Jumaat, 20 Februari 2015

FACEBOOK ....DOSA DAN PAHALA...PENYEBAR DAKWAH ATAU MENGAJAK PERKARA2 MAKSIAT



Ketua MIUMI Aceh: Pemerintah Aceh harus tegas melarang warganya ikut kontes maksiat

Jum'at, 1 Jumadil Awwal 1436 H / 20 Februari 2015 15:25

Ketua MIUMI Aceh: Pemerintah Aceh harus tegas melarang warganya ikut kontes maksiat
Ustadz Muhammad Yusran Hadi,Lc,MA Ketua MIUMI Aceh
BANDA ACEH (Arrahmah.com) – Terkait dengan kasus Ratna Nurlia Alfiandi kontestan Miss Indonesia 2015 mewakili Aceh dan Jeyskia Ayunda Sembiring kontestan Putri Indonesia 2015 mewakili Aceh yang akan dihelat pada Jumat 20 Februari 2015 seperti diberitakan oleh Serambi Indonesia (Rabu,18/2/2015).
Majelis Intelektual & Ulama Muda Indonesia (MIUMI) Aceh mengecam tindakan keduanya yang mengaku dan mengatasnamakan dari Aceh dalam mengikuti acara maksiat ini. Padahal pemerintah dan masyarakat Aceh tidak mengirim Ratna dan Jeysica sebgai peserta untuk ajang maksiat ini.
“Bahkan tidak ridha menyebutkan diri mereka dari Aceh untuk ikut ajang maksiat ini. Ini jelas tindakan pembohongan publik dan pencatutan nama Aceh,” tegas Ketua MIUMI Aceh Muhammad Yusran Hadi,Lc,MA kepada arrahmah.com, Jumat (20/2/2015).
Dia meminta kepada pemerintah dan masyarakat Aceh untuk senantiasa mengawal syariat Islam di Aceh dan menjaga nama baik Aceh sebagai negeri syariat dan Serambi Makkah.
“Pemerintah Aceh diharapkan serius dan komit terhadap penegakan syariat Islam termasuk melarang acara maksiat seperti ini. Sudah beberapa kali kontestan mewakili Aceh ikut meramaikan acara maksiat tersebut. Kasus ini terus berulang setiap tahunnya. Maka diharapkan ketegasan pemerintah Aceh dalam melarang orang Aceh mengikuti acara maksiat ini,” katanya lugas.
Kepada pihak penyelenggara Miss Indonesia dan Putri Indonesia, Yusran meminta untuk menghormati syariat Islam dan Aceh sebagai negeri syariat dan Serambi Makkah. Yakni, imbuhnya, dengan tidak mengundang dan menerima peserta dari Aceh atau tidak mencantumkan nama Aceh.
“Karena pemerintah dan masyarakat Aceh tidak ridha mengikuti acara yang bertentangan dengan syariat Islam ini. Pemerintah dan masyarakat Aceh berkomitmen untuk menjalankan syariat Islam di Aceh. Maka jangan mencemarkan nama Aceh dgn ajang maksiat tersebut,” jelasnya. (azmuttaqin/arrahmah.com)
5 hrs ·
Kita biasa dengar 7 keajaiban dunia ... antaranya piramid firaun di Giza Mesir. Tapi dekat Malaysia ni macam-macam benda ajaib telah berlaku. MH370 hilang tak semena-mena, pesawat MH17 kena tembak tak tahu apa punca dan terkini ada lagi benda anehh ... bila Sirul sebagai orang bersalah mengatakan dia diarah ... ada pulak yang melatah.
‪#‎AnehhKann‬ ?? Bila pulak si Sirul tu kata dia diarah oleh sipolan atau sipolan ... tak sebut nama ponn ... tapi pasai pa pulak ada yang gelabah ??
Bikin kompius aarr !!...
Like ·



















KENAPA KITA MENOLAK KERJASAMA DGN UMNO?
Al-Qalam ayat 8-11:
Oleh itu (berpegang teguhlah pada ajaran Islam yang sedang engkau amalkan, dan) janganlah engkau menurut kemahuan orang-orang yang mendustakan (ugama Allah).
Mereka suka kalaulah engkau bertolak ansur (menurut kemahuan mereka), supaya mereka juga bertolak ansur berlemah-lembut (pada zahirnya terhadapmu).
Dan janganlah engkau (berkisar dari pendirianmu yang benar, dan jangan) menurut kemahuan orang yang selalu bersumpah, lagi yang hina (pendapatnya dan amalannya)
Yang suka mencaci, lagi yang suka menyebarkan fitnah hasutan (untuk memecah belahkan orang ramai)

Memang Sirul mengarut, kes Altantuya sudah selesai - Syed Ali


Memang Sirul mengarut, kes Altantuya sudah selesai - Syed Ali
SYED ALI: Memang Sirul mengarut, kes Altantuya sudah selesai - Gambar fail
KUALA LUMPUR: "Memang Sirul mengarut, dia kini cuba menyubur persepsi buruk rakyat terhadap kerajaan dan kes Altantuya sudah selesai."

Itu kata Ketua UMNO Bahagian Cheras, Datuk Seri Syed Ali Alhabshee yang menyokong kenyataan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berhubung dakwaan bekas koperal Unit Tindakan Khas (UTK) Polis, Sirul Azhar itu.

Sirul dalam satu kenyataan baru-baru ini berkata yang dia bertindak atas arahan dalam kes pembunuhan warga Mongolia, Altantuya Shaariibuu.

Tegas Syed Ali, kes Altantuya dianggap selesai apabila pihak mahkamah sudah menjatuhkan hukuman ke atas dua bekas polis terbabit.


Read more at: http://www.astroawani.com/berita-malaysia/memang-sirul-mengarut-kes-altantuya-sudah-selesai-syed-ali-54248?cp"Bagi saya kes Altantuya sudah selesai tak perlu lagi perkara ini dibincangkan secara terbuka di depan khalayak umum seolah-olah kita tidak menghormati institusi perundangan negara ini.

"Saya hanya nampak isu Altantuya sengaja dimainkan oleh pihak yang berniat jahat dengan lain tujuan untuk menimbulkan persepsi atau sangkaan buruk rakyat kepada kerajaan.

"Isu ini dah selesai dan tidak perlu dipolemikkan lagi," katanya dalam catatan terbaharu di laman blog umnobahagiancheras.blogspot.com.

Kata Syed Ali lagi, semua pihak termasuk portal berita pro-pembangkang diminta menghentikan segala dakwaan yang mengaitkan kes ini.
"Tindakan pihak berkenaan yang bertanya soalan Altantuya kepada Perdana Menteri tidak sewajarnya dilakukan.

"Pihak berkenaan juga tidak bertanggungjawab dan berniat jahat. Motif soalan ini ditanyakan dengan tujuan memanipulasikan jawapan yang diberi Perdana Menteri untuk faedah pihak mempunyai kepentingan memburukkan imej kerajaan di mata rakyat," jelasnya.

Katanya, wartawan berkenaan juga dilihat tidak sepatutnya mengasak Najib dengan soalan mengenai isu Sirul pada majlis sambutan Tahun Baharu Cina anjuran MCA di ibu pejabat parti itu.
"Bagi saya soalan itu tidak sepatutnya ditanyakan kepada Perdana Menteri yang tiada kaitan langsung dalam kes ini.

"Bagaimana Perdana Menteri menjawab satu soalan yang dia sendiri tidak tahu menahu.

"Kes ini dianggap sudah selesai bila mahkamah sudah menjatuhkan hukuman mati kepada dua bekas polis terbabit," katanya.

Katanya lagi, kerajaan kini mempunyai tanggungjawab yang lebih besar daripada melayan isu Altantuya dalam memastikan program transformasi negara berjaya mencapai matlamatnya.
"Bukan tugas Najib untuk menjawab soalan-soalan tidak berhemah seperti itu yang sengaja diada-adakan untuk menyuburkan 'persepsi buruk' rakyat kepada kerajaan.

"Rakyat diminta tidak terpengaruh dengan berita-berita yang sengaja direka untuk menburuk-burukkan kerajaan yang sentiasa memastikan negara berada dalam keadaan harmoni dan stabil," ujarnya.

Pada Khamis, Najib menyifatkan Sirul "mengarut" ketika ditanya wartawan mengenai dakwaan 'orang penting yang mempunyai motif' dalam kes itu kini masih bebas.
Dalam pada itu, Menteri Pertahanan Datuk Seri Hishammuddin Hussein dilaporkan berkata, Sirul berhak membuat pendedahan mengenai pembunuhan Altantuya.

Bagaimanapun, Bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan berkata, polis seharusnya menyiasat apa sahaja dakwaan yang akan didedahkan dan mengesahkan kebenaran setiap maklumat yang akan diberikan Sirul.









DE MASALA VIDEO...XKUAR...SILA KLIK DISITU UTK PAUTAN


Tiada ulasan: