Ahad, 31 Mac 2013

JANGAN CAKAP TAK SERUPA BIKIN...DULU CAKAP LAIN SEKARANG CAKAP LAIN...ORANG NI ADA PRINSIP KE

Pemimpin MIC mahu Zul Noordin ‘tutup mulut’ dan mohon maaf
Posted on Saturday, March 30 @ 10:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh Juragan

Oleh Boo Su-Lyn

KUALA LUMPUR, 29 Mac — Pemimpin MIC memberitahu Datuk Zulkifli Noordin (gambar) hari ini untuk “tutup mulut”, mohon maaf dan menarik semula kenyataannya yang dikatakan menghina agama Hindu.

Ahli parlimen bebas Kulim Bandar Baru  itu dirakamkan dalam sebuah video dimuat naik di Youtube semalam, mempersoalkan kesucian Sungai Ganges di India, yang mana penganut Hindu menganggap suci, mengatakan terdapat bangkai ayam dan ranting kayu terapung-apung.

“Jika anda cetek pengetahuan, tutup mulut dan diam,” kata ahli jawatankuasa pusat MIC, Datuk T Rajagopalu kepada The Malaysian Insider.

“Beliau tidak layak menjadi ahli parlimen. Beliau peguam separuh masak dan bukan seorang Muslim sejati. Lelaki Muslim sejati tidak akan mengutuk agama lain,” tambah beliau.

Rajagopalu berkata Zulfikli yang juga merupakan naib presiden Perkasa dan peguam Sharia seharusnya membaca tentang Hinduisme dan Sungai Ganges sebelum memberikan komen.

Naib Presiden MIC Datuk S K Devamany menggesa Zulkifli memohon maaf dan menarik kembali kenyataannya.

“Bagaimana beliau boleh melakukan ini?” kata Devamany.

“Beliau adalah ahli parlimen yang sangat tidak bertanggungjawab. Kita sedang cuba menciptakan keharmonian dan keamanan dan konsep 1Malaysia, serta untuk melibatkan semua komuniti, dan mengharminikan perasaan semua orang… Beliau harus menarik balik dan sensitive kepada keperluan orang, penganut Hindu,” tambah beliau.

Hindu Sangam memberitahu awal hari ini video mengenai kenyataan Zulkifli yang dikatakan pembangkang sebagai satu serangan terhadap agama Hindu, telah mula keluar pada tahun 2001.

Badan yang memayungi pertubuhan penganut agama Hindu mengatakan mereka pernah mengadu tentang penghinaan terhadap agama Hindu dibuat oleh Zulkifli akan tetapi tiada tindakan diambil kerana beliau adalah seorang Muslim dan ahli Perkasa.

Zulkifli dilihat di dalam video menyampaikan kuliah agama dimana beliau mempersoalkan seorang peniaga India mengapa tuhan Hindu tidak melindungi kedainya dari ditimpa banjir.

Zulkifli juga dilihat menghina penganut Hindu yang mahu membeli patung yang telah patah.

“Berebut Hindu beli Tuhan, Tuhan gajah, semua sudah patah, saya tanyalah, aci, apasal beli Tuhan sudah patah. Dia jawab ‘tak apa balik kita taruk plaster,” kata ahli parlimen bebas itu, yang dipecat dari PKR.

Ahli jawatankuasa pusat MIC P Kamalanathan menyelar kenyataan Zulkifli sebagai “dalam cara yang paling keras.”

“Negara pelbagai kaum kami tidak perlu provokasi yang sensitif seperti itu yang bertentangan dengan ideal1Malaysia kerajaan,” kata Kamalanathan yang juga merupakan ahli parlimen Hulu Selangor kepada The Malaysian Insider.

National Indian Rights Action Team (NIAT) membuat laporan polis terhadap Zulkifli di Balai Polis Dang Wangi di sini hari ini.

“Kenyataannya sangat memalukan. Kenyataannya boleh menyebabkan ketegangan agama diantara Muslim dan Hindu,” kata pengerusi NIAT Datuk Thasleem Mohamed Ibrahim Al-Haj dalam satu kenyataan hari ini.

“Kenyataan YB Zulkifli juga menghasut. Laporan ini dibuat agar siasatan boleh dijalankan serta merta dan tindakan boleh diambil dengan segera terhadap YB Zulkifli,” tambah beliau.

Hari ini, pemantau hak asasi manusia Suara Rakyat Malaysia (SUARAM) mengkritik Zulkifli kerana “tidak menghormati” masyarakat tersebut.

Ini adalah insiden kedua tahun ini di mana kepercayaan Hindu diserang.

Awal tahun ini, kolumnis Dr Ridhuan Tee Abdullah menimbulkan kemarahan MIC selepas didakwa menghina penganut Hindu dalam artikelnya di akhbar berbahasa Melayu, Sinar Harian pada 18 Februari.

Sumber: Malaysia Insider


  MIC, PPP wajar keluar BN kerana Perkasa adalah Umno
Posted on Saturday, March 30 @ 13:30:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh Juragan

Sumber: Harakahdaily

KUALA LUMPUR: MIC dan PPP wajar meninggalkan Barisan Nasional (BN) ekoran kenyataan menghina terhadap tuhan orang-orang Hindu oleh Naib Presiden Perkasa, Zulkifli Nordin (gambar) kerana Perkasa adalah Umno.

"Perkasa adalah Umno. MIC, PPP mesti keluar dari BN ekoran kenyataan menghasut yang dibuat oleh YB Zulkifli Nordin terhadap tuhan orang-orang Hindu," kata Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaludin, anggota Parlimen Bukit Gantang.

Nizar berkata demikian melalui twitternya hari ini.

Sebelum ini, pelbagai badan bukan kerajaan mengecam kenyataan Zulkifli Nordin yang disifatkan menghina agama Hindu.

Zulkifli berkata, kenapa orang Hindu tidak meletakkan patung tuhan-tuhan mereka di depan rumah mereka supaya banjir tidak melanda rumah mereka.

Zulkifli sebelum ini dipecat oleh PKR dikatakan akan bertanding atas tiket Umno di Kulim Bandar Baru dalam pilihan raya kali ini sebagaimana Datuk Ibrahim Ali yang akan bertanding di Pasir Mas atas tiket BN.

Pelbagai pihak meminta tindakan diambil oleh pplis terhadap Zulkifli kerana ia satu kenyataan yang menghasut.

Persatuan Presiden Hindu Sangam, RS Mohan Shah yakin tidak akan ada tindakan seumpama itu akan diambil kerana sebelum ini Zulkifli telah membuat kenyataan yang hampir sama.

Namun, selepas laporan polis dibuat olehnya pada tahun 2011, tidak ada apa-apa tindakan dikenakan ke atas beliau.

Menurutnya, Hindu Sangam telah membuat laporan pada tahun 2011 ekoran satu video yang menunjukkan kenyataan Zulkifli yang menghasut, namun tidak ada sebarang tindakan.

"Semua ini kerana Zulkifli adalah Naib Presiden Perkasa dan seorang anggota Parlimen," kata Mohan.

Kenyataan Zulkifli juga dibantah oleh Pengerusi National Indian Rights Action Team (Niat) Thasleem Mohd Ibrahim yang turut membuat laporan polis di Balai Polis Dang Wangi.

"Sebagai Muslima saya malu dengan kenyataan Zulkifli kerana Islam mengajar kita agar jangan menghina agama atau tuhan agama lain," kata Thasleem.

Sumber: Harakahdaily


  Sapa Bagi Zul Kulim Tauliah Mengajar Agama???
Posted on Saturday, March 30 @ 14:30:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh Juragan

Oleh Abu Nu'man

...Kena siasat sape bagi dia tauliah mengajar agama di surau/ masjid?????
Zulkifli Noordin dikritik pemimpin Hindu apabila beliau menyampaikan kuliah agama baru-baru ini dengan mempersoalkan seorang peniaga India mengapa tuhan Hindu tidak melindungi kedainya dari ditimpa banjir.

Ahli parlimen bebas itu juga mempersoalkan kesucian Sungai Ganges, yang juga dikenali sebagai Ganga di India, yang dianggap suci oleh penganut Hindu.

“Saya pernah ke Sungai Ganga dahulu. Bagaimana boleh kata ia suci? Terdapat bangkai ayam dan ranting kayu terapung-apung,” kata Zulkifli yang direkod dalam video bertajuk “Zulkifli Nordin (PERKASA) menghina agama hindu” yang dimuat naik di laman sosial YouTube semalam.

Naib Presiden PKR N Surendran mengatakan kenyataan Zulkifli sebagai “serangan ganas” ke atas orang India di Malaysia.

“Kata-kata yang dikeluarkan Zulkifli Noordin adalah yang paling teruk dalam menyerang agama lain di negara ini,” kata Surendran yang dipetik dari lidah parti PAS, Harakahdaily, hari ini.

“Kita mahu Ketua Polis Negara dan Peguam Negara menyiasat dan mendakwa Zulkifli Noordin di bawah seksyen 298A,” kata peguam tersebut, merujuk kepada Seksyen 298A Kanun Keseksaan yang menyebabkan ketidakharmonian, dan mencetus kebencian antara kaum.

Zulkifli juga dilihat menghina penganut Hindu yang mahu membeli patung yang telah patah.
“Berebut Hindu beli Tuhan, Tuhan gajah, semua sudah patah, saya tanyalah, aci, apasal beli Tuhan sudah patah. Dia jawab ‘tak apa balik kita taruk plaster,” kata ahli parlimen bebas itu.

Ini adalah insiden kedua tahun ini di mana kepercayaan Hindu diserang.

BILA BERKAWAN NGAN PERKASA NGAN BRAHIM ALI YANG JAHIL AGAMA... ITULAH AKIBATNYA.... BODOH BERTINGKAT....

Sumber: dppwm.blogspot.com



Kantoi!! Adik PM Najib Baru Dapat IC?
Posted on Saturday, March 30 @ 15:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh Juragan

Oleh Addin


Saksikanlah.. penipuan SPR yang bersengkokol dengan Umno BN.

Nama Tun Razak pun nak di manipulasi.Betulke adik PM Najib ni?

Sumber: addin77.blogspot.com


  Chua Jui Meng Keluar PKR?
Posted on Sunday, March 31 @ 01:30:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh teori

Oleh: mohdnoorawang

"Pakatan Rakyat dilanda krisis kempimpinan?. Pengerusi PKR Johor Datuk Chua Jui Meng mungkin keluar PKR dan bertanding sebagai calun bebas PRU13. Mengikut laporan Chua Jui Meng tidak hadir mesyuarat PKR peringkat negeri Johor.
Mengikut laporan MKini pengeruis PKR Johor telah dipangku salah seorang kuat PKR Johor bagi memntapkan perjalan parti menjelang pilhanraya umum. Jika benar laporan Mkini kami anggap satu bala telah menimpa PKR dan pakatan rakyat seluruh negeri Johor.

Amat malang jika benar berlaku dan Chua Jui Meng merajuk dan mungkin keluar PKR adalah satu pukulan yang hebat dan dijadikan isu Barisan Nasional  dan UMNO dalam kempen pilihanraya umum pada bulan April aau awal minggu pertama bulan Mei 2013.

Belum menang dan belum bertanding sudah ada ahli atau bakal calun yang merajuk. Bagaima pula jika berlaku calun PKR yang menang PRU13 keluar PKR jadi calun bebas atau masuk UMNO?.
Inilah yang kami rasa juak dan takut kepada YB PKR yang menang termasuk pehak PAS dan DAP . Sila cari calun yang betul dan jujur .
Apa pun isu Chua Jui Meng akan menjadi isu besar dan modal utma kempen barisan nasional dalam PRU13. Janganlaj merajuk pemimpin PKR, DAP, PAS tmpukan kepada parti dan ketua.
Malah kami dapat maklumat juga akan ada pemimpin PKR dan bakal calun PKR akan buat pusingan "U" menjelang hari hari terakhir kempen PRU13.
Hanya tungu dan lihat rakyat tertipu lagi dan rakyat seperti kami sedih dan muak tindakkan beberapa pemimpin PKR, DAP dan PAS yang merugikan semangat setiakwan dalam pakatan rakyat.



Kediaman bekas Wakil Rakyat N.Sembilan cuma rumah teres setingkat
Posted on Saturday, March 30 @ 15:30:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh Juragan

Oleh: amkns

"Inilah kediaman bekas Wakil Rakyat ADUN Paroi, Hj Mohamad Taufek Abd Ghani yang juga merupakan Pesuruhjaya PAS Negeri Sembilan sejak sebelum beliau menjadi ADUN Paroi sehinggalah tamat 5 tahun perkhidmatan beliau sebagai ADUN Paroi pada 27 Mac 2013 yang lalu.

Kediaman beliau bersama isteri dan 4 orang anak hanyalah sebuah rumah teres setingkat yang lama. Semoga PAS Negeri Sembilan dapat melahirkan lebih ramai lagi Wakil Rakyat yang berjiwa rakyat.



“Dari Rakyat , Untuk Rakyat”

Sila layari web PAS Negeri Sembilan di http://pasns.blogspot.com

Kepada mereka yang ingin menyumbang untuk Tabung Pilihanraya Umum ke 13 PAS Negeri Sembilan sila salurkan terus ke akaun berikut :

Nama akaun : BADAN PERHUBUNGAN PAS NEGERI SEMBILAN
No akaun : 05030010000462
Bank : Bank Islam Malaysia Berhad
Hubungi Hj Ramli 013-8835185

Nama akaun : PAS KAWASAN REMBAU
No akaun : 05-012-01-007334-7
Bank : Bank Islam Malaysia Berhad
Hubungi Sdr Hamizi 012-2832458

Nama akaun : PAS DUN PAROI
No akaun : 05012010063902
Bank : Bank Islam Malaysia Berhad
Hubungi Hj Fisol 019-3440826

Nama akaun : MTD PAS CHEMBONG
No akaun : 0501-0000394-10-0
Bank : CIMB ISLAMIC
Hubungi Ustaz Nazri 019-3457690

Nama akaun : PAS MTD DUN KOTA
No akaun : 05-021-02-011755-8
Bank : Bank Islam Malaysia Berhad
Hubungi Hj Roni 012-2268230"

Tiada ulasan: