Jumaat, 27 April 2012

ADA YANG ALLAH BERI TAUFIK HIDAYAH DAN ADA YANG TIDAK...MALAH ALLAH BERI KESESATAN...INI KERANA MEREKA SENDIRI MENOLAK ILMU...

Utusan, TV3 diperdaya pemimpin kanan DAP?

http://amkns.blogspot.com, 27 Apr 2012
Apabila Senator Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim yang juga Naib Pengerusi DAP memberi pandangan peribadi yang mengkritik perhimpunan Bersih 3.0, semua media utama seperti TV3 dan Utusan Malaysia menjadikan ia sebagai tajuk utama. Semalam ketika seorang sahabat sedang menikmati makan malam di sebuah restoran, Buletin Utama TV3 menyiarkan berita ini, beberapa pengunjung restoran tersebut begitu terkejut kerana mereka menyangkakan DAP selama ini adalah parti kaum Cina, lebih mengejutkan mereka apabila seorang Melayu bernama Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim menjadi Naib Pengerusi DAP.

Nampaknya TV3, Utusan Malaysia dan lain-lain media utama telah memberi promosi percuma untuk parti DAP.

Apakah anak kepada bekas Setiausaha Agung Umno Allahyarham Tan Sri Khir Johari yang kini bersama DAP iaitu Saudara Zairil Khir akan diberi liputan serupa? Kisah Zairil Tan Sri Khir Johari di http://amkns.blogspot.com/2011/04/lebih-ramai-orang-melayu-akan-sertai.html

Tunku Abdul Aziz bantah Bersih 3.0 26 April 2012

KUALA LUMPUR - Seorang ahli Dewan Negara daripada DAP menggemparkan sesi sidang dewan apabila secara terbuka menyatakan bantahan terhadap penganjuran perhimpunan Bersih 3.0 di Dataran Merdeka, Sabtu ini.

Ahli Dewan Negara berkenaan, Senator Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim (gambar) yang juga Naib Pengerusi DAP menyatakan pendirian tersebut ketika bangun berucap membahaskan titah ucapan Yang di-Pertuan Agong pada sesi tengah hari ini.

Tegas beliau, bantahan itu berdasarkan pengalaman serta pemerhatian terhadap penganjuran beberapa perhimpunan jalanan di luar negara yang kononnya aman tetapi berakhir dengan keganasan.

‘‘Walaupun saya daripada pembangkang, bukan semua pembangkang sokong Bersih. Saya tak akan sokong Bersih. Saya dah biasa tengok, bukan sahaja di negara kita tetapi saya biasa bekerja duduk di banyak negara. Semua demonstrasi kononnya mula dengan secara orang kata aman tetapi kebanyakan di mana-mana pun kita tengok terjadi sebaliknya.

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2012&dt=0427&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_02.htm

Pengerusi SPR Umno Ampang, Wan Ahmad Umno Chetok?

Aslani M & M Zin, 27 Apr 2012
MACHANG: Mampukah Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof dan timbalannya Datuk Wan Ahmad Omar bertindak sebagai pengadil yang saksama, sedangkan mereka juga merupakan ahli Umno.


(Gambaran artis tentang kedua-dua pemimpin utama SPR ini)

Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail mendakwa berdasar kepada carian menggunakan kad pengenalan baru dan lama milik Abdul Aziz didapati beliau merupakan ahli Umno di bahagian Ampang Selangor.

Manakala Wan Ahmad pula ahli Umno di Cawangan Kampung Bongor, Dun Chetok, Kelantan.

“Samalah misalnya pasukan bola sepak Kelantan melawan Selangor, namun pengadilnya orang Selangor, mampukah pengadil itu bertindak adil. Tentunya ada sikap memihak,” katanya pada ceramah pra Bersih 3.0 di padang Majlis Daerah Machang malam tadi.

Ribuan anak muda hadir mengikuti ceramah tersebut biar pun hujan turun tidak berhenti sejak Isya’ sehingga akhir program. Program bermula solat Maghrib, Isya’ dan solat hajat. Hadir sama Timbalan Presiden PAS, Muhamad Sabu, Pengarah Pilihan Raya PAS Pusat, Dr Mohd Hatta Ramli.

Setiausaha Badan Perhubungan PAS Kelantan, Zulkifli Mamat, ketua penerangan, Dr Muhammad Fadzli Hassan, pemimpin-pemimpin PAS dan PKR serta Pengerusi Gabungan NGO Kelantan, Dr Abdul Halim Yusof.

Sebelum ini dalam satu sidang media di Kuala Lumpur Saifuddin yang juga anggota parlimen Machang memberi tempoh kepada Abdul Aziz dan Wan Ahmad menjelaskan status mereka dalam Umno.

“Bagaimana mereka berdua boleh bertindak adil dalam mengendalikan pilihan raya kerana sudah jelas mereka merupakan juga ahli kepada sebuah parti politik. Oleh itu kami mendesak mereka melepaskan jawatan dalam Umno segera.

“Ini kerana kewibawaan sebagai orang penting dalam mengendalikan pilihan raya mesti mendapat kepercayaan masyarakat untuk menampakkan mereka benar-benar adil,” ujarnya.

Beliau juga berkata, biar pun kerajaan mewujudkan jawatankuasa khas parlimen mengenai pilihan raya, namun tidak ada 22 cadangan asas yang dikemukakan pelbagai pihak diambil perhatian serius untuk menambah baik sistem pilihan raya.

Katanya, apa yang berlaku kerajaan hanya mempertimbangkan perkara yang dianggap remeh termasuk menukar perkataan beberapa istilah dalam peruntukan pilihan raya.

Dr Mohd Hatta pula berkata, SPR masih mahu mengekalkan  senarai nama 40,803 pengundi yang status diragui dalam Daftar Pemilih Induk biar pun dibantah pelbagai pihak.

Katanya, bagaimana pemilih berkenaan mahu datang memperkemaskan rekod mereka dengan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) sedangkan kehadiran telah diragui lebih awal.


Sebelum ini Abdul Aziz dilaporkan berkata undang-undang tidak membenarkan nama dalam daftar pemilih dipotong sewenang-wenangnya tanpa pengesahan pihak JPN.

Pada program itu juga anak-anak melakukan acara gimik menyerahkan bendera Bersih 3.0, bendera Kelantan dan Malaysia serta banner gergasi Bersih 3.0 kepada pemimpin-pemimpin PAS dan PKR yang berada di pentas.  

Wartakan Dataran Merdeka untuk program BN sahaja

Harakahdaily, 27 Apr 2012
KUALA LUMPUR, 27 April: Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) merasa kesal dengan tindakan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) yang memagar Dataran Merdeka mulai hari ini.

Bagi DPPM, kata Ketua Penerangannya, Riduan Mohd Nor (gambar), tindakan DBKL seperti menghina rakyat Malaysia dan menafikan hak rakyat untuk berhimpun bagi menyatakan suara hati mereka.

“DPPM merasa kecewa kerana DBKL dan kerajaan Malaysia tidak menghormati rakyat di negara ini.

“Meskipun Dataran Merdeka dikawal selia oleh DBKL, namun ia adalah kawasan umum yang semua rakyat boleh mengunjunginya,” katanya kepada Harakahdaily.

Tambahnya, Dataran Merdeka juga dianggap salah satu lokasi pelancongan penting kepada pelancong asing yang datang ke Kuala Lumpur.

Menurutnya lagi, boleh dikatakan tidak sah pelancongan di Malaysia jika tidak mengunjungi Dataran Merdeka, kawasan yang penuh bersejarah itu.

“Jika pelancong asing dibenarkan mengunjungi Dataran Merdeka pada bila-bila masa pun, dan jika konsert yang membawa masuk artis luar negara diadakan di kawasan itu dibenarkan, mengapa pula rakyat sendiri tidak dibenarkan mengunjunginya?” ujarnya.

Lebih dari itu, katanya banyak aktiviti yang diadakan saban tahun seperti Konsert Sambutan Tahun Baru, Sambutan Kemerdekaan, dan lain-lain lagi yang menjurus kepada perlakuan maksiat dan pergaulan bebas lelaki dan perempuan dibenarkan.

“Apakah alasan pula bagi menghalang aktiviti yang memupuk rakyat cintakan negara dan bencikan penyelewengan oleh pemimpin-pemimpin negara,” soal beliau lagi.

Beliau berkata, rakyat merasa terkilan kerana kerajaan menganggap rakyat sebagai golongan merbahaya yang perlu ditentang habis-habisan.

“Nampaknya beginilah layanan kerajaan BN terhadap rakyatnya sendiri seumpama anak tiri yang terbuang,” katanya.

Beliau menambah, segala aktiviti yang melibatkan rakyat dan kepentingan mereka akan ditolak ke tepi, tetapi jika ianya adalah program maksiat yang menguntungkan kerajaan BN berjuta ringgit, ianya akan dilayan dengan layanan kelas pertama.

“Bayangkan, apakah pembelaan yang akan rakyat terima jika BN terus memerintah dengan mandat yang lebih besar pasca PRU13 nanti,” ujarnya.

Justeru, kata beliau DPPM mensarankan kepada DBKL supaya Dataran Merdeka ditutup kepada awam buat selama-lamanya.

“Wartakan kepada rakyat, bahawa Dataran Merdeka hanya untuk aktiviti kerajaan BN sahaja serta hanya untuk pelancong asing.

“Untuk rakyat, tempat mereka hanya di kampung-kampung atau di kawasan terpencil luar bandaraya Kuala Lumpur yang jauh daripada pembangunan kerana itu sahaja tempat yang layak buat mereka,” ujarnya.

JAUHILAH TAGHUT

Firman Allah s.w.t:

وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا أَنِ اُعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ فَمِنْهُمْ مَنْ هَدَى اللَّهُ وَمِنْهُمْ مَنْ حَقَّتْ عَلَيْهِ الضَّلَالَةُ فَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُكَذِّبِينَ


Dan sesungguhnya Kami telah mengutus dalam kalangan tiap-tiap umat seorang Rasul (dengan memerintahkannya menyeru mereka): Hendaklah kamu menyembah Allah dan jauhilah taghut. Maka di antara mereka (yang menerima seruan Rasul itu), ada yang diberi hidayat petunjuk oIeh Allah dan ada pula yang berhak ditimpa kesesatan. Oleh itu mengembaralah kamu di bumi, kemudian lihatlah bagaimana buruknya kesudahan umat-umat yang mendustakan Rasul-rasulnya.
(Surah Al-Nahl 16: Ayat 36)

CUKUPLAH ALLAH BAGI SEGALA2NYA

"Barangsiapa menginginkan teman,
cukuplah Allah menjadi temannya.

Barangsiapa menginginkan kekayaan,
cukuplah qanaah menyertainya.

Barangsiapa menginginkan nasihat,
cukuplah kematian menasihatinya.

Barangsiapa menginginkan harta simpanan,
cukuplah Al-Quran menjadi barang simpanannya.

Barangsiapa yang tidak cukup dengan
keempat-empat hal ini,
cukuplah neraka baginya."
قال الحكماء

فَالإِنْسَانُ إِنْسَانٌ هُوَ شَرِيْقٌ ِلأَجْلِهِ، فَلَيْسَ ذَلِكَ بِقُوَّةِ شَخْصِهِ فَإِنَّ الجَمَلَ أَقْوَى

مِنْهُ بِمَا لاَ يُقاسُ وَلاَ بِعَظْمِ بَدَنِهِ فَإِنَّ الفِيلَ أَعْظَمُ بَدَنًا مِنْهُ، وَلاَ بِشَخَاعَتِهِ فَإِنَّ

السَّبُعَ أَشْجَعُ مِنْهُ وِلاَبَجِمَاعِهِ فَإِنَّ أَخْسَّ العَصَافِيْرِ أَقْوَى عَلَى السِّفَدِ مِنْهُ
Manusia itu adalah insan mulia kerna dirinya. Namun hal itu bukan berarti ia menjadi mulia kerna kekuatan fisiknya sebab unta lebih kuat darinya tanpa bisa ditakar. Bukan pula kerna besar badannya sebab gajah lebih besar badannya. Bukan juga kerna keberaniannya sebab binatang buas lebih berani, Bukan pula kerna kuat jima'nya sebab se-kecil2nya burung masih lebih kuat saat melakukan persetubuhan.

 سُوۡرَةُ هُود وَلَا تَرۡكَنُوٓاْ إِلَى ٱلَّذِينَ ظَلَمُواْ فَتَمَسَّكُمُ ٱلنَّارُ وَمَا لَڪُم مِّن دُونِ ٱللَّهِ مِنۡ أَوۡلِيَآءَ ثُمَّ لَا تُنصَرُونَ (١١٣) 

Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang berlaku zalim maka (kalau kamu berlaku demikian), api Neraka akan membakar kamu, sedang kamu tidak ada sebarang penolong pun yang lain dari Allah. Kemudian (dengan sebab kecenderungan kamu itu) kamu tidak akan mendapat pertolongan. Hud(113)
 

Tiada ulasan: