Jumaat, 16 Julai 2010

SEKARANG ORANG NAK KAYA CEPAT,,,DAPAT DUIT DENGAN SENANG...TAK PENDULI SUMBER ITU HARAM ATAU HALAL...

NEGARA

Rolls Royce jadi gimik


ABD. RAZAK (kanan) memeriksa kereta Rolls Rocye yang disewa khas sebuah syarikat hartanah dipercayai untuk menipu pelabur-pelabur asing di Bandar Puteri, Puchong semalam.


SERDANG - Polis merampas sebuah kereta mewah jenis Rolls Royce bernilai RM2.85 juta yang tertera nama 'D.Y.M.M Tuanku Raja Noor Jan Shah Ibni Al-Marhum Y.A.M Raja Tuah Shah' yang dipercayai digunakan untuk menarik rakyat asing melabur dalam satu perniagaan hartanah global yang dilancarkan di Bandar Puteri, Puchong dekat sini semalam.

Ketua Polis Daerah Serdang, Supritendan Abd. Razak Elias berkata, kereta itu dirampas pukul 1.30 petang ketika ia diletakkan di tempat letak kereta di sebuah bangunan rumah kedai empat tingkat tempat berlangsungnya majlis perasmian bangunan syarikat tersebut.

"Semasa diperiksa kereta itu tiada cukai jalan, menggunakan nombor pendaftaran palsu. Siasatan mendapati kenderaan itu disewa dari sebuah kedai kereta terpakai," kata beliau pada sidang akhbar di sini semalam.

Difahamkan, kereta itu disewa dengan harga lebih RM600 sehari termasuk bayaran perkhidmatan seorang pemandu.

Menurut beliau, kereta itu dipercayai digunakan oleh syarikat tersebut sebagai gimik bahawa syarikat itu benar-benar berjaya dalam bisnes dan disokong oleh kerabat diraja Kesultanan Melaka.

Nama Raja Noor Jan mula menjadi sebutan pada tahun 2006 apabila dia muncul menuntut takhta Kesultanan Melaka. Raja Noor Jan mendakwa dia adalah pewaris sah Raja Alang Abdul Rahman yang merupakan anakanda Sultan Abdullah Mohammad 1, Sultan Perak ke-22.

Mengulas lanjut, Abd. Razak berkata, selain kereta itu polis turut menahan tiga lelaki termasuk pemandu kereta itu.

"Pemandu kereta itu merupakan pekerja kedai kereta terpakai tempat kereta itu disewa dan dia yang berusia 35 tahun didapati positif mengambil dadah syabu," kata beliau.

Dua lagi lelaki yang ditahan dipercayai menjadi penganjur majlis perasmian bangunan itu.




MANA ADA DALAM ISLAM LABUR SIKIT DAPAT BANYAK

MANA ADA DALAM ISLAM BERNIAGA TIADA BARANG

MANA ADA DALAM ISLAM BERNIAGA DIJAMIN UNTUNG BERNIAGA

MEMANG BERNIAGA ADA UNTUNG ATAU RUGI

MANA ADA DALAM ISLAM TIADA MODAL WANG MASUK BANK@DAPAT

DAN MACAM STYLE@GAYA PERNIAGAAN YANG BELUM TENTU IKUT

MUAMALAT ISLAM.....


BUKAN APA...

TAKUT PUAK2 ANTI ISLAM@YAHUDI ATAU NASRANI NAK BAGI DUIT2 HARAM MASUK DALAM PERUT KITA

MEREKA TAHU....JIKA ADA SEKETUL DAGING YANG TERJADI DARI SUMBER YANG HARAM MAKA ALLAH HARAMKAN UNTUK MASUK SYURGA....


LAH NI TREND ORANG TAK PENDULI SUMBER REZEKI ITU HALAL ATAU TIDAK .....YANG PENTING MEWAH DAN BERGAYA....ADAKAH RASULLULLAH SAW DAN SAHABAT2 BEGITU....MEREKA HIDUP MEWAH DAN MENUNJUK2 KEKAYAAN...FIKIR2KAN...JANGAN TAMAK HARTA DUNIA DAN TIDAK TAMAK HARTA AKHIRAT...DUNIA MUSNAH...AKHIRAT KEKAL.....

Tiada ulasan: