Selasa, 30 April 2013

NYANYUK OK LAGI JANGAN DIKATA JAHAT ATAU PENIPU....NI LAGI TERUK

Pilihan raya atau pilihan jalanraya?
Posted on Tuesday, April 30 @ 00:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh memo

Oleh: senik

"Assalamualaikum,,

Masanya akhirnya tiba juga untuk melontarkan soalan ini kepada BN dan sekutu rapatnya SPR.Mahu pilihanraya atau pilihan jalanraya.BN dan SPR tetap degil, tidak mahu mendengar keluhan rakyat yang mahukan pilihanraya yang bersih dan seiringan dengan kedegilan BN dan SPR, usaha dirancang untuk melakukan penipuan di hari mengundi.

Penulis telah menulis mengenai percubaan menipu sejak awal parlimen dibubarkan dan sehingga hari ini usaha untuk menipu dilipatgandakan.BN akan menipu dan mungkin boleh menang dengan penipuan ini.Soalannya, mahukan kita melihat BN terus pegang mandat memerintah dengan penipuan undi yang hampir pasti akan berlaku?

Kalau jawabannya ya, tak perlu buat apa apa lagi, malah tak perlu bersusah payah berkempen dan pergi mengundi, lebih baik biarkan saja BN buat sesuka hatinya.Tetapi kalau jawabannya tidak, sesuatu mesti dilakukan.

Pengerusi SPR semasa menjawab soalan pendengar di radio IKIM berkata kita tidak boleh menghalang sesiapapun pergi mengundi termasuk pendatang asing yang ada IC.

SPR juga katanya tidak mempunyai kuasa menghalang pendaftaran pendatang asing yang ada IC walaupun SPR mempunyai kuasa penuh menentukan peraturan mengundi termasuk menyediakan dakwat kekal yang tidak kelak di setengah pusat mengundi pos.Bunga bunga penipuan sudah kelihatan, SPR patut dihukum bunuh kerana bersedia menggadai maruah negara.

Anggota polis perlu memastikan kali ini mereka menyebelahi rakyat.

Kalau anggota polis tidak mahu menyokong rakyat, anggota polis perlu memberi laluan untuk pilihan jalanraya rakyat apabila pilihanraya tidak lagi menjadi laluan memilih kerajaan.

Rakyat pula perlu bersedia sebagai langkah plan B, untuk pilihan jalanraya kalau pilihanraya tidak lagi berfungsi dan tidak lagi BERSIH."


 Yakin Menang 2/3 Majoriti DUN, Sumbang Banyak Kerusi Ke Putrajaya
Posted on Tuesday, April 30 @ 23:19:31 MYT
Dilulus untuk paparan oleh aya


Oleh pru13paskedah
Gambar: :: YAKIN MENANG 2/3 MAJORITI DUN, SUMBANG BANYAK KERUSI KE PUTRAJAYA ::  ALOR SETAR: PAS Kedah yakin akan kekal mempertahankan kemenangannya pada PRU13 ini dengan memenangi kerusi sehingga 2/3 majoriti serta memberi sumbangan besar kemenangan kerusi Parlimen untuk ke Putrajaya.  Keyakinan itu diungkapkan Pengarah Jabatan Pilihan Raya PAS Negeri Kedah, Senator Dato’ Muhamad Yusuf Husin pada sidang media di Kompleks PAS Kedah, Kota Sarang Semut, di sini 29 April baru-baru ini.  Ujarnya, Pengerusi BN Kedah, Dato’ Ahmad Bashah Md Hanipah telah dahulu membuat kenyataan seumpama, namun hakikatnya Bashah mengetahui kedudukan terkini yang berlaku di Kedah.  Menurutnya, PAS Kedah mempunyai maklumat sebenar diperolehi dari Bilik Gerakan BN Kedah dan tidak menolak kemungkinan bahawa BN Kedah juga mempunyai maklumat dari Bilik Gerakan PAS Kedah.   Jelas Yusuf, pada 2008, sebahagian besar pimpinan PAS tidak menyangka akan menang dan BN pula tidak menyangka akan kalah. Tetapi katanya, situasi 2013 berlainan di mana Pakatan Rakyat Kedah yakin dapat mempertahankan kemenangan bahkan memenangi 2/3 majoriti kerusdi Dun.  Terangnya, antara yang boleh dibuktikan kepada penglihatan umum ialah reaksi rakyat termasuk dari kalangan kaum Tionghua, India dan Siam di mana turut keluar membantu gerakerja Pakatan Rakyat.   “Perubahan akan berlaku, saya tidak perlu sebutkan Dun-dun tersebut. Bukan setakat dapat pertahankan Kedah, untuk menuju ke Putrajaya, Kedah akan memberi sumbangan (kerusi) yang besar dengan bertambahnya kemenangan di peringkat Parlimen.  Menjawab beberapa soalan media, Pakatan Rakyat Kedah katanya, berada dalam keadaan terbaik dan semua pertikaian serta salah faham sebelum ini telah reda dan diselesaikan dengan baik.  Tegasnya, tumpuan Jentera Pakatan Rakyat Kedah ketika ini hanya satu iaitu menjatuhkan Umno-BN dan menuju ke Putrajaya.  Mengulas pendekatan kempen terangnya, strategi yang telah diamalkan sejak 2008 lalu, PAS Kedah tidak menonjolkan diri dengan program-program besar.
ALOR SETAR: PAS Kedah yakin akan kekal mempertahankan kemenangannya pada PRU13 ini dengan memenangi kerusi sehingga 2/3 majoriti serta memberi sumbangan besar kemenangan kerusi Parlimen untuk ke Putrajaya.

Keyakinan itu diungkapkan Pengarah Jabatan Pilihan Raya PAS Negeri Kedah, Senator Dato’ Muhamad Yusuf Husin pada sidang media di Kompleks PAS Kedah, Kota Sarang Semut, di sini 29 April baru-baru ini.
 



Ujarnya, Pengerusi BN Kedah, Dato’ Ahmad Bashah Md Hanipah telah dahulu membuat kenyataan seumpama, namun hakikatnya Bashah mengetahui kedudukan terkini yang berlaku di Kedah.

Menurutnya, PAS Kedah mempunyai maklumat sebenar diperolehi dari Bilik Gerakan BN Kedah dan tidak menolak kemungkinan bahawa BN Kedah juga mempunyai maklumat dari Bilik Gerakan PAS Kedah.

Jelas Yusuf, pada 2008, sebahagian besar pimpinan PAS tidak menyangka akan menang dan BN pula tidak menyangka akan kalah. Tetapi katanya, situasi 2013 berlainan di mana Pakatan Rakyat Kedah yakin dapat mempertahankan kemenangan bahkan memenangi 2/3 majoriti kerusdi Dun.

Terangnya, antara yang boleh dibuktikan kepada penglihatan umum ialah reaksi rakyat termasuk dari kalangan kaum Tionghua, India dan Siam di mana turut keluar membantu gerakerja Pakatan Rakyat.

“Perubahan akan berlaku, saya tidak perlu sebutkan Dun-dun tersebut. Bukan setakat dapat pertahankan Kedah, untuk menuju ke Putrajaya, Kedah akan memberi sumbangan (kerusi) yang besar dengan bertambahnya kemenangan di peringkat Parlimen.

Menjawab beberapa soalan media, Pakatan Rakyat Kedah katanya, berada dalam keadaan terbaik dan semua pertikaian serta salah faham sebelum ini telah reda dan diselesaikan dengan baik.

Tegasnya, tumpuan Jentera Pakatan Rakyat Kedah ketika ini hanya satu iaitu menjatuhkan Umno-BN dan menuju ke Putrajaya.

Mengulas pendekatan kempen terangnya, strategi yang telah diamalkan sejak 2008 lalu, PAS Kedah tidak menonjolkan diri dengan program-program besar. 


 Hari Buruh: Semua Pemimpin PR Mesti Buat Ucapan Menghargai Buruh
Posted on Tuesday, April 30 @ 22:18:37 MYT
Dilulus untuk paparan oleh memo

Oleh: ahmadhadeed

"Esok Hari Buruh dan diharap semua pemimpin besar PR membuat ucapan Khas menghargai buruh atau semua pekerja Malaysia kerana mereka lah akan mengundi untuk memenangkan PR.

Janganlah ini di ambil ringan kerana ini adalah peluang keemasan yang sukar dicari dalam keadaan dua tiga hari lagi PRU13.

Buruh atau pekerja merupakan tulang belakang ekonomi Malaysia dan mereka juga lah mangsa kepada dasar ekonomi songsang BN yang mementingkan keuntungan Korporat dari kebajikan pekerja.

Cuba bayangkan walau pun sudah 55 tahun memerintah Malaysia, dasar gaji minimum pun tak boleh dilaksana, Inilah kerajaan haprak yang tidak ambil hal dengan golongan pekerja.

Pekerja tempatan pula terpaksa bersaing dengan lambakan pekerja asing. Pada awal dulu Rafidah Aziz Menteri mulut merah mengatakan buruh asing hanya untuk ladang dan bibit tidak ke kilang atau bahagian lain.

Sekarang Bangla jadi guard, Nepal jadi jurujual Indon buka restaurant dan Paki buka kedai perabot. Porah lah BN,, Kau memang HAPRAK.

Pekerja swasta dan awam Inshaallah bersatu untuk menukar Kerajaan BN Haprak kepada pemerintah PR yang lebih berkebajikan."


 UMNO umpama orang tua nyanyuk berperangai budak budak!
Posted on Tuesday, April 30 @ 21:56:50 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: notan

"

Assalamualaikum Tengah hari tadi ketika menunggu untuk menjemput anak di sekolah, terjumpa rakan yang merupakan seorang ustaz yang mengajar di salah sebuah sekolah di Air Putih, Kemaman dan bertindak sebagai imam di surau berhampiran rumahnya.Katanya hari ini beliau pulang awal kerana ada mesyuarat di PPD dan sebab itu sempat menjemput anaknya yang belajar di pra sekolah tersebut.

Yang menariknya, katanya PPD digunakan habis habisan oleh UMNO dan nampak kepada perkembangan semasa, UMNO macam orang yang dah nak mati.Saya setuju dengan beliau sambil menyifatkan UMNO seperti seorang tua yang sampai ke usia nyanyuk dan berperangai macam budak budak.



Bukan setakat PPD yang digunakan UMNO, tetapi seluruh jentera kerajaan yang boleh digunakan.Bukan setakat masuk pertandingan di PRU 13 tetapi UMNO benar benar mahu menang atau dengan kata lain UMNO tidak boleh kalah.Tetapi UMNO tidak mempunyai apa apa yang boleh ditawarkan kepada rakyat, jadi jalan yang diambil oleh UMNO ialah menidakkan tawaran yang dibuat oleh PR.
Berbagai perkara yang dibangkitkan UMNO semata mata untuk menunjukkan PR tidak layak memerintah sehingga sanggup menjadi pengedar video lucah pada ketika UMNO menafikan penglibatan mereka membikin video tersebut.Memang benarlah kata rakan tadi bahawa UMNO macam orang nak mati, tak perlu pergi jauh untuk melihat apa yang dilakukan oleh PPD, cukup melihat apa yang terpampang di tengah jalan.PR memaparkan segala janjinya tetapi UMNO tidak kelihatan walau satupun janjinya tetapi yang boleh dilihat hanyalah kata kata provokasi dan cemuhan kepada PR terutama PAS kalau di Terengganu.
Untuk apa sebenarnya bertanya apa yang rakyat dapat ketika PAS memerintah? Bukankah pemerintahan sudah diambil alih oleh UMNO, bukan sepenggal tetapi dua penggal, jadi kenapa bertanya pasal zaman PAS, senaraikan apa yang rakyat dapat ketika UMNO memerintah? Bodoh tapi sewel atau buang tabiat UMNO ini.Pendek kata UMNO sudah kehabisan modal untuk ditawarkan kepada rakyat dan mula merapu meraban seperti orang tua yang sampai kepada usia nyanyuk dan berperangai macam budak budak.
Apa yang menarik lagi dalam perbualan ringkas dengan rakan ini ialah ketika beliau membangkitkan mengenai gelombang kebangkitan rakyat di Terengganu yang katanya merupakan gelombang kebangkitan dari bawah, sama seperti yang dikatakan oleh MSO walaupun saya lebih melihatnya sebagai silent wave, atau gelombang senyap yang tidak disedari oleh lawan dan rakan rakan yang berada diluar.Selama lima tahun kebelakangan ini saya  berada di tengah tengah gelombang senyap ini dan yakin benar ada perubahan yang ketara di kalangan pengundi atas pagar yang bertukar kepada penyokong PR.
Apapun istilah yang digunakan, yang jelas ada perubahan waima di kalangan pakcik dan makcik di kampung kampung tetapi satu perkara yang masih dibimbangi ialah kelicikan UMNO di saat akhir, Minda orang kampung di persisiran pantai yang ada di Terengganu tidak teguh dan mudah cair dengan sedikit habuan RM dari UMNO.UMNO memang mahir tentang ini sejak adanya wang ehsan lagi.
Berdasarkan perbualan ringkas ini, saya ingin menarik perhatian semua pembaca tulisan saya kepada  perkara utama yang disebut sepanjangan perbualan saya dengan rakan ustaz ini ia itu :
1- Kita sebagai pendakwah harus menerima sesiapa jua yang ingin berubah dan bersama kita tanpa perlu mengunkit kesalahan lalunya.Baginda Nabi tidak pernah mempersoalkan tindakan Syaidina Omar membunuh anaknya ketika zaman jahiliyahnya.Merujuk kepada kesediaan Mat Tyson bersama sama berkempen untk kemenangan kita.
2- Pertolongan ALLAH sampai dalam berbagai bagai bentuk, di samping diberinya kita kekuatan, dijadikan kem musuh porak peranda.Jadi yakinlah dengan pertolongan ALLAH dengan terus bangkit qiam  memohon pertongannya dan bersyukur dengan nikmatnya.

Demikanlah harapan kita dan jangan jadikan gelombang yang berlaku samada bawah atau atas sia sia dan berlalu begitu saja.Inilah peluang terbaik kita dan gunakan peluang terbaik itu sebaik mungkin, jangan sesekali melampaui kuasa ALLAH.

 DAP penyebab rusuhan kaum May 13?
Posted on Tuesday, April 30 @ 21:52:47 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: setisab

"

Tiga risalah berbeza menuduh pemimpin pembangkang veteran, Encik Lim Kit Siang, sebagai dalang rusuhan kaum pada 13 Mei 1969 diedarkan di Skudai, Johor.
Nota: Teruskan membaca berita di bawah ini kemudian sila fahami apa yang sebenarnya terjadi semasa rusuhan kaum 13 Mei 1969 dan renungkan fakta ini; "Kehebatan Perjuangan Melayu Umno".  
Tragedi Berdarah 13 Mei



Walaupun tuduhan berbaur perkauman seperti itu bukanlah baru, tetapi calon Parti Tindakan Demokratik (DAP) bagi kerusi parlimen Gelang Patah menyifatkan episod terbaru itu sebagai "yang paling buruk seumpamanya", lapor laman akhbar Singapura, The Straits Times (ST).
Beliau yang ditemui di ibu pejabat DAP di Gelang Patah, pagi semalam, berkata:
"Mempergunakan isu agama dan menimbulkan ketidakharmonian antara kaum tidak harus dibenarkan. Ia politik paling kotor dalam sejarah."
Salah satu risalah, yang diedarkan dalam bentuk buku kecil setebal 26 muka surat menuduh DAP menyebabkan insiden rusuhan kaum 13 Mei dan menjadi proksi parti yang memerintah Singapura, Parti Tindakan Rakyat (PAP), menyebarkan pengaruh perdana menteri Singapura ketika itu, Encik Lim Kuan Yew, di Semenanjung Malaysia.

Rusuhan kaum 13 Mei 1969 berlaku hanya beberapa hari setelah Perikatan, pelopor Barisan Nasional (BN), mengalami kekalahan teruk dalam pilihan raya.
Beratus orang terbunuh dalam rusuhan itu dengan kenderaan dan harta benda dibakar, menjadikan insiden itu salah satu babak paling hitam dalam sejarah Malaysia.
Walaupun nama pencetak dan penerbit risalah itu tidak dinyatakan - satu kesalahan mengikut undang- undang pilihan raya - ada yang menuding jari kepada Umno, parti terbesar dalam BN.
Sekumpulan belia DAP memberitahu ST bahawa mereka pertama kali bertemu sekumpulan lelaki memakai kemeja-T BN mengedarkan risalah itu di pasar malam Taman Universiti, malam Jumaat lalu.
Pagi semalam, kumpulan anggota DAP yang sama yang berkempen di Pasar Peladang di Skudai, melihat bahan yang sama diedarkan di pasar itu.
Petang semalam, tiga belia DAP telah membuat laporan polis tentang pengedaran risalah itu.
 
 Pesanan dari ulama terkenal N.Sembilan kepada petugas Pakatan Rakyat
Posted on Tuesday, April 30 @ 21:52:22 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: amkns

"Berikut pesanan dari seorang ulama yang amat terkenal di Negeri Sembilan yang dihormati oleh ahli PAS, PKR dan Umno (beliau tidak terikat dengan mana-mana parti politik) untuk diamalkan oleh para petugas Pakatan Rakyat yang beragama Islam dan yang berkemampuan.

Semoga Allah mempermudahkan segala urusan kita, seterusnya mengurniakan kemenangan kepada PAS dan Pakatan Rakyat di Malaysia amnya dan di Negeri Sembilan khasnya. 
Zikir yang perlu diamalkan serta maksud ayat-ayat yang dibaca pada pautan berikut http://pasns.blogspot.com/2013/04/pesanan-dari-ulama-terkenal-nsembilan.html


 Apabila MB dipanggil Pakcik...
Posted on Tuesday, April 30 @ 21:31:17 MYT
Dilulus untuk paparan oleh aya


Sumber Sinar Harian
syed razak
ASSALAMUALAIKUM,” laung seorang anak muda sambil tertinjau-tinjau di sisi bangunan pinggir Terusan Wan Mat Saman yang selari dengan jalan Alor Setar - Sungai Petani, pada suatu pagi dua tahun lalu.Seketika kemudian, kedengaran suara salam dijawab dari  belakang bangunan. Anak muda bertubuh tinggi, berambut lebat itu segera mencari arah datangnya suara.



syed razak
Syed Razak
Apabila MB dipanggil Pakcik...
Markas Pas Kawasan Jerai, rumah Ustaz Azizan di bangunan ini.
Apabila MB dipanggil Pakcik...
Kedai Pakaian Timor di Pekan Simpang Empat Kangkong yang jadi pilihan Ustaz Azizan.
Tiba di sana, dilihat sekumpulan empat lelaki agak baya sedang bersembang di satu ruang yang pintunya terbuka. Seorang daripada mereka - yang paling tua - berbaring di pangkin.

“Saya Rizal, skuad Sinar (Harian) baru di kawasan Yan,” kata anak muda itu dengan senyuman seperti dipaksa. Dia dipersilakan masuk.

Lelaki yang berbaring di pangkin bangun. Setelah berbasa basi untuk seketika, lelaki itu bertanya: “Hang tau dak saya ni sapa?”

“Minta maaf pakcik, saya tak tau ...,” jawab si anak muda, jujur.

“Tak pa, hang boleh tanya depa ni,” balas lelaki itu yang berkain pelikat dengan baju pagoda.


Barang kali kerana kasihan kepada si anak muda, seorang lelaki lain kemudian berkata: “Inilah Ustaz Azizan, Menteri Besaq Kedah.”

Anak muda itu hilang kata-kata! Dia seperti tidak percaya.

“Saya bukan tak kenal MB Kedah, tapi hari tu dia nampak lain sangat. Dengan baju pagoda, kain pelikat, tak pakai cermin mata, kopiah pun tak pakai... itu yang saya panggil dia Pakcik,” kata Rizal mengimbas peristiwa itu kepada saya beberapa minggu kemudian.

Ya, mungkin ramai yang tidak tahu, Ustaz Azizan sejak dilantik menteri besar, tidak pernah menghuni Seri Mentaloon di Alor Setar. Kediaman rasmi MB Kedah itu hanya diguna untuk acara rasmi.

Dia masih tinggal di rumah lamanya di bahagian belakang bangunan Markas Pas Jerai di Batu 15, Padang Lumat, dekat Guar Chempedak itu selain sebuah lagi rumah di Jalan Sultanah, Alor Setar yang dibeli daripada keluarga mertuanya.

Walaupun sudah bergelar MB, Ustaz Azizan masih mengekalkan gaya hidup biasa.

Setiausaha akhbarnya, Helmi pernah menceritakan,  Azizan hingga sekarang jika mahu beli seluar, baju, tempatnya adalah sebuah kedai di Pekan Simpang Empat Kangkong.

“Dia selalu suruh aku pi kedai tu, Kedai Timor. Kata dia, baju, seluaq di kedai tu murah-murah. Kita sendiri tak sanggup pakai yang tak dak brand macam tu,” kata Helmi. Difahamkan, kebanyakan baju yang dipakainya berharga tidak lebih RM20 sehelai.

Selain Kedai Timor,  Azizan juga biasa beli pakaian di sebuah kedai India Muslim di Lebuh Chowrasta di Pulau Pinang.

“Satu hari, mamak kedai tu mungkin sebab baru  perasan tengok muka Ustaz  di TV, dia kata, Haji, ini hari saya tak mau jual lagi pada Haji. Ustaz tanya, sebab apa? Dia kata, sekarang Haji sudah jadi menteri, orang besaq. Elok pakai baju, seluaq yang tempah, bukan yang dia jual,” katanya.

Ustaz Azizan tetap Ustaz Azizan.

Tidak lama dulu, saya dijemput hadir kenduri kahwin anaknya di Kampung Teras Jernang, Bangi. Lokasi kenduri sebuah rumah kampung tidak jauh dari kampus UKM.

Ketika bersalam, Ustaz Azizan berpesan, “mai makan kenuri sudah naa, jang dok buat berita buh dalam surat habaq.”

Selepas makan, saya bertanya kepada setiausaha politiknya, Sanusi, apa sebab Ustaz tak buat kenduri di Alor Setar?

Jawab Sanusi: “Ini kenduri kahwin anak yang kedua dia buat lepas jadi MB. Kali pertama di Kedah. Belanja terlalu tinggi (sebab nak kena sedia hidangan banquet). Untuk tampung kos, Ustaz terpaksa pinjam dari beberapa orang exco RM20,000 seorang.

“Kali ni dia tak sanggup nak meminjam lagi, sebab itu dia buat di sini. Di sini tak perlu nak jemput orang-orang besar sebab kenduri kampung saja,” katanya.

Ujar Sanusi lagi, Ustaz Azizan cukup menjaga integriti dan dia tidak mahu ada pihak ambil kesempatan menaja majlis peribadinya.

“Sebagai menteri besar, apa yang dia buat ini memang ambik risiko. Mungkin ada yang berkecil hati apabila dia tidak buat kenduri kahwin anak di Kedah. Tetapi inilah prinsip Ustaz yang tidak mahu timbul fitnah dalam pentadbirannya,” katanya.

Cerita mengenai Ustaz Azizan mengingatkan saya kepada Datuk Seri Syed Razak Syed Zain, MB Kedah kelapan yang memerintah antara 1999 hingga 2005.

Syed Razak adalah contoh pemimpin yang sangat ‘down to earth’.

 Sudah banyak kali saya lihat sendiri cara Syed Razak berdepan dengan rakyat yang mendorong saya buat kesimpulan, dia pemimpin yang sangat baik, bukan buat-buat baik!

Ketika hadir kenduri di sebuah kampung di Kubang Rotan, belum pun kami yang lain sempat keluar dari kereta, dia awal-awal saya lihat sudah menyeberang titi usang untuk ke rumah kenduri di seberang tali air.

Tiba di rumah itu, dia cuba bersalam dengan 100 peratus orang yang ada, tidak kira siapa pun mereka hingga ditegur oleh seorang lelaki, “Datuk tok sah (tak usahlah) dok mai la bersalam dengan kami ni, Datuk tu menteri, kami ni gedohok (pembantu kenduri) saja. Datuk tok sah mai tang ni, sat gi kotoq habih seluaq kasut!”

Lalu dijawab oleh Syed Razak: “Hangpa jangan dok kata lagu tu! Tak dak hangpa, tak dak kenduri.”

Selepas habis bersalam, dia melangkah masuk ke dalam rumah kenduri tanpa sebarang rasa kekok. Gayanya menunjukkan dia sudah terlalu biasa dengan tuan rumah, orang kampung dan juga keadaan di  rumah itu.

Rupa-rupanya Syed Razak mencari seseorang - tuan rumah - yang uzur dan terbaring di katil berhampiran dapur.

Melihat menteri besar datang, lelaki warga emas yang membahasakan dirinya sebagai Pak Long cuba untuk bangun.

Ketika tangannya diurut-urut oleh sang menteri, Pak Long berkata: “Pak Long ni sabit (bersebab) tak mengaji (bersekolah tinggi). Kalau tidak, Pak Long tak biaq kat dia ni (Syed Razak) jadi menteri besaq, Pak Long pun nak jadi (menteri besar) jugak.”

Kata-kata Pak Long dibalas oleh Syed Razak: “Orang tua ni, dok terkedang (terbaring) atas katil pun nak bercakap politik lagi. Sudah-sudahlah tu ...”

Kami semua tertawa.

Apa yang dapat anda simpulkan jika anda berada di tempat saya?

Ini satu daripada banyak peristiwa menyentuh hati saya mengenai  kemesraan Syed Razak.

Rakyat Kedah kini di persimpangan sama ada mahu mengekalkan kerajaan sekarang dengan Ustaz Azizan juga dikekalkan sebagai menteri besar, ataupun ini kali mahu tukar kepada menteri besar yang baru pula.

Soalnya, jika mereka mahu tukar kepada BN, apakah Datuk Mukhriz Mahathir sedia untuk jadi pemimpin yang ‘down to earth’ seperti Syed Razak?

Selamat mengundi!


 Berita Pecah... Penipuan SPR Mula Berlaku??
Posted on Tuesday, April 30 @ 19:10:35 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: matuse68

"


- Dikenalpasti sebahagian tentera2 dan polis2 yang mengundi hari ini, dakwat yang dicalit di kuku mereka boleh dicuci dan dibersihkan hanya dalam tempoh beberapa minit sahaja!!

- Beberapa kem di Port Dickson yang tentera2 nya telah mengundi, telah kami panggil dan cuba untuk memadamkan dakwat itu tetapi gagal dihilangkan ,,,

- tetapi SEBALIKNYA di kem Rasah markaz 1 Briged Seremban, beberapa org tentera yang telah mengundi yang diantaranya sahabat kami telah berjaya menghilangkan dakwat dengan mencucinya dalam tempoh beberapa minit sahaja!!

- Menyangkal dakwaan SPR bahawa dakwat kekal itu boleh bertahan selama 7 hari!

- Apakah MODUS OPERANDI mereka2 SPR ni??

- Adakah di kem2 tertentu sengaja dicalit dakwat yang boleh dicuci bagi membolehkan sebahagian dari mereka dibenarkan mengundi kali ke 2???


PENIPUAN SPR MULA BERLAKU!!!

ADAKAH RANCANGAN MEREKA UTK MEMENANGKAN UMNO BN AKAN BERJAYA?

(gambar adalah gambar sebenar jari sahabat saya (pengirim) yang telah berjaya menghilangkan dakwat kekal yang kononnnya boleh bertahan selama 7 hari!! Masih kelihatan warna ungu di kuku beliau selepas dicuci hanya dengan sehelai tisu !!

Nota : AWAS!! JANJI BERSIH

Jika berlaku penipuan
Maka janji bersih akan
Membuat 3 tuntutan

1 - Tidak akan terima keputusan pru13
2 - Menuntut spr di mansuh
3 - Wujudkan spr baru untuk menjalankan pru sekali lagi

INGAT, TIPU PILIHANRAYA, RAKYAT TURUN JALAN RAYA!!

Info terkini layari: INI KALILAH

"

Tiada ulasan: