Sabtu, 17 Julai 2010

LAH NI ORANG NAK TERKENAL,BERGAYA,MEWAH,BERKUASA,DISANJUNG,DIPUJA DLL..TAK TERKECUALI GULUNGAN AGAMA,SYURGA DAN SIFAT MERENDAH DIRI JAUH DARI DIMINATI

NEGARA

Noor Jan bagi pingat palsu


bangunan kedai di Bandar Puteri, Puchong
tempat berlangsungnya penganugerahan pingat oleh Noor Jan kelmarin.


GOMBAK - Penuntut takhta Kesultanan Melaka, Raja Noor Jan Shah, 53, menganugerahkan pingat kebesaran membawa gelaran Datuk Seri Paduka Mahkota kepada pengarah sebuah syarikat hartanah global yang juga kenalannya pada majlis perasmian sebuah bangunan di Bandar Puteri, Puchong kelmarin.

Perkara itu didedahkan oleh Tengku Bendahara kepada Noor Jan, Yahya Abdullah selepas sidang akhbar oleh Noor Jan di sebuah rumah kedai yang digelar sebagai Balai Seri Melaka di Batu Caves di sini semalam.

Menurut Yahya, pada majlis perasmian tersebut yang turut dihadiri 150 pelabur asing, hanya pengarah syarikat itu yang menerima pingat kebesaran tersebut.

Dalam pada itu, Noor Jan mengakui dia dijemput khas sebagai tetamu dan diberi penghormatan merasmikan bangunan empat tingkat syarikat hartanah tersebut.

Noor Jan yang membahasakan dirinya sebagai 'tuanku' memberitahu, dia mengenali pengarah syarikat tersebut tetapi tidak mempunyai kepentingan dalam syarikat itu.




"Pengarah syarikat itu jemput 'tuanku' sebagai tetamu khas dan beliau memuliakan Sultan Melaka kerana memahami keturunan raja negeri itu," kata Noor Jan yang memakai pakaian penuh istiadat pada sidang akhbar semalam.

Pada sidang akhbar itu, Noor Jan juga banyak menyelitkan mengenai salasilah yang mengangkat dirinya sebagai pewaris Kesultanan Melaka.

Ditanya mengenai kereta Rolls Royce sewa yang tertera namanya, Noor Jan berkata, kereta bernilai RM2.85 juta itu tidak digunakan oleh syarikat itu untuk membawanya. Kenderaan itu dijadikan gimik bagi meraikan pelabur asing.

"Kereta itu juga dijadikan gimik untuk menyambut 'tuanku' yang hadir pada majlis itu dan kenderaan itu dipulangkan selepas majlis berlangsung.

"Nama saya di depan dan belakang kereta itu hanya bermaksud untuk menggahkan Sultan Melaka, jadi apa salahnya," kata Noor Jan.

Bagaimanapun, Noor Jan memberitahu, semasa kereta itu disita dia sudah meninggalkan majlis dan mendakwa tidak tahu-menahu mengenai kereta itu tiada cukai jalan dan menggunakan nombor pendaftaran palsu.

Kosmo! semalam melaporkan, polis sedang menyiasat sebuah syarikat pelaburan hartanah yang sanggup menyewa sebuah kereta Rolls Royce dari sebuah kedai kereta terpakai bagi dijadikan gimik untuk menipu kira-kira 150 pelabur asing.

Pelabur-pelabur asing yang hadir dalam majlis itu ialah pelabur warga Vietnam, Taiwan, China dan Hong Kong.

Polis kemudian merampas kereta tersebut

Tiada ulasan: