Khamis, 27 November 2014

BILA SEMUA GOLONGAN JADI TERUK...AGAMA HANYA TINGGAL PADA NAMA BUKAN AMALAN SEBENAR ISLAM YANG DIAMALKAN...HANYA SEGELINTIR SAJA YANG BENAR2 KENAL ALLAH SWT




"Masha'Allah". Lihat Pelajar Kolej Islam Sultan Alam Shah (KISAS) sejurus selepas tamat peperiksaan SPM!

"Masha'Allah" . Pelajar Kolej Islam Sultan Alam Shah (KISAS) sejurus selepas tamat peperiksaan SPM membuat sujud syukur ...
alhamdulillah masih ada lagi pelajar sebegini... in shaa allah berjaya dunia akhirat ...




5:28PM - 26 Nov 2014

Najib, menantu Hadi diperolok dalam isu IS


Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan menantu Presiden PAS Datuk Seri Hadi Awang hari ini diperolok ekoran kenyataan kontroversi mereka berhubung Negara Islam (IS) sebelum ini.

Ia berlaku ketika kertas putih berhubung ancaman kumpulan bersenjata itu dibentangkan di parlimen hari ini.

Ia bermula apabila Lim Kit Siang (DAP-Gelang Patah) dan Kamaruddin Jaafar (PAS-Tumpat) ketika perbahasan membangkitkan kenyataan Najib lima bulan lalu yang menggesa anggota Umno mencontohi semangat IS.

Kamaruddin menegaskan bahawa anggota PAS dilarang menyokong IS.

Najib dalam ucapannya pada 24 Jun dilaporkan berkata sama ada suka atau tidak, harus diakui bahawa 1,300 pejuang IS telah mengalahkan 30,000 tentera Iraq.

Katanya, ia berlaku kerana tentera republik negara itu takutkan orang yang berani.

Bagaimanapun, Bung Moktar Radin (BN-Kinabatangan) kemudian bangun dan menyerang menantu Hadi, Zaharuddin Muhammad.

Katanya, beliau terkejut dengan kenyataan wakil Tumpat itu kerana Zaharuddin di media sosial gembira dan teruja apabila IS menawan beberapa bandar di Iraq.

Wanita Tanpa Seurat Benang Cuba Rampas Komuter Berjaya Ditahan.



Dewi Kereta Api yang tidak dikenali dan tidak berpakaian tiba-tiba muncul
di stesen Granville di Southbound Red Line service, laluan paling sibuk siurus 
Agensi Transit Chicago.

Dewi kwreta api itu juga menampar beberapa penumpang komuter sebelum
terus berjalan dalam keadaan bogel ke gerebak pemandu dengan niat untuk 
merampas dan memandu kereta api itu menuju ke tempat yang tidak sepatutnya.

Pegawai polis mengiringi dewi kereta api keluar daripada stesen Granville.

Menurut saksi, dewi bogel itu juga mengarahkan semua penumpang turun dan
menyebabkan perjalanan tertangguh 15 hinggah 30 minit. Walau bagaimanapun,
cubaan dewi kereta api memandu kereta api ke arah yang lerlainan gagal setelah 
pihak polis tiba di stesen tersebut dan menghalang wanita bogel itu. lalumengiringi wanita bogel itu keluar daripada komuter.





Gempar !!!! Video Klip Bongkar Nelayan Setubuh Pelajar Tingkatan 4


Rahsia seorang nelayan merogol teman wanitanya, pelajar tingkatan empat dari
sebuah sekolah menengah di sini terbongkar selepas video klip perbuatan lelaki 
itu tersebut didakwa tersebar.

Ketua Polis Daerah Setiu, DSP Ab Rahman Raja Mohamed berkata, klip video
yang merakamkan perlakuan seks pelajar itu dengan teman lelakinya berusia 23
tahun yang dirakamkan lelaki itu, dikatakan telah tersebar di sekolah mangsa.
Menurutnya, mangsa dari sebuah kampung di Penarik mengetahui video klip 
hubungan seks itu tersebar selepas ia heboh di sekolahnya pada dua minggu lalu.
“Pada Ahad lalu, mangsa memberitahu suspek bersama keluarganya datang ke rumah 
mangsa menceritakan tentang perkara itu dan minta untuk berkahwin, namun keluarga
mangsa enggan menerima dan membuat laporan polis,” katanya.
Ab Rahman berkata, siasatan awal mengatakan mangsa mengaku mengenali suspek 
pada 12 Disember tahun lalu dan dia mendakwa dirogol teman lelakinya itu sebanyak
tiga kali iaitu pada Februari, April dan pertengahan Mei lalu.
Menurutnya, selepasperbuatan suspek terbongkar, mangsa tampil membuat laporan 
dan bertindak ataslaporan itu, polis berjaya menahan suspek di rumahnya pada jam
12.45 malam kelmarin untuk membantu siasatan.Kes disiasat di bawah Seksyen 376 
Kanun Keseksaan kerana merogol.-sinarharian
 6:30PM - 27 Nov 2014

MP: Dedah nama peminjam MDV


MP PKR, Rafizi Ramli menggesa kerajaan mendedahkan senarai penerima pinjaman yang berjumlah RM2 bilion daripada Malaysia Debt Ventures Berhad (MDV).

Katanya, ia perlu didedahkan memandangkan kerajaan “membatalkan” sebanyak RM400 juta hutang MDV, yang dimiliki sepenuhnya oleh kementerian kewangan.

MP Pandan itu mendakwa, “pembatalan” itu dibuat selepas kerajaan menukarkan pinjaman berjumlah RM400 juta itu kepada saham dengan nilai sama dalam MDV.

"MDV adalah syarikat milik penuh kerajaan, apa-apa tindakan untuk meningkatkan ekuiti kerajaan dalam MDV tidak akan memberi apa-apa perbezaaan dari segi kalawan kerajaan pusat,” katanya dalam satu sidang media di bangunan parlimen.

Firma MDV bertujuan untuk membantu syarikat baru dalam bidang teknologi maklumat dengan memberikan pinjaman dan geran.

Rafizi turut membangkitkan semula satu kenyataan CEO MDV, Mohd Zubir Ansori Yahya, bahawa syarikat tersebut menyalurkan dana sebanyak RM2 bilion kepada 250 buah syarikat.

Katanya, tindakan kerajaan yang membatalkan hutang berjumlah RM400 juta itu membangkitkan persoalan sama ada MDV mampu memungut semula hutangnya.

Tambahnya, kebimbangan itu juga berdasarkan kerugian syarikat itu berjumlah RM244 juta dan hutang RM1.6 bilion mengikut imbangan akaunnya tahun lalu.

"Sekiranya ini tidak diteliti, ada kemungkinan bahawa jumlah hutang RM1.6 bilion oleh MDV tidak dapat dijelaskan dan akan tiba masanya rakyat yang terpaksa menanggungnya lagi,” kata Rafizi.

Katanya lagi, kementerian kewangan perlu menyenaraikan penerima pinjaman dan geran daripada MDV untuk memastikan dana tersebut tidak disalurkan kepada syarikat kroni.


Jentayu perlekeh pelan Khazanah selamatkan MAS?
  • MAS MAS
1 / 1
SECARA tiba-tiba sahaja tanpa sebarang petunjuk, muncul syarikat yang baru berusia tiga bulan Jentayu Danaraksa Sdn Bhd\ (Jentayu) mengumumkan langkahnya untuk melengkapkan pelan Khazanah Nasional Bhd bagi menyelamatkan Malaysia Airlines (MAS) yang berdepan masalah kewangan.

Namun sebelum masyarakat sempat untuk menilai keupayaannya berbuat demikian, syarikat itu kini dikatakan 'memperlekehkan' pelan menyelamat Khazanah.

Kenyataan Jentayu pada Selasa yang dilaporkan 'memperlekehkan' pelan 12 perkara Khazanah sudah pastinya bukan satu permulaan yang baik untuk bekerjasama dengan cabang pelaburan negara itu.

Soalan yang nampaknya semua orang ingin bertanyakan sekarang ialah mengapa mengkritik pelan yang Jentayu sendiri mahu jayakan untuk memulihkan MAS?

Pemegang saham minoriti MAS telah menerima tawaran 27 sen untuk menyahsenaraikan syarikat penerbangan itu dan, malahan memberikan mandat kepada pelan 12 perkara Khazanah untuk memulihkan syarikat itu.

Sepatutnya, pelan yang diluluskan Kabinet itu perlu dilaksanakan bermula dari sekarang.

Bagaimanapun, sejak daripada itu, aset strategik syarikat penerbangan itu menjadi sasaran pengambilalihan oleh Jentayu yang setakat ini hanya mengemukakan cadangan yang tidak lengkap.

Syarikat itu hanya menyatakan ia memiliki pembiayaan asing dan ingin memilih beberapa bahagian seperti unit pesawat, penyenggaraan dan kejuruteraan serta anak syarikat MAS, Firefly.

Ia juga mahu menyelamatkan 6,000 pekerja yang dijangka dihentikan di bawah pelan Khazanah itu.

Tujuan utama penyahsenaraian MAS adalah untuk memastikan syarikat penerbangan nasional itu kembali meraih keuntungan. Tetapi sehingga sekarang Jentayu tidak pernah menjelaskan bagaimana pengambilalihan aset ini akan membantu pemulihan itu dan bagaimana cara ia merancang untuk menyelamatkan 6,000 pekerja tersebut?

Apa yang penting adalah, bagaimana syarikat yang kurang dikenali ini merancang untuk membiayai pembelian tersebut.

Melihat daripada perspektif pekerja, langkah untuk menyelamatkan 6,000 orang itu harus diberi pujian. Namun, pelan 12 perkara Khazanah juga turut menangani isu ini, menerusi latihan kemahiran semula dan ditempatkan di syarikat-syarikat di bawah Khazanah. Jadi sebenarnya tidak ada isu tentang kehilangan pekerjaan.

Perkara amat penting perlu diberi tumpuan ialah menyelamatkan syarikat penerbangan nasional itu. Persoalan mengenai bagaimana pengambilalihan Jentayu itu boleh menyelamatkan MAS masih belum berjawab.

Daripada perspektif orang kebanyakan, pengambilalihan itu hanya akan memberi faedah kepada Jentayu yang merupakan pihak swasta dan individu yang dimiliki kerana ia hanya mengalihkan hasil yang sepatutnya diterima oleh MAS daripada Khazanah ke dalam poketnya sendiri. Bagaimana ini dapat membantu MAS?

Sudah banyak kali kita melalui keadaan seperti ini. Apabila ada sesebuah syarikat gagal kerajaan terpaksa menyelamatkannya. Adakah kita mahu melaluinya sekali lagi? M

Gambar Pasangan Kekasih Ditangkap Tanpa Pakaian Ketika Projek Dalam Semak

Pasangan Kekasih Ditangkap Tanpa Pakaian Dalam Hutan - Sekadar peringatan buat semua pembaca. Gambar pasangan bogel ini menjadi viral dilaman sosial. Menurut sumber ketika ditangkap mereka sedang berz1na dalam hutan dalam keadaan berb0gel 

Kepada pasangan yang sekarang leka bercinta ingatlah sepandai-pandai anda membuat maksiat akhirnya terbongkar juga semoga kisah pasangan ini dapat dijadikan tauladan buat kita semua 

Gambar gadis serta lelaki ini terpaksa penulis sensor supaya tidak mengaibkan lagi beliau





ungkin juga Jentayu tidak akan gagal dan mencapai kejayaan. Namun buat masa ini tidak ada orang yang benar-benar pasti tentang perkara itu.

Apa yang paling penting, bukan hanya kepada Khazanah tetapi juga kepada rakyat, adalah bagaimana pelan Jentayu dapat menyelamatkan MAS daripada terus menanggung kerugian? Bagaimana sebenarnya MAS dan 6,000 kakitangan boleh diselamatkan? - Foto Bernama



Panas!! Ustazah Masitah Keluarkan Fatwa Yang Mengejutkan Rakyat Malaysia

Fatwa Daripada Ustazah Masitah - berita harian online | Mungkin ramai yang sudah tahu dan mungkin juga ramai yang tidak tahu mengenai info ini sangat mengejutkan tidak dapat dipastikan dari mana beliau merujuk fatwa ini hukum orang islam bukan mahram bersalaman antara lelaki dan perempuan harus jika tidak rasa berahi.

Kenyataan tersebut telah dikeluarkan oleh Ustazah Masitah ketika ditanya soalan mengenai hukum bersalaman antara lelaki dan perempuan berikut printsreen yang sebagai bukti


kenyataan hukum harus bersalaman antara lelaki dan perempuan diluahkan pada ruangan soal jawab anda musykil Dr Masitah Jawab telah mencetuskan ribuan persoalan.berikut petikan saya penulis ambil daripada blog amekaw.com

berikut penjelasan hukum bersalaman antara lelaki dan perempuan 


jadi itulah sebabnya mengapa beliau keluarkan kenyataan harus besalaman antara lelaki dan perempuan rupa-rupanya beliau sendiri yang bersalaman dengan lelaki bukan mahram bahkan boleh cium lagi tangan lelaki tersebut

Gambar Gadis Tanpa Pakaian Disebar Bekas Teman Lelaki

Gambar awek atau gadis melayu tanpa pakaian  makin tersebar di beberapa laman blog. Gambar tanpa pakaian tersebut juga didakwa merupakan gambar peribadi dari telefon bimbit yang tanpa sengaja diupload oleh pihak tidak bertanggungjawab?

Menurut kajian, dipercayai teman lelaki kepada gadis melayu ini adalah orang yang bertanggungjawab atas penyebaran gambar bogel kekasih mereka. Ada yang sanggup meminta gambar bogel dari kekasih sendiri untuk jadi tatapan. Namun, apabila sudah putus cinta pihak lelaki akan mengugut untuk siarkan gambar peribadi mereka di internet.

Kepada kaum wanita, anda dinasihatkan supaya tidak memberikan gambar seksi atau peribadi anda mahupun kepada teman lelaki anda.

sumber:www.pru14.tv



Ibu tunggal Offer Diri RM300 Sejam Berminat Whatups Segera

Beritahariann.net | ibu tunggal ajak main dengan bayaran RM300 sejam. Sebuat Print screen yang dihantar mengatakan wanita ini ialah ibu tunggal namun demi mencari rezeki beliau terpaksa melacurkan diri berikut print sreen yang dikongsikan oleh pembaca blog ini. Admin mohoin maaf kerana bahagian dada dan nombor telefon terpaksa ditutup 

beritahariann.net

Luahan Gadis Cantik Kecewa Bercinta Bertekad Menjadi Pengkid

Berita harian Online setiap manusia lelaki dan perempuan pasti akan melalui proses bercinta. Cinta adalah anugerah yang tidak ternilai nikmat bercinta tidak dapat digambarkan dengan kata-kata namun cinta kerana nafsu semata-mata pasti membawa kehancuran
Terlalu kecewa bercinta seorang gadis bertekad menjadi pengkid berikut print screen pengakuan beliau


nasihat admin tak perlulah nak tangisi orang yang tinggalkan kita.Tetapkanlah dalam hati bahawa dia bukan jodoh kita tak perlu nak bertukar imej dan mengubah ciptaan Maha Esa semoga adik ini kembali ke pangkal jalan 

2 ulasan:

Ros Lan berkata...

Mohon maaf, terguran berkaitan waanita berzina....mohon delete pos tersebut kerana walaupun ditangkap tanpa berpakian dan seedang melakukan zina....kita tidak tahu apakah yang dikatakan zina itu cukup syaratnya...empat orang saksi alim, melihat secara serentak kejadian tersebut sepertimana kunci memasuki lubang. ini kerana menghukum zina tanpa kebenaran yang sah lagi nyata kaan menyebabkan kita dikenakan hukuman 80 sebatan rotan dan tidak sah unutk menjadi apa-apa saksi lagi selain mendapat ekmurkaan Allah

Thee Epall berkata...

laa .. dah gambar pun telanjang bogel .. tengah buat apa mancing ? xperlu untuk 4 org saksi jika bukti di ada depan mata .. zaman dahdulu dengan zaman sekarang lain , dulu mana ada org petik petik gambar .. ke ada gambar 1400 tahun dulu ? jangan sama kan beza antara nampak dengam tidak nampak .. tu bukti dah ada .. kalau tunjuk gambar tu kat mana2 manusia skali pun dieorg akan ckp buat maksiat . org rabun je ckp duk mancing bukan nak tolak hukum allah .. dah bukti ada depan mata yang tangkap gambar tu bukan ye sorg .. kita x tahu apa yang terjadi ,, mungkin gambar tu menjadi pengajar bagi kita jangan buat maksiat itu saja ..