Khamis, 28 Mei 2015

KHASIAT BUAH DURIAN BELANDA







Durian Belanda Penawar Kanser, 10,000 X lebih kuat daripada Terapi Kemo?


Durian belanda (bahasa Inggeris Soursop, tulisan Cina Tradisional 紅毛榴蓮, Soursap, Guanábana, Graviola, Zuurzak, Coração-da-Índia, Guyabano or Corossol ) atau nama saintifiknya Annona muricata L
Pokok Durian Belanda merupakan pokok yang berasal dari hutan tropika Carribean Amerika Selatan yang kini telah ditanam di Asia Tenggara termasuk Malaysia dan Indonesia di mana ia dikenali sebagai Sirsak (dari Bahasa Belanda zuurzak). Ia biasanya tumbuh di aras laut sehingga montane bawah.
Buahnya boleh dimakan dan mempunyai duri yang lembut, tidak berbau. Isinya terdapat banyak biji, dan sering juga dibuat jus, sorbet dan sebagainya.
Durian Belanda adalah pembunuh semulajadi sel kanser yang ajaib dengan 10 ribu kali lebih kuat dari pada terapi kemo menurut satu kajian tertutup oleh pengusaha ubatan dunia. Saya pernah mendengar petua orang tua-tua mengenai penggunaan durian belanda dalam pengubatan kanser (lebih tepat lagi kanser payu dara), walau bagaimana pun ia tidak begitu jelas dan petua ini juga tidak disebarkan dengan meluas.
Khasiatnya dalam pengubatan kanser telah dibuktikan menerusi kajian tertutup yang dinyatakan tadi kerana pengusaha farmasi tamak yang mahu mengkomersialkan tetapi mereka gagal untuk mempatentkan kerana “Dibawah undang-undang persekutuan, sumber bahan semulajadi untuk ubat adalah DILARANG dipatentkan.”

Khasiat dari buah durian belanda ini memberikan kesan anti tumor / kanser yang sangat kuat, dan terbukti secara perubatan menyembuhkan segala jenis kanser. Selain menyembuhkan kanser, buah ini juga berfungsi sebagai anti bakteria, anti fungus , berkesan melawan berbagai jenis parasit dan cacing, menurunkan tekanan darah tinggi, kemurungan, stress, dan menormalkan kembali sistem saraf yang kurang baik.
Rahsia penyelidikan semula ini didedahkan oleh Institut Sains Kesihatan Amerika, mendapati pokok dan buahnya berupaya
  1. Menyerang sel kanser secara efektif dan semulajadi, TANPA rasa mual, berat badan turun, rambut gugur, seperti yang terjadi pada terapi kemo.
  2. Melindungi sistem kekebalan tubuh dan mencegah dari jangkitan yang mematikan.
  3. Pesakit merasakan lebih kuat, lebih sihat selama proses perawatan / penyembuhan.
  4. Menambah tenaga dan penampilan fizikal semakin bertambah baik.

Ia juga telah diuji oleh sebuah pengusaha farmasi terbesar di Amerika di lebih dari 20 makmal, sejak tahun 1970-an hingga beberapa tahun berikutnya. Hasil ujikaji dari ekstrak (sari) buah ini adalah :
  1. Secara berkesan memilih sasaran dan membunuh sel jahat dari 12 jenis kanser yang berbeza, diantaranya kanser : Usus Besar, Payu Dara, Prostat, Paru-Paru dan Pankreas.
  2. Daya kerjanya 10,000 kali lebih kuat dalam memperlambatkan pertumbuhan sel kanser dibandingkan dengan Adriamycin dan Terapi Kemo yang biasa digunakan!
  3. Tidak seperti terapi kemo, ekstrak buah ini secara selektif hanya memburu dan membunuh sel-sel jahat dan TIDAK membahayakan atau membunuh sel-sel yang sihat.
Ketika para pakar penyelidik dari Institut Sains Kesihatan mendengar berita keajaiban durian belanda, mereka mulai lakukan usaha penyelidikan. Hasilnya sangat mengejutkan. durian belanda terbukti sebagai pohon pembunuh sel kanser yang berkesan.
The National Cancer Institute mulakan penyelidikan ilmiah yang pertama pada tahun 1976. Hasilnya membuktikan bahawa daun dan batang kayu durian belanda mampu menyerang dan menghancurkan sel-sel jahat kanser. Sayangnya hasil ini hanya untuk keperluan dalaman dan tidak dihebahkan.
Sejak 1976, durian belanda telah terbukti sebagai pembunuh sel kanser yang luar biasa pada ujikaji yang dilakukan oleh 20 makmal bebas yang berbeza.
Satu kajian yang dihasilkan oleh the Journal of Natural Products menyatakan bahawa kajian yang dilakukan oleh Catholic University di Korea Selatan, mendakwa bahawa salah satu unsur kimia yang terkandung di dalam durian belanda, mampu memilih, membezakan dan membunuh sel kanser usus besar dengan 10,000 kali lebih kuat berbanding dengan Adriamycin dan terapi kemo!
Sebuah kajian di Purdue University pula membuktikan bahwa daun durian belanda mampu membunuh sel kanser secara berkesan, terutama sel kanser: Prostat, Pankreas, dan Paru-paru.

Khasiat Lain dan petua2 seluruh dunia

Penduduk di banjaran Andes, Peru, membuat serbuk teh daripada daunnya untuk mengubati sakit kerongkong. Bijinya ditumbuk halus khusus untuk membunuh parasit di dalam tubuh manusia seperti cacing.
Sementara penduduk Amazon menggunakan akar, kulit, dan daunnya untuk mengobati kencing manis.
Begitu juga suku asli Guyana membuat serbuk teh dari daun dan kulit pokoknya dijadikan tonik minuman untuk mengatasi masalah jantung dan penyakit hati.
Mereka juga mendapatkan minyak dari daunnya atau buahnya yang masih muda lalu dicampurkan minyak zaitun untuk luaran mengatasi masalah sakit sendi dan sengal-sengal anggota tubuh.
Di Jamaica, Haiti, dan India Barat, buahnya dan air perahan durian belanda diminum sebagai obat demam, membunuh cacing di perut anak-anak, dan obat diare.
Kulitnya juga dipercaya dapat mengobati penyakit jantung dan batuk, di samping membantu mengembalikan kesuburan pasangan yang sukar mendapatkan anak. Kegunaan lain ialah sebagai obat malaria.
Khusus bagi ibu yang baru melahirkan anak, wanita suku asli Guyana digalakkan meminum jus atau memakan terus buahnya bagi meningkatkan pengeluaran susu, di samping menghindari ketegangan.
Dari segi pengobatan modern, kajian menemukan bahwa bahan yang terkandung di dalam buah durian belanda bisa digunakan sebagai akti-bakteria, anti-kanser, anti-tumor, astrigen, dan penyakit saraf. Durian belanda mengandung bahan amyloid, asid sitrik, fruktosa, manganese, sukrosa, reticuline, dan tannin.

Nilai Pemakanan

Buah tinggi kandungan karbohidrat, terutamanya fruktosa. Buah ini juga mengandungi sejumlah besar vitamin C, B1, dan B2.

Kesan Sampingan

Kajian yang dilakukan di Caribbean telah menyarankan hubungan antara pengambilan durian belanda dan bentuk-bentuk atypical penyakit Parkinson kerana kandungan annonacin yang sangat tinggi.
~ Sekadar berkongsi, dari pelbagai sumber ~

Rujukan

ezgif-948731412
KANSER merupakan salah satu penyakit kronik yang amat ditakuti oleh orang ramai.
Mengikut statistik Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO), kanser menyumbang sebanyak 13 peratus (7.4 juta) daripada keseluruhan kematian di dunia pada tahun 2008.
Kematian akibat kanser dijangka akan terus meningkat dengan anggaran 12 juta orang mati akibat kanser menjelang tahun 2030.
Kadar kejadian penyakit kanser meningkat dengan pertambahan usia. Seperti negara-negara maju atau membangun yang lain, Malaysia menghampiri peralihan epidemiologi, di mana penyakit-penyakit kronik yang berkaitan dengan gaya hidup seperti kardiovaskular dan kanser telah meningkat.






Menurut Timbalan Menteri Kesihatan, Datuk Rosnah Abdul Rashid Sirlin, kanser boleh berlaku pada setiap individu tanpa mengira usia dan jantina, sama ada miskin atau kaya serta memberi beban kewangan dan psiko sosial yang besar kepada pesakit, keluarga dan masyarakat.
Katanya, kanser merupakan penyebab kematian keempat terpenting yang berlaku di hospital-hospital Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) di seluruh negara.
Pada tahun 2011 saja ia menyumbang sebanyak 11.2 peratus daripada keseluruhan kematian yang berlaku.
”Berdasarkan jumlah kes-kes kanser baru pada tahun 2008 yang dilaporkan kepada Pendaftar Kanser Kebangsaan, lima jenis kanser paling penting di kalangan lelaki di negara kita ialah kanser paru-paru (15.8 peratus), kolorektal (15.8 peratus), nasofarink (9.4 peratus), limfoma (7.2 peratus) dan prostat (6.2 peratus).
”Sementara itu di kalangan wanita, kanser paling penting ialah kanser payu dara (32.3 peratus) diikuti dengan kanser kolorektal (10.4 peratus), servik (8.5 peratus), paru-paru (5.7 peratus) dan ovari (5.4 peratus).
”Walaupun jumlah pesakit kanser di negara ini lebih rendah berbanding penyakit-penyakit kronik yang lain seperti diabetes dan kardiovaskular, beban kewangan serta psiko sosial yang ditanggung oleh pesakit, keluarga dan masyarakat adalah jauh lebih besar,” katanya dalam satu kenyataan, baru-baru ini.
Beliau memberitahu, kebanyakan kejadian dan kematian akibat kanser boleh dielakkan dengan pengurangan faktor risiko, pengesanan awal dan rawatan segera.
Katanya, lebih daripada 30 peratus kanser boleh dicegah dengan mengubah atau mengelakkan faktor-faktor risiko yang boleh menyebabkan kanser.
”Faktor risiko utama terhadap kejadian kanser adalah dikaitkan dengan gaya hidup iaitu amalan merokok, tidak aktif secara fizikal, mempunyai berat badan berlebihan atau obes, kurang pengambilan buah-buahan sayur-sayuran dan amalan pengambilan alkohol.
Jus Annona- Khasiat Durian Belanda
”Selain dari faktor risiko yang dikaitkan dengan gaya hidup, jangkitan oleh beberapa jenis virus seperti Human Papiloma Virus (HPV) dan virus Hepatitis B juga boleh menyebabkan kanser.
”Jangkitan HPV merupakan faktor risiko utama kanser servik dan jangkitan virus Hepatitis B (HBV) adalah antara faktor yang menyebabkan kanser hati,” jelasnya.
Statistik daripada KKM menunjukkan, pada tahun 2011, kanser paru-paru merupakan penyebab kematian kanser yang paling penting bagi seluruh kematian akibat kanser yang berlaku di semua hospital di seluruh negara iaitu 17.5 peratus diikuti oleh kanser payu dara (10.2 peratus) dan kolorektal (8.5 peratus).
Jelasnya, peratus kematian yang tinggi ini adalah disumbangkan oleh kanser yang dikesan lewat, namun peluang untuk sembuh sebenarnya adalah tinggi sekiranya kanser dikesan pada peringkat awal.
* Sumber : Utusan Online, Feb 19 2013
Ramai pesakit Kanser yang kami temui mengalami tekanan Emosi. Mereka seakan mengalah dengan [enyakit yang mereka hadapi. Di sini, Ahli Keluarga dan Insan terdekat berperanan penting untuk memberi semangat untuk terus Melawan Kanser. Harus di ingat, semua orang ada KANSER dalam badan, sama ada ia aktif atau tidak hanya itu yang membezakan kita. Ingatlah Kanser tidak mematikan kita, Hanya Allah SWT yang boleh mematikan kita. Kita harus YAKIN dengan perkara itu.
“Tiap-tiap penyakit itu(ada) ubatnya. Apabila menepati ubat terhadap penyakit tersebut, maka sembuhlah dengan izin Allah” (Riwayat Muslim dan Ahmad)
Lebih daripada 30% kanser boleh dicegah dengan mengubah atau mengelakkan faktor-faktor risiko yang boleh menyebabkan kanser. Faktor risiko utama terhadap kejadian kanser adalah dikaitkan dengan gaya hidup iaitu amalan merokok, tidak aktif secara fizikal, mempunyai berat badan berlebihan atau obes, kurang pengambilan buah-buahan sayur-sayuran dan amalan pengambilan alkohol.
KHASIAT DURIAN BELANDA MELAWAN KANSER
Durian Belanda merupakan pokok yang berasal dari hutan tropika Carribean Amerika Selatan yang kini telah ditanam di Asia Tenggara termasuk Malaysia dan Indonesia di mana ia dikenali sebagai Sirsak (dari Bahasa Belanda zuurzak). Durian Belanda merupakan Penawar Kanser Semulajadi.
Durian Belanda adalah pembunuh semulajadi sel kanser yang ajaib dengan 10,000 kali lebih kuat daripada kimoterapi menurut satu kajian tertutup oleh pengusaha ubatan dunia.
Khasiat dari buah durian belanda ini memberikan kesan anti tumor / penawar kanser semulajadi yang sangat kuat, dan terbukti secara perubatan menyembuhkan segala jenis kanser. Selain menyembuhkan kanser, buah ini juga berfungsi sebagai anti bakteria, anti fungus , berkesan melawan berbagai jenis parasit dan cacing, menurunkan tekanan darah tinggi, kemurungan, stress, dan menormalkan kembali sistem saraf yang kurang baik.


Khasiat dan Manfaat Durian Belanda untuk Kanker



Manfaat durian Belanda - Tahukah anda apa itu durian Belanda, Durian Belanda di Indonesia disebut dengan sirsak atau dalam bahasa inggris-nya disebut dengan soursop. Buah durian Belanda mengandung banyak zat sehingga  ajaib dalam menyembuhkan kanker dan menjadi agen anti kanker. Tidak hanya buahnya saja melainkan daun sirsak juga sangat bagus dalam mengobati kanker. Kenapa kita tidak tahu..?

Sebenarnya sudah lama sirsak atau durian Belanda diketahui oleh dunia kesehatan sebegai bahan alami terbaik dalam menghancurkan sel kanker. Namun hal ini lama menjadi rahasia dikalangan kedokteran. Mereka para ahli kanker terus menutup hal ini kepublik, karena mereka takut obat kimia mereka tidak laku.


Khasiat dan Manfaat Durian Belanda

Manfaat durian belanda dalam mengobati kanker, apapun jenis kanker termasuk tumor sangat bagus sekali. Ini dipercaya lebih bagus 1000 kali daripada menggunakan kemoterapi dalam mengobati kanker. Alasannya tidak lain karena sirsak atau durian Belanda hanya mematikan sel kanker saja, sementara kemoterapi mematikan sel kanker dan sel tubuh yang normal, sehingga kemoterapi memiliki efek negatif bagi kesehatan tubuh.

Namun akhirnya, rahasia kedokteran kuno inipun diungkapkan oleh institut ilmu kesehatan Amerika. Mereka mengatakan bahwa telah tumbuh tanaman ajaib jauh di pedalaman Amazon, yang merubah pola pikir anda, dokter anda, dan dunia kesehatan kanker dan menjadi harapan untuk bertahan hidup dari serangan kanker dan tumor.

Durian Belanda mempunyai pohon yang rendah, di Brazil disebut dengan nama Graviola, di Spanyol Guanabana, bahasa Inggris Soursop, di Malaysia disebut sebagai Durian Belanda, sementara di Indonesia dikatakan dengan Sirsak. Buahnya agak besar, kulitnya berduri lembut, daging buah berwarna putih, rasanya asam-asam manis, dimakan dengan cara membuka kulitnya atau dibuat jus.
Khasiat dan Manfaat Durian Belanda

Khasiat Durian Belanda/Sirsak untuk Kanker

1. Durian belanda atau sirsak akan menyerang sel kanker secara efektif dan alami serta tidak ada efek samping seperti pada pengobatan dengan kemoterapi. tidak menurunkan berat badan, tidak menimbulkan rasa mual dan tidak membuat rambut rontok.

2. Melindungi sistem kekebalan tubuh dan mencegah tubuh dari infeksi mematikan

3. Dengan perawatan kesehatan dengan durian belanda, maka pasien merasakan keadaan yang lebih baik, lebih sehat dan kkuat.

4. Bisa menignkatkan energi dan fitalitas tubuh

Sebuah sumber berita yang mengejutkan dari salah satu pabrik obat terbesar di Amerika. Buah sirsak atau durian Belanda telah di uji lebih dari 20 laboratorium, sejak tahun 1970-an sampai beberapa tahun berikutnya. Hasil test dari ekstrak (sari) buah ini adalah:
  • Secara efektif memilih target dan membunuh sel jahat dari 12 tipe kanker yang berbeda, diantaranya kanker Usus Besar, Payu Dara, Prostat, Paru-paru, dan Pankreas.
  • Daya kerja durian belanda 10.000 kali lebih kuat dalam memperlambat pertumbuhan sel kanker dibandingkan dengan Adriamycin dan kemoterapi medis modern.
  • Tidak seperti terapi kemoterapi, sari buah durian belanda secara selektif hanya memburu dan membunuh sel-sel jahat dan tidak membunuh sel sel sehat lainnya.
Bagaimana, mungkin anda juga tercengang dengan khasiat dan manfaat durian Belanda bagi kesehatan. Inlah fakta hari ini, maka bagi anda yang bermasalah dengan hal kanker, maka perlu bagi anda untuk mengkonsumsi buah durian Belanda atau dengan menggunakan daun durian belanda atau daun sirsak sebagai ramuan yang anda minum.

Khasiat buah dan daun durian belanda

Khasiat durian belanda
Salam my dear brothers and sisters.. Hari ini aku ingin sekali berkongsi kepada semua tentang khasiat buah dan daun durian belanda. Selama ini kita tidak menyedari akan kehebatan buah durian belanda. Yang kita tahu nak makan, tanam, dan kalau buah tuh busuk kita buang.

Durian belanda menjadi penawar kepada beberapa penyakit. Sekarang ramai orang Malaysia mencari buah durian belanda untuk mengubati penyakit. Penyakit apa? Mari kita baca khasiatnya. Artikel ini aku kongsi disini kerana tuan punya blog En. Rafee mahu dikongsikan di blog aku untuk pengetahuan semua. Ada masa klik dan baca di blog En. Rafee.. Info sedikit sebanyak diambil dari blog beliau.

Durian Belanda atau Soursop, buah dari pohon Graviola adalah pembunuhsemulajadi sel kanser yang ajaib dengan 10 ribu kali lebih kuat dari pada terapi kemo. Tapi kenapa kita tidak tahu?
Durian Belanda - Sour Soap - Graviola

Kerana salah satu perusahaan dunia telah menutup rahsia penemuanpenyelidikan tentang khasiat buah ini sebaik mungkin, mereka ingin agar dana penyelidikan yang dikeluarkan sangat besar, selama bertahun-tahun, ditambah pula keuntungan yang melimpah dengan cara menjadikan pohon Graviola Sintetis sebagai bahan utama ubat rawatan kanser.

Pohonnya rendah, di Brazil dinamai Graviola, di Sepanyol Guanabana bahasa Inggeris dipanggil Soursop. Di Indonesia, dikenali sebagai buah Sirsak manakala di Malaysia dipanggil sebagai Durian Belanda. Buahnya agak besar, kulitnya berduri lembut, isi buah berwarna putih, rasanya masam-masam manis, dimakan dengan cara membuka kulitnya atau dibuat jus.


Khasiat dari buah durian belanda ini memberikan kesan anti tumor / kanser yang sangat kuat, dan terbukti secara perubatan menyembuhkan segala jenis kanser. Selain menyembuhkan kanser, buah ini juga berfungsi sebagai anti bakteria, anti fungus , berkesan melawan berbagai jenis parasit dan cacing, menurunkan tekanan darah tinggi, kemurungan, stress, dan menormalkan kembali sistem saraf yang kurang baik.

Salah satu contoh betapa pentingnya kewujudan Institut Sains Kesihatan bagi orang-orang Amerika adalah kerana institut ini telah membuka tabir rahsia buah ajaib ini. Fakta yang membingungkankan adalah: Jauh dipedalaman hutan Amazon, tumbuh 'pohon ajaib', yang akan merubah cara berfikir anda, doktor anda, dan dunia mengenai proses penyembuhan kanser dan harapan untuk bertahan hidup.


Hasil penyelidikan membuktikan pohon ajaib dan buah ini :
  • Menyerang sel kanser secara efektif dan semulajadi, TANPA rasa mual, berat badan turun, rambut gugur, seperti yang terjadi pada terapi kemo
  • Melindungi sistem kekebalan tubuh dan mencegah dari jangkitan yang mematikan
  • Pesakit merasakan lebih kuat, lebih sihat selama proses perawatan/penyembuhan
  • Menambah tenaga dan penampilan fizikal semakin bertambah baik.

Sumber berita sangat mengejutkan ini berasal dari salah satu pengeluar farmasi terbesar di Amerika. Buah durian belanda atau Graviola atau sour sop telah diuji lebih dari 20 makmal, sejak tahun 1970-an hingga beberapa tahun berikutnya. Hasil ujikaji dari ekstrak (sari) buah ini adalah

  • Secara berkesan memilih sasaran dan membunuh sel jahat dari 12 jenis kanser yang berbeza, diantaranya kanser : Usus Besar, Payu Dara, Prostat, Paru-Paru dan Pankreas
  • Daya kerjanya 10,000 kali lebih kuat dalam memperlambatkan pertumbuhan sel kanser dibandingkan dengan Adriamycin dan Terapi Kemo yang biasa digunakan!
  • Tidak seperti terapi kemo, ekstrak buah ini secara selektif hanya memburu dan membunuh sel-sel jahat dan TIDAK membahayakan atau membunuh sel-sel yang sihat.


Penyelidikan telah dilakukan secara ekstensif pada pohon ajaib ini,selama bertahun-tahun tapi kenapa kita tidak tahu langsung mengenai hal ini? Jawabnya adalah : Begitu mudah kesihatan kita, kehidupan kita, dikendalikan oleh yang memiliki wang dan kekuasaan!

Salah satu perusahaan ubat terbesar di Amerika dengan aset jutaan dollar melakukan penyelidikan luar biasa pada pohon durian belanda atau Graviola yang tumbuh dihutan Amazon ini. Ternyata beberapa bahagian dari pohon ini : kulit kayu, akar, daun, isi buah dan bijinya, selama berabad-abad lamanya telah menjadi penawar bagi suku Indian di Amerika Selatan untuk menyembuhkan : sakit jantung, asma, masa lah berkaitan hati dan rematik. 

Dengan bukti-bukti ilmiah yang minimum, perusahaan yang mengumpulkan dana dan sumber usaha manusia yang sangat besar bagi tujuan melakukan penyelidikan dan berbagai ujian. Hasilnya sangat menakjubkan. Durian belanda atau Graviola secara ilmiah telah terbukti sebagai agen pembunuh sel kanser yang berkesan !
Jus daun durian belanda. Diamalkan minum 1/4 suku gelas setiap 2 jam sehari selama 42 hari. Namun boleh saja diamalkan segelas sehari sudah memadai. Ambil buah2an tinggi vitamin C.


Bahan2
  • Daun durian belanda - 36 helai dibasuh bersih
  • Air masak atau mineral - 1 liter
  • Blend kesemua dan di tapis. Simpan di tempat yang sejuk
  • Bagus diminum pada waktu pagi jam 2 - 5 pagi
Jus Daun Durian Belanda
Jus daun durian belanda yang sudah di blend. Rasaya kelat mcm makan daun mentah tapi khasiatnya sungguh baik. Pejam mata jer. InsyaAllah dengan izin-Nya.

Nota
Pelbagai daun2 dan buah2an yang boleh menjadi penawar penyakit terutama kanser. Kita cubalah mana yang terbaik. Ikhtiar saja. kita hanya berusaha untuk memulihkan penyakit, tapi keizinan dan kesembuhan itu hanya datang dari Allah SWT.

Khasiat Buah Sirsak (Durian Belanda) Yang Tidak Pernah Kita Tahu

Advertisement
Khasiat Buah Sirsak (Durian Belanda) Yang Tidak Pernah Kita Tahu – Banyak khasiat buah sirsak yang masih menjadi rahasia atau di rahsiakan.Tahukah Anda sirsak ini sebagai agen yang efektif dan kuat dalam mematikan kanker dalam tubuh kita. Karena hal ajaib ini lah, rahasia kedokteran kuno ini terus di simpan (tidak disebarkan kelebihannya) karena dunia medis (ahli kanker) risau penemuan obat kimia mereka nanti tidak laku.
Jus Buah Sirsak Spesial
Tahukah anda khasiat buah sirsak ini 1000 kali lebih elok dari membuat kimoterapi. sirsak atau Soursop, buah dari pohon Graviola adalah pembunuh alami sel kanker yang ajaib dengan 10 ribu kali lebih kuat dari pada terapi kemo. Tapi kenapa kita tidak tahu?
Pohonnya rendah, di Brazil dinamai Graviola, di Spanyol Guanabana bahasa Inggris Soursop. Di Indonesia, dikenal sebagai buah Sirsak sedangkan di Malaysia disebut sebagai Durian Belanda. Buahnya agak besar, kulitnya berduri lunak, daging buah berwarna putih, rasanya asam-asam manis, dimakan dengan cara membuka kulitnya atau dibuat jus.
Khasiat buah sirsak ini memberikan efek anti tumor / kanker yang sangat kuat, dan terbukti secara medis menyembuhkan segala jenis kanker. Selain menyembuhkan kanker, buah sirsak juga berfungsi sebagai anti bakteri, anti jamur, efektif melawan berbagai jenis parasit dan cacing, menurunkan tekanan darah tinggi, depresi, stress, dan menormalkan kembali sistem saraf yang kurang baik.
Institut Ilmu Kesehatan Amerika telah membuka tabir rahasia buah ajaib ini. Fakta yang mengejutkan adalah: Jauh dipedalaman hutan Amazon, tumbuh pohon ajaib, yang akan merubah cara berpikir anda, dokter anda, dan dunia mengenai proses penyembuhan kanker dan harapan untuk bertahan hidup.
Khasiat Buah Sirsak Terbaik!
1) Menyerang sel kanker secara efektif dan alami, tanpa rasa mual, berat badan turun, rambut rontok, seperti yang terjadi pada terapi kemo.
2) Melindungi sistem kekebalan tubuh dan mencegah dari infeksi yang mematikan.
3) Pasien merasakan lebih kuat, lebih sehat selama proses perawatan / penyembuhan.
4) Energi meningkat dan penampilan fisik membaik.
Sumber berita sangat mengejutkan ini berasal dari salah satu pabrik obat terbesar di Amerika. Buah sirsak telah diuji lebih dari 20 laboratorium, sejak tahun 1970-an sampai beberapa tahun berikutnya. Hasil test dari ekstrak (sari) buah ini adalah:
5) Secara efektif memilih target dan membunuh sel jahat dari 12 tipe kanker yang berbeda, diantaranya kanker: Usus Besar, Payu Dara, Prostat, Paru-paru, dan Pankreas.
6) Daya kerjanya 10.000 kali lebih kuat dalam memperlambat pertumbuhan sel kanker dibandingkan dengan Adriamycin dan Terapi Kemo yang biasa digunakan!
7) Tidak seperti terapi kemo, sari buah ini secara selektif hanya memburu dan membunuh sel-sel jahat dan tidak membahayakan atau membunuh sel-sel yang sehat.
Sirsak (Durian Belanda)
Penelitian telah dilakukan secara ekstensif pada pohon “ajaib” ini, selama bertahun-tahun tapi kenapa kita tidak tahu mengenai hal ini? Jawabnya adalah: Begitu mudah kesehatan kita, kehidupan kita, dikendalikan oleh mereka yang memiliki uang dan kekuasaan!
Salah satu perusahaan obat terbesar di Amerika dengan omzet milyaran dollar melakukan riset luar biasa pada pohon Graviola (sirsak) yang tumbuh dihutan Amazon ini. Ternyata beberapa bagian dari pohon ini: kulit kayu, akar, daun, daging buah dan bijinya, selama berabad-abad lamanya telah menjadi obat bagi suku Indian di Amerika Selatan untuk menyembuhkan: sakit jantung, asma, masalah terkait hati dan rematik.
Dengan bukti-bukti ilmiah yang minim, perusahaan mengucurkan dana dan sumber daya manusia yang sangat besar guna melakukan riset dan aneka test. Hasilnya sangat menakjubkan. Graviola (durian belanda) secara ilmiah terbukti sebagai mesin pembunuh sel kanker!
Ketika para pakar riset dari Health Sciences Institute mendengar berita keajaiban Graviola (sirsak), mereka mulai melakukan riset. Hasilnya sangat mengejutkan. Graviola (sirsak) terbukti sebagai pohon pembunuh sel kanker yang efektif.
The National Cancer Institute mulai melakukan riset ilmiah yang pertama pada tahun 1976. Hasilnya membuktikan bahwa daun dan batang kayu Graviola mampu menyerang dan menghancurkan sel-sel jahat kanker. Sayangnya hasil ini hanya untuk keperluan intern dan tidak dipublikasikan.
Sejak 1976, Graviola telah terbukti sebagai pembunuh sel kanker yang luar biasa pada uji coba yang dilakukan oleh 20 Laboratorium independen yang berbeda.
Satu studi yang dipublikasikan oleh the Journal of Natural Products menyatakan bahwa studi yang dilakukan oleh Catholic University di Korea Selatan, menyebutkan bahwa salah satu unsur kimia yang terkandung di dalam Graviola (sirsak), mampu memilih, membedakan dan membunuh sel kanker usus besar dengan 10.000 kali lebih kuat dibandingkan dengan Adriamycin dan Terapi Kemo!
Sebuah studi di Purdue University membuktikan bahwa daun Graviola (sirsak) mampu membunuh sel kanker secara efektif, terutama sel kanker: Prostat, Pankreas, dan Paru-paru.
Setelah hampir 7 tahun tidak ada berita mengenai Graviola (sirsak), akhirnya berita keajaiban ini pecah juga, melalui informasi dari Lembaga-lembaga tersebut diatas.
Kisah lengkap tentang Graviola (sirsak), dimana memperolehnya, dan bagaimana cara memanfaatkannya, dapat dijumpai dalam Beyond Chemotherapy: New Cancer Killers, Safe as Mother’S milk, sebagai bonus khusus gratis terbitan Health Sciences Institute.
Sekarang anda tahu manfaat sirsak yang luar biasa ini. Rasanya manis-manis asam begitu menyegarkan. Buah alami 100% tanpa efek samping. Sebarkan informasi berharga ini kepada keluarga, saudara, sahabat dan teman yang anda kasihi.
Tags: Durian belanda, khasiat durian belanda, khasiat daun durian belanda, khasiat durian belanda untuk kesehatan, khasiat buah durian belanda, buah durian belanda, manfaat daun durian belanda, manfaat durian belanda, daun durian belanda, durian belanda khasiat

Tiada ulasan: