Selasa, 29 November 2011

JANGAN KITA BERCAKAP MENDAHULUI TAKDIR.. TULIS BUKU TAPI BUAT APA YANG DITULIS MALAH TAK BUAT PUN APA YANG DITULIS....AKHIRAT JAWAB JE LAH..

Dr M: Malaysia tak akan dijangkiti Arab Spring

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata kemungkinan besar Arab Spring tidak akan merebak ke Malaysia kerana kerajaan di bawah kepimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak telah bekerja keras dalam memenuhi tuntutan rakyat.

"Jika kerajaan tidak beri perhatian kepada masalah-masalah rakyat, maka rakyat akan memberontak.

NONE"Tetapi Malaysia sejak kemerdekaan, telah bekerja keras untuk mewujudkan peluang kepada rakyat ... Saya tidak nampak bagaimana Arab Spring boleh menjangkiti kita," katanya pada sidang akhbar di Kuala Lumpur hari ini.

Mengulas mengenai prestasi Perdana Menteri, Dr Mahathir berkata, beliau bersetuju bahawa Datuk Seri Najib Razak gigih berusaha tetapi menghadapi satu tugas yang sukar berbanding zamannya.

"Beliau tidak mempunyai majoriti sepertimana yang saya ada. Saya mempunyai (lebih besar) majoriti yang membolehkan saya mengendalikan pembangkang. Jadi, beliau berdepan kesukaran."

Sambil memberi amaran bahawa amalan rasuah akan menjadi penghalang kepada program transformasi kerajaan, Dr Mahathir berkata beiau berpuas hati dengan kemajuan transformasi Najib.

"Jika ia boleh berjaya 100 peratus, itu soalan lain. Rasuah tidak mudah untuk dibendung, rasuah terdapat di mana-mana sahaja.

"Jika ia adalah rasuah di bawah meja, maka ini lebih mudah untuk dibendung, tetapi jika rasuah adalah di atas meja dan telah menjadi satu budaya, maka ia lebih sukar ditangani," katanya.

malaysian can walk klcc 261111 10Walau bagaimanapun, Dr Mahathir berkata bahawa Malaysia masih belum terjerumus ke satu peringkat yang membimbangkan.

Sambil memuji tindakan pantas reaksi kerajaan terhadap bantahan ke atas Akta Perhimpunan Aman, beliau berkata terpulang kepada rakyat untuk mentafsirkan sama ada kerajaan "tunduk” ataupun "sensitif" terhadap keperluan rakyat.

"Saya fikir kerajaan mendengar suara rakyat dan bertindak dengan cepat. Semasa zaman saya, saya tidak mempedulikannya langsung,” katanya sinis.

Empat hari selepas dibentangkan di Dewan Rakyat, kabinet memutuskan rang undang-undan itu perlu dipinda tetapi menegaskan perhimpunan jalanan tetap diharamkan.

Mengenai Umno, Dr Mahathir berkata parti itu semakin berkembang maju dan "jauh lebih baik daripada pada 2008".

“Pada (pilihan raya umum) 2008, saya tahu banyak anggota UMNO mengundi pembangkang bukan kerana mereka "kurang sayangkan UMNO" tetapi mereka tidak sukakan kepimpinan pada masa itu," katanya.

Terdahulu dalam ucapannya, Dr Mahathir menggesa semua negara bersiap sedia menangani krisis global yang "berjangkit" akibat globalisasi.

“Hakikat yang kita perlu terima ialah kita tidak lagi boleh mengasingkan diri kita daripada apa yang berlaku di seluruh dunia.

“Malahan, jika kita kaji apa yang belaku di seluruh dunia dan mengandaikan apa yang berlaku di seluruh dunia juga akan berlaku di negara kita dan kita lihat bagaimana masalah itu ditangani, dengan itu kita boleh lakukan perubahan yang sama di negara kita untuk membendung sebarang pemberontakan," katanya.

azlanBagaimanapun, Dr Mahathir berkata pemulihan yang serupa mungkin tidak sesuai untuk setiap negara dalam menangani krisis global berikutan persekitaran berbeza.

"Anda perlu sesuaikan diri anda dengan perubahan persekitaran. Ia bergantung kepada negara anda.

"Malaysia cuba melakukan banyak transformasi. Saya berharap kerajaan akan berjaya dalam mentransformasikan ekonomi dan masyarakatnya sendiri. Saya harap dengan berbuat demikian, mereka akan terus mendapat sokongan rakyat dan negara kekal makmur," katanya.

  • Abg Zulkifli · Pengulas Tertinggi · Universiti Putra Malaysia
    Pimpinan BN berusaha keras membahagikan harta dan kekayaan negara kepada para kroni dan adik kakak. Lihat saja anak najib, adik najib, bini najib, lihat saja Pihin Taib dan adik beradik Pihin Taib. Rakyat selidik dan lihat sendiri apa yang ada pada rakyat dan apa yang ada pada pimpinan, adik kakak, dan kroni BN..Ukuran keberadaan mereka dan kemiskinan rakyat..sejauh bumi dan langit..Tun Mahadir, awak salah!
    • Rabian Haji Kipli · Pengulas Tertinggi · Penyelia Petang di Sk matang
      Awk hanya menyebut mama malayu dan Islam, kenapa mama bangda lain awak tak sebut ...ertinya awal depth pendengki ...klu benar kenyataan awak kenapa tak sales mereka. Pengkianat bangsa dan pendengki tengok bangsa melayu senang.
    • Chin Mui Ha · Pengulas Tertinggi
      Perjuangan umnobelum selasai Projek IC kebanjiran PATI pemusnah hak Bumiputra Melayu sama dengan Nasip Rakayat GAZA dimana Projek Rumah bagaikan cendawan oleh Yahudi di tanah Palestin.Sumbangan seseorang Pengundi hanya layak di Rompak apabila Kroni,Rasuah suapan Berjuta2 ringgit sanggup merompak hak mandat rakayat menjadi KATAK.UMNO raja katak perompak Mandat rakayat,Nasi merdeka menanti kehancuran UMNO pakar raja Rasuah dan Penyaliwing Mandat dan wang rakayat.
    • Aramis Deli · Sek
      itulah keistimewaan jadi pemimpin, keluarga sendiri didahulukan, rakyat di kemudiankan. Itu sebab orang ramai berebut jadi pemimpin, kerana banyak kelebihan dalam memperolihi harta dan kesenangan, melainkan pemimpin yang BERIMAN, PASTI AMALNYA SOLEH, BENAR, JUJUR DAN TAAT KEPADA ALLAH. Allahuawaklam..
  • Kong Bu Fenzi · Pengulas Tertinggi
    In bukan arab spring.
    In mamak spring... kah kah kah.
    Anak murid dia kata Malaysia akan dilanda arab spring kalau tak transformasi.
    Ularmak Umno kata ,...tak akan dijangkiti arab spring.
    Tak sampai 4 jam , pusing korner baring.
    Mana lah nak caya kata kata ahli politik umno?
    • Kong Bu Fenzi · Pengulas Tertinggi
      Sun Tzu menyatakan
      Cara mengenal pasti kekuatan kemepimpinan umno dapat di fahamkan seperti dibawah :

      - 38. Pada masa kritikal ini , pemimpin (umno) bertindak seperti yang memanjat tinggi dan kemudian disepak jatuh tangga di belakangnya. Dia membawa orang-orangnya jauh ke dalam wilayah perang sebelum dia menunjukkan tangannya.
      - maknanya umno sedang cari sembunyi untuk melepaskan diri dari desakan rakyat.
    • Kong Bu Fenzi · Pengulas Tertinggi
      tunggu lah PRU13 nanti umno spring .. kah kah kah
      Mana cybertrooper umno? marah lah sepuas puas kamu terhadap aku , semakin kau marah , bodoh , liwat , jubur , china doll.. apa apa pun aku akan berterima kasih untukmu. semakin kau marah ... semakin kuatlah kuasa anak bangsa malaysia .
      - Mata pandang, syaitan banggang.
      - Bulan terang syaitan hilang.
      - Syaitan garang, roket terbang.
      kua kua kua ... tibai tibai umno jadi xxbai
      Tibai tibai umno say goodbye... kah kah kah
    • Rabian Haji Kipli · Pengulas Tertinggi · Penyelia Petang di Sk matang
      Kong Bu Fenzi umno tetap gagah, Kami tak suka bising dan riuh spy penyokong pkr ,Kami bekerja secara senyap bagi pastiikan kemenangan mutlak.
    • Kang Razzi Armansur · Pengulas Tertinggi · Suicide Bomber di Suicide Bomberr
      Rabian Haji Kipli -- boleh buktikan?
    • Kong Bu Fenzi · Pengulas Tertinggi
      Kang Razzi Armansur
      Umno ini penakutlah ... pengecut
      sebab tiada erani hadapi reality , u-turn kiri kanan .
      semakin hari semakin lawak . kah kah kah
    • Jazman Jusoh · Pengulas Tertinggi · Kerana Tuhan untuk Manusia
      Rabian Haji Kipli : memang la kerja 'senyap' bagi ic kat indon & bangla utk menang!
    • Putra Rayyan · Pengulas Tertinggi
      Rabian Haji Kipli setuju..kita tgk kong fung zi selepas PRU13 nanti..gila meroyan..kata tak bebas ...spr tipu la...biasa la bila kalah..mcam Indon la bila kalah bola...kong fung zi ni nanti bila kalah aku nak terajang ko dari Mkini..hua hau
    • Matthill Eduardo · Pengulas Tertinggi · USM Penang
      Cikgu Rabian Haji Kipli ....Umno mana ada kat sarawak. sejak bila pulak abg join umno? keja2 senyap2 pulak tu. bahaya bang keja senyap2. nanti org tuduh kita main taktik kotor. rasuah...penyelewngan...politik wang...tukar peti undi...pengundi hantu...tukar kertas undi...dsb.... - SEMUA TAKTIK-TAKTIK KOTOR INI MEMANG DILAKUKN SECARA SENYAP. kalau buat secara bising2 kan semua org tahu. tak dptlah kemenangan mutlak...hehehehehe
    • Harleymond Gisiu · Pengulas Tertinggi · Supervisor di SFI Sipitang
      kemenangan mutlak tahi palatlah....guna WARGA PTI untk mengundi apa yg mutlak dia.pgi mampuslah.....DASAR PENIPU
    • Pakai Otak · Pengulas Tertinggi · Dgn Kawan 2
      Rakyat bukan bodoh lagi...PM bukan Tuhan...
    • Kong Bu Fenzi · Pengulas Tertinggi
      Pakai Otak
      Tibai cukup cukup hingga umno makan cXbai .. kah kah kah
    • Udin Dien · Pengulas Tertinggi · Pondok jer
      Rabian Haji Kipli koh koh koh,buat keja senyap2 dgn jpn dan spr la tu kutt...koh koh koh
    • Abdul Manan · Pengulas Tertinggi · UKM, Bangi, Selangor
      Rabian Haji Kipli kerja senyap macam penyokong gadafi ye...bila gadafi berbang penyokong pun hilang....kah...kah...kah...ambik kau....
    • Muhammad Akid
      Rabian Haji Kipli, parti yang dah reput, berebut projek, saling jatuh menjatuh antara kawan dalam parti, kadang kala sehingga sanggup membunuh, mengambil rasuah sebagai budaya hidup: inikah parti yang gagah? Bro, umno sudah hampir dikuburkan!
    • Katak Perkasam · Pengulas Tertinggi
      Rabian Haji Kipli - GAGAH KEPALA BAPAK KAU.... RAMPAS PERAK MACAZM PENYAMUN TU KIRA GAGAH KE??... UMNGOK NI PENGECUT ADA LAAA.... ADA DUIT BUAT KERJA... TAK DE DUIT TIKAM BELAKANG
    • Ismail Ramali
      Rabian Haji Kipli memang la gerombalan suka senyap2 menteri sapu 240 juta pun senyap bodoh mutlak
    • Eddy Ermy Othman · Pengulas Tertinggi
      Kong bu mmg dh kelabu mata. Mmg betul la dr m. Kalau najib tak buat transformasi dah tentu BN kalah. PAS jg la Kelantan elok2. Bila baca blok kick de fella, terkejut la juga dakwaan dia apa yg berlaku kat kelantan.
    • Saupi Ibrahim · Pengulas Tertinggi · SMK DATO' MAHMUD PADUKA RAJA, TANAH MERAH
      Katak Perkasam :aku suka komen kau tapi aku benci pic kau
    • Yop Nazeri Sain · Pengulas Tertinggi · Bekerja di Self Employed as a Certified Masseur Reflexologist & Aromatherapist
      Rabian Haji Kipli: UMNO mmg pakar bekerja secara senyap... diam2 ubi maki lama makin berisi, yg kaya raya senang lenang kaum kerabat sendiri, rakyat pergi mampus tanggunglah nasib ko org sendiri.
    • Kamarudin Rahmat · Pengulas Tertinggi
      Rabian Haji Kipli benar tu suadara yang banyak kat semuanya tong kosong je.........sama maca bos bos dan anak buah PR
    • Raji Silver · Pengulas Tertinggi · Bekerja di I have my own bussiness
      Rabian Haji Kipli -LU APA CERITA!UMNO TAK PERCAYA LAGI PADA ORANG MELAYU PADA PRU 13!UMNO MAHU JADIKAN BANGLA SEBAGAI ORANG MELAYU!DIA ADA KASI `KURSUS` USAHAWAN PADA BANGLA BANGLA DAN ADA KASI MYKAD!UMNO SUDAH JANJI SAMA BANGLA BANGLA KALU DIA MENAG PRU 13 DIA MAHU LESEN KONTRAKTOR PADA BANGLA BANGLA!ITU JAM ITU MELAYU KONTRAKTOR UMNO SEMUA BUNGKUS LA!`BANGLA KONTRAKTOR ADA BIKIN KERJA BAGUS`,ITU UMNO CAKAP LAH!NANTI SIKI HARI DIAORANG BANGLA PUN JADI BUMIPUTRA,ITU JAM U ORANG MELAYU LAWAN SAMA DIA ORANG UNTUK DAPAT BIASISWA,KONTRAK DAN LAIN LAIN TARAF BUMIPUTRA! ITU JAM U ORANG BUMIPUTRA MELAYU TAHU PERIT DAN SAKIT AKIBAT KERDURJANAAN UMNO UNTUK KEKAL BERKUASA!
    • Sukhaini Salim · Pengulas Tertinggi · Nil
      Rabian Haji Kipli, buat kerja senyap-senyap aaa, rupenya tibai duit rakyat RM250 juta. buat projek lembu baka sharijat (banyak daging dan susu), bela pulak dalam kondo mewah. Buat projek roller coaster juta2, jadi projek gajah putih. HIDUP UMNO untuk trus memfaraidkan harta rakyat!
    • Akik Desa · Pengulas Tertinggi · Miri, Sarawak
      Rabian Haji Kipli manakan boleh bising mulut sudah penuh dengan rumput dan hidung sudah dicucuk dan di ikat dengan tali.. mempastikan bekerja senyap macam pencuri..
    • Muhamad Hafiz Sarbani · Universiti Teknologi Malaysia
      Eddy Ermy Othman : awk org kelantan ke? mcm tau je apa jd kat kelantan? entah betul entah tak apa yg dikatakan hal2 buruk pasal kelantan tu.....kalu betul mgpa sampai sekarang org kelantan tak tolak pun pas dari kelantan...bukan ke org kelantan ni ramai cerdik pandai..belajar sampai Oversea...tak kan lah mereka tak leh nilai baik buruknya...Macam sekarang...ramai org dah boleh nilai keburukan yg di lakukan oleh puak2 umgok..tu...so apa komen..? Ada akal pikirlah jgn dok mengekor je mcm tak de mata...tu dah kira tahap buta hati tu...dah teruk...maybe sbb bnyk sgt makan duit haram kot..tu lah pasal...kua..kua..kua...
    • Akik Desa · Pengulas Tertinggi · Miri, Sarawak
      Kamarudin Rahmat baik juga tong kosong daripada tong najis macam kamu orang UMNO tu...
    • Muhamad Hafiz Sarbani · Universiti Teknologi Malaysia
      Yop Nazeri Sain :suka pantun ko....ni kena ajor ni kat sekolah2 biar generasi tak buta...mcm penyokong2 umngok skrg ni...(menaip sambil tersenyum)
    • Muhamad Hafiz Sarbani · Universiti Teknologi Malaysia
      Yop Nazeri Sain :suka pantun ko....ni kena ajor ni kat sekolah2 biar generasi tak buta...mcm penyokong2 umngok skrg ni...(menaip sambil tersenyum)
    • Akik Desa · Pengulas Tertinggi · Miri, Sarawak
      Rabiah Haji Kipli, ada share menipu senyap-senyap macam UMNO BN juga..
    • Basir Arshad · Sm Jeram
      Rabian Haji Kipli ,Tahniah anda bekerja dlm senyap lepas pru13 umnongok akan senyap dan lenyap.yang ada hanya tinggal lembu makan rumput nyapnyap.
    • Sapu Bukali · Pengulas Tertinggi
      Basir Arshad ABU. .asal bukan UMNO . .undi
    • RO Dins · · Pengulas Tertinggi · Bekerja di Private Investigator
      Rabian Haji Kipli kerja secara senyap? tu yg hari2 pemimpin ko heboh 1 malaya 'umporno juara rakyat' tu ape ke jadahnya kerja cara senyap !
    • RO Dins · · Pengulas Tertinggi · Bekerja di Private Investigator
      Akik Desa ajak kwn2 join 'gerakan anti kaum pendatang, anggap mrk musuah negara no.wahid.... juga mrk yg memberi pelindungan kpd kaum pendatang juga musuh kita apelagi pemberi IC .... pengkhianat negara....
    • Rosmi Mahmud · Pengulas Tertinggi · Bekerja di Bisnes Sendiri
      RO Dins ,tukar jgn x tukar
    • Rosmi Mahmud · Pengulas Tertinggi · Bekerja di Bisnes Sendiri
      Raji Silver ,tukar jgn x tukar
    • Rosmi Mahmud · Pengulas Tertinggi · Bekerja di Bisnes Sendiri
      Akik Desa ,tukar jgn x tukar
    • Rosmi Mahmud · Pengulas Tertinggi · Bekerja di Bisnes Sendiri
      Pakai Otak ,tukar jgn x tukar
    • Adam Sidik · Pengulas Tertinggi · Maktab Perguruan Mohd Khalid
      Rabian Haji Kipli , masih ada pecacai umnongok dalam zaman ni
    • Zahman Za
      Rabian Haji Kipli
      Marilah semua kawan beri sokongan kepada Pakatan Rakyat pula.Kita cuba mereka pula urus negera/urus hal ehwal rakyat jelata dengan saksama.
      Rakyat bawahan bukan hendak rebut projek atau hendak buat jambatan atas darat.
      Yang rakyat ingin rasa tol murah sedikit,dasar cukai bukan menggila-gila,pembaziran melampau,korap menjadi-jadi,badan rasuah ada kuasa sendiri,mahkamah dengan keadilannya,parlimen dengan perbincangan yang menyeluruh bukan memilih.
      Tabiat pakai kereta berganti-ganti sekali Toyota,sekali Honda,sekali Nissan dan sebagainya.
      Parti yang menjadi kerajaan pun begitu.BN sudah lebih lima puluh tahun.Ringkasnya alasan sangat banyak untuk tukar kerajaan dalam PRU13 nanti
    • Eddy Ermy Othman · Pengulas Tertinggi
      Muhamad Hafiz Sarbani ngko buka sendiri la web kickdefella yg tulis. atau ngko tak sanggup tengok website tu. Bukanke kickdefella org kuat PR?
    • Aly Best · Pengulas Tertinggi · Bekerja di Goyang Kaki Sdn Bhd
      Rabian Haji Kipli macam makan rasuah dan hilangkan X file x file jenayah VIP sonyappppp je...kah kah kah
    • Wahab Saga · Pengulas Tertinggi · Sekolah Menengah Kebangsaan Dato' Harun
      Rabian Haji Kipli saya setuju tu ..kita krna kerja senyap saja jangan marah maki kawan ,kwanni cukup masa nya nanti tau le apa nak b uat
    • Masnita Hashim · Pengulas Tertinggi · Sekolah Menengah Kebangsaan Pusat Bandar Puchong (1)
      Rabian Haji Kipli ..memang BN kerja secara senyap merompak dan mengumpul harta..supaya mejadi kaya mutlak..
    • Arif Aziz · Pengulas Tertinggi · Malaysia maritime college
      keh keh keh,,mimpi la lu ni...syok sendiri kot..umno kuat ?....kah kah kah..tunggu laaaa..
    • Marzuki Zamarul · Pengulas Tertinggi · Universiti Pakatan Rakyat
      Rabian Haji Kipli agaknya pakcik ni barua paing berguna untuk UMNO....tahniah.... sepadan ler denan maklumat yang pakcik terima...
  • Abdul Manan · Pengulas Tertinggi · UKM, Bangi, Selangor
    pendapat yg sama oleh hosni mubarak, gadafi , bashir al assad dan ali abdulah salleh semasa kebangkitan revolusi jasmin di tunisia dulu...apa yg berlaku kemudiannya telah jadi sejarah....rejim2 diatas sama spt umno dimalaysia yg rasa mereka mewakili aspirasi rakyat dan tertipu dgn keegoan mereka sendiri...rakyat inginkan kebebasan dan institusi negara pt polis, hakim dan kakitangan awam yg bekerja untuk rakyat dan bukanny amenjadi alat penindas sang penguasa....bila amanah ni dinodai rakyat akan bangkit dan masa tu akan lahirlah pemimpin2 marhain spt ayatolah khomeini, che guivera, jose rizal, mandela, gandhi, aquino, aung san syu ki, sun yat sen dll mengetuai kebangkitan rakyat,,,,,
    • Salehudin Hanafi · Pengulas Tertinggi · SMKSS
      Najib bukan bekerja keras memenuhi tuntutan rakyat tapi kuat songlap untuk memenuhi tuntutan nafsu serakah Rosmah Puaka...!!!
      Madey pandikutty, kamulah bapa segala perasuah di Malaysia...!!
      kamulah perosak politik & ekonomi negara...!!!! sialan kamu Madey..!!!
    • Nur Ameera Natasha
      Salehudin Hanafi :Perosak institusi raja pun dia jugak.hampeh...Dah nyayok kut org tua ni..
    • Salehudin Hanafi · Pengulas Tertinggi · SMKSS
      Nur Ameera Natasha,harap harap malaun diktator tua ni masih bernafas semasa kehancuran Umngok Be End, parti yang pernah di terajuinya....!!!
      lepas tu nak kojol pun kojollah....!!!
  • Matthill Eduardo · Pengulas Tertinggi · USM Penang
    "Jika ia adalah rasuah di bawah meja, maka ini lebih mudah untuk dibendung, tetapi jika rasuah adalah di atas meja dan telah menjadi satu budaya, maka ia lebih sukar ditangani," katanya........KAT MALAYSIA NI KITA TAK GUNA MEJA. KITA OFFER WANG RASUAH MASUK ACCOUNT TERUS. LEPAS TU HANTAR PI LUAR NEGARA. DAPAT KEBEBASAN. SAPA MENENTANG ATAU BOCORKAN RAHSIA, AKAN TERIMA HUKUMAN. CONTOHNYA:
    1) TERJUN BANGUNAN BUNUH DIRI SENDIRI (kononnya).
    2) LETUPAN BOM C4 KE ATAS BADAN KAMU.
    3) TUDUHAN LIWAT KE ATAS KAMU.
    4) VIDEO SEKS KAMU DITERBITKAN (seakan-akan muka kamu).
    5) DITEMBAK MATI KETIKA MEMANDU (24 das tembakan).
    6) KAMPUNG ANDA AKAN DISERANG POLIS KERANA ANDA DITUDUH BERSUBAHAT DENGAN KOMUNIS (mcm memali). hehehehehe
  • William Lau · · Pengulas Tertinggi · Bekerja di Kerja sendiri
    sekarang rasuah di malaysia dah terang2 macam mana nak jayakan tranformasi, aku rasa transformoney lebih sesuai.
    • Mohd Zaki · Pengulas Tertinggi
      2 yg terbaik,utk rakyat,bkn utk kroni ha..
  • Fitri Fit II · Pengulas Tertinggi · Bekerja di Ada kerja ada GAJi
    tun nak jadi ahlil nujum negara lak ker?...ye ke najib dh tunaikan tuntutan rakyat?..8tuntutan BERSIH apa macam tun?..lebih la lu tun
    • Nora Azlin · Pengulas Tertinggi · Bekerja di Pakatan syaitan dap -pkr
      bersih?achhhuuuuuuuuuu.....bersin je
    • Udin Dien · Pengulas Tertinggi · Pondok jer
      NAJIB TU KAN FLIP FLOP...koh koh koh
    • Mohd Zaki · Pengulas Tertinggi
      lahhh....nk jd bomoh plak dh,duk umah baca aq je tun,mintak ampun dari Allah,pulangkn blik hak rakyat yg hang dh amik dlu,kroni2 hang bkn sedekah pn bile hg mati,dia pki utk dia jer
  • Muhamad Arif · Pengulas Tertinggi · Batu Pahat
    Tun mahathir nyanyuk.. ni semua kau punya pasal Bapak Taik Rasuah Negara, abis semua institusi krjaan mkan rasuah..lepas tu suruh najib basuh taik kau.. dengan najib sekali bau taik..
    • Sukhaini Salim · Pengulas Tertinggi · Nil
      kESIAN HJ BIJAN, padan ngan ko la BIJAN jadi tukang cuci taik PANDIKUTTY
  • Dzunun AL Misri · Pengulas Tertinggi · UITM
    Tun tzk ulas pasal pjek NFC & PKFZ ke? sesekali nak juga dengar Tun ulas benda2 mcm ni berbanding zsaman Tun.
  • Mohd Firdaus Madzlan · Universiti al-azhar
    Hari ini bermulalah Pilihanraya Umum Mesir peringkat pertama untuk memlilh ahli Dewan Rakyat & Dewan Negara yang baru kesan dari revolusi Mesir pasca kejatuhan rejim Mubarak. Pilihanraya yang mempunyai 6 peringkat dijangka tamat pada 21 januari 2012. Sembilan buah negeri termasuk Kaherah mendahului pemilihan peringkat pertama di Mesir yang melibatkan seramai 17.5 juta pengundi.

    Rakyat yang berusia 18 tahun keatas layak dan wajib membuang undi di hampir 3500 pusat penundian yang dibuka pada hari ini.Kegagalan mereka membuang undi akan dikenakan denda oleh pihak mahkamah sebanyak LE500.14 ribu orang jentera SPR telah bersedia bertugas dengan dibantu oleh ribuan tentera dan polis dalam menjaga keamanan sepanjang pilihanraya berlangsung.Sebanyak 553 buah ambulans juga telah disediakan untuk menghadapi sebarang kumingkinan.

    Pertama...Lihat seterusnya..
  • Albert Chin · Pengulas Tertinggi
    Rakyat yang akan menentukan samada Malaysia Spring akan tercetus bukannya mamak kuti yang tua nyanyuk, mulut celupar, dan tak nak mampos..orang yang pertama dihadapi ke Mahkamah Rakyat barangkali mamakuti sekor nie yang telah membeli (dipaksa dijual) syarikat minyak gergasi esso (sapu subsidi Rakyat) tempatan melalui syarikat arak San-Miguel milik anak mamakuti berpengkalan di Filipina.......
  • Smiley Everyday · Pengulas Tertinggi · Chulalongkorn
    Zaman Tun M pun tak buat Akta Perhimpunan Aman, boleh juga memerintah bagitu lama.Haji Najib baru 3 hari memerintah dah macam2 undang2.Ingat Tuhan yang menetukan kita kuasa, Kalau kita dah berusaha nak mencapai kemenangan, tapi kalah juga terima sebagai kententuan Tuhan.Apa nak tipu2 pilihanrayanya.Rakyat sekarang pandai menilai , rakyat tidak yesman sekarang ni sebagaimana zaman Tun Tun M
    • Almuazat Penang · Pengulas Tertinggi
      saya setuju dengan anda..rakyat sudah dapat menilai dan tahu samada pemimpin itu bercakap benar atau tipu...jadi peminpin UMNO bila nak bercakap itu biarlah yang berfakta..bukan merekacipta...rakyat sekarang sudah dapat berfikir..
  • Leslie Chan · Pengulas Tertinggi
    Kalu tun mamak keling terus pegang jawatan pm sampai skrg arab spring pasti berlaku.
  • Zurani Serikandi Ayah · Pengulas Tertinggi · Director di Own business
    MALAYSIA OK, TETAPI RAKYAT DAH TAK MAHU LAGI UMNO !
    • Akik Desa · Pengulas Tertinggi · Miri, Sarawak
      UMNO sudah berpuaka..
    • Otak Tuan Sadiq · Pengulas Tertinggi
      Jangan anggap rakyat sentiasa mudah untuk diperbodohkan oleh pemimpin yang dipilih rakyat. UMNO cukup selesa dan terlalu angkuh bila merasakan kuasa mereka selama ni mampu memperbodohkan rakyat. Selama ni UMNO merasakan mereka bebas melakukan apa saja yang perlu sehingga mengumpulkan kekayaan berklebih2an untuk anak bini pun mereka tak takut pun. Kini.... segalanya bakal berakhir. Rakyat akan menghakimi kepimpinan UMNO dengan lebih berani dan yakin bahawa kepimpinan penipu dan perasuah..... HARUS DITUMBANGKAN DAN DIADILI SEADIL2NYA....
    • Rosmi Mahmud · Pengulas Tertinggi · Bekerja di Bisnes Sendiri
      betul3,tukar jgn x tukar
  • Tengku Utara · · Pengulas Tertinggi · Bekerja di Hino pilot
    Che det kata, Arab spring tidak akan merebak ke msia kerana kerajaan di bawah kepimpinan Najib telah bekerja keras dalam memenuhi tuntutan rakyat....ini kenyataan nak menyejukkan hati najib yang sedang panas.sekarang najib memerlukan suntikan semangat dari Che det, Umno makin bergelora dengan isu isu yang tak dapat Najib tangani.Apa tuntutan rakyat yang Najib penuhi..antaranya, menindas rakyat dengan akta yang zalim..
    • Smz Top · Pengulas Tertinggi · Smvkk
      tun madey ni ckp pasal rasuah.....ahhaahahhahahahah...dia bapak rasuah....
    • Akik Desa · Pengulas Tertinggi · Miri, Sarawak
      Smz Top Di sebabkan Mahathir Malayu berpecah, rasuah, putar belit dan fitenah liwat dll...
  • Mat Amin · Pengulas Tertinggi · Sekolah Parti Rejimen Ke-10
    Mahathir mengakui tak hirau langsung fikiran rakyat. " Semasa zaman saya, saya tidak mempedulikannya langsung,” . Inilah wajah asli UMNO
    • Muhamad Hafiz Sarbani · Universiti Teknologi Malaysia
      sebenarnya ini lah budaya UMNO....dulu kini dan selamanya...memang tak pernah peduli pun...tentang rakyat...di hanya peduli undi rakyat dalam PRU jer...lepas tu...rakyat..boleh jalan lah....(cetusan fikiran PM2 UMNOgok)
  • أم عاليه · Pengulas Tertinggi
    "Saya fikir kerajaan mendengar suara rakyat dan bertindak dengan cepat. Semasa zaman saya, saya tidak mempedulikannya langsung,” katanya sinis.<--- memang dasar Tun MAHAzalim.
  • Md Khai · Pengulas Tertinggi · Seri Kembangan
    Orang tua ni merapu lg, apa ingat UMNO-BN tiada ajalnya, percayalah bhw org tua ni takut akan kemenangan PR menawan Putrajaya dlm PRU13 nanti sbb takutnya terbongkar segala salah laku pemimpin UMNO spjg memerintah negara ini.mereka merancang penipuan utk kemenangan dan ingatlah bhw Allah adalah sebaik-baik perancang tipu daya
  • Achiez Eizhar · Pengulas Tertinggi · OIC
    kenyataan2 Dr M mutakhir ini menunjukkan diri beliau berada ddlm ketakutan, kebimbangan & kekeliruan ketika ini..semoga Allah panjangkan usia Dr M.. agar beliau dpt melihat kemusnahan & kejatuhan regim BN akibat dr tindakan & perbuatannya selama ini.Dr M lah punca segala2 nya..
  • Lee SlimShady Samm · Pengulas Tertinggi · Hanyang University, Seoul
    Dulu demonstrasi bukan budaya kita! sekarang dah jadi budaya kita, Ini lagi nak cabar Peninju Spring Rakyat kerrr???? sekali Peninju Spring jadi budaya kang kok lebam bijik mata !!!!!!!!!!
  • Albert Chin · Pengulas Tertinggi
    ingin bertambah....sekadar ingatan mamakkuti Arab Spring ala Malaysia akan dicetuskan oleh semula lapisan Rakyat (yang selama nie telah dipisahkan serta diasingkan oleh mamakkuti) untuk menentang puak-puak umngkok-beend yang amat rasuah ampok, hari-hari memcuri, hari-hari merompak duit titik peluh semua lapiran Rakyat serta zalim dalam tindakan politiknya (menekan parti pembangkang serta rakyat yang setuju pendapatnya)sebagai contoh tidak benarkan ahli pembangkang menjelaskan sesuatu isu nasional yang dibangkitkan oleh miker melalui media elektronik (tv1, tv2, tv3, tv7, tv8 serta tv9 dll ), asyik cakap depa seolang je...boleh caya citer kalo dah cakap seolang je...
  • Abdulhadi Muhamad · Pengulas Tertinggi · Kolej Islam Kelang
    "Jika ia adalah rasuah di bawah meja, maka ini lebih mudah untuk dibendung, tetapi jika rasuah adalah di atas meja dan telah menjadi satu budaya, maka ia lebih sukar ditangani," katanya. Walau bagaimanapun, Dr Mahathir berkata bahawa Malaysia masih belum terjerumus ke satu peringkat yang membimbangkan."....
    Selain rasuah(sogok)... tuan2, di M'sia (melalui berita di paper perdana dan sumber2 internet), banyak berlaku pecah amanah, salah guna kuasa dan harta awam, pegawai n pemimpin hidup mewah melampau.... mantan PM juga pernah kata Umno sudah busuk sampai usus...habis tu?
  • Mahadzir Abd Hamid · Pengulas Tertinggi · St. Michael's School
    Sebenar nya Dr Mahadet jgn lah cakap banyak memuji umno. Jangan mudah lupa.Apa telah terjadi semasa dia mengkritik pemerintahan Pak lah dulu.Dia di hina olih ahli2 umno , di pulau dan di layan olih budak2 umno seperti orang asing. Malah bahagian kubang pasu sendiri menghina dan mengenepikan nya, kepulangan dari luar negeri tak di sambut olih ahli umno.Akhbar dan tv langsung memulau nya.tak di benar merasmikan mesyuarat bahagian umno.Di pentas pembangkang juga yang beliau mengemis.Apa yang menteri2 umno kata pada beliau.ceramah beliau di ganggu.............MEMANG AHLI POLITIK MUDAH LUPA.
  • Shuib Hanafiah · Pengulas Tertinggi · Smk teluk cengai
    najib akan tunaikan apa saja permintaan raayat, BN cukup takut sekarang ini kerana raayat semakin sedar dengan penipuan umno/bn selama ini.masa umno/bn kuat raayat berputih mata melihat ahli2 umno mengaut kekayaan negara, ketua cawangan, ketua bahagian mendapat projek2 berjuta2, dengan rumah mewah nya, kereta mewah nya menunjuk2 kepada raayat di kampong2, sekarang apabila raayat sudah meluat dengan umno, maka umno merendah diri berjumpa raayat supaya menyokong mereka,,,, ini lah perangai umno.....
  • Jafry Jaff · Pengulas Tertinggi
    Mahathir! aku malas nk baca hingga habis kenyataan kamu..tp bila aku baca satu rangkap aku sudah dapat agak apa isi kandung yang kau nyatakan berpusing2 sampai ke akhir...Mahadhir.. Kita rakyat nk ingatkan disini..memang tiada Arab spring utk seketika ini dimalaysia..tetapi kalau keadaan yang membuatkan rakyat asyik ditipu dan rang undang2 yang membuat pihak2 tertentu tidak lojik dan tidak masuk akal bagi mereka, apa tah lagi peguam2 yang membantah itu tandanya Arab spring akan berlaku.
  • Pakai Otak · Pengulas Tertinggi · Dgn Kawan 2
    "Saya fikir kerajaan mendengar suara rakyat dan bertindak dengan cepat. Semasa zaman saya, saya tidak mempedulikannya langsung,” katanya sinis.

    Hahaha..Apa Tun Mahathir merajuk sbb rakyat dah melupakannya... Wahai Tun tak payah arab Spring pun UMNO memang dah lemah...Pasti berkubur selepas PRU13...Sama-samalah kita doakan semoga pemerintahan korupsi UMNO(BN) tidak lagi memerintah Malaysia.
  • Kool Lat · Pengulas Tertinggi · UPM
    oiii... che det... Berusaha keras utk rakyat apa? Ko igt buat krta, KLCC, putrajaya canggih2 tu nak senangkan rkyat? proton pun nak bankrap-idea hang la tu.. bgnn KLCC byk kosong tk the penyewa.. idea hng jgk... tol tak berhenti2.. kontrak dpt kt kroni ank barank hang-idea hng jgk la tu.. kerja keras nak kaut kekayaan anak branak hang... berbilion2 kt bank Israel Singapore tu duit sapa? tkkan duit pencen jd PM sampai bini, anak beranak pun ada akaun kat sana?
  • Raji Silver · Pengulas Tertinggi · Bekerja di I have my own bussiness
    BEKAS KETUA PENYANGGAK DAN PENYAMUN RAKYAT MAHU UMNO TERUS BERKUASA SUPAYA DIA DAN KELUARGANYA TERUS SAPU KOSONG BAGI LICIN SAKI BAKI TELAGA MINYAK PETRONAS YANG ADA!MASA JADI PM SAPU LICIN KHAJANAH/PERBENDARAN, DUIT TABUNG HAJI DAN KWSP KONON PANDAI PUSING EKONOMI(EKONOMI MAMAK TONGKANG MACAM TEBAR ROTI CANAI DENGAN KUAH/KARI LAMA DIPANASKAN.SUDAH BERSARA TUTUP MULUT DIAM DIAM LA MAMAK!
  • Muhammad Izzuddin · Pengulas Tertinggi
    Mari Macha TUN, Tun sudah mendekati tapi kenapa tun tak nak komen pasal Audit Negara , contohnya teropong yang harga pasara baru RM 2600 lebih , tapi pegawai kerajaan tuntut rm 56 000. Sedangkan bukti kukuh ada , tapi tiada apa apa tindakan dari SPRM. beri komen sikit tun. Satu lagi Tun kita kata islam islam islam tapi kenapa anak Tun beli syarikat arak terbesar di Filipina, Tun dipersilakan komen..
  • Khumaini Kuzaiman · Pengulas Tertinggi
    "Dia tidak mempunyai majoriti yang saya miliki, (saya ada) majoriti untuk mengendalikan ramai pembangkang, beliau mempunyai majoriti yang kecil jadi ini adalah bahagian yang sukar." ~ maknanya dalam UMNO BN, bukan semua menyokong DS Najib yg jadi PM dgn cara menjatuhkan Pak Lah yg tertidur..
  • Zulkiflinordin Pak Uda · Pengulas Tertinggi · Bekerja di Kastam
    daai tambi lu sama najib samasaja cakap lain buat lain.lu nanti tengok itu umno aaa jatuh telungkup depan lu punya mata itu jam lu nangislah air mata darah !!!duduk diam lagi baik..tutup mulut busuk tu..rakyat dah benci dgn cing cong yg tak berfaedah?tolong la tutup mulut busuk tu ya ya...
  • Sutrisno Mahfuz · University of Malaya
    Terima ksih sajalah Tun, masa anda dah lepas, apa yang telah anda buat nsemasa jadi PM semua orang dah tahu dan rasa! Jadi anda baiklah balik ketikar sembahyang, bertaubat dan mohon keampunan Allah tak payah lagi dok sibuk. Anak-anak pun dah kaya-kaya semua.......
  • Omaro Sam
    agaknya kalau jadi arab spring , lebeh elok ditakrifkan TENGKUJOH SEMENANJONG siapakah yang mulamula akan diheret kemuka pengadilan rakyat. Ada juga nampaknya sesetengangah yang dah melenting.......
  • Anim Idris · Pengulas Tertinggi · University of Delhi
    Selama 54 tahun rakya diperkosa dan perluembukan, kita boleh uruskan lebih teruk dari Arab Spring. Kali ni oleh semua rakyat Malaysia. Seluruh Malaysia akan bangun kerana najib ialah liabiliti pd negara yg hampir bangkrap.
  • Hamidun Mohd Noor · Pengulas Tertinggi · CMA, Vallejo California
    menguruskan kehendak parti atau rakyat? Sekiranya kehendak rakyat diberi kutamaan sudah tentu majoriti ahli parlimen akan menyokong tetapi jika kehendak parti yes memang masalah? as simple as that....
  • Ramlan Ibrahim · · Pengulas Tertinggi
    SAPE MAHATHIR nak kata begitu. Klau Allah dah tentukan ARAB SPRING akan menjatuhkan kerajaan UMNO..... maka akan tetap jadi walaupun telah berusaha. Kejahatan dan kemungkaran akan di balas dengan kehinaan.
  • Hafiz Hashim · Pengulas Tertinggi
    saya ahli umno, saya tak nampak semua ni..asalkan sy dapat duit 5o ringgit kat election, sy pangkah jer dacing, itulah saya..ahli UMNO..peminpin sy kebas duit rakyat pun sy x kisah asalkan sy dpt tido kat kondo dgn lembu lembu saya...
  • Raji Silver · Pengulas Tertinggi · Bekerja di I have my own bussiness
    deh mamak sudah pencen duk diam diamlah! jaga cucu dan main dgn cucu atau buat la amal ibadat lain untuk kurangkan dosa dosa(makan rasuah) u semasa jadi PM!UMUR DAH TUA N LUBANG TAK SABAR NAK TERIMA U!JGN KUBUR BERASAP DAH LA!
  • Siti Mariam Mahmood · Pengulas Tertinggi
    "Tetapi Malaysia sejak kemerdekaan, telah bekerja keras untuk mewujudkan peluang kepada rakyat...".. aikkkk.. kata malaysia tak penah dijajah. pasaipa cakap camtu kannnn.
  • Arjuna Kayangan Layangan · Pengulas Tertinggi
    Allah melanjutkan usia setiap manusia adalah untuk dia memlilih untuk beribadat atau terus lalai dengan kemewahan dunia...
    renung-renungkan =))
  • Ramesh Rao Krishnan Naidu · Pengulas Tertinggi
    Rakayat malaysia tak sebodoh macam orang arab!dan tidak mungkin rakyat malaysia akan bertindak diluar batasan, kerana warga negara sejati benci kekerasan & demonstrasi!
  • Hafiz Hashim · Pengulas Tertinggi
    Biasanyer org jahat idup lama sbb tuhan nak bagi peluang utk dia insaf di kemudian hari..tp yg sorang ni tak insaf insaf jugak..marilah kita doakan melayu mudah lupa ni insaf insaflah woi!
  • Jean Francoise · · Pengulas Tertinggi · Ampoo Bhodek Department F.L.O.M di Pejabat Perdana Menteri Sulawesi Selatan
    sanga tepat kata2 Dr M, malaysia sebenar nya dilanda Mamak Spring! kedai mkn mamak konker.umno mamak konker, kedai 1malaysia mamak konker, so? Mamak Spring la tu.kah kah kah kah.
  • Muhammad Hafidz Abdullah · Pengulas Tertinggi · Owner/ President di Kelab MHA
    Memang masa Mamak Mahathir tidak mempedulikan langsung bantahan rakyat, malah TPM yang cuba melawan lalu dipecat sebab itu anda digelar MAHAZALIM.
  • Bob Borhan · Pengulas Tertinggi · Beptish college
    orang tua ni dah pencen pun nak merepek lagi....rasuah di terajui dari zaman orang tua ni lagi........sibuk kumpul harta utk keturunan masing2....
  • Mahadhir Mohamad · Pengurus Promosi di Music Valley Production / Universal Music Malaysia
    Dr Mahathir dah ketinggalan, laporan yg dia dapat dari kroni umno. Umno dah nak tumbang Dr....jangkahayat bn dah tak lama.
  • Sultan Amin · Pengulas Tertinggi
    dulu awak memerintah secara diktator la tun oii. zaman awak lah bermulanya rasuah, awak lak pengkhinat bangsa, jgn lupa neraka menanti awak.
  • Raja Mohd Shahrim · Pengulas Tertinggi
    Arab Spring mungkin tak.. tp rakyat spring kepala dia sebab kemusnahan bangsa, agama dan negara boleh berlaku..
  • Linda Arif · Pengulas Tertinggi · Selangor, Selangor, Malaysia
    yg banyak buat masaalah bini dia, org dia sendiri pon meluat, cuba jangan dok publish muka tu, cool sikit la keadaan.
  • Haidar Hamid · Pengulas Tertinggi
    mahathir tu dah nyanyok, dah tua nak mampus tak sedar diri dok kata bn masih lagi baik, padahal dah busuk sampai ke usus.
  • Muhammad Hisham · Pengulas Tertinggi · Musk Ox Hunter di Musk Ox Farm
    statement untuk menyedapkan hati puak gerombolan yang sedang gundah gulana.....
  • Wak Senggol · Pengulas Tertinggi · Uitm
    Sama-sama kita nantikan era kejatuhan B end makin hampiir!
  • Edham Arief Dawillah · Pengulas Tertinggi
    Ada limit dalam penindasan ke atas rakyat. Bila rakyat tiada freedom, ketika itulah demokrasi/revolusi ditegakkan di jalanan.

    Zine El Abidine Ben Ali.
    Hosni Mobarak
    Ghadaffi
    ...Lihat seterusnya..
  • Adam Sejodoh · Pengulas Tertinggi
    Rakyat Malaysia memang tak nak ikut Mesir, Lihya dan Syria, RAKYAT MALAYSIA HANYA MAHU KERAJAAN BARU DI BAWAH PR... KERANA OMNO TIDAK MAHU PERUBAHAN, TIDAK MAHU BERUBAH. MEMBUAT PERUBAHAN KONON TAPI PERUBAHAN PUTAR-BELIT YANG PENUH MUSLIHAT. PARA PEMIMPIN OMNO INGAT RAKYAT INI BODOH SANGAT MENILAI APA YANG DIA MAHU BUAT... SILAP KAU WAHAI OMNO, TUNGGU PTU KE-13... TUMBANGKAN UMNO/BN...
  • Burhanuddin Marzuki · Pengulas Tertinggi · Universiti Malaysia Sabah
    Tun M kata mustahil Arab spring akan melanda Malaysia?....Cubalah benarkan rakyat bawahan berdemo dan membuat bantahan suara tanpa sekatan dan guan kekerasan....jgankan Gelombang Arab Spring bah kan akan dibuat rampasan kuasa nanti...
  • Haiqal John
    haha...alo tun...kena tgk la permasalahan yg berlaku di msia trcinta nehh...apa yg brlaku di negara2 arab dsbbkan tidak puas hati pd kjaan...bkn sekadar apa yg brlaku mybbkan rakyat tak puas hati...bahkan gejala2 kronisme yg trlalu teruk sbbkan rakyat marhaein memberontak secara senyap melalui undian....sy igt lg ucapan almarhum ust fadzil noor utk tun melihat kejatuhan parti kesayangan tun d kala tun masih brnafas......terserah.....
  • Mohd Zamani · Pengulas Tertinggi · Sekolah menengah zaaba
    mahadir kau korap, menyalah gunakan kuasadan kau bukan pejuang bangsa tapi menyeksakan bangsa malaysia sendiri, kok yang senang pun kaum kerabat kau juga kau memang celaka manusia,,,,,,
  • Hanif Harun · Pengulas Tertinggi
    hoh siapa yang mudah lupa sebenarnya?
  • Kay Min · Pengulas Tertinggi
    kerja keras memenuhi kehendak atau kerja keras mengekang kemaraan dgn pelbagai taktik... ciptalah apa istilah arab spring ka, african spring ka, cek spring ka... semuanya dah spring.... tggu nak membidas jer...
  • Ibn Abd Halim · Pengulas Tertinggi · DTC
    Ya, betul! Sejak merdeka lagi UMNO bekerja keras. Sejak Mahathir ambil alih lagi keras UMNO bekerja untuk membesarkan tembolok pemimpin dan para kroni. Apabila rakyat bersuara, UMNO bekerja keras membanteras kebangkitan dengan meminda dan mengubal pelbagai akta dan undang-undang bagi menyekat dan menghalang rakyat bersuara dan berhimpun. Akhirnya UMNO berjaya memperkayakan pemimpin dan kroni. Kepimpinan melalui teladan. Pemimpin sapu rakyat langut. Ferdinand Marcos, Suharto dan Hosni Mubarak menjadi idola pemimpin UMNO.
  • Sarojamit Roba · Pengulas Tertinggi · TASKI MUHALAZAH
    Takkan terhapus rasuah sekiranya mereka juga ahli kumpulan rasuah
  • Sultan Amin · Pengulas Tertinggi
    tun ni x de kualiti lah sama macam proton yg tun asaskan.
  • Max Lam · Pengulas Tertinggi
    Tin Kosong ni nak cakap apa? Kan UMNO sebusuk hari ni pun disebabkan oleh TIN KOSONG ni juagak....saya tidak menafikan kebolehan dan subangan TIN KOSONG kepada negara...TIN KOSONG pandai mentadbir negara, tetapi TIN KOSONG tak pandai MENJAGA ANAK-ANAK BUAH yg akhirnya NAIK ke atas KEPALA TIN & BERAK....korupsi dan segalanya berlaku hebat zaman KUKU BESI KARAT TIN dulu....apabila sampai kepada tangan PAKLAH LENA TAK BANGKIT pula....makin teruk keadaan....sekarang.....lagi hebat....ROSEMAMA makan dan hantam semua......inilah nasib sebenar MALAYSIA ku yang tercinta.....
  • Mie Sinar Harian · Pengulas Tertinggi · Shah Alam, Malaysia
    Kalau diberi pilihan, hendak Najib atau mereka terlibat dengan masalah moral, saya pilihan Najib.

    Anda? Pula waras atau tidak?

    Saya tidak fikir kita sanggup menyokong Seksualiti Merdeka atas alasan itu moden dan demokrasi.

    (Pemerintahan Najib sukar seperti khalifah Islam. Mereka menerajui negara tidak lama, tetapi menjadi sejarah).
  • Nora Azlin · Pengulas Tertinggi · Bekerja di Pakatan syaitan dap -pkr
    arab spring dh terjangkit ke pakatan rakyat.banyak kerenah2 pemimpin pakatan meresahkan rakyat....
  • Shu Yi Goh · SMK SRI INSTANA KLANG
    ta pyh ckp byk la ! kita tunggu dan lihat PRU 13 brp majority akan abang jib dpt.......
  • Othman Sabtu · Pengulas Tertinggi · Multimedia College (MMC)
    Berita RTM hari ini melaporkan UMNO menjadi parti mendahului masa. Hebat! Hebat.. Betulke.. DR MAHATHIR... dan begitu jugak RTM menjadi siaran berita yang mendahului masa... KAH! KAH! kalau gitu apa perkara yang berlaku besok rtm sudah tahu dan hari ini rtm sudah pun melaporkan beritanya..kalau besok berlaku, besok jugak nak lapor.. itu bukan siaran berita mendahulu masa... INI KENYATAN BETUL...
  • Man Omar · Pengulas Tertinggi · Klang
    pilihanraya ni kalau diadakan secara telus dan adil, pasti...pasti...pasti..akan dimenangi oleh Parti Pakatan Rakyat....amat pasti...
  • Zawawi Noh · Pengulas Tertinggi · Bekerja di THR
    transfomasi yg sia2.
    tapi elok jugak, sementara jadi pmbangkang kelak.
  • Asabri Mzambri
    Israel menunggu hari Arab Spring ini dengan hati yang senang. Kerana, ia menjadikan alasan untuk Israel memperluaskan jajahannya dengan menyerang Mesir, Jordan, Syria, tunisia atas nama mempertahankan diri. Arab Spring ini adalah satu konspirasi untuk menjadikan Israel kuasa besar dunia. Ia DIRANCANG.
  • Othman Al-Jabar
    Dr. M, betul.....org yg akal pendek je.
    yg tak mampu berfikir.
  • Madness Zuhairi Samm · Pengulas Tertinggi · Revolutionary di SOLIDARITI ANAK MUDA MALAYSIA(SAMM)
    mahadey... mahadey.. yenadeyyyy... det det.. hang memang mudah lupa... thailand baru ja lepas gelombang protes dari jutaan rakyatnya det..... tunggu nak mai turun ja kat malaysia.... tuh pun hang boley releks pisang lagik... :P~
  • Adzam Sahlan · Pengulas Tertinggi · University of Malaya
    Mamak Kutty ni umur dia panjang sangat. Kenapa dia ni menyebok sangat?
  • Chepoi Izzy · · Pengulas Tertinggi
    "Tetapi Malaysia SEJAK kemerdekaan, telah bekerja keras untuk mewujudkan peluang kepada rakyat... Saya tidak nampak bagaimana Arab Spring boleh menjangkiti kita," katanya pada sidang akhbar di Kuala Lumpur hari ini. <--- itu tanggungjawab sebagai kerajaan... sebagai bapa kepada semua rakyatnya...
    kenapa perlu di ungkit?
  • B.s. Lim · Pengulas Tertinggi
    dia yg paling takut kpd arab spring...
  • Nur Qasihku · Pengulas Tertinggi · Batu Pahat
    ramai yg nak join umno ni sbb diaorg rase akn senang kemudian... ramai lg yg bila join umno terus tertya2... apa diaorg akn dapat dari umno bkn apa diaorg boleh beri utk perjuangan umno... org2 mcm ni mmg banyak dalam umno... umno x salah sbb ia cuma nama... tp mahluk2 dalam tu yg jadi perosak.. tranfomasi bukan pada kemajuan je tp pada mahluk2 perosak kat dalam umno tu sndri... berambus lah secara terhormat sblum jatuh secara terhina... sprm mmg ada sumber2 dan bukti yg perosak2 ni banyak masaalah... tp diaorg x boleh nak buat pape sbb diaorg pn dah kna cucuk idung... tgu nanti bila kerajaan berganti... semua kerja2 kotor luorg akn di buka... BAK KATA PAPAZOLA... INI LAH KEBENARAN DI LORONG KEGELAPAN...
  • Koh Han Teong
    tak baik tegur yang sudah nyanyuk! mungkin dia ok , cuma takut akan hadapi yang seperti mubarak , gadafi dll! takutkan?
  • Tok Kenali
    tun yg dihormati... msia bukan xkan dijangkiti tapi belm dijangkiti jer.... minta anak buah tun transform betul2..selamat mlm tun....
  • Mazrab Kanan · Pengulas Tertinggi
    balik2 orang tua expired ni juga yang dirujuk, perabih duit rakyat malaysia je
  • Zaty Hazwani · Pengulas Tertinggi
    Tu dia seorang kata, screw what he said, he's not god anyway, just people like us, it is us that need to make change for our own future.
  • Mohammad Iqbaal · Pengulas Tertinggi · St.michale
    bersih yg baru2 ni bukan rakyat memberontak ka...kalu begini la umporno n bend memerintah.......bhai....wa takut u olang jadi cam gadafi n hosni mubarak......jgn ingat rakyat bodoh..penakut n tak baca internet asyik layan tv ampan n paper ampa.....kita olang pun tau pikir......wa berharap this election parti ampa kalah.....pakatan akan rampas perak balik....insyallah..
  • MThorik MNoor · Pengulas Tertinggi
    hairan aku dgn che det ni, x abis2 nk salahkan zaman pmerintahan PakLah...itu x kena, ini x kena tntang PakLah..abis tu yg dia bgi kt PakLah trajui umno wktu sbb apa klau dh x prcaya!!!dia sdap la ckp skrg, sbb dh x jdi PM...tpi ingt, rakyat x pernah lupa zaman2 pemerintahanya dulu2...kesian PakLah Hadhari......
  • Ben Orraya
    wa tengok umno sudah nyanyuk senyanyuk che det, dan umno jelas sedang berjalan terhuyong hayang menuju lubang kubornya sambil di sumpah rakyat serata negeri, bayangkan pulohan tahun memerintah, setiap kudis yang di ubatinya kian jadi tokak, tunjukkan aku satu pun kalau ada yang berjaya di ubatnya?
  • Ben Orraya
    tidak ada bahkan ketika pemimpinnya pasrah.
    tanpa daya kepada rasuah.
    anak bangsanya pun gah.
    tanpa daya kepada dadah.
    bohjan dan bohsianya pun gah.
    ...Lihat seterusnya..
  • Ben Orraya
    maafkan...wahai "perjuangan yang belum selesai,
    tok imam telah lama berdiri,
    akan di usungkah bangkai jenazah ini?
    tidak! biar busok bangkainya di hidu generasi nanti,
    biar busok bangkainya menjadi sejarah.
    bahwa mereka pernah meludah ke muka maruah.
  • Muhamad Dusin · Pengulas Tertinggi · UTM, KL, Malaysia
    Ada orang mengatakan hanya orang yang ada kes boleh jadi pemimpin UMNO.. tak tau lah kes apa... orang kata bila ada kes senang diremote control oleh sekumpulan yang berkepentingan... Mungkin ada juga betulnya... Bila kita melihat balik bagaimana pendeknya hayat Tun Abdullah sebagai PM, dikatakan / didendangkan di seluruh negara bahawa dia tak cekap... Kuasa Tingkat 4 yang sinonim dengan KJ, turut dimainkan... mungkin ini untuk menyemai ketidakpuasan terhadap Tun Abdullah...

    Tempoh Tun Abdullah mungkin akan panjang seandainya sekali-sekala dia menyerang DSAI... Dalam 3 tahun kebelakangan ini kita dapat melihat ramai yang dapat pengiktirafan setelah menyerang DSAI... Tak perlu kita namakan, Tapi ada yang dilantik ke jawatan tertentu, ada yang dapat gelaran kebesaran...

    Kesilapan terbesar Tun Abdullah, melepaskan DSAI dari Penjara,
    Kesilapan terbesar KJ, hantar passport kepada DSAI......Tun Abdullah PM kena turun, KJ Ketua Pemuda UMNO pertama tiada jawatan dalam kerajaan / tiada gelaran kebesaran...
  • Aku Adalah Aku · · Pengulas Tertinggi · Batu Pahat
    “Pada (pilihan raya umum) 2008, saya tahu banyak anggota UMNO mengundi pembangkang bukan kerana mereka "kurang sayangkan UMNO" tetapi mereka tidak sukakan kepimpinan pada masa itu," katanya.
    sape ek pemimpin time tu? hahahaa.....
  • Aizam Comot · Pengulas Tertinggi · Sekolah Menengah Vokasional Besut
    Malaysia tak akan dijangkiti Arab Spring tapi dijangkiti Melayu mudah lupa
  • Hashim Ismail · Pengulas Tertinggi
    Pemimpin BN takut pada bayang2 sebab terlalu banyak melakukan kejahatan yang akhirnya mereka semua akan dibicarakan bila kalah dalam pilihanraya. Rakyat tak kan bertindak seperti yang berlaku di Arab tapi RAKYAT AKAN TOLAK BN DALAM PILIHANRAYA.
  • Tengku Nadzri Tengku Aldin · Pengulas Tertinggi · Institut kemahiran mara jasin
    Arab spring atau mamak spring bukanlah isunya, keutamaan kini sekiranya tumbang rejim BN pekara utama yang perlu dilakukan adalah tangkap mamak ni dulu kemudian bawa dia dia ke muka pengadilan..buat masa sekarang biar dulu dia bercakap pandai, nanti kita tengok betapa pandai lagi dia nak berkata-kata..aku amat menginsafi betapa suatu masa dulu amat luasnya jajahan takluk sebuah kerajaan yang bernama Melaka..tapi kini sultannya pun ghaib entah kemana angkara manusia bernama mamak..semoga Allah panjangkan umur mamak ini untuk menjawab kepada setiap salah laku dan salah tadbirnya..aku amat menanti saat itu..
  • Mann Greco · Sek men muzaffar shah
    ishk-ishk...orang tua ni...najib cakap je bantu...tapi bantu kroni...takpe rakyat malaysia akan Springgg (Tendang) umno dlm pilihan raya nanti...
  • Hashim Ismail · Pengulas Tertinggi
    Sejak kebelakangan ni pendapat Dr Mahathir dah tak boleh pakai, main cakap saja, macam rakyat ni bodoh sangat.
    Rasuah di Malaysia sangat kritikal .... dari Perdana Menteri, Menteri, Ketua Menteri, Menteri Besar, Ahli Parlimen, Ketua2 Bahagian UMNO semua kaki rasuah. sebab itu rakyat bangun menolak BN kerana Pemimpin Malaysia suduh terjerumus amalan rasuah di peringkat yang sungguh menggerunkan.
  • Hashim Ismail · Pengulas Tertinggi
    Cakap pasal Transformasi Ekonomi ni dari zaman Dr Mahathir sampai la ni. haram kejadah apa pun tak dapat menafaat kepada rakyat. dapat pun cuma tempias saja, yang lain semua anak beranak depa sapu. cakap Mahathir tak serupa bikin.
  • Yusri Sood · Pengulas Tertinggi
    betul tu tun..transformasi utk keluarga2 pak menteri, rasuah bkn lg dbwh meja tp diatas meja skrng ni..harga brng semakin meningkat, berbagai2 cukai dkenakan, yg mendatang gst(cukai brng n perhidmatan)jika umno dberi mandat slps PRU13 nnt..rkyt mlsia harus bersedia utk membayar hutang bapak2 menteri n isteri2 menteri enjoy...hahahaha ini dia transformasi yg tun maksudkan..itu transformasi otak lembu shahrizat tun..kikki.
  • Hamdan Hussin Ejen Hartanah · UiTM Shah Alam
    daripada pergi kerja untuk mengkayakan pemimpin2 hingga boleh beli cincin, buglow, kondo dll, baik pergi berdemo tuntut undang2 keadilan utk rakyat..ayuh..
  • Mat Jusoh · Pengulas Tertinggi · MPSI
    Cakap mantan perdana mentri ni seolah2 rakyat tak tahu perkembangan politik tanahair.Beliiau masih lagi cuba menutup kelemahan kerajaan pimpinan DS Najib dengan mengatakan pimpinan DS Najib telah melaksanakan apa yang dituntut rakyat. Ini jelas yang Mahathir cuba mengabui dan memperbodohkan rakyat terutama pendud8uk luar bandar dan masyarakat felda.
  • Peter Su · Pengulas Tertinggi
    Malaysia tak akan dilanda Arab Spring sebab sini bukan Arab bah. Tapi mungkin dilanda Malaysia Spring bersama tsunami politik 2.0 saja. Tak serius. jadi tak perlu gelabah bah.
  • Neo Comot · Pengulas Tertinggi · University of Phoenix
    xkira la spring apa babiii.....!!!yg aku tau rakyat malaysia yg bangang ni selalu kene tipu.....terutamanye penyokong umno..!!!terlalu bangang punye manusia...!!!!
  • Adam Siber
    Mahathir silap...semakin ramai rakyat Arab di Malaysia...Mereka sedang bergaul untuk membuatkan Arab Spring bermula di Malaysia...
  • Masmin Kadad · Pengulas Tertinggi · Universiti Kebangsaan Malaysia
    ...belum selongkar amalan kroni di Sabah.....amalan rasuah...pembalakan di atasnamakan penanaman Kelapa Sawit...selongkar juga jika ada amalan rasuah di Jabatan Tanah seluruh Sabah...ahkan yg lebih mencenggangkan jika dlm jabatan Agama Islam negeri Sabah ada amalan rasuah...dlm kes ini, kena periksa spec kerja2 pembinaan sekolah Ugama kg.Pangalat,,, dan Bongawan...BPR kena selongkar spec lantai bangunan...klu tak percaya jumpa ingeneer Jheains...atau terus ke bangunan.....

    Kena periksa bagaimana ratusan penduduk tempatan yg masih belum mendapat geran tanah yg dipohon sejak tahun 1979 sook...tapi kalau kroni itu akan mudah urusannya.....
  • Mohd Irwanhadi
    Tunggula, nanti kena tendang spring dengan rakyat!
  • Musang Berjanggut · Pengulas Tertinggi · Selangor, Selangor, Malaysia
    Pakcik Mahathir.. berhentillah memberi kenyataan2 yang meloyakan tekak kami, kau puji najib yang telah merosakkan negara, kau sendiri merupakan tuan guru kepada pemimpin2 umno yang telah berjaya merosakkan rakyat dan negara, kau merupakan tauladan yang mendidik penyamun2 BN hingga habis wang kami... sekarang kau nak bercakap seolah2 kau yang terbaik ..... hentilah bercakap... dah tua2 ni bertaubatlah... banyak2 buat amal ibadah dan yang paling penting mintalah ampun kepada rakyat.. banyak dosa kau kepada kami.... jasa kau cuma sedikit... dosa kau lebih banyak
  • Jack Petgc · Pengulas Tertinggi · Jakarta, Indonesia
    melihat komen mereka, baru aku tahu mereka ini dengki dengan kekayaan orang umno...orang miskin memang selalu cemburu kat orang kaya.
  • Andian Maryann · Pengulas Tertinggi
    kepala bana kau..''pura2 buat masalah, dan kemudian selesaikan masalah"..
    untk menipu rakyat.., kononya kerajaan sekarang berhati mulia denga rintihan hati rakyat..
  • Abdul Rahman Mokhtar · Pengulas Tertinggi · Uitm
    Penuhi penuhi jugak, tapi lubang banyak sangat dah tu besar besar pulak tu.
  • Koboi Kucing · Pengulas Tertinggi · UMS
    Memang selama ini UMNO telah memberikan banyak peluang kepada rakyat, peluang jadi miskin dan papa kedana, peluang menjadi rakyat yang terlalu bergantung kepada kerajaan, rakyat juga berpeluang menderita, kais pagi makan pagi, kais petang makan petang manakala pemimpin -pemimpin UNMNO, ahli-ahli keluarga dan kroni berpeluang menjadi kaya raya. Manakala rakyat majoriti kekal hidup susah. Ini peluang-peluang yang disediakan UMNO selama ini. Satu benda lagi terlupa..dalam zaman UMNO rakyat berpeluang sebagai penerima rasuah.
  • Mat Zulbari · Pengulas Tertinggi · Puchong
    saham utk bumiputerta rm52 bilion senyap mcm tu je, skandal perwaja 7 bilion, pkfz, dan lagi duit royalti hak milik rakyat kelantan di rompak mcm tu je, dan banyak lagi skandal UMNO, adakah umno yg boleh d harap kan utk membela bangsa melayu?siapa yg berkata dr mahadir bagus?semuga dr mahadir sedar sesungguh nya dia akan kembali menghadap ilahi jua, bertaubat lah selagi masih ada kesempatan.sesungguh nya setiap org akan di hitung.
  • Latiff Haron · Pengulas Tertinggi · Sys batu gajah
    Jika berlaku 'Arab spring', kamulah orang pertama yg akan dipenjarakan atas berbagai kesalahan. Kamu telah menipu rakyat negara ini, sedangkan kamu adalah keturunan mamak.
  • Mohd Amri · Pengulas Tertinggi · University of Malaya
    itu kata dia....kata rakyat PRU 13 nanti....
  • Musafir Kasih · · IAIN AR-RANIRY BANDA ACEH DARUSSALAM
    UCAPAN MAHATHIR: Semasa zaman saya, saya tidak mempedulikannya langsung,” katanya sinis. TERNYATA KENYATAAN BODOH INI MEMBUKA BEKUNG DI DADA..INILAH PIMPINAN UMNO YG TIDAK PEDULIKAN SUARA RAKYAT..
  • Are Dy · Pengulas Tertinggi
    Setuju dengan Tun Malaysia tak akan dijangkiti Arab Spring kerana majoriti rakyat Malaysia hanya berani luahkan perasaan melalui laman web, kedai kopi, bersama kawan2 dan lain2 cara lagi tapi semangat seperti turnisia dan arab, hanya beberapa kerat saja yang berani. Yang lain2 niat ada tapi sampai masa takut macam2 seperti masa depan dan sebagainya. Tak boleh salahkan mereka sebab mereka ada tanggungjawab terhadap diri sendiri dan keluarga, hutang perlu dibayar dan lain2 lagi. Entahlaaa. PRU? BN sudah ada cara2 kotor untuk pastikan mereka berkuasa. Sepatutnya dari sekarang PAKATAN RAKYAT harus masuk kampung2, desa2 dan lain2 tempat yang hulu2. Terang kat depa apa masalah sekarang dan jika PR berkuasa apa yang boleh PR bantu rakyat yang susah. Jangan janji intan dan bulan. Setel dulu masalah rakyat Malaysia berkaitan keselamatan, keselesaan, pelajaran, kos sara hidup. Ni tidak, sekarang dok berebut jawatan dan tak lama lagi tak mustahil kekayaan. DAP & PAS parti yang sudah lebih 50 tahun dalam arena politik jadi depa kenai sapa calon depa. dalam 50 tahun boleh bilang dengan jari calon2 wakil rakyat/ahli parlimen PAS & DAP yang bermasalah. PKR parti baru tetapi terlalu banyak ahli2 sampah dalam PKR. JIka PKR mengatakan ahli2 yang lompat tu sampah sebenarnya PKR yang kutip sampah2 ni. Bila ahli2 BN yang tak puas hati dengan parti BN sebab hilang jawatan dan sebagainya mereka lompat parti. Sepatutnya jika depa masuk PKR mengapa perlu terus bagi jawatan tinggi kat depa. Sepatutnya jika depa masuk PKR untuk membela rakyat, depa kena start dari bawah. Biar ahli2 PKR buat nilai tentang individu2 yang ada jawatan tertinggi dalam parti BN lompat ke PKR.
  • Prakash Rathakrishnan · Pengulas Tertinggi · Welder di Cargotec
    Kita bkn bodoh lagi dan kami tak mau diperbodohkan dgn cerita2 transformasi...Dana beli lembu ditransform kan Beli Kondo...itulah transformasi korang....
  • Pakngah Rock · Pengulas Tertinggi · Kuli batak di PENCARI ROTAN
    APCO adalah spring Israel. Spring timur tengah sedang melanda Malaysia. Mudah2an spring PR akan menggantikan BN. Amin!
  • Basir Parto · Pengulas Tertinggi · Un. Putra Malaysia
    DR MONDAY MEMANG TAK MENYELAMI KESUSAHAN RAKYAT MALAYSIA, AKIBAT KERAKUSAN KERAJAAN BN SEJAK MERDEKA.....KLU HAMPA NAK TAHU TERUSKAN BUDAYA MENIPU UTK MENANG DLM PRU 13........
  • Zainie DinSpoon · Pengulas Tertinggi · Ghim Moh Sec Sch
    Lagi-lagi situa kerepot ini cerita lama dia punya legasi yg canang bagitau kat orang ramai takut sangat depa lupa jasa dia dulu.Sudahlah Kutty kamu bukan PM Malaysia lagi tak payah berkokok di atas reban orang tak nak dengar dongengan kamu lagi, pergi bertaubat lagi baik kamupun dah tunggu Masa aja tak takut ke? Ucapkanlah Astafirullahalazim
  • Kayucemeti Kc
    Transformasi Najib atas nasihat situe nyanyuk tetap tidak akan berjaya bahkan mengundang konfrantasi besar besaran rakyat tak lama lagi apa rakyat takut ancaman akta atas nasihat mamak kuthy situe nyanyuk?? OH tidak .. mereka salah tafsiran sebenarnya
  • Don Ugaz Mafiaz · Pengulas Tertinggi · Kudat
    Mahadir takut kot kalau "ARAB SPRING" melanda Malaysia sebelum dia Meninggal dunia kot nanti kena masuk Jail ha ha.
  • Aiman Solihin · Pengulas Tertinggi · Sungai Petani
    Cayalah Chin Mui Ha, semua projek masuk poket sendiri melingkup harta rakyat semua projek ada komisen, projek tak siap n duit pun lesap suntik lagi peruntukkan mana punya duit rakyat punya juga, sebab ada rakyat tak tahu hanya semata-mata caya TB 31/5 , utucan, TB catu n DUa lepas tu harga barang melabung nak gila gaji belum naik lagi RM 50 gi pasar malam clear tapi songlap juta2 buat tak kisah bayangkan kalau juta2 bantu rakyat miskin kan dapat pahala. Kita kena ingat pemimpin yang macam mana kita nak pilih yang nak bagi rasuah atau ulama yang tahu halal ataupun haram, pilih pemimpin yang bersih kalau dan memerintah 54 tahun masih terkial-kial nak basmi rasuah tak payah sokong , janganlah jadi katak penting diri sendiri janji duit masuk terus lompat dah tak tau halal dan haram. Pilih ulama sekurang2nya anak cucu kita hidup aman didunia dan di akhirat dan tahu yang mana halal dan haram.
  • Syed Azahar · · Slave and boss di The Unemployed Foundation
    Alamak tun madey, lama tak dengag citarputar, apa habag? maila masuk tanding balik, rindula kat tun madey, nak suruh jadi pm balik baru pecah botol guiness stout. paklah ngan najib asik tidog la tak ngam. Kalau jadi pm balik barula nazri aziz ngan muhyidin mai com tangan, biag depa bau kari nasi kandag, depa kutuk2 mamak tapi pelahab jugak nasi kandag, tosey ngan roti prata, hidup mamak, hidup arab spring.
  • Pemerhati Senyap · · Pengulas Tertinggi · Kota Bharu
    Kerajaan umno/bn beri kepada rakyat RM100.00 kepada pelajar, RM500.00 kepada isi rumah berpendapatan kurang RM3,000.00, pemberian gula-gula PRU 13..
  • Sherbi Jo
    DR M takut dia kena spring nanti, banyak kes dia berkotak kotak tanya Si Senator katak.Siapa tak takut teluk dia kena jentik nanti...

Tiada ulasan: