Khamis, 2 September 2010

HUKUM DAN AGAMA DIABAIKAN..UNDANG ISLAM TAK DITEGAKKAN...BERGAUL BEBAS...FIKIRAN CARA PENJAJAH@KEBARATAN..INILAH JADINYA

NEGARA

Isteri dikebas lelaki Afrika


DI pangsapuri inilah seorang suami mengamuk selepas mengetahui isterinya bersekedudukan dengan pelajar Nigeria di Bandar Baru Ampang Sabtu lalu.


AMPANG - Kesabaran seorang suami terhadap sikap jelik isterinya yang bersekedudukan dengan seorang pelajar Nigeria sejak lima bulan lalu sampai ke kemuncaknya apabila dia bersama sembilan lelaki bertindak menyerang pasangan tersebut di sebuah pangsapuri dekat Bandar Baru Ampang di sini Sabtu lalu.

Kejadian yang berlaku setengah jam selepas sambutan ambang merdeka itu mengakibatkan wanita 44 tahun itu patah lengan kanan selain lebam di muka manakala pelajar Nigeria berusia 35 tahun tersebut patah hidung dan jari kiri selepas diserang oleh suspek.

Difahamkan, salah seorang suspek yang menyerang pasangan yang sedang beristirehat ketika kejadian itu merupakan suami wanita tersebut.

Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Abdul Jalil Hassan berkata, suami wanita tersebut mungkin geram dan marah dengan tindakan isterinya yang bukan sahaja bersekedudukan dengan pelajar asing itu malah bertindak menghantar lima anak mereka pulang ke kampung.

"Lelaki dan wanita itu tidak lagi tinggal sebumbung sejak lima bulan lalu. Sepanjang tempoh itu, wanita tersebut dikatakan telah tinggal di rumah yang didiami oleh pelajar Nigeria terbabit.

"Sebaik mengetahui lokasi rumah mereka, lelaki tersebut telah mengajak sembilan rakannya untuk menyerang pasangan itu menggunakan tangan dan objek keras. Ketika diserang, pasangan berkenaan dikatakan lengkap berpakaian," katanya ketika ditemui di sini semalam


AGAMA DIABAIKAN

NEGARA

Kedai jadi sarang kaki ponteng puasa


DUA lelaki berjalan masuk ke sebuah kedai di Pokok Machang yang dikesan menjual makanan kepada orang Islam pada waktu siang di Tasek Gelugor, Pulau Pinang semalam.


TASEK GELUGOR – Jam baru menunjukkan pukul 11.30 tengah hari, tetapi sebuah kedai makan di Pokok Machang dekat sini penuh dengan pelanggan yang mahu menjamu selera.

Namun yang menghairankan rata-rata pengunjung di kedai tersebut adalah lelaki dewasa beragama Islam termasuk pelajar sekolah menengah.

Siasatan Kosmo!, mendapati geng kaki ponteng puasa kerap singgah di kedai berkenaan untuk mendapatkan makanan yang dibungkus dengan plastik hitam.

Selain itu, ada juga kalangan mereka yang dengan selamba memesan makanan dari luar tingkap kedai tanpa rasa malu.

Menurut seorang penduduk yang mahu dikenali sebagai Din, 30, kedai berkenaan telah menjadi tumpuan kaki ponteng puasa di bulan Ramadan sejak lebih 10 tahun lalu.

“Memang sudah lama kedai itu menjual makanan kepada kaki ponteng puasa, malah sejak zaman saya masih bersekolah lagi,” katanya.

Dakwanya, kebanyakan pelanggan yang membeli makanan di kedai tersebut turut menjadikan kawasan ladang kelapa sawit yang terletak kira-kira 100 meter dari situ sebagai tempat menjamu selera.

Tiada ulasan: