Ahad, 31 Mac 2013

MEMANG LAWAK....POLITIK CARA ORANG TAK BEBERAPA CERDIK

"Jika bukan ini kalilah..."
Posted on Sunday, March 31 @ 02:30:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh teori

Oleh: tokjanggut1

"Saya tidak mempunyai banyak masa untuk menulis. Namun, saya perlu menyampaikan mesej ini kerana dibimbangi ada sesetengah pejuang Pakatan Rakyat (PR) tidak dapat menelah dan menjangkau sisi lain pilihanraya umum kali ini.
Sisi popular di kalangan pejuang rakyat ialah PR akan mengambil alih Putrajaya dalam Pilihanraya Umum Ke-13 (PRU13).

Namun apa jadi jika sebaliknya? Apa akan jadi jika Umno-Barisan Nasional (Umno-BN) masih bertakhta di singgahsana - terus beraja di mata tetapi bernanah di hati? Apa akan jadi?

Saya, secara peribadi menerusi pengamatan rapat dan terperinci kepada semua perkara bersangkutan, amat percaya dengan kuatnya bahawa PR tidak akan mendapat peluang kedua sebaik sekarang untuk meraih tampuk kuasa Putrajaya.
Asas kepercayaan ini ialah jika Umno-BN kekal berkuasa selepas PRU13, parti purba itu akan menyalin bulat-bulat semua idea serta gagasan PR dan melaksanakan dalam pemerintahan mereka pada pasca PRU13. Ketika itu, Umno-BNlah raja di hati rakyat menerusi segala kebaikan yang diciplak daripada gagasan PR. Ketika itu, PR melihat dengan putih mata segala idea sudah direnggut orang.
Sekarang ini pun Umno-BN sudah menciplak idea dan gagasan PR, termasuk membabitkan kadar harga kereta dan permit teksi.  
Adakah mustahil untuk Umno-BN berubah menjadi lebih baik demi memenangi hati rakyat? Tidak mustahil sebab mereka mahu kekal berkuasa. Apa yang mungkin tidak akan diubah (baca: susah untuk Umno-BN berubah) ialah menukar dasar sekularnya kepada dasar Islam tulen dengan mendaulatkan perundangan Islam di negara ini. Tetapi, jika ini berlaku, pengundi Islam sendiri haram menentang Umno!
Dan, jika realiti pasca PRU13 Umno-BN masih tidak juga tumbang, satu-satunya senjata yang dapat melawannya ialah kerja mendaulatkan Islam seperti yang diperjuangkan oleh Pas (dengan syarat Umno-BN kekal dengan dasar sekularnya). Hanya perjuangan atas dasar Islam tetap "evergreen" dan tidak mudah diciplak kerana ia menuntut kejituan dan keikhlasan yang tidak boleh dibuat-buat.
Selepas PRU13, jika Umno-BN masih tidak juga tumbang, semua idea dan gagasan PR akan menjadi aset berharga parti purba itu untuk kekal beraja di mata dan di hati semua marhaen.
Moral artikel ini ialah walau tertiarap makan pasir, terlentang makan embun sekali pun, semua pejuang rakyat PR mesti bekerja keras untuk meraih kemenangan dan menawan Putrajaya.
Ketepikan semua isu remeh dan sampingan yang bodoh-modoh. Jika bukan ini kalilah, mungkin sukar mencari "kali" yang lain!

Mampus doh UMNO Besut!!
Posted on Sunday, March 31 @ 12:41:47 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjualCendol


Oleh ALBA
Debat secara spontan antara Ahli Pas dan Adun Umno Hulu Besut YB Nawi Mohamad di Majlis anjuran Umno di Pejabat Penyelaras Dun Hulu Besut.Empat orang ahli dan Penyokong Pas dijemput hadir dimajlis Umno itu untuk menyaksikan tayangan video berkaitan Amanat Hj Hadi dan ucapan Tok Guru Nik Aziz berkaitan BR1M. Mereka dengan beraninya bangun mempertahankan Pas didepan puluhan penyokong Umno yang berada di majlis ini.



Untuk paparan lebih jelas.



YB Nawi tak terkata apa.

Program UMNO pun tak ada sambutan. Semua rakyat bila dipanggil beri BRIM semua hadir tapi tak semua akan menyokong UMNO/BN. 


Tolong jangan GELAK... kahkahkah...
Posted on Sunday, March 31 @ 10:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh Juragan

Oleh Shalehudin


KLIK


kosmo.com.my

JANGAN KETAWA :
RAMAI DARI KALANGAN AHLI LELAKI UMNO ADALAH SURIRUMAH SEPENUH MASA!!

Hari itu mamat-mamat ini berdemo sebagai kaum India kini mereka yang sama buat demo sebagai suri rumahtangga sepenuh masa pula.

Berdemo sebagai suri rumah tangga sepenuh masa depan Mahkamah Tinggi Shah Alam selepas menyaman Kerajaan PR Selangor RM5.9juta sepertimana disiarkan akhbar Kosmo milik lidah biawak rasmi UMNO, Utusan Malaysia.

Pergh!!!! Sungguh tidak disangka.. rupa-rupanya ramai dari kalangan ahli UMNO jantina lelaki adalah surirumah tangga sepenuh masa.

Hebat UMNO ni beb!!!!

Macam-macam golongan yang terdapat dalam UMNO ni... Melayu berwajah India ada... India mengaku Melayu ada.. kini lelaki menjadi surirumah tangga sepenuh masa..~ RM

Sumber: shalehudin.blogspot.com
 


 BRIM punya hal
Posted on Sunday, March 31 @ 09:30:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh Juragan

Oleh: anaabdullah

"Sesetengah orang Kelantan berpendapat Kerajaan PAS Kelantan ada kemungkinan jadi macam PRU 11 (2004)

Sesetengah berpendapat kerajaan PAS Kelantan kemungkinan besar akan tumbang pada PRU 13 yang dikatakan diadakan awal Mei ini.

Jika benar Kelantan PRU 13 ini jadi macam PRU 11 (2004) bermakna PAS masih boleh memerintah walaupun pun menang tipis.

Apabila sebut sahaja kemungkinan kerajaan PAS Kelantan tumbang pada PRU 13 ini teringat penulis dengan kata kata Dr Farid Shahran yang bercakap mengenai pandangan umum dalam slot cinta ilmu TV Hijrah.

Kata kara itu berbunyi: RM 500.00 besar bagi orang miskin dan sangat kecil bagi orang yang kaya. Oleh itu wang RM 500.00 boleh menpengaruhi minda orang miskin.

Mungkin inilah sesetengah orang Kelantan berpendapat kerajaan PAS Kelantan akan jadi macam PRU 13 iaitu menang tipis.

Atas sebab itu juga sesetengah orang Kelantan berpendapat kerajaan PAS Kelantan akan tumbang pada PRU 13 nanti.

Faktor penentu kalah menang umno/BN dan Pakatan rakyat dalam PRU 13 ini berkaitrapat dengan pengundi atas pagar sebanyak 60 peratus itu.

Pengundi rasional pasti tidak akan goyah miskipun dibeli. Apatah lagi BRIM 500.00 pada isi keluarga, RM 100.00 pada setiap pelajar,BRIM RM 250.00 pada remaja dan RM 1,000.00 pada anak kakitangan TNB dan TM.

Yang mengundi PAS tetap mengundi PAS dan yang mengundi umno/BN tetap mengundi umno/BN. Cuma pengundi China MCA dan GERAKAN tidak solid undi DAP, kerana orang China punya matlamat dalam berpolitik.

Berbeza dengan orang Melayu. Orang melayu jadikan politik sebagai “alat” untuk kepentingan diri sendiri. Sebab itu baru satu penggal jadi wakil sudah boleh bina rumah yang berharga jutaan ringgit.

Apatah lagi perdana menteri timbalannya, menteri besar, ketua menteri, menteri menteri dan timbalan menteri yang yang asyik kumpul harta dan begitu kayaraya.Ada dintara mereka dikatakan ada harta ratusan juta.

Bekas perdana Tun Mahathir dikatakan ada harta sebanyak RM 146 bilion. Macam tak munasabah.Datuk Seri Mohd Najib dan Tan Sri Muhyiddin Yasin entah berapa billion pula, kita tak tahu. Tetapi anak beranaknya kebanyakan jadi kayaraya.

Mereka tidak pernah fikir pasal apa akan terjadi pada agama islam, bangsa Melayu dan Negara asalkan cinta cintanya tercapai.

Bukti terbaru semacam munasabah dengan pendapat sesetengah orang Kelantan bahawa kerajaan PAS Kelantan yang memerintah selama 22 tahun itu akan tumbang dek adanya orang PAS yang bertanding sebagai calon bebas PRU 13 ini.

Hal ini telah disebut sendiri Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat kepada media massa. Oleh itu, tak mustahil Kelantan tumbang manakala Perak dan negeri Sembilan jatuh ke tangan Pakatan rakyat atas sebab kebanyakan penganalisis politik tanah air meramalkan umno/BN menang tipis PRU 13 nanti.

Walaupun Tun Mahathir Mohamad dan Tun Abdullah Ahmad Badawi yakin Umno/BN menang besar Pru 13 ini, tetapi Datuk Seri Mohd Najib Razak, melambat lambat pembubaran parlimen, kerana mahu menang lebih besar berbanding PRU 12 dulu.

Kebanyakan penganalisis politik tanahair berkata umno/BN masih ada peluang dan ruang untuk menang lebih besar. Lebih lebih lagi kemungkinan DAP di haramkan.

Manakala PKR berhadepan dengan krisis baru disamping ada orang Pas Kelantan akan bertanding sebagai calon bebas, termasuk ada orang orang pas yang berebut calon dan krisis PAS Kedah yang jelas dan nyata belum reda."



Pergi umrah tapi Najib sebar fitnah, video lucah – Anwar
Posted on Sunday, March 31 @ 09:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh Juragan

Sumber Keadilandaily

KUANTAN 31 MAC: Biarpun Datuk Seri Najib Razak pergi menunaikan umrah di Mekah tetapi Perdana Menteri itu membiarkan media kawalan Umno menyebar fitnah termasuk video lucah, kata Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Najib pergi umrah. Nak doa, doalah tapi niat kena betul, jangan zalim di negera sendiri. Pergi umrah tapi televisyen, media fitnah orang hari-hari. Ambil gambar bogel, telanjang. Ini apa ini? Sudahlah.

“Kita ada budaya, ada sebut pasal akhlak, ada batasnya. ,” kata Ketua Umum KEADILAN itu depan ribuan rakyat pada ceramah perdana Jelajah Merdeka Rakyat di Taman Mahkota Aman di sini, malam tadi.

Mengikut laporan media arus perdana yang memetik sumber, Najib Razak dan isteri Datin Seri Rosmah Mansor, dijadual menunaikan umrah minggu depan dan dijangka berlepas ke Arab Saudi pada 13 April.



Mengulas lanjut, Anwar juga kesal kerana ceramah itu yang dijadual berlangsung Felda Lepar Hilir 1, Gambang, ditukar tanpa alasan munasabah.

“Maki tiap malam, televisyen kecam tiap malam. Hendak ceramah pun tak boleh? Kita sudah kumpul, kerah orang, saat akhir dipinda. Pergi sesetengah tempat jalan dihalang.

“Kalau tak setuju dengan dasar kita (Pakatan), tak apa Jangan hina. Hendak buat ceramah pun tak boleh. Ingat kamu (pemimpin Umno) sahaja bayar cukai, rakyat tak bayar? Tak bolehlah macam ini. Politik apa ini?” kata Anwar.

(FZL)

Sumber: keadilandaily.com


  Video: Turunkan Kos Kehidupan
Posted on Sunday, March 31 @ 08:30:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh Juragan

Sumber Signal On
 


KLIK


Harga barang semakin meningkat lebih laju daripada kenaikan gaji. Ini disebabkan oleh monopoli dan penswastaan kepada kroni. Beras, gula, air, tenaga, kutipan sampah, pengangkutan,telekomunikasi, media massa, dan barang keperluan lain-lain orang ramai.

Take Note !!! : Kroni untung, rakyat rugi. Adakah ini adil????...

[ PRU13 - Realisasikan PR Ke Putrajaya ] ... ALLAHU AKBAR !!!

Sumber Youtube Signal On


  Wahai Dato Rais - Lebih baik angkuh daripada tak ada otak.
Posted on Sunday, March 31 @ 08:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh Juragan

Oleh Manjongmari

Salah satu sifat manusia tercela ialah angkuh atau bongkah, maka itulah yang Rais anak Yatim labelkan kepada Pakatan Rakyat..

Sifat angkuh, bongkak dan yang sewaktunya itu adakalanya harus digunapakai bila berhadapan dengan manusia-manusia yang tak berotak?...

Sekadar 10 minit , apakah itu secara langsung atau sekadar rakaman,,, dapat menggunakan 10 minit, kerenah birokrasi sebelum nak dapat 10 minit tu entah berapa puloh jam...

Jadi lebih baik tolak tawaran dari manusia tak berotak,, buang masa?...

Sebelum ini pun dah 12 kali PRU tak pernah dapat pun guna Radio TV.... pun menang juga...

Rakyat pun dah tak tengok tv sekarang ni,,, kalau PR tolak lagi ler rakyat tak tengok,,, tu yang anak yatim maroh benor tu...

Tahniah PR,, anda bijak tak masuk jerangkap samar Umno..



Sumber: manjongmari.blogspot.com

Tiada ulasan: