Selasa, 29 Mac 2011

SENJATA MAKAN TUAN....DENGAN KHABAR DISINGAPURA GAJI RAKYAT LEBIH MAHAL DARI PEKERJA DARI LUAR..RAKYATNYA KERJA SELAGI TERDAYA...TU KEBAJIKANNYA

Rakyat hidup lebih selesa tanpa BN
Harakahdaily

KUALA LUMPUR, 29 Mac: Para pengundi Sarawak perlu bangkit menyanggah pemikiran lapuk dengan suatu persepsi baru bahawa tanpa BN rakyat akan hidup lebih selesa.

Pengarah Jabatan Pilihan raya Pemuda PAS Pusat, Mohd Firdaus Jaafar berkata, keadilan dan kesejahteraan tidak mampu lagi ditegakkan di bawah rejim BN.

“Jangan ada peluang buat BN memerintah buat sekian kalinya, kerana puluhan tahun mereka hidup mendera rakyat,” ujarnya dalam satu kenyataan.

Beliau yang juga ahli Parlimen Jerai menyeru supaya menjadikan tsunami politik tahun 2008 di Semenanjung sebagai inspirasi untuk berubah di Sarawak, kerana perubahan itulah yang akan mengubah nasib rakyat.

Katanya, rakyat di kerajaan negeri Pakatan Rakyat telah menikmatinya, kini tiba pula giliran pengundi di Sarawak.

Beliau juga memberitahu, pihaknya akan turun berkempen sempena pilihan raya negeri yang berlangsung pada 16 April ini dengan misi agar pengundi Sarawak memahami dengan lebih jelas penipuan dan penyelewangan yang dilakukan oleh Umno BN terhadap rakyat khususnya di negeri itu.

Selama ini, katanya rakyat mudah ditipu dengan pelbagai janji manis menjelang pilihanraya umum di mana janji pembangunan adalah janji wajib yang ditaburkan setiap kali pilihanraya berlangsung.

Tambahnya, pelbagai sogokan seperti kain pelikat, jalan raya diturap, pecah tanah, subsidi baja, hamper, wang saguhati, basikal dan macam-macam lagi adalah lumrah bagi BN.

“Selepas pilihanraya berlangsung pemimpin yang dipilih rakyat ini hilang entah ke mana bersama janji mereka.

“Rakyat pula sengaja dibiarkan hidup melarat terutamanya di kawasan pedalaman agar mereka terus berharap pemimpin BN boleh menghadirkan pembangunan,” katanya.

Katanya lagi, kemiskinan rakyat adalah kebanggaan BN kerana dalam kemiskinan itulah, rakyat akan meminta simpati mengharapkan sebekas bantuan terutama menjelang pilihan raya.

Pemimpin BN juga, ujarnya menanam dalam minda rakyat bahawa hanya BN mampu memerintah.

Selain BN, katanya pembangkang dianggap sesat dan pengkhianat di mana pemimpin Pakatan Rakyat ditohmah dengan pelbagai fitnah yang direkayasa.

“Rakyat ditipu bahawa jika Pakatan Rakyat memerintah, rakyat akan hidup melarat dan susah. Inilah mentaliti kelas tiga yang cuba diputarbelitkan,” katanya lagi.

Jlasnya, demokrasi sebenar hanyalah mimpi di negara ini kerana demokrasi yang dicipta hanyalah untuk menguntungkan diri pemimpin BN semata-mata.

Menurutnya, dengan penyalahgunaan jentera kerajaan, manipulasi media yang berleluasa, daftar pemilih yang diragui, serta peranan SPR yang dicurigai menjadikan demokrasi Malaysia jauh tertinggal dengan negara lain.

“Kebebasan dan hak asasi rakyat dicerobohi. Rakyat dinafikan hak mendapatkan maklumat bebas dan telus,” ujarnya.


Karnival BN bukti pengangguran serius
Harakahdaily

KUALA LUMPUR, 29 Mac: Biro Mahasiswa Angkatan Muda Keadilan Malaysia percaya bahawa 300,000 orang dilaporkan mengunjungi karnival BN Youth Jobs membuktikan bahawa anak muda terutama di kalangan graduan mengalami masalah pengangguran dan pekerjaan tidak mengikut taraf pendidikan yang serius.

Pengarahnya, Mohd Saifullah Mohd Zulkifli berkata, berdasarkan jawapan parlimen dan kenyataan akhbar oleh Menteri Sumber Manusia Datuk S. Subramaniam pada Jun 2010 dan statistik Jabatan Perangkaan Jun lepas, menyatakan kadar pengangguran adalah pada tahap 3.7 peratus atau sekitar 426 600 orang yang menganggur.

Daripada 426 600 ribu ini, 7.5 peratus atau sekitar 32 000 adalah penganggur di kalangan graduan.

“Kadar pengangguran ini sudah cukup membuktikan bahawa generasi muda masih dalam krisis pekerjaan,” katanya dalam kenyataan kepada Harakahdaily.

Maka, ujarnya tidak hairan kehadiran yang ramai ke karnival itu menuntut tindakan yang lebih tegas menyelesaikan masalah pengangguran.

Katanya, karnival semata-mata tidak mampu menyelesaikan masalah graduan menganggur dan graduan bekerja tidak mengikut taraf pendidikan.

Ini, tambahnya melibatkan langkah kerajaan mengurus ekonomi dan tatakelola yang baik bagi membanyakkan peluang pekerjaan baik di peringkat kerajaan mahupun swasta.

Menurutnya, dasar kerajaan Barisan Nasional yang boros, mengkayakan syarikat kroni dengan projek mega dan masalah rasuah yang melebar dalam pentadbiran kerajaan menjadikan negara muflis dan akhirnya dana bagi membaiyai peluang-peluang pekerjaan dikurangkan di peringkat kerajaan dan pelabur tidak berminat melabur akibat rasuah dan dasar ekonomi yang berat sebelah.

“Biro Mahasiswa Angkatan Muda Keadilan Malaysia ingin menegaskan bahawa masalah pengangguran di kalangan generasi muda terutama graduan adalah masalah yang membelenggu kelompok ini,” katanya.

Justeru, ujarnya karnival semata-mata bukanlah tindakan mapan yang mampu menyelesaikan masalah pengangguran jangka masa panjang.

Tambahnya, dasar ekonomi yang lebih adil, menghapus rasuah adalah merupakan prinsip penting bagi membanyakkan peluang pekerjaan dalam negara.


Seminggu dimalukan, Anwar didendang bagai wira
Jimadie Shah Othman
Mac 29, 11
3:31am


Cukup seminggu isu video seks dikaitkan dengan dirinya, Datuk Seri Anwar Ibrahim pada Isnin malam didendang bagai wira dalam ceramah dan solat hajat Pakatan Rakyat yang dihadiri ribuan penyokong dan pemimpin utama Pakatan Rakyat.

Malah, dalam majlis di Stadium Melawati, Shah Alam itu, pihak di belakang penyiaran video kontroversi itu, terutama bekas ketua menteri Melaka Tan Sri Rahim Thamby Chik pula menjadi sasaran serangan balas Pakatan.

Dalam masa yang sama, anggota parlimen Sungai Petani Datuk Johari Abdul pula diangkat sebagai "hero" kerana versinya yang mempertahankan bahawa Anwar bukan "pelakon" dalam video 22 minit yang ditayangkan di sebuah hotel mewah di ibu negara minggu lalu.

Selain Anwar sendiri, hampir semua pemimpin kanan Pakatan hadir, termasuklah Murysidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, presiden parti itu Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Presiden PKR Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail, Penasihat DAP Lim Kit Siang dan Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim dan barisan exconya.

Bagi Anwar sendiri, beliau menyifatkan dakwaan terhadapnya itu sebagai langkah terakhir parti lawan bagi menghalang kemaraan Pakatan bagi menawan Putrajaya dalam pilihan raya umum yang dijangka tidak lama lagi.

Bagaimanapun, ketua pembangkang meminta penyokongnya tidak mempedulikan isu itu sebaliknya memfokuskan kepada perjuangan mereka melalui 'Buku Jingga' dengan mengutamakan isu tata kelola pentadbiran negara supaya berjalan betul.

Berbaju Melayu, bersongkok

Beliau juga berkata, tiga parti dalam Pakatan - PKR, DAP dan PAS - sudah selesai dalam pembahagian kerusi dan sehubungan usaha menumbangkan BN dan menamatkan pentadbiran 30 tahun Ketua Menteri Sarawak Tan Sri Abdul Taib Mahmud hendaklah digiatkan.

"Taib Mahmud ini sudah sama lama (bekas presiden Mesir) Hosni Mubarak," katanya disambut gelak ketawa ribuan penyokong yang hampir memenuhi stadium itu.

Pilihan raya negeri itu akan diadakan pada 16 Mac depan, yang menjadi penentuan kepada usaha Pakatan merampas tampuk pemerintahan daripada BN.

Mengulas itu video seks yang dikaitkan dengan dirinya, Anwar mempersoalkan kewibawaan Rahim dan membandingkannya dengan isu yang sama melibatkan Presiden MCA Datuk Seri Chua Soi Lek sebelum ini.

"Dalam kes Soi Lek, siapa edar ditangkap. Dalam kes ini, siapa edar dirai. Kebetulan namanya (orang itu) Rahim Thamby Chik," sindir Anwar yang berbaju Melayu dan bersongkok dalam ceramah itu.

Sambil mengaitkan Rahim dengan dakwaan rasuah yang membelenggu bekas pemimpin kanan Umno itu sebelum ini, Anwar juga mendakwa isu video itu ditimbulkan kerana pendakwaan terhadapnya di mahkamah dalam kes liwat membabitkan Mohd Saiful Bukhari Azlan adalah "lemah".

Nik Aziz hanya berdoa, bertakbir


Manakala Lim pula dalam ceramahnya sebelum itu mempersoalkan kenapa Datuk T sebagai pihak di belakang penyiaran video itu kepada pihak media dan beberapa ahli politik tidak ditangkap sehingga sekarang.

Bagi menyelesaikan masalah itu, Lim yang juga anggota parlimen Ipoh Timur mencadangkan diadakan persidangan meja bulat melibatkan keanggotaan daripada pelbagai parti, termasuk BN, NGO dan tokoh semua agama.

"Bagaimanapun, langkah pertama hendaklah tangkap Datuk T dan bawa ke muka pengadilan terlebih dahulu," kata pemimpin popular DAP itu lagi.

Manakala Abdul Hadi pula mengulas dakwaan terhadap Anwar itu daripada aspek agama yang mana dakwaan terhadap Anwar itu didakwanya tidak dibuat mengikut kaedah hukum Islam.

"Ini ditayangkan di hotel, bukan mahkamah... Sepatutnya siasat jenis kameranya, filem yang digunakan, siapa pelakonnya, siapa penerbitnya," katanya yang juga anggota parlimen Marang.

Bagaimanapun, acara puncak yang dinantikan, iaitu ceramah Nik Abdul Aziz mungkin mengecewakan ramai penyokongnnya apabila beliau hanya naik ke pentas bagi membacakan doa dan bertakbir tiga kali.

Pemimpin veteran PAS itu tidak langsung berceramah, dipercayai kepenatan setelah menghadiri program lain sebelum itu.


DARI BLOG LAIN...


PERINGATAN KEPADA YAB HAJI DATO' SERI DR MAHATHIR DAN DATO GANI PATAIL

Saya ingin menyampaikan peringatan sebagai seorang Islam yang sungguh cintai kepada ALLAH swt dan amat takut kepada balasan NYA jikalau mengengkari. Menjadi kewajipan saya untuk memperingati perkara sedemikian:

YB Saudara Tuan Haji Tan Sri Datuk Rahim Thambi Chik,

Lupakah saudara peristiwa yang begitu murni selepas solat sebelum saudara berangkat ke mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO selepas sahaja saudara menerajui jawatan sebagai Ketua Pemuda UMNO pada tahun 1993. Ingatkah janji saudara kepada saudara Haji Anwar Haji Ibrahim dan yang lebih penting lagi janji saudara kepada diri saudara. Saudara, saya mesti memperingatkan janji saudara supaya kita semua cuba membetulkan kesilapan silam kita, bertaubat dan mohonlah kepada ALLAH swt semoga diberi pengampunan.

Malam itu saudara memakai baju putih untuk melambangkan kesucian perjuangan, sifat rendah diri dan meneruskan tradisi Pemuda UMNO. Ingatkah saudara yang saudara Anwar mencadangkan kepada saudara supaya menyalin kepada baju batik lengan panjang dan telah pun mengambil baju kepunyaannya untuk diguna oleh saudara. Saudara mengatakan saudara mempunyai baju sedemikian didalam kereta.

Saudara Tuan Haji, apakah yang diperkatakan oleh saudara Tuan Haji Anwar, " You ni berubahlah sikit, apa ni orang sampai kata Rahim tu taruk skirt kat tiang talipon pun, pi". Saudara dengan penuh tawaduk terus menjawab " I akan berubah". Kami Amin bersyukur.

Saudara saya sedih, kita gagal mengkotakan Amin kita.

Saya banyak terhutang budi kepada saudara. Benar saya mengetahui dan mengakui kurniaan Datuk daripada TYT Yang DiPertua Negeri Melaka telah dianugerahkan bukan setakat cadangan bahkan dorongan persendirian saudara. Saya tidak dapat membalaskan budi saudara. Saya tidak sekali-kali ingin mengaibkan saudara. Saya hanya seorang insan yang lemah yang terpaksa menjalankan tugas ke jalan ALLAH swt.

YAB Saudara Ayahanda Tuan Haji Dato' Seri Dr Mahathir,

Dengan penuh insaf saya ingin memperingatkan kepada YAB Tuan Haji mengenai perkara di atas. Kita selalu berjumpa. Kita saling kenal diantara satu sama lain. Saya masih berkhidmat didalam kerajaan. Saya tidak mempunyai jalan yang lain untuk menyampaikan perkara ini kepada Tuan Haji yang saya hormati. YBhg Tan Sri Aziz atau pun YBhg Dato' Ali susah untuk mendapatkan ruang untuk menyelitkan saya dalam 'work schedule' YAB yang begitu sibuk.

Saudara Rahim Dahalan (lebih terkenal dengan pangilan 'Rahim King') dan saudara Kapt. (B) Sudirman Haji Ahmad adalah kenalan kepada YAB Tuan Haji. Tiada siapa dapat menafikan ini. Sebagai pegawai kontrak, mereka diberi tugas-tugas khas dalam Biro Tata Negara. Mereka merupakan jurulatih yang disegani oleh semua pihak. Kami sedar disatu masa dahulu mereka berdua adalah orang kepercayaan YAB Tuan Haji. Malah Pas Keselamatan mereka adalah dari taraf yang tertinggi, lebih tinggi dari taraf pas keselamatan saya untuk memudahkan mereka melaksanakan tugas-tugas mereka. Saya begitu kagum dengan prestasi mereka.

Saya masih ingat lagi tentang Kursus Perdana ulung yang begitu berkesan. Diantara perkara yang diketengahkan oleh YAB Tuan Haji ialah sifat murni. Saya masih teringat kata-kata YAB "a leader must be whiter than white". Saya yakin kepada kata-kata ini. Bahkan inilah cogankata yang sentiasa dilaungkan YAB Tuan Haji dibeberapa Kursus Perdana.

Saya terpaksa memperingatkan YAB Tuan Haji kepada peristiwa berikut kerana kita wajib melakukan kebenaran sungguh pun perkara itu begitu pahit demi ALLAH. Suatu petang saudara Rahim dan saudara Sudirman telah bergegas ke Sri Perdana. Mereka telah membawa bersama mereka gadis daripada Melaka yang telah di rogol, guru disiplin daripada sekolah murid tersebut dan pa'cik kepada murid tersebut. Mereka yang bertiga ditinggalkan dipondok keselamatan polis, saudara Rahim dan Sudirman terus masuk ke Sri Perdana. Mereka seperti biasa memberikan taklimat politik/keselamatan khas kepada YAB Tuan Haji. Mereka mula memberikan taklimat mula daripada negeri di utara, satu persatu menuju ke selatan. Sama ada ini satu tektik mereka untuk meredakan keadaan hanya mereka yang mengetahui (Kapt (B) Sudirman adalah pakar Psychological Warfare (Psywar) kelulusan Institut termahir didalam bidang ini di Amerika Syarikat).

Cuba YAB Tuan Haji memperingati kembali apakah perkara yang mula-mula YAB Tuan Haji persoalkan bila taklimat sampai ke negeri Melaka. "Kes Rahim (yang dimaksudkan YB Haji Rahim Thambi Chik) apa ceritanya?"

Saudara Rahim terus menjawab bahawa itulah sebabnya mereka datang berjumpa dengan YAB Tuan Haji. YAB Tuan Haji terus mengatakan "A leader must be seen to be whiter than white". Saudara Rahim seterusnya memberitahu bahawa budak perempuan dan rombongannya ada di pondok keselamatan. YAB Tuan Haji suruh budak perempuan tersebut dan rombongan masuk. YAB Tuan Haji seterusnya menyoal budak perempuan berkenaan yang pada masa itu hanya berumur lebih kurang 15 tahun.

YAB Tuan Haji diantara lain mengemukakan soalan-soalan berikut kepada budak perempuan berkenaan:

a. Macam mana kenal YAB Tuan Haji Tan Sri Rahim Thambi Chik

b. perkara itu berlaku

c. kali perkara rogol ini berlaku

d. Berapa dibayar

Saya percaya YAB Tuan Haji Dato' Seri Dr Mahathir masih ingat akan jawapan-jawapan yang diberi oleh budak perempuan tersebut.

Jikalau YAB Tuan Haji Dato' Seri ingin mengimbas kembali kisah ini mungkin YAB Tuan Haji boleh berhubung dengan mereka-mereka ini:

Saudara Rahim Dahalan 012-2109016

Saudara Kapt. (B) Sudirman Haji Ahmad 012-2013917

YBhg Dato' Ali (ADC YAB Tuan Haji Dato' Seri)

YBhg Dato Gani Patail,

Saudaralah yang memberi tahu kami bahawa saudara telah pun mempunyai bukti DNA untuk mendakwa YAB Tuan Haji Tan Sri Rahim Thambi Chik. Saudara sungguh kecewa bila saudara Mengatakan "Mahathir stopped me from prosecuting".

Perkara yang di Pelajari. Siapakah yang bercakap benar?

Untuk pengetahuan YAB Tuan Haji Dato' Seri keupayaan profesional kami di Cawangan Khas E3M di waktu itu amat mengkagumkan. Mengikut arahan YAB Tuan Haji Dato' Seri kediaman rasmi TPM yang didiami Tuan Haji Anwar Hj Ibrahim telah dirakamkan secara sulit. Ketua kami diwaktu itu Tuan Haji Datuk Amir Junus diwaktu itu sangat rapat dengan Tuan Haji Anwar Haji Ibrahim telah memberi tahu perkara ini kepada Tuan Haji Anwar Haji Ibrahim.

Kami percaya YAB Tuan Haji Dato' Seri masih ingat dalam perbualan akhir YAB Tuan Haji Dato' Seri dengan Tuan Haji Anwar Haji Ibrahim, Tuan Haji Anwar ada berkata " You even bug my house". YAB Tuan Haji Dato' Seri Dr. menjawab tanpa emosi " I did it for security reason". Kami tahu siapa yang bercakap benar.





Panas: Agaknya Mastermind Video Seks Si Rahim Tambi Chik Itu Terpengaruh Filem Hang Tuah


Kontroversi kes video seks yang didedahkan oleh "Datuk T" nampaknya semakin panas sekarang ini. Apa tidaknya, nampak benar mereka yang terbabit mula gusar selepas beberapa maklumat penting dibocorkan oleh "orang dalam" sendiri. Maka kini ketiga-tiga "Datuk T" terbabit mula mencaturkan apakah strategi mereka untuk membuktikan lelaki yang terdapat dalam video seks tersebut adalah benar-benar"Anwar Ibrahim". Ramai yang mula sangsi dengan "konspirasi terbaru ini". Malah, dikalangan penyokong UMNO BN dan mereka yang selama ini sudah mula percaya kes liwat Anwar. Kini mula ragu-ragu dan bertambah simpati kepada Ketua Umum PKR itu. UMNO BN tersalah percaturan apabila menggunakan video seks tersebut untuk menjahanamkan masa depan dan karier politik Anwar. Apa yang berlaku kini rakyat mula yakin yang Anwar sebenarnya menjadi mangsa percaturan politik kotor musuh-musuh beliau. Bahkan terdengar suara rakyat kini yang mula yakin yang Anwar tidak bersalah dan beliau adalah mangsa konspirasi peringkat tertinggi. Memang benar kita ada dengar mereka yang terlibat telah dipanggil oleh pihak polis di Ibu Pejabat Polis Bukit Aman. Namun, apakah kita boleh percaya bahawa ia untuk menyelesaikan kes atau memantapkan kes berkenaan. Semua ini dilihat seperti satu sandiwara yang akhirnya akan merosakkan minda rakyat.

Agaknya Si Rahim Teroengaruh Filem Hang Tuah

Tambah mengejutkan apabila"Mastermind" video seks si Rahim Tambi Kecik mahu Anwar meletakkan jawatan beliau daripada politik. Kononnya dalam skandal seks beliau dulu, Awwar adalah pemimpin UMNO yang bertanggungjawab mahu beliau meletakkan jawatan. Punya dangkal minda bekas Ketua Menteri Melaka ini, patutlah hayatnya tidak panjang memimpin negeri Hang Tuah itu. Kenapa dia mahu Anwar letak jawatan? Sedangkan Anwar memang sudah pun dipecat oleh Mahathir daripada jawatan Timbalan Presiden UMNO dan Timbalan Perdana Menteri Malaysia pada 2 September 1998. Bukankah ini bermakna Anwar sudah terima hukuman dan kenapa beliau mahu Anwar letak jawatan lagi?. Bukankah Anwar sudah tidak duduk dalam UMNO dan kini menjadi Ketua Umum PKR. Mereka yang wajar menyuruh Anwar letak jawatan ialah ahli-ahli PKR itu sendiri. Kenapa Rahim Tambi Kecik begitu sibuk sangat. Nampak benar belai memang merancang untuk menjatuhkan Anwar dek kerana "dendam kesumat" lama yang masih beraja dihatinya. Apakah beliau akan menjadi seperti Patih Karma Wijayadalam filem Hang Tuah (foto) itu agaknya. Gara-gara fitnah terhadap Hang Tuah kerana membuat onar dalam istana dengan gundik Sultan yang bernama Melor (kekasih Hang Tuah ketika menuntut ilmu di Gunung Ledang), maka akhirnya Hang Tuah dihukum bunuh oleh Sultan. Agaknya, Si Rahim ni memang terpengaruh dengan filem tersebut agaknya. Lagi pun Hang Tuah adalah Pahlawan Melayu Melakaiaitu negeri asalnya Rahim Tambi Kecik.



KES ROGOL YB HAJI TAN SRI DATUK RAHIM THAMBI CHIK
PERINGATAN KEPADA YAB HAJI DATO' SERI DR MAHATHIR BIN MOHAMED DAN YBhg DATO
GANI PATAIL

Saya ingin menyampaikan peringatan sebagai seorang Islam yang sungguh cintai
kepada ALLAH swt dan amat takut kepada balasan NYA jikalau mengengkari.

Menjadi kewajipan saya untuk memperingati perkara sedemikian:

YB Saudara Tuan Haji Tan Sri Datuk Rahim Thambi Chik,

Lupakah saudara peristiwa yang begitu murni selepas solat sebelum saudara
berangkat ke mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO selepas sahaja saudara
menerajui jawatan sebagai Ketua Pemuda UMNO pada tahun 1993. Ingatkah janji
saudara kepada saudara Haji Anwar Haji Ibrahim dan yang lebih penting lagi
janji saudara kepada diri saudara. Saudara, saya mesti memperingatkan janji
saudara supaya kita semua cuba membetulkan kesilapan silam kita, bertaubat
dan mohonlah kepada ALLAH swt semoga diberi pengampunan.

Malam itu saudara memakai baju putih untuk melambangkan kesucian perjuangan,
sifat rendah diri dan meneruskan tradisi Pemuda UMNO. Ingatkah saudara yang
saudara Anwar mencadangkan kepada saudara supaya menyalin kepada baju batik
lengan panjang dan telah pun mengambil baju kepunyaannya untuk diguna oleh
saudara. Saudara mengatakan saudara mempunyai baju sedemikian didalam
kereta.

Saudara Tuan Haji, apakah yang diperkatakan oleh saudara Tuan Haji Anwar, "
You ni berubahlah sikit, apa ni orang sampai kata Rahim tu taruk skirt kat
tiang talipon pun, pi". Saudara dengan penuh tawaduk terus menjawab " I akan
berubah". Kami Amin bersyukur.

Saudara saya sedih, kita gagal mengkotakan Amin kita.

Saya banyak terhutang budi kepada saudara. Benar saya mengetahui dan
mengakui kurniaan Datuk daripada TYT Yang DiPertua Negeri Melaka telah
dianugerahkan bukan setakat cadangan bahkan dorongan persendirian saudara.
Saya tidak dapat membalaskan budi saudara.

Saya tidak sekali-kali ingin mengaibkan saudara. Saya hanya seorang insan
yang lemah yang terpaksa menjalankan tugas ke jalan ALLAH swt.

YAB Saudara Ayahanda Tuan Haji Dato' Seri Dr Mahathir,

Dengan penuh insaf saya ingin memperingatkan kepada YAB Tuan Haji mengenai
perkara di atas. Kita selalu berjumpa. Kita saling kenal diantara satu sama
lain. Saya masih berkhidmat didalam kerajaan. Saya tidak mempunyai jalan
yang lain untuk menyampaikan perkara ini kepada Tuan Haji yang saya hormati.
YBhg Tan Sri Aziz atau pun YBhg Dato' Ali susah untuk mendapatkan ruang
untuk menyelitkan saya dalam 'work schedule' YAB yang begitu sibuk.

Saudara Rahim Dahalan (lebih terkenal dengan pangilan 'Rahim King') dan
saudara Kapt. (B) Sudirman Haji Ahmad adalah kenalan kepada YAB Tuan Haji.
Tiada siapa dapat menafikan ini. Sebagai pegawai kontrak, mereka diberi
tugas-tugas khas dalam Biro Tata Negara. Mereka merupakan jurulatih yang
disegani oleh semua
pihak. Kami sedar disatu masa dahulu mereka berdua adalah orang kepercayaan
YAB Tuan Haji. Malah Pas Keselamatan mereka adalah dari taraf yang
tertinggi, lebih tinggi dari taraf pas keselamatan saya untuk memudahkan
mereka melaksanakan tugas-tugas mereka. Saya begitu kagum dengan prestasi
mereka.

Saya masih ingat lagi tentang Kursus Perdana ulung yang begitu berkesan.
Diantara perkara yang diketengahkan oleh YAB Tuan Haji ialah sifat murni.
Saya masih teringat kata-kata YAB "a leader must be whiter than white". Saya
yakin kepada kata-kata ini. Bahkan inilah cogankata yang sentiasa dilaungkan
YAB Tuan Haji dibeberapa Kursus Perdana.

Saya terpaksa memperingatkan YAB Tuan Haji kepada peristiwa berikut kerana
kita wajib melakukan kebenaran sungguh pun perkara itu begitu pahit demi
ALLAH. Suatu petang saudara Rahim dan saudara Sudirman telah bergegas ke Sri
Perdana. Mereka telah membawa bersama mereka gadis daripada Melaka yang
telah di rogol,
guru disiplin daripada sekolah murid tersebut dan pa'cik kepada murid
tersebut. Mereka yang bertiga ditinggalkan dipondok keselamatan polis,
saudara Rahim dan Sudirman terus masuk ke Sri Perdana. Mereka seperti biasa
memberikan taklimat politik/keselamatan khas kepada YAB Tuan Haji. Mereka
mula memberikan taklimat
mula daripada negeri di utara, satu persatu menuju ke selatan. Sama ada ini
satu tektik mereka untuk meredakan keadaan hanya mereka yang mengetahui
(Kapt (B) Sudirman adalah pakar Psychological Warfare (Psywar) kelulusan
Institut termahir didalam bidang ini di Amerika Syarikat).

Cuba YAB Tuan Haji memperingati kembali apakah perkara yang mula-mula YAB
Tuan Haji persoalkan bila taklimat sampai ke negeri Melaka. "Kes Rahim (yang
dimaksudkan YB Haji Rahim Thambi Chik) apa ceritanya?"

Saudara Rahim terus menjawab bahawa itulah sebabnya mereka datang berjumpa
dengan YAB Tuan Haji. YAB Tuan Haji terus mengatakan "A leader must be seen
to be whiter than white". Saudara Rahim seterusnya memberitahu bahawa budak
perempuan dan rombongannya ada di pondok keselamatan. YAB Tuan Haji suruh
budak perempuan tersebut dan rombongan masuk. YAB Tuan Haji seterusnya
menyoal budak perempuan berkenaan yang pada masa itu hanya berumur lebih
kurang 15 tahun.

YAB Tuan Haji diantara lain mengemukakan soalan-soalan berikut kepada budak
perempuan berkenaan:

a. Macam mana kenal YAB Tuan Haji Tan Sri Rahim Thambi Chik
b. Dimana perkara itu berlaku
c. Berapa kali perkara rogol ini berlaku
d. Berapa dibayar

Saya percaya YAB Tuan Haji Dato' Seri Dr Mahathir masih ingat akan
jawapan-jawapan yang diberi oleh budak perempuan tersebut.

Jikalau YAB Tuan Haji Dato' Seri ingin mengimbas kembali kisah ini mungkin
YAB Tuan Haji boleh berhubung dengan mereka-mereka ini:

Saudara Rahim Dahalan 012 2109016
Saudara Kapt. (B) Sudirman Haji Ahmad 012 2013917
YBhg Dato' Ali (ADC YAB Tuan Haji Dato' Seri)


YBhg Dato Gani Patail,

Saudaralah yang memberi tahu kami bahawa saudara telah pun mempunyai bukti
DNA untuk mendakwa YAB Tuan Haji Tan Sri Rahim Thambi Chik. Saudara sungguh
kecewa bila saudara mengatakan "Mahathir stopped me from prosecuting".

Perkara yang di Pelajari

Siapakah yang bercakap benar?

Untuk pengetahuan YAB Tuan Haji Dato' Seri keupayaan profesional kami di
Cawangan Khas E3M di waktu itu amat mengkagumkan. Mengikut arahan YAB Tuan
Haji Dato' Seri kediaman rasmi TPM yang didiami Tuan Haji Anwar Hj Ibrahim
telah dirakamkan secara sulit. Ketua kami diwaktu itu Tuan Haji Datuk Amir
Junus diwaktu itu sangat rapat dengan Tuan Haji Anwar Haji Ibrahim telah
memberi tahu perkara ini kepada Tuan Haji Anwar Haji Ibrahim.

Kami percaya YAB Tuan Haji Dato' Seri masih ingat dalam perbualan akhir YAB
Tuan Haji Dato' Seri dengan Tuan Haji Anwar Haji Ibrahim, Tuan Haji Anwar
ada berkata " You even bug my house". YAB Tuan Haji Dato' Seri Dr. menjawab
tanpa emosi " I did it for security reason".

Kami tahu siapa yang bercakap benar.


RENUNGAN DARIPADA E3M

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Sedarlah Cyber
NETwork Group. http://listen.to/sedarlah
E-mail group kami -> sedarlah@egroups.com
Untuk melanggan -> sedarlah-subscribe@egroups.com
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
-----------------------------------------------
FREE! The World's Best Email Address @email.com
Reserve your name now at http://www.email.com

Tiada ulasan: