Jumaat, 4 November 2011

ELOK SEMUA ACARA MAKSIAT@MUNGKAR DIHARAM...INI BUKAN PATUH MANA2 PARTI ATAU PIHAK ANTISOSIAL TAPI PATUH PADA HUKUM ALLAH SWT...NAK SYORGA TAK...

Najib: Isteri saya tidak beli apapun barang kemas
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menjelaskan bahawa anak perempuannya bukan berada di Australia semasa beliau menghadiri mesyuarat ketua-ketua kerajaan Komanwel (CHOGM) di Perth, baru-baru ini.

NONEJusteru, katanya orang ramai sepatutnya tidak terpedaya atau terbabit menyebarkan pembohongan.

"Jangan percaya atau sebar pembohongan. Malah, anak perempuan saya tidak berada di Australia dan isteri saya (Datin Seri Rosmah Mansor) tidak membeli apapun barang kemas," kata Najib dalam Twitter terbarunya yang dipetik Bernama.

Awal minggu ini, laporan berita di The West Australian, mendakwa anak gadis perdana menteri membelanjakan A$60,000 (RM195,000) semasa membeli-belah di David Jones, antara gedung terbesar di Australia.

Berita itu kemudiannya dipetik oleh para penulis blog pembangkang dan akhbar web rasmi PKR, Keadilandaily.

NONESelain itu, laporan bertajuk ‘Delegates go shopping and sightseeing’ atau 'Perwakilan membeli-belah dan bersiar-siar' juga dimuatkan di banyak laman Facebook.

Akhbar Australia itu melaporkan bahawa peniaga membuat keuntungan yang besar apabila seorang wanita pertama yang tidak dinamakan membelanjakan A$150,000 (RM487,000) membeli mutiara Australia Barat, manakala 'anak gadis Najib' membelanjakan A$60,000.

Ia memetik pengarah negeri bagi CHOGM Richard Muirhead sebagai berkata bahawa aktiviti masa lapang dan ekspedisi membeli-belah berkenaan diatur untuk perwakilan asing di luar jadual mesyuarat CHOGM yang ketat itu.

Najib dan Rosmah kini sedang mengerjakan ibadat haji di tanah suci.



Polis haramkan Seksualiti Merdeka

Timbalan Ketua inspektor-polis Khalid Abu Bakar telah mengisytiharkan pengharaman semua aktiviti penganjur 'Seksualiti Merdeka' yang dijadualkan pada 9 hingga 13 November ini.

Bercakap dalam satu sidang akhbar di Sungai Besi hari ini, Khalid berkata polis tidak akan teragak-agak untuk menahan mereka yang menyertainya.

Katanya, pihak polis bertanggungjawab untuk mengekalkan ketenteraman awam.

Khalid berkata, apabila terdapat ancaman kepada ketenteraman awam, maka pihak polis perlu mengambil sewajarnya.

Arahan itu tersebut datang dari pihak polis sendiri, tambah Khalid.

Seksualiti Merdeka adalah festival tahunan yang meraikan hak asasi manusia rakyat yang terdiri daripada pelbagai orientasi seksual dan identiti jantina.

Ia dianjurkan oleh sekumpulan gabungan longgar NGO, artis, aktivis dan individu sejak 2008.

Program festival itu, termasuk forum, ceramah, bengkel, pelancaran buku, pameran seni dan persembahan.

Ia dijangka dirasmikan oleh Ketua BERSIH 2.0 Datuk Ambiga Sreenevasan. [Baca berita penuh]

Sementara itu, Bernama melaporkan Khalid berkata polis telah
mengenal pasti dan akan memanggil kesemua mereka yang terlibat dalam penganjuran rogram itu termasuk Ambiga untuk dirakam keterangan mereka.

"Polis akan mengambil tindakan di bawah Seksyen 27 A (1) (C) dan juga 298 A kta Polis untuk menghalang sebarang penganjuran majlis itu," katanya.

Beliau berkata undang-undang di negara ini tidak mengiktiraf kegiatan ongsang yang boleh menghancurkan kehidupan beragama di negara ini.

"Polis menerima banyak bantahan dari pihak Badan Bukan Kerajaan termasuk badan Agama Islam dan bukan Islam yang bimbang majlis ini akan menimbulkan suasana tidak harmoni, perasaan permusuhan serta mengganggu ketenteraman awam," katanya.

Khalid berkata dua laporan polis telah diterima setakat ini yang meminta polis mengambil tindakan terhadap penganjur kerana cuba menganjurkan program yang menganggu gugat ketenteraman awam.

"Berdasarkan laporan itu dan hasil siasatan, kita akan panggil mereka untuk nasihat. Mula-mula nasihat supaya jangan teruskan. Kalau masih berdegil, kita tidak teragak-agak untuk tahan mereka (penganjur) termasuk mereka yang menyertainya," katanya.

Bagi mengelak suasana tidak diingini berlaku, beliau berkata polis meminta orang awam supaya tidak menyertai program itu kerana ia boleh mengganggu ketenteraman awam.

"Mulai hari ini, kita akan hentikan apa sahaja event yang dilakukan penganjur dan saya juga nasihatkan orang ramai supaya tidak menghadiri apa-apa program anjuran penganjur.

"Majlis Peguam sepatutnya menasihatkan penganjur bahawa tindakan mereka salah di sisi undang-undang. Saya tidak faham kenapa mereka (Majlis Peguam) tidak jelaskan kepada mereka (mengenai kesalahan ini)," katanya.

Khalid berkata sebagai badan keselamatan negara, polis bertanggungjawab terhadap ketenteraman awam dan ia perlu menangani sebarang ancaman dengan lebih awal.

"Jangan sudah kena ketuk kepala, baru kita hendak ambil tindakan. Penganjur fikirlah dahulu sebelum buat program. Saya rasa majoriti masyarakat kita tidak boleh terima perkara ini, jadi jangan agungkanlah.

"Polis bukan menentang sebarang pergerakan hak asasi manusia untuk bersuara. Tapi apabila perkara (program) ini timbul dan mengancam keselamatan negara, kita perlu ambil tindakan.

"Inilah polis, pastikan keselamatan semua pihak terjamin," katanya.

  • Rosli Assharif · Pengulas Tertinggi · Universiti Putra Malaysia
    Yang ni kena tabik kat Polis.
  • Kong Bu Fenzi · Pengulas Tertinggi
    Polis patut pergi chowkit road tangkap pondan pondan dulu...
    Kalau polis tangkap pondan , ini lah polis yang bertanggung jawap.
    - Lorong Haji Taib terdapat ramai pondan , kenapa polis biarkan pondan pondan brkeliaran dan lakukan maksiat.
    - Polis Malaysia polis yang pandai buat publisiti.
    -Polis malaysia memang bertanggung jawap bila sesuatu isu yang boleh menguntungkan umno. Khasnya golongan melayu islam!
    • Rosmadi Abu Bakar · Pengulas Tertinggi
      Kong Bu Fenzi,,
      INI negara ISLAM MAAA,,
    • Kong Bu Fenzi · Pengulas Tertinggi
      Rosmadi Abu Bakar
      Kepala bapak hortak kau ... malaysia itu negara islam
      Islam cuma agama rasmi lah .. bodoh pekak .
      Kalau negara islam , sudah lama malaysia jalankan hukum hudud. .. bodoh betul .
    • Rosmadi Abu Bakar · Pengulas Tertinggi
      Kong Bu Fenzi
      PM KATA maaa..JANGAN MAKI..
    • Rosmadi Abu Bakar · Top Commenter
      Kong Bu Fenzi
      Ko pun mengamalkan HORMOSEXSUAL ke?
    • محمد ذوالنورين
      Khasnya golongan melayu islam!
      apa kaitannya dgan islam??
    • Mohd Rejab Ahmad · · Top Commenter · ICTC
      Rosmadi Abu Bakar kah kah kah
    • Hanafi Mohamad · Top Commenter · UITM
      Kong Bu Fenzi ko homosek ek??kecoh lebih.
    • Faisal Kaiba · Utara University, Malaysia
      Ambiga hitam patut disular…..sampai mati kerana cuba menyebar budaya songsang terutama kepada orang Islam dan pemimpin PKR dan PAS patut dipotong tangan kerana berdiam diri dalam hal ini seperti telah dikunci oleh Ambiga hitam yang patut disular sampai mati…..sedarlah ahli-ahli PKR dan PAS….dan patut menentang hal ini….. Semua ahli-ahli PAS dan PKR mesti membuat penentangan secara besar-besarann pada Ambiga hitam ini yang patut disular sampai mati. Selain itujuga menentang juga pemimpin PAS yang bertopengkan islam semata-mata untuk kptgan parti yang terus menipu agama islam dgn slogannya yg mengarut serta terus berdiam diri dalam hal ini dan juga pemimpin PKR.... yang sentiasa membuat temberang.....
    • Kong Bu Fenzi · Top Commenter
      Faisal Kaiba
      BUkankahperjuang islam di malaysia mati hidup lawan budaya songsang ??? tak kan lah masyarakat melayu islam tidak sedar , ramai pondan melayu ( islam) jalankan tugas khimat untuk negara . Ramai juga peminat pondan iu terdiri dari golongan melayu ... enjoy jubur . OOOi .. ada tiada islam pun serupa .
      - Kenapa melayu islam tidak mencegahkan homoseksual , lesbian , biseksual dan transek ?? bila LGBT dianjurkan melayu islam buat bising pula. Jangan silap faham ini bukan politik , ini adalah berjuang untuk hak dan golongan yang tertindas masyarakat.
    • Kong Bu Fenzi · Top Commenter
      Hanafi Mohamad
      Kalau aku homosekksual ... kau lah orag pertama aku nak liwat ...kah kah kah .
    • Kong Bu Fenzi · Top Commenter
      Rosmadi Abu Bakar
      OOOi ... lu punya jubur tak berbau babi ... aku tak minat .
      Kalau aku homoseksual ...habis jubur kau ... aku santai habis . kah kah kah
    • Azyez Rmp · Top Commenter · Los Angeles, California
      ko ni memang penyokong tegar ambiga..semua orang buat tak kena..gay ke?
    • Wan Jk
      kong bu fenzi:- dalam soal yg bro ckp tu kami melayu juga sokong jika ditangkap pondan dan pelacur yg menjalankan kerja2 tidak bermoral tu....tapi bro jgn cakap soal melayu islam itu sudah menyentuh soal ugama dan bangsa(berbaur perkauman) sepatutnya kita rakyat malaysia ni BERKONGSI apa jua masalah negara untuk majukan negara bukan menuding jari pada bangsa2 lainnya...SATU HATI itulah yg kita semua cari demi kemakmuran negara kita....jd harap bro kong bu fenzi dapat mmemikirkan apa yg nak dikatakan tu sebelum berkata2 xsemua melayu tu org umno bro dan xsemua melayu tu bercampur melayu saja bro kita 1 MALAYSIA mesti 1 HATI maaa...
    • Khairul Azhar Al-Khanaeni · Top Commenter · Operator Pengeluaran at KILANG
      bkn kerja polis nk tangkap pondan..
    • Rosmadi Abu Bakar · Top Commenter
      Kong Bu Fenzi
      tengok la PENYOKONG dan PENGAMAL SEX sejenis BERHUJJAH..banyak maki..
    • Rosmadi Abu Bakar · Top Commenter
      Kong Bu Fenzi
      Kalo ko ni LESBIAN ke,,KAKI BONTOT ke LU diam-DIAM sudah la,,Jangan NAK PROMOT pula GAYA hidup LU..LU cakap AGAMA mana yang BENARKAN HUBUNGAN MACAM NI,BUDHA?
    • Modem Bodben · Top Commenter
      Rosmadi Abu Bakar jgn dlyn kong kong tu.. haha...kong kong tu semua x betul.. hahaha
    • Krakatoa Prabu · Top Commenter · University of Florida
      babi lu
    • Hafiz Zarriq · Top Commenter · Universiti Malaysia Terengganu
      kong bu fenzi...pas ni aq nk tgk polis pakatan rakyat bikin ape nnti bile menang pilihanraya nnti...hahahaha....jgn duk hina polis sgtla...mcm bgus sgt ko ni...
    • Price Patrick Sumithiran · Top Commenter · UTAR Setapak
      betul kata kogfu benzi..yg pusat2 maksiat di brickfields dan chow kit tak buat apa2 pon..polis selalu dpt "wang ehsan" kot?hehehe..
    • Faizal Sidek · Top Commenter · IT Engineer at HP
      ini bukan amerika la mangkuk.. nak liberal lebih2 hijrah pegi kat sana.. ko nak butt sek dgn anjing pun org tak kisah..
    • Rizal Razali · Top Commenter · Akademi Tentera Malaysia
      Kong Bu Fenzi , kalau gua kenal lu...dah lama lu pansai dalam seluar ooo...cakap pandang2 lu duduk mana...apa lu buat untuk negara maaa....jgn cakap banyak...mulut lu banyak busuk makan babi maaaa....
    • Kong Bu Fenzi · Top Commenter
      Wan Jk
      Kah kh kah lawak ... ku suruh melyu islm jangan perkuman dulu , tengok lah komen komen melyu islam di bwah ini , baca dn fikirkan kenapa mereka tulis macam ini ...
      Bila sya sertakn dengn fakta yang bernas ,,,,kau cuba baca apa feedback mereka . memang pun melayu islam bangsa yang paling sempurna di dunia . kah kah kah
      - OOOI ....kau balik suruh kwan dan bangsa kau buat baik dulu , jangan rasuah, jangan tindas bangsa lain barulah kau komen .
      !malaysia atau 1Islam 1 Melayu ....ini baru tepat .
    • Antii Korupsi · Top Commenter · 24 years old
      Kong Bu Fenzi : ko yang bodoh..otak letak kat pale lutut
    • Mohd Khairul Hashim · Top Commenter
      kong bu fenzi..hati2 buat kyataan..jgn sampai hilang hormat pada bangsa dan agama lain..buruk padahnya..ada masa kita biar tp bila dah melampau ada makannya nanti..
    • Aizat True Leader · Top Commenter
      Kong Bu Fenzi mu dok rok cetong.xtau apa2 pasal Islam jgn nk komen lebih2
    • Ikhsan Polarisz · Public health assistants at MPKK
      bodoh punya kong bu zi .....
    • Abu Huzaifa Saad · Top Commenter · Edinburgh, United Kingdom
      Kong Bu Fenzi budak babi ni lagi!...
    • Abu Huzaifa Saad · Top Commenter · Edinburgh, United Kingdom
      oii babi pun tak buat hubungan jenis..takkan lu nak sokong golongan ni??? lu pun sama teruk lebih pada babi2....
  • Zul Majid · · Top Commenter · 296 subscribers
    Seksuality merdeka ni apa sebenarnya? Adakah serupa mcm GAY PRIDE kat US? Kalau serupa, memanglah tak patut dan tak wajar langsung diadakan di Malaysia. Tapi kalau sekadar nak memaklumkan masyarakat kesusahan hidup mereka disebabkan diskriminasi, apa salahnya. Fungsi sebenar Seksuality Merdeka ni tak jelas. Macam nak buat party seronok2 aje. Kajian mendapati 10% penduduk dilahirkan gay, 90% dilahirkan straight. Takkanlah naluri yg 90% ni boleh rasa terancam oleh yg 10% ni? Di US ni sebagai contohnya, dah banyak kali dibuktikan, yg terlalu benci sangat dengan gay sebenarnya adalah gay sendiri and mostly dah kahwin. Kes terbaru, MICHELLE BACHMAN, calon presiden US, suami dia GAY. Sebelum tu, Governor New Jersey yg anti gay, Jim Mc Greevey, yg dah kahwin dan ada anak, rupa2nya dia gay. Allah tu kan ADIL. Benci sangat sesama manusia, lantas ditunjukkan muka sebenar kita didunia ni.
    • Amir Hanif
      abang zul.. ni bukan pride parade mcm pride parade kt US but more like macam program utk be out and proud. Tapi as always kt Malaysia ni mana boleh. anything akan ditentang punya.. sbb tu ramai org cabut keluar negara. plus org akan guna isu religion gak. so susah.Perhaps ramai suka being closeted. I just dont get it, kenapa ada issue 'keamanan' involved sedangkan its sexual orientation? pelik
    • Mohd Khairul Hashim · Top Commenter
      hidup ni ada fitrah yg ditentukan..semuanya telah dicipta utk berpasangan..beza manusia dgn haiwan adalah akal. kita mmg pya nafsu yg berbeza tp kita punya akal utk mengawalnya..jgn terlalu diikutkan bujukan syaitan yg mengajak kita melawan hukum Allah utk menemani iblis di neraka kelak..disana tubuh badan yg sasa pun xkan mampu menahan api neraka yg membara!!
    • Muhammad Zaini · · Top Commenter · Bangalore, India
      Amir Hanif please refer the sacred text. kita ada Quran. bukan nak ikut hawa nafsu semata-mata. kalau tak puas hati,dengan hukum Allah, bukan negara ini saja kita tidak layak duduk, di bumi ini pun kita tak layak untuk bernafas.
  • Tajak Al'banjary · Top Commenter · Shah Alam, Malaysia
    Aku sokong BERSIH walaupun pengurusinya Datuk Ambiga.
    Aku bantah Seksualiti Merdeka walaupun perasminya Datuk Ambiga
    Aku sokong PDRM sebab haramkan Seksualiti Merdeka...
    Dlm memberi sokongan dan bantahan...jangan lihat siapa. Kena lihat apa...
  • Abun Sui Anyit · Top Commenter
    Yang ini saya sangat setuju dengan polis. Kalau buat kerja yang betul dan bersesuaian dengan moral dan agama memang kita setuju. Kita bukan bangkang semata-mata seperti yang dikata sesetengah pihak. Sila buat yang terbaik dengan sokongan saya juga terbaik untuk polis untuk bab ini.
  • Sipawa Eng · Universiti Malaysia Sabah
    Tindakan polis dalam hal ini perlu disokong oleh semua rakyat Malaysia yang cintakan keamanan. Tahniah kepada polis.
  • Span Holo · Top Commenter
    Tahniah PDRM...tindakan tegas perlu di ambil bkn setakat untuk menyekat Seksualiti Merdeka tetapi gejala Maksiat yang berleluasa secara Am nya...
  • فايز ناقمان · · Top Commenter
    PDRM dah haram tu ucaplah terima kasih... ni duk hentam PDRM jer 24 jam... Tangkap jer amBABIga tu...
    • Razman Mohd · UTM Skudai
      ambiga oh ambiga lepas ni aper lagi
    • Tun Perak Tun Perak · Top Commenter · Penolong Pengurus at Selangor
      Razman Mohd ,lepas ni nak anjur bersih 3.0 pula...pengerusi ambiga,timbalan mat sabu..
    • Asrul Shahir · University of Kentucky
      Tun Perak Tun Perak ...tak sempat lagi anjur bersih 3.0 PRU 13 dah hampir daa..kasi bersih Bn...
    • Joe Fariss · Top Commenter
      pelik2..2 thn lepas program yg sama tp dikepalai oleh anak mahathir marina tkda sorg pun puak haram umno bersuara..http://ruangbicarapriamalaya.blogspot.com/2010/12/edisi-bongkar-marina-mahathir-antara.html...

      pantas sungguh polis bertindak bagaikan halilintar... mengharamkan program seksualiti merdeka.program itu dah bermula sejak 2008 lagi.2008-2010 polis ketika itu tidur agaknya.repot demi repot pun dia buat do know shj...

      program kali ini pun kalau perasmianya dilakukan oleh marina mahathir atau shahrizad abul jalil, menteri menjaga keluarga, pasti prigram ini tidak diharamkan lagi...grenti beb....potong tangan.yg sebenarnya polis tidak marah kpd penganjur program ini......kjaan msia dan agensi2 penguatkuasaannya dibawahnya yg sebenarnya amat benci pd susuk tubuh ambiga.....kita sbgai umat Islam membantah program ini........tapi yg kita kesal kenapa tindakan spt ini tidak dilakukan pd 2 thn yg lepas?
    • Asnal Zahir Asnal · Top Commenter · Sekolah menengah
      Asrul Shahir ...setuju dgn ko ...sama2 kita bersihkan Bn di PRU 13
  • Dee Valey · Top Commenter · Kuala Krai
    Satu tindakan yg kena pada tempatnya.
  • Muhammad Hafidz Abdullah · Top Commenter · Owner/ President at Kelab MHA
    Tahniah tapi lambat bertindak setelah banyak NGO menyatakan penentangannya bari Pak Polisi nak bersuara tapi walau bagaimana sekalung tahniah diberikan kepada Pak Polisi
  • Sarjan Suhaimi · Works at Pesara Tentera
    syabas PDRM ambil tindakan awal2
  • Nur Qasihku · Batu Pahat
    sejuk mata teman baca ....
  • Triple Dimension · Top Commenter
    Timbalan Ketua inspektor-polis Khalid Abu Bakar telah mengisytiharkan pengharaman semua aktiviti anjuran penganjur 'Seksualiti Merdeka'.

    Bercakap dalam satu sidang akhbar di Sungai Besi hari ini, Khalid berkata polis akan mengambil tindakan terhadap program yang akan dijadualkan pada 9 hingga 13 November.

    Katanya, pihak polis bertanggungjawab untuk mengekalkan ketenteraman awam.
    ...See More
  • Tajudin Yaakob · Top Commenter · Works at OPEN POLTICAL UNIVERSITI
    pantas sungguh polis bertindak bagaikan halilintar... mengharamkan program seksualiti merdeka.program itu dah bermula sejak 2008 lagi.2008-2010 polis ketika itu tidur agaknya.repot demi repot pun dia buat do know shj.program kali ini pun kalau perasmianya dilakukan oleh marina mahathir atau shahrizad abul jalil, menteri menjaga keluarga, pasti prigram ini tidak diharamkan lagi...grenti beb....potong tangan.yg sebenarnya polis tidak marah kpd penganjur program ini......kjaan msia dan agensi2 penguatkuasaannya dibawahnya yg sebenarnya amat benci pd susuk tubuh ambiga.....kita sbgai umat Islam membantah program ini........tapi yg kita kesal kenapa tindakan spt ini tidak dilakukan pd 3 thn yg lepas?


Pemuda PAS WP batal demo bantah 'Seksualiti Merdeka'

Pemuda PAS Wilayah Persekutuan (DPPWP) membatalkan hasratnya untuk berdemonstrasi membantah program 'Seksualiti Merdeka' selepas solat Jumaat di Masjid Kampung Baru esok ekoran keputusan polis mengharamkan program tersebut.

Perkara itu dinyatakan dalam satu kenyataan yang dihantar oleh ketua dewan itu, Kamaruzaman Mohamad lewat malam ini.

"DPPWP berharap agar penganjur program berkenaan menghentikan program dan promosi mereka bagi mengelakkan kemarahan masyarakat Malaysia yang menolak sebarang cubaan menghalalkan promosi perhubungan seks di luar batas kemanusiaan.

"DPPWP dari semasa ke semasa akan mengadakan program penerangan dan kempen bagi menyedarkan golongan yang mengamalkan nalusi seks songsang ini," katanya.

Manakala Pertubuhan Pembela Islam (PEMBELA), dalam satu kenyataan, mengatakan ia akan mengadakan demonstrasi membantah Seksualiti Merdeka selepas solat Jumaat di Masjid Negeri Shah Alam esok.

Dalam satu kenyataannya, PEMBELA membantah sekeras-kerasnya tindakan penganjur, penajaga dan penyokong program yang didakwanya merencanakan agenda gerakan homoseksual di Malaysia.

Menurutnyam penganjur program itu juga ingin mencabar kedudukan perlembagaan yang menyatakan Islam sebagai agama persekutuan.

Demonstrasi itu, tambahnya, adalah bertujuan membantah gerakan tersebut serta rancangan mereka untuk mendesak pemerintah supaya memberi pengiktirafan kepada golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT).

Difahamkan, Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) juga merancang untuk mengadakan demonstrasi yang sama di Masjid Negara selepas solat Jumaat esok.

Bagaimanapun, sehingga berita ini dikemaskini, tiada sebarang kenyataan dibuat oleh PEMBELA atau PERKASA sama ada demonstrasi akan dibatalkan atau sebaliknya.

Sehingga ini, program tersebut dibantah oleh Gabungan Pertubuhan-pertubuhan Islam Bukan Kerajaan (ACCIN), yang membuat laporan polis semalam.

ACCIN dianggotai 17 NGO Islam termasuk Persatuan Ulama Malaysia (PUM), Angkatan Belia Islam Malaysia (Abim), Pertubuhan Jamaah Islah Malaysia (JIM), Al-Hidayah, Darul Fitrah, MACMA, IIS, MUAFAKAT, ISMA, AL-Hunafa, IMAN, Jam'iyah, Darusshifa, WAMY, GEPIMA dan PERKIM.

Manakala presiden PERKASA, Datuk Ibrahim Ali pula dilaporkan berkata Seksualiti Merdeka 2011 yang memperjuangkan kesaksamaan gender untuk golongan homoseksual dan lesbian boleh mengancam keselamatan negara.

Seksualiti Merdeka adalah festival tahunan yang meraikan hak asasi manusia rakyat yang terdiri daripada pelbagai orientasi seksual dan identiti jantina.

Ia dianjurkan oleh sekumpulan gabungan longgar NGO, artis, aktivis dan individu sejak 2008.

Program festival itu, termasuk forum, ceramah, bengkel, pelancaran buku, pameran seni dan persembahan.

Ia akan berlangsung dari 9 hingga 13 November dan dijangka dirasmikan oleh Ketua BERSIH 2.0 Datuk Ambiga Sreenevasan.

Sementara itu, Timbalan Ketua inspektor-polis Khalid Abu Bakar telah mengisytiharkan pengharaman semua aktiviti penganjur 'Seksualiti Merdeka'.

Bercakap dalam satu sidang akhbar di Sungai Besi hari ini, Khalid berkata polis tidak akan teragak-agak untuk menahan mereka yang menyertainya.

Katanya, pihak polis bertanggungjawab untuk mengekalkan ketenteraman awam.

Khalid berkata, apabila terdapat ancaman kepada ketenteraman awam, maka pihak polis perlu mengambil sewajarnya.



Nik Aziz minta k'jaan halang Seksualiti Merdeka
Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata beliau sama sekali tidak menyokong malah mengecam langkah pembabitan bekas presiden Majlis Peguam, Datuk S Ambiga dalam penganjuran Seksualiti Merdeka 2011 yang bermula semalam sehingga 13 November ini.

Menteri Besar Kelantan itu meminta pihak kerajaan dan berkuasa mengambil tindakan tegas terhadap penganjur program itu yang jelas boleh menghancurkan kehidupan beragama di negara ini.

"Ini tidak betul. Kita sokong Ambiga dalam soal lain tetapi dalam program ini (Seksualiti Merdeka) saya tidak sokong (Ambiga) kerana dalam soal agama, kita tidak boleh sokong perkara itu.

"Kerajaan... kalau boleh halanglah, dan ambillah tindakan tegas," katanya kepada pemberita selepas majlis penyampaian sumbangan kepada pasukan The Red Warriors di Kota Bharu hari ini.

Penganjuran program itu dipromosikan melalui lamanweb www.seksualitimerdeka.org yang kononnya bertujuan mempertahankan hak golongan homoseksual agar boleh diterima dalam kalangan masyarakat negara ini.

Antara penaja dan penyokong program yang berlangsung selama 13 hari itu adalah Majlis Peguam dan Suara Rakyat Malaysia dengan beberapa aktiviti seperti bengkel, perbincangan, filem, pameran dan persembahan.

Nik Aziz berkata soal kebebasan sebenarnya mempunyai had tertentu dan negara ini tidak boleh sama sekali membenar dan mengiktiraf budaya songsang diamalkan.

"Kebebasan secara mutlak sememangnya tidak ada dan saya khuatir tidak lama lagi akan ada yang menyebut tentang soal kebebasan merompak dan menyamun atas nama kebebasan," katanya.

Katanya sesungguhnya Islam tidak menyekat hak asasi manusia tetapi ia hendaklah selari dengan hak asasi yang diciptakan Allah SWT kerana sebarang aktiviti yang bertentangan dengannya akan mengakibatkan keruntuhan terhadap tamadun manusia.

"Saya yakin kerajaan dengan segala kekuatan dan kuasa yang ada mampu bertindak terhadap penganjuran program sebegini tanpa menunggu desakan daripada mana-mana pihak," katanya.

- Bernama

  • Jairis Katikan
    saya sokong Tuan Guru Nik Aziz 100%.
    • Wan Adib Wan Roslan · Pengulas Tertinggi
      Betul la pendapat tok guru nik aziz itu. Kebebasan ada hadnya, kita x boleh ada kebebasan mutlak. Krn kebebasan mutlak, akan memberi ruang utk syaitan meracuni fikiran manusia utk melakukan bnda2 yg Tuhan larang & berlawanan dgn agama. Sepatutnya bnda2 sperti ini (gay, lesbian), kita kena adakan panel/jawatankuasa khas utk menanganinya, dlm erti kata menasihat mereka dgn cara sebaik mungkin utk kembali kepangkal jln. Dan bukan sebaliknya mengadakan majlis/acara utk meraikan mereka. Kita x boleh nak salahkan mereka yg terlibat 100%. Bnda ni berlaku krn pengaruh sistem Dajjal disekeliling kita. Saya bagi contoh, kita diserang dgn pelbagai jenis makanan disekeliling kita, yg mana ssetengahnya x perlu pun utk kita makan, & ssetengah yg lain pula beracun (bertoksid). Dan kita pula diserang melalui media massa, 1001 jenis rancangan yg...Lihat seterusnya..
    • Kamikaze Kuala Kedah · Pengulas Tertinggi · Kolej Sultan Abdul Hamid
      Nik Aziz Ni Hipokrat ja..cakap nak sedapkan hati pengikut je. Dia juga sokong anwar aljuburi
    • Rosmadi Abu Bakar · Pengulas Tertinggi
      Kamikaze Kuala Kedah
      ko ni kapir ke? PROVOKE je keje..
  • Razlan Syah · Pengulas Tertinggi · Bekerja di Ayamas Food Corporation Sdn Bhd
    Setujuu...
  • Ridwan Wan Md Yusoff
    ambo stuju dgn Tok Guru...
    • Alif Haikal
      kalu da woh tok guru tok se denga abih kekirola weh nanti da kuca lana baru gege riuh mano doknyo jate mo jate mintok nikoh da tu hok tino pun samo...guano tu bodo ngalah ore zaman batu
  • Putera Jebat · Top Commenter · Mkkk
    Dalam keadaan suasana poltik begini, ramai cuba ambil kesempatan untuk membuat sesuatu yang mencabar hukum Allah. Demi agama, bangsa dan negara, atas nama Islam marilah kita bersatu untuk menghalang kumpulan itu dari membuat onar. Ambiga... stop it! Bersih aku sokong, seksualiti merdeka..NO..NO...NO...
  • ArabThe Builder · · Top Commenter · CEO at Am-Bina
    kerajaan harus pantas dan tegas dalam isu ni... Ngo-ngo yg memperjuangkan agama dan moral sepatutnya bangkit menyuarakan tentangan.
  • Khairul Brothers · Secretary at Kumpulan Aktivis Mahasiswa Independen (KAMI)
    halang je. benda ni memang la human right., tetapi tergolong dalam morality relativism.Jadi , berubah mengikut keadaan..
    Dalam keadaan negara kita yang mana Islam sebagai agama persekutuan dan majority muslim dan melayu. amatlah tidak sesuai! :)
  • Martin Pressly
    Kerajaan BN/Umno yg beri kelulusan!!! Tu lah akibatnya kalau gila seks, liwat....liwat...liwat, video porno...tak abis2...sehinggakan anak LGE pun di fitnah oleh pencaci Umno dan di sokong oleh pemimpin2 Umno! bull shit!!!!
    • David Lee · London, United Kingdom
      Bodoh tahap bagan MARTIN PRESSLY ni, sapa yg anjurkan program tu, bukankah puak2 aljuburi kau tu, memang siallah kau ni, mcm anak haramjadah kau ni. Pandikutty kau ni.
    • Nora Azlin · Top Commenter · Works at Pakatan sulit
      David Lee anwar plz jgn pergi thailand dlu, berilah kenyataan kamu itu.....mana mau lari?ambiga mengharapkan sokongan kamu di kala beliau susah
    • Joe Fariss · Top Commenter
      David Lee ala gua tk percaya walau sebesar zarah kenyataan org umno..bantah sebab islam ke sebab ambiga yg lead?cuba marina atau sharizad yg lead dah tentu masing2 tikus je kah3...tgk 2 tahun lepas marina yg lead sorg pun tk bersuara.skrg sebab ambiga dia tunjukla bantahan..sebab dendam bersih tk habis lg..penyokong pembangkang bagus..walau ambiga yg lead dorg tetap bantah demi agama dan bangsa..tp kalau umno..cuba bayangkan sharizad ke sapa ke yg lead cnfirm dorg diam je keh3..
  • Faidullah Ruzali · Top Commenter · Teacher at SK SG Sebatu,Baram,Miri
    Kami berdiri bersama pendirian Tok Guru..yang salah kita tentang..yang betul kita sokong!
  • Mohd Roshdi Abdul Rashid · Top Commenter · MPSAH 98'-01'
    kerajaan pun bersekongkol kot, tu yg diam ja...
  • Pejuang Kebenaran
    Kenyataan Nik Aziz ini telah memberi pukulan maut kepada para bloggers pro Umno dan akhbar mereka yg selama ini menuduh kononnya para pemimpin Pakatan Rakyat lebih mementingkan sokongan dari perjuangan agama.

    Nah! kini terbukti bahawa pemimpin Umnolah yg bersikap begitu, lebih memikirkan kepentingan mengekalkan kuasa dari kepentingan agama dan negara.

    Kami menyokong Ambiga berkaitan perhimpunan bersih 02 kerana perjuangan tersebut bersifat universal tetapi di dalam bab penganjuran Seksualiti Merdeka 2011 kami tidak menyokongnya lagi kerana jelas bertentangan dengan kehendak mana-mana agama pun.
    ...See More
  • Arjuna Kayangan Layangan · Top Commenter
    Tok guru dah bg komen suh bantah then masih menunding jari PAS mengikut telunjuk ambiga...
    aduhaiii...
    sempit sungguh pemikiran mereka...
    saya sebangai orang Islam menentang semua bentuk perkara yang bercanggah dengan al-Quran dan hadis lebih-lebih lagi seksualiti merdeka...
    setuju atau tidak, anda tentukan....
    Allahuakhbar!
  • فايز ناقمان · · Top Commenter
    Minta halang juga orang yang nak merasmikannya kerana itu bukan pertama kali oran tersebut mahu cabar ISLAM! Sokong lagi BERSIH 2.0.... macam dah tiada Melayu-Islam lain untuk dijadikan ketua BERSIH 2.0... nak juga ambil kafir harbi ini yang ketuai BERSIH 2.0 sambl mengembalai lembu-lembu PAS ke jalanan berteriak REFORMASI & DEMOKRASI BEBAS macam orang hilang akidah.
    • Joe Fariss · Top Commenter
      ckp mcm parpukari..br blk bombay ke?bersih 1 ketuanya melayu islam.tp puak2 anda sama je tetap halang...kenapa?ni bersih 2.0 alasan bukan islam..yg bersih 1 mcmana?ble jwb?
    • Joe Fariss · Top Commenter
      pelik2..2 thn lepas program yg sama tp dikepalai oleh anak mahathir marina tkda sorg pun puak haram umno bersuara..http://ruangbicarapriamalaya.blogspot.com/2010/12/edisi-bongkar-marina-mahathir-antara.html...

      pantas sungguh polis bertindak bagaikan halilintar... mengharamkan program seksualiti merdeka.program itu dah bermula sejak 2008 lagi.2008-2010 polis ketika itu tidur agaknya.repot demi repot pun dia buat do know shj...

      program kali ini pun kalau perasmianya dilakukan oleh marina mahathir atau shahrizad abul jalil, menteri menjaga keluarga, pasti prigram ini tidak diharamkan lagi...grenti beb....potong tangan.yg sebenarnya polis tidak marah kpd penganjur program ini......kjaan msia dan agensi2 penguatkuasaannya dibawahnya yg sebenarnya amat benci pd susuk tubuh ambiga.....kita sbgai umat Islam membantah program ini........tapi yg kita kesal kenapa tindakan spt ini tidak dilakukan pd 2 thn yg lepas?..
    • Joe Fariss · Top Commenter
      kau tknak himpun kt genting ke konsert elton john?jual islam jela keja..
    • Rosmadi Abu Bakar · Top Commenter
      tak reti la budak ni,,kalu ambiga kata nak sokong hudud aku nak sokong,,BERSIH mintak apa? sah-sah ko ni orang AMENO kan.
    • Keladi Kelad · Top Commenter
      puak umno ni fikiran sempit lagi keliru....antara isu sex songsang dgn bersih 2.0...mungkin terlalu byk sangat makan rasuah hati jadi kelabu asap !!!!!
  • Khairul Nazhi Nasrudin · Top Commenter · Technical Assistant at Somewhere I don't know ARCHITECT
    Tabik Tuan Guru... Awal2 lagi dah menentang... Sekarang aku nak tau pendirian Dato' Seri Anwar Ibrahim...
  • Hj Afandi Abdul Samad · Top Commenter · Sekolah menengah seri mahkota
    Sebab tuu Najib pegi Haji, mohon taufiq dan hidayah nak batalkan tak pesta tersebut.
  • Nasir Halimi · Top Commenter
    sokong bnda btol, halang bnda salah..setuju dgn TGNA.
  • Dadidu Dedalu · · Top Commenter
    menempah bala depa ni.. nauzubillah..
    • Nurul Emma
      Negara tok nak d plh cdak mcm negara org putih..nangar klk ckp mcm jak bahana yg menimpa ..

Tiada ulasan: