Ahad, 15 September 2013

TIADA HUKUM ALLAH MEREKA TAK TAKUT UNTUK BERZINA ATAU MEROGOL...DIAKHIRAT NANTI JAWAB JE LAH

Model tunggal pondan, tarik perhatian ramai
  • Model tunggal pondan, tarik perhatian ramai Rani cuba memberi aksi terbaik walaupun gugup.
1 / 1
ALOR SETAR - Tiada siapa mampu menyangka model berkulit sawo matang yang sedang mengenakan sepasang busana pengantin berwarna biru rekaan pereka tempatan ini akan tampak cantik dan bergaya yakin di pentas fesyen hingga menjadi perhatian.

Malah, gerak gayanya berjalan di pentas peragaan tidak kalah dengan kesemua peserta perempuan lain, walaupun dikatakan baru pertama kali menjadi model pentas peragaan hingga setiap langkah peserta unik ini seakan-akan memukau dan menarik perhatian penonton.

Bagaimanapun, dia yang hanya dikenali sebagai Rani, 30, ini merupakan peserta tunggal daripada golongan pondan daripada keseluruhan 11 peserta yang menyertai sebuah pertandingan dalam Festival Kerja Kahwin Utara 2013 di Ukir Mall, dekat sini, semalam.

Katanya, dia tidak pernah berjalan di pentas fesyen bagi memperagakan sebarang jenis fesyen, malah tindakannya menyertai pertandingan terbabit adalah di saat-saat akhir bagi membantu rakannya semata-mata.

“Memang, saya pernah menjadi model ‘photoshop’ sekali-sekala demi membantu kawan. Jadi, kalau buat salah, ada orang tolong betulkan. Namun, ini kali pertama perlu berjalan di hadapan ramai orang.

“Memang, pada mulanya rasa kekok kerana tidak pernah buat. Lepas itu, lain daripada yang lain pula. Saya juga jangkakan, mungkin ada orang yang akan pandang pelik. Namun, kawan-kawan banyak bagi sokongan,” katanya.

Malah, katanya, banyak pihak termasuklah juri baik hati dengan memberi kata semangat kepadanya dan sedia memberi nasihat kepada dirinya supaya tidak berasa gugup semasa berjalan di pentas peragaan terbabit hingga membuatkannya cuba melakukan yang terbaik.

Dalam pada itu, katanya, walaupun, sudah lebih lima tahun membantu rakannya, namun dia tidak terlalu mengharapkan kemenangan semasa menjadi model pengantin bagi menyertai pertandingan berkenaan berikutan ia adalah percubaan kali pertamanya berbanding yang lain.
Lelaki separuh bogel mengganas cari anak dara
  • Lelaki separuh bogel mengganas cari anak dara Gambar seorang lelaki tanpa seluar dipercayai suspek diedarkan kepada orang ramai di sekitar Bukit Payung dan Alor Limbat melalui pelbagai media baru termasuk gambarnya ditampal di tiang lampu isyarat di Marang.
1 / 1
MARANG - "Sebaik sahaja tersedar daripada tidur, saya lihat ada lelaki separuh bogel memakai topeng ‘Zorro’ berada atas badan. Saya cuba menjerit namun mulut saya penuh dengan cecair seperti minyak dan ditutup,” kata mangsa, seorang pelajar berumur 17 tahun.

Dalam kejadian kira-kira jam 3.30 pagi itu, pelajar terbabit mendakwa lelaki separuh bogel itu telah memasukkan cecair seperti minyak dipercayai telah dicampur bahan lain ke dalam mulutnya agar dia tidak sedarkan diri.

Bagaimanapun lelaki yang tidak memakai seluar itu tidak sempat berbuat apa-apa apabila bapa pelajar terbabit juga tersedar daripada tidur lalu memeriksa bilik anak perempuannya sebelum menyergah lelaki itu yang kemudiannya melarikan diri.

Menurut mangsa, lelaki terbabit hanya sempat mengambil telefon bimbit miliknya dan bersyukur kerana tidak diapa-apakan.

Namun mangsa yang tinggal di Kampung Tok Renek itu masih trauma dan tidak dapat melupakan kejadian menimpanya.

“Nasib baik lelaki itu tidak sempat bertindak ganas dan saya bersyukur kerana kejadian disedari bapa, namun saya tidak akan dapat melupakan kejadian itu sampai bila-bila, malah masih berasa takut seolah-olah dia akan datang semula.

“Keluarga juga risau kejadian berulang dan mereka sudah membuat laporan polis di Balai Polis Bukit Payung di Marang dan kami berharap lelaki itu akan dapat diberkas dengan segera” katanya ketika menghubungi Sinar Harian di sini, semalam.

Ketua Polis Daerah Marang, Deputi Superintendan Ahmad Mazlan Yahaya ketika dihubungi semalam, mengesahkan menerima laporan dan menurutnya, kes berkenaan masih dalam siasatan serta disiasat mengikut Seksyen 448 Kanun Keseksaan.

Dalam pada itu, difahamkan lelaki separuh bogel dipercayai mengalami masalah mental itu juga digelar sebagai ‘orang minyak’ oleh penduduk kampung kerana sering berkeliaran di sekitar Bukit Payung dan Padang Midin, Kuala Terengganu.

Malah, kelibat lelaki tanpa seluar itu berjaya dirakam penduduk di kawasan berkenaan dan diedarkan kepada umum melalui laman facebook, whatsApp dan media baru lain termasuk gambarnya ditampal di tiang lampu isyarat di kawasan Bukit Payung, di sini.

Kejadian itu juga menyebabkan JKKK Padang Midin dan Belia Bestari (BBest) Kampung Padang Midin, Kuala Terengganu menubuhkan satu pasukan rondaan di kawasan kampung berkenaan.

Menurut Pengerusi JKKK Padang Midin, Razali Shahul Hamid, rondaan di kawasan kampung bermula pada jam 12 malam hingga 6 pagi setiap hari dan disertai ahli jawatankuasa belia BBest serta penduduk kampung tersebut.

“Rondaan ini telah dijalankan sejak dua tahun lalu dan kita adakan dengan lebih giat selepas beberapa siri kejadian membabitkan lelaki dipercayai kurang siuman yang digelar sebagai orang minyak itu dikatakan mula berkeliaran termasuk di Tok Renek.

“Tok Renek masih di bawah pentadbiran JKKK Padang Midin. Kampung ini terletak di sempadan kawasan polis Kuala Terengganu dan Marang, jadi kami akan memberikan kerjasama penuh dalam membantu dua pihak berkuasa itu memberkas lelaki terbabit,” katanya.
Polis tembak isteri, bapa mertua
  • Polis tembak isteri, bapa mertua Polis tembak isteri, bapa mertua
1 / 1
LEDANG - Seorang anggota polis berpangkat lans koperal menembak mati isteri dan bapa mertuanya sebelum menembak diri sendiri dalam kejadian di Felda Chempelak, Labis dan di Kampung Padang Lerek 1, di sini malam tadi.

Isteri suspek berusia 26 tahun itu merupakan seorang kerani sekolah di Bandar Tangkak di sini manakala bapanya seorang iman di Kampung Padang Lerek 1, di sini.

Dalam kejadian kira-kira pukul 7.15 malam, anggota polis itu dikatakan terlebih dahulu menembak isterinya di kuarters Pondok Polis Felda Chempelak di Labis, Segamat sebelum pergi ke rumah bapa mertuanya di Kampung Padang Lerek 1 yang terletak hampir 90 kilometer.

Suspek, 28 tahun, dikatakan mencari ibu mertua tetapi gagal dan terserempak dengan bapa mertuanya yang ketika itu sedang bersiap-siap hendak ke masjid lalu menembaknya.

Suspek kemudian bertindak menembak diri sendiri dan rebah serta meninggal dunia di rumah bapa mertua, manakala bapa mertua yang cedera parah akibat terkena tembakan dikejarkan ke Hospital Daerah di sini tetapi disahkan meninggal dunia pada kira-kira pukul 8.15 malam.

Sementara itu seorang jiran mangsa, yang enggan dikenali, berkata beliau terkejut apabila terdengar bunyi letupan dan salah seorang anak lelaki mangsa tiba-tiba datang ke rumahnya memberitahu ayahnya ditembak oleh suspek yang juga abang iparnya.

"Saya amat terkejut dan memberanikan diri untuk melihat ke dalam rumah mangsa dan apabila masuk, saya lihat dua tubuh terbaring di ruang tamu berlumuran darah.

"Iman itu ketika itu berada dalam keadaan terlentang dalam keadaan nyawa-nyawa ikan manakala suspek tertiarap di atas meja," katanya yang bertindak menghubungi polis dan ambulans sejurus selepas itu.

Katanya, sebelum itu beliau ada melihat suspek pulang ke rumah bapa mertuanya itu bersama anak lelakinya yang berusia tiga tahun dengan menaiki sebuah Proton Wira sebelum salah seorang anak perempuan Iman itu keluar bermain-main bersama anak suspek.

Sementara itu, jenazah suspek dan bapa mertuanya dibawa ke bilik mayat Hospital Daerah Ledang di sini manakala sepasukan anggota forensik masih menjalankan siasatan di rumah kejadian di Kampung Padang Lerek 1 malam tadi.

Ketua Polis Daerah Ledang, Supt Harun Idris turut berada di tempat kejadian, namun belum mengeluarkan sebarang kenyataan berhubung kejadian itu. - Bernama
Dikejutkan tetamu tak diundang
  • Dikejutkan tetamu tak diundang Wan Mohd Nor (kanan) melihat tanamannya yang musnah akibat serangan gajah liar.
1 / 1
KUANTAN - Kehadiran sekumpulan ‘tetamu tak diundang’ pada jam 3 pagi mengejutkan dua keluarga di Kampung Kuala Kenau Seberang, Sungai Lembing, di sini.

Dalam kejadian awal pagi Rabu lalu, kira-kira 11 gajah dari hutan berhampiran menyerang ladang kelapa sawit seluas 1.6 hektar dan kebun pisang milik penduduk.

Pemiliknya, Mohd Lutfi Sallehuddin, 24, berkata, ketika kejadian, dia sedang tidur sebelum terdengar bunyi geseran berdekatan garaj keretanya.

Menurutnya, sebaik mendengar bunyi itu, dia sudah mengagak kehadiran gajah berkenaan sebelum keluar untuk melihat situasi dengan lebih jelas.

“Sejurus keluar, saya dengar bunyi mercun dari rumah bapa saudara tidak jauh dari rumah untuk menghalau gajah berkenaan.

“Bagaimana pun, semuanya sudah terlambat dan saya lihat 420 pokok kelapa sawit sudah musnah, hanya tinggal lima pokok yang tak sempat diusik, manakala 15 biji cempedak, pokok pisang dimakan,” katanya.

Mohd Lutfi berkata, walaupun sudah beberapa kali menyerang tanaman di rumahnya namun itu kali pertama ladang sawitnya di musnah gajah.

Katanya, sebelum ini, dia bersama saudara sentiasa berjaga pada waktu malam berhampiran sungai namun pada malam kejadian dia tidak berbuat demikian.

“Kalau dikira-kira, saya kerugian hampir RM8,000 akibat kerosakan pokok sawit yang baru ditanam setahun lalu selain pukat yang dijadikan sebagai pagar turut rosak,” katanya.

Bagi Wan Mohd Nor Wan Mohd Ali, 56, dia dikejutkan anaknya, Wan Saharuddin, 27, kira-kira jam 3 pagi kerana mendengar bunyi pelik berdekatan biliknya.

“Anak saya sempat lempar mercun untuk halau gajah-gajah itu dan lari ke hutan berhampiran,” katanya.
Remaja sanggup tinggalkan keluarga demi teman
  • Remaja sanggup tinggalkan keluarga demi teman Suspek yang dipercayai lari dari rumah sejak seminggu lalu.
1 / 1
KULIM - Pejabat Agama Daerah Kulim (PADK) menahan empat remaja perempuan berusia antara 16 hingga 22 tahun kerana berpakaian tidak senonoh di khalayak ramai di sebuah stesen minyak di sini, kira-kira jam 2.45 pagi kelmarin.

Ketika ditahan, dua perempuan bersama seorang lelaki berusia 20an dipercayai bekerja sebagai seorang pensyarah berkelakuan mencurigakan dalam kereta jenis Perodua Viva yang diletakkan di tepi stesen minyak terlibat.

Setelah pemeriksaan, pegawai penguatkuasa PADK membawa kesemua terlibat ke Balai Polis Kulim untuk membuat laporan sebelum menjalani ujian saringan air kencing di Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kulim.

Dari pemeriksaan, salah seorang remaja perempuan berusia 16 tahun itu sudah seminggu lari dari rumah dan tinggal bersama temannya di Bukit Mertajam. Memandangkan suspek masih di bawah umur, polis telah mengarahkannya menghubungi keluarga sebelum dibawa pulang ke rumah.

Menurut suspek, dia mengaku pernah melakukan hubungan seks bersama kekasihnya Ahad lalu ketika tidur bersama di ruang tamu rumah rakan ditumpanginya.

Polis kemudiannya memaklumkan mengenai kejadian itu kepada waris.

Kerana tidak puas hati dengan kejadian berlaku, suspek bersama ibu membuat laporan polis di Pulau Pinang dan kes ini akan disiasat di bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol.
Calon PMR dirogol kenalan Facebook
  • Harun Idris Harun Idris
1 / 1
LEDANG – Seorang pelajar yang bakal menduduki peperiksaan Penilaian Menengah Rendah (PMR) tahun ini dirogol teman lelaki yang baru dikenalinya sejak sebulan lalu di sebuah kebun kelapa sawit di Bukit Gambir, dekat sini, 12 Ogos lalu.

Ketua Polis Ledang, Superintendan Harun Idris berkata, pada siang hari kejadian, mangsa bersama lelaki yang dikenalinya melalui laman sosial Facebook itu dikatakan keluar bersiar-siar.

“Ketika dalam perjalanan pulang untuk menghantar mangsa yang berusia 15 tahun ke rumahnya di sebuah kampung di Bukit Gambir, suspek mengajaknya singgah di kebun itu sebelum bertindak merogolnya.

“Atas desakan keluarga, mangsa membuat laporan di Balai Polis Bukit Gambir jam 10 pagi pada 27 Ogos lalu iaitu 16 hari selepas kejadian,” katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ledang, di sini, semalam.

Harun berkata, susulan daripada laporan diterima, polis menjalankan siasatan dan berjaya menahan suspek di rumah keluarganya di Kampung Parit Jarum Laut, dekat sini, sekitar jam 6 petang, 29 Ogos lalu.

“Turut dirampas motosikal dipercayai digunakan suspek ketika ke kebun sawit itu untuk merogol mangsa,” katanya.

Beliau berkata, mangsa masih bersekolah, manakala suspek bekerja di sebuah bengkel basikal di pekan berkenaan.

“Sebaik saja berkenalan dalam Facebook, mereka menjadi pasangan kekasih dan sering bertemu sebelum dirogol.

“Hasil siasatan awal mendapati, suspek tidak mempunyai sebarang rekod lampau serta bebas dadah,” katanya.

Katanya, suspek masih ditahan reman sehingga 5 September ini untuk siasatan lanjut dan kes disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol gadis bawah umur.

“Remaja perempuan dinasihati jangan mudah mempercayai kenalan lelaki yang baru dikenali melalui laman sosial bagi mengelakkan diri diperdaya seterusnya menjadi mangsa rogol.

“Seeloknya keluar secara beramai-ramai dan berada di tempat awam bagi mengelakkan kejadian tidak diingini berlaku,” katanya.
Dituduh rogol kenalan berusia 13 tahun
  • Dituduh rogol kenalan berusia 13 tahun Tertuduh (kiri) dikawal polis keluar dari mahkamah selepas mengaku tidak bersalah.
1 / 1
KOTA BHARU - Seorang remaja berusia 19 tahun mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini, semalam atas tuduhan merogol kenalannya yang berusia 13 tahun, tiga tahun lalu.

Mohamad Azansazuan Mamat dari Kampung Paloh Rawa, Machang didakwa merogol mangsa sebanyak dua kali pada bulan Disember tahun itu.

Berdasarkan tuduhan pertama, dia didakwa merogol mangsa antara jam 4 dan 5 petang di atas tanah dalam semak di Kampung Cina, Machang.

Manakala pada tuduhan kedua, tertuduh sekali lagi didakwa merogol rakan sekolahnya itu pada masa yang sama di dalam sebuah kereta jenis Perodua Kancil di kampung sama.

Tuduhan terhadapnya dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya negeri, Intan Nur Hilwani Mat Rifin mengikut Seksyen 376 (1) Kanun
Keseksaan. Sabit kesalahan, tertuduh boleh dihukum penjara yang boleh sampai 20 tahun dan boleh dikenakan sebat.

Pada prosiding semalam, Hakim Ahmad Bazli Bahruddin membenarkan tertuduh diikat jamin RM15,000 dengan seorang penjamin sebelum kes itu ditetapkan untuk sebutan semula pada 2 Oktober depan.

Ketika dibawa keluar dari lokap semalam, tertuduh dilihat memeluk ibu dan isteri yang sedang sarat mengandung. Suasana bertukar hiba apabila mereka sekeluarga menangis sebelum tertuduh mencium perut isterinya dan dibawa pergi oleh polis.
Pelayan kedai makan didakwa rogol kenalan
  • Pelayan kedai makan didakwa rogol kenalan Tertuduh keluar dari mahkamah selepas mengaku tidak bersalah merogol kenalannya.
1 / 1
KOTA BHARU - Seorang pelayan kedai makan di sini, dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini, semalam atas tuduhan merogol kenalannya yang juga remaja bawah umur, Jun lalu.

Muhammad Iskandar Ismail, 19, dari Kampung Pauh, Jalan PCB di sini, didakwa merogol remaja 14 tahun lima bulan itu di kampung berkenaan pada jam 1 pagi.

Dia dituduh di hadapan Hakim, Mohd Yusoff Yunus oleh pihak pendakwaan yang dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya negeri, Intan Nur Hilawani Mat Rifin.

Tuduhan dibuat mengikut Seksyen 376(1) Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara yang boleh sampai 20 tahun dan boleh dikenakan sebatan, jika sabit kesalahan.

Bagaimanapun, pada prosiding semalam, dia mengaku tidak bersalah.

Susulan itu, hakim menetapkan sebutan semula pada 2 Oktober depan. Sementara tertuduh dibenarkan diikat jamin RM8,000 dengan seorang penjamin.

Terdahulu, pihak pendakwaan menawarkan jaminan RM10,000 ke atas tertuduh dan memohon tarikh untuk menunggu laporan perubatan dan kimia mangsa.
Suspek rogol pelajar IPT ditahan
BANDARAYA MELAKA - Polis menahan seorang lelaki dipercayai terbabit dalam satu kejadian rogol membabitkan seorang penuntut sebuah institusi pengajian tinggi (IPT), di sini baru-baru ini.

Menurut sumber, suspek berusia 23 tahun itu ditahan polis Melaka dengan bantuan polis Kuala Lumpur di sebuah terminal bas di ibu kota kelmarin.

Suspek dipercayai tiba di Kuala Lumpur dalam usaha melarikan diri dari dikesan polis.

Difahamkan, suspek berkenaan turut dicari polis kerana dipercayai terbabit dalam beberapa kes dadah, pecah rumah serta kesalahan seksual terhadap remaja perempuan di negeri ini.

Dalam kejadian bulan lalu, seorang penuntut berusia 22 tahun di sebuah institusi pengajian tinggi di sini mendakwa dirogol seorang lelaki yang menceroboh ke dalam bilik asramanya.
Padah rogol pelajar, penjara 10 tahun
  • Padah rogol pelajar Ismadi (kiri) keluar dari lokap menuju ke mahkamah untuk berdepan hukuman, semalam.
1 / 1
KOTA BHARU - Padah merogol kenalan bawah umur yang dikenali melalui panggilan telefon, seorang buruh dihukum penjara 10 tahun dan dikenakan tiga sebatan oleh Mahkamah Sesyen. di sini, semalam.

Hukuman diputuskan Hakim, Mohd Yusoff Yunus selepas tertuduh, Ismadi Ismail, 39, mengaku salah tuduhan tersebut.

Ismadi didakwa merogol pelajar tingkatan tiga yang berusia 15 tahun enam bulan tersebut di dalam kereta di tepi sebuah tokong Kampung Merabang, Kubang Golok, Bachok, antara jam 9 dan 10 malam, 12 Mei 2012.

Tertuduh sebelum ini mengaku tidak bersalah dan dibicarakan, kemudian menukar pengakuannya, semalam.

Pada prosiding semalam, tertuduh diwakili peguam bela, Ilyas mohd Noor memohon hukuman ringan kerana masih menanggung lima anak.

“Tertuduh juga sudah bercerai dengan isteri selepas kes ini dan kadangkala bekerja sebagai pemandu lori sambilan bagi menambah pendapatan. Tertuduh hanya tamat tingkatan dua dan menyesali serta menginsafi perbuatannya,” katanya.

Timbalan Pendakwa Raya negeri, Ahmad Salam Yusuf bagaimanapun memohon hukuman berat dikenakan terhadap tertuduh, mengambil kira trauma yang dialami mangsa.

“Tertuduh tidak sewajarnya terlibat dalam kesalahan seksual seperti ini kerana dia sudah berkahwin dan mempunyai isteri ketika kejadian tersebut,” katanya.

Anggota polis bunuh isteri, bapa mertua

LEDANG - Seorang anggota polis berpangkat Lans Koperal hilang pertimbangan apabila menembak mati isteri dan bapa mertuanya sebelum menembak dirinya sendiri dalam dua kejadian berasingan di sini semalam.
Dalam kejadian pertama, anggota dari Pondok Polis Felda Chempelak dekat Labis, Segamat itu menembak isterinya, Norakmal Abd. Kadir, 26, yang bekerja sebagai kerani di rumah mereka di Labis menyebabkan wanita itu cedera parah dan mati.
Selepas itu, kira-kira pukul 7 malam, suspek pergi pula ke rumah bapa mertuanya, Abd. Kadir Md. Arif, 65, di Batu 17, Tangkak dan melepaskan tembakan ke arah warga emas itu sebelum menembak dirinya sendiri.
Abd. Kadir yang dikejarkan ke hospital bagaimanapun gagal diselamatkan apabila disahkan telah meninggal dunia sebaik tiba di sana.
Suspek yang berusia 29 tahun pula maut di tempat kejadian.
Seorang saksi yang enggan dikenali mendakwa, dia terdengar bunyi mercun sebanyak dua kali pada pukul 7.15 malam berhampiran rumah mangsa.
"Saya tidak syak apa-apa yang buruk berlaku sehingga anak mangsa (Abd. Kadir) datang beritahu ayahnya cedera ditembak oleh abang iparnya.
"Sebaik sampai di rumah itu, saya lihat Abd. Kadir terbaring dalam keadaan berlumuran darah di ruang tamu. Ketika itu dia masih bernyawa namun keadaannya parah," katanya di sini semalam.
Sebelum kejadian, saksi itu memberitahu, dia ternampak anggota polis itu tiba di rumah bapa mertuanya bersama anak lelakinya yang berusia tiga tahun dengan menaiki sebuah kereta Proton Wira.
Difahamkan, kejadian tersebut berpunca daripada masalah keluarga selain suspek yang dipercayai mempunyai masalah mental.

Cabut nyawa isteri, mentua

Oleh Fairul Asmaini Mohd Pilus, Ahmad Ismail dan Shaifulazhar Misri
LEDANG: Seorang anggota polis yang dipercayai mempunyai masalah dalam perkahwinan menembak mati isteri dan bapa mentua sebelum bertindak menembak dirinya dalam dua kejadian berasingan di Jalan Sialang, Batu 17, Tangkak, di sini, malam tadi.
Dalam kejadian itu, Lans Korporal Fadzly Omar, 29, dipercayai menembak mati isterinya, Norakmal Abd Kadir, 26, di rumah mereka di Kuarters Kediaman Pondok Polis Felda Cempelak, Labis, kira-kira 6.15 petang.

Dia kemudian memandu ke rumah mentuanya di Tangkak dan tiba di kediaman berkenaan, kira-kira 7 petang.

Suspek yang bertugas di Pondok Polis Felda Cempelak, Segamat, dipercayai berbual seketika bersama bapa mentuanya di ruang tamu.
Foto

Ketika berbual, dia dikatakan mengeluarkan pistol dan terus menembak bapa mentuanya, Ab Kadir Md Arif, 65, sebelum bertindak menembak dirinya.

Abdul Kadir yang parah dikejarkan oleh jiran ke Hospital Tangkak namun disahkan meninggal dunia tidak lama kemudian.

Bagaimanapun, suspek yang dipercayai mempunyai masalah dengan isterinya meninggal dunia di tempat kejadian.

Sementara itu, jiran mentua suspek yang enggan dikenali, berkata dia mendengar seperti bunyi mercun sebanyak dua kali di rumah mangsa sebelum Maghrib.

Katanya, dia tidak mengesyaki sebarang perkara buruk sebelum tiba-tiba seorang anak mangsa meluru datang ke rumahnya dan memberitahu ayahnya ditembak oleh suspek yang juga abang iparnya.

"Saya memberanikan diri untuk melihat ke dalam rumah berkenaan dan terkejut melihat kejadian itu," katanya ketika ditemui.

Menurutnya, sebelum kejadian dia melihat suspek pulang ke rumah bapa mentuanya itu bersama anak lelakinya yang berusia tiga tahun menaiki sebuah Proton Wira.

Katanya, dia juga ada melihat anak perempuan mangsa keluar bermain main bersama anak suspek di luar rumah.

"Ketika masuk ke ruang tamu rumah itu, saya melihat bapa mentuanya sudah terlentang di lantai dalam keadaan nyawa-nyawa ikan manakala suspek tertiarap di atas meja.

"Meskipun terkejut, saya sempat menghubungi polis dan ambulans untuk bantuan kecemasan namun seorang daripada mereka ketika itu sudah meninggal dunia," katanya.

Pergi jua akhirnya...

Oleh EKHWAN HAQUE FAZLUL HAQUE, SALIA SALBERI dan SYAHMI ABD WAHAB
Shah Alam: Bayi berusia enam bulan Nur Sofea Insyirah Mohd Shahril yang sebelum ini dalam keadaan kritikal selepas disyaki didera pengasuhnya, meninggal dunia pada jam 2.20 petang semalam.
Nur Sofea meninggal dunia selepas empat hari bertarung nyawa selepas mengalami pendarahan serta retak bahagian tengah kepala selain beberapa kesan lebam di lutut.

Mangsa disahkan meninggal dunia sewaktu menerima rawatan di Unit Rawatan Rapi Neonatal (NICU) Hospital Tengku Ampuan Rahimah, Klang.

Sebelum ini, Harian Metro melaporkan mangsa tidak sedarkan diri sewaktu berada di bawah jagaan pengasuhnya pada jam 10 pagi Rabu lalu sebelum pengasuhnya memaklumkan kepada bapa mangsa Mohd Shahril Ahamad, 28, yang kemudian bergegas membawa mangsa untuk mendapatkan rawatan kecemasan.
FotoKEADAAN mangsa ketika dirawat di NICU Hospital Tengku Ampuan Rahimah, Klang.

Namun, selepas tiga hari menerima rawatan, mangsa masih tidak menunjukkan sebarang perkembangan positif dan hanya bergantung kepada mesin bantuan pernafasan.

Pelajar dirogol tujuh lelaki

Pontianak: Polis semalam menangkap beberapa lelaki yang dipercayai merogol seorang pelajar berusia 16 tahun secara bergilir-gilir.
Jurucakap polis, Edy berkata, pelajar sekolah menengah atas itu diperkosa enam lelaki dan seorang remaja di Kota Mempawah, Kalimantan Barat selepas diperdaya oleh seorang remaja, rakan rapatnya yang turut menjadi suspek dalam jenayah itu.

“Suspek membawa mangsa dengan motosikal ke kawasan gelap dan sunyi. Di situ, enam remaja lain menunggu.
“Mereka nenekap mulut mangsa sebelum merogolnya bergilir-gilir.” kata Edy.

Gadis itu kemudian ditinggal di tempat kejadian dengan keadaan separuh bogel. sebelum ditemui beberapa penduduk kampung.

Polis percaya kejadian itu dirancang Polis berjaya menahan sebahagian daripada suspek kes rogol berkenaan. - Agensi

Tiada ulasan: