Rabu, 30 Mac 2011

NI BUNGA2 ZINA....KESAN BELAJAR DENGAN SISTEM CAMPUR...MEMISAHKAN ILMU PENGETAHUAN DENGAN PENCIPTA@ALLAH...HUKUM ALLAH TAK DILAKSANA..TERIMA PADAHNYA

Berkucupan dalam kereta

KAMPUNG RAJA – Seorang penuntut institusi pengajian tinggi (IPT) yang ditahan ketika sedang bermadu kasih dengan pasangannya di dalam sebuah kereta dihukum denda RM2,500 oleh Mahkamah Rendah Syariah di sini, selepas mengaku bersalah terhadap tuduhan berkhalwat pada Disember 2007.

Wanita berusia 21 tahun yang menuntut di sebuah IPT di Maran, Pahang itu membayar denda yang diperintahkan Hakim Syarie Mohd Nazri Yusof, manakala pasangannya telah dikenakan denda RM2,200 pada September 2008.

Dia itu didakwa mengikut Seksyen 31 (b) Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (takzir) Terengganu 2001 yang boleh dihukum denda maksimum RM3,000 atau penjara tidak lebih dua tahun atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan.

Mengikut fakta kes yang dibacakan Pendakwa Syarie, Timbalan Ketua Pendakwa Syarie Nik Mohd Shahril Irwan Mat Yusof, satu tangkapan khalwat telah dilakukan terhadap pasangan itu yang berada dalam sebuah kereta yang berhenti berhampiran Kem Seri Keluang dekat Bukit Keluang, kira-kira jam 3.40 petang, pada 9 Disember 2007.

Menurut fakta, ketika itu pintu kereta tertutup rapat dan penguat kuasa mendapati lelaki mencium pipi tertuduh serta kedua-duanya berkucupan mulut.

Ketika ditahan, tertuduh lelaki berusia 19 tahun beralamat di Kampung Gong Nangka, Jerteh bekerja sebagai buruh, manakala tertuduh perempuan berusia 17 tahun beralamat di Kampung Padang Luas Dalam adalah seorang penuntut.

Terdahulu, mahkamah menegur sikap tidak bertanggungjawab tertuduh perempuan itu yang sebelum ini lebih 20 kali gagal hadir ke mahkamah bagi mendengar kesnya sejak 2008.

Dalam rayuannya, penuntut itu yang hadir ditemani ibunya merayu mahkamah meringankan hukuman ke atasnya kerana masih belajar.

Sementara itu, Nik Mohd Shahril Irwan dalam penghujahannya meminta penuntut itu dikenakan hukuman berat yang setimpal kerana sebagai seorang yang terpelajar, tidak wajar dia melakukan perbuatan tidak bermoral itu yang boleh menjurus kepada perbuatan zina.

Beliau berkata, masalah moral termasuk gejala sosial dalam kalangan penuntut semakin serius memandangkan banyak pengakuan dibuat tertuduh lain semasa disoal siasat penguat kuasa Pejabat Agama sebelum ini mengaku pernah terlanjur dengan pasangan lain.




Gaji RM15,000 sebulan

GELANG PATAH – Hanya dengan RM50 bayaran yang dikenakan, pelacur warga Thailand mengaku mampu melayan lebih 10 lelaki setiap hari malah jumlah pendapatannya mencecah sehingga RM15,000 sebulan.

Namun kegiatan persundalan itu terbongkar apabila serbuan dilakukan dalam ‘Ops Minyak’ Jabatan Imigresen dengan kerjasama Majlis Perbandaran Johor Bahru Tengah (MPJBT) di empat lokasi berasingan.

Timbalan Penolong Pengarah II, Jabatan Imigresen Negeri, Amzari Abdul Jalil berkata, empat pelacur warga Thailand berumur antara 25 hingga 40 ditahan kerana menyalahgunakan pas lawatan sosial selain menjalankan kegiatan tidak bermoral.

“Hasil daripada maklumat awam, pihak kami telah memeriksa premis tiga tingkat yang mempunyai kira-kira 20 bilik mendapati salah satu bilik yang berada di tingkat bawah digunakan untuk menempatkan pelacur yang sedang menunggu pelanggan,” katanya.

Sinar Harian difahamkan, kebanyakan pelanggan yang melanggan pelacur terbabit terdiri daripada pekerja asing yang tinggal berhampiran dilihat sering keluar masuk ke rumah tumpangan itu melalui pintu belakang bagi mengelakkan aktiviti mereka dihidu pihak berkuasa.

Amzari berkata, pihaknya turut merampas beratus-ratus pek kondom yang disimpan di bawah tilam di beberapa bilik berasingan di premis sama, selain ada sebahagian yang telah digunakan termasuk wang tunai hasil aktiviti pelacuran.

“Seorang lelaki tempatan juga ditahan dipercayai ‘bapa ayam’ di bawah Seksyen 56 (1) (d) akta berkaitan kerana memberi perlindungan kepada warga asing terbabit,” katanya.

Selain itu, Amzari berkata, sasaran lokasi seterusnya di tiga pasar raya berjaya menahan enam pendatang asing tanpa izin (Pati) berumur lingkungan 21 hingga 36 tahun warga Indonesia yang dipercayai pekerja di pasar raya itu.

“Selain itu pihak kami turut menyerbu pusat cuci kereta di Tampoi dan berjaya menahan empat Pati di atas kesalahan mengikut Peraturan 39 (b) Peraturan-peraturan Imigresen 1963 iaitu melanggar syarat Pas Lawatan,” katanya.

Menurutnya, kesemua pati dan beberapa warga asing berkenaan ditahan dibawa ke Depot Tahanan Imigresen, Pekan Nenas, Pontian untuk tindakan lanjut.

Tiada ulasan: