Khamis, 1 November 2012

MEMILIH KEBERKATAN ATAU MEMILIH KEMURKAAN ALLAH SWT...MEMILIH YANG HENDAKKAN ISLAM DENGAN YANG TAK NAK

Kerajaan Negeri Sembilan ‘double standard’ tunggakan sewa antara NFCorp dengan penyewa lain

DALAM laporan akhbar Sinar Harian Edisi Melaka & Negeri Sembilan bertarikh 31 Oktober 2012, Kerajaan Negeri Sembilan hanya memberi amaran akan membatalkan kontrak pajakan tanah sekiranya NFCorp gagal membayar tunggakan sewa yang kini mencecah RM200,000.

Laporan Audit 2011 menyatakan antara kelemahan kerajaan negeri dalam mengurus syarikat ialah tunggak sewa yang tinggi tanpa tindakan tegas diambil.

Bagi syarikat Negeri Roadstone Sdn Bhd, hutang pelanggan yang tertunggak sehingga RM511,951 dan ada yang tertunggak hampir 6 tahun. Bagi sewaan premis, NRSB juga mempunyai tunggakan sewa sebanyak RM101,864 dan hanya mengambil tindakan mahkamah, dan terpaksa menanggung kos guaman sebanyak RM8,899.

Sebaliknya, tindakan tegas telah dikenakan kepada penyewa premis yang mempunyai tunggakan sewa yang jauh lebih rendah dari kes dia atas.

Contohnya, dalam satu surat yang dikeluarkan oleh Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Sembilan, Unit Perumahan dan Kerajaan Tempatan. Notis operasi sita dijalankan kepada seorang penyewa yang hanya mempunyai hutang tertunggak RM992.00, dan operasi mengunci rumah akan dijalankan 3 minggu selepas tarikh notis dikeluarkan.

Tindakan yang tegas juga telah diambil oleh Majlis Perbandaran Seremban kepada seorang penyewa premis di Blok B 1-15 Seremban kerana hanya mempunyai tunggakan sewa sebanyak RM5,050.00, dan arahan mengosongkan premis tersebut juga dikeluarkan dalam masa 14 hari.

Pihak kami bukan menggalakan rakyat Negeri Sembilan supaya berhutang dan tidak membayar sewa premis, tetapi kami mempersoalkan kenapa sikap ‘double standard’ yang diamalkan oleh kerajaan negeri. Sepatutnya tindakan sangat tegas perlu dikenakan kepada penyewa mempunyai hutang yang tinggi.

Sewajarnya, pihak Kerajaan Negeri menilai semula tindakan yang dilakukan, kita tidak mahu tindakan ‘double standard’ tersebut dikenakan atas dasar menjaga kepentingan politik UMNO dan Barisan Nasional Negeri Sembilan.

Disediakan oleh:

YB Hj Mohamad Taufek bin Abd Ghani (Pesuruhjaya Pas Negeri Sembilan)
Hj. Anuar bin Azahari (Timbalan Pesuruhjaya 3)
Nor Azman bin Mohamad (Ketua Penerangan Pas Negeri Sembilan)
Fazilah binti Abu Samah (Ketu Dewan Muslimat Pas Negeri Sembilan)

Read more: http://milosuam.blogspot.com/2012/11/kerajaan-negeri-sembilan-double.html#ixzz2Az6ZUAlC
Mana pergi untung projek udang Kerpan RM6.15 juta pada 2007?
Posted on Thursday, November 01 @ 19:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh aya

Oleh Warta Kedah

ALOR SETAR – Projek ternakan udang di Kerpan, Ayer Hitam yang melibatkan beratus-ratus ekar tanah petani pada tahun 1993 telah berlaku penyelewengan di mana hasil keuntungan projek tersebut tidak dimasukkan ke dalam akaun.

Satu Perjanjian Pengurusan Projek Ternakan Udang bertarikh 27 Disember 2007 ditandatangani antara Kedah Agro Industries Marketing Berhad (KAIMB) dan Kedah Aquaculture Sdn Bhd (KASB), sebuah syarikat yang ditubuhkan secara bersama antara Menteri Kewangan Diperbadankan (MKD) dan Perbadanan Menteri Besar Kedah (PMBKed) dengan pegangan nisbah keuntungan 40:60.

Menteri Besar Kedah, YAB Dato’ Seri DiRaja Ustaz Azizan Abdul Razak berkata, hasil keuntungan projek tersebut tidak diagihkan seperti yang dipersetujui bersama.

Sejak berpuluh tahun berlaku, kini Kementerian Kewangan menimbulkan kes ini pada zaman pemerintahan Pakatan Rakyat serta menuntut ganti rugi.
“Dalam perjanjian tu, keuntungan mesti dibahagi dua seperti dipersetujui, tetapi tak patuh, akhirnya pihak Kementerian Kewangan timbul semula pada zaman saya (Pakatan Rakyat).
“Ini penyelewengan kerajaan dulu (BN), tapi pihak kementerian saman kita pula nak duit tu RM2 juta, jadi kita kata nak bayar macam mana, tak pernah dapat pun duit tu,” jelas beliau pada sidang media Majlis Penyerahan Lembu Sempena Hari Raya Korban yang diadakan di Stadium Sultan Abdul Halim, Suka Menanti, di sini.
Tambah beliau, tuntutan KASB sebanyak RM2.16 juta merupakan tuntutan semula kos operasi telah dikeluarkan oleh KASB. KASB turut mendakwa hasil jualan udang pada 2007 adalah sebanyak RM6.15 juta, tetapi tidak dimasukkan dalam akaun projek.
“Saya difahamkan daripada operator, mereka meletakkan duit tersebut dalam kotak, dan menghantar ke rumah individu tertentu, maka saya suruh polis dan SPRM pergi siasat,” jelas beliau.
Menungkap sejarah pengambilan tanah tersebut daripada penduduk, ianya mendapat tentangan hebat, di mana mereka enggan tanah yang diusahakan dengan padi musnah sama sekali. Beratus-ratus ekar padi yang sudah sedia untuk dituai dilanyak oleh berpuluh-puluh jentolak dengan dikawal rapi oleh polis dan FRU.
Dilaporkan bahawa operasi dihentikan pada penghujung 1997 apabila pihak polis tidak dapat menjamin keselamatan pekerja ladang. Ini ekoran tentangan orang kampung terhadap projek tersebut yang dikatakan telah menyerang tiga pegawai syarikat.

Penyeludup wang RM40 juta Michael Chia rapat dengan anak Nazri Aziz

ISU dana asing yang diseludup masuk ke Malaysia, dipercayai mula kecoh sejak Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Nazri Aziz mengatakan bahawa wang seludup RM40 juta itu bukan untuk Ketua Menteri Sabah, Musa Aman. Sebaliknya ia untuk kegunaan Umno Sabah.

Ini berikutan penangkapan seorang usahawan Michael Chia pada 14 Ogos 2008 di lapangan terbang antarabangsa Hong Kong dengan matawang Singapura berjumlah RM40 juta di dalam bagasinya sebelum menaiki pesawat menuju ke Kuala Lumpur [sumber].

Bagaimanapun, penemuan kenderaan jenis Hummer yang bernilai lebih RM500 ribu dipandu oleh Mohamad Nedim Nazri, anak Nazri Aziz mengundang kontroversi berhubung dana asing RM40 juta itu.

Anak Nazri Aziz yang sebelum ini terlibat dengan kes memukul pengawal keselamatan [sumber] dilihat memandu Hummer dengan nombor pendaftaran WNX9776.



Hasil pemeriksaan di laman portal MyEG, sebuah portal yang membolehkan pengguna menyemak status saman individu, mendedahkan bahawa, kenderaan yang dipandu oleh anak Nazri Aziz itu milik Michael Chia. Usahawan yang ditangkap kerana membawa wang RM40 juta di dalam bagasinya untuk berlepas ke Kuala Lumpur.



Tidak mungkin Michael Chia boleh memberikan kenderaan mewah miliknya kepada orang yang tidak dikenali, atau tiada apa-apa hubungan. Persoalannya di sini, apa hubungan Michael Chia dengan anak Nazri Aziz?

Maka jelas di sini, Menteri Jabatan Perdana Menteri Nazri Aziz sebenarnya memiliki hubungan yang rapat dengan Micheal Chia. Tidak hairanlah kes ini disenyapkan begitu sahaja.

ReJaM© "Lebih banyak pendedahan akan dibongkar selepas ini... "

Read more: http://milosuam.blogspot.com/2012/11/penyeludup-wang-rm40-juta-michael-chia.html#ixzz2Az6rcd5E
TNB Untung Kita Pulak Rentung
Posted on Thursday, November 01 @ 20:19:21 MYT
Dilulus untuk paparan oleh lararatu

Oleh: DukunPasir

"

TNB siapa tak kenal kan..kalau tak kenal juga cer tengok tiang TUNGGAL depan rumah anda, pasti kenal pemilik tiang tu dan setakat ini tiada siapa lagi yang berani sidai baju dan kain kat situ hahaha.

Dari tiang tunggal itu jugalah membuktikan TNB saja syarikat TUNGGAL yang memberikan perkhidmatan eletrik kepada kita.

Disebabkan syarikat tunggal itu jugalah tadi dilaporkan dalam Utusan Malaysia TNB telah menjana keuntungan sebanyak Rm2.94bilion ...........wow banyak tu kan kan kan . Jika anda baca dalam laporan utusan itu, keuntungan ini dijana oleh pampasan bahan bakar oleh Petronas yang bernilai RM750juta. Ini baru bayaran untuk PAMPASAN BELUM LAGI BAYARAN UNTUK RAMPASAN harga atas bil kita ...........NANTI lagilah TNB Untung kan kan kan kan.

Dijangkakan tahun depan keuntungan TNB akan lebih lagi dengan penyelerasan kenaikan harga bil bil baru yang LEBIH TINGGI BAYARANNYA. ..inilah dikatakan dah kaya bertambah kaya.........Ada rakyat berani nak MELAWAN? SANGGUP TAK ADA LETRIK?? Sabo ajolahhh!!

TAHNIAH JUGA PADA PENGERUSInya yang selesa diatas kerusi iaitu TAN SRI LEO MOGGIE yang kabarnya tak pernah makan MEGI macam rakyat kan kan kan kan ..............

SUMBER : http://jomgelakla.blogspot.com"

Buku mengampu Najib diedar secara percuma di kaunter kedai buku MPH

KALAU difikirkan, dalam ramai-ramai pimpinan Umno, Najib Razak merupakan pemimpin yang paling terdesak untuk meraih publisiti bagi menggambarkan dirinya seorang pemimpin yang hebat. Dalam masa yang singkat beliau mahu rakyat percaya beliau pemimpin yang hebat.

Sebelum ini tentu anda masih ingat bagaimana beliau mengupah kartunis menerbitkan sebuah komik yang menggambarkan dirinya sebagai "Hero" ala-ala kartun superman. Komik itu dilaporkan telah diedarkan kepada pelajar sekolah rendah.



Lucu melihat gelagat pemimpin nombor satu Umno ini. Macam-macam cara beliau mahu membuatkan rakyat percaya bahawa dirinya adalah seorang pemimpin yang hebat dan wajar disokong pada pilihanraya umum yang akan datang.

Terbaru, salah seorang sahabat pembaca MiLo SuaM mendedahkan taktik terbaru Najib untuk mengangkat dirinya sebagai pemimpin hebat. Sebuah buku yang mengampu Najib Razak diedarkan secara percuma di kaunter kedai buku MPH.



Buku yang mengampu Najib bertajuk "Najib, nation on his mind, people on his heart" (Najib, negara di dalam mindanya, rakyat di dalam hatinya) itu diedarkan secara percuma. Orang ramai digalakkan untuk mengambil lebih dari satu buku tersebut.

Seorang pemimpin, jika benar hebat, tidak perlulah dia sendiri mengangkat dirinya, jika benar hebat tidak perlulah terbitkan buku mengampu dirinya sendiri dan diedarkan secara percuma, nampak sangat terdesak.

Buat macam-macam untuk naikkan diri sendiri, tapi bila Anwar cabar berdebat, takut! Habis punah segala propaganda menggambarkan Najib seorang pemimpin hebat. Kalau betul hebat sahutlah cabaran Anwar berdebat, barulah rakyat boleh menilai kehebatan beliau, sama ada realiti atau fantasi.

ReJaM© "Ini namanya masuk bakul angkat sendiri... "

Read more: http://milosuam.blogspot.com/2012/11/buku-mengampu-najib-diedar-secara.html#ixzz2Az76OajE
Mendatangkan Ulamak Arab Untuk Menghancur Perjuangan Rakyat!.
Posted on Thursday, November 01 @ 20:26:05 MYT
Dilulus untuk paparan oleh lararatu

Oleh: abuhikam

"Menghadapi kebangkitan rakyat dan jihad islam adalah suatu beban berat yang tiada ujungnya bagi mana-mana kerajaan yang zalim atau tirani. Setiap kebangkitan dan perjuangan rakyat tidak bisa dipadam dengan kekuatan fizik. Kekuasaan kerajaan sehebat mana pun akan menemui keletihan, kekalahan, kerugian harta benda dan menguras ekonomi kerajaan penguasa tersebut. Malah bisa mengorban ribuan perajurit terbaiknya.

Hakikat inilah yang berlaku pada penjajah belanda dalam menghadapi kebangkitan perjuangan rakyat di bawah pimpinan Pengiran Diponegoro. Kerajaan belanda kerugian besar dan terpaksa menelan krikil krisis ekonomi yang berat akibat perbelanjaan yang tinggi dalam menghadapi perjuangan jihad ini. Kerusakan harta benda, kehilangan soldadu terbaiknya, kejatuhan reputasi sebagai kuasa barat yang tangguh di zamannya. Belanda terpaksa berdepan dengan suatu kekuatan yang sangat luar biasa. Kekuatan rakyat yang dimotori oleh seorang pengiran yang bersosok ulamak bergelar Diponegoro.

Kepimpinan sang ulamak berkesatria ini didokong oleh kerabat-kerabat keraton yang bersatu dibawah komandonya, didokong oleh barisan ulamak dan seluruh pasentren yang menyambut seruan jihadnya, dan disokong oleh seluruh rakyat yang bersatu , bangkit berjihad melawan si kafir yang melahap tanah air mereka, tanah warisan bunda.

Pasukan Belanda menerima kekalahan demi kekalahan di setiap medan perjuangan . Pasukan jihad islam menguasai medan tempur dengan semangat jihad yang sangat luar biasa. Belanda mengatakan ‘mereka persis hantu yang muncul dan hilang dengan tiba-tiba’.

Akhirnya, penjajah belanda menyedari bahawa menghadapi kekuatan jihad islam bukan dengan kekuatan fizik atau kekuatan militer. Di atas nasihat pakar-pakar oriental, mereka menemui jalan atau cahaya untuk mengalahkan kebangkitan islam ini. Kekuatan mujahidin bisa dihancurkan dari dalam diri pejuang itu sendiri. Mereka menemui virus kejahatan yang bisa melumpuh ketangguhan setiap pejuang ini.

Bagi melumpuhkan gulungan kerabat keraton dan ningrat, belanda telah menusuk jarum adudomba dan pecah belah. Mereka mengistihar menyokong kerabat tertentu dan berjanji akan menaikkan mereka kelak menjadi pemerintah, sebagai proksi belanda. Barang-barang mewah dari barat dibawa masuk dan dipersembahkan kepada kerabat-kerabat yang berpaling tadah. Elaun-elaun diberi bagi menyenangkan kehidupan. Pesta-pesta hiburan dengan mendatangkan perempuan bule berambut perang untuk disantap lahap. Akhirnya sebahagian besar kerabat-kerabat yang mendokong perjuangan islam berpaling tadah atau mengundurkan diri dari perjuangan. Terdapat nama-nama seperti Ali Bashah Sentot Prawirodarjo.

Gulungan ulamak bisa disejukkan dengan mendatangkan seorang ulamak dari Arab yang bernama Ali Khalif. Belanda sudah cekap membaca bahawa ulamak dan rakyat nusantara sangat menghormati atau mengkuduskan sesuatu dari Arab, apalagi ulamak Arab. Dengan melibatkan Ki Dhadhapan, Kiyai Mojo, mereka berjaya mempengaruhi sebahagian besar ulamak dengan alasan perjuangan mengembangkan syariat Islam boleh dilaksanakan tanpa melawan belanda sebagai pemerintah yang sah. Ali Khalif dan barisan ulamak yang berpaling tadah menyokong belanda, dengan berbobotkan sebilangan hujah agama telah berjaya mempengaruhi para kiyai dan pesantren untuk meninggalkan jihad Diponegoro yang kelihatan sia-sia itu.

Akhirnya perjuangan Jihad Islam Diponegoro hanya didokongi sebilangan kecil kerabat dan kiyai yang masih setia dan yakin dengan perjuangan fisabilillah.

Diponegoro ditangkap belanda melalui suatu perundingan palsu yang dirancang oleh De Kock dengan bantuan pembelot Kiyai Haji Badaruddin dan Penghulu Pekik Ibrahim.

Ternyata mana-mana perjuangan rakyat hanya bisa dilumpuhkan dari dalam melalui munafik-munafik yang terdiri kaum kerabat dan sahabat seperjuangan sendiri. Berhati-hatilah!."

DATUK SERI NAZRI AZIZ BAPAK CONTOH TAHUN 2012... KAH KAH KAH !.

Gua sebenarnya MALAS jugak nak MENGULAS pasal hal ANAK dan BAPAK ni beb... tapi bila dah sibapak mengatakan ANAK SAYA BUKAN ISTERI SAYA itu yang buat gua TERPANGGIL untuk mengulas pasal SIANAK dengan SIBAPAK ni... kah kah kah... ianya adalah antara Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz sebagai BAPAK dan Nedim HUMMER sebagai ANAK... sebab gua panggil Nedim HUMMER adalah dirasakan yang Datuk Nazri Aziz ni tak BERBANGGA dengan nama beliau dihujung nama anak beliau...  kah kah kah !.
Rasa gua lah inilah PERTAMA KALI gua DENGAR yang si bapak mengatakan HAL anak beliau adalah URUSAN anak beliau BUKAN urusan beliau... kah kah kah... teringat lah gua KISAH lama berkenaan kejadian KEMATIAN seseorang yang dikaitkan dengan KETERLIBATAN anak beliau tersebut... mari kita TANYA Menteri ni apakah dimasa itu beliau TIDAK melakukan APA-APA untuk MEMBERSIHKAN nama anak beliau beb... kah kah kah !.
Kalau beliau kata TIDAK MELAKUKAN APA-APA... ok gua BOLEH TERIMA jawapan beliau yang mengatakan ANAK SAYA BUKAN ISTERI SAYA... tapi lu orang boleh PERCAYA ke yang beliau TIDAK MEMBUAT sesuatu bagi MEMBERSIHKAN nama anak beliau... kah kah kah... sebab itu apabila nak mengeluarkan KENYATAAN jangan lah KEPALA LUTUT DI JADIKAN SANDARAN beb... KELAK DIRI SENDIRI YANG AKAN TERPALIT SEKALI... kah kah kah !.

Apa lah yang dipandang oleh JUTAWAN BALAK SABAH MICHAEL CHIA sehingga MEMBENARKAN anak beliau Nedim HUMMER menggunakan KERETA MEWAH beliau... satu KETURUNAN bukan... satu NEGERI bukan... satu AGAMA bukan... JIRAN pun bukan... SAUDARA lagi lah JAUH... kah kah kah... jadi atas KEPENTINGAN apa yang membuat Michael Chia membenarkan Anak Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz MENGGUNAKAN kereta mewah beliau... mungkin atas SEMANGAT 1 MALAYSIA... cuba lah PULAK lu orang PIKIR-PIKIRKAN beb... kah kah kah !.

Kepada Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz lu jangan lah ingat RAKYAT BODOH... gua malas nak TAMBAH lagi hujung nya MACAM siapa... kah kah kah... rasa gua lu orang pun dah TAHU kalau bodoh tu macam siapakan beb... sudah-sudah lah dengan KENYATAAN BAHLUL BIN BANGANG tu Datuk... memang Datuk TAK TIDUR dengan anak Datuk... tapi kalau Datuk tidur sekali pun TAK SALAH kerana KASIH ANAK dan BAPAK TERPISAH TIDAK... memang JANGGAL kalau anak yang DEWASA tidur bersama bapak... tetapi kalau tidurnya dengan BETUL apakah itu SALAH... kah kah kah !.
Sedangkan anak LELAKI adalah PENYAMBUNG WARIS kepada si bapak... dan ada CERITA yang gua dengar iaitu "APABILA MATINYA ANAK ADAM... MAKA TERPUTUSLAH SEMUA AMALAN BELIAU DUNIA KECUALI... TERMASUK DIANTARNYA ANAK YANG SOLEH"... itu yang gua DENGAR dan FAHAMKAN lah Datuk... tak tahu lah pulak MACAM MANA yang Datuk dengar dan fahamkan ... sebab nya TELINGA kita ni serta OTAK kita BERBEZA Datuk... ialah macam Datuk dengar perkataan UMNO... yang mungkin bermakna Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu... tapi bagi gua Datuk ianya bermakna UNITED MUNAFIKUN NATIONAL ORGANISATIONS... kan TAK SAMA tu Datuk... kah kah kah !.  sumber MI
hemmmmm..... cakap siang pandang-pandang... cakap malam dengar-dengar... waktu siang terang dan boleh melihat dengan jelas sebab itu disuruh memandang apabila bercakap... mana kala malam pula gelap atau kalau ada cahaya pun mungkin kelam-kelam aje... jadi untuk itu adalah baik sebelum bercakap dengar-dengarkan kalau-kalau ada pergerakan disekeliling... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

Murid 7 tahun diperkosa secara kejam oleh gurunya

MESIR - Seorang murid berumur tujuh tahun di Mesir, diperkosa secara kejam oleh gurunya.
Menurut sebuah laporan di Harian Elfagr dan dikutip laman Emirates247, gadis kecil yang bersekolah di SD Al Mawasat,  Aswan, Mesir Hulu, suatu hari pulang ke rumah dan menangis kesakitan. Orangtuanya terkejut, apalagi ketika menemukan darah di pakaian puteri kecil mereka.
Si gadis kecil menuduh bahawa gurunya yang berumur 43 tahun membawanya ke sebuah ruang kelas yang kosong, menutup pintu, melucuti pakaiannya, lantas memerkosa sekaligus menganiayanya.
 
Gadis kecil itu bahkan masih ingat, bagaimana ia menjerit kesakitan, dan mengatakan kepada orangtuanya, bahawa   guru itu mengancam akan membunuhnya, jika dia berbicara tentang insiden itu.
 
Sementara, rakan-rakan si guru di sekolah itu mengatakan, dia telah bekerja di sana selama sekitar 20 tahun. Belum diketahui apa motif sang guru durjana itu melakukan tindakannya.
TRIBUNNEWS.COM 
 PANAS- Mengucap YB.....mengucap YB ....
Posted on Thursday, November 01 @ 22:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh lararatu

Oleh: DukunPasir

"

"I nak cakap dengan ketua Trafik sekarang...sambungkan cepat". Tegas Yb Jamal memberikan arahan tanpa perlu memberi salam.

" Iya Yb, ada apa boleh saya bantu?". Tanya Ketua Trafik Balai Polis dengan sedikit curiga apabila menerima panggilan dari YB Jamal yang juga rakan baiknya.

" Inilah i lupa malam ni harijadi anak dara I..tapi esok pagi I kena meeting dengan Menteri..I nak u arrangekan perjalanan esok supaya cepat sampai ". YB Jamal menyatakan hasratnya..maklumlah nak dekat Pilihanraya ni YB Jamal mesti tunjuk muka sekarang ...kalau tidak MELEPASLAH PELUANGNYA UNTUK MENJADI CALON meskipun dia tak pernah MERASA JADI CALON SPM !

" Susah juga YB, esok mesti semua nak balik beraya Haji...mesti jalan sesak ". Kata ketua trafik pula sambil melihat pergerakan aliran trafik di komputernya.

" I nak U uruskan juga esok... gunalah apa cara sekalipun yang i tahu pagi esok I dah sampai Putrajaya ". Marah Yb Jamal terus matikan telefon bimbitnya,

Ketua Trafik terkedu......Nak bantah tak boleh sebab YB ni kawan baik dia, banyak jasa YB ni padanya.....Pening memikirkan macam mana nak mengawal perjalanan YB Jamal esok sedangkan YB Jamal bukanlah tahap menteri atau VIP yang perlu diiring untuk kemana mana ,cumaaaaaaa .....YB Jamal ni banyak duittt itulah masalahnya.......

Waktu yang sama .......Dalam ladang sawit...... Haji Osman sedang memasang strategi untuk menangkap lembu liar supaya dapat dikorbankan selepas raya Haji nanti..kalau korban masa raya haji kurang untungnya kata haji Osmanlah.

" Susah nak tangkap lembu liar tu tuan Aji....kecuali tembak!. "Cadang Ramli rakan ternaknya yang sudah 30 tahun pengalaman menternak lembu dan baja taik lembu.

" Gila!! Nak kena upah semua tu...Ah!! Tahulah aku nak uruskan lembu tu esok, ko tahu dapatlah bahagian ko nanti!" Marah Haji Osman yang baru setahun berkecamuk dalam bidang penternakan lembu ini.

Pagi itu ketua Trafik telah mengarahkan 4 orang anggotanya untuk mengiring YB Jamal ke Putrajaya yang diketuai oleh Sarjan Musey. Awalnya perjalanan mereka lancar...tetapi bila nak menyusuri masuk dari Tol Ipoh ke Lebuhraya jalan dah mula sesak....Sarjan Musey berpatah balik ke arah MPV Mewah YB Jamal yang berada dibelakangnya......

" Jem lah YB! Selalu tak macam ni ...i rasa ada kemalangan lah depan tu....macam mana?' Sarjan Musey berkata setelah menongkat motornya.

" Hantu betullah!! Nak eksiden pun biarlah hari lainnn!! Kita ikut jalan kampung". Rungut Haji Jamal sambil menaikkan semula cermin keretanya.

" Tapiiii....." Belum habis Sarjan Musey berkata YB Jamal dah beri Isyarat untuk bergerak saja dari dalam MPV nya. Dengan serta merta mereka berpatah balik dengan menongkah arus jalan....Ada juga kenderaan yang bunyikan hon tetapi bunyi Siren motor polis trafik lagi kuat dan mengerunkan pemandu yang lain...semua ketepi dan terpaksa memberi laluan!

Mereka mula bergerak melalui jalan kampung dan semasa sampai ke Kampung Batu Sembilan ....YB Jamal terkenang kisah lampau kerana di Kampung inilah dia nekad KELUAR PARTI dan menjadi calon BEBAS yang menyebabkan dia dipulau oleh rakan rakan politiknya termasuk orang kampung....AHHH!! Peduli apa, yang penting DUIT AKU DAH BANYAK!! Lamunan YB Jamal terhenti lagi bila kelibat Sarjan Musey berpatah balik dan menuju ke arah MPVnya....." AHHH!! Apa lagi niiiiii". Marah YB Jamal pada pemandunya Wak Tukimin.

" Ada lembulah YB....liar pulak tu .....banyakkkkkk!! Sarjan Musey menunjukkan arah lembu lembu yang sedang berlari lintang pukang melintas jalan dan ada lembu yang berpatah balik dan bersiar siar ditepi jalan. Kelihatan Haji Osman sedang menghalau lembu dengan motornya tanpa menyedari gelagatnya diperhatikan oleh YB Jamal dan 4 orang polis Trafik.

"Bahaya ni kalau kita bergerak...lembu lembu tu macam liar ...sekejab lari melintas jalan sekejab ke belakang..... YB". Kata Wak Tukimin pemandunya yang sedari tadi cuma diam.

"Hantu betul!! " Marah YB Jamal lalu keluar dari keretanya. Wak Tukimin sempat berbisik pada pada Sarjan Musey "....Sekaya dan sehebat manapun YB KALAH JUGA DENGAN LEMBU". Mereka ketawa sendiri sambil melihat YB Jamal melulu ke arah Haji Osman yang sudah berpeluh peluh sambil memegang tali.

"Apahal lembu lembu kamu niiiii....Bahaya betul halau macam ni !!!" Marah YB Jamal pada Haji Osman yang leka mengikat tali untuk memerangkap lembu lembu liar.

" Eh!! YB Jamalllllll...errr...er...bukan lembu saya ni....saya cuma nak halau saja dari masuk kebun ". Haji Osman cuba berbohong untuk selamatkan diri. Dia terkejut kerana YB Jamal yang pernah diKEMPENnya dulu berada didepan nya dengan marah marah.

"HUH!! Tak Ngaku lagiiii...Cepat cepat halau aku nak lalu niiiiii". Bentak YB Jamal tanpa menyedari ada seekor lembu Jantan Liar yang berlari dan merempuhnya dari belakang......YB Jamal tersembam ke tanah, kepalanya terkena parang yang dipacakkan oleh Haji Osman. Darah mula mengalir keluar..Haji Osman terkejut!! Haji Osman terkedu!! Disaat itu juga Haji Osman dirempuh pula oleh lembu jantan liar tadi..Haji Osman tersandar di pangkal pokok ......matanya gelap dan pensan akibat rempuhan itu.

Sarjan Musey dan rakan rakannya melulu berlari mendapatkan mereka berdua. Lembu Jantan liar terus lari masuk kedalam semak kebun...HILANG!! Mungkin lembu jantan itu ternampak ada Pistol yang dibawa oleh Sarjan Musey dan rakannya.

Tak kala itu beberapa kenderaan sudah mula berkampung, orang ramai sudah mula membanjiri kawasan itu untuk melihat apa yang berlaku.....

YB Jamal sesak dan tenat...Darah menitik dari lehernya tidak berhentiiii...matanya melihat seseorang yang sedang berkata kata sesuatu padanya....dia macam kenal orang ituuuuuuu... YB Jamal cuba menguatkan diri ...Iya!! YB Abdullah LIM yang sedang memangku keadaannya yang sedang tenat itu...YB Abdullah Lim -Musuh politik yang sering dimakinya dalam setiap siri ceramah ..Banyak ditohmahnya...banyak direka dan difitnahnya YB Abdullah Lim yang baru memeluk Islam itu......tetapi SEKARANG YB ITULAH YANG SEDANG MENGAJARNYA MENGUCAP....Ingat Allah!! .....

"Mengucap Yb....mengucap...... Asyhadu An La Ilaha Illallah Wa Wa Asyhadu Anna Muhammadar Rasulullah "

Sebelum mata YB Jamal TERPEJAM................

SUMBER : http://jomgelakla.blogspot.com
"

Gambar perempuan cun yang sanggup berkorban jiwa raga demi BIGBANG.


ehGosip
Aku terkejut. Siyes terkejut.
Perempuan melayu islam yang sanggup meredah apa sahaja demi mendapatkan tiket konsert bigbang. Untuk rekod, gambar di atas ini dirakamkan bulan julai 2012. Konsert bigbang pula baru jek berlalu semalam. Tue pun dorang redah walaupun hujan. Tapi hujan tue sekejap je la. Betul2 peminat setia wa cakap lue.

Tiket vip termahal bernilai rm688. Yang termurah ialah rm388.

Ramai juga orang2 di malaysia yang sanggup buang duit untuk beli tiket konsert berharga rm388 ek? Aku nak beli baju bernilai rm200 pun aku fikir dekat sejuta kali. Ini depa kemain senang lenang beli tiket konsert vip berharga 388? Mesti kategori kaya raya neh.

Tiket biasa plak paling murah rm98. Haha. 98 pun mahal juga. Kalau korang tanya aku le.

Untuk rekod, konsert bigbang di malaysia mencecah kos sebanyak rm4juta. WOW.. mahal juga kos nak buat konsert di malaysia ek.

Menerusi apa yang aku tengok kat astro memang kemain meriah sambutan ke atas konsert bigbang. Setakat perempuan cina menjerit2 tue aku tak heran satusen pun. Lantak la dorang menjerit2 sampai terkeluar anak tekak. Tapi aku terperanjat sampai terbeliak2 mata besar aku bila tengok perempuan melayu menjerit2.

Alamak ai.

Yang pakai tudung pun kemain lagi kaw. Sedih. Kalau dorang neh aku leh jumpa bleh la aku hasut dorang dari jerit2 untuk bigbang yang satusen tak membantu kita baik la kita jerit2 untuk perjuangkan hak2 kita. Kalau pun ko hidup senang fikirkanlah berapa ramai muslim malaysia yang merempat yang memerlukan duit2 itu.. ini bagi pada bigbang. Alahai.. betul2 membazir la weh.

Sama seperti membazirnya perkara kat bawah neh.
  • Selain sperkara lagi yang patut dikongsi, menjadi fenomena lazim di konsert KPop, para peminat akan bersatu dan memberikan kejutan atau projek sokongan kepada artis pujaan mereka. BIGBANG tidak terlepas untuk merasainya. Bermula dengan bas, kain rentang sepanjang 50 meter (yang menelan kos lebih RM10,000) dan sehingga lah malam tadi projek 'Yellow Sea' (lightstick), LED biru (sewaktu lagu Blue) dan LED merah (sewaktu lagu Fantastic Baby) dan ucapan awal selamat hari lahir (yang ke-25) kepada TOP. Syabas kepada gabungan kelab peminat BIGBANG iaitu BigBang 1st Malaysia, My-vip, YG-Hype, Myvip atas usaha gigih kalian yang mengagumkan.


Sumber : sini

Syabas kepada kebodohan anda mengkayakan artis2 kesayangan anda. Ini barulah cinta kepada artis. Beli tiket mereka, kayakan mereka, mereka hidup senang lenang dengan rumah besar, kereta mewah, pakai baju berjenama, ada duit lebih cantikkan wajah dan badan.

Rileks.

Peminat2 bigbang jangan mudah melatah bila presiden kpopers bercakap benar. Susah tau nak pegang amanah jadi pemimpin cekap, bijak, jujur dan amanah neh. Bukan kerja mudah.

Aku bukan kutuk bigbang pun. Aku cuma kutuk peminat2 bigbang yang extreme terutamanya penganut muslim tue hah. Aku bahkan salute bigbang. Macam mana ek dorang berjaya perbodohkan korang?

Banyak kali aku terfikir soklan tue. Aku kena banyak belajar dari bigbang. Bukan apa, aku pun ada ura2 nak cedok duit2 dari poket korang tue. Tapi aku buat atas niat yang baik la. Paling2 koman ko dan aku dapat pahala. Daripada bagi kat bigbang yang terang2 dapat dosa. Muahaha..

Kalau rasa nak menangis, p la tengok gambar2 konsert kat sini. Kalau rasa nak terkejut dan pitam p la buka astro 705 dan 708. Aku rasa tak lama lagi kat 393 iaitu one hd pun mesti ada punya.

Umat islam sibuk kpop, jakim sibuk kejar jacklyn victor. Kelakar lah plak aku rasa.

Wakaka..

Sumber gambar : sini

Memburu Perogol Isteri, Melalui Facebook..


Facebook kini digunakan untuk mengejar pelaku Facebook kini digunakan untuk mengejar pelaku (collegebeing.com)

PERKAHWINAN awalnya diharapkan indah tetapi kemudiannya makin dingin, jarang intim. Masalah demi masalah muncul, hingga di ambang perceraian  Sebuah pengakuan mengejutkan terlontar dari mulut isteri. Ia mengaku dihantui masa lalunya, pernah diperkosa semasa remaja.  

Suami, yang tidak disebut namanya demi alasan perundangan, memaksa isterinya menyebutkan pelaku. Maka terlontarlah nama seorang lelaki bernama Andrew Mars. Dalam perbicaraan, yang terdakwa ialah Mars. Mangsa mengaku menyebut nama terdakwa atas paksaan suaminya.

"Saya tidak mahu memberi tahu nama pelaku, bimbang apa yang akan suami saya lakukan padanya," kata perempuan yang diperkosa, tidak disebut namanya itu di depan juri di Mahkamah Maidstone Crown.

Benar, suaminya yang tidak dapat terima perlakuan itu, lalu menggerodek situs jejaring sosial Facebook, menghubungi teman-teman lama isterinya itu. Setelah beberapa lama, menghubungi sejumlah nama, dia akhirnya dapat juga nombor telefon Mars.

Setelah dapat hubungi Mars, lelaki emosional itu datang ke rumah Mars. "Lalu memukul terdakwa," kata jaksa Isobel Ascherson.

Tertdakwa dilaporkan kepada polis atas tuduhan pemerkosaan. Memang mangsa perkosa itu mengaku awalnya tidak mahu melapor, tetapi suaminya memaksa.

"Suami saya kata, saya perlu lapor polis, jika tidak ia akan dituntut dalam kes serangan," demikian pengakuan mangsa dalam sidang mahkamah.

Mars, dari Bockenham House, The Fairway, Rochester, membantah tuduhan perkosaan dan perbuatan tidak senonoh yang dilakukan antara Februari dan Mac 2001, lebih 10 tahun lalu. Terungkap di mahkamah, masa itu Mars membuka sebuah kedai di Chatham High Street, yang sering dikunjungi pelajar-pelajar sekolah.  

Masa itu Mars berusia 27 tahun dan sudah berkahwin, digambarkan sebagai sosok yang "bersahabat, ramah dan kacak.Jaksa Ascherson mengatakan, hubungan Mars dan mangsa waktu itu masih remaja, makin jauh, dengan pelukan dan ciuman bibir. 

"Merekapun makin sering bertemu, kerana Mars selalu menjemput remaja itu masa turun dari bus sekolah," kata Isobel Ascherson.

Tidak lama sebelum ulang tahun mangsa, Mars dituduh mengajak perempuan itu ke sebuah lorong mati di Brook, merapat ke dinding dan memperkosa atau merogolnya. Mangsa yang takut-takut pulang ke rumah tidak memberi tahu siapa, tentang peristiwa mengerikan itu. Hingga tahun lalu, akhirnya dia mengaku di depan suaminya.

Facebook

Menggunakan Facebook dan jejaring sosial lain untuk membongkar pelaku kejahatan, terutama kejahatan seksual, adalah berita yang jarang didengar. Kebanyakan yang terjadi, mangsa pemerkosaan dan pelecehan, adalah kerana terjerat.

Seperti dimuat Daily Mail 4 Oktober 2012, pihak polis di Amerika Syarikat mengeluarkan peringatan soal keamanan internet pasca penangkapan seorang lelaki19 tahun didakwa memperkosa seorang gadis berusia 13 tahun yang ditemuinya di Facebook. Penyelidik di North Carolina, AS, menangkap Robert Weaver pada Selasa pagi. 

Penyelidikan mengungkap, Weaver punya 1,200 teman di Facebook, majoriti remaja puteri. Facebook dan situs jejaring sosial juga adalah lahan empuk atau tanah subur bagi para pedofil. 

“Jutaan pengguna mendaftar ke situs media sosial seperti Facebook setiap hari,” kata Jaksa Agung South Carolina, Alan Wilson.

Dengan  wajah terpampang di jejaring sosial melekat setiap nama, itu menjadi syurga bagi predator.

 “Facebook, ibarat  gergaji, dapat menjadi alat berguna di tangan orang yang tepat," kata Wilson. “Tapi, di tangan orang yang tidak memahami kekuatannya, itu menjadi senjata yang mematikan.” (Sumber: IH/Mirror.co.uk, Telegraph)
 UMNO KEDAH Kini Menerima Akibat Kerana Meletak Ketua Bahagian Sebagai Pengerusi
Posted on Thursday, November 01 @ 16:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh aya

Blog mummyrokiah

MB Kedah Ustaz Azizan Razak sekarang di dalam rangka melondeh segala kelemahan Kerajaan BN yang terdahulu di bawah pimpinan Ketua Pembangkang, Mahadzir Khalid- Link. Tindakan ini dilihat sebagai kesiapsiagaan persiapan untuk menghadapi PRU13 yang tidak berapa lama lagi. Sedikit demi sedikit kecurangan dahulu akan dapat rakyat nilai dengan waras siapa betul siapa salah. Strategi PAS ini diumpamakan seperti ‘air masuk telinga’. Apabila air sudah masuk telinga maka air juga diperlukan untuk masuk kembali di dalam telinga dan telinga ditunggang kembali bagi mengeluarkan air yang terperangkap.

Depan rakyat kita CANGKUL, Belakang rakyat kita main GOLF


Jika tidak saban hari telinga akan berdengung menganggu perkerjaan harian.

Di antara isu yang terbesar yang melibatkan bebillion ringgit ialah pendedahan pegangan tanah Kerajaan Negeri di Langkawi oleh Kedah Corporation Bhd dan Syarikat Singapura yang melibatkan padang golf di Langkawi. Mantan Pengerusi KCB dan Group Managing Director telah membuat penjelasan-Lihat Penjelasan di dalam usaha menjernihkan tohmahan ini. Walaubagaimanapun penjelasan-penjelasan rambang sebegini akan membuka ruang yang lebih besar kepada PAS untuk mencungkil lebih dalam lagi kepincangan projek tersebut. Ibarat membuka lapang sasar untuk ditembak.
Inilah akibatnya jika Pengerusi GLC di beri kepada politikus berjawatan maka jawapan-jawapan yang diberikan dilihat rakyat sebagai jawapan politik. Rakyat atau pengundi atas pagar tidak yakin dengan penjelasan ini, hanya yang yakin adalah ‘hardcore’ UMNO di kalangan penyokong tegar mereka sahaja.
Pentadbiran Najib seharusnya mengambil iktibar dari apa yang telah berlaku. Pengajaran besar kepada BN dan UMNO ialah tidak mengulangi dengan meletak mana-mana Ketua Bahagian UMNO sebagai peneraju utama GLC. Jawatan-jawatan Pengerusi, CEO, Group Managing Director atau Pengarah Urusan biarlah dilantik dari kalangan professional, mereka yang betul-betul berkelayakan dan berjiwa Melayu. 
Politik dengan perniagaan tidak harus dicampur-adukan. Kesilapan keputusan perniagaan bukan setakat mencemarkan maruah parti tetapi dengan jawatan ini juga mereka akan memperkudakan GLC untuk kepentingan politik peribadi mereka yang akhirnya akan melahirkan putaran politik wang yang ganas. Rakyat akan melihat UMNO sebagai gedung memperkayakan pemimpinnya dan akhirnya UMNO akan hancur seperti 'Semut yang mati kerana gula'.
Hakikatnya gelombang besar yang dilihat bakal merubah Kedah kini tercalar dengan watak-watak politikus yang rakus ketika memerintah.
UMNO KEDAH KINI MENERIMA AKIBAT KERANA MELETAK KETUA BAHAGIAN SEBAGAI PENGERUSI GLC.
 Khutbah: Kemuliaan Hanya Dengan Islam
Posted on Thursday, November 01 @ 18:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh aya

Oleh: ustaznik

"arafahSinopsis: Haji Wada’ Nabi SAW disertai puluhan ribu para Sahabat. Di Arafah, Nabi SAW berkhutbah menyampaikan pesanan-pesanan yang sangat penting kepada para Sahabat dan umatnya. Di antaranya agar Islam ini dipegang sungguh-sungguh. Nabi SAW sendiri sudah 23 tahun berjuang di Mekah dan Madinah. Sebuah perjuangan besar, bukannya yang bersifat peribadi dan menjaga kepentingan diri sahaja. Perjuangan inilah yang diwarisi dan Islam inilah yang menjadikan kita mulia dunia dan akhirat.

DSTG Presiden PAS berkhutbah Jumaat dgn tajuk di atas pada 10 Zulhijjah 1433H (26 Okt 2012):
 Klik >>>>>>>     Kemuliaan Hanya Dgn Islam (0)
 Pegawai Kerajaan dan Pegawai MB Ahmad Said direman SPRM
Posted on Thursday, November 01 @ 17:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh aya

Oleh: mohdnoorawang

"Where is TerengganuCerita dan berita di kopitiam di Kuala Terengganu Bandaraya Persisir Pantai dihangatkan dengan berita beberpa pegawai kerajaan Negeri Terengganu dan termasuk seorang pegawai yang berkhidmat pejabat menteri besar Dato' Seri Ahmad Said ditahan Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia cawangan Terengganu (SPRM).

Tambah berita tersebut seorang kontraktor juga ditahan reman oleh SPRM. Mengikut tokoh Veteran UMNO berkenaan berita tangkapan pegawai dan kontraktor telah dimaklun kepada Ahmad Said.

Rakyat ingin kepastian cerita sebenar dari Ahmad Said. Menjadi kebiasaannya satu satu kes rasuah yang melibatkan pejabat menteri besar negeri dikuasai oleh BN/UMNO kesnya ditutup dan SPRM berkata "Tiada bukti untuk didakwa". macam cerita atau drama melayu di tv3 dan RTM.Kita tunggu jawapan dan berita dari SPRM dan pejabat menteri besar Terengganu dan kenyataan dari MB Ahmad Said. Yang pasti Terengganu bermandikan rasuah dan kronimas serta salahtadbir yang parah termasuk GLC terengganu dan PMINT.
Namun apakan daya UMNO/BN hidupnya senonin dengan wang rasuah dan salahurus dan penyangat serta lanun modern yang bersifat syaitan yang dikenali.
Jika cerita dan berita tersebut betul atau sebaliknya, kami mengharap Ahmad Said dan SPRM Terengganu  membuat satu kenyataan rasmi. kita tidak mahu ada pihak yang dengki dan khianat kepada kerajaan Terengganu dan MB Ahmad Said sendiri. sekian ,tunggu dan lihat siapa kepanasan. Yang pasti Itik Ahmad Said Di ZOO Ahmad Said mati haus dan sakit.

 TGNA adalah di antara pemimpin yang paling sihat
Posted on Thursday, November 01 @ 07:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh Aspan Alias
Tok Guru Nik Aziz (TGNA) berkata di Kelantan semalam yang beliau tidak akan meletakkan jawatan dan berundur kerana desakan dari pihak-pihak yang tidak kena mengena dengan PAS. Beliau akan berundur jika desakan itu datangnya dari PAS. TGNA mengulas desakan Ibrahim Ali, Presiden Perkasa, yang meminta TGNA berundur kerana kesihatan beliau tidak membolehkan beliau mentadbir negeri Kelantan


TGNA berkata beliau akan hanya mempertimbangkan untuk berundur jika PAS mendesak beliau untuk meletakkan jawatan dan jawapan TGNA ini kepada saya adalah jawapan yang tepat dan benar. Di Kelantan yang menentukan siapa yang menjadi MB itu adalah PAS kerana rakyat Kelantan telah memandatkan PAS untuk mentadbir negeri Kelantan sejak tahun 1990 dahulu dan parti-parti serta pihak-pihak yang lain tidak ada hak untuk menuntut beliau meletakkan jawatan itu.

TGNA adalah seorang MB dan Ketua yang diberikan tugas untuk memantau kerja-kerja dan tanggungjawab pelaksana, iaitu pegawai-pegawai kerajaan negeri dilaksanakan dengan baik dan telus. Bagi saya TGNA adalah benar-benar seorang MB yang difahami dalam erti kata yang sebenarnya. Beliau tidak masuk campur di dalam pelaksanaan tanggungjawab kerajaan tetapi ‘accountable’ terhadap apa yang dilakukan oleh pihak pelaksana iaitu pegawai-pegawai dan penjawat awam di negeri itu.

Beliau tidak bersekongkol dengan pelaksana yang rasuah seperti yang dilakukan oleh MB-MB di negeri-negeri tadbiran UMNO. Banyak negeri-negeri tadbiran UMNO pelaksana dan penggubal dasar termasuk Menteri-Menteri Besarnya mengarah dan masuk campur dalam melaksanakan tugas dan tanggungjawab dan ia telah membawa kepada kegiatan korupsi yang meluas.

Jika penggubal dasar terutamanya MB hanya mengambil tugas sebagai pemantau kepada perlaksanaan dasar-dasar yang telah digubal dengan baik, maka budaya rasuah tidak akan berlaku dengan mudah. Rasuah berlaku di Kementerian-Kementerian Persekutuan disebabkan penggubal dasar yang diketuai oleh Menteri-Menteri dalam kementerian-kementerian itu tidak melaksanakan tugas dengan betul, iaitu untuk memantau segala tugas perlaksanaan kementerian itu dilaksanakan mengikut apa yang telah digubal.

Sebaliknya menteri-menteri menyalahgunakan kedudukan mereka dengan bersekongkol untuk melakukan kerja yang bertentangan dengan tugas yang diamanahkan kepada mereka iaitu untuk memastikan pelaksana tidak melakukan rasuah dan sebagainya. Jika menteri-menteri melaksanakan tugas yang sepatutnya dilakukan tidak mungkin rasuah berlaku dalam kadar yang sangat membimbangkan sehinggakan rakyat sudah hilang kepercayaan mereka kepada penggubal dasar yang diberi mandat oleh mereka.

Bagi TGNA beliau telah memberikan jawapan dengan betul. Yang penting ialah kesihatan pemikiran bukan setakat sihat tubuh badan. Jika pemikiran seorang MB seperti TGNA itu masih sihat, tidak ada apa masalah untuk terus menjadi MB dan pihak UMNO, Perkasa atau pihak-pihak lain tidak berhak untuk membuat tuntutan untuk beliau berundur.

Ramai pemimpin di dalam UMNO itu masih sihat tubuh badan mereka tetapi pemikiran mereka telah uzur. Jika mereka masih mempunyai pemikiran yang tidak uzur, segala rasuah dan salah guna kuasa tidak akan berlaku. Pemimpin yang rasuah itu melambangkan pemikiran yang tidak sihat. Jika pemikiran mereka sihat mereka akan tahu yang rasuah itu salah dan pemikiran yang sihat akan memberitahu mereka yang rasuah itu amat bersalahan dengan syariat agama dan satu dosa yang amat besar di sisi Tuhan. Itu sebabnya saya berulangkali mengingatkan semua yang pemakan rasuah itu samalah seperti orang yang memakan daging saudaranya sendiri.

Bagi saya TGNA adalah seorang pemimpin yang paling sihat kerana beliau masih mempunyai pemikiran yang kuat untuk memberitahu beliau dan kepimpinan beliau itu yang rasuah itu adalah kesalahan besar. Sesungguhnya pemimpin-pemimpin UMNOlah yang sudah uzur kerana tidak dapat menahan daripada melakukan rasuah besar-besaran.

Pemikiran TGNA masih terlalu sihat kerana beliau tidak mahu tunduk kepada desakan untuk membuat kekayaan dan duduk di rumah-rumah yang besar dan berglamor. TGNA masih sihat pemikiran beliau kerana beliau tidak membelikan isteri beliau cincin yang puluhan juta harganya.

TGNA tidak menggunakan wang rakyat untuk membayar bil kenduri perkahwinan anak beliau dan tidak berbelanjakan wang rakyat untuk mengadakan majlis sambutan hari jadi beliau. TGNA tidak terlibat dalam isu ber‘dating’ dengan teman wanita dengan membayar wang sejumlah ratusan ribu ringgit setiap kali ber’dating’ seperti yang dilakukan oleh seorang Menteri Persekutuan. Setakat yang kita semua tahu TGNA tidak ada teman wanita di luar rumah.

Pemikiran TGNA masih sihat kerana beliau tidak pergi berpeleseran di pusat-pusat karaoke dan membayar GRO-GRO dengan menggunakan wang rakyat dan beliau tidak pernah pun pergi bersukaria di pusat-pusat hiburan tempatan atau antarabangsa.

TGNA tidak seperti seorang MB yang kurang sihat pemikirannya yang terlibat dengan jenayah menghantar wang sebanyak RM10 juta ke London melalui sebuah pengurup wang yang begitu ‘dubious’ kedudukannya.

Jika kita timbang-timbang dengan secebis tulisan saya ini kita boleh membuat andaian yang ‘conclusive’ yang TGNA adalah seorang pemimpin yang paling sihat dan belum uzur lagi. Ssebaliknya pimpinan BN dan UMNOlah kumpulan pemimpin yang telah uzur kerana mereka tidak dapat menggunakan pemikiran mereka untuk menentukan yang mana satu yang tidak baik dan yang mana satu yang baik untuk dilakukan atau untuk tidak dilakukan.

Oleh kerana keuzuran pemikiran pimpinan BN dan UMNO inilah yang menyebabkan kerajaan pada hari ini menjadi persoalan besar oleh rakyat jelata.

Bagi saya, secara peribadi TGNA perlu terus bertanding dalam PRU ini kerana tidak ramai lagi pemimpin yang masih sihat seperti TGNA dan Tok Guru Hadi Awang dan beberapa orang pimpinan besar dalam DAP dan parti-parti yang lain. Mereka ini masih sihat kerana tahu yang mana baik dan yang mana buruk.

Pendeknya kalau kita hendak tahu mana satu pemimpin yang masih sihat ialah mereka yang belum terlibat dengan banyak dosa dan noda yang memercukan syariat agama dengan sesungguhnya.

Sesiapa yang tidak memercukan syariat yang diperintahkan Tuhan itu adalah mereka yang tidak sihat dan perlu direhatkan untuk membina kembali kesihatan mereka mengikut sudut agama dan syariat agama yang kita anuti.

Salah satu daripada sebab PAS mendapat sokongan ramai hari ini ialah kerana kesihatan kepimpinan dan pemikiran pemimpin mereka. Kerana kesihatan pemikiran mereka itulah rakyat sedang berlumba-lumba untuk menyokong pemimpin-pemimpin yang sihat sekarang ini.

............
http://aspanaliasnet.blogspot.com
  Kampus induk KUIN bakal jadi tumpuan antarabangsa
Posted on Thursday, November 01 @ 15:12:11 MYT
Dilulus untuk paparan oleh aya

Oleh  Warta Kedah

KUALA KETIL - Kampus Kolej Universiti Insaniah (KUIN) Kuala Ketil bakal menjadi tumpuan ramai di rantau ini apabila tasik buatannya sepanjang 1.2 km menepati piawaian antarabangsa sebagai venue pertandingan sukan air khususnya perahu panjang dan perahu naga pada masa depan.

Setiausaha Penang International Dragon Boat Federation (IDBF), Geh Teng Teik berkata, tasik tersebut dapat memuatkan sekurang-kurangnya lima lorong pertandingan bagi sesuatu kejohanan dan ianya akan menjadi salah satu venue tumpuan di rantau ini.

“Pencapaian yang diraih KUIN akan menjadi perintis buat institusi pengajian tinggi lain untuk membentuk pasukan mereka dalam dua acara berkenaan,” jelasnya.

Beliau berkata demikian semasa sesi perbincangan bersama Rektor KUIN, Prof. Dato’ Wira Dr. Jamil Osman di pejabatnya hari ini selepas melakukan tinjauan di sekitar Tasik KUIN bersama wakil syarikat Seagull Singapore, Ong Eng Boon.
Turut dibincangkan keperluan dan penyediaan asas bagi pasukan KUIN terutamanya dalam menyediakan perahu latihan bagi memastikan mereka terus kompetitif.

 Kisah Amy Search - Mentari Merah Di U***** Timur, Isi Dan Kulit
Posted on Thursday, November 01 @ 00:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Oleh: WFAUZDIN NSTENTU kita masih ingat bagaimana penyanyi rock, Amy Search telah menjemput Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Nik Aziz untuk merasmikan restoren beliau yang diberi nama 'Restoren Cheng Ho'bertempat di Wangsa Maju. Ketika itu, restoren tersebut amat laris apatah lagi ramai yang tahu bahawa Tuan Guru Nik Aziz yang merasmikan restoren tersebut.

Tahukah anda, restoren yang telah beroperasi hampir 4 tahun itu kini telah ditutup akibat mempunyai berbagai masalah? Ini lah yang telah dilaporkan oleh Kosmo baru-baru ini. Amy Search, yang begitu bangga dapat menyertai Umno memberi komen terhadap tragedi restorennya itu berkata, "Saya sedih kerana perniagaan ini sudah lama dijalankan tetapi akhirnya terpaksa ditutup," katanya.
Tuan Guru Nik Aziz di Restoren Cheng Ho


Beliau telah memulakan perniagaan tersebut dengan modal sebanyak RM250,00 empat tahun lalu. Dia kemudiannya telah menyerahkan segala urusan perniagaan kepada seorang rakan namun ia berdepan dengan pelbagai masalah. Mulanya ramai yang beranggapan restorennya itu akan bertambah maju dan besar sebaik sahaja beliau secara terbuka mengisi borang keahlian Umno, ternyata meleset samasekali. Benarlah, rezeki bukan di tangan Umno.
Begitu juga dikhabarkan dengan perniagaan Restoren Ikan Bakar Sekinchan yang dimiliki oleh Jamal, satu nama yang terkenal akibat beberapa kelakuan bodohnya di dalam beberapa isu berkaitan demontrasi. Budaya ampu dan bodek terhadap sang Penguasa ternyata tidak mendatangkan hasil. Sekali lagi kita perlu ingat, rezeki bukan di tangan Umno.
Imbas kembali - Perasmian Restoren Cheng Ho Oleh Tuan Guru Nik Aziz
Ada hikmahnya Amy Search tidak menyertai kita walaupun awalnya ramai yang beranggapan beliau menyokong perjuangan Tuan Guru Nik Aziz. Bayangkan jika beliau bersama kita, apakah kita tidak turut merasa malu dengan beberapa aksi anaknya secara terbuka yang amat mengaibkan? Eloklah beliau berada di sebelah sana kerana di situ pasti tiada siapa yang akan menegur apa jua yang beliau atau anaknya lakukan bahkan anaknya Nabila dibenarkan tampil dikaca TV secara terbuka dengan pakaian yang terasa malu untuk kita menyebutnya.
|
Akhirnya, serah borang Umno
Adakah masih ada lagi "Mentari Merah Di U***** Timur" ? Antara "Isi dan Kulit" , Amy Search memilih telah memilih kulit. /wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan: