Isnin, 9 Mac 2015

KENAPA KITA BUAT BEGITU...TAK BOLEH JUMPA KE...BINCANG...BUKAN JATUH MARUAH DALAM CERAMAH...BUAT SIDANG MEDIA BILA DIHALANG...KAN ELOK BINCANG...KAN COMEL...IKHLAS TAK IKHLAS ITU KERJA ALLAH...KITA TAK TAHU....SERAH PADA ALLAH SAJA

4:47PM - 5 Mar 2015

Kazim malu dituduh periwayat hadis palsu


Pendakwah terkenal Datuk Mohamad Kazim Elias menyifatkan tindakan mufti Perlis yang tidak bersetuju beliau dipilih menganggotai panel forum perdana hal ehwal Islam sebagai tidak adil dan memalukan dirinya.

Beliau berkata  Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin (kanan) mengeluarkan surat melalui Jabatan Mufti Perlis kira-kira dua minggu lepas bagi membatalkan beliau sebagai ahli panel forum yang diadakan sempena Hari Keputeraan ke-72 Raja Perlis Tuanku Syed Sirajuddin Putra Jamalullail, Mei depan.

"Secara peribadi saya malu apabila dituduh periwayat palsu. Saya hormat dia sebagai seorang mufti tetapi bila dia keluarkan kenyataan sebegitu seolah-olah saya menyampaikan benda yang tidak betul kepada pendengar ceramah saya selama ini.

"Mereka yang pernah dengar ceramah saya akan jadi keliru dengan isu ini.

"Saya terpaksa mempertahankan diri sebab ia menjejaskan kredibiliti dan imej saya sebagai seorang penceramah yang dituduh menggunakan riwayat palsu," katanya dalam sidang media di Ipoh hari ini.

Mohamad Kazim, atau lebih dikenali sebagai Ustaz Kazim, diminta mengulas penyebaran surat berkaitan di media sosial sejak pagi semalam yang menyatakan Jabatan Mufti Perlis tidak bersetuju dengan pemilihan beliau sebagai ahli panel forum berkenaan atas alasan sering menggunakan riwayat palsu dalam ceramahnya.

"Kalau saya dikatakan mengeluarkan riwayat yang tak sahih, sepatutnya perkara ini boleh dibawa berbincang, bukan dengan mengeluarkan surat dan tersebar meluas di media sosial," katanya.

Beliau berkata riwayat palsu yang dimaksudkan dalam surat berkenaan merujuk kepada rakaman di YouTube daripada satu ceramahnya yang antara lain menyatakan 'kenduri Rasulullah SAW menghidangkan roti jala dengan kuah kari.'

Mengulas perkara itu, Mohamad Kazim berkata beliau hanya membuat perbandingan bahawa di negara ini roti jala yang dicecah dengan kuah kari masih boleh dijadikan hidangan pada majlis kenduri.

"Mungkin dia ada isu lain yang tersirat di hati dia. Sebagai orang Islam (kita) sepatutnya saling tolong-menolong, bukannya menyekat," katanya.

- Bernama






Saturday, March 7, 2015


Ustaz KAzim Elias Tidak Diketahui Kelayakan Agama Beliau

Baru baru ini, Ustaz Kazim Elias telah dinasihatkan oleh Mufti Perlis supaya tidak dijemput berprogram di Perlis. Lantaran berpegangnya beliau dengan riwayat2 palsu khususnya kesah kononnya Nabi SAW makan roti jala dgn kari

Di dalam menjawab isu ini, Ustaz Kazim Elias telah menyerang Allahyarham Tok Guru Nik Aziz Nik Mat. Tulang Besi tidak mahu menjawab tuduhan jahat Kazim Elias itu kerana telah dijawab di sini.

Cukuplah dengan membandingkan kelayakan Kazim Elias berbanding Tok Guru Nik Aziz seperti di bawah:


Amatlah janggal Kazim Elias yang tiada kelayakan mahu menyanggah Tok Guru Nik Aziz yang terbukti kelayakan beliau bukan di satu tapi dua universiti peringkat antarabangsa.

KAzim menegur Nik Aziz umpama budak kecik menegur orang tua. Amat janggal bunyinya. Amat buruk rupanya.

Kazim Elias tidak diketahui kelayakan mahupun kemampuan beliau dalam ilmu agama.

Khabarnya dia mempunyai diploma Tahfiz Al Quran namun hingga hari ini bukti diploma beliau masih belum dibawa keluar kepada pengetahuan umum.

Taraf Ustaz Kazim tidak jauh bezanya dengan kita dalam ilmu keagamaan.

Orang seperti Kazim tidak layak untuk menjawab soalan2 berkaitan feqah dan syariah tapi UMNO membawa beliau ke sana ke mari menjawab soalan2 feqah.

Tidak diketahu sudah berapa banyak kesalahan yang telah dilakukan oleh Kazim ini.

Kita tidak tau Kazeem ini fasih atau tidak berbahasa Arab.

Tapi dipertontonkan oleh media UMNO seperti dia ulama besar dan berpengetahuan agama yang dalam.

Semua hanya sandiwara dan penipuan semata-mata.

Jangan tertipu dgn dongeng dan kata2 Ustaz Kazeem Elias.

Ditakuti anda nanti menjadi sesat dan jauh dari agama

TULANG BESI

cc di bawah adalah rakaman video Kazim Elias berkata Nabi makan roti jala dan kari


Gempar! Ustaz Kazim Elias Terpaksa Bersara Dari Berceramah Kerana Diugut Bunuh?



  • 581
    Share
Kuala Lumpur: “Saya terpaksa berhenti berceramah kerana bimbang sesuatu buruk menimpa keluarga. Selain dimaki hamun dalam blog dan Facebook, ada yang datang ke rumah dan pusat pengajian memberi ugutan (mahu) memukul dan membunuh saya.
“Ya, saya akan berhenti berceramah 28 November depan kerana saya kecewa difitnah dan dicerca bukan-bukan oleh pihak tidak bertanggungjawab,” kata penceramah bebas, Mohd Kazim Elias Al-Hafiz , 41, atau lebih dikenali sebagai Ustaz Kazim.
Beliau yang juga pengasas Pusat Pendidikan Al-Barakah bertekad tidak mahu lagi menerima undangan ceramah kerana kecewa dituduh ‘Ustaz Politik’.
Katanya, kesal dengan tuduhan yang dilemparkan beberapa pihak tertentu, beliau yang hampir 23 tahun berceramah di seluruh Malaysia memberi tumpuan terhadap pusat pengajiannya di Kampung Manjoi, Perak.
Selain itu, menurutnya, keputusan berhenti berceramah dibuat kerana ketika ini beliau tidak berapa sihat, selain baru-baru ini berlaku satu insiden rumahnya di Ipoh, Perak apabila ada pihak cuba menyimbah cuka. – Hmetro


USTAZ KAZIM AKAN BERHENTI BERCERAMAH KERANA DIUGUT BUNUH...TAPI AKAN BERHENTI BERKUATKUASA MULAI 28HB NOVEMBER 2013 DAN BUKANNYA BERHENTI SERTA MERTA!!!! Kuala Lumpur: “Saya terpaksa berhenti berceramah kerana bimbang sesuatu buruk menimpa keluarga. Selain dimaki hamun dalam blog dan Facebook, ada yang datang ke rumah dan pusat pengajian memberi ugutan (mahu) memukul dan membunuh saya. “Ya, saya akan berhenti berceramah 28 November depan kerana saya kecewa difitnah dan dicerca bukan-bukan oleh pihak tidak bertanggungjawab,” kata penceramah bebas, Mohd Kazim Elias Al-Hafiz, 41, atau lebih dikenali sebagai Ustaz Kazim. Beliau yang juga pengasas Pusat Pendidikan Al-Barakah bertekad tidak mahu lagi menerima undangan ceramah kerana kecewa dituduh ‘Ustaz Politik’. Katanya, kesal dengan tuduhan yang dilemparkan beberapa pihak tertentu, beliau yang hampir 23 tahun berceramah di seluruh Malaysia memberi tumpuan terhadap pusat pengajiannya di Kampung Manjoi, Perak. Selain itu, menurutnya, keputusan berhenti berceramah dibuat kerana ketika ini beliau tidak berapa sihat, selain baru-baru ini berlaku satu insiden rumahnya di Ipoh, Perak apabila ada pihak cuba menyimbah cuka. IKUT HUKUM AKAL LOGIKLAH.. KALAU BENAR-BENAR DIA BERASA TAKUT DENGAN UGUTAN BUNUH MENGAPA PERLU TUNGGU SEHINGGA 6 BULAN BARU NAK BERHENTI MEMBERIKAN CERAMAH.. BELIAU MEMBERITAHU ADA ORANG DATANG SENDIRI KERUMAHNYA DAN PUSAT PENGAJIAN MILIKNYA DATANG UGUT NAK PUKUL DAN BUNUH DIRINYA...TAPI TIADA LANGSUNG DICERITAKAN BELIAU SUDAH MEMBUAT LAPORAN POLIS...SUDAH PASTI DIA CAM ORANG YANG DATANG UGUT NAK PUKUL DAN BUNUH DIRINYA. MASUK AKAL KE?.. SEORANG PENDAKWAH AKAN BERHENTI BERCERAMAH HANYA SEKADAR KENA FITNAH DAN DAN DICERCA?????..PENDAKWAH JENIS APA DIA NI??? JANGAN CARI PUBLISITI MURAHAN... RAKYAT BUKANNYA BODOH... JANGAN NAK HINA RAKYATLAH...CAKAPLAH YANG CERAMAH ANDA TIDAK MENDAPAT SAMBUTAN LANGSUNG!!!!! SEBENARNYA DALAM TEMPOH 6 BULAN INI NAK LIHAT RESPON DAN TINDAK BALAS DARI RAKYAT SAMA ADA CERAMAH ANDA AKAN MENDAPAT SAMBUTAN ATAU SEMAKIN SURAM.. ITU SAJA BEB!!!

Copy and WIN : http://bit.ly/copynwin



Tiada ulasan: