Khamis, 13 November 2014

PERKARA JAHAT...ORANG JAHAT BERADA DIMANA2...MORALNYA NERAKA PENGHUNINYA LEBIH RAMAI DARIPADA PENGHUNI SYURGA

Remaja ditemui mati tergantung
  • Anggota forensik tiba di rumah berkenaan, semalam untuk melakukan siasatan. Anggota forensik tiba di rumah berkenaan, semalam untuk melakukan siasatan.
1 / 1
SEREMBAN – Seorang remaja lelaki ditemui mati tergantung dalam bilik di sebuah rumah di Bukit Rasah, di sini, semalam.

Pelajar dari sebuah institut pengajian tinggi awam (IPTA) di Terengganu itu ditemui ahli keluarganya dalam keadaan tidak bernyawa, kira-kira 2 petang.

Mangsa berusia 21 tahun itu ditemui tergantung dengan tali di tingkap bilik rumah tersebut.

Ketua Polis Daerah Seremban, Asisten Komisioner Muhamad Zaki Harun mengesahkan menerima laporan kejadian.

Menurutnya, kes diklasifikasikan sebagai mati mengejut.

“Mayat dibawa ke Hospital Tuanku Ja'afar untuk bedah siasat. Punca kejadian masih dalam siasatan polis,” katanya.
Artikel Berkaitan


Diugut RM1,000, diajak lakukan seks
  • Wan Abd Aziz Wan Hamzah Wan Abd Aziz Wan Hamzah
1 / 1
KUALA TERENGGANU - Seorang wanita hidup dalam ketakutan selepas diperas ugut sebanyak RM1,000 selain diajak melakukan hubungan seks sekiranya ingin mendapatkan semula telefon bimbit jenis iPhone 5 nya yang hilang.

Mangsa berusia 32 tahun itu menerima khidmat pesanan ringkas (SMS) dihantar suspek ketika berada di kediamannya di Bandar Marang, kira-kira jam 12.15 tengah malam, kelmarin.

Menurut sumber, sebelum kejadian, mangsa yang berada di sebuah resort di Kuala Ibai, di sini, kira-kira jam 3.30 petang, Isnin lalu telah kehilangan telefon bimbitnya itu.

Jelasnya, mangsa yang mengesyaki telefon bimbitnya tercicir cuba mencari tetapi gagal sebelum mengambil keputusan beredar dari tempat kejadian.

“Mangsa juga beberapa kali menghubungi telefon bimbitnya namun tidak dijawab sebelum bertindak menghantar SMS ke nombor telefon bimbitnya kira-kira jam 10 malam hari sama dan meminta sesiapa yang menjumpai iPhone 5 itu agar menghubunginya.

“Bagaimanapun, suspek hanya membalas SMS mangsa kira-kira dua jam kemudian dengan dua permintaan melampau.

“Suspek berjanji akan memulangkan telefon bimbit mangsa jika mangsa memberi wang sebanyak RM1,000 kepadanya serta melakukan hubungan seks bersamanya dan rakan-rakannya,” katanya.

Sumber menjelaskan, mangsa mendakwa suspek masih menghantar SMS kepadanya dan nekad membuat laporan di Balai Polis Marang untuk tindakan lanjut kerana bimbang keselamatan diri selain ingin mendapatkan semula telefon bimbitnya.

Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Terengganu, Asisten Komisioner Wan Abd Aziz Wan Hamzah yang dihubungi mengesahkan ada menerima laporan kejadian.
Artikel Berkaitan

 

Keluarga remaja mohon maaf
  • Ros Haya menyampaikan sumbangan daripada pihak SK Pasir Panjang kepada Izzuddin. Ros Haya menyampaikan sumbangan daripada pihak SK Pasir Panjang kepada Izzuddin.
1 / 1
KUALA TERENGGANU – Keluarga remaja yang merempuh seorang wanita dalam kemalangan maut di Jalan Pasir Panjang kelmarin tampil memohon maaf kepada keluarga mangsa sehari selepas nahas tragis itu berlaku.
Bapa remaja terbabit, Ahmad Azidy Abd Malek, 45, ketika datang menziarah ahli keluarga mangsa maut, Dayang Che Abd Kadir, 51, melahirkan rasa simpati dan memohon maaf di atas kesalahan anak sulungnya, Ahmad Nabil Syazwan, 16, sehingga menyebabkan keluarga itu kehilangan seorang ibu serta isteri yang dikasihi.

“Saya datang untuk minta maaf di atas apa yang terjadi, lagipun perkara ini berlaku tanpa diduga dan tiada siapa minta ia berlaku, apatah lagi sehingga menyebabkan kematian. Baru hari ini (semalam) saya sempat datang ke sini kerana sibuk uruskan soal anak (Nabil).

“Saya sendiri terkejut apabila diberitahu mangsa yang dirempuh Nabil meninggal dunia. Saya tahu pun melalui rakan-rakan yang datang ziarah anak saya di Hospital Sultanah Nur Zahirah,” katanya kepada pemberita ketika ditemui di Lorong Surau Baru, Kampung Pasir  Panjang, di sini semalam.

Dalam pada itu, Azidy berkata, akibat kemalangan itu, Nabil turut mendapat kecederaan pada bahagian geraham dan patah ibu jari kaki kanan.

“Alhamdulillah pada hari kejadian, doktor selesai membuat pembedahan di bahagian gerahamnya dan hari ini (semalam) baru sahaja selesai meletakkan simen pada jari kaki kanannya yang patah.

“Hari ini juga doktor sedang dalam proses membuat imbasan pada bahagian kepala serta seluruh tubuh badannya untuk pastikan tiada kecederaan dalaman,” ceritanya.

Bagaimanapun, buat masa ini Azidy memberitahu, Nabil yang merupakan seorang pelajar SMK Tengku Bariah, berada dalam keadaan stabil dan sedang mendapatkan rawatan lanjut di hospital terbabit.

Anak mangsa trauma, enggan makan
SEMENTARA itu, anak mangsa, Mohamad Izzuddin Nazmi Ibrahim, 12, yang melihat sendiri ibu kesayangannya dirempuh sebuah motosikal dalam kejadian berhampiran SK Pasir Panjang, pagi kelmarin itu masih trauma dengan apa yang berlaku.

“Dia belum makan apa-apa sejak semalam (kelmarin) dan masih tidak bercakap mengenai kejadian itu,” kata bapa Mohamad Izzuddin.

Ibrahim Muda, 55, berkata, Izzuddin masih trauma dengan kejadian yang meragut nyawa ibunya, yang ketika itu sedang berpegangan tangan dengan anak bongsunya itu untuk menghantarnya ke sekolah.

“Dia (Izzuddin) belum menjamah makanan walaupun disuruh makan kerana katanya tidak ada selera dan masih tidak dapat melupakan kejadian kelmarin.

“Dia juga tidak banyak bercakap dan tidak mampu untuk bercerita mengenai kemalangan itu,” katanya kepada pemberita yang ditemui di kediaman saudaranya di Lorong Surau Baru, Kampung Pasir Panjang, di sini.

Sementara itu, ketika menerima kunjungan Pegawai Pembangunan Parlimen Kuala Terengganu, Datuk Mohd Sabri Alwi dan Guru Besar SK Pasir Panjang, Ros Haya Aziz serta pemberita, Izzuddin kelihatan masih sugul ekoran kematian ibunya itu.

Menurut Ros Haya, pihak sekolah akan memantau perkembangan Izzuddin kerana dia seorang pelajar yang berpotensi di dalam akademik dan tidak mahu sesuatu yang buruk berlaku kepadanya akibat kemurungan.

“Saya nampak dia (Izzuddin) memang berubah, mungkin masih terkejut dan tidak dapat menerima kenyataan ini, apatah lagi kemalangan itu berlaku di hadapan matanya. Insya-ALLAH pihak sekolah akan membantu untuk mengatasi traumanya,” jelasnya.

Bina garisan kuning

DALAM perkembangan sama, garisan kuning akan dibina di Jalan Pasir Panjang berhampiran SK Pasir Panjang, dalam masa terdekat supaya kenderaan yang menggunakan laluan itu bergerak perlahan dan tidak membahayakan pelajar sekolah berdekatan.

Pegawai Pembangunan Parlimen Kuala Terengganu, Datuk Mohd Sabri Alwi berkata, di sepanjang Jalan Pasir Panjang itu terdapat hampir lima buah sekolah rendah dan menengah, ditambah pula laluannya yang agak sibuk terutama pada waktu pagi dan petang, sekali gus
sangat berbahaya kepada pelajar.

“Saya sempat berbincang dengan Guru Besar SK Pasir Panjang untuk memastikan keselamatan jalan di sini kerana kawasan ini adalah laluan ‘panas’ terutama waktu pagi yang begitu banyak kenderaan lalu lalang.

“Kita juga akan berurusan dengan pihak berwajib seperti Pasukan Ikatan Relawan  Rakyat Malaysia (Rela) dan Jabatan Kerja Raya untuk membuat sesuatu bagi meredakan suasana lalu lintas di kawasan itu,” katanya kepada pemberita ketika mengadakan Ziarah Prihatin di
rumah mangsa kemalangan maut pagi kelmarin di Pasir Panjang.

Menurut Sabri lagi, selain membina garisan kuning di laluan itu, pihaknya juga akan melihat keperluan lain seperti jejantas dan sebagainya bagi mengelak lebih banyak kemalangan berulang di kawasan itu.

“Sekiranya perlukan jejantas, kita akan bawa perkara ini kepada menteri besar secepat mungkin kerana kita tahu jalan ini agak sempit, kemungkinan akan melibatkan pengambilan tanah dan sebagainya.

“Tetapi saya rasa perkara ini tidak menjadi masalah untuk kita cadangkan, dan buat masa terdekat ini garisan kuning perlu dilaksanakan dahulu,” katanya.

Sementara itu, Sabri yang juga Ketua Umno Bahagian Kuala Terengganu turut melahirkan kesudiannya untuk membantu keluarga mangsa kemalangan maut itu sekiranya mereka memerlukan sesuatu, termasuk bantuan daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat.

Cadangan pembinaan garisan kuning itu dibuat ekoran kejadian kemalangan yang melibatkan seorang wanita, Dayang Che Abd Kadir, 51, maut ketika menghantar anak bongsunya, Mohamad Izzuddin Nazmi Ibrahim, 12, berdekatan SK Pasir Panjang, kelmarin.

 

Pasangan Istimewa Kantoi Buat Maksiat Dalam Lubang Konkrit


Seorang lelaki di wilayah Guangdong mengetahui isterinya menghabiskan dua bulan 
gajinya membeli-belah dalam talian sempena Hari Single lalu dia merajuk dan enggan 
pulang ke rumah.
Dalam keadaan mabuk selepas minum arak, lelaki itu merayau mencari tempat tidur
dan akhirnya menemui paip konkrit.

Dia turut menemui orang-orang yang dipeluknya sepanjang malam sebagai cara untuk
mengurangkan kesejukan.
Keesokannya, seorang pekerja binaan yang melakukan tinjaun di kawasan itu, terkejut 
melihat lelaki itu begitu lena sambil memeluk orang-orang yang dipakaikan pakaian 
wanita.
Dia mengejutkan lelaki itu selepas merakam beberapa gambarnya sambil bertanya 
apa yang terjadi hingga menyebabkan dia tidur di situ.
Lelaki tersebut menyatakan dia kecewa apabila mengetahui isterinya menghabiskan 
wang sebanyak 10,000 yuan (RM5,452) untuk membeli-belah menerusi Internet.
Lelaki itu bekerja sebagai tukang masak dan memperoleh pendapatan RM2,453 sebulan 
dan selepas mengetahui gajinya habis, dia enggan pulang ke rumah.
Dengan tidak tahu apa yang hendak dilakukannya, dia membeli arak dan menjumpai
orang-orang untuk dijadikan teman sepanjang malam itu.Dia memberitahu pekerja 
binaan itu: “Lebih seronok memeluk orang-orang daripada memeluk isteri saya”.


KANAK-KANAK BUAT SEKS DITEMPAT TERBUKA TAPI TIADA SIAPA TEGUR!


Masalah sosial dikalangan generasi muda amat membimbangkan!

Lihat sahaja laman sosial kini yang dipenuhi dengan gambar-gambar tidak senonoh anak-anak muda melakukan aktiviti seks tanpa segan silu.

Terbaru, gambar dua orang kanak-kanak seawal sekolah tadika mula terjebak dalam aktiviti terkutuk ini.






Jelas sekali gambar-gambar ini telah dirakam oleh orang dewasa. Kita amat tidak faham mengapa mereka ini memilih untuk tidak melarang kanak-kanak ini dari melakukan aktiviti yang amat bertentangan dengan moral walaupun mereka ini tidak ada peganggan agama sekali pun.

Dua kanak-kanak itu dilihat sedang 'bermain' dengan membuat adegan seks di tempat terbuka dan perbuatan itu langsung tidak mengundang teguran sesiapa.


Tidak dapat dipastikan berapa lama adegan ini berlangsung namun perkara ini benar-benar membimbangkan.

Kanak-kanak umpama kain putih maka tugas ibubapalah untuk mencorakkan mereka. 

Kanak-kanak ini tentunya tidak mengerti betul atau tidak tindakan mereka dan hanya meniru aksi orang dewasa disekeliling mereka.

10 Gambar terkini Leez AF4, bekas awek Zizan Razak paling mengancam


Bekas kekasih pelawak Zizan Razak, Leez AF4 dilihat semakin cantik dan mengancam 
selepas menjadi tunangan kepada Aepul Drama Band.Kami tumpang gembira dengan
perkembangan terbaru Leez ini. Biasanya, wanita yang teruja nak bergelar isteri kepada 
jejaka hati lebih cerita.

So, memang tak hairanlah kenapa bekas peserta program realiti Akademi Fantasia musim 
ke-4 itu semakin berseri-seri dari hari ke hari.Apapun, mesti ramai yang tertanya-tanya 
ni adakah Leez AF4 semakin mengancam, betul tak






Tiada ulasan: