Jumaat, 4 Februari 2011

BILA AGAMA ISLAM TIDAK LAGI MENJADI PANDUAN HIDUP....BERMASYARAKAT DAN BERNEGARA...INGAT KITA AKAN MATI JUA...


ORANG UTAN MEMANG BEBAS MELAKUKAN APA SAJA....SESUAI DENGAN BINATANG...MANUSIA YANG MENGAKU ISLAM KENALAH MENGIKUT HUKUM ALLAH...TAK BOLEHLAH MELINTANG PATAH...MEMBUJUR LALU....TU AMALAN BINATANG ATAU AMALAN AHLI NERAKA.....

NEGARA


Jurujual kereta larikan RM23,550




ROSLIZA


SUNGAI BULOH – Hasrat sepasang suami isteri ingin memiliki sebuah kereta baru tidak kesampaian setelah wang deposit RM23,550 yang dibayar lesap didakwa dibawa lari seorang jurujual syarikat pengedar kenderaan pertengahan tahun lalu.
Mangsa, Anuar Ariffin, 45, mendakwa dia berurusan membeli sebuah kereta Toyota Vios dari sebuah syarikat pengedar kenderaan di Batu Caves di sini pada Mei tahun lalu menggunakan nama isterinya, Rozliza Ali, 40, menerusi seorang jurujual syarikat tersebut.
Setelah membayar deposit dengan cara membuat pertukaran kereta Perodua Myvi miliknya, Anuar turut menambah wang tunai RM2,616 bagi menggenapkan baki deposit yang perlu dibayarnya.
“Mengikut perjanjian dalam dokumen jual beli, saya sepatutnya menerima kereta baru itu pada 21 Jun tahun lalu.
“Namun, setelah hampir tiga bulan menunggu, saya cuba mendapatkan penjelasan dari jurujual tersebut namun, dia gagal dihubungi.


NEGARA


'Kami tidur bertemankan pisau'


NAZEERA (tengah) disambut ibu bapanya, Mohd. Nasir Abdullah dan Zaimah Abu Bakar di KLIA semalam.



SEPANG - "Kami tidur dalam ketakutan dengan bertemankan pisau dan penyembur lada di sisi."
Demikian cerita dua sahabat baik yang merupakan penuntut tahun ketiga jurusan perubatan di Universiti Mansoura, Mesir iaitu Nazeera Mohd. Nasir, 21, dan Nurul Shafiqah Mohd. Tajudin, 21.
Kedua-dua pelajar itu selamat tiba bersama tiga lagi pelajar di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) kira-kira pukul 10 malam semalam dengan menaiki penerbangan EK0342 Emirates dari Kaherah.
Nazeera berkata, mereka dibelenggu perasaan cemas dan takut ekoran kawasan rumah sewa mereka di Mansoura agak tegang terutamanya ketika malam dengan bunyi tembakan dan cermin rumah dipecahkan.
"Pada hari pertama, ketika itu kami sedang tidur, tiba-tiba dikejutkan dengan pengumuman dari masjid berdekatan yang meminta semua penduduk agar menutup lampu dan mengunci semua pintu kerana banduan terlepas di penjara yang berdekatan dengan rumah sewa kami.
"Kami berkongsi katil setiap malam dan asyik berjaga kerana terdengar bunyi pecah rumah, pengumuman dari masjid jika ada rumah yang dipecah, kereta kebal lalu-lalang selain bunyi tembakan hingga menyebabkan kami terpaksa tidur dengan pisau dan penyembur lada sebagai langkah keselamatan," katanya.



NEGARA


Artis leka berhibur ditahan




DI kelab malam di tingkat atas bangunan inilah seorang artis bersama beberapa rakannya ditahan ketika sedang leka berhibur di Bukit Bintang semalam.


KUALA LUMPUR - Tindakan seorang pelakon lelaki yang turut merayakan malam sambutan Tahun Baru Cina dengan berpesta di kelab malam memakan diri apabila dia merupakan antara 200 pengunjung yang ditahan selepas polis menyerbu lima buah premis di Bukit Bintang dan Jalan Doraisamy di sini semalam.
Difahamkan, pelakon tambahan lelaki berusia dalam lingkungan 20-an itu pergi ke situ bersama beberapa rakannya untuk berhibur. Dia dikatakan berlakon dalam sebuah drama yang pernah ditayangkan di sebuah stesen televisyen swasta.
Ketika serbuan serentak di lima buah premis hiburan pada pukul 2 pagi itu, artis itu dan rakannya bagaimanapun dibebaskan selepas didapati mereka tidak mengambil sebarang dadah. Mereka dipercayai ditahan ketika sedang asyik menari.
Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Zulkarnain Abdul Rahman berkata, pihaknya membuat serbuan selepas menerima maklumat mengatakan terdapat remaja bawah umur memasuki premis berkenaan tanpa sebarang sekatan.



NEGARA


Penumpang teksi maut nahas


BEGINILAH keadaan sebuah teksi selepas terlibat dalam kemalangan hingga mengorbankan seorang penumpang wanita di Jalan Khidmat Usaha dekat Masjid Wilayah pada Isnin lalu.



KUALA LUMPUR - Malang menimpa seorang wanita apabila dia maut ketika menjadi penumpang kepada sebuah teksi yang terlibat dalam kemalangan di persimpangan lampu isyarat Jalan Khidmat Usaha berdekatan Masjid Wilayah di sini pada Isnin lalu.
Kejadian pukul 7.20 malam itu mengakibatkan mangsa yang dikenali sebagai Rahmah Zainal Abidin, 55, maut di lokasi kejadian selepas mengalami kecederaan parah di kepala dan muka.
Pegawai Turus Siasatan dan Perundangan Trafik Kuala Lumpur, Deputi Supritendan Abdullah Roning berkata, teksi yang dipandu oleh seorang lelaki itu telah dilanggar oleh sebuah kereta jenis Suzuki yang dipandu oleh pelajar warga Cameroon.
Katanya, kejadian berlaku apabila teksi tersebut dilanggar di tengah-tengah persimpangan lampu isyarat di lokasi kejadian. Ketika itu lampu isyarat berwarna hijau dan laluan adalah untuk teksi berkenaan.


NEGARA


Tiga maut motosikal bertembung




ANGGOTA polis melihat dua buah motosikal yang dinaiki tiga remaja hangus dalam kemalangan di Jalan Kubang Kerian-Binjai dekat Wakaf Stan, Kota Bharu semalam.


KOTA BHARU - Persahabatan dua saudara dibawa hingga ke liang lahad apabila kedua-duanya menemui ajal selepas motosikal yang ditunggang mereka bertembung dengan sebuah motosikal lain dalam kejadian di Wakaf Stan, Jalan Kubang Kerian-Binjai di sini semalam.
Kejadian pukul 2.45 pagi itu mengakibatkan Mohd. Faiz Izwan Hussin, 20, dan saudaranya, Muhammad Rifaie Jlahambudin, 17, meninggal dunia di lokasi kejadian. Seorang lagi penunggang motosikal, Wan Mohd. Afif Wan Abdul Hamid, 18, turut menemui ajal.
Muhammad Rifaie merupakan pelajar tingkatan lima dari Kampung Pulau Hilir, Kubang Kerian manakala Wan Mohd. Afif dari Kampung Gertak Kecupu, Kubang Kerian.
Kejadian berlaku apabila motosikal jenis Honda EX5 yang ditunggang Mohd. Faiz dan Muhammad Rifaie bertembung dengan motosikal jenis Yamaha 125Z yang ditunggang Wan Mohd. Afif.



Orang Utan BMLR dilepas ke hutan


TIGA daripada Orang Utan yang dipelihara di BMLR ini akan dilepaskan di Pulau BJ untuk hidup berdikari tidak lama lagi.



BUKIT MERAH – Tiga ekor Orang Utan yang dipelihara di Pulau Orang Utan, Bukit Merah Laketown Resort (BMLR) di sini akan dipindahkan ke sebuah pulau bersebelahan yang dikenali sebagai Pulau BJ dan bakal hidup berdikari mulai 15 Februari ini.
Pemindahan tiga ekor Orang Utan ke Pulau BJ itu merupakan fasa keenam daripada tujuh fasa dalam pelan pemeliharaan spesies unik itu yang dimulakan sejak tahun 2000 lalu.
Pengerusi Eksekutif MK Land, Tan Sri Mustapha Kamal Abu Bakar berkata, pemindahan Orang Utan jantan, Aling, 17, dan Orang Utan betina, Sonia, 8, serta Nicky, 23, diharap dapat memberi maklumat terperinci mengenai kemampuan spesies terbabit berdikari dengan pengawasan yang sangat minimum.
“Kita telah berjaya membiak dan memelihara Orang Utan sejak 10 tahun lepas namun, kita mahu mengetahui sama ada spesies ini boleh dilepaskan sepenuhnya ke dalam hutan semula jadi.
“Jika ia berjaya, kita berharap kerajaan dapat mempertimbangkan Orang Utan terbabit supaya ditempatkan di hutan-hutan simpan di seluruh Semenanjung bagi tujuan pemeliharaan,” katanya.












Kejadian Seram Selubungi Krew Klip Video Aril

Aril di dalam salah satu babak klip video Hanya arahan Shuhaimi Lua Abdullah
PETALING JAYA: Sebuah kejadian misteri berlaku semasa penggambaran klip video Hanya, iaitu sebuah lagu tema untuk filem Tolong! Awekku Hantu.
Pengarah klip video tersebut, Shuhaimi Lua Abdullah memberitahu bahawa seluruh warga krew produksi sangat terkejut dengan kejadian pelik yang berlaku itu di sebuah chalet dalam hutan di kawasan Kemesah, Hulu Klang.
"Bekalan elektrik tiba-tiba terputus dan sebuah pokok besar tiba-tiba tumbang di hadapan kami," kata Suhaimi ketika dihubungi Rabu.
Menurut pengarah itu, kejadian berlaku sejurus selepas seorang krew produksi menegur tentang persekitaran lokasi yang agak menyeramkan.
Shuhaimi Lua Abdullah
"Pokok itu hampir mengenai salah seorang krew kami dan sebuah lampu yang telah pun dipasang." tambah Shuhaimi.
Manakala Aril yang merupakan penyanyi dan pelakon utama klip video Hanya itu menyatakan ia adalah pengalaman pertamanya berhadapan perkara misteri yang sedemikian di lokasi penggambaran.
"Pokok sebesar empat pemeluk itu tumbang dan telah menghalang laluan ke kawasan lokasi. Krew telah memotong pokok yang tumbang dan kami meneruskan penggambaran," kata penyanyi dan pengacara itu.
Tiada sebarang kemalangan yang berlaku dan pengarah juga krew-krew di situ berjaya memasang semula bekalan elektrik di atas bantuan pihak penyelenggaraan chalet.
Shuhaimi, krew-krew dan para pelakon berada di chalet itu pada malam Isnin lepas dan menghabiskan masa semalaman untuk menyiapkan klip video yang berunsurkan komedi seram itu.
Klip Video arahan pengarah filem pendek Cukang itu mengisahkan tentang seorang lelaki lakonan Aril yang mengesyaki bahawa teman wanitanya adalah hantu yang menjelma menjadi manusia.


Gaduh Di Lokasi, Dewi Persik Tidak Profesional
JAKARTA: Perselisihan faham antara Dewi Persik(gambar)dengan Julia Perez di lokasi penggambaran filem Arwah Goyang Karawang menimbulkan polemik yang cukup panjang.
Dewi Persik turut dikatakan tidak profesional oleh pengurusnya sendiri.
Pengurusnya Shangker tidak bersetuju dengan sikap Dewi Persik yang terlalu membesar-besarkan masalah kecil.
“Perkelahian ketika saat adegan pergaduhan adalah perkara biasa, dia seperti seorang yang tidak profesional kerana membesar-besarkan perkara itu,” katanya.
Ketika adegan pergaduhan Dewi Persik dan Julia Perez, Shanker berusaha mendamaikannya, namun Dewi membawa perkara itu dengan melaporkan kepada pihak polis serta memanggil wartawan.
“Pada saya sikap Dewi ini hanya memalukan dirinya sendiri, padahal perkara kecil ini boleh diselesaikan dengan baik,” katanya.



Kutip RM7 Juta, Syamsul Boleh Tidur Lena

Syamsul bakal membikin filem seram keduanya, 'Khurafat 2' selepas kejayaan 'Khurafat- Perjanjian Syaitan'.
PETALING JAYA: Kutipan filem Khurafat – Perjanjian Syaitan yang mencecah RM7 juta sehingga Selasa membuatkan pengarah Syamsul Yusof merancang untuk mengarah filem Khurafat 2 pada tahun ini.
Dengan kejayaan sambutan filem tersebut sejak ditayangkan di pawagam pada 13 Januari lalu, Syamsul sudah dapat menarik nafas lega dan mula lena tidur.
Kutipan filem tersebut telah melepasi kos produksi sebanyak RM1.7 juta.
Selain Syamsul sendiri, Khurafat – Perjanjian Syaitan turut dilakonkan oleh Liyana Jasmay, Sabrina Ali, Fauziah Nawi, Salina Saibi, Ezendy Aziz dan seniwati Mariani.
Menyentuh tentang filem Khurafat 2, anak kepada penerbit Skop Productions, Datuk Yusof Haslam itu berkata ia bukanlah sekuel kepada Khurafat – Perjanjian Syaitan.
“Filem tersebut 100 peratus berlainan dan tiada kaitan dengan Khurafat. Saya cuma mengekalkan tajuk Khurafat itu lagi pun perkara khurafat meliputi pelbagai jenis,” katanya yang sedang dalam proses menyiapkan filem terbaru arahannya, Bohsia 2 – Jalan Kembali.
Selepas itu, pada bulan April dia akan mengarah filem komedi pertamanya yang buat pertama kali menggandingkan pelawak Johan dan Zizan (Raja Lawak) dalam sebuah filem.
Berbalik kepada kejayaan Khurafat – Perjanjian Syaitan yang masih ditayangkan di pawagam dalam tempoh dua minggu ini, Syamsul akui gembira dan bersyukur namun bagaimanapun tidak bermakna dia sudah boleh mendabik dada sebagai tanda berpuas hati dengan kerjanya.
“Saya menganggap semua ini seperti suatu kejutan demi kejutan sejak memenangi beberapa anugerah baru-baru ini.
“Semuanya berlaku dengan pantas dan saya seperti tidak percaya dengan kejayaan ini. Lagipun, saya perhatikan penonton lebih menggemari filem komedi berbanding seram sejak akhir-akhir ini.
“Tetapi mungkin penonton sudah bijak berfikir dan memilih filem yang menepati cita rasa dan memberi kepuasan kepada mereka,” ujarnya.
Tambahnya: “Apabila sambutan bagus, ia sekali gus memberikan cabaran kepada saya untuk mengekalkan kejayaan untuk filem seterusnya.
“Saya tidak akan leka dengan kejayaan sebaliknya lebih berhati-hati untuk mengatur langkah selepas ini.”
Malah Syamsul juga tidak menolak kemungkinan dan percaya filem Khurafat – Perjanjian Syaitan mampu diketengahkan ke luar negara seperti Thailand dan negara Asia lain.
Namun segalanya bergantung kepada keputusan bapanya yang bertindak selaku penerbit filem tersebut.
Menduga Syamsul yang didakwa telah berjaya mengatasi kutipan filem arahan bapanya, Sembilu iaitu sebanyak RM6.2 juta, dengan merendah diri dia belum berasa "sudah menang".
“Saya rasa masih belum boleh mengalahkan kejayaan filem ayah saya kerana jika dibandingkan harga tiket dulu dengan sekarang sangat jauh berbeza. Pada waktu filem Sembilu ditayangkan, saya agak tiket dijual pada harga RM5 hingga RM6.
“Jadi, kalau kira jumlah penonton, pasti saya kalah kerana tiket sekarang dijual pada harga RM8 hingga RM11 yang membuatkan mudah untuk saya dapat capai sasaran,” ujarnya.
Dalam perkembangan lain, Syamsul sedang menantikan kemunculan filem arahannya berjudul KL Gangster di pawagam pada bulan Jun ini dan seterusnya filem Aku Bukan Tomboi.



BOLEHKE DALAM HUKUM ISLAM....TABIKLAH...MEREKA SANGAT BERANI...LAWAN HUKUM ALLAH SWT....DENGAN RASA TAK BERSALAH DAN TAK BERDOSA....MANA GULUNGAN ULAMAK YANG BERANI MENEGURNYA.....


Tiada ulasan: