabkan kisah silamnya. - Foto oleh SIA HONG KIAU

ADA sebab mengapa aktres Julia Ziegler fobia untuk berlakon watak antagonis seperti penggoda, kaki kikis dan skandal.

Bukan sahaja enggan dilabel sebagai wanita liar dan pelacur, Julia atau nama sebenarnya Julia Bob Fauzi Ziegler, 26, mempunyai kisah sebaliknya.

Pengalaman pernah digoda oleh cikgu bahasa Inggerisnya sewaktu di tingkatan 4 yang merupakan suami orang membuatkan dia serik dan bimbang jika lakonannya sebagai penggoda bakal memberikan kesan kepada dunia realitinya.

“Saya tak nak orang cop saya yang bukan-bukan setelah menonton lakonan saya membawakan watak wanita jahat. Sejak akhir-akhir ini, tidak dinafikan saya kerap menerima tawaran untuk berlakon sebagai penggoda suami orang, kaki kikis, penagih dadah dan wanita liar.

“Suatu hari tu, kawan baik saya sendiri mengatakan lakonan jahat saya memberikan kesan sehingga dia rasa seperti mahu melanggar saya jika saya berada di tepi jalan.

“Lagipun, sebelum ini isteri cikgu saya pernah menyerang saya dan menuduh saya merampas suaminya. Sedangkan waktu itu cikgu itu yang menelefon saya dan sering memberitahu masalahnya serta mahu bercerai dengan isterinya itu.

Julia dan kakaknya, Linda Ziegler ketika majlis tayangan tertutup filem Crayon di Cathay Cineleisure Damansara.

"Padahal isterinya sedang mengandung. Sejak daripada itu, saya rasa fobia untuk berkawan dengan suami orang lagi,” kata Julia ketika dihubungi mStar Online.

Namun begitu, tidak bermakna model ini mahu ditawarkan watak baik kerana gusar sekiranya penonton membandingkan watak berkenaan dengan personalitinya di luar selain menganggapnya hipokrit.

Baginya, kalau boleh biarlah watak itu benar-benar mencabar dan belum pernah dilakonkan olehnya sebelum ini.

Wajah pan Asian kacukan Jerman, Amerika, Melayu dan Jawa yang dimilikinya ditambah pula dengan dirinya yang seksi membuatkan ramai lelaki bujang dan suami orang tertarik dengan Julia.

Tidak dinafikan, dia sanggup mengelak daripada berjumpa dengan suami rakan-rakannya termasuk mereka daripada kalangan artis.

Wajah, ketinggian dan keseksian Julia membuatkan ramai lelaki yang terpikat termasuk suami orang. - Foto oleh RICKY LAI

“Saya bukan nak perasan tapi apabila memandang bahasa badan lelaki itu, saya dapat rasakan dia mahu menggatal dengan saya. Daripada berlaku perkara yang tidak baik, lebih baik saya mengelak terlebih dahulu.

“Lelaki bujang pun ada juga yang memikat tetapi saya tak boleh terima sebab merasakan mereka bukanlah lelaki yang sesuai. Bukan saya cerewet tetapi saya takut untuk bercinta sebab pernah banyak kali dikecewakan lelaki.

“Kadangakala, apa yang kita kejar bukan senang nak dapat. Jadi saya rasa lebih baik relaks dulu dan bila hati dah terbuka, insya-Allah ia akan menjadi,” ujar anak ketiga daripada empat beradik ini.

Kini selepas empat tahun dia hidup solo, Julia lebih selesa berkawan dengan lelaki terlebih dahulu untuk kenal hati budi sebelum dijadikan sebagai calon suami.

Apa yang pasti, wanita berasal dari Ampang, Selangor ini semakin pandai menilai perangai kawan lelaki yang berkualiti ataupun tidak.

Walaupun pernah dilamar untuk berkahwin oleh lima hingga enam orang lelaki, Julia tidak pernah mengambil pusing dan menganggap ia sebagai gurauan semata-mata.

Namun lelaki yang hadir dalam hidupnya itu bukanlah orang biasa sahaja, malah ada juga dari kalangan selebriti dan VVIP.

“Ada yang melamar menerusi Facebook dan ada juga berjumpa dengan saya. Yang serius pun ada sehingga menangis-nangis dan merayu untuk memperisterikan saya kerana terlalu menyayangi saya.

“Macamana pun, saya berserah kepada jodoh kerana saya tak tahu di mana jodoh saya. Mana tahu mungkin jodoh saya di Australia atau di Amerika Syarikat,” katanya berseloroh.

Biar apa pun yang berlaku selepas ini, pelakon filem Kayangan, Cicakman 2 dan Jangan Tegur ini mahu memenuhi niatnya untuk mengerjakan umrah dan mencari diri-sendiri terlebih dahulu.

Dalam perkembangan lain, Julia sedang sibuk membantu kakaknya, penerbit filem Linda Ziegler mempromosikan filem Crayon yang akan ditayangkan pada 11 November ini.







Tiada ulasan: