Rabu, 6 Oktober 2010

DARI FB COPY PASTE ...BENAR TAK BENAR ALLAH SAJA YANG TAHU.....

Bumiputera Berjaya's Photos - Wall Photos


KENALILAH SIAPA PEMIMPIN ANDA!!!....ARTIKEL INI SAYA KUTIP DARI BLOG TUKAR TIUB..

BUKAN TAYAR SAJA ADA TAYAR CELUP - ADA LAGI YANG CELUP


CELUP SAMPAI LEHER!!!!!........ DUN GALAS: KU LI SETUJU KETUAI JENTERA BN , KATA TENGKU ADNAN.......... Ketua Umno Gua Musang Razaleigh Hamzah telah bersetuju untuk mengetuai jentera Barisan Nasional (BN) pilihan raya kecil kerusi Dewan Undangan Negeri Galas, demikian menurut Tengku Adnan Tengku Mansor.
Tengku Adnan berkata Tengku Razaleigh telah menyatakan persetujuan walaupun surat rasmi pelantikan rasmi belum lagi diserahkan kepada beliau.
Tengku Adnan yang juga Setiausaha Agung Umno berkata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak telah pun menandatangani surat pelantikan Tengku Razaleigh.
“Surat itu ada dengan saya sekarang,” kata beliau ketika ditemui pemberita di Putrajaya.
Tengku Adnan berkata beliau percaya Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin kemungkinan besar akan menyerahkan surat pelantikan kepada Tengku Razaleigh sebaik sahaja beliau kembali dari London Sabtu ini.

GALAS : RAZALEIGH BELUM BERI JAWAPAN ......Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah menolak dakwaan Tan Sri Muhyiddin Yassin bahawa beliau telah bersetuju dilantik Pengarah Pilihan Raya Kecil (PRK) Dun Galas.Memberi respons ringkas di laman twitter beliau berkata, sehingga kini beliau tidak pernah memberi sebarang jawapan kepada sesiapa termasuk kepada Timbalan Perdana Menteri itu.
"Itu kena tanya dia (Muhyiddin), saya belum cakap apa-apa kepada sesiapa pun," katanya.
Beliau berkata demikian ketika menjawab soalan rakan twitternya yang bertanyakan tentang kesahihan kenyataan Muhyiddin
KAH KAH KAHKAH KAH KAHKAH KAH KAH..
woit… KESIAN TENGOK KU LI…. kah kah kah..
kah kah kah… BELUM APA APA ...KAKI SUDAH MASUK DALAM MULUT… kah kah kah..
kah kah kah… KU LI INI DUA KALI DI TIPU OLEH MADEY….. kah kah kah..
kah kah kah…. SEKALI MASA PEMILIHAN PRESIDEN GEROMBOLAN… kah kah kah..
kah kah kah... MADEY TIPU UNDI... kah kah kah
kah kah kah… SEKALI LAGI… DI JANJIKAN KALAU LAWAN DOLAH BOLEH JADI PM…. kah kah kah..
kah kah kah... KESIAN... SEDIH... AMBO TENGOK... kah kah kah..
kah kah kah… KALI INI KENA TIPU PULOK OLEH NATANG BEWOK DUA EKOR... kah kah kah
kah kah kah... DI TIPU OLEH MALIKUL SEMBAB…. kah kah kah..
kah kah kah…. KEMUDIAN KENA TIPU PULOK OLEH TENGKU FRAUD…. kah kah kah..
woit… TAK ADA STANDARD LAAA…. kah kah kah..
kah kah kah ... KALAU NATANG BEWOK DUA EKOR INI PUN BERANI TIPU KU LI...kah kah kah…



SIAPA TENGKU ADNAN INI - harakah daily isnin 17 julai 2006............
Adnan dilahirkan di negeri Melaka (asalnya dari Pahang) pada 20.12.1950 pada jam 6.10 pagi dengan surat pendaftaran lahirnya bernombor 100502. Ketika beliau dilahirkan, namanya ialah Adnan bin Mansor.
Pada 20.12.1962, ketika beliau berusia 12 tahun, Adnan mulai memiliki kad pengenalan bernombor 4079409 atas nama Adnan bin Mansor juga seperti yang terdapat dalam surat beranak.
Sekali lagi beliau menukar kad pengenalan bagi memenuhi kehendak undang-undang pada 3.3.1969 ketika beliau berusia 18 tahun, namanya masih lagi kekal dengan nama Adnan bin Mansor.
Tetapi, pada 3.10.1972, Adnan telah mengubah namanya menjadi Tengku Adnan binTengku Mansor. Beliau juga telah mengubah nama bapanya dari nama asal Mansor bin Haji Baba kepada Tengku Mansor bin Tengku Haji Baba.
Dengan akuan bersumpahnya, beliau membuat perakuan bahawa beliau berasal dari Keluarga DiRaja Melaka. Keluarga beliau menurut katanya berasal dari keluarga beraja.Keluarganya adalah keturunan ke 3 daripada golongan Kerabat DiRaja Melaka.
Pada hari yang sama (3.10.1972), Adnan mendapat kad pengenalan yang baru di mana di atas kad pengenalan baru itu tertara nama ‘Tengku Adnan bin Tengku Mansor’.
Lebih kurang 2 tahun kemudian, 2.4.1974, bapanya juga mendapat kad pengenalan baru dengan nama baru Tengku Mohammed Mansor bin Tengku Haji Baba dengan identiti kad pengenalan baru bernombor 3983336.
Begitulah dengan mudahnya Adnan menukar identitinya dari orang biasa berpindah ke identiti baru-seorang berketurunan kesultanan Melaka yang hilang telah takhta akibat kezaliman terhadap rakyat.
Adnan Tengku celup. Bukan Tengku asal dan tulin. Sesiapa sahaja di Malaysia ini boleh menukar identiti dengan mudah termasuk untuk mendapatkan kad pengenalan seperti yang diperolehi rakyat asing dengan satu syarat memberi undi kepada UMNO/BN.
KAH KAH KAHKAH KAH KAHKAH KAH KAH
woit… APA DIA TENGKU CELUP…. kah kah kah..
kah kah kah… APA YANG TERCELUP…. kah kah kah..
kah kah kah.. KU LI ANAK RAJA BETUL... KENA TIPU RAJA CELUP... kah kah kah.......


Umno tegur Utusan lebih bertanggungjawab
Salhan K Ahmad & Regina Lee
Okt 6, 10
11:43am


Umno telahpun memberi teguran kepada Utusan Malaysia supaya bersikap lebih bertanggungjawab dalam laporan mereka, kata setiausaha agung parti itu, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.

Katanya, masalah yang wujud dalam Utusan Malaysia mungkin hanya disebabkan oleh beberapa orang dalam sidang pengarang akhbar berkenaan.

"Mungkin sebab satu dua orang. Janganlah kerana nila setitik, habis rosak susu sebelanga," katanya dalam satu wawancara dengan Malaysiakini.

"Kita sudah beritahu mereka jangan tulis begitu... Wartawan perlu menulis dengan bertanggungjawab, gunakan fikiran supaya apabila kita tulis sesuatu, ia tidak menyakiti perasaan orang lain atau kaum lain," tambahnya.

Katanya lagi, Umno mempunyai pegangan dalam Utusan Malaysia tetapi tidak ada kawalan ke atas kegiatan editorial akhbar berkenaan.

"Mereka akan kata, 'biasa lah.' Bila kita marah (mereka beri alasan), bukanlah, itu (disebabkan) wartawan kami. Ini biasa di mana-mana (penerbitan) pun," katanya lagi.

Tengku Adnan sebelum itu diminta mengulas Kesatuan Wartawan Kebangsaan (NUJ) yang mendakwa Utusan Malaysia mengamalkan polisi editorial yang bertentangan dengan etika kewartawanan.

Amalan tersebut, dakwa NUJ, menyebabkan kejatuhan edaran akhbar berkenaan

Tiada ulasan: